تقويتاعتماد ميان بيمهگر و بيمهگذار با ايجاد شفافيت
حفظ وارتقاي سرمايه اجتماعي به عنوان بزرگترين سرمايه صنعت بيمه،با بهره گيري از قابليتها و ظرفيتهاي تکنولوژي ارتباطات و اطلاعات ممکن است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عموميو امور بين الملل بيمه مرکزي جمهوري اسلاميايران، معاون نظارت بيمه مرکزي با بيان اين مطلب درجمع معاونين فني و مديران فناوري اطلاعات شرکتهاي بيمه گفت: اعتماد از شفافيت ناشي ميشود وشرکتهاي بيمه بايد بتوانند با استفاده از اصل کمال حسن نيت ، به تقويت اعتماد ميان بيمه گران و بيمه گذاران بپردازند.
حبيب ميرزايي با اشاره به برقراري ارتباط بين صنعت بيمه و مردم بر مبناي اطلاعات گفت: استفاده ازمکانيزم IT باعث شفافتر شدن قراردادها بين بيمه گر و بيمه گذار ميشود و امروزه ما ميتوانيم از فضاهاي اجتماعي ورسانههاي مختلف نيز براي تقويت نظارت، شفافيت و اطلاع رساني استفاده کنيم.
وي با تاکيد بر لزوم تعامل ميان دستگاههاي نظارتي و حاکميتي با صنعت بيمه بر اساس قوانين و مقررات گفت: با استفاده درست از قابليتهاي سامانه نظارت و هدايت الکترونيکي صنعت بيمه ميتوان تفاهم و تعامل مطلوب را بين بيمه مرکزي، شرکتهاي بيمه ومردم ايجاد کرد
معاون نظارت بيمه مرکزي اضافه کرد: با تقويت سنهاب که بر اساس آن اطلاعات صنعت بيمه کشور بصورت لحظهاي پايش و رصد ميشود، امکان همکاري و تعامل بيشتر شده و حوزههاي فني و تخصصي صنعت بيمه نيز ميتوانند از اين اطلاعات به نحو مطلوب استفاده کنند.
ميرزايي با اشاره به اين نکته که يکي از نقاط قوت سامانه سنهاب بستر سازي براي مبازره با تقلبات و کلاهبرداريهاي سازمان يافته است که برخي معتقدند ۲۰ تا ۳۰ درصد از خسارتهاي پرداختي را شامل ميشود، گفت: با اجراي برنامههاي مختلف اطلاع رساني و ارتباطي مانند اين همايش ميتوان اين خسارتها را نيز تا حد بسيار زيادي کاهش داد.
وي با تاکيد بر اين نکته که وقتي خسارتي اتفاق ميافتد صنعت بيمه بايد طوري رفتار کند که رضايت بيمه گذار تامين شود، گفت: شايد يکي ازدلايل اعمال عوارض نامتعارف بر صنعت بيمه، نارضايتي از خدمات بيمه است و قطعا ميتوان با تعريف و تبيين راهکارهاي مختلف نسبت به افزايش رضايت دو طرف اقدام کرد.
گسترش تعاملات و حمايت بيمه ايران از توليدات دانش بنيان
شيوههاي علميو عملي گسترش تعاملات و حمايت بيمه ايران از توليدات دانش بنيان در ديدار مديرعامل بيمه ايران با معاون علميو فناوري رييس جمهوري مورد بحث و بررسي قرار گرفت و توافقاتي در اين زمينه حاصل شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبيمه ايران ، نشست آقاي پورکياني رييس هيات مديره و مديرعامل بيمه ايران با دکتر ستاري معاون علميو فناوري رييس جمهوري در خصوص کيفيت محصولات دانش بنيان و پارکهاي فناوري بود. در اين جلسه مقرر شد : به منظور تحقق سياست حمايت از کالاهاي ايراني و با توجه به نوآورانه بودن محصولات توليدي دانش بنيان، براي هريک از محصولات مورد تاييد و معرفي شده از سوي معاونت علميو فناوري رييس جمهوري، حداکثر تا پايان ماه جاري بيمه نامهاي درخور و مناسب با حضور کارشناسان هر دو سازمان طراحي و درنهايت اجرايي شود .
در اين جلسه، آقاي پورکياني با ارائه گزارشي از اقدامات و خدمات شرکت سهاميبيمه ايران ، بر اجرايي شدن توافقات به عمل آمده با معاونت علميو فناوري رييس جمهوري در اولين فرصت تاکيد کرد . آقاي ستاري نيز با تاکيد بر نقش بيمه ايران در صنعت بيمه کشور بر گسترش تعاملات و همکاري بيشتر تاکيد کرد و اجرايي شدن هرچه سريعتر توافقات طرفين به منظور حمايت همه جانبه از توليدات دانش بنيان را خواستار شد .
درخشش مضاعف بيمه کوثر در سال97
شرکت بيمه کوثر با ايجاد زيرساختها در سال96 و ارايه خدمات بيمهاي متفاوت و برتر در سال97 درخشش مضاعف خواهد داشت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبيمهکوثر؛ مديرعامل شرکت در اجلاس سراسري کارکنان بيمهکوثر، ضمن بيان اين مطلب، تصريحکرد: همراهي با بيمهشدگان، تعامل گسترده با بيمهگذاران و کارکنان، برنامهمحوري، مهندسي بيمهگري، حفظ سهم شرکت از بازار، حفظ توانگري مالي، توسعه فروش بيمههاي زندگي و حامي، کاهش زمان پرداخت خسارت و پاسخگويي به مشتريان از برنامههاي شرکت در سالجاري است.
مجيد مشعلچي فيروزآبادي خاطرنشانکرد: معاونان، مديران، شبکه فروش و کارکنان شرکت با اولويت قراردادن اصلاح زيرساختها و برنامههاي سال96، اجراي هسته دانا و شبکه همکاران توانا و اعتماد مشتريان وفادار توانستند زمينههاي تداوم رشد شرکت و شتاب بيشتر در اين زمينه را فراهم کنند.
وي افزود: حضور در باشگاه هزار ميليارد تومانيها، دريافت تاييد سطح يک توانگري براي دومين سال متوالي، حضور در جمع 100شرکت برتر کشور، اصلاح ترکيب پرتفو، کنترل خسارتها، ارتباط گسترده با بيمهگذاران و کارکنان، جهش در حوزه سرمايهگذاري و افزايش دورههاي آموزشي ازجمله اقدامات صورت گرفته در سالجاري است.
طرح طبقه بندي و ارزش يابي مشاغل در بيمه سرمد اجرايي ميشود
طرح طبقه بندي و ارزش يابي مشاغل با مدل IPE در بيمه سرمد اجرايي ميشود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبيمه سرمد، کارگاه آموزشي به همين منظور روز سه شنبه 97/2/4 با حضور اعضاي هيات مديره، معاونان و تماميمديران شرکت و خانمها دکتر امين مدير ارتباط با صنعت مديريت دانشگاه تهران و دکتر ابراهيم زاده مسئول اجراي پروژه از سوي بيمه سرمد برگزار گرديد که در اين مراسم به تشريح کامل طرح طبقه بندي و ارزشيابي مشاغل پرداخته شد. بر اساس موارد مطروحه در اين کارگاه آموزشي، رويکرد جبران خدمات کل (total compensation) امروزه در مرکز توجه شرکتهاي موفق جهان قرار دارد که به معني استفاده از همه امکانات، ابزارها و روشهاي در دسترس کارفرما است که از آنها براي جذب، نگهداشت، انگيزش و درگيرسازي کارکنان بهره برداري ميشود. در اين کارگاه آموزشي ارزشيابي شغل (Job Evaluation) بر اساس مدل شرکت مرسر، به عنوان يک روش سيستماتيک براي تعيين ارزش هر شغل براي شرکت مطرح شد که با کمک آن سهم هر شغل در ميزان تحقق اهداف و استراتژيهاي شرکت مشخص ميشود. بر اساس اين طرح، عوامل موثر در ارزشيابي مشاغل مدل مرسر (Mercer) مورد ارزيابي قرار گرفته و به کمک سنجش ماتريسهاي عوامل پنج گانه اثر، ارتباطات، نوآوري، دانش و تجربه و ريسک، مدل براي چندين شغل به عنوان نمونههاي عملي شبيه سازي ميگردد. در ادامه اجراي مدلIPE، کاربردها و خروجيهاي مدل مرسر در نظام جامع مديريت منابع انساني تشريح و سيستم جبران خدمات سازمان طراحي ميشود. اين گزارش ميافزايد، طرح طبقه بندي و ارزش يابي مشاغل در بيمه سرمد با همکاري دانشکده مديريت دانشگاه تهران اجرايي خواهد شد.
برگزاري اولين جلسه شوراي مديران بيمه "ما" در سال 97
جلسه شوراي مديران شرکت بيمه "ما" با حضور مدير عامل، معاونين و مديران تشکيل شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي، اين جلسه با هدف همانديشي و تاکيد بر برنامههاي سال جاري تشکيل گرديد .
بر اساس اين گزارش، آقاي بهاري فر توسعه بيمههاي عمر و سرمايه گذاري و بيمههاي آتش سوزي، تقويت شبکه فروش و استفاده از پتانسيل موجود در شبکه بانک ملت را از جمله اهداف مهم سال 97 بيان کرد.
مديرعامل بيمه "ما" ، ارائه خدمات حداکثري به کليه ذينفعان در راستاي جلب رضايت و اعتماد مشتريان و افزايش انگيزه و بهره وري پرسنل را حائز اهميت دانست و گفت: اين امر با توجه به توانمنديهاي شرکت در حوزههاي مختلف از جمله وجود منابع انساني ساعي و دلسوز و با دارا بودن بالاترين توانگري مالي در بين شرکتهاي بيمه فعال در سرزمين اصلي، دور از دسترس نيست.
همچنين در پايان با اشاره به اهميت نرخ دهي فني در مناقصات بزرگ و مديريت ريسک مناسب افزودند: نقش حوزه فني شرکت در زمينه جذب مشتريان کلان و ارائه خدمات نوين به بيمه گذاران، مشتريان و مراجعين از اساسيترين وظايف ذاتي اين حوزه ميباشد.
شعبه منطقه ويژه اقتصادي سيرجان بيمه ايران معين افتتاح شد
شعبه منطقه ويژه اقتصادي سيرجان شرکت بيمه ايران معين با هدف حمايت از صاحبان سرمايه، توليدکنندگان و صنايع افتتاح شد.
در اين مراسم آقايان ابراهيم حميدي مديرعامل، حسن اسلاميپناه رييس هيات مديره، ضيا شهابي رييس منطقه ويژه اقتصادي سيرجان، ملکزاده مديرعامل شرکت ساختماني بيمه ايران، شاکري رييس شعبه سيرجان بيمه ايران، حميد دوبري مدير منابع انساني و پشتيباني ايران معين، هوشيار ابوطالبي رييس شعبه سيرجان و تني چند از مديران و مسئولان محلي حضور داشتند.
مديرعامل شرکت بيمه ايران معين در مراسم افتتاح شعبه سيرجان در خصوص ضرورت بيمه و بيمهگري و نقش شرکتهاي بيمه در حمايت از صاحبان سرمايه، توليد کنندگان و صنايع سخناني ايراد و اظهار اميدواري کرد بيمه ايران معين بتواند با حضور خود در منطقه نقش خود به عنوان بيمه گر را به خوبي اجرايي کند. وي در پايان براي همکاران شعبه سيرجان آرزوي موفقيت کرد.
آقاي ملک زاده مديرعامل شرکت ساختماني بيمه ايران نيز در اين مراسم در مورد چگونگي طراحي و ساخت ساختمان شعبه سيرجان براي حاضران سخن گفت.
آقاي ضيا شهابي مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سيرجان از ميهمانان اين مراسم بود که سخناني درباره پتانسيلها، ويژگيها و ظرفيتهاي منطقه ويژه اقتصادي سيرجان بيان داشت.
ميهمانان و حاضران پس از برگزاري مراسم افتتاح و استماع سخنان مديران در ضيافت ناهاري که به همين مناسبت تدارک ديده شده بود شرکت کردند.
شرکت بيمه ايران معين بزرگترين شرکت بيمهگر در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي است و شعبه سيرجان يازدهمين شعبه اين شرکت و دومين شعبهاي است که در کمتر از دو ماه گذشته افتتاح شده است. ۲۲ اسفند ماه سال گذشته نيز شعبه بندر شهيد رجايي به عنوان اولين شعبه بيمهاي در منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي آغاز به کار کرد.
انتصابات جديد در بيمه زندگي خاورميانه
طي احکام جداگانهاي از سوي "دکتر خليل حسن زاده کمند" مديرعامل "بيمه زندگي خاورميانه، مديران "امور شعب و نمايندگان" و "ارتباطات و امور بين الملل" منصوب شدند.
براساس اين احکام "محمدرضا صدوقي" بعنوان "مدير امور شعب و نمايندگان" و "مهدي شيرخان" بعنوان "مدير ارتباطات و امور بين الملل" منصوب شدند.
محمدرضا صدوقي پيش از اين از مديران ارشد بيمه ايران بوده و در سمتهايي نظير "رئيس بيمه اشخاص مجتمع فاطمي"، "مدير امور نمايندگان"، "رئيس اداره کل پذيرش نمايندگان حقيقي" و "معاون اداره نظارت امور شعب" فعاليت کرده است. "مهدي شيرخان" هم داراي سابقه فعاليت بعنوان مدير ارتباطات، برندينگ و تبليغات بسياري از مجموعههاي اقتصادي فعال در بخش خصوصي بوده و از اهالي با سابقه عرصه رسانه و خبر ميباشد.
تخفيف اعياد شعبانيه بيمه پاسارگاد
شرکت بيمه پاسارگاد به مناسبت اعياد پربرکت ماه شعبان و ولادت با سعادت حضرت قائم (ع) از تاريخ ۶ تا ۲۰ ارديبهشت ماه اقدام به اعطاي تخفيف ويژه نموده است.
گفتني است، عموم هموطنان گراميدر سراسر کشور به منظور خريد بيمه نامه بدنه اتومبيل و بيمه نامههاي آتش سوزي مسکوني و آتش سوزي غيرصنعتي ميتوانند با مراجعه به شعبهها و نمايندگيهاي اين شرکت در سراسر کشور از تخفيف شعبانيه برخوردار شوند.
کليه هموطنان گراميميتوانند جهت کسب اطلاعات بيشتر، دسترسي به نشاني شعبهها و نمايندگيها در سراسر کشور به پايگاه اطلاع رساني بيمه پاسارگاد www.pasargadinsurance.ir مراجعه نمايند.
کمبود فزاينده پوشش بيمه، تهديدي براي همگان
سال 2017، مملو از خبرهاي ناگوار و رکوردشکن در بخش بيمه بوده است. حوادثي مانند طوفان ايرما که طولانيترين طوفان رده 5 در 50 سال گذشته بود، طوفان موسميهاروي و آتشسوزيهاي ماه اکتبر کاليفرنيا در ايالات متحده در اين سال اتفاق افتاد. در مجموع کل خسارتهاي ناشي از حوادث طبيعي به 330 ميليارد دلار رسيد که دومين رقم ثبتشده در جهان محسوب ميشود و نکته حائز اهميت اين است که 60 درصد اين حوادث بيمه نشده بود. افزايش جمعيت و افزايش ارزش اموال به همراه فزوني حوادث فاجعهبار، کمبود پوشش بيمهاي را به سطحي خطرناک رسانده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميپژوهشکده بيمه، تغييرات آب و هوايي، افزايش سطح درياها و افزايش دماي کره زمين همگي عواملي هستند که بر تناوب و شدت حوادث فاجعهبار اثر ميگذارد. رشد جمعيت نيز در اين ميان بر شدت خسارتهاي ميافزايد. تمامياين مسائل، يادآور کمبود پوشش – تفاوت بين کل خسارتهاي اقتصادي و بيمهشده است. بر پايه اين گزارش کمبود پوشش بيمه حوادث طي 40 سال گذشته، به طور محسوسي افزايش يافته است. بر اساس گزارش سوئيسري، در دهه گذشته، کل آسيبهاي تجميعي به اموال در جهان در نتيجه حوادث طبيعي، 8/1 تريليون دلار بوده است که حداقل، 70 درصد از اين خسارتها پوشش نداشتند. در ايالات متحده، اين مشکل بيشتر در خطرات خاص مانند پوشش سيل يا زلزله ديده ميشود. در حادثه زلزله بزرگ گسل ساناندرياس، متخصصين هشدار داده بودند که تنها 9 درصد از 13 درصد اموال اين منطقه تحت پوشش زلزله قرار دارند. اين گزارش ميافزايد در اين کشور تعداد 29 ميليون اموال وجود دارد که در سطح متوسط در معرض ريسک سيل قرار دارند اما پوشش سيل اجباري نيست زيرا اين موارد خارج از مناطق خاص خطرات سيل محسوب ميشوند. بيش از پنج ميليون ورد از اين اموال در فلوريدا قرار دارد که بيش از نيمياز آن (54 درصد) از کل اموال اين ايالت را دربرميگيرد. ايالتهاي تگزاس و کاليفرنيا هر يک سه ميليون اموال در معرض ريسک دارند. ديگر ايالتهاي نيز به همين ترتيب اما هيچ نوع پوشش بيمهاي براي آنها به صورت اجباري لحاظ نشده است.
مرکز ارتباط با مشتريان بيمه رازي ۲۴ ساعته شد
مرکز ارتباط با مشتريان شرکت بيمه رازي به طور ۲۴ ساعته آماده پاسخگويي به مشتريان اين شرکت بيمه است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبيمه رازي، مرکز ارتباط با مشتريان بيمه رازي با شماره ۰۲۱۸۱۹۴۲ جهت پاسخگويي به مشتريان محترم همه روزه به صورت تمام وقت داير است. قابل ذکر است به منظور ارائه خدمات مناسب همکاران مستقر در اين مرکز در تعطيلات رسمينيز به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات رساني به هموطنان هستند.