طرح افزايش تعداد نمايندگان زن مجلس
يک نماينده اصلاح‌طلب با اشاره به تهيه طرح افزايش تعداد نمايندگان زن مجلس شوراي اسلامي‌اعلام کرد: اين طرح تکميل و با ۳۲ امضا تقديم هيات رييسه مجلس شده است.تکميل شده است. سيده فاطمه حسيني در گفت‌وگو با ايلنا افزود: ادامه روند بررسي و تصويب اين طرح از اين قرار خواهد بود که هيات رييسه مطابق آيين‌نامه داخلي اين طرح را به کميسيون تخصصي مربوطه ارجاع خواهد کرد و طبيعتاً پس از بررسي و تصويب اين طرح در کميسيون، براي رسيدگي نهايي به صحن علني مجلس ارجاع خواهد شد.وي گفت: در ميان امضاءکنندگان اين طرح اعضاي ۳ فراکسيون سياسي مجلس حضور دارند و نمايندگان با گرايش‌هاي مختلف سياسي از اين طرح حمايت کرده‌اند.





دل خوشي دشمنان به اختلافات داخلي ايران
يک عضو حزب اعتدال و توسعه گفت: دشمنان خارجي ما به از هم‌گستگي داخلي ما دل بسته‌اند،‌ زيرا آن‌ها هيچ‌گاه جرأت حمله نظامي‌به ما را ندارند و به اختلافات داخلي ما دل‌خوش کرده‌اند.علي جنتي در گفت‌وگو با ايلنا، درباره تغييرات در کابينه دوازدهم، گفت: باتوجه به شرايطي که در کشور وجود دارد، بايد تغييراتي در دولت شکل گيرد و اتفاقاتي بيفتد.وي با اشاره به انتقادها نسبت به تيم اقتصادي دولت، عنوان کرد: در حوزه اقتصاد ما نيازمند يک‌سري تغييرات هستيم که بايد انجام شود، اين تغييرات هم نبايد باتوجه به شرايط موجود زياد به طول بيانجامد.وزير ارشاد دولت يازدهم گفت: تنها چيزي که مي‌تواند به پشت سر گذاشتن مشکلات کمک کند، همبستگي سه قوه و جريان‌هاي سياسي است.






مبارزه با فساد نيازمند اجماع حاکميتي
يک فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: تا يک اجماع حاکميتي ميان تمام نهادهاي نظام براي مبارزه با فساد صورت نگيرد اين معضل برطرف نخواهد شد، مردم بايد احساس کنند تمام نظام به دنبال مبارزه با فساد هستند.عبدا... ناصري به ايسنا گفت: هم رئيس جمهور به تازگي بر ضرورت مبارزه با فساد تاکيده کرده‌اند وهم پيش از اين‌ها معاول اول ايشان هشدار داده بودند که فساد در سازمان‌ها و نهادهاي کشور نهادينه شده است.وي ادامه داد: تنها راهکار مبارزه با فساد عزم ملي و حکومتي در سطح کلان براي برخورد با مفسدين است.ناصري گفت: اين پرونده موضوعي بود که کل نظام به جمع بندي رسيدند که بايد مسئله رفع تحريم‌ها پيگيري شود
برجام، يک پيروزي ديپلماسي
وزير امور خارجه کشورمان در توييتي، توافق برجام را کماکان يک پيروزي براي ديپلماسي چند جانبه دانست.به گزارش ايسنا، محمدجواد ظريف در سومين سالگرد امضاي توافق برجام توييت کرد: در سومين سالگرد دستيابي به برجام، اين توافق کماکان يک پيروزي براي ديپلماسي چندجانبه به رغم اقدامات آمريکا است. گرچه ما همواره مي‌دانستيم که به وعده‌هاي آمريکا نمي‌توان اعتماد کرد - واقعيتي که امروز متحدان آمريکا هم کشف کرده‌اند - اما برجام ثابت کرد که يکجانبه‌گرايي زهراگين دولت ترامپ به اين معناست که نمي‌توان از آن توقع داشت که به هرگونه توافقي پايبند بماند.
تمهيدات امنيتي نشست پوتين و ترامپ
ديدار ترامپ و پوتين که اولين رخداد در نوع خود از زمان پيروزي نامزد جمهوريخواهان در انتخابات رياست جمهوري 2016 آمريکا است، دوشنبه در کاخ رياست جمهوري فنلاند انجام مي‌شود. رسانه‌هاي فنلاندي خبر داده‌اند که تمهيدات امنيتي اين رخداد تا حدي بوده که تمامي‌درپوش‌هاي فاضلاب خيابان سنگفرش 'اسپلاناد شمالي' که از 'ميدان بازار' به کاخ رياست جمهوري منتهي مي‌شود، مسدود شده و فروش ميوه و سوغاتي نيز در ميدان مذکور تعطيل خواهد بود.به گزارش ايرنا سالي نينيستو رئيس جمهوري فنلاند در کاخ رياست جمهوري از ترامپ و پوتين استقبال کرده و مذاکرات دوجانبه در تالار گوتيک آغاز خواهد شد. به نوشته رسانه‌هاي فنلاندي، 2 هزار پليس از مناطق مختلف فنلاند تعطيلات خود را نيمه کاره رها کرده و در تامين امنيت اين رخداد مهم شرکت مي‌کنند. حدود يک هزار و 400خبرنگار و عکاس از 61 کشور جهان براي پوشش ديدار سران آمريکا وروسيه به فنلاند مي‌روند که گرچه بيشتر آنان اتباع کشورهاي اروپايي، روسيه و آمريکا هستند، برخي نيز از تايوان، الجزاير و فيليپين راهي هلسينکي خواهند شد. پيش بيني مي‌شود که اين رويداد به کامل شدن ظرفيت هتل‌ها و شلوغي رستوران‌هاي هلسينکي بيانجامد.با توجه به استقبال شديد رسانه‌ها و افکار عمومي‌از ديدار ترامپ و پوتين، هزينه‌هاي اقامت در هتل‌ها نيز نوسان شديدي دارد. در حاليکه هزينه يک شب اقامت در برخي هتل‌ها 4 و 5 ستاره دو برابر روزهاي عادي شده، ديگر هتل‌ها هزينه‌هاي خود را در آخرين لحظات به شدت کاهش داده اند.اکنون هزينه يک شب اقامت در هتل‌هاي لوکس هلسينکي بين 400 تا 550 يورو است و برخي از هتل‌هاي مرکز شهر نيز هزينه يک شب اقامت ارزانترين اتاق را براي چهارشنبه اين هفته 400 يورو تعيين کرده اند. با اين حال اقامت در چنين اتاقي در روز پنج شنبه 120 يورو خواهد بود.
قبول فساد در بدنه دولت را به فال نیک می گیریم
يک عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: بايد قبول فساد در بدنه قوه مجريه و درخواست از رييس قوه قضاييه براي برخورد قاطع و سريع با شبکه وارد کننده غيرقانوني خودرو را به فال نيک گرفت.نادر قاضي‌پور در گفت‌وگو با ايسنا گفت: دست رييس‌جمهور براي صدور دستور رسيدگي به مفاسد اتفاق افتاده در ثبت سفارش خودرو را مشروط به نتيجه‌بخش بودن اين دستور مي‌بوسم.نماينده اروميه تصريح کرد: بايد ديد که آيا اين نامه دستور براي جمع شدن فساد در بدنه مديريتي کشور است و بايد ديد متن نامه به نفع ملت و مبارزه با رانت و فساد و در پي ضربه به مفسدان است يا خير؟ چراکه گاها با کلام خوب، دستوري نوشته مي‌شود اما به مار خوش خط و خال و زهراگيني تبديل مي‌شود که به ضد خودش مبدل مي‌شود.وي گفت: بنده دست مديراني را مي‌بوسم که با دزداني که از جيب ملت به اشکال مختلف دزدي مي‌کنند، مبارزه مي‌کنند.
عصبانيت مردم انگليس از ترامپ
سفير ايران در لندن به بازتاب واکنش مردم انگلستان از اولين سفر دونالد ترامپ به کشورشان پرداخت و گفت: مردم انگلستان نسبت به رفتار و اظهارات ترامپ در اين سفر بسيار عصباني و شوکه هستند.به گزارش ايسنا، حميد بعيدي نژاد در توييتر خود نوشت: مردم و مقامات انگليس بعد از ديدار ترامپ از انگلستان از اظهارات مداخله جويانه او در خصوص سياست‌هاي دولت انگليس، اظهارات توهين آميز او عليه شخص نخست وزير و شهردار لندن، بي نزاکتي او در ملاقات با ملکه و حمايت از انتخاب وزير خارجه مستعفي به نخست وزيري، بسيار عصباني و شوکه هستند.رفتار خارج از پروتکل ترامپ هنگام استقبال ملکه انگلستان از وي و پشت کردن يا جلوتر از او راه رفتن و هم‌چنين نشستن وي بر صندلي چرچيل از مهم‌ترين اقدامات ترامپ بود که با واکنش‌هاي منفي و تند در فضاي مجازي عليه‌ او مواجه شد.در حالي که ترزا مي‌خود را آماده استقبال از ترامپ مي‌کرد، مصاحبه‌اي از ترامپ منتشر شد که به سياست‌هاي وي درباره برگزيت و استعفاي بوريس جانسون در آن تاخته بود.
احتمال رويارويي نظامي‌ايران و آمريکا
مدير پروژه ايران در گروه بين‌المللي بحران گفت: احتمال رويارويي نظامي‌ميان ايران و آمريکا در حال حاضر از هر زمان ديگر در چهار دهه گذشته بيشتر است. زيرا ميزان اصطکاک بين دو کشور نسبت به زمان‌‌‌هاي گذشته به مراتب بيشتر است. نه تنها در يک يا دو نقطه بلکه در چندين نقطه در سراسر منطقه بين ايران و آمريکا و متحدين منطقه‌‌اي‌‌‌شان اصطکاک و درگيري وجود دارد و احتمال اينکه حتي به طور ناخواسته منجر به درگيري نظامي‌شود، بسيار زياد است.
رهبر انقلاب در ديدار هيات دولت تاکيد کردند؛
رئيس‌جمهور: تلاش دشمن، نگران کردن مردم و ايجاد انتظارات تورمي‌است
رهبر انقلاب در ديدار اعضاي هيات دولت «حرف زدن رودرروي مسئولان با مردم و بيان شرايط» را لازم دانستند و خاطرنشان کردند: مشکلات را با مردم در ميان بگذاريد و ضمن ارائه اقدامات خود، نقشه دشمن را براي آنها تبيين کنيد.
آيت‌ا... خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در نشستي که با دعوت ايشان از رئيس‌جمهور و اعضاي هيئت دولت برگزار شد، با تأکيد بر توانايي کشور براي عبور از مشکلات اقتصادي با برخورداري از روحيه انقلابي و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزي مسئولان و همکاري و همراهي آحاد مردم، شرايط و الزامات استمرار پيشرفت و حرکت پرشتاب به سمت اهداف را بيان کردند.
آيت‌ا... خامنه‌اي در اين جلسه، شرط اصلي موفقيت در همه عرصه‌ها را برخورداري از «روحيه قوي، انگيزه، شجاعت و عزم راسخ» دانستند و افزودند: همه مديران دولتي بايد در مقابل مشکلات با تحرک بيشتر و با احساس مسئوليت مضاعف عمل کنند.
رهبر انقلاب اسلامي، تيم اقتصادي دولت را مياندار و محور اصلي کار و تحرک در کشور خواندند و همه دستگاه‌ها را به هماهنگي با آن فراخواندند.
ايشان شرط ديگر غلبه بر تنگناها را ارسال تصويري مقتدر از دولت برشمردند و افزودند: تصوير دولت در چشم مردم بايد تصويري توانا، کارآمد و تلاشگر باشد، زيرا نفس تلاشگري براي مردم جذاب و اميدوارکننده است.
رهبر انقلاب صداوسيما و دستگاه‌هاي تبليغاتي را به انتقال تصوير درست از اقدامات دولت توصيه کردند و افزودند: البته بيان انتقادهاي منطقي اشکالي ندارد، ضمن اينکه بخش عمده‌اي از تصويرسازي درست از دولت وابسته به عملکرد مسئولان است، يعني مسئولان بايد به ميان مردم، کارگران و صنايع بروند و از نزديک با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.
آيت‌ا... خامنه‌اي با مقتدرانه توصيف کردن مواضع رئيس‌جمهور کشورمان در اروپا افزودند: نشان دادن اقتدار در مقابل بيگانگان به‌ويژه آمريکايي‌ها امري لازم است و اين کار بايد بهنگام، صريح و قاطع انجام شود.
«دنبال کردن جدي کارها با استفاده از امکانات و توانايي‌هاي کشور» سفارش ديگر رهبر انقلاب اسلامي‌به مسئولان بود. ايشان افزودند: البته طرف‌هاي اروپايي موظفند تضمين‌هاي لازم را درخصوص برجام بدهند اما نبايد اقتصاد کشور به اين موضوع گره زده و معطل آن شود.
آيت‌ا... خامنه‌اي با تأکيد بر «لزوم گسترش روزافزون ديپلماسي و ارتباطات خارجي»، افزودند: به‌جز موارد معدودي همچون آمريکا، روابط کشور با شرق و غرب بايد هرچه بيشتر تقويت شود و تحرک عملياتي و هدفمند ديپلماسي افزايش يابد.
رهبر انقلاب اسلامي‌در ادامه به بيان چند توصيه و راهکار براي حل مشکلات اقتصادي پرداختند.
ايشان تهيه «نقشه راه اقتصادِ با ثبات» را لازم دانستند و افزودند: اگر نقشه راه اقتصاد تهيه شود، مردم و فعالان اقتصادي تکليف خود را خواهند دانست و با احساس ثبات و آرامش به کمک دولت خواهند شتافت.
«تقويت بخش خصوصي» و «ضرورت برخورد قاطع با متخلفان» دو توصيه ديگر حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي بود.
ايشان در همين زمينه به نمونه‌هايي از تخلفات برخي دستگاهها و افراد در مسائل اخير سکه و ارز اشاره و تأکيد کردند: بايد با متخلفان در هر سطحي که هستند برخورد شود.
رهبر انقلاب اسلامي‌دستور روز گذشته رئيس‌جمهور براي برخورد با تخلفات در واردات خودرو را خوب خواندند و افزودند: البته اين دستورها بايد پيگيري شود تا به نتيجه مطلوب برسد.
ايشان «اشراف و اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالي براي جلوگيري از عمليات مخرب نظير قاچاق و پولشويي» را ضروري دانستند و با اشاره به برخي تخلفات انجام‌شده در استفاده از ارز دولتي گفتند: بايد با سامانه‌هاي مربوط و يا مقررات قانوني جلوي چنين تخلفات آشکاري گرفته شود.
«جدي گرفتن سياستهاي اقتصاد مقاومتي»، «اقدام بهنگام و علاج واقعه قبل از وقوع» و «مبارزه واقعي با فساد» محورهاي بعدي مورد تأکيد رهبر انقلاب اسلامي‌در اين نشست بود.
ايشان با تأکيد بر اينکه در مبارزه با مفاسد ابتدا بايد با فساد و عنصر متخلف برخورد و سپس به طور شفاف اطلاع‌رساني شود، گفتند: البته مسئله برخورد با مفاسد در وهله اول به عهده مسئولان دستگاهها است و پس از آن بايد موضوع به قوه قضاييه واگذار شود.
آيت‌ا... خامنه‌اي، «حرف زدن رودرروي مسئولان با مردم و بيان شرايط» را لازم دانستند و خاطرنشان کردند: مشکلات را با مردم در ميان بگذاريد و ضمن ارائه اقدامات خود، نقشه دشمن را براي آنها تبيين کنيد.
ايشان در پايان گفتند: جداً معتقدم دولت به شرط انجام اقداماتِ لازم، خواهد توانست بر مشکلات فائق آيد و توطئه‌هاي امريکا را ناکام بگذارد.
در اين جلسه، روحاني رئيس‌جمهور خطاب به رهبر انقلاب اسلامي‌گفت: همه تلاش خود را به کار مي‌بنديم تا نکاتي را که بيان فرموديد، عملياتي و اجرايي کنيم.
رئيس‌جمهور با اشاره به تلاش دشمن براي نگران کردن مردم از آينده و ايجاد انتظارات تورمي، افزود: با وجود همه تلاشهاي رواني و اقتصادي دشمنان ايران، درآمدهاي ارزي و ريالي کشور در سه ماهه اول امسال بيش از سه ماهه اول سال قبل بوده و در بخش عمراني ۲۲ برابر سال قبل اعتبارات لازم تخصيص و تأمين شده است.
روحاني با تأکيد بر اينکه برخي مسائل همچون اشکالات نظام بانکي و نقدينگي، ارتباطي با تحريم و فشارهاي خارجي ندارد و از گذشته وجود داشته است، به برنامه دولت براي حل اين مسائل اشاره کرد و گفت: حل اين مسائل جزو دستورکارهاي اساسي شوراي عالي هماهنگي اقتصادي و ستاد اقتصادي دولت است.
رئيس‌جمهور همچنين هماهنگي کامل قوا و دستگاهها براي خنثي کردن توطئه‌هاي امريکايي‌ها را ضروري دانست.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع وزارت کشور با اشاره به انتشار ليست افرادي که ارز 4200 توماني دريافت کرده اند، عنوان کرد: در استان‌ها نيز بايد اين افراد شناسايي شوند و بررسي شود کالاهايي که عرضه مي‌کنند را با چه نرخي مي‌فروشند.
به گزارش ايسنا، بابک دين‌پرست گفت: بر اساس قولي که به رئيس جمهور داده شده پرداخت تمام تسهيلات اشتغال روستايي بايد تا 15 مرداد تعيين تکليف شود و استانداران بايد تا هفتم مرداد نتايج عملکرد را اعلام کنند.دين‌پرست با بيان اينکه بانک‌ها حق تعلل در پرداخت اين تسهيلات را ندارند، افزود: اگر نياز باشد چهار بانک تعيين شده را تغيير مي‌دهيم.وي تصريح کرد: اگر بانک‌ها ايراد نادرست مي‌گيرند و طرح‌ها را برگشت مي‌دهند، به ما اعلام کنيد تا برخورد لازم را انجام دهيم.
دين‌پرست بيان کرد: اگر مدير استاني و يا ملي در اين بين کم کاري کند بدون اغماض برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
به گفته اين مسئول، تعيين تکليف اين بنگاه‌ها از جمله مواردي است که رئيس جمهور بارها در خصوص آن دستور صادر کرده است. وي اشاره‌اي هم به طرح آمايش سرزميني در کشور داشت و افزود: بر اساس ارزيابي که سال گذشته از آخرين وضعيت اين طرح داشتيم هيچ استاني سند آمايش خود را مبناي اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي قرار نداده است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع وزارت کشور از طرح توسعه 31 شهرستان کمتر توسعه يافته در 31 استان کشور خبر داد و افزود: برنامه اين است که توسعه همه جانبه اقتصادي، اجتماعي، معيشتي و ... در اين شهرستان‌ها داشته باشيم.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع وزارت کشور کرمانشاه نيز مانند کل کشور وضعيت آن رضايت بخش نيست. وي گفت: اگرچه نمي‌توان نقش تحريم‌ها و مشکلات اقتصادي بين‌المللي را ناديده گرفت، اما بخش اعظم اين عدم جذب سرمايه‌گذار به مديران داخل کشور برمي‌گردد.
عضو فراکسيون اميد مجلس اعتقاد دارد تهديد بخش خصوصي اروپا توسط آمريکايي‌ها براي توقف تعامل با ايران سياست جديد ايالات متحده است و اين مهم در حاليست که مسئولان ايراني از ظرفيت شرکت‌هاي اروپايي غفلت کرده اند.
جلال ميرزايي در گفت‌وگو با خانه‌ملت گفت: آمريکا چندي پيش اعلام کرد ايران بايد در سياست‌هاي منطقه‌اي و همچنين برجام تغيير رويکرد و رفتار نشان دهد از اين رو سفرهاي اخير حاکمان ايالات متحده به کشورهاي مختلف در راستاي تبيين اين سياست است. نماينده ايلام در مجلس با اشاره به اينکه شاهد هستيم ترامپ از طريق تهديد به تحريم، اروپايي‌ها را در فشار اقتصادي قرار داده است، اظهار کرد: اين مهم در حاليست که جنگ اقتصادي با اروپا را نيز رقم زده است و با اعمال برخي تعرفه‌هاي گمرکي بر کالاهاي اروپايي مي‌خواهد نشان دهد که تهديدهايش عملياتي خواهد شد. وي با بيان اينکه ايالات متحده تلاش مي‌کند تا اجماع جهاني عليه جمهوري اسلامي‌ايران را رقم بزند، ادامه داد: البته نبايد فراموش کرد چون براي اعمال تحريم‌ها از پشتوانه قطعنامه سازمان ملل بهره نمي‌برند، نياز به رايزني‌هاي مستقيم با کشورها دارند که اين سفرها بخشي از پازل مربوط به اعمال تحريم است. اين نماينده مجلس تصريح کرد: هم چنين بايد يادآور شد به دليل اينکه اقتصاد قاره سبز بر مبناي بخش خصوصي اداره مي‌شود، هم اکنون آمريکايي‌ها در نشست‌هاي مستقيم با اصناف و اتاق‌هاي بازرگاني اروپا علاوه بر تهديد، بازارها و ظرفيت‌هاي ايالات متحده و عربستان را براي جايگزيني تعاملات اقتصادي معرفي مي‌کنند. عضو فراکسيون اميد مجلس افزود: در واقع بايد اذعان کرد ترامپ از دولت‌هاي اروپايي نااميد شده و بر اين اساس بر بخش خصوصي اروپا اعمال فشار مي‌کند. ميرزايي با اشاره به اينکه هم اکنون شاهد هستيم شرکت‌هاي بزرگ اروپايي مانند توتال از ايران خارج شده‌اند و اين امر سبب عدم همکاري شرکت‌هاي کوچک نيز خواهد شد.
کمال خرازی تحریمهای آمریکا را ظالمانه توصیف کرد:
کمال خرازي رييس شوراي راهبردي روابط خارجي جمهوري اسلامي‌ايران، تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران را ظالمانه توصيف کرد و گفت جامعه بين المللي بايد مقابل آمريکا ايستادگي و با تحريم‌هاي اين کشور عليه ايران مقابله کند.
به گزارش ايرنا، کمال خرازي يکشنبه در کنفرانس خبري در حاشيه هفتمين مجمع صلح جهاني در پکن افزود: مقام‌هاي ايران براي مقابله با تحريم‌هاي آمريکا و اقدامات اين کشور عليه برجام، متحد هستند و از جامعه بين المللي و کشورهاي عضو توافق هسته‌اي انتظار مي‌رود به مسئوليت‌هاي خود در اين زمينه پايبند باشند.
وي در پاسخ به سئوال يکي از خبرنگاران در مورد اختلافات داخلي در ايران در خصوص مقابله يا مذاکره با آمريکا گفت منافع ايران ايجاب مي‌کند که مسئولان و ملت يکپارچه و متحد در برابر زياده خواهي واشنگتن ايستادگي کنند.
رييس شوراي راهبردي روابط خارجي جمهوري اسلامي‌ايران، اظهار نظرهاي مختلف در ايران را نشانه‌اي از پويايي سياسي در کشور دانست و گفت که موضع کلي ايران اين است که نمي‌تواند در برابر زورگويي آمريکا تسليم شود.
خرازي درباره مواضع آمريکا و قلدرمآبي اين کشور گفت که دولت آمريکا در ساليان گذشته همواره عليه ايران گام برداشته و سعي کرده است منافع ملت ايران را ناديده بگيرد.
وي تاکيد کرد که آمريکا نه فقط در برابر ايران بلکه امروز در برابر دنيا و از جمله چين با مشکل تراشي‌هاي تجاري خود مانع ايجاد مي‌کند و لازمه همکاري جامعه بين المللي براي مقابله با يکجانبه گرايي واشنگتن بيشتر از هر زماني احساس مي‌شود.
رييس شوراي راهبردي روابط خارجي جمهوري اسلامي‌ايران گفت که بر خلاف فشارهايي که آمريکا وارد مي‌آورد ايران همواره به صورت مستقل و با داشتن منابع کافي و با رايزني‌هاي سياسي خود کوشيده است تا فشارها و تحريم‌ها را خنثي کند و با برخورداري از ضريب امنيت بالا مي‌تواند با داشته‌هاي خود و با حمايت کشورهاي ديگر با فشارهاي يکجانبه آمريکا مقابله کند.
خرازي با بيان اينکه هدف از هر مذاکره‌اي جلب اعتماد است ، گفت: ايران هر بار که به آمريکا اعتماد کرده و وارد گفت و گو شده از جمله در مورد افغانستان و توافق هسته‌اي ، نتيجه عکس ديده و همواره اين کشور به توافقات پشت کرده است.
رييس شوراي راهبردي روابط خارجي جمهوري اسلامي‌ايران گفت: «چطور مي‌توان به آمريکا اعتماد کرد در شرايطي که سند امضا شده دولت خود را نقض مي‌کند و موج بي اعتمادي ايجاد مي‌کند و توافقات بين المللي را مورد بي اعتنايي قرار مي‌دهد ملت ايران به دلايل فراوان به آمريکا بي اعتماد است».
خرازي افزود: موضوع به چالش کشيدن ايران از سوي آمريکا مورد تازه‌اي نيست و از بدو پيروزي انقلاب اسلامي، آمريکا تلاش‌هاي مذبوحانه‌اي عليه تهران داشته اما ايران بر اين اقدامات مديريت کرده و با تجربيات حاصله در زمينه‌هاي اقتصادي، نظامي، سياسي، ديپلماتيک و صنعتي پيشرفت‌هاي چشمگيري نيز بدست آورده است.
وي ايران را يکي از با ثبات‌ترين کشورهاي منطقه دانست و گفت: ايران با هوش و استعدادهاي بالا و منابع غني که در اختيار دارد و با رويکرد مقابله جويانه در برابر مداخله جويي‌هاي آمريکا به موفقيت‌هاي بيشتري همانند گذشته دست خواهد يافت.