آمادگي بخش تعاون براي ايجاد اشتغال روستايي
رئيس اتاق تعاون، با اشاره به آمادگي اتحاديه‌هاي تعاوني براي تثبيت و ايجاد اشتغال در مناطق روستايي، بر مراقبت از تخصيص منابع برنامه اشتغال روستايي به منظور جلوگيري از انحراف منابع تأکيد کرد.به گزارش مهر، بهمن عبداللهي در نشست تخصصي اشتغال گفت: اجراي برنامه اشتغال روستايي، اقدام بسيار خوبي بود که با محوريت مناطق روستايي و عشايري در دستور کار قرار گرفت.وي با بيان اينکه در اجراي برنامه اشتغال روستايي و پرداخت تسهيلات به متقاضيان به منظور جلوگيري از انحراف منابع بايد مراقبت شود، افزود: در ادوار گذشته و دولت‌هاي مختلف، طرح‌هاي مشابهي در حوزه اشتغالزايي اجرا شد که متأسفانه به دليل انحراف بخشي از منابع، خروجي هدفگذاري شده را نداشته‌ است.رئيس اتاق تعاون ايران تأکيد کرد: منافذ آسيب‌پذير برنامه اشتغال روستايي، به منظور جلوگيري از انحراف منابع گرفته شده که بايد اين موضوع همچنان مراقبت شود تا منابع تسهيلات اشتغال روستايي همچون ادوار گذشته منحرف نشوند؛ البته در کنار گرفتن اين ملاحظات، بايد دسترسي آسان روستاييان به اين تسهيلات مورد توجه باشد.





در تجمع شرکت مي‌کنيم
دبير کانون هماهنگي شوراهاي اسلامي‌کار استان تهران با تاکيد بر لزوم شرکت در تجمع 25 تير، اين حضور را مصداق مبارزه با فساد دانست. به گزارش ايلنا، قرار است کارگران ۲۵ تيرماه، به مناسبت روز جهاني تامين اجتماعي، تجمع اعتراضي برگزار کنند و به سياست‌هاي دولت و مجلس در رابطه با سازمان تامين اجتماعي انتقاد کنند. کارگران قبل از هر چيز خواستار حفظ استقلال سازمان تامين اجتماعي و باطل شدن بند «و» تبصره هفت قانون بودجه هستند.حسين حبيبي در رابطه با اين تجمع با تاکيد بر لزوم شرکت در آن، مي‌گويد: دست‌اندازي به منابع تامين اجتماعي، مصداق عيني «فساد» است و در اين فساد، مجلس و دولت هر کدام به نوعي شريک هستند. ما کارگران نيز يا در تجمع اعتراضي شرکت مي‌کنيم و مقابل اين فساد مي‌ايستيم يا با سکوت‌مان به نوعي قبول مي‌کنيم که همدست فساد و خيانت در اموال عمومي‌هستيم. وي؛ ادامه داد: وقتي ديدند بيمه‌شدگان و کارگران بي‌تفاوت هستند، در دست‌اندازي مصمم‌تر شدند و به اصطلاح «آش را با جاش مي‌خواهند» و در واقع قصد دارند کل منابع اين سازمان را به نفع خود تصرف کنند.






سامانه سهام عدالت فعال شد

امکان ثبت شماره شباي مشمولان در سامانه سهام عدالت ازديروز (24 تيرماه) تا دوشنبه(15 مردادماه) براي مدتي محدود فعال شد. به گزارش جام جم آنلاين از روابط عمومي‌سازمان خصوصي سازي، دريافت شماره شباي بانکي مشمولان جهت واريز سود سال مالي 1395 شرکتهاي سرمايه پذير به حساب مشمولان در حالي از 30 فروردين ماه سال 96 تا کنون از طريق سامانه سهام عدالت در حال اجرا بوده است که از يکم تيرماه سالجاري، سامانه سهام عدالت در بخش مربوط به دريافت شماره شباي مشمولان براي بروزرساني و همچنين بررسي در خصوص نحوه ادامه دريافت شماره شبا از مشمولان سهام عدالت از دسترس خارج و امکان ثبت شماره شباي بانکي جديد در اين سامانه فراهم نبود.بر اين اساس با توجه به درخواست‌هاي مکرر مشمولان سهام عدالت، اين امکان از 24 تيرماه تا روز دوشنبه(15 مردادماه) براي مدتي محدود فراهم شده است تا مشمولان اقدام به ثبت شماره شباي حساب بانکي خود در سامانه سهام عدالت به نشاني
www.samanese.ir کنند.نکته قابل تاکيد اين که پس از اين مدت دوباره امکان ثبت شماره شبا در سامانه سهام عدالت غيرفعال خواهد شد.





با نرخ‌هاي فعلي، نان باکيفيت توليد نمي‌شود
رئيس اتحاديه نانوايان سنتي با بيان اينکه ۳۰ هزار نانوايي اضافه در کشور داريم، از سياست‌هاي قيمت نان انتقاد کرد.به گزارش مهر، قاسم زراعت در آيين رونمايي و آغاز جشنواره عکس خوشه(گندم و نان، از مزرعه تا سفره) اظهار داشت: ۹۰ هزار نانوايي سنتي در کشور داريم که ۹۰ درصد نان مورد نياز داخل را تامين مي‌کنند. وي ضمن انتقاد از سياست‌هاي دولت درحوزه قيمت نان، افزود: بعد از گذشت ۴ سال، هنوز قيمت نان لواش ۲۱۰ تومان است که با اين قيمت، نانواها انگيزه‌اي براي توليد نان باکيفيت ندارند. رئيس اتحاديه نانوايان سنتي کشور با بيان اينکه نانواها با اين شرايط نمي‌توانند ادامه دهند، گفت: شرايط به گونه‌اي است که افراد غيرمتخصص با ثبت نام در سامانه مجوز مي‌گيرند و مشغول به کار نانوايي مي‌شوند؛ در حالي که ۳۰ هزار نانوايي اضافه در کشور داريم. زراعت کار ادامه داد: متولي نان بايد مشخص باشد؛ اين در حالي است که ما نمي‌دانيم متولي اين حوزه کيست؟
جسدي در انتظار تسويه‌حساب
پيرمرد خير يک‌ميليون و 200 هزار تومان هزينه بيمارستان زن فوت شده را پرداخت کرد تا جسد او از سردخانه خارج شود . به گزارش فارس، خبر عجيب فوت يک زن کرجي براي ساعاتي در فضاي مجازي منتشر شد، مبني بر اينکه زن 55 ساله کمالشهري که از ده روز پيش براي درمان بيماري سرطان و عفونت شديد ريه در يکي از بيمارستانهاي کرج بستري بود، ظهر پنجشنبه فوت کرده است.
زن 20 ساله بابت هزينه درماني مادر، دو ميليون و صدهزارتومان پرداخت کرده بود، اما هنوز يک ميليون و 200هزارتومان بدهکار بيمارستان بود. او که خودش مادر است و توانايي پرداخت بقيه هزينه بيمارستان را نداشت، نتوانست جسد مادرش را تحويل بگيرد. سرانجام پيرمرد همسايه که متوجه ماجرا شده بود، با پرداخت يکميليون و 200 هزار تومان هزينه باقيمانده بيمارستان توانست اجازه خروج جسد از سردخانه بيمارستان را بگيرد تا زن جوان، پيکر مادرش را براي خاکسپاري ببرد.
جاي خالي اينترنت اشيا در مديريت مصرف برق
ايرنا نوشت: در روزهاي گرم تابستاني که مصرف برق پياپي رکورد مي‌زند و وزارت نيرو مجبور به اعمال خاموشي‌هاي گاه و بيگاه مي‌شود، جاي «هوشمندسازي ساختمان» و «اينترنت اشيا» خالي است. دو دهه از عمر اينترنت اشيا مي‌گذرد؛ فناوري جديدي که هر موجودي از جمله انسان، حيوان يا اشيا را به هم متصل و قابليت ارسال داده از طريق شبکه‌هاي ارتباطي مانند اينترنت را فراهم مي‌کند. در واقع اينترنت اشيا به ما کمک مي‌کند که فعاليت بسياري از اشيا و وسايل محيط اطراف خود را با اتصال به شبکه اينترنت مديريت کنيم. با اينترنت اشيا، همه وسايل و حتي اشياي بي جان مي‌توانند براي خود هويت ديجيتال داشته باشند و به رايانه‌ها اجازه دهند آنها را سازماندهي و مديريت کنند.
بر اساس پيش‌بيني موسسه پژوهشي و مشاوره گارتنر، در دو دهه‌اي که از عمر اين فناوري مي‌گذرد، چهار ميليارد شي تا پايان سال 2016 در دنيا به اينترنت متصل شده‌اند که اين ميزان تا سال 2020 به 25 ميليارد شي خواهد رسيد و تعداد دستگاه‌هاي هوشمند از مرز 50 ميليارد عبور خواهد کرد.
استفاده از اينترنت اشيا مي‌تواند راهکاري هوشمندانه براي مديريت مصرف انرژي در کشور ما باشد؛ با اتصال همه وسايل منزل به اينترنت اشيا، مي‌توان بهترين زمان استفاده از انرژي برق را انتظار داشت و با تدوين برنامه و دادن آن به اينترنت مطمن بود که وسايل در زمان‌هايي که لازم است انرژي مصرف خواهند کرد. «عليرضا احمدي يزدي» معاون دفتر مديريت مصرف توانير امروز (يکشنبه) در اين خصوص به ايرنا گفت: مطالعه و تجربه‌ها نشان داده است که با بهره گرفتن از اينترنت اشيا مصرف برق را مي‌توان تا 50 درصد کاهش داد. وي با بيان اينکه اين کاهش مصرف بدون ايجاد مشکل در رفاه مشترکان محقق مي‌شود، گفت: اينترنت اشيا اگر فقط در بخش روشنايي و سرمايش بکار گرفته شود، مصرف برق 15 تا 20 درصد کاهش مي‌يابد. معاون دفتر مديريت مصرف توانير با تاکيد بر اينکه اين سامانه هنوز خيلي فراگير نشده است، گفت: در نظر داريم در ابتدا از اين فناوري در مديريت سيستم‌هاي سرمايشي دستگاه‌هاي دولتي استفاده کنيم. احمدي يزدي در مورد هزينه هوشمندسازي اشيا گفت: اکنون قيمت تجهيزات به صورت ميانگين از 300 هزار تومان تا 2 ميليون تومان است. وي از فعال شدن کارگروهي براي تدوين نظام نامه اينترنت اشيا خبر داد و گفت: بر اساس اين نظام نامه، آنهايي که اينترنت اشيا را نصب مي‌کنند، مانند مشترکان کشاورزي و صنعتي، به ميزاني که بارشان را کاهش مي‌دهند، از وزارت نيرو پاداش مي‌گيرند. معاون دفتر مديريت مصرف توانير در مورد اقدامات انجام شده در اين زمينه گفت: اکنون برخي مشترکان به صورت پراکنده به اين فناوري مجهز شده اند؛ اينترنت اشيا در ستاد شرکت توزيع برق خراسان شمالي نيز نصب شده و تجهيزات 20 ساختمان اداري در اين استان به اين فناوري مجهز شده اند. وي ادامه داد: در تهران بزرگ نيز قرارداد تجهيز 20 ساختمان اداري آغاز شده و شرکت توزيع نيروي برق غرب مازندران نيز براي اين امر اعلام آمادگي کرده است. احمدي يزدي اظهار داشت: اين سه شرکت براي اتصال به اينترنت اشيا به صورت آزمايشي انتخاب شده اند؛ نتيجه اجراي اين طرح پس از مدتي بررسي و پس از آن در همه ساختمان‌هاي دستگاه‌هاي اداري اجرا مي‌شود تا از اين طريق مصرف برق در ساختمان‌هاي اداري را به حداقل برسانيم.