روحیه و تفکر بسیجی باید در جامعه نهادینه شود

ارومیه – رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر تقویت روحیه و تفکر بسیجی و جهادی در بین کارمندان و نیز جامعه تاکید کرد.اکبر کرامتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: طبق فرموده امام خمینی (ره)، اگر تفکر بسیجی در کشور طنین انداز شود، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد شد، بسیج در کنار مردم به ویژه در مسیر خدمت رسانی به کشاورزان، روستاییان و عشایر قهرمان است که در خط مقدم امنیت غذایی کشور در حال مجاهدت هستند.رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: بسیج جامعه کشاورزی استان، همواره منشأ خدمات ماندگار در حوزه کشاورزی استان بوده و خواهند بود و در تمامی عرصه‌ها و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب همواره الگو و پیشگام بوده‌اند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت تقویت روحیه بسیجی در بین کارکنان، ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و رضایت مندی مراجعین و مبارزه با فساد اداری باید در اولویت کارهای اجرایی در سازمان قرار گیرد. کرامتی با بیان اینکه جهاد کشاورزی مولود انقلاب است، اضافه کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی باید راهبرد اساسی امنیت غذایی پایدار با تأکید بر ظرفیت‌های داخلی و صیانت از منابع پایه تولید و تأمین معیشت و اشتغال پایدار برای جوامع روستایی و عشایری و کشاورزان پیگیری شود.

 

مدیریت منابع در جهت رفع مشکلات

شهردار اهواز گفت: تلاش می شود تا با مدیریت صحیح منابع شاهد مشکلات کمتری باشیم و خدمات لازم نیز به مناطق کم برخوردار ارائه شود.رضا امینی شهردار اهواز در حاشیه بازدید از مسائل و مشکلات منطقه کوی مهدیس اظهار کرد: برنامه هایی از ابتدا برای رفع مشکلات محلات کم برخوردار داشتیم و پیش از این محلات توسط شورای شهر نیز شناسایی شده اند، اگر چه در ادوار گذشته محله های کم برخوردار مشخص شده بودند اما به دلایلی رسیدگی لازم صورت نگرفت.وی افزود: اراده جدی این شورا و به تبع آن شهرداری این است که در مسیر عدالت اجتماعی و فضایی از نظر توسعه امکانات، اقداماتی را در برنامه های کلان، میان مدت و کوتاه مدت انجام بدهیم تا بیشتر منابعی که حاصل می شود صرف رفع معضلات مناطق محروم شود.امینی عنوان کرد: اگر چه ممکن است در مناطق برخوردار هم مشکلاتی وجود داشته باشد اما مناطق کم برخودار از حداقل ها هم محروم هستند.شهردار اهواز گفت: مردمی بافرهنگ بالا، متدین و انقلابی در محلات کم برخوردار با مشقت زندگی می کنند و حق آن ها بیشتر است و به نظرم در حق آن ها کوتاهی شده است و باید جبران شود.وی تاکید کرد: باید بتوانیم منابع لازم را تامین و رضایت شهروندان را شاهد باشیم و روزی برسد که فاصله طبقاتی محلات را به کمترین حد ممکن برسانیم.

افزایش ۷۷ درصدی واردات کالای اساسی از بندر اقیانوسی ایران
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از افزایش ۷۴.۶ درصدی واردات کالای اساسی در بندر چابهار خبر داد.
بهروز آقایی با بیان این‌که شاخص‌های عملیاتی بندر چابهار نسبت به سال گذشته جهشی بوده است، اظهار کرد: امسال واردات کالای اساسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (8 ماه) 74.6 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان این‌که این رشد نشان از سرمایه گذاری هوشمندانه، تخفیفات و بازاریابی منسجم سازمان بنادر در بندر چابهار است، افزود: طی مدت یاد شده تخلیه و بارگیری کالای معدنی و ساختمانی 280 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: در تخلیه و بارگیری کالاهای وارداتی نیز 60 درصد افزایش ثبت کرده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با یادآوری این‌که تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی 146 درصد رشد داشته است، افزود: همچنین تجمیع عملیات نفتی و غیر نفتی 34.5 درصد افزایش یافته است.

اجرای 3 فقره رفع تصرف اراضی ملی
در شهرستان دماوند
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از 3 فقره رفع تصرف در اراضی ملی این شهرستان خبرداد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران جمشید جویباری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: در راستای رأی قطعیت یافته رفع تصرف صادره از دادگاه شهرستان دماوند 5000 متر از اراضی ملی در پلاک مشا، 6000متر از اراضی ملی در پلاک چنار و 1000 متر از اراضی ملی در پلاک لانه با حضور نیروی انتظامی شهرستان توسط عوامل پرتلاش یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی منابع طبیعی، مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن 1504 و سامانه 139 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند

راه اندازی سامانه خود اظهاری
قرائت کنتور آب
به گفته معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، با هدف تسهیل و تسریع هر چه بیشتر در ارائه خدمات مطلوب به مردم، سامانه خود اظهاری قرائت کنتور آب آشامیدنی مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان قزوین به صورت سامانه پشتیبان قرائت راه اندازی شد.به گزارش روابط عمومی، ناصر لامعی با اعلام این مطلب افزود: با توجه به بعد کوچک خانوار شهری و شاغل بودن اعضای آن در سالیان اخیر و وجود فراوان اقامتگاه های غیر دائم در اکثر روستاهای استان، یکی از چالش های موجود برای قرائت کنتور مشترکین، عدم حضور مشترک در منزل می باشد.وی ادامه داد: عدم حضور مشترک در منزل به هنگام مراجعه مامور قرائت کنتور منجر به مراجعه چند باره مامورین به درب منازل می شود که این امر گاهی تا سه نوبت نیز مشاهده شده است.
لامعی تصریح کرد: جهت رفع یا کمرنگ نمودن چالش فوق طرح خود اظهاری اعلام رقم کنتور با مشارکت مردم اجرا شد که در این روش با ایجاد بستری ساده، با ارسال پیامک به مشترکینی که قرائت رقم کنتور آنها به هر دلیلی میسر نبوده است تقاضا می شود با وارد شدن به لینکی که در ذیل پیامک ارسالی وجود دارد رقم کنتور و تصویر آن را ارسال نمایند.
وی در پایان یادآور شد: از آنجایی که این بستر از طریق وب سرویس با نرم افزار مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در ارتباط می باشد، لذا تصاویر و ارقام
ارسالی کنتور مشترکین به طور مستقیم در داشبورد CRM شهرهای مربوطه ثبت و بصورت لحظه ای قابل بررسی
می باشد.

حفر و تکمیل 46 حلقه چاه های نفت و گاز
در مناطق نفتخیز
حفار مردان شرکت ملی حفاری ایران در هشت ماه سال جاری موفق به حفر و تکمیل 46 حلقه چاه های نفت و گاز در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور شدند.
مسعود افشار معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری روز سه شنبه (دوم آذرماه 1400) در توضیح بیشتر در این باره گفت: از مجموع چاه های تکمیل شده در این مدت چهار حلقه تولیدی، چهار حلقه اکتشافی و 38 حلقه تعمیری بوده است.
وی افزود: از این چاه ها 33 حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شش حلقه در شرکت نفت فلات قاره، یک حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، یک حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت ، سه حلقه در قالب پروژه و دو حلقه در اجرای پروژه های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری شد.
افشار با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه 1400 متراژ حفاری چاه ها 51 هزار و 46 متر به ثبت رسید، اظهار کرد: هم اکنون 9 دستگاه حفاری سنگین خشکی ناوگان شرکت در حال جابجایی در مناطق عملیاتی قرار دارد.

 

مدیرکل نوسازی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: ۳۵ درصد مدارس استان نیاز به تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی دارند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان اذربایجان شرقی، پیام صدقی در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: اداره نوسازی مدارس دستگاهی اجرایی در سطح استان بوده و یکی از اصلی ترین وظایفش نوسازی، ساخت و‌ توسعه و‌ تجهیز مدارس به شمار می رود به عبارت دیگر هر کار عمرانی در وزارت آموزش و پرورش بر عهده این نهاد است.
صدقی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که حدود ۶۰۰۰ مورد فضای فیزیکی و ۲۴ هزار کلاس درس در سطح استان وجود دارد، ابراز کرد: طی ۴ سال اخیر در بحث تخریب و بازسازی هم در اعتبارات دولتی و هم در تعهدات خیری اقدامات بسیار تحسین برانگیزی رخ داده است، با تلاش گسترده برای تخریب و بازسازی مدارس به رقم ۳۵ درصد مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی و‌مقاوم‌سازی رسیده‌ایم که این آمار در پنج سال اخیر بیش از ۴۵ درصد بود.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تخریب و بازسازی با اولویت و نیازسنجی انجام می‌گیرد که انجام آن بر حسب یک شاخص‌ها از جمله عمر مفید، تحولات جمعیتی، شهری و‌ روستایی و غیره است.
وی در یخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحصیل ۸۰۰ هزار دانش آموز در سطح استان، گفت: تعداد مدارس کانکسی استان بالغ بر ۷۰۰ کلاس بوده که طی سال‌های اخیر به حدود ۴۸۰ کلاس رسیده که ما برای مدارس بالای ۱۵ دانش‌آموز در کانکس، مدارس استاندارد در نظر گرفته ایم تا نسبت به احداث اقداماتی ترتیب دهیم.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود بیان کرد: حدود ۳۶۰ کلاس درس مدرسه سنگی داریم؛ یکی از رویکردهای سازمان نوسازی مدارس بحث جمع آوری مدارس سنگی بوده و سعی مان این است مدارس سنگی و کانکسی را تخریب ‌بازسازی کنیم.
صدقی در خصوص سرانه آموزشی هم عنوان کرد: در استان ما برای هر دانش آموز در سال ۱۴۰۰ حدودا ۵.۷ متر مربع سرانه آموزشی وجود دارد، اگر این عدد را با میانگین کشوری که عدد ۵.۲ را شامل می‌شود، مقایسه کنیم می بینیم که ما از میانگین کشوری بالاتر هستیم اما اگر با سرانه فضای استاندارد که برای کشور تعریف شده کمی فاصله داریم.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص اعتبارات دولتی (ملی و استانی) و مشارکت خیران در اجرای پروژه‌های این نهاد، اظهار کرد: طی چهار سال اخیر با همکاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اعتبارات دولتی نوسازی مدارس استان افزایش یافته و از ۱۵۸ میلیارد تومان در سال ۹۷ به حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در سالجاری رسیده است.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: حدودا تا پایان سال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد که البته این تعداد تا آخر مهرماه تحویل داده شده است.
وی در خصوص بازسازی سرویس های بهداشتی مدارس هم توضیح داد: چهار میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز سرویس‌های بهداشتی برای مدارسی که سرویس بهداشتی ندارد، تخصیص یافته است که طبق بررسی ۸۰ مدرسه نیاز فوری به ساخت سرویس بهداشتی دارند.
این مقام مسئول در رابطه با موضوع هوشند سازی مدارس هم اظهار کرد: در بحث هوشمندسازی و استفاده از فضای مجازی در دوران کرونا، تعداد ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ دستگاه تبلت بر اساس نیازسنجی انجام گرفته تحویل دانش آموزان نیازمند شده و برای نخستین بار اعتبار جهت تجهیز استودیوهای تولید محتوا در استان تخصیص می‌یابد.
صدقی در بخش دیگری از سخنانخود نیز در رابطه با احداث مدارس سبز نیز عنوان کرد: ما در این خصوص جز استان‌های پایلوت انتخاب شده‌ایم که در حال حاضر سه مدرسه سبز در حال احداث بوده که یک مورد از آنها در ناحیه پنج بوده و یک‌ مدرسه کاملا سبز است و دو مورد دیگر نیز نیمه سبز هستنذ که یکی در تبریز به صورت نیمه خیر در حال ساخت است و دیگری مدرسه زینبیه میانه است.
صدقی در بخشی هم در خصوص جامعه خیرین مدرسه ساز توضیح داد:جامعه خیرین مدرسه ساز یکی از بزرگترین تشکل های مردمی جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۱۳۷۱ به ثبت قانونی رسیده و فعالیت های آن بر جذب مشارکت خیرین برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی متمرکز است.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این نهاد مردمی از سال ۱۳۷۷ شمسی فعالیت خود را آغاز کرده و طی دو دهه فعالیت خود، سهم خیرین در ساخت کل مدارس کشور را به حدود ۳۰ درصد ارتقاء بخشیده است.

دکتر جمیری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس از روند اجرایی سه پروژه خط انتقال آبرسانى مناطق شمالى شهر بوشهر، ۱۷کیلومترخط انتقال آب‌شیرین کن ۱ و همچنین تأسیسات آب‌شیربن کن در حال بهره بردارى ۲۲ هزار و ۵۰۰ هزار متر مکعبى و آب‌شیرین کن ۱۷ هزار متر مکعبی در حال احداث شهر بوشهر بازدید کرد.نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس در این بازدید از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قدردانی کرد و گفت: اقدامات شرکت آب وفاضلاب استان بوشهر در اجرا طرح‌های آبرسانی واقعا جهادی است.عبدالکریم جمیری یکی از ظرفیت‌های مهم تأمین آب شرب را خلیج‌فارس دانست و اظهار داشت: در این راستا طرح‌های مهمی در حال اجرا است.عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر با قدردانی از تلاش شرکت آب و فاضلاب در خدمات‌رسانی مطلوب به مردم در حوزه آبرسانی خاطر نشان کرد: ۲ پروژه آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۵۲ هزار مترمکعب در کنار ساحل خلیج‌فارس بوشهر در حال اجرا است که با تکمیل آنها یکی از مشکلات مهم مردم برطرف می‌شود.نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی به پروژه آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعب پرداخت و بیان کرد: بر اساس وعده مجری این طرح تا پایان امسال آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعب بوشهر تکمیل می‌شود که نقش مهمی در پایداری تأمین آب شرب مردم دارد.
جمیری اضافه کرد: تا پایان امسال با افتتاح یکی از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن، ۱۷ هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب شرب بوشهر افزوده می‌شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیزیکی از راهبردهای وزارت نیرو در تأمین آب شرب را شیرین‌سازی آب دریا در شهرها و روستاهای ساحلی دانست و تصریح کرد شهر بوشهر که با مشکلات آبرسانی مواجه است طرح آب‌شیرین‌کن در دستور کار قرار گرفته که در مرحله نخست به ظرفیت ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفته است. عبدالحمید حمزه‌پور از اجرا ۲ پروژه آب‌شیرین‌کن در ساحل بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۱۷ هزار مترمکعب دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که تلاش می‌شود تا قبل از عید نوروز تکمیل و افتتاح شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: رعایت حقوق مودیان و عدالت مالیاتی، گسترش پایه های جدید مالیاتی، مبارزه با فرار مالیاتی، ساماندهی معافیت ها و تسریع در وصول مالیات ها، برنامه های مهم و اولویت‎دار نظام مالیاتی در دوره جدید است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان البرز ، دکتر داود منظور با بیان اینکه مبارزه با فرار مالیاتی، در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد، افزود: هوشمندسازی نظام مالیاتی و حاکمیت داده ها، گام مهمی در جهت مبارزه با فرار مالیاتی و توسعه ظرفیت های نظام مالیاتی است.
وی ادامه داد: گسترش پایه های جدید یکی دیگر از برنامه های مهم سازمان امور مالیاتی است که در این رابطه، دو پایه جدید مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد باید در این دولت اجرا شوند و با اجرای این پایه ها، شاهد افزایش شفافیت اقتصادی، افزایش کارآیی و توانمندی نظام مالیاتی، مبارزه با فرار مالیاتی و نهایتا افزایش درآمدهای مالیاتی خواهیم بود.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، یکی از مهم‌ترین چالش های نظام مالیاتی کشور را گسترش بی رویه معافیت های مالیاتی عنوان کرد و گفت: یکی از اصلاحات مورد نیاز در نظام مالیاتی حذف معافیت های غیر ضروری است و به طور کلی معافیت مالیاتی باید به صورت موثر و هدفمند به فعالان اقتصادی ارایه شود.
منظور با ذکر این مطلب که سرعت بخشیدن به رسیدگی ها و تسریع در وصول مالیات ها، باعث افزایش درآمدهای مالیاتی و بهبود کارآیی نظام مالیاتی خواهد شد، گفت: با تمرکز نظام مالیاتی بر وصول معوقات مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی، تامین مالی دولت از طریق درآمدهای پایدار همچون مالیات و اتکای کامل بودجه به درآمدهای مالیاتی به عنوان اصلی ترین سیاست دولت در حوزه اقتصاد، امکانپذیر می گردد.
وی خاطرنشان کرد: رعایت حقوق مودیان و عدالت مالیاتی، جزو اصول بدیهی نظام مالیاتی است. رعایت احترام و تکریم مودیان، انصاف و عدالت در وصول مالیات، کاهش فرآیند دادرسی مالیاتی و رعایت اخلاق و رفتار حرفه ای، جزو مطالبات و خواسته های اساسی مودیان است و باید بدان توجه شود.

رضا اسماعیل‌پور رئیس گندله‌سازی از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده واحد گندله‌سازی خبر داد و گفت: با حمایت معاونت بهره‌برداری، مدیران ناحیه آهن‌سازی، تعمیرات مرکزی، مرکز تعمیرات نسوز و مجموعه خدمات فنی و پشتیبانی، تعمیرات 14 روزه واحد گندله‌سازی با آماده‌سازی‌ها و هماهنگی‌های لازم از تاریخ 4/8/1400 شروع و زودتر از برنامه تا 18/8/1400 با پیگیری‌های مستمر و با انجام حدود 110 هزار نفر ساعت فعالیت تعمیراتی، با نظم و انضباط و با کیفیت و بدون بروز حادثه انجام شد. وی افزود: از نقاط قوت این عملیات تعمیراتی، انجام نوسازی‌ها و اصلاحات برای بهینه‌سازی مصرف انرژی بود، ضمن اینکه بسیاری از فعالیت‌ها برای اولین بار در این توقف اجرا شد.
حمیدرضا جمالی رئیس دفتر فنی تعمیرات ناحیه آهن‌سازی نیز در این خصوص ضمن تشکر از واحدهای پشتیبانی‌دهنده تصریح کرد: انجام این فعالیت بزرگ تعمیراتی با این حجم بالا و در زمان محدود مرهون تدوین دستورالعمل‌های تعمیرات، آماده‌سازی دقیق و مناسب و تأمین به‌موقع قطعات یدکی با کیفیت و مهارت کارکنان اجرایی و نظارت مناسب بوده است. وی افزود: برای نخستین بار برروی تجهیزات بیش از 10 هزار نفر ساعت فعالیت‌های تعمیراتی انجام شد که اغلب قطعات یدکی آن‌ها ساخت داخل و بومی‌سازی شده بود که یکی از افتخارات شرکت به شمار می‌آید؛ ضمن اینکه در مراحل آماده‌سازی و اجرای فعالیت‌ها بیش از 50 جلسه عمومی و تخصصی و بیش از 40 جلسه کنترل پروژه به‌صورت مستمر برگزار گردید.

در جلسه ای با حضور معاون امور عمرانی استانداری گیلان، مشکلات آب شرب شهرستان رودبار بررسی شد.
به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت در این جلسه با اشاره به اینکه پروژه های مختلفی جهت تامین پایدار آب شرب شهرهای رودبار، لوشان و منجیل در حال اجراست، گفت: با توجه به فرسودگی شبکه آبرسانی شهر رودبار، طی یک هفته گذشته بیش از 20 فقره شکستگی شناسایی و ترمیم شد.سید محسن حسینی با بیان اینکه 8 تیم عملیاتی بطور شبانه روزی جهت رفع شکستگی های شبکه آبرسانی شهر رودبار مشغول به کار هستند، افزود: تمام تلاش ما بر این است تا وضعیت آبرسانی این شهر به حالت تعادل برسد.وی از اجرای 600 متر لوله گذاری خط انتقال در مسیر کوشک به خلسر خبر داد و گفت: 1.5 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص یافته است.وی با اشاره به اینکه اجرای 1200 متر لوله گذاری خط انتقال از جنس چدن 400 میلی متری و احداث یک باب مخزن زمینی 1000 مترمکعبی در محدوده شهر لوشان در دستور کار شرکت آبفای گیلان است، تصریح کرد: قرارداد اجرای لوله گذاری، منعقد شده و مخزن هم در مرحله برآورد اعتبار و مناقصه قرار دارد.وی گفت: در منجیل نیز در سال 99 از ردیف اعتبارات خشکسالی 2500 متر لوله چدن 500 میلی متری خریداری شد که با اعتبارات سال جاری، این پروژه اجرا می شود.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان افزود: در مجموع 5 میلیارد تومان اعتبار از محل خشکسالی طی سال جاری برای اجرای پروژه های رفع تنش آبی لوشان و منجیل اختصاص یافته است. حسینی با بیان اینکه رفع نواقص و مشکلات شبکه آبرسانی شهرهای رودبار، لوشان و منجیل به 53 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در این راستا مقرر شد تا پایان سال جاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جهت اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی این شهرها 3 میلیارد تومان اختصاص دهد.گفتنی است؛ در این جلسه سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، فرماندار، امام جمعه و نماینده شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.