فرهنگ سازی استفاده آسان از خدمات بانکی

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رســالت گفت: به دنبال فرهنگ ســازی ارائه خدمت آسان، ارزان و شرعی به صورت غیرحضوری به مشتریان هستیم.
محمدحسین حسین زاده، درباره نگاه بانک قرض الحسنه رســالت به بانکداری بدون شــعبه افزود: حدود چهار سال پیش این بانک جمع آوری شعب و استفاده از زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح کشور برای ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان را در دستور کار قرار داد.وی اظهارداشت: ما نزدیک به 300 شعبه در سطح کشور داشتیم که به تدریج تمام فرایندهای شعب مستند و پس از بررسی ریسک های ارائه خدمت به صورت مجازی، راهکارهای جدیدی تدوین کردیم. حتی چارت ســازمانی ما نیز به مرور تغییر کرد و شعب تعطیل و ابزار و فناوری روز با احراز هویت غیرحضوری جایگزین آن شد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رســالت با تاکید براینکه هدف ما فرهنگ سازی استفاده آسان از خدمات بانکی است، گفت: به ســمتی خواهیم رفت که تمام ملزومات فیزیکی حذف شوند و یک بانک دیجیتال داشته باشیم. در راستای این فرهنگ سازی نیزپیشخوان مجازی رسالت را ایجاد کردیم که فرایندهای شعب در آن به صورت غیرحضوری انجام می گیرد. وی افزود سامانه پیشخوان مجازی رسالت برای مدیریت درخواست های مشتریان عملیاتی شده است.

 

طراحی سیستم آنلاین عملکرد ویژه نمایندگان بیمه رازی

سرپرست مدیریت ریسک و مبارزه با پولشویی شرکت بیمه رازی از تهیه داشبورد (سیستم آنلاین عملکرد) ویژه نمایندگان برای نخستین بار در صنعت بیمه خبر داد که بر اساس آن هر نماینده می تواند در لحظه، عملکرد خود را رصد کرده و نسبت به برنامه ریزی برای آینده کاری خود تصمیم گیری کند.
فاطمه نصیری در بیست و چهارمین برنامه سه‌شنبه‌های پاسخگویی که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام شرکت و با حضور بیش از ۱۲۰۰ مخاطب پخش می‌شد، با بیان این که بهترین روش مدیریت ریسک، مدیریت ریسک از مبدا است، اظهار کرد: واحد مدیریت ریسک شرکت با همکاری مدیریت امور نمایندگان به زودی پلتفرمی را در اختیار شبکه فروش قرار خواهد داد که هر نماینده بتواند پرتفو، میزان سود و خسارت، نسبت و ضریب خسارت، کارمزد دریافتی و غیره خود را مشاهده کند.
به گفته سرپرست مدیریت ریسک و مبارزه با پولشویی با این اقدام، نه تنها مدیریت ریسک برای هر نماینده به صورت کاملا مستدل و مبتنی بر آمار و ارقام امکان پذیر می شود، بلکه مدیریت ریسک کل شرکت نیز تسهیل شده و از ابتدا انجام می شود. وی اظهار کرد این طریق، رتبه هر نماینده در میان کل نمایندگان نیز قابل مشاهده است.

حمایت بانک آینده
از اشتغالزایی مددجویان بهزیستی
مدیرکل سازمان بهزیستی استان البرز از اقدام همکاران بانک آینده در شعبه «عظیمیه کرج» در خصوص پرداخت وام قرض‌الحسنه به افراد واجد شرایط، قدردانی کرد.
دکتر اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز، طی تقدیرنامه‌ای خطاب به مجید ناصری، رئیس شعبه «عظیمیه کرج»- به‌نمایندگی از همکاران این شعبه- اظهار داشت: "از تلاش و کوشش بی‌دریغ شما که مشارکت و مساعدت در راستای تحقق اهداف سازمان بهزیستی برای اقشار محروم و معلول جامعه را داشته‌اید، تقدیر و تشکر نموده و موفقیت و بهروزی روزافزون‌تان را از درگاه ایزد منان، مسألت می‌نمایم." بانک آینده به «مددجویانِ» معرفی‌شده از سوی سازمان بهزیستی کل کشور، حداکثر تا یک‌میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه «خوداشتغالی» و به «کارفرمایان» طرح‌های اشتغال‌زایی واجد شرایط، حداکثر 20 (بیست) ‌میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه «اشتغال‌زایی»، پرداخت خواهد کرد.

حضور بیمه سرمد در نمایشگاه کیش اینوکس
بیمه سرمد در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌‌سازی در جزیره کیش از ۸ لغایت ۱۱ آذرماه حضور موثر خواهد داشت. سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی (کیش اینوکس 2021) از 8 تا 11 آذرماه 1400 در جزیره کیش برگزار می‌شود. بیمه سرمد نیز در کنار 150 شرکت داخلی و خارجی، حضوری فعالی در این نمایشگاه خواهد داشت و با حضور مدیران ارشد و کارشناسان فنی، محصولات و خدمات نوین خود را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند. بیمه سرمد یکی از هشت شرکت صنعت بیمه کشور است که مجوز قبول اتکایی را از بیمه مرکزی دریافت کرده و مشتریان بزرگی مانند بانک صادرات ایران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان فنی و حرفه‌ای، صنایع شیر ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارد.

پرداخت اولین خسارت بیماری ام اس
در صنعت بیمه
پرداخت اولین خسارت بیماری ام اس برای اولبین در شعبه اصفهان بیمه کارآفرین پرداخت گردید. به گزارش روابط عمومی بیمه کارآفرین، اولین خسارت بیماری ام اس در بیمه عمر اندوخته دار امی بیمه کارآفرین در شعبه اصفهان پرداخت گردید.

امیر هوشنگ عصار زاده عنوان کرد:

گروه بانک و بیمه: علیرضا ملاحتی - عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون کمک به شکل گیری الگو های موفق تعاونی را از ماموریت های این بانک عنوان نمود.
امیر هوشنگ عصار زاده عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه ارزیابی و بررسی عملکرد شعب استان گلستان گفت: یکی از ماموریت های بانک توسعه تعاون نقش آفرینی در تقویت و شکل‌دهی الگوهای موفق تعاونی است.
عصارزاده عضو هیآت مدیره بانک توسعه تعاون به سابقه دیرین تعاونی های صاحب نام بخش کشاورزی در شکل سنتی تا به شکل مدرن امروزی در کشور اشاره کرد و گفت: فعالیت کشاورزی و دامپروری در استان گلستان به عنوان مزیت اقتصادی مطرح است و تعاونی‌های موفقی حول این فعالیت‌ها شکل گرفته‌اند و ارائه خدمات مناسب توسعه ای به این نمونه های موفق تعاونی و کمک به تقویت تعاونی‌های نوظهور ، اثر مطلوبی در اقتصاد منطقه دارد.
عصارزاده کارنامه درخشان در تراز مالی و ترازنامه ای را در تداوم فالیت توسعه ای بانک مهم ارزیابی نمود و گفت: واحدهای اجرایی و استانها با تعامل مناسب با ارکان برنامه‌ریزی و ارزیابی ستاد بانک، مسیری را در پیش بگیرند تا با بهره گیری از محصولات و سبد خدمات عمومی و تخصصی بانک، تراز مالی استانها و واحدها در وضع مساعدی قرار داشته باشد.
وی به رتبه ی دوم جمعیت روستایی استان گلستان در سطح کشور اشاره نمود و گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از چهار بانک عامل در طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سطح کشور زمینه ایجاد اشتغال 52 هزار نفر از هموطنان عزیز مناطق روستایی را فراهم نموده است و با توجه به جمعیت روستایی استان، اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی اهمیت ویژه ای در گلستان داشته است.
عصارزاده گفت:با بررسی عملکرد بانک توسعه تعاونِ طی سالهای اخیر ، نکته قابل توجه این است که بانک در عین برخورداری از یک ساختار کارآمد هم در صورت‌های مالی به نحو اصولی عمل نموده است، و نیز توفیق یافته کارنامه ی خدمات توسعه ای را همواره در مسیر رشد و تعالی قرار دهد. عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در بازدید از شعب استان گلستان جلب اعتماد با بهره‌مندی از اصول مشتری‌مداری را مهم برشمرد و افزود: صداقت، شفافیت، کیفیت مناسب خدمات و سرعت کافی از مهمترین مسائلی است که همکاران شعب باید توجه کافی داشته باشند. در این دیدارها سعید معادی معاون مدیرعامل در امور استان ها و بازاریابی، احمد محمدی مدیر امور استان ها و شعب، حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری، یونس کلانتری رئیس اداره کل امور مشتریان و توسعه بازار و محمد رضا شریفی مدیر شعب استان گلستان نیز حضور داشتند.

با دستور مدیرعامل بانک ملت، در پی وقوع زمین لرزه شدید در استان هرمزگان که باعث از بین رفتن منازل مسکونی و زیر ساخت ها در برخی مناطق استان شد، کمک رسانی به مناطق زلزله زده شهر فین را در دستور کار قرار گرفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، این بانک با هدف ایفای مسوولیت های اجتماعی، با دستور مدیرعامل، با تهیه اقلام مورد نیاز زلزله زدگان، به کمک آنان شتافت تا نقشی هرچند کوچک در کاهش آلام آنان ایفا کرده باشد. بر اساس این گزارش، بانک ملت از طریق مدیریت شعب استان هرمزگان 100 بسته اقلام مورد نیاز شامل روغن، برنج، کنسروجات(لوبیا، بادمجان و تن ماهی)، ماکارونی، سویا، رب گوجه، چای، قند، بیسکویت و... ، هربسته به ارزش 12 میلیون ریال را تهیه و به مناطق زلزله زده شهر فین ارسال کرد. این گزارش حاکی است، با دستور مدیر عامل بانک، مدیریت شعب بانک ملت در استان هرمزگان بلافاصله پس از وقوع زلزله با حضور در مناطق زلزله زده شهر فین و برپایی نشست مشترکی با بخشدار، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر دستگاه های اجرایی از نزدیک در جریان وضعیت کمک رسانی ها قرار گرفت. بانک ملت پیش از این نیز در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود، پس از وقوع حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله در مناطق شمالی، غربی و جنوبی کشور، به عنوان یکی از نخستین سازمان ها، انواع کمک های نقدی و غیرنقدی خود را برای آسیب دیدگان از این حوادث، ارسال کرده بود.