سرانه ۱۷.۸ پزشک به ازای هر ۱۰ هزار نفر دروغ است

استاد دانشگاه تهران گفت: سرانه ۱۷.۸ پزشک به ازای هر ۱۰ هزار نفر دروغ است؛ زیرا تعدادی از این اساتید بازنشسته هستند. از طرفی پزشکانی که از کشور رفته‌اند نیز در سرانه پزشکی لحاظ شده‌ است. سید مجید حسینی استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه مافیای پزشکی اجازه نمی‌دهد ظرفیت‌های پزشکی افزایش پیدا کند، اظهار کرد: این مافیا به بهانه‌های واهی مانند نداشتن امکانات پزشکی، کمبود کلاس، تحریف آمار و منکر شدن کمبود پزشک در کشور، تلاش کرده تعداد سرانه پزشکان کشور را کمتر از مغولستان، ارمنستان و سوریه نگه دارد و تا کنون در این زمینه موفق بوده است. وی ادامه داد: زمانی که بحث افزایش ظرفیت‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد، پیش خودم گفتم این شورا قدرت ایستادگی در مقابل مافیای پزشکی را ندارد، حال شاهد آن هستیم که اتفاقی که پیش‌بینی کرده بودم در حال رخ دادن است‌ و مافیا محکم ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند ظرفیت‌های رشته پزشکی افزایش پیدا کند.
حسینی بیان کرد: امروزه صنف پزشکی فقط صاحب نظام پزشکی نیست، بلکه صاحب وزارت بهداشت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس صاحب نظام پزشکی و تمام نقاطی است که خطاهای پزشکی را کنترل می‌کنند. مافیای پزشکی در همه جا وجود دارد، به همین دلیل نمی‌توان علیه منافع آنان مصوبه‌ای را تصویب کرد.
وی درباره آمار متناقضی که درباره سرانه پزشک در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: سرانه ۱۷.۸ پزشک به ازای هر ۱۰ هزار نفر دروغ است؛ زیرا تعدادی از این اساتید بازنشسته هستند. از طرفی پزشکانی که از کشور رفته‌اند نیز در سرانه پزشکی لحاظ شده‌اند. در حال حاضر اگر به سایت نظام پزشکی مراجعه کنید، مرحوم دکتر قریب نیز جزو پزشکان حساب می‌کنند. این در حالی است که حجم زیادی از این پزشکان فوت کرده‌اند، بازنشسته شده یا از کشور خارج شده‌اند. حتی برخی از آنان در صنف پزشکی مشغول به فعالیت نیستند.
استاد دانشگاه تهران درباره آمار واقعی تعداد پزشکان کشور گفت: سرانه واقعی پزشکانی که در کشور مشغول به کار هستند که بازنشسته نشده مهاجرت نکرده‌اند، ۱۱.۸ است.

تیم ملی پاراوزنه‌برداری ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان روز پنجشنبه راهی کشور گرجستان می‌شود. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، مسابقات پاراوزنه برداری قهرمانی جهان وزنه از ششم تا چهاردهم آذر ماه به میزبانی تفلیس در گرجستان برگزار می شود که تیم ملی کشورمان با ۱۴ ملی پوش در دو رده جوانان و بزرگسالان در این رویداد حاضر خواهد شد. بر این اساس احسان صوری (دسته ۴۹ کیلوگرم)، سعید اسکندرزاده (دسته ۸۰ کیلوگرم) در رده جوانان و علیرضا ایزدی (دسته ۵۶ کیلوگرم)، سید یوسف یوسفی و محسن بختیار (دسته ۵۹ کیلوگرم)، امیر جعفری و علی سیفی (دسته ۶۵ کیلوگرم)، نادر مرادی (دسته ۷۲ کیلوگرم)، روح‌اله رستمی (دسته ۸۰ کیلوگرم)، سیدحامد صلحی‌پور (دسته ۹۷ کیلوگرم)، سامان رضی و علی‌اکبر غریب‌شاهی (دسته ۱۰۷ کیلوگرم)، مهدی صیادی و احمد امین‌زاده (دسته ۱۰۷+ کیلوگرم) در رده بزرگسالان هستند که زیر نظر حسین توکلی سرمربی، احمد ملاحسینی و بابک محمدی مربیان تیم ملی با حریفان خود به رقابت می پردازند.

فعالیت مدارس به‌صورت تدریجی و گروه بندی چند روزی است که آغاز شده اما این بازگشایی تا کنون با چالش‌هایی همراه بوده است. با اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش؛ مدارس ابتدایی و متوسطه اول، با برنامه و الگویی که خود مدارس تدوین کرده اند، به صورت حضوری از اول آذر بازگشایی شد. با شروع فعالیت مدارس و از سرگیری دوباره برخی از مشاغل در کشور، مسئولان بهداشتی در خصوص شیوع دوباره کرونا و ایجاد پیک جدید ابراز نگرانی کردند.
اپلیکیشن ماسک وابسته به معاونت بهداشت، وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره بازگشایی مدارس به مسئولان ستاد ملی کرونا هشدار داد و اعلام کرد که آلمان با جمعیتی مشابه ایران به ۶۸ درصد کل جمعیت خود، دو نوبت واکسن تزریق کرده، چیزی که هم‌اکنون در ایران ۵۴ درصد است. از اوایل مهر، مسئولان این کشور به دلیل کاهش شمار مبتلایان، محدودیت‌های اجتماعی را به تدریج کاهش دادند. با وجود این، اکنون آلمان با بدترین موج کرونا از ابتدای شروع بیماری مواجه شده است. آمار ابتلای روزانه این کشور به رغم پوشش بالای واکسیناسیون، اقتصاد قوی و جدیت بالا در اعمال قوانین به ۵۰ هزار نفر و مرگ روزانه به ۳۰۰ نفر رسیده است.

شرکت بلواوریجین برای نخستین بار ۶ نفر را همراه موشک نیوشپارد به فضا می رود که دو نفر آنها مهمان افتخاری هستند. اما بقیه برای حضور در این سفر هزینه پرداخت می کنند. به گزارش ایندپندنت، شرکت فضایی بلواوریجین مایکل استراهان، مجری تلویزیونی و چند توریست که هزینه سفرشان را پرداخت کرده‌اند به فضا می‌برد. در این سفر که قرار است ماه آینده انجام شود، علاوه بر استراهان، لورا شپارد چرچلی دختر نخستین فضانورد آمریکایی که به فضا رفت نیز حضور دارد. آنها مهمانان افتخاری این سفر هستند و به همین دلیل بهای سنگین آن را نمی‌پردازند.
استراهان هنگام حضور در برنامه «گودمورنینگ آمریکا» خبر سفرش به فضا را اعلام کرد و گفت: بلواوریجین از او خواسته در این عملیات شرکت کند. او پوشش خبری عملیاتی را فراهم کرده بود که طی آن جف بزوس، مالک بلواوریجین به مرز فضا رفت. علاوه بر این دو مهمان افتخاری، ۴ توریست نیز حضور دارند. این نخستین عملیات بلواوریجین با موشک نیو شپارد است که طی آن ۶ فرد به فضا سفر می‌کنند. آنها به ارتفاع ۶۵ مایلی زمین می‌روند. همچنین مأموریت مذکور نوزدهمین پرتاب موشک شپارد به حساب می‌آید.