هوشمند سازی شهر د ر اولویت قرار گیرد 

رئیس شورای اسلامی شهر کرج موضوع هوشمند سازی شهر را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد  و از مسئولان د ر شورا و شهرد اری کرج خواست این مهم را د ر د ستور کار خود  قرار د هند .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر کرج، جواد  چپرد ار د ر جلسه تلفیق عصر روز شنبه ششم آذرماه با بیان اینکه اهمیت و حساسیت د یتاسنتر بر هیچ کس پوشید ه نیست، از واگذاری همزمان د و مسئولیت به رئیس سازمان به عنوان یک آسیب یاد  کرد  که موجب کاهش تمرکز وی بر فعالیت ها خواهد  شد .
وی، همچنین میزان بود جه تعیین شد ه برای هوشمند سازی د ر سال جاری و متمم بود جه 1400 را نشانه د یگری از عد م توجه کافی به حساسیت موضوع هوشمند سازی و د یتاسنتر ارزیابی کرد  و گفت: نبود  بود جه مناسب و اقد امات موثر د ر این حوزه نقصی جد ی برای مد یریت شهری به شمار می آید .
رئیس شورای شهر کرج، با تاکید  بر اینکه یکی از بخش هایی که باید  د ر اولویت بود جه ای مد یریت شهری قرار گیرد  سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و موضوع هوشمند سازی شهر است که امید واریم با اختصاص بود جه مناسب به این بخش، توجه ویژه شورا به موضوع، مد  نظر مسئولان اجرایی شهر قرار گیرد .

 

تشکیل کمیته عالی تحول د ر امور پیمانکاران

به د ستور مد یرعامل شرکت فولاد  خوزستان، کمیته عالی تحول د ر امور پیمانکاران تشکیل شد .
محمود  اکابر نایب رییس کمیته عالی تحول د ر امور پیمانکاران د ر گفت گو با خبرنگار روابط عمومی اظهار د اشت: هد ف از تشکیل این کمیته، عارضه یابی، تعیین و انجام اقد ام‌های اصلاحی متناسب با قوانین و مقررات د ر زمینه‌ی یکپارچگی فرآیند ها و فعالیت‌های مد یریت امور پیمانکاران د ر تعامل با سیستم‌های نظارتی چند  لایه د ر شرکت فولاد  خوزستان است.
محمود  اکابر نایب رییس کمیته عالی تحول د ر امور پیمانکاران افزود : کمیته یاد شد ه به ریاست ابراهیم د اد رس مد یر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه‌سازی تشکیل و مد یران ذینفع د ر حوزه‌های: منابع انسانی و امور اجتماعی، کمیسیون معاملات، بهره‌برد اری، بازرسی و نظارت، حقوقی، مالی، خرید  خد مات و قرارد اد ها، HSE و پروژه‌ها اعضای اصلی این کمیته می‌باشند .
نایب رییس کمیته عالی تحول د ر امور پیمانکاران د ر اد امه بیان د اشت: این کمیته د ر هفته جاری آغاز به‌ کار نمود ه و برنامه‌ خود  را برای بهبود  فرآیند ها و فعالیت‌ها اعلام می‌نماید .

بررسی مسائل مربوط به ترمیم آسیب های ناشی از حفاری
به گزارش تجارت - قم به نقل از روابط عمومی بنیاد  مسکن استان قم جلسه ای با حضور مهند س بلد ی مد یرکل بنیاد  مسکن استان، مهند س نصیری مد یرعامل شرکت گاز استان – صمد ی جانشین معاون عمران روستایی , معاونین و کارشناسان شرکت گاز به منظور بررسی روند  ترمیم آسیب های ناشی از حفاری د ر معابر روستایی استان و پیش بینی اعتبارات مورد  نیاز د ر سالن جلسات بنیاد  مسکن استان تشکیل شد .
د ر این جلسه مهند س بلد ی با اشاره به مذاکرات انجام شد ه د ر خصوص انعقاد  تقاهمنامه مشترک ترمیم نوار حفاری د ر روستاها، بیان د اشت: با توجه به پیگیری های منعقد ه مسئولین مرکز و ضرورت شروع عملیات اجرایی خواستار تسریع د ر انعقاد  این تفاهمنامه شد .
د ر اد امه مهند س نصیری مد یرعامل شرکت گاز استان گفت: همکاری های د و جانبه شرکت گاز با بنیاد  مسکن تنگاتنگ است و این تعامل روز به روز د ر حال افزایش است و ما آماد گی د اریم جهت حل مشکلات روستاها اقد امات لازم را انجام د هیم.

اختصاص بیش از ۱۰۰ هکتار اراضی به طرح جهش مسکن
مد یر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۱۰۰ هکتار از اراضی ۶ شهر زاهد ان، زابل، سراوان، میرجاوه، خاش و سوران با تغییر کاربری به طرح جهش مسکن اختصاص یافت.
به گزارش اد اره ارتباطات و اطلاع رسانی اد اره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری اظهار د اشت: طرح جهش مسکن ضمن ایجاد  اشتغال افزون بر ۷۰ هزار نفر سبب فعال شد ن سایر بخش های اقتصاد ی استان می شود .
وی اد امه د اد : د ر این راستا تامین زمین های طرح جهش تولید  مسکن از طریق شناسایی اراضی مازاد  د ستگاه‌های اجرایی، اراضی نیازمند  تغییر کاربری د ر کمیسیون‌های ماد ه پنج، اراضی نیازمند  الحاق به محد ود ه شهری و اراضی برای شهرک سازی جهت رفع نیاز سالانه به مسکن مورد  توجه قرار گرفته و د ر شورای مسکن استان مصوب شد ه است.
مد یر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد : این اد اره کل همسو با سیاست های وزارت راه و شهرسازی بخش قابل توجهی از زمین های احد اث واحد های مسکونی این پروژه مهم ملی را د ر استان تامین نمود ه است و همچنان نیز این روند  تا برآورد ه شد ن نیاز چهار ساله طرح با قوت اد امه د ارد .
اکبری با تاکید  بر اینکه د ر پی افزایش تقاضا، مهلت ثبت‌نام د ر سامانه نهضت ملی مسکن تا ۱۵ آذر ماه جاری تمد ید  شد ه است، گفت : شهروند ان استان می‌توانند  بد ون نگرانی ثبت‌نام د ر مرحله نخست نهضت ملی مسکن را د ر سامانه مربوطه به آد رس https://saman.mrud.ir انجام د هند .

د ستگیری 176سارق و مالخر سیم و کابل برق
مد یرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از د ستگیری 176سارق و مالخر سیم و کابل برق د ر استان تا پایان آبان ماه خبرد اد .مهند س محمد  اله د اد  یکی از اولویت های کاری شرکت های توزیع برق را پیشگیری از سرقت وبرخورد  قاطع با سارقین و مالخران د ر حوزه تجهیزات برق باهمکاری نیروهای خد وم انتظامی عنوان کرد  و افزود : د ر این راستا ازمرد م د رخواست می شود  هرگونه موارد  مشکوک را به شماره تماس 121و یا سامانه پیامکی 10001000121 شرکت توزیع برق استان مرکزی اطلاع د هند .مد یرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود : پد ید ه سرقت لوازم و تجهیزات از شبکه‌های توزیع نیروی برق امروزه به یکی از مشکلات اساسی تبد یل شد ه است، این جرم نه تنها به شرکت‌های توزیع نیروی برق مستقیماً آسیب‌های جد ی می‌رساند  بلکه به مشترکین و تولید ات کشاورزی، صنعتی، تجاری و به طور کلی افراد  جامعه نیز زیان‌های عمد ه وارد  می‌سازد .

لزوم جراحی نظام‌ اقتصاد ی با استفاد ه از نظرات نخبگان
عالیه رضوانی- نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معاد ن و کشاورزی البرز سخنان اخیر رئیس جمهور د ر بحث جراحی و اصلاح نظام اقتصاد ی با استفاد ه از نظرات نخبگان را حرکتی راهگشا د ر بستر مهار تورم عنوان کرد .ید اله مالمیر با اشاره‌ به این اظهار رییس جمهور که د ر بستر "جراحی اقتصاد ی" مرد م را غافلگیر نمی‌کنیم، گفت: اتخاذ این تصمیم ایجاد  نگرانی ها د ر جامعه را کاهش می د هد  و مسیر را برای رفع مشکلات اقتصاد ی و روند  تد ریجی کاهش روند  مهار تورم‌ هموار می کند .وی با بیان اینکه بخش خصوصی برای همراهی با د ولت سیزد هم د ر رفع چالش های اقتصاد ی و تورم به ارث رسید ه از د ولت قبلی با تمام توان آماد ه است، اد امه‌ د اد : کارشناسان بخش خصوصی که چند  سالی است از نزد یک با ند انم‌ کاری های مد یران‌‌ سابق د ر بحث اقتصاد  د ست و پنجه نرم کرد ه اند ، وظیفه می د انند  د ر این راستا با ارایه د ید گاه ها و اظهار نظر های کارشناسی، د ولت سیزد هم‌‌ را یاری د هند . مالمیر تشکیل نشست های تخصصی مشترک با حضور د ولتمرد ان، نخبگان ، اساتید  علم اقتصاد  و کارشناسان بخش خصوصی را ضروری و حرکتی موثر د ر رفع مشکلات اقتصاد ی حاکم بر جامعه ذکر کرد .وی نقش برخی وارد کنند گان کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی و عرضه کالاهای وارد اتی آنان توسط د لال‌ ها با نرخ ارز آزاد  د ر بازار سیاه به ویژه د رخصوص نهاد ه ها و مواد  اولیه مورد  نیاز بخش تولید  را تجربه ای تلخ و ناگوار د ر ایجاد  تورم افسار گسیخته عنوان کرد .مالمیر خاطرنشان کرد : ضروری است با اجرا و تد اوم طرح های ضربتی، راه های نفوذ انواع کالاها به ویژه مواد  اولیه بخش تولید  به بازار سیاه مسد ود  و با عوامل خاطی اینگونه اقد امات تورم زا قاطعانه برخورد  شود .

مد یر کل د فتر امور بیابان سازمان جنگل ها مطرح کرد :

مد یر کل د فتر امور بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزد اری کشور اقد ام شرکت معد نی و صنعتی چاد رملو برای احیای عرصه های بیابانی د ر شهرستان ارد کان را یک اقد ام الگویی برای سایر سرمایه گزاران و صنعتگران یزد  و کشور د انست و اظهار د اشت: شرکت چاد رملو پیشران د ر مسئولیت اجتماعی حوزه احیای عرصه های بیابانی است.
وحید  جعفریان مد یر کل د فتر امور بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزد اری کشور د رباره عملکرد  شرکت معد نی و صنعتی چاد رملو د ر حوزه احیای عرصه های بیابانی و مبارزه با بیابان زایی د ر استان یزد ، اظهار د اشت: طی سفر اخیر به استان یزد ، فرصتی پیش آمد  تا از فعالیت های اجرایی شرکت چاد رملو د ر حوزه بیابان زد ایی بازد ید  د اشته باشیم.
وی با بیان اینکه همکاری بخش های مختلف صنعتی و معد نی د ر مشارکت برای احیای عرصه های بیابانی می تواند  نقش کلید ی د راکوسیستم خشک و آسیب پذیر استان یزد  د اشته باشد ، افزود : د ر این بازد ید  شاهد  مشارکت خوب بخش خصوصی که د ر قالب یک تفاهم نامه با اد اره کل منابع طبیعی استان یزد  برای احیای عرصه های بیابانی استان انجام شد ه است، بود یم.
جعفریان گفت: شرکت چاد رملو یک عرصه 250 هکتاری از عرصه های بیابانی استان یزد  را با انواع گونه های سازگار با مناطق بیابانی و با استفاد ه از آب پساب صنعتی که عملا کارکرد  د یگری ند ارد ،احیا کرد ه که احیای این عرصه بیابانی به معنای تلطیف هوا و بهبود  شرایط اکوسیستم است.
وی توضیح د اد : شرکت چاد رملو بخش زیاد ی از حوزه آسیب پذیرعرصه بیابانی عقد ا- ارد کان را با گونه های طاق، زیتون و سایر گونه های سازگار با بیابان احیا کرد ه که از گونه های مثمر هستند  و با کشت متنوع و برنامه منظم آبیاری، به تثبیت ماسه های روان کمک کرد ه است.
جعفریان این اقد ام شرکت چاد رملو را یک اقد ام الگویی برای سایر سرمایه گزاران و صنعتگران استان یزد  و سایر استان ها د انست و اظهار د اشت: با توجه به اینکه طوفان های گرد  و غبار د ر تخریب خطوط ارتباطی و مواصلاتی کشور همچنین کاهش ایمنی جاد ه ها نقش د ارند  و به این وسیله موجب تضعیف بهره وری د ر شرکت های صنعتی هم می شوند ؛ این اقد ام الگویی شرکت چاد رملو که د ر جهت ایفای مسئولیت اجتماعی انجام شد ه است، می تواند  د ر کاهش آسیب پذیری این بخش ها تاثیر قابل توجهی د اشته باشد .
جعفریان این اقد ام صورت گرفته توسط شرکت چاد رملو را بخشی از سیاست های توسعه مشارکت عمومی و خصوصی د ر فعالیت های مقابله با بیابان زایی عنوان کرد  و گفت: ما از جانب سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزد اری کشور برنامه گسترد ه ای برای توسعه الگوهای مشارکتی د ر حوزه بیابان زد ایی د اریم؛چراکه این الگوها پاید اری بهتری د ارند  و احساس مسئولیت جامعه نسبت به اهمیت حفظ اکوسیستم های آسیب پذیر و شکنند ه مناطق بیابانی را تقویت می کنند .
مد یر کل د فتر امور بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزد اری کشور تصریح کرد : بر این اساس تعهد ی را برای استان ها قرار د اد یم و استان یزد  5000 هکتار احیای عرصه های بیابانی را از طریق بخش خصوصی متعهد  شد  که تاکنون 3000 هکتار با سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی اعم از صنایع و معاد ن و سرمایه گذاران د ر حوزه توسعه اکوتوریسم مناطق بیابانی د ر د ست احیا د ارد .
وی به تقد یر سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزد اری کشور از شرکت چاد رملو د ر روز جهانی مقابله با بیابان زایی، اشاره کرد  و افزود : بر این اساس د ر برنامه های روز جهانی مقابله با بیابان زایی که سال جاری برگزار شد  مجتمع معد نی و صنعتی چاد رملو را به عنوان الگوی موفق و د ارای تجارب قابل تعمیم معرفی کرد یم و انتظار د اریم سایر بخش های صنعتی و معد نی هم د ر احیای عرصه های بیابانی نقش آفرین باشند .
جعفریان تصریح کرد : انتظار د اریم صنایع متعد د  استان یزد  د ر ایجاد  د یواره سبز پاید ار د ر تونل باد  شهرستان میبد  برای حفظ سرمایه گذاری صنایع، حفظ جاد ه ها و تثبیت ماسه های روان به شکل پاید ار، مشارکت د اشته باشند  و این موضوع را قابل د سترس می د انم. وی با توضیح اینکه ماسه های روان و طوفان های ماسه ای حد اقل د ر سال به طور مستقیم بیش از 3000 میلیارد  تومان خسارت به جاد ه ها، کشاورزان و صنایع کشور وارد  می کند ، بیان کرد : فعالیت های زیاد  یزد  د ر صنعت و معد ن، این استان را نسبت به بیابانی شد ن و تخریب سرزمین آسیب پذیر کرد ه است همچنین 2 میلیون هکتار از عرصه های بیابانی استان یزد  مستقیا تحت تاثیر فرسایش باد ی هستند  یعنی اگر د ر این عرصه ها پوش قابل توجهی از گیاهان سازگار ایجاد  نشود  به کانون گرد  و غبار و شکل گیری تپه های ماسه ای تبد یل می شود  که خسارت بار است.

بوشهر- با توجه به زمان بیش از چهار ساله اجرای پروژه راه‌آهن شیراز - بوشهر- عسلویه د ر صورت تامین اعتبار، پیش‌بینی می‌شود  این پروژه بیش از ۵۰ هزار میلیارد  تومان هزینه د اشته باشد .
گروه استان‌ها: استان بوشهر با وجود  ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار زیاد ی که د ارد ، هنوز به خط ریل سراسری متصل نشد ه است تا این خواسته و آرزوی د یرینه مرد م استان همچنان عمل‌نشد ه باقی بماند .
از ۱۴ سال پیش که عملیات احد اث راه‌آهن بوشهر- شیراز آغاز شد ه است، تاکنون د ولت‌ها و مسئولان مختلف د ولتی وعد ه‌های متعد د ی را به مرد م استان بوشهر برای احد اث و تکمیل این پروژه د اد ه‌اند  ولی تاکنون محقق نشد ه است.
این پروژه مهم و سرنوشت ساز سالانه یک د رصد  یا ۱.۵ د رصد  از اعتبارات مورد  نیاز خود  را د ریافت کرد ه است تا با این وضعیت، تکمیل آن نیاز به بیش از نیم قرن زمان د اشته باشد .
د ر سفر رئیس جمهور و د ولت سیزد هم به استان بوشهر یکی از وعد ه‌ها، تکمیل پروژه راه‌آهن بود  که انتظار می‌رود  مسئولان استان با پیگیری این وعد ه‌ها برای اتصال استان به خط ریلی تلاش جد ی‌تری د اشته باشند .
استاند ار بوشهر د ر ارتباط با اهمیت اجرای راه‌آهن بوشهر بیان کرد : یکی از مطالبات د یرینه و همیشگی مرد م استان بوشهر، اتصال این استان به خط راه‌آهن سراسری است که تاکنون محقق نشد ه است.
احمد  محمد ی‌زاد ه پیشرفت راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه را حد ود  ۲۰ د رصد  عنوان کرد  و اد امه د اد : د ر صورتی که اعتبارات مورد  نیاز تأمین نشود ، تا سال‌ها نمی‌توان به تکمیل آن امید وار بود .
وی با اشاره به اینکه ۱۴ سال آغاز اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز می‌گذرد  تصریح کرد : اعتبارات بسیار کمی به این پروژه اختصاص یافته و باعث شد ه تا طی ۱۴ سال اجرای آن پیشرفت کمی د اشته باشد .
مد یرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به د وره ساخت چهار تا پنج ساله این پروژه د ر صورت تأمین اعتبارات، افزود : د ر صورتی که اعتبارات به صورت ریالی تأمین شود  پیش‌بینی می‌شود  هزینه این پروژه به ۵۲ هزار میلیارد  تومان برسد .
وی اد امه د اد : با پیمانکاران پروژه نیز صحبت‌هایی برای استفاد ه از تهاتر انجام شد ه است و د ر حال گرفتن موافقت پیمانکاران با تهاتر هستیم.

مد یرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همد ان از رشد  8.9 د رصد ی مصرف برق طی سال جاری نسبت به مد ت مشابه سال گذشته د ر استان همد ان خبر د اد  و گفت: با د ر نظر گرفتن خاموشی‌های اعمال شد ه ناشی از کمبود  نیرو، این میزان به 11.3 د رصد  خواهد  رسید .
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همد ان، شیرزاد  جمشید ی با توجه به ضرورت مصرف بهینه انرژی د ر زمستان سال جاری و تابستان ۱۴۰۱، اظهار د اشت: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری د رست از سوی مسئولین و نهاد های مرتبط د ر این زمینه امری مهم و لازم الاجرا است.
وی افزود : د ر این راستا شرکت توزیع برق استان همد ان با د ر نظر گرفتن اقد امات انجام شد ه و استفاد ه از تجارب قبل، نقاط قوت را تقویت کرد ه و برای رفع موانع و اصلاح نقاط قابل بهبود ، با حد اكثر توان اقد ام می‌کند . مد یرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همد ان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت نیرو نصب کنتورهای هوشمند  با اولویت مشترکین پرمصرف است، گفت: این امر می‌تواند  مقد مات لازم را برای تحقق رویت‌پذیری میزان بار و کنترل اثربخش آن فراهم کند  چراکه این کنتورها قابلیت پایش میزان مصرف را به صورت لحظه‌ای و همچنین قطع برق مشترکانی که میزان مصرف آنها بیش از حد  مجاز است، د ارد . وی با اشاره به بررسی مصرف برق استان از ابتد ای سال جاری تا پایان مهر ماه ابراز د اشت: میزان مصرف برق استان 8.9 د رصد  رشد  نسبت به مد ت مشابه سال گذشته نشان می‌د هد  که با د ر نظر گرفتن خاموشی‌های اعمال شد ه ناشی از کمبود  نیرو، این مقد ار به 11.3 د رصد  خواهد  رسید .
وی با اشاره به اینکه بیشترین کاهش مصرف نیز د ر بخش روشنایی معابر به میزان 34.9 د رصد  بود ه است، یاد آور شد : 81.4 د رصد  مشترکان خانگی استان همد ان، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند  و 18.6 د رصد  مشترکان، پرمصرف هستند .
وی خاطرنشان کرد : استفاد ه از نور طبیعی روز، خاموش کرد ن لامپ‌های اضافی د ر منازل و محل کار، استفاد ه از لوازم خانگی با برچسب مصرف انرژی A، استفاد ه از لباس‌های گرم و مناسب د ر زمستان و استفاد ه از پرد ه‌های ضخیم برای جلوگیری از خروج هوای گرم از محیط می‌تواند  تا حد ی زیاد ی د ر مصرف بهینه انرژی د ر فصل سرد  سال موثر باشد .

مد یرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرد اری اصفهان گفت: پروژه عکسبرد اری د یجیتال و تهیه مد ل 3 بعد ی شهر اصفهان با استفاد ه از جد ید ترین د وربین‌های عکسبرد اری هوایی قائم و مایل برای پرواز و همچنین تکنولوژی های مورد  نیاز برای تهیه مد ل سه بعد ی د ر حال اجراست. به گزارش اد اره ارتباطات رسانه ای شهرد اری اصفهان، سید  حمید رضا ابطحی با اشاره به رونمایی از تجهیزات GNSS شهرد اری اصفهان با اشاره به اقد امات مختلف انجام شد ه د ر حوزه تهیه زیرساخت‌های اطلاعات مکانی و توسعه خد مات مکانمند ، اظهار کرد : د ر حال حاضر عکسبرد اری د یجیتال هوایی، سامانه های اطلاعات مکانی، تامین تجهیزات نقشه برد اری و تهیه و نصب پلاک های پستی به عنوان ابزارهای فناورانه برای ارائه خد مات مکان محور نقش بسیار پررنگی د ر مد یریت بهینه شهر و ارائه خد مات مطلوب تر بخش های مختلف شهرد اری‌ ها ایفا می کند . وی تهیه، تامین و راه‌اند ازی تجهیزات مورد  نیاز شهرد اری را از جمله این پروژه ها د ر شهرد اری اصفهان د انست و افزود : با تامین این تجهیزات و با اتصال به چهار ایستگاه د ائمی GPS شهر اصفهان که د ر مناطق 12، 13 ، 14 و سالن اجلاس واقع شد ه، امکانات قابل توجهی برای برد اشت اطلاعات مکانی و نقشه برد اری برای متخصصان و شهروند ان فراهم خواهد  شد . وی به پروژه عکسبرد اری د یجیتال و تهیه مد ل 3 بعد ی شهر اصفهان نیز اشاره و تصریح کرد : این پروژه با استفاد ه از جد ید ترین د وربین‌های عکسبرد اری هوایی قائم و مایل برای پرواز و همچنین تکنولوژی های مورد  نیاز برای تهیه مد ل سه بعد ی د ر حال انجام است.

مد یرعامل نیروگاه بند رعباس از نقش آفرینی نیروگاه بند رعباس د ر پاید اری و تامین برق شبکه سراسری کشور خبر د اد .
به گزارش روزنامه تجارت، حسین سلیمی مد یرعامل نیروگاه بند رعباس بیان د اشت: د ر هشت ماهه اول سال ۱۴۰۰ این نیروگاه بالغ بر 4 میلیارد  کیلو وات برق تولید  کرد ه است که این نشان د هند ه افزایش ۵ د رصد ی تولید  برق د ر واحد های این نیروگاه است.
سلیمی با اشاره به مشارکت این نیروگاه د ر جذب بار راکتیو سلفی جنوب شرق کشور و تصحیح ولتاژ منطقه، اذعان د اشت: از این میزان انرژی تولید ی حد ود  سه میلیارد  و 870 و یک میلیون و 475 هزار کیلووات ساعت سهم واحد های بخار و حد ود  یکصد  و 48 میلیون و 226 هزار کیلووات سهم واحد های گازی نیروگاه بود ه است.
وی گفت: صنعت برق کشور د ر سال های اخیر با تکیه بر تلاش های بی وقفه صنعت گران، متخصصان و مد یران توانمند  توانسته است با وجود  برخی مشکلات، روند ی پاید ار و مستمر د ر خد مت رسانی به همشهریان و تامین انرژی الکتریکی مورد  نیاز بخش های اقتصاد ی و تولید ی کشور د اشته باشد  و د ر این زمینه به موفقیت های کم نظیر و ارزشمند ی د ست یابد ؛ که یکی از مهمترین آن ها بهره مند ی از د انش متخصصان د ر زمینه ساخت قطعات مورد  نیاز نیروگاهی بود ه است.
سلیمی اظهار د اشت: نیروگاه بند رعباس با بهره مند ی از توانمند ی های د اخلی د ر زمینه ساخت د اخل، روند  رو به رشد ی نسبت به سال های گذشته د اشته است و د ر این راستا با توجه به عمر بیش از 40 سال این نیروگاه، شرایط بهره برد اری و کارکرد  تجهیزات آن د چار تغییراتی شد ه و ساخت بسیاری از قطعات مسلتزم طراحی مجد د  است تا متناسب با شرایط کارکرد  واقعی د ارای حد اکثر بهره وری شود  از سوی د یگر با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود  د ر تامین قطعات خارجی، استفاد ه از توانمند ی های ساخت د اخل بهترین گزینه برای تامین قطعات جهت تولید  برق پاید ار د ر این نیروگاه است.
سلیمی تصریح کرد : براساس اهد اف از پیش تعیین شد ه و برای افزایش ظرفیت تولید  انرژی الکتریکی تا محد ود ه توان نامی ‌و همچنین افزایش راند مان و کاهش آلایند ه‌های زیست‌محیطی تعمیرات نیمه اساسی واحد ۲ بخار، تمام فرآیند  این طرح زیر نظر کارشناسان، متخصصان و نیروهای پرتلاش و توانمند  نیروگاه بند رعباس صورت گرفته است.