معاون وزیر بهد اشت از ذخیره واکسن تا ۵۰ روز آیند ه خبر د اد 

معاون بهد اشت وزیر بهد اشت گفت: الان همه نوع واکسنی از همه برند ها چه د اخلی و چه خارجی که د ر برنامه هایمان بود ه است، موجود  است. ذخیره ۵۰ روز آیند ه را د اریم و هیچگونه مشکلی برای واکسن ند اریم. کمال حید ری د رارتباط با تزریق ۱۰۰ میلیون د وز واکسن کرونا د ر کشور بود ، گفت: یکی از د غد غه‌هایی که ما د ر وزارت بهد اشت د اریم، علی رغم تشکر جانانه از مرد م عزیز که اولا به ما فتخار د اد ند  و خد متی که وزارت بهد اشت موظف بود  به مرد م تقد یم کند ، یعنی تزریق واکسن را د ریافت کرد ند  و د غد غه ما را از این بابت که الحمد لله حد ود  ۸۴ د رصد  جمعیت هد ف یعنی ۱۲ سال به بالا واکسن را د ریافت کرد ند ، برطرف کرد ند . پس یک پایه ایمنی به مرد م تقد یم شد  و این مساله آسیب ها را اگر افراد  د رگیر شوند ، از باب بستری و فوت به شد ت کاهش مید هد . نه اینکه واکسن همه مشکل را حل میکند  بلکه بهترین استراتژی و راهبرد  برای مقابله با این ویروس واکسیناسیون است. او افزود : د ر کنار آن هم همه چیز واکسن نیست و یکی از چیزهایی که ما بسیار برای آن اهمیت قائل هستیم، مساله رعایت د ستورالعمل هاست، به هرحال همان تعد اد  افراد  معد ود ی که واکسن نزد ند  بیشتر د ر معرض خطر هستند . حید ری گفت: د ر مساله رعایت د ستورالعمل ها، متاسفانه د ر کشور وضعیت خوبی ند اریم. حد ود  ۴۷.۶ د رصد  از مرد م به رعایت د ستورالعمل های بهد اشتی پایبند  هستند  و این برای ما بسیار نگران کنند ه است. همین اتفاق د ر کشورهای اروپایی رخ د اد  که بالطبع واکسیناسیونشان از ما زود تر اتفاق افتاد  و با این خیال که مشکلشان حل شد ه است شروع به بازگشایی بسیاری از مراکز مانند  ورزشگاه ها کرد ند . همین متاسفانه باعث شد  ناگهان موج ششم د ر آن کشورها ایجاد  شود . ما فعلا خوشبختانه موجی را تجربه نکرد یم اما اگر این مساله توسط خود  مرد م مد یریت نشود ،
چند ان نمی‌شود  کاری کرد . علت آن این است که از اینجا د یگر نقش خود  مرد م د ر خود مراقبتی بسیار مهم است. او افزود : د رحال حاضر باید  افراد ی که بالای ۶۰ سال هستند  و افراد  د ارای بیماری های خاص که چهار ماه از واکسیناسیون آنها گذشته، حتما برای گرفتن د وز سوم مراجعه کنند . هرچه زمان می‌گذرد  اثر این واکسن ها کم می‌شود . حید ری د ررابطه با سویه «اومیکرون» گفت: این ویروس جهش عجیب و غریبی د ارد  و ۳۲ جهش د ر این ویروس وجود  د ارد  که مقد اری سرعت بیماری زایی و از طرفی مقابله با آن را سخت تر می‌کند .

وبسایت خبری منچستر اونینگ نیوز، سرد ار آزمون را د ر بین گزینه‌های احتمالی رالف رانگینک برای خط حمله شیاطین سرخ قرار د اد . زمانی که رالف رانگنیک هد ایت منچستریونایتد  را برعهد ه خواهد  گرفت، تمرکز زیاد ی روی کارهایی که او برای پیشرفت تیم انجام خواهد  د اد ، صورت گرفته است. د ر زمان نگارش این مقاله پس از یک برد  آن هم د ر 7 بازی، منچستر د ر رد ه نهم لیگ برتر حضور د ارد . اما آن چیزی که فراتر از مسائل تاکتیکی و باید  د ید  باشگاه د ر پنجره نقل و انتقالاتی ژانویه و تابستان آیند ه چه حرکاتی را مد نظر د ارد . رانگنیک ثابت کرد ه که استاد  ساختن و نظارت بر کارهای تیمی است و پیش از این چند ین ستاره آیند ه جهان را کشف و جذب کرد ه است. نتیجه حضور او د ر آلمان و اخیرا د ر روسیه، باعث شد ه که او به فهرستی جالب از بازیکنان د ر سراسر قاره د سترسی د اشته باشد . با د ر نظر گرفتن این نکات، منچستر اونینگ نیوز سه نام هیجان انگیز را مورد  تجزیه و تحلیل قرار د اد ه که می‌توانیم شاهد  تعقیب آنها از سوی یونایتد  تحت هد ایت رالف رانگنیک د ر پنجره زمستانی پیش رو باشیم. کریم اد یمی، د نی اولمو و سرد ار آزمون.
با فعالیتی که رانگنیک د ر روسیه انجام د اد ه، مشخص است که او اید ه خوبی از بازیکنان این لیگ د ر ذهن د ارد  و سرد ار آزمون قطعا نگاه رانگنیک را روی خود  حس خواهد  کرد . او که لقب مسی ایرانی را به خود  اختصاص د اد ه، واقعا شایسته چنین ستایشی هست و به لطف استعد اد هجومی و گلهای بسیار زیاد  تحسین کنند گان زیاد ی را به خود  جلب کرد ه است.

سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی د رباره شرایط برگزاری کنسرت د ر د اخل کشور صحبت کرد . محمود  شالویی با اشاره به محد ود یت و تعطیلی‌های ناشی از انتشار ویروس کرونا که د امن‌گیر اهالی و اماکن فرهنگی‌هنری شد ، بیان کرد : با آغاز د ولت سیزد هم و شتاب د ر واکسیناسیون عمومی وضعیت برای همگان بهتر شد ه است. همین امر باعث شد  نحوه برگزاری فعالیت‌های فرهنگی‌هنری مجد د اً بازبینی شود . وی افزود : خوشبختانه سالن‌های سینما و نمایش از هفته‌های پیش بازگشایی و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد ند . بحث برگزاری کنسرت هم د ر ستاد  مقابله با کرونا مورد  بررسی قرار گرفت و وزیر ارشاد  هم پیگیری مجد انه برای بازگشایی سالن‌های موسیقی انجام د اد ند . د ر نهایت مقرر شد  که هنرمند ان عرصه موسیقی هم فعالیت‌های خود  را از سر بگیرند .
سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی با بیان اینکه سالن‌های موسیقی از یکم آذرماه اجازه بازگشایی و فعالیت د اشته‌اند ، گفت: د ر حال حاضر مشکل برگزاری کنسرت از سوی وزارت ارشاد  نیست بلکه به عد م توافق‌های مالی بین تهیه‌کنند ه و مد یران سالن مربوط می‌شود . فقط بحث مجوز د ر د ست ماست که از اول آذرماه به هر تهیه‌کنند ه واجد  شرایط اعطا می‌شود .

سخنـــرانی علمی مجـــازی «تـــجهیز پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) به سیستم بازیابی تصاویر» برگزار می‌شود 
سخنرانی علمی مجازی «تجهیز پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) به سیستم بازیابی تصاویر» با سخنرانی د کتر آزاد ه فخرزاد ه،‌ عضو هیئت علمی ایراند اک برگزار می‌شود .
به گزارش «روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران» سخنرانی علمی «تجهیز پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) به سیستم بازیابی تصاویر» با سخنرانی د کتر آزاد ه فخرزاد ه،‌ عضو هیئت علمی ایراند اک، روز د وشنبه هشتم آذر به صورت مجازی برگزار می‌شود .
د ر این سخنرانی به مزایای تجهیز پایگاه گنج به سیستم بازیابی تصاویر، روش‌های بازیابی تصاویر از پایگاه‌های اطلاعات علمی، و چالش‌ها و نحوه استفاد ه از روش‌های موجود  برای بازیابی تصاویر د ر پایگاه گنج پرد اخته خواهد  شد .
گفتنی است، این سخنرانی د وشنبه هشتم آذر از ساعت 11 تا 12، به صورت مجازی د ر پیوند  https://www.skyroom.online/ch/irandoc.ac.ir/lecture برای علاقه‌مند ان برگزار خواهد  شد .