موفقیت سازمانی در گرو فعالیت های تیمی

معاون طرح و برنامه بانک ایران زمین، با اشاره به طرح تحول بانک در سال های اخیر گفت: طرح تحول بانک از سال 96 به صورت جدی آغاز و با تبیین نقشه راه جامعی اجرا شد. اقتدار مدیران ارشد بانک و توانمندی و تلاش منابع انسانی باعث شد که اهداف طی این سال ها به تحقق برسد و تاثیرات شگرفی در این دوره داشته است.
مهران سوادکوهی معاون طرح و برنامه این بانک درخصوص تغییرات ایجاد شده در بانک ایران زمین گفت: براساس مدل های تحول، تغییراتی که در بانک ایجاد شده است تغییرات بنیادی است. تغییرات بنیادی یعنی تغییرات عمده ای که به بانک، سازمان، نهادسازی، فرآیند و ساختاری ارائه می کند که این تحولات باعث می شود تغییرات دوره بعد سریع تر صورت گیرد.
معاون طرح و برنامه تصمیم گیری جمعی و حرکت تیمی را تنها دلیل موفقیت بانک ایران زمین دانست و افزود: اقتدار مدیریتی، انسجام تیمی و سعی و تلاش همکاران و توانایی هایشان در حوزه منابع انسانی، مدیریت و تیم سازی کلید رسیدن به این موفقیت بوده است که رسیدن به آن را برای سایر رقبا بسیار سخت می کند. ما محوریت سازمان چابک و یادگیرنده را براساس فعالیت تیمی برنامه ریزی نموده ایم.

 

مشاركت حداكثری؛ زمینه‌ساز تحقق اهداف همایش بیمه

همایش ملی بیمه و توسعه، در کنار تبادل نظر و تبادل دیدگاه‌ها میان متخصصان صنعت بیمه، مباحث فرهنگی و ترویجی در راستای گسترش صنعت بیمه را مورد توجه قرار می‌دهد. دکتر حمید کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه و رئیس بیست‌و‌هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه در مراسم افتتاحیه همایش ضمن اشاره به استقبال و مشارکت بالا در همایش ملی بیمه و توسعه و تبیین سازمان و برنامه‌‌های همایش، از همایش ملی بیمه و توسعه به عنوان همایشی ویژه یاد کرد و افزود؛ همایش ملی بیمه و توسعه گذشته از ویژگی‌های عام یک همایش، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که مهمترین آن‌ها ایجاد بستر گفتگو و ارتباط درون صنعتی در صنعت بیمه است. رئیس بیست‌و‌هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه افزود، در این همایش در کنار تبادل نظر و تبادل دیدگاه‌ها میان متخصصان صنعت بیمه، طرح مباحث فنی و فرهنگی در راستای توسعه فرهنگ بیمه از طریق برنامه‌های ترویجی مورد توجه قرار گرفته است. وی تصریح کرد که جزییات تمامی برنامه‌های فنی، علمی، فرهنگی و ترویجی همایش با مشارکت صنعت بیمه و از طریق مطالعه پیمایشی تعیین شده است و بر اساس نتایج این مطالعه، توجه ویژه فعالان صنعت بر دو حوزه رونق اقتصادی و تحول دیجیتال بوده است‌.

رشد 50 درصدی پرداخت وام
ازدواج بانک سامان
بانک سامان، از ابتدای سال 1400 تا پایان آبان ماه، 2914 فقره وام ازدواج پرداخت کرده است. بانک سامان با انتشار اطلاعیه‌ای عنوان کرد که از ابتدای سال 1400 تا پایان آبان ماه همین سال 2914 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 2266 میلیارد ریال پرداخت کرده است. این آمار در حالی است که بر اساس آمار موجود، بانک سامان در سال گذشته 1917 فقره تسهیلات ازدواج پرداخت کرده که این عملکرد در سال جاری بیش از 50 درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین بر اساس همین گزارش، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، 7055 نفر در انتظار اخذ وام ازدواج از بانک سامان هستند که از این تعداد 5817 نفر در انتظار تعیین شعبه، 408 نفر در انتظار پذیرش در شعبه، 721 نفر در انتظار تکمیل مدارک و 109 نفر در انتظار اخذ وام هستند.

بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه وسایل نقلیه در بیمه البرز
شرکت بیمه البرز طرح بخشودگی 100 درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری زمینی را اجرا می‌کند. به مناسبت 13 اذر، روز بیمه و با هدف کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و فرهنگ‌سازی بیمه‌ و در راستای اجرای بخشنامه بیمه مرکزی، جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی که از تاریخ 13 آذر 1400 لغایت دو دی ماه 1400 اقدام به خرید بیمه‌نامه کنند، از سوی این شرکت بخشیده می‌شود. صاحبان وسایل نقلیه موتوری زمینی که صرفا با تاریخ اعتبار یکساله اقدام به خرید بیمه‌نامه ثالث می‌کنند، می‌توانند برای برخورداری از بخشودگی جرایم دیرکرد، از 13 آذر با مراجعه به شعب یا نمایندگی‌های شرکت‌ بیمه البرز برای خرید یا تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث خود، بدون احتساب جریمه دیرکرد اقدام کنند.

آغاز جشنواره تا یلدا بیمه پارسیان
بیمه پارسیان در راستای تکریم و بهره مندی مشتریان از خدمات بیمه ای در رشته های بیمه های آتش سوزی و مسئولیت، جشنواره تا یلدا را برگزار می کند. این جشنواره که تا 30 آذر ماه مصاف با شب یلدا ادامه خواهد داشت، تخفیفات و تسهیلات ویژه ای برای خریداران بیمه نامه های آتش سوزی و مسئولیت در نظر گرفته شده است. علاقه مندان برای استفاده از این تسهیلات می توانند با شعب و نمایندگی های بیمه پارسیان در سراسر کشور تماس حاصل فرمایند.

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

گروه بانک و بیمه: علیرضا ملاحتی - ضریب خسارت خودروهایی که کیفیت نامناسبی دارند بسیار بالاست و پوشش ریسک مربوط به آن باید با قواعد استاندارد بیمه ای همخوانی داشته باشد.
دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: در کشورهای پیشرفته گاهی میزان نرخ حق بیمه از قیمت خودروهای مدل پایین کمتر است حال آنکه در کشور ما تخفیف هایی برای این قبیل خودروها در نظر می گیرند که این رویه باید اصلاح شود.
رئیس کل بیمه مرکزی از افزایش بیست و هشت درصدی بیمه های درمانی در بودجه سال جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته شاهد افزایش چهل درصدی تعرفه درمانی بودیم که ضریب خسارت ۹۸ درصدی این رشته بیمه ای قابل قبول نیست.
وی تعیین تعرفه عادلانه برای بیمه های تکمیلی را ضروری دانست و از شرکت ها و سازمان های بیمه گذار خواست تا در زمان محاسبه حق بیمه این افزایش تعرفه را در نظر داشته باشند.
دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی صنعت بیمه برای پوشش خسارات ناشی از حملات سایبری خبر داد و اظهار داشت: خسارت ششصد میلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۰ از اهمیت این موضوع حکایت دارد و دستگاه های کشور باید به این ریسک مهم توجه داشته باشند.
دکتر سلیمانی از پذیره نویسی قریب الوقوع چند شرکت بیمه ای دیگر در بورس سخن گفت و افزود: در حال حاضر شاخص بازار سرمایه شرایط ویژه ای دارد و به همین خاطر پذیره نویسی به صورت پلکانی و با رعایت وضعیت بورس صورت می گیرد.
رئیس شورای عالی بیمه با بیان این مطلب که پیوند صنعت بیمه و بازار سرمایه باید مستحکم تر شود، تصریح کرد: بخشی از سرمایه های صنعت بیمه در بورس است و با عرضه اوراق بیمه ای در بازار سرمایه این تعامل از ابعاد بیشتری برخوردار خواهد شد.
وی افزایش ضریب نفوذ بیمه را در گرو رقابت نرخ و شرایط بیمه نامه های زندگی با بازارهای موازی ارزیابی کرد و گفت: بالا رفتن ضریب نفوذ بیمه علاوه بر کاهش دغدغه های دولت به افزایش سطح امید در جامعه و ارتقای رفاه عمومی منتهی می شود.
وی از موضوعاتی نظیر بازنشستگی، درمان تکمیلی، تامین مالی آتیه و از کارافتادگی به عنوان مزیت های بیمه نامه های زندگی نام برد.
دکتر غلامرضا سلیمانی از فعالان صنعت بیمه و رسانه ها خواست تا در همگانی سازی فرهنگ این رشته بیمه ای همکاری کنند.
دکتر سلیمانی از استارت آپ ها به عنوان بستری برای فروش محصولات بیمه ای یاد کرد و افزود: امکان حذف تکنولوژی وجود ندارد و ایستادن در برابر تحولات دیجیتالی هیچ معنا و مفهومی ندارد.
وی تصریح کرد: فعالیت استارت آپ ها در رشته های شخص ثالث و درمان آغاز شده و در چارچوب قانون و مقررات به سایر رشته ها نیز تسری خواهد یافت.
رئیس شورای عالی بیمه در خصوص ارائه برخی تخفیفات از سوی استارت آپ ها به صراحت اعلام کرد: ارائه تخفیف یعنی فروش پایین تر از نرخ مصوب که قطعا تخلف محسوب می شود اما ارائه تخفیف از محل کارمزد نمایندگی ها اشکالی ندارد.
فرهنگسازی از زیرساخت های اصلی توسعه صنعت بیمه به شمار می رود و زنگ بیمه در همین راستا طراحی و اجرا شده است.
وی با سودمند دانستن زنگ بیمه در مسیر آشنایی کودکان و خانواده ها با محصولات متنوع بیمه ای بر ادامه این روند تاکید کرد. رئیس کل بیمه مرکزی از شعار "هر شرکت بیمه در هر سال یک محصول" به عنوان یک برنامه عملگرایانه یاد کرد و از عزم و اراده شرکت های بیمه ای در این زمینه خبر داد.
دکتر سلیمانی افزود: هوشمندسازی به معنای واقعی کلمه در بسترهای پیشرفته الکترونیکی نظیر بلاکچین صورت می گیرد که خوشبختانه صنعت بیمه از زیرساخت های قابل قبولی برای ورود به این حوزه، برخوردار است.
وی از حذف فیزیکی بیمه نامه ها و الکترونیکی شدن کروکی ها به عنوان دستاوردهای قابل تامل صنعت بیمه و پلیس دانست و نسبت به ضرورت تکمیل زیرساخت ها تاکید کرد.
گفتنی است موضوعاتی نظیر: راه اندازی صندوق حوادث طبیعی، تخفیفات بیمه شخص ثالث، تاسیس شرکت های بیمه ای هوشمند، بررسی راهکارهای عرضه بیمه تکافل، بیمه موتورسیکلت ها و آینده صنعت بیمه نیز در این نشست خبری مطرح شد که رئیس کل بیمه مرکزی به پرسش ها پاسخ داد.