ضرورت حرکت به سوی فرآیندهای دیجیتالی بیمه

در پنل تخصصی دومین روز از بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه، آقای مهندس کشاورز مدیر عامل بیمه دی با اشاره به‌ گسترش فناوری‌های دیجیتال اظهار داشت؛ ""توجه به توسعه‌ی فرهنگ و زیرساخت‌های دیجیتال در مدل‌های جدید کسب و کار بیمه‌ای، بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است"" وی همچنین به نقش قانون‌گذاری در این خصوص پرداخته و گفت؛ "" می‌بایست به اصلاح قوانین، متناسب با تغییر مدل و فرآیندهای جدید کسب و کار بیمه‌ای، توجه ویژه صورت گیرد. "" در این پنل، محورهای "نقش تحولات دیجیتال در حوزه حسابرسی داخلی، ریسک‌های مرتبط و چالش‌های حقوقی پیش رو" ، " نقش پردازش ابری در حوزه حسابرسی داخلی و ریسکهای مرتبط به آن" ، " تکنولوژی بلاک چین و کاربرد آن در حسابرسی داخلی" و " چالش‌های مرتبط با تحولات دیجیتال در حوزه حقوقی و صنعت بیمه" مطرح شده و آقایان مرتضی اصلانی، ابوالفضل آقادادی، سید محمد هاشمی نژاد، رامین محمدی، داود کرمی و خانم‌ها زهرا باسو و مریم رضایی به طرح دیدگاه‌های خود در این زمينه‌ها پرداختند. مهندس کشاورز طی جمع‌بندی نظرات ارائه شده، اظهار امیدواری کرد با همسو شدن هرچه سریع‌تر صنعت بیمه با تحولات دیجیتال، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت در کشور باشیم.

 

پایداری شغلی شبكه فروش با رفتار مسئولانه نمایندگان

صدای نمایندگان، کارگزاران، بازاریابان و شبکه فروش باید بی واسطه و شفاف به گوش نهادناظر صنعت بیمه برسد.
دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع اعضای شورای هماهنگی تشکل های صنفی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: رابطه اصلی شبکه فروش با شرکت های بیمه است اما نهادناظر همواره برای رفع مشکلات و شنیدن دیدگاه های بازیگران خط مقدم صنعت بیمه آمادگی دارد. رئیس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از حضور در جمع نمایندگان شبکه فروش صنعت بیمه تصریح کرد: اولویت نهادناظر صنعت بیمه در تدوین آیین نامه ها و همچنین بازنگری قوانین بیمه ای، ایفای حقوق و منافع شبکه فروش است. وی از اراده بیمه مرکزی برای برطرف کردن مشکلات شبکه فروش سخن گفت و اظهار داشت: تجهیز نمایندگی ها و سایر ارکان شبکه فروش به ابزار الکترونیکی و دیجیتالی یک ضرورت است که نهادناظر و شرکت های بیمه از آن حمایت می کنند. دکتر سلیمانی از نمایندگان شبکه فروش خواست تا با حساسیت بیشتری در مسیر اعتمادسازی قدم بردارند و مسئولانه از مرحله صدور تا پرداخت خسارت در کنار آنان باشند. وی در همین راستا خاطرنشان کرد: وقتی نماینده شبکه فروش در نقش مشاور امین بیمه گذاران ظاهر شود نوعی پایداری شغلی نیز ایجاد خواهد شد.

 

جزئیات پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی بانک رفاه
جزئیات تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی بانک رفاه کارگران در 8 ماهه ابتدایی سال 1400، اعلام شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این بانک با هدف ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در 8 ماهه ابتدایی سال جاری، 9174 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به مبلغ بیش از 4.191 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
بر اساس گزارش بانک رفاه کارگران، حوزه‌های "مشاغل خانگی"، "اشتغالزایی" و "کارفرمایان طرح‌های مددجویی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی"، جامعه هدف تسهیلات مذکور را تشکیل داده‌اند.
لازم به ذکر است، بانک رفاه کارگران در سال‌های اخیر با توسعه اقدامات در زمینه حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی به عنوان یکی از بانک‌های پیشرو کشور در این زمینه شناخته می‌شود و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی از جمله اقدامات بانک در این راستا محسوب می‌شود.

پرداخت وام قرض‌الحسنه به سرپرستان خانوار بستری کرونایی
این وام به سرپرستان خانواری پرداخت می‌شود که به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده و فاقد کسب‌و‌کار هستند و سرپرستان خانوار دارای درآمد ثابت مشمول این طرح نخواهند بود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه رسالت، مبلغ این وام ۱۰ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماه و کارمزد سالانه ۴ درصد است.
اطلاع‌رسانی به مشمولان دریافت وام از سوی بانک‌های عامل انجام می‌شود و تا اطلاع ثانوی نیازی به مراجعه هموطنان گرامی به این بانک‌ها نیست.

تایید صلاحیت معاون فنی بیمه تجارت‌نو
صلاحیت حرفه ای عباس آقابراری به عنوان معاون فنی شرکت بیمه تجارت‌نو از سوی بیمه مرکزی ج‌.ا.ا تایید شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌ عمومی شرکت بیمه تجارت‌نو؛ صلاحیت حرفه‌ای عباس آقابراری پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم، توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و انتصاب در این سمت بلامانع
اعلام شد.

مدیرعامل بانک ملت خبر داد:

گروه بانک و بیمه: علیرضا ملاحتی - مدیرعامل بانک ملت در همایش الگوی مطلوب حکمرانی، موازنه سیاست، اقتصاد و سرمایه گذاری اظهار داشت: بانک ملت ابزارهای مختلفی را برای تامین مالی صنعت پتروشیمی کشور طراحی کرده است.
رضا دولت آبادی در این همایش که دکتر ربیعی مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، محبی فرد معاون مالی و سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس، دکتر اخلاقی مدیرعامل بانک تجارت، دکتر صیدی مدیرعامل بانک صادرات، دکتر بلگوری مدیرعامل بانک اقتصاد نوین حضور داشتند، گفت: با توجه به 80 پروژه در حال اجرای صنعت پتروشیمی به ارزش 55 میلیارد دلار که ده میلیارد دلار آن هزینه شده است و بالغ بر 45 میلیارد دلار دیگر نیاز به سرمایه گذاری وجود دارد باید تاکید کنم که این صنعت آنقدر بزرگ است که اگر تمام بانک های کشور ظرفیتهای سرمایه گذاری خود را به کار گیرند باز هم جای کار بیشتر باقی می ماند و بنابراین ما باید هر روز بتوانیم با طرحهای جدیدی به این صنعت ورود کنیم.
مدیرعامل بانک ملت با اشاره به این نکته که صنعت پتروشیمی نیاز به سرمایه گذاری های عظیمی دارد و امکان دسترسی به فاینانس، ریفاینانس و صندوق توسعه ملی نیز وجود ندارد، گفت: به همین دلایل نیاز به ابزارهای نوین تامین مالی در این صنعت کاملا به چشم می خورد و بانک ملت نیز با رویکرد جدیدی که دارد در صدد است تا مدلهای مختلف ترکیبی و تلفیقی سرمایه گذاری را برای تامین نیازهای صنعت پتروشیمی ارائه دهد.
دولت آبادی در این همایش با اشاره به نقدینگی عظیمی که در دست مردم سرگردان است، گفت: یکی از راه ها برای مولد کردن این نقدینگی جلب اعتماد مردم برای سرمایه گذاری بیشتر در صنایع است و این با ورود حاکمیت امکان پذیر شده است و هر درصدی که از این نقدینگی به چرخه تولید برگردد می تواند کمک بسیار بزرگی باشد. وی با بیان این نکته که در بانک ملت منابع ارزی بسیار بزرگی به میزان تقریبا 18 میلیارد یورو به صورت مطالبات از وزارت نفت وجود دارد، افزود: ما می توانیم ده یا بیست درصد خریدهایی که صنعت پتروشیمی از وزارت نفت دارد را بابت تسویه بدهی بانک به عنوان فاینانس در اختیار صنعت پتروشیمی قرار دهیم. دولت آبادی با اشاره به مدلهای سرمایه گذاری دیگر از جمله شرکت پروژه های سهامی عام، گواهی سپرده گذاری خاص، اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام، خاطر نشان کرد: اینها همه ابزارهای جدیدی است که بانک ملت برای برآورده کردن نیازهای صنعت پتروشیمی کشور در نظر دارد.

مدیرعامل بانک سینا طی بازدید از منطقه خراسان شمالی و شعب شهر بجنورد بر مشارکت این بانک در ایجاد زیرساخت های توسعه ای و تولیدی در جهت توانمندی، محرومیت زدایی و رسیدن به توسعه پایدار این منطقه تاکید کرد. دکتر ایمانی گفت: با برنامه ریزی، تدوین سیاست های توسعه ای و تلاش و جدیت همکاران به موفقیت های ارزشمندی رسیده ایم اما این تلاش ها باید تا رسیدن به اهداف ترسیم شده و جایگاه متعالی تر ادامه یابد. وی در ادامه به فعالیت باجه آشخانه در منطقه مانه و سملقان، به عنوان منطقه هدف محرومیت زدایی استان اشاره کرد و افزود: بانک سینا از آمادگی کافی برای پرداخت وام قرض الحسنه در قالب طرح هایی چون نیکو و مهرآفرین در راستای محرومیت زدایی برخوردار است تا رسالت این بانک در رفع محرومیت های مردم منطقه به عینیت برسد. مدیرعامل بانک سینا با تاکید بر ظرفیت های استان خراسان شمالی و خصوصا شهر بجنورد در حوزه های مختلف اقتصادی گفت: می توان با استفاده از امکانات و محصولات مناسب بانک در جهت نیل به اهداف تعیین شده و همچنین ارائه خدمات مناسب و شایسته به هم میهنان در جهت رضایتمندی این عزیزان و نیز رشد و شکوفایی بانک اقدام نمود. اقدامات حمایتی بانک سینا همراستا با اهداف و رسالت های این بانک مبنی بر سودآوری و تامین رضایت ذینفعان انجام می شود که خوشبختانه طی سال گذشته کارنامه قابل قبولی در این زمینه رقم خورد. مدیرعامل بانک سینا در ادامه سفر از محل زائرسرای مشهد بازدید کرد و در جریان فرایند بازسازی و تجهیز این زائرسرا قرار گرفت و رهنمودهای لازم را جهت تسریع راه اندازی و پذیرش همکاران ارائه داد.