نفت با فروکش نگرانی‌های کرونایی صعود کرد

قیمت نفت پس از افزایش پنج درصدی روز گذشته، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاسته شدن از نگرانیها نسبت به تاثیر واریانت اُمیکرون بر تقاضای جهانی برای سوخت و طولانی شدن روند مذاکرات هسته ای ایران، افزایش یافت. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۴ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۷۰ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه ۴.۹ درصد افزایش داشت. بهای معاملات نفت برنت ۶۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۷۳ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید و به رشد ۴.۶ درصدی روز گذشته افزود. قیمتهای نفت هفته گذشته به دلیل نگرانیها نسبت به اثربخشی ضعیف واکسنها در برابر واریانت جدید اُمیکرون و آسیب دیدن تقاضا در صورت وضع مجدد قرنطینه‌ها، ریزش کرده بودند. با این حال یک مقام بهداشتی آفریقای جنوبی اوایل هفته جاری اظهار کرد موارد اُمیکرون، عوارض ملایمی نشان داده اند. همچنین آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماریهای عفونی آمریکا به شبکه سی ان ان گفت: تا به این لحظه به نظر نمی رسد که شدت بیماری زایی بالایی داشته باشد. تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: این امر احتمال وقوع سناریوی وخیمی که بازارهای نفت طی روزهای اخیر پیش بینی کرده بود را کمتر می کند.

 

اختلالی در ثبت درخواست کارت سوخت المثنی وجود ندارد

رضایی گفت: از هفتم آذرماه تاکنون حدود ۱۰۰ هزار درخواست کارت سوخت المثنی دریافت کردیم که ظرف ۱۰ روز آینده تحویل شرکت پست می‌شود. مسعود رضایی مدیر سامانه هوشمند سوخت درباره اختلال در صدور کارت‌های هوشمند سوخت المثنی گفت: در حال حاضر اختلالی نداریم و این خبر مربوط به چند هفته قبل است. پس از اختلال سایبری سراسری در سامانه هوشمند در آبان ماه، به جهت حفاظت از سهمیه‌های مردم، ارتباطات برون سازمانی از جمله ارتباط با دفاتر پلیس + ۱۰ که خدمت ثبت المثنی در آن جا انجام می‌شد را قطع کردیم. او افزود: اگر دفاتر پلیس + ۱۰ ادعا می‌کنند که در حال تحویل گیری مدارک هستند، یعنی فرآیند آغاز و حتما در سامانه هم ثبت می‌شود. رضایی گفت: در یک هفته گذشته یعنی از هفتم آذرماه که سامانه ثبت درخواست کارت سوخت المثنی مجدداً راه اندازی شده، حدود ۱۰۰ هزار درخواست را از پژوهش و توسعه ناجی دریافت کردیم و برای کارخانه شخصی سازی فرستادیم که کارت‌های مربوط به این درخواست‌ها، ظرف ۱۰ روز آینده تحویل شرکت پست می‌شود. او بیان کرد: روند تحویل کارت سوخت همیشه حدود یک ماه زمان می‌برد، زیرا بین سه وزارتخانه کار انجام می‌شود و اطلاعات را از پلیس راهور ناجا دریافت می‌کنیم. پلیس راهور ناجا نیز هیچگونه اختلالی در دفاتر پلیس + ۱۰ را گزارش نکرده است.

تعرفه آب اقامتگاه‌های غیر دائم چگونه محاسبه می شود؟
معاون درآمد و امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص نحوه محاسبه تعرفه آب اقامتگاه‌های غیر دائم و ویلاها توضیحاتی را ارائه داد. سید رسول باقری گفت: مشترکی که در منطقه دماوند یک ویلا می‌سازد، شرکت آب و فاضلاب به او انشعاب یک واحد مسکونی را می‌دهد. ما این انشعاب را در حالت کلی به صورت مسکونی به مشترک می‌فروشیم، اما دریافت آب بها برای این مشترکان، به طور غیر دائم محاسبه می‌شود. باقری گفت: مبنای محاسبه برای مشترکان غیر دائم تا ۵ مترمکعب است و از ۵ مترمکعب به بالا با نرخ آب بهای آزاد محاسبه می‌شود. او ادامه داد: از این پس مشترکانی که به طور دائم در اقامتگاه‌های خود حضور ندارند باید هزینه بیشتری را برای آب پرداخت کنند و مشمول تعرفه‌های روستایی و یا تعرفه‌های معمول دیگر نمی‌شوند. به گفته شرکت آب و فاضلاب کشور؛ در صورتی که مشترکان غیر دائم نسبت به حضور حداکثری طی ماه‌های سال اقدام کنند و قرائت کنتور آن‌ها به صورت منظم صورت پذیرد، با در دست داشتن صورت وضعیت قرائت و هزینه‌های آب مصرفی که مؤید حضور در منطقه طی یک الی دو سال گذشته باشد، می‌توانند مراحل تغییر وضعیت از حالت غیر دائم به دائم را انجام دهند.

گاز ۱۰ درصد مشترکین غرب تهران قطع است
سخنگوی شرکت ملی گاز استان تهران با بیان اینکه گاز حدود 700 تا 1000 مشترک فعلا قطع است، که بزودی به شبکه متصل خواهند شد، گفت: اکنون شرایط عادی، شبکه در سرویس بوده و جریان گاز برقرار است. امیرحسین جاودان درباره آخرین وضعیت اتصال گاز مشترکین غرب تهران که در حادثه عصر روز دوشنبه دچار آسیب شده بود، اظهار داشت: عملیات تعمیر و ترمیم خطوط انجام شده و در حال حاضر مامورین شرکت گاز برای وصل خطوط گاز مشترکین اقدام می‌کنند. وی افزود: اکنون گاز 90 درصد مشترکین وصل شده و 10 درصد باقیمانده نیز به این دلیل است که برخی مشترکین در منزل حضور ندارند، برای اتصال کل مشترکین یک آپارتمان و یا مجتمع مسکونی تمامی مشترکین باید حضور داشته باشند، ما شماره تلفن‌هایی در اختیار مشترکین قرار دادیم که به محض اعلام حضور غائبین نسبت به برقراری شبکه اقدام خواهیم کرد. سخنگوی شرکت ملی گاز استان تهران با بیان اینکه گاز حدود 700 تا 1000 مشترک فعلا قطع است، که بزودی به شبکه متصل خواهند شد، گفت: اکنون شرایط عادی، شبکه در سرویس بوده وجریان گاز برقرار است.

علی‌رغم نوسازی‌های بخشی از صنعت برق تا ۴ سال آینده ادامه دارد

گروه زیربنایی – مسلم پاک‌گهر: علی‌رغم وعده‌هایی که علی‌اکبر محرابیان در شروع کار خود در وزارتخانه نیرو به مردم داده بود، ظاهرا بساط خاموشی‌های گاه و بیگاه تابستانه به این زودی قرار نیست برچیده شود و طبق گفته مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر برای حل مشکلات صنعت برق حداقل به چهار سال زمان نیاز خواهد بود تا این مهمان ناخوانده رخت خداحافظی بر تن کند. عدم نوسازی و سرمایه‌گذاری مناسب در صنعت برق و بی‌توجهی مطلق به بخش خصوصی در زمینه تولید برق تنها گوشه‌ای از دلایلی است که شرایط کنونی را رقم زده است. شرایطی که همین تابستان گذشته عملا زندگی بسیاری از مردم را با چالش و مشکل مواجه کرده بود. البته تاثیر این خاموشی‌ها تنها در خانه‌های مردم ظاهر نشد بلکه قطع برق صنایع بزرگ باعث شد که قیمت برخی اجناس چند برابر شود و حتی برخی کالا‌ها نایاب شود.
در همین خصوص مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر گفت: در فاز دوم نیروگاه لامرد که روز یکشنبه با حضور مسئولین وزارت دفاع، وزارت نیرو و تامین اجتماعی نیروهای مسلح آغاز به کار خواهد کرد و کلنگ‌زنی می‌شود، احداث نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی در دستور کار خواهد بود. فریدالدین معصومی روز گذشته در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه احداث نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی در لامرد اظهار کرد: یکی از اهداف اجرایی این پروژه، تامین برق پایدار برای آلومینیوم ۳۵۰ هزار تنی شمش آلومینیوم جنوب است، اگر یک ساعت برق آلومینیوم قطع شود، ۱۰۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد خواهد شد و این کارخانه ۵۵ میلیارد تومان نیز عدم ‌النفع خواهد داشت.
مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر با بیان اینکه واحد اول گازی نیروگاه با ۳۵۰ مگاوات ظرفیت و تامین مالی ۳۵۰۰ میلیارد تومانی در تاریخ اول تیرماه سال ١٤٠٢ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: واحد دوم بهمن ماه همان سال و تامین مالی ۴۵۰۰ میلیارد تومان و بخش سوم به تاریخ دی ماه سال ١٤٠٣ و سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیارد تومانی به بهره‌برداری خواهد رسید. به گفته معصومی در حال حاضر راندمان متوسط کل نیروگاه‌های کشور ۳۲ درصد است اما در این نیروگاه ما در بخش سیکل ترکیبی ۵۸.۵ درصد راندمان و در واحدهای گازی ۴۰ درصد راندمان خواهیم داشت و به این ترتیب ۴۹۰ هزار متر مکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی خواهد شد. وی با بیان اینکه کلاس F نیروگاه ظرف ۱۸ ماه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در این پروژه در حال حاضر ۳۰ نفر مشغول به کار هستند. زمان احداث ۱۵۰ تا ۳۰۰ نفر و در زمان بهره‌برداری از سیکل ترکیبی برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد شد. مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر درباره تاثیر تحریم‌ها برای تامین مالی و تجهیزات پروژه گفت: قطعا تحریم‌ها به لحاظ نقل و انتقال پول موجب آزار ما شده به همین دلیل تلاش کردیم از تجهیزات موجود در کشور استفاده کنیم. معصومی با اشاره به پروژه احداث نیروگاه تجدیدپذیر گفت: احداث ۸۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر را قبل از ابلاغیه جدید وزارت نیرو در مورد عدم خرید تضمینی برق تولیدی در دستور کار داشتیم اما با اجرای این مصوبه فعلا کار را متوقف شده است. مذاکراتی با ساتبا و وزارت نیرو داشتیم و در صورتی که مشکل خرید تضمینی حل شود، پروژه را اجرا خواهیم کرد.
وی درباره احتمال تداوم خاموشی‌ها گفت: مشکلات مربوط به خاموشی طی سالهای گذشته به وجود آمده و در مدت کوتاه حل نخواهد شد، حداقل به ۴ سال زمان نیاز است تا بتوانیم ۱۴ هزار مگاوات کمبود برق را جبران کنیم. ضمن اینکه با افزایش مصرف برق نیز مواجه هستیم.
مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر با بیان اینکه مشکل قطعی برق با واردات حل نمی‌شود و برای کشوری که قرار بوده هاب برق منطقه باشد، واردات شایسته نیست، گفت: فعلا مشکلات قطعی برق ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که هم زمستان و هم تابستان سال آینده با کمبود برق و خاموشی مواجه باشیم. علی مسعودی - مدیرعامل نیروگاه لامرد - نیز در این نشست با بیان اینکه عملیات اجرایی نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی لامرد به خاطر نیاز زودهنگام به تامین برق پایدار در بخش اول آغاز به کار کرد اظهار کرد: دو پست ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت از طریق دو ترانسفورماتور که بزرگترین ترانسفورماتورهای کشور بوده و نمونه داخلی ندارند، به هم متصل شده و از طریق دو خط دو مداره به شبکه سراسری متصل خواهند شد. وی با بیان اینکه تمامی پارامترهای فنی جهت تامین پایدار برق آلومینیوم را تضمین کرده‌ایم گفت: برای این پروژه ۹۱۰ میلیارد تومان هزینه تا قرارداد اتصال به شبکه و گواهی ظرفیت داشته‌ایم. مدیرعامل نیروگاه لامرد با بیان اینکه توربین‌ کلاس اف ۳۱۵ مگاواتی ساخت ایتالیاست و با اجرای این پروژه ۳۴۵ تا ۴۹۰ هزار متر مکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد، اظهار کرد:‌ با احداث این نیروگاه علاوه بر تامین برق کارخانه آلومینیوم برق سایر صنایع نیز تامین خواهد شد. 

حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه نظارت بر اقدامات انجام گرفته در حوزه طرح نهضت ملی مسکن گفت: شرکت‌ها و پیمانکاران برای به سرانجام رساندن طرح اهتمام داشته و هرچه سریعتر وضعیت پروژه‌های باقی‌مانده را مشخص کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه نظارت بر اقدامات انجام گرفته در حوزه طرح نهضت ملی مسکن که با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران کل شرکت عمران شهرهای جدید و مدیران عامل شرکت‌های تابعه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تأکید بر اینکه خوشبختانه شهرهای جدید در عملیات اجرایی پروژه ها نسبت به سایر دستگاه‌ها در وضعیت بهتری قرار دارند گفت: از شرکت‌های تابعه می‌خواهم که قراردادهای مشارکت مدنی، مراحل افزایش وام و تزریق منابع مالی از بانک به پروژه‌ها را برای پیشبرد هرچه بیشتر طرح‌های مذکور به جدیت پیگیری کنند.

دیدار وزیر خارجه جمهوری عربی سوریه با وزیر راه و شهرسازیوزیر راه و شهرسازی گفت: روابط تجاری ایران و سوریه باید با تمرکز بر بخش خصوصی شکل بگیرد. فیصل مقداد، وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه در سفر به تهران با رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. قاسمی در این نشست با اشاره به روابط صمیمانه دو کشور گفت: ایران و سوریه در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خوبی با یکدیگر دارند، اما همکاری‌های اقتصادی آنطور که مورد نظر سران دو کشور است، هنوز به ثمر ننشسته و چهارچوب مورد نظر دو طرف شکل نگرفته است. وی ادامه داد: در این رابطه مذاکرات خوبی انجام شده و وقت زیادی صرف شده که بتوانیم توافقنامه‌های امضا شده را به مرحله اجرا برسانیم.

پیش‌بینی اجرای ۶۰۰۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در راه‌های کشور تا پایان سال
رضا اکبری در هشت ماهه سال جاری عملیات اجرایی انواع روکش‌های آسفالت گرم و تقویتی در ۲۵۰۰ کیلومتر از راه‌ها و محورهای مواصلاتی کشور اجرایی شد. معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعلام کرد: در ۱۷۰۰ کیلومتر از راه‌ها انواع عملیات اجرایی روکش‌های حفاظتی انجام گرفته و حدود ۳۵۰۰ کیلومتر لکه گیری و درزگیری در راه‌های شریانی انجام شد. اکبری اظهار داشت: ارزش ریالی انجام این اقدامات حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان است این در حالی است که ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تاکنون تخصیص داده شده است . به گزارش سازمان‌راهداری و‌حمل و‌نقل جاده‌ای، شایان ذکر است پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری، حدود ۳۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت گرم و‌ حدود ۲۵۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی اجرا شود.

رشد ۹۳ درصدی ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی از پایانه‌های مرزی
وزارت راه‌وشهرسازی با تدوین گزارشی به ارائه دستاوردهای خود در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف از جمله سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در زمینه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی پرداخته است. افزایش تردد کامیون های صادراتی و ترانزیتی در پایانه مرزی میلکدر سه ماه نخست عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌توان به رشد ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی از پایانه‌های مرزی کشور در سه ماه نخست عملکرد دولت سیزدهم است.

بازگشت اراضی ملی به ارزش
۵۲ هزار میلیارد تومان
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در ۲.۵ سال اخیر با تلاش یگان حفاظت، اراضی ملی به ارزش ۵۲ هزار میلیارد تومان از دست زمین‌خواران به بیت‌المال بازگردانده شده است. جواد خردمند اظهار کرد: با اجرای طرح راستی‌آزمایی و تحقق هوشمندسازی یگان حفاظت توانستیم ۸۵ درصد اراضی را که در اختیار راه و شهرسازی بود تحویل یگان حفاظت کرده تا امر صیانت از آنها انجام شود.

متقاضیان از ابتدای دی منتظر پیامک باشند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: دو شرط اساسی که در نهضت ملی مسکن تغییر کرده در پالایش متقاضیان لحاظ می شود. محمود محمودزاده گفت: مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن تا پایان آذر ماه با توجه به درخواست و استقبال متقاضیان تمدید شده است. او گفت: تاکنون حدود ۲ میلیون نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی می‌شود که با توجه به تخصیص اراضی همچنان ثبت نام در این طرح توسط متقاضیان ادامه داشته باشد.
این مقام مسئول ادامه داد: نتایج پالایش ثبت نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای دی ماه به مرور از طریق پیامک به متقاضیان اعلام می‌شود. افراد بعد از دریافت پیامک می‌توانند مراحل دیگر از جمله تکمیل پرونده و پرداخت آورده را انجام دهند. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر همزمان با ثبت نام متقاضیان، پالایش از ثبت نام کنندگان توسط سیستم‌های مختلف انجام می‌شود. متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کردند، در صورتی که هر ۴ شرط اعلام شده را داشته باشند، واجد شرایط شناخته شده و به آن‌ها پیامک تایید ارسال خواهد شد.
محمودزاده ادامه داد: با توجه به تلاطم‌های اقتصادی تصمیم بر این گرفته شد که سابقه مالکیت خصوصی از ۱۶ سال (سال ۸۴ تاکنون) به ۵ سال کاهش یابد، به این ترتیب افرادی که در گذشته سابقه مالکیت داشته و به هر دلیلی ملک خود را فروخته‌اند با شرط عدم مالکیت خصوصی حداکثر ۵ سال امکان ثبت‌نام نهضت ملی مسکن را دارند. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که به کاهش مهاجرت مردم کمک کنیم، در این راستا در حال برنامه‌ریزی برای کاهش سابقه سکونت هستیم، البته سابقه سکونت در کلان‌شهر‌ها همان ۵ سال است و تغییر نخواهد کرد. او گفت: تا پایان آذر ماه سابقه سکونت و مالکیت خصوصی متقاضیان در این بخش مورد مورد ملاک برای پالایش‌ها صورت می‌گیرد.

یک سوم شهرنشینان بدمسکن هستند
محمد آیینی همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۰ درصد ‌از محدوده‌های شهری را بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اشغال کرده است و به‌طور متوسط ۳۰ درصد جمعیت شهری در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند. محمد آیینی اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، باید سالیانه ۲۷۰ محله در بافت‌های ناکارآمد شهری در کشور بازآفرینی شود.به گفته آیینی، ۲۰ درصد ‌از محدوده‌های شهری را بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اشغال کرده است و به‌طور متوسط ۳۰ درصد جمعیت شهری در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند.
وی تصریح‌کرد: طبق ماده ۵۹ قانون برنامه ششم باید سالیانه دست‌کم ۱۰ درصد از بافت فرسوده شهری مرمت و احیا شود و این امر با ارائه بسته‌های تشویقی و تسهیلات مناسب محقق خواهد شد. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این‌که در راستای نهضت ملی مسکن باید تولید را به محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری راهبری و هدایت کنیم، گفت: تلاش بر این است در ۲ سال آینده، تولید ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری را با همکاری همکاران سخت‌کوش شرکت به سرانجام برسانیم.
آیینی با اشاره به این‌که آموزش توانمندسازی و مهارت‌آموزی ساکنان در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: هدف این است که با سنددار کردن واحدهای مسکونی واقع در محلات حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیر رسمی، سرمایه‌های آنان به چرخه اقتصادی شهر برگردانیم و ساکنان این مناطق را به نوسازی واحدهایشان ترغیب کنیم. وی با تاکید بر این‌که بدون مشارکت ساکنان محلات هدف، بخش خصوصی و مشارکت همه نهادهای مرتبط با حوزه بازآفرینی اقدامات نوسازی به سرانجام نخواهد رسید، خاطرنشان‌کرد: حمایت مالی و توانمندسازی ساکنان، ایجاد ساختار اجرایی و مدیریت هماهنگ در محلات هدف از اصول مهم برنامه‌های آتی شرکت بازآفرینی شهری ایران خواهد بود. این مسئول بیان‌ کرد: همچنین برنامه منسجمی برای توسعه و تحول اجتماع محور ۲ هزار و ۲۰ محله در سطح بسیار وسیع در حوزه بازآفرینی شهری تنظیم شده که به‌زودی اعلام و اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خبر داد:

استقبال معاون وزیر راه و شهرسازی از هیات جمهوری آذربایجان و بازدید از پروژه پل مرزی آستاراچای و بارانداز پایانه ریلی آستارامعاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به همراه هیئت جمهوری آذربایجان از پروژه پل مرزی آستاراچای و بارانداز پایانه ریلی آستارا بازدید کرد. خیرالله‌ خادمی، معاون وزير راه‌وشهرسازی و مديرعامل شركت مادر تخصصی ساخت و توسعه زيربناهای حمل‌ونقل كشور امروز از هیئت مدیران ارشد وزارت حمل‌ونقل کشور جمهوری آذربایجان استقبال کرد. خادمی به همراه این هیئت از پروژه پل مرزی آستاراچای و بارانداز پایانه ریلی آستارا بازدید کرد.
سپس در حاشیه این بازدید، جلسه مشترکی با هیئت مذکور به ریاست خادمی، معاون وزیر راه‌وشهرسازی برگزار شد.
در این جلسه خادمی، معاون وزیر راه‌وشهرسازی به سفر هیئت آذربایجانی و تشکیل جلسه با وزیر راه‌وشهرسازی در هفته‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در آن جلسه بنا شد کارگروهی برای رسیدگی به موارد مورد بحث در نقطه صفر مرزی در منطقه آستارا ایجاد شود. وی با بیان اینکه در جلسه امروز با هیئت عازمی از کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان نیز در خصوص موارد مرزی و زیرساخت‌هایی که در نقطه صفر مرزی باید اجرا شوند، تبادل نظر شد، افزود: برای افزایش ظرفیت اجرایی تردد در نقطه صفر مرزی بین ایران و جمهوری آذربایجان، ایجاد پل جاده‌ای در آستارا را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.