جلسه بررسی روند پروژه های فولاد خوزستان برگزار شد

جلسه بررسی روند پروژه های شرکت فولاد خوزستان با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ، محمد نیکوکار قائم‌مقام مدیرعامل در حوزه بهره برداری و توسعه، میثم شهنیانی معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها و جمعی از مدیران شرکت فولاد خوزستان، بعداز ظهر روز دوشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ در سالن کنفرانس ساختمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان در جلسه یاد شده، گزارش وضعیت پیشرفت پروژه های طرح های توسعه شرکت فولاد خوزستان در حضور مدیرعامل شرکت ارائه شد. میثم شهنیانی معاون برنامه ریزی و اجرای پروژه‌ها در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: گزارش یاد شده حاکی از روند افزایشی پیشرفت ماهیانه پروژه‌ها و همچنین نشان دهنده روند کاهشی میانگین انحراف از برنامه پروژه‌های اجرایی علی رغم افزایش بی سابقه کمی و کیفی آن ها در سال جاری بوده است. امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از زحمات و پیگیری‌های عوامل پروژه تشکر و قدردانی نمود و در جهت تداوم و بهبود بیشتر این روند، به‌خصوص در مورد پروژه‌های: پکیج اسلب عریض، مگا مدول آهن اسفنجی (زمزم۳)، کارخانه اکسیژن۴، خط و پست ۴۰۰ کیلو ولت و نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی دستورات لازم را صادر نمود.

 

پوشاک "قاچاق" کارخانجات نساجی را در آستانه تعطیلی قرار داد

به گزارش روزنامه تجارت ، یداله مالمیر رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز با بیان اینکه واردات و قاچاق کالا با کند کردن تولید داخلی سبب از بین رفتن سطح اشتغال جامعه است، گفت: قاچاق، بسیاری از کارخانجات نساجی کشور را به مرز تعطیلی کشانده است.
یداله مالمیربا بیان اینکه واردات و قاچاق کالا با کند کردن تولید داخلی سبب از بین رفتن سطح اشتغال جامعه است، افزود: این اتفاقات ناخوشایند متاسفانه بسیاری از کارخانجات نساجی کشور را به مرز تعطیلی کشانده است.
وی تاکید کرد: اگر همچنان مرزها را باز بگذاریم و تدبیری برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور نداشته باشیم، در آینده دچار مشکل می شویم و به مرور شاهد تعطیلی حجم بیشتری از کارخانجات نساجی ایران خواهیم بود. مالمیر در مورد واردات پوشاک تاناکورا یا لباس‌های دست دوم به کشور تصریح کرد: متاسفانه هیچ نظارتی در این مورد نیست و این امر سلامت مردم را تهدید می‌کند.وی در مورد اهمیت راه اندازی شهرک تخصصی نساجی در البرز گفت: از 9 سال پیش اعلام کرده ایم که رشد صنعت نساجی البرز مستلزم ایجاد شهرک تخصصی در این زمینه است، با شروع فعالیت آن آماده ایجاد 30 هزار شغل در البرز خواهیم بود.

اخذ استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵توسط
آزمایشگاه مرکزی آبفا بوشهر
آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر موفق به اخذ استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ شد
بوشهرتجارت : مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب استان در بخش‌های فیزیک و شیمیایی و باکتریولوژی موفق به اخذ استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ شد گفت: اخذ این استاندارد موجب اطمینان از صحت پایش کنترل کیفی آب است.عبدالحمید حمزه‌پور با بیان اینکه این استاندارد صلاحیت آزمایشگاهها را در آزمون و کالیبراسیون به رسمیت می‌شناسد گفت: آزمایشگاه باید الزاماتی را برآورده سازد تا بتواند اثبات کند که سیستم کیفیت را بکار گرفته و از نظر فنی صلاحیت داشته و قادر به فراهم آوردن نتایج معتبر می‌باشد.وی از مزایای این استاندارد را ارتقا سطح آزمایشگاه و کسب اعتبار، افزایش اطمینان از صحت نتایج ارایه شده توسط آزمایشگاه دانست و بیان کرد: استاندارد کردن روش‌های اجرایی و مدیریتی آزمایشگاه، ارتقا سطح مشتری مداری، امکان پذیرش آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه مرجع از دیگرمزایای این استاندارد است.مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تلاش فشرده و بی‌وقفه مجموعه کارکنان مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت و مشاور مربوطه در طول مدت یک سال را قدردانی کرد.

اتمام دیوار محوطه و اجرای دیوار چینی ساختمان اداری سوله ورزشی پرندک رباط کریم
گام بلند شهرداری رباط کریم برای تامين سرانه های ورزشی و عمومی در مناطق کم بر خوردار مهندس غفاری شهردار رباط کریم در تشریح آخرین وضعیت پروژه های عمرانی از اتمام محوطه سازی و اجرای دیوار ساختمان اداری و سکوی تماشاگران سوله ورزشی شهرک پرندک‌ خبر داد و گفت : این سوله ورزشی در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مربع در حال ساخت است که از این میزان ، ۱۵۰۰ متر مربع سالن ورزشی و ۳۰۰ متر‌مربع از آن به صورت اداری استفاده خواهد شد و در حال حاضر با پایان یافتن دیوار محوطه و دیوار چینی ساختمان اداری ، روند اجرای اتمام این سوله ورزشی به همت عوامل معاونت فنی و عمرانی در حال انجام می باشد .
وی در ادامه افزود : با بهره برداری از این سوله ورزشی در بهمن ماه سال‌جاری به آنچه مدنظرم در ارتقاء جایگاه ورزش همگانی، سلامت جامعه ، کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سرانه ورزشی عمومی در مناطق کم برخوردار دست خواهیم یافت.

خسارت 348 میلیاردی سیل به تأسیسات برق هرمزگان
معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از خسارت ۳۴۸ میلیارد ریالی طوفان و سیل به شبکه و تاسیسات توزیع برق خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت، مصطفی طبیبی معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: سامانه بارشی که از ۸ تا ۱۳ دی ماه در استان فعال بود باعث شد ۴۳ کیلومتر شبکه توزیع برق، ۸۰۸ پایه و ۱۴۷ دستگاه ترانسفورماتور آسیب بیند.طبیبی اضافه کرد: خوشبختانه با پیش بینی سیل و آمادگی نیروهای عملیاتی بلافاصله پس از بارندگی، نیروها وارد عمل شده و شبکه های آسیب دیده را اصلاح کردند، اگرچه بسیاری از نقاط آسیب دیده در روزهای نخست اصلاح شد اما حجم خسارت ها و شدت بارش ها به گونه ای بود که عملیات بازسازی تاسیسات آسیب دیده را در برخی نقاط با تاخیر مواجه می کرد.وی تصریح کرد: نخستین اقدام ما رفع خاموشی ها و اصلاح نقاط حاثه خیز بود زیرا به علت تداوم بارشها و جاری شدن سیل اصلاح اساسی شبکه در شرایط بارندگی میسر نبود.معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با اشاره به گستردگی و شدت طوفان اظهار داشت: حجم بارش ها و طوفان در نوع خود طی سال های اخیر کم سابقه بوده و دلیل اصلی تاخیر در برق رسانی به برخی نقاط، عدم وجود راه دسترسی و آب گرفتگی مسیرها بوده است.

برنامه ریزی و تدوین نقشه راه، مهم ترین رکن در نیل به بهره وری است
مدیرعامل درجلسه کارگروه توسعه مدیریت شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: برنامه ریزی استراتژیک و تدوین نقشه راه، مهم ترین رکن در نیل به بهره وری است.به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت در این جلسه که با حضور دکتر فتح زاده، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، حجت الاسلام دکتر بابایی معاون ستاد اقامه نماز استان و اعضای کارگروه توسعه مدیریت گاز استان آذربایجان شرقی برگزار شد، افزود: طرح ریزی اهداف استراتژیک و تدوین نقشه فرآیندهای اجرایی، با ارتقای سطح بلوغ سازمانی زمینه همگامی با تغییرات محیطی و تکنولوژیکی در حوزه صنعت توزیع گاز را فراهم می نماید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تشریح کرد:

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: مسئولیت تنظیم بازار کالاهای اساسی بر عهده سازمان جهادکشاورزی است.
اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده در حوزه پیشبرد طرح جهش تولید در استان گفت: در حوزه مربوط به بیمه و ثبت در سامانه این طرح که در ستاد اجرایی فرمان امام مورد رصد می‌باشد، بایستی وضعیت موجود سریعاً اصلاح گردد و از آنجایی که تمام پشتیبانی‌های ستاد اجرایی براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه اتفاق می‌افتد ضرورت دارد همکاران درگیر در طرح جهش تولید در بازه زمانی مشخص هم در حیطه هدایت کشاورزان به سمت کارگزاری‌های بیمه و هم ثبت اطلاعات در سامانه اهتمام لازم را به عمل آورند.
وی با بیان اینکه رعایت تناوب غلات با دانه‌های روغنی یا علوفه یک ساله در بخش‌هایی از استان که دارای این ظرفیت می‌باشند امری است که هم از باب افزایش تولید و هم از باب تأمین بخشی از مایحتاج استان باید در طرح جهش تولید مورد توجه حتمی قرار گیرد ادامه داد: در ارتباط با رسیدگی به سلامت محصول، گروه محیط زیست و سلامت غذا و مدیریت حفظ نباتات باید در جهت شناسنامه دار محصولات کشاورزی و استفاده درست از نهاده‌های کشاورزی که برای تحقق طرح جهش تولید هم به جهت تغذیه محصول و هم کنترل آفات و امراض ناگزیر می‌باشد به عنوان تنها راه چاره حرکت نمایند در واقع کنترل باید در مبدأ تولید صورت گیرد زیرا آثار و تبعات اجتماعی بازگشت محصولات کشاورزی صادر شده قابل کنترل نخواهد بود.
وی اظهار داشت: کشاورزی قراردادی در حیطه تولیدات دامی نیز به طور منسجم قابل پیگیری است، از محاسن این طرح مهم افزایش تولید و درآمد کشاورزان می‌باشد که می‌توان تا تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز کشاورزان اشاره کرد که بسیار مهم است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به رصد روزانه جوجه ریزی در استان اظهار داشت: در شهرستانها نیز ضروری است نه تنها جوجه ریزی روزانه و مشکلات احتمالی موجود بررسی شده و با همکاران استانی در میان گذاشته شود بلکه باید به تدریج شهرستان‌ها در حیطه سیاستگذاری‌های حوزه دام ایفای نقش نمایند.
وی ادامه داد: در مورد پلاکات ثبتی نیز این امر باید ابزار قدرت کشاورز تلقی گردد و با همکاری منابع طبیعی، اراضی ملی و شخصی تعیین تکلیف شده و با اعطای سند مالکیت به کشاورزان یکی از اهداف مدنظر وزارت جهادکشاورزی در راستای ایجاد قدرت برای کشاورزان محقق خواهد شد که با پیگیری چنین دیدگاهی اکثر اراضی در بازه زمانی چهارساله وزیر محترم جهادکشاورزی سند دار خواهد گردید لذا این امر باید در اولویت کاری مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌ها قرار گیرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با رصد و پایش نهاده‌های دامی خاطر نشان کرد: بازرسی و نظارتی که به سازمان جهادکشاورزی محول شده است باید از مبدأ صورت گیرد لذا رصد و پایش نهاده‌های دامی به همان قوت و قدرت سابق پابرجاست چرا که نائل شدن به کنترل قیمت و بازار از بخش تولید نشأت می‌گیرد.
وی با اشاره به فرارسیدن فصل اصلاح باغات بیان داشت: این امر جزو ضروریاتی است که باید به عنوان مگاپروژه نگریسته شود که با توجه به وضعیت ایجاد شده در حوضه دریاچه ارومیه، این اصلاحات هم به بهینه سازی مصرف آب و هم ارتقای کیفیت و کمیت محصول یاری می‌رساند. بنابراین باید از ظرفیت شرکت‌های خدمات غیردولتی در جهت اجرای این پروژه در سطح وسیع استفاده گردد.
فتحی با تاکید بر اینکه مسئولیت تنظیم بازار کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی بر عهده سازمان جهادکشاورزی است، اظهار داشت: اقدامات لازم جهت ایفای این وظیفه با همان روحیه جهادی حاکم بر وزارت جهادکشاورزی پیش برده خواهد شد و در این راستا باید جلساتی در شهرستانها با فرمانداران در جهت امکان استفاده از ظرفیت فرمانداران و ادارات تابعه در راستای نظارت بر تنظیم بازار تشکیل گردد و بازخورد آن در استان بررسی شده و استفاده از این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها احصاء شود.
وی با بیان اینکه نظارت‌ها به صورت دو نفره متشکل از بازرسان جهادکشاورزی و بسیج خواهد بود ادامه داد: امکان دسترسی به سامانه سیمیا برای بازرسان جهادکشاورزی وجود دارد و آموزش‌های لازم برای دسترسی نیروهای بسیج در شهرستان تبریز برگزار شده و در دیگر شهرستانها نیز صورت خواهد گرفت و در جلسات گذشته نیز مصوب گردیده است تعداد نیروهای بسیج به نسبت ظرفیت شهرستان افزایش یابد و علاوه بر سامانه، تکمیل فرم‌های در نظرگرفته شده توسط بازرسان نیز قابل پیگیری در تعزیرات خواهد بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم گفت: 5 هزار و670 خودرو به سیستم دوگانه سوز تبدیل شدند و 243 خودرو نیز در نوبت انتظار هستند.
سیدمحمود طاهری در گفت وگویی به استقبال از اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی در قم اشاره و اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح در قم تا تیرماه سال جاری بیش از 3 هزار و 900 خودروی عمومی به صورت رایگان دوگانه سوز شدند که این تعداد در حال حاضر به رشد دو برابری رسیده است. وی با اشاره به نتیجه تبلیغات و اطلاع رسانی مستمر و تداوم اجرای طرح ملی، ثبت نام و تبدیل رایگان خودروهای بنزین سوز به سی ان جی، گفت: از ابتدای اجرای این طرح ملی در قم مالکان 5 هزار و 913 متقاضی ثبت نام کردند که از این شمار 5 هزار و670 خودرو به سیستم دوگانه سوز CNG تبدیل شدند و 243 خودرو نیز در نوبت انتظار هستند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم به دوگانه‌سوز کردن خودروهای مسافربر اینترنتی اشاره کرد و گفت: طرح تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه‌سوز با اولویت ماشین‌های پرمصرف و اعطای یارانه از ماه‌های قبل آغاز شده است و بر اساس آن حدود 75 درصد از هزینه تبدیل، به صورت یارانه دولتی پرداخت می‌شود.
طاهری اضافه کرد: به خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می‌شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سامانه GCR.NIOPDC.IR نسبت به ثبت‌نام و نوبت‌گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل، اقدام کنند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر40 باب جایگاه فعال سی‌ان‌جی در استان قم، موجود است که با ظرفیت کلی عرضه 56 هزار و755 نرمال متر مکعب در ساعت در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند که با ارتقاء ظرفیت تجهیزات موجود دو باب جایگاه طی ماه‌های آینده، 1500 نرمال متر مکعب بر ساعت به ظرفیت موجود اضافه خواهد شد. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم افزود: طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی از طریق 5 کارگاه مجاز در استان قم، در حال اجراست.

رئیس امور HSE شرکت گاز گلستان گفت: در راستای مسئولیت اجتماعی و حمایت از مصرف کنندگان گازطبیعی؛ همه بخشهای خانگی و تجاری مصرف کننده؛ تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند.
مهدی ضمیری افزود:براساس قرارداد منعقده بین شرکت ملی گازایران و بیمه تجارت نو درسال۱۴۰۰؛ همه مشترکین خانگیِ و تجاری درشهرها و روستاها؛ تحت پوشش بیمه خسارت های مالی و جانی؛ اعم از فوت، نقص عضو،از کارافتادگیِ کلی و جرئی،هزینه های پزشکی و خسارت های ناشی ازگازطبیعی مانند حوادث انفجار،آتش سوزی ومسمومیت قرار
گرفته اند.
وی با تاکید بر رعایت مباحث ایمنی حین مصرف گاز ابراز داشت:مشترکین گاز درصورت بروز هر گونه حادثه ی مرتبط با مصرف گاز طبیعی؛ می توانند موارد را سریعا با شماره تماس ۱۹۴ امداد گازشهرها و یا نیروهای گازبان در روستاها اطلاع رسانی کرده تا پس از انجام مقدمات قانونی کار و سایر هماهنگی های لازم، از این بیمه بهره مند شوند.
ضمیری با یادآوری این نکته که حق بیمه بخشهای خانگی و تجاری متفاوت است، عنوان کرد: به ازاء هر واحد مسکونی؛ ماهیانه مبلغ ۲۰۰۰ ریال از مشترکین خانگی شهری ومبلغ ۱۰۰۰ ریال ازمشترکین خانگی روستایی در قبوض گاز اخذ می‌شود.
وی ادامه داد: دربخش تجاری نیز ق بیمه هر واحد مشترک شهری؛ ماهیانه ۱۰۰۰۰ ریال و هر واحد مشترک تجاری روستایی نیز ۵۰۰۰ ریال لحاظ
شده است.
رئیس امور HSE شرکت گاز گلستان با بیان اینکه ارائه نظریه پزشکی قانونی در خصوص علت فوت،نقص عضو و جراحات و همچنین ارائه نظریه سازمان آتش نشانی مبنی بر تایید وقوع و علت حادثه الزامی است،خاطر نشان کرد:زمان اطلاع وقوع حادثه ، اخذ معرفی نامه از شرکت گاز مبنی بر داشتن اشتراک قانونی گاز و ارائه مدارک لازم به شرکت بیمه ظرف ۱۵ روزکاری می باشد ، ضمن اینکه بیمه گر نیز پس از دریافت مدارک مربوطه از اشخاص حادثه دیده حداکثر 20 روز ملزم به پرداخت غرامت خواهد بود.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری طی بازدید از تصفیه‌خانه پساب صنعتی و تصفیه‌خانه استحصال پساب شهری شرکت فولاد مبارکه گفت: این شرکت در راستای بهینه‌سازی مصرف آب اقدامات متعددی انجام داده و درصدد است که در آینده نزدیک مصرف آب خام خود را به صفر برساند.
وی در ادامه با بیان اینکه تصفیه‌خانه پساب فولاد مبارکه با تصفیه پساب‌های انسانی، شیمیایی و صنعتی یکی از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور است، با اشاره به اقدامات مؤثر این شرکت برای کاهش مصرف آب افزود: این شرکت علاوه بر اقدامات مؤثر در کاهش مصرف آب، فرایندهای مطلوبی در خصوص بومی‌سازی دارد. نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اعتماد و حمایت فولاد مبارکه از شرکت‌های دانش‌بنیان باعث شده روند بومی‌سازی در کشور توسعه یابد. تولید محصولات استراتژیک در فولاد مبارکه مایه افتخار و مباهات است و امیدواریم این روند تولید توسط متخصصان این شرکت رشد پیدا کند. وی اذعان داشت: قطعات و تجهیزات تصفیه‌خانه پساب صنعتی و تصفیه‌خانه استحصال پساب شهری شرکت فولاد مبارکه به دستان توانمند متخصصان داخل کشور تولید شده که به تمام صنعتگران خداقوت عرض می‌کنم و امیدوارم با تلاش مضاعف جایگاه میهن عزیزمان در دنیا را ارتقا بخشند. محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد تصریح کرد: پروژه‌های زیادی در راستای مصرف بهینه آب در فولاد مبارکه از سال‌های گذشته تاکنون اجرا شده که تولید بیشتر محصولات را با مصرف آب کمتر رقم زده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان خبر داد:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه در حال حاضر تنها مشکل کارگاه پروژه آبرسانی به شهر همدان نقدینگی است، گفت: فاز اول پروژه آبرسانی به همدان برای وارد کار شدن پیمانکار برای اجرای همه مناقصه‌ها به اعتباری افزون بر ۷۰۰میلیارد تومان نیاز دارد.
منصور ستوده با بیان اینکه به منظور بررسی مناسب پروژه آبرسانی به شهر همدان، بازدید مستمر از کارگاه و پروژه مذکور را هر ۱۰ روز یکبار به انجام می رسانیم، افزود: در این بازدیدها نه تنها پروژه و وضعیت کارگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد بلکه با پیمانکار، مشاور و عوامل پروژه نیز بحث و گفت‌وگو می شود.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای که اخیراً در بازدید از پروژه آبرسانی به شهر همدان داشتیم، اقدامات مهم طی ۱۰ روز اخیر مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه اسناد مناقصه برق رسانی حفاظت کاتدیک به همین منظور تهیه شده و پیمانکار آن را به مناقصه می گذارد، تصریح کرد: مقرر شده تا ۱۴۰ کیلومتر از این خطوط توسط مشاور و پیمانکار بازدید و در طول خط، شیرآلات و اتصالات باقی مانده بررسی و چک لیستی به همین منظور فراهم و اسناد مناقصه توسط پیمانکار تهیه و موارد مورد نیاز خریداری شود.
ستوده همچنین خاطرنشان کرد: قرار است تا بارگیری و حمل لوله‌های قطعه اول و اسناد مناقصه توسط مشاور طی یک هفته تهیه و به کارفرما تحویل داده شود تا شرکت آب منطقه‌ای همدان هم با شرکت آبفای کشور برای تامین اعتبار مناقصه خرید لوله وارد کار شود.
وی با اشاره به اینکه کارگاه جدیدی توسط قرارگاه خاتم الانبیا در محل سد تالوار تجهیز شده و نیروها و ماشین آلات مستقر شده‌اند و پیمانکاران تصفیه خانه هم در قالب ۴ اکیپ برای تکمیل کلاریفایر حضور دارند گفت: جلساتی با آبفای کشوری برای بازنگری طرح اصلی برگزار شده و در فاز اول قرار بر آن است یک مدول از تصفیه خانه با ظرفیت یک هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه طراحی و در پیش گرفته شود.