بانک شهر در مسیرکمک به خدمت رسانی شهرداری ها به مردم

مدیرعامل بانک شهر گفت: آمادگی داریم با تشکیل اتاق فکر با شهرداری‌ها سطح تعاملاتمان را در دوره جدید مدیریتی بانک شهر به صورت دوسویه افزایش دهیم و در پروژه های سرمایه گذاری مشارکت داشته باشیم.سید محمد مهدی احمدی در هفتاد و یکمین نشست کمیسیون مالی و اقتصاد شهری مجمع کلانشهرهای کشور که با حضور شهرداران مشهد و تهران، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و معاونان مالی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور برگزار شد، افزود: سطح انتظار از دولت و شهرداری‌ها در این دوره به شدت افزایش پیدا کرده و امیدواریم بانک شهر بتواند به خدمت‌رسانی شهرداری‌ها به مردم کمک کند.وی گفت: بانک شهر اکنون با هشت چالش عمده برای خدمات رسانی به شهرداری‌ها مواجه است که یکی از آنها تاکید بانک مرکزی بر لزوم افزایش سرمایه 200 درصدی از سوی سهامداران است.مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه زیان انباشته‌ از سال گذشته در بانک وجود داشت، اظهارکرد: خوشبختانه بخشی از این زیان انباشته برطرف شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال کاهش بیشتری را نیز شاهد باشیم، البته این زیان انباشته ناشی از اقاله یک سری از املاک شهرداری‌ها بوده که طی سال‌های گذشته به صورت ضربدری با برخی از بانک‌ها انجام شده است و دستگاه‌های نظارتی تاکید داشتند که این موارد از صورت‌های مالی حذف شود.

 

افزایش سرمایه بیمه تعاون از 150 به ۵۰۰ میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون گفت: سرمایه بیمه تعاون در حال حاضر ۱۵۰ میلیارد تومان است و تا پایان سال به ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون از انتقال این شرکت از بازار پایه و زرد به بازار دوم فرابورس ابراز خوشحالی کرد.وی افوزد: سرمایه بیمه تعاون در حال حاضر ۱۵۰ میلیارد تومان است و تا پایان سال به ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.به گفته مظلومی این بیمه در سال ۹۹ سطح یک توانگری مالی را دریافت کرده است.مظلومی با تأکید بر تداوم روند صعودی در کسب سهم بازار این بیمه توضیح داد: حق بیمه تولیدی تا اوایل دی‌ماه امسال به نزدیک ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده، ۲۶۰ هزار بیمه‌گذار فعال و ۱۱۷ هزار نفر هم بیمه‌شدگان درمان از مشتری‌های بیمه تعاون هستند و به عبارتی ۳۷۷ هزار نفر مشتری این بیمه هستند.بر اساس این گزارش، نماد معاملاتی "وتعاون" از امروز مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۴ بازگشایی شده که قیمت پایانی هر سهم آن ۱۷۰۱ ریال ‏ اعلام شد.گفتنی است، شرکت تامین سرمایه نوین به عنوان "مشاور پذیرش" معرفی شد.

افزایش سرمایۀ بانک پاسارگاد
مجمع عمومی فوق‌العاده بانک پاسارگاد با هدف تصمیم‌گیری درخصوص نحوۀ افزایش سرمایۀ این بانک صبح یکشنبه 19دی1400 در محل ساختمان مرکزی بانک برگزار شد. طی این نشست سهامداران با افزایش سرمایۀ بانک پاسارگاد در دو فاز و براساس مجوز اعطا شده از سوی بانک مرکزی و سازمان بورس موافقت کردند. در این مجمع که با حضور بیش از 71.8درصد از سهامداران (شامل سهامداران حضوری 70.5درصد و آنلاین 1.3درصد) برگزار شد، آقایان ذبیح‌اله خزائی به‌عنوان رئیس جلسه، دکتر مجید قاسمی و عباس کفافی به‌عنوان ناظر و خانم دکتر صدیقه نعیمیان به‌عنوان منشی جلسه انتخاب شدند.در بدو این جلسه گزارش عملکرد 9ماهۀ بانک ‌پاسارگاد قرائت شد که طی آن رشد حجم منابع سپرده و تسهیلات اعطایی بانک پاسارگاد طی مدت سپری شده از سال 1400 و افزایش قابل‌توجه حجم ضمانت‌نامه‌های صادره و گشایش اعتبار اسنادی داخلی بانک نسبت به سال گذشته مورد توجه سهامداران قرار گرفت.در ادامه پس از قرائت اظهارنظر بازرس قانونی و پاسخگویی به سؤالات سهامداران، انجام افزایش سرمایه بانک پاسارگاد در دو مرحله مورد تصویب سهامداران قرار گرفت. براین اساس در مرحلۀ اول سرمایۀ بانک با هدف افزایش سقف اعطای تسهیلات، توسعۀ خدمات بانکی و ارتقای موقعیت بین‌المللی بانک با رشد 100درصدی از مبلغ 65هزار و520میلیارد ریال به مبلغ 131هزار و40میلیارد ریال خواهد رسید که این میزان از محل سود انباشتۀ ناشی از تسعیر ارز بانک تأمین خواهد شد.به علاوه، مجموع عمومی فوق‌العادۀ بانک در گام بعدی با افزایش سرمایۀ بانک از 131،040،000،000،000 ریال به مبلغ 350هزارمیلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و سایر اندوخته‌ها نیز موافقت کرد که این مرحله طی مدّت دو سال با تفویض اختیار مجمع عمومی به هیأت مدیرۀ بانک پس از اخذ مجوز سازمان بورس و بانک مرکزی ج.ا.ا محقق خواهد شد.

‌بلوغ‌ تحول دیجیتال‌ در بیمه ملت
در پنل تخصصی پژوهشکده بیمه با عنوان «تحول دیجیتال در بیمه؛ فرصت‌ها، چالش‌ها، استراتژی‌ها و پیامدهای آن» در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه، «بهروز آرمان‌مهر» رئیس اداره تحول و نوآوری دیجیتال بیمه ملت و «بهاره یاوری» کارشناس درمان، مقاله‌ای با عنوان «ارائه‌ الگوی‌چالش‌های پیاده‌سازی ‌و ‌ایجاد ‌بلوغ‌ تحول دیجیتال‌ در‌صنعت بیمه» ارائه کردند.در مقدمه این مقاله به موضوع تحول دیجیتال و نقش آن در تحول سازمان اشاره شده است.

عصارزاده اهمیت ساخت و تجهیز مراکز داده بانک توسعه تعاون را تشریح کرد

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون پیشرفت های بانکداری الکترونیک را در ارتقای سطح فعالیت توسعه ای بانک موثر دانست. امیر هوشنگ عصارزاده در جلسه با حضور مدیران امور فناوری بانک و شرکت سمات اظهار داشت: امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک و شرکت سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون "سمات" همواره عهده دار پیشبرد فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بوده اند و هماهنگی و همگامی در اقدامات و پروژه های تخصصی، در پیشبرد فعالیت ها اثربخش بوده است.
وی افزود: بانک توسعه تعاون همواره نسبت به تنوع بخشی به سبد خدمات تخصصی اهتمام کافی داشته است و زیرساخت های بانکداری الکترونیک و انواع خدمات تخصصی الکترونیک در این مسیر بسیار حائز اهمیت هستند. عصارزاده گفت: ساخت و تجهیز مراکز داده بانک توسعه تعاون از مهمترین زیرساخت هایی بوده است که با همکاری سمات و امور فناوری بانک واجد پیشرفت های مناسبی بوده است و با تداوم فعالیت در این حوزه، بانک از این نظر به وضعیت مطلوب دست خواهد یافت. وی با اشاره به سامانه جامع مالی و پشتیبانی بانک گفت: این سامانه در برگیرنده ابعاد مالی تمامی روابط و مناسبت های درون سازمانی و برون سازمانی بانک است و گامی مهم در یکپارچه سازی فرایندهای مرتبط به شمار می رود و تسریع در آماده سازی و استقرار سامانه می تواند بستر مناسبی برای ارکان برنامه ریزی و سیاستگذاری بانک در حوزه مالی و پشتیبانی فراهم نماید. عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: پیشرفت های حوزه بانکداری الکترونیک منوط به پیشبرد طرحها و پروژه های متعددی است و شرکت سمات و امور فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز نقش مهمی در راهبری، اجرا و نظارت بر نحوه پیشرفت پروژه ها بر عهده دارند. گفتنی است عصارزاده طی نشست صمیمانه با کارشناسان و همکاران فنی مستقر در شرکت سمات، از آخرین وضعیت پروژه ها و اقدامات اطلاع یافت و در جریان پیشنهادها و نقطه نظرات همکاران قرار گرفت. در این جلسه علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات، محمد جواد افتخاری مدیرعامل شرکت سمات، همتی مشاور مدیر عامل، اردشیر افشین مهر رئیس اداره کل زیرساخت، رضا پولادوند رئیس اداره کل بانکداری الکترونیک، امید سلیمانی رئیس اداره کل امنیت اطلاعات و کنترل مخاطرات فناوری اطلاعات، مجید مباشرزادگان عضو هیأت مدیره شرکت سمات و برخی مدیران شرکت سمات نیز حضور داشتند.

بانک ملی ایران به‌عنوان پیشران بسیاری از پروژه‌های ملی همواره نقش پررنگی نیز در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قامت بزرگ‌ترین بانک دولتی ایران داشته است.
بانک‌ ملی ایران به لحاظ پیشینه فعالیت و شرایط خاص اقتصادی و اجتماعی، نقش پررنگی در حوزه‌های فرا اقتصادی داشته و دارد. به‌عبارت‌دیگر انتظار عمومی از بانک‌ ملی، انجام اقداماتی بیش از پرداخت تسهیلات و جمع‌آوری وجوه مازاد است؛ حمایت از برنامه‌های دولت‌ها، کمک به مسائل مهم خانواده‌های ایرانی مانند ازدواج و فرزندآوری و خرید مسکن و... از جمله این انتظارات است که تلاش برای ایفای نقش مؤثر در زمینه این حوزه‌ها جزو انتظارات عمومی از شبکه بانکی و به ویژه بانک ملی است.
عملکرد بانک ملی نشان می‌دهد که مدیران آن بر این باورند همان گونه که مردم برای رفع برخی احتیاجات و نیازمندی‌های خود به این بانک نیاز دارند، بانک نیز به‌منظور ادامه فعالیت به جامعه نیازمند است و با چنین رویکرد متقابلی خود را تنها در شرایطی موفق می‌دانند که با گسترش روزافزون اثرگذاری بر محورهای توسعه پایدار یعنی «اقتصاد»، «جامعه» و «محیط‌زیست»، مسئولیت‌های اجتماعی خود را نیز در قبال جامعه انجام دهند. این نگاه ارزشمند در بانک ملی مبتنی بر این باور است که در قبال جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، مسئول است چرا که از منابع انسانی و طبیعی و اقتصادی آن استفاده می‌کند. باور به مسئولیت اجتماعی حکم می‌کند فقط خود را در قبال سهام‌داران یا دولت مسئول نداند و تنها به میزان سوددهی بر مبنای منافع کوتاه‌مدت نگاه نکند بلکه ذی‌نفعان دیگری نیز هستند که باید به خواسته‌های مشروع آنها هم توجه شود.