ثبت نام متقاضیان خودمالک در سامانه نهضت ملی مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنان امکان دسترسی متقاضیان واجد شرایط دارای زمین (خود مالک) استان برای برخورداری از تسهیلات قانون نهضت ملی مسکن از طریق سامانه https://saman.mrud.ir فراهم است. عطاءاله اکبری اظهار داشت: بر این اساس هم استانی‌های گرامی در همه شهرهای سیستان و بلوچستان که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان اخذ کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور و ثبت نام در آن از تسهیلات تعیین شده در طرح نهضت ملی مسکن شهر زاهدان ۳۵۰میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان برخوردار شوند.وی ادامه داد: متقاضیان مشمول می‌توانند برای ثبت نام در نهضت ملی مسکن در سایت ورود و با عنوان گزینه تسهیلات ساخت بافت فرسوده و گزینه تسهیلات ساخت خارج از بافت فرسوده که تعریف شده اقدام و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مالکان این اراضی می‌توانند به ازای هر واحد به طور مجزا تسهیلات دریافت و در مرحله فروش اقساطی افراد مورد نظر را برای دریافت کارت اقساط و انجام قسط‌بندی به بانک عامل معرفی کنند.اکبری با اشاره به مدارک مورد نیاز برای بهره‌مندی از این طرح گفت: سند مالکیت و پروانه ساختمان تنها مدارک مورد نیاز برای استفاده از این تسهیلات است.

 

فعالیت سامانه جامع جستجوی شغل و نیروی کار

"ارسلان غمگین" مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای تسریع در دستیابی به نیروی کار ماهر و مناسب با فرصت های شغلی، سامانه جستجوی شغل در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور فعال شد.
وی گفت: جویندگان کار می‌توانند با ورود به این سامانه درخواست شغل خود را اعلام کرده و کارفرمایان نیز از طریق همین سامانه می‌توانند با ورود به سامانه و در کوتاهترین زمان ممکن نیروی کار مورد نیاز خود را تامین کنند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: با فعال شدن این سامانه که به بهتر شدن فضای کسب و کار منجر می‌شود هم زمینه ارتباط کارجو با کارفرما در اسرع وقت فراهم می شود و هم عدالت در توزیع فرصت های شغلی به بهترین شکل ممکن فراهم می‌آید.
وی با بیان اینکه سامانه جستجوی شغل فرصت مناسبی برای استفاده کارجویان از خدمات کاریابی ها و کاهش زمان و هزینه جستجوی شغل است، بیان کرد: سامانه جستجوی شغل یکی از راه‌های بهبود عملکرد کاریابی‌ها در زمینه اعلام فرصت‌های شغلی و ارتباط با کارفرمایان و کارجویان است.

برگزاری دیدار مردمی
با مسئولین شهری قیامدشت
تجلیل هیات امنا و پایگاه بسیج مسجد جامع الزهرا(س) شهر قیامدشت از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر
دومین نشست صمیمی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قیامدشت با شهروندان، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء امشب در مسحد جامع الزهرا( س) این شهر برگزار شد.
در این نشست که معاون شهردار و مدیران حوزه های حقوقی و املاک، شهرسازی و معماری و روابط عمومی شهرداری قیامدشت نیز حضور داشتند، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر قیامدشت با تشریح فعالیت های چهارسال گذشته به سوالات شهروندان در زمینه های مختلف حوزه مدیریت شهری پاسخ دادند‌.
در پایان نشست امشب، امام جماعت و فرمانده پایگاه بسیج شهید دستغیب مسجد جامع الزهرا( س) شهر قیامدشت از تلاش های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قیامدشت در توسعه و عمران این شهر قدردانی نمودند

کسب رضایت مشتریان هدف
اصلی مخابرات است
روسای ادارات مخابرات شهرستانهای استان با حضور در میز خدمت پاسخگوی مراجعین بودند.
روسای ادارات مخابرات استان با حضور در مصلای نماز جمعه این هفته علاوه بر شرکت در نماز جمعه ، به مناسب دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی ، به خدمت رسانی و پاسخگویی به مراجعین در میز خدمت پرداختند.
مدیر مخابرات منطقه گلستان گفت : حضور در کنار مردم و گفتگو با آنها بهترین روش برای آگاهی از نیازها و درخواست های آنان است که موجب شده اقدامات لازم برای تامین درخواستهای آنها سریعتر اجرا شود.
غلامعلی شهمرادی خدمت رسانی به مردم را مصداق پیروی از مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت:کسب رضایت مشتریان هدف اصلی مخابرات است وتوسعه در بخشهای مختلف اعم از تلفن ثابت ، اینترنت و تلفن همراه در همه جای استان در حال انجام است و تامین ارتباطات پایدار مخابراتی مستمرا در دستور کار قراردارد.

تفکیک تلفن های سه رقمی
در سامانه 118 استان قزوین
از بیستم دیماه در سامانه ١١٨ بخش تلفنهاي ضروري (سه رقمي) تفكيك گردیده است.
به گزارش روابط عمومی ؛ رئیس اداره خدمات پس از فروش مخابرات منطقه قزوین با بیان این که از روز بیستم دیماه سال جاری در سامانه ١١٨ بخش تلفنهاي ضروري(سه رقمي) تفكيك شده است ، بیان داشت : با توجه به این که شماره تلفنهای سه رقمی نقش بسیار مهمی در زمینه ی برقراری ارتباط با بعضی مراکز، نهادها و ارگانهای حساس دارند ، مخابرات منطقه قزوین در یک اقدام ویژه ی ارائه خدمات به مشترکین ، از روز بیستم دیماه سال جاری در سامانه ١١٨ بخش تلفنهاي ضروري (سه رقمي) تفكيك شده است و مشتركین پس از تماس با سامانه 118 در صورتی که نیاز به هر شماره ی خدمات رسان سه رقمی داشته باشند ، با انتخاب كليد ١ ، ليست كاملي از تلفنهاي خدماتي را مي شنود و نیازی به اتصال اپراتور نمي باشد. مهندس بازآهنگ افزود: 118 پرمخاطب ترین شماره ی سه رقمی از سوی مشترکان استان است و در هر ماه در استان قزوین بیش از 600 هزار بار از سوی مردم ، با این شماره تماس گرفته می شود. وی در ادامه با اشاره به اینکه ارائه خدمات مخابراتی در سامانه ی 118 به صورت شبانه روزی انجام می گردد ، اظهارداشت: سامانه ی پاسخگویی شماره تلفن 118 در استان قزوین به شکل مکانیزه انجام می شود و این شیوه ی پاسخگویی میزان گلایه و احیانا شکایت تماس گیرندگان با این شماره را به حداقل رسانده است و در راستای تکریم هم استانی ها ، تمامی مکالمات با این سامانه ضبط می گردد.
در پایان شایان ذکر است واحد 118 منطقه قزوین به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری ، مشغول ارائه خدمات به هم استانی های محترم می باشند.

پرداخت 376 میلیارد ریال
تسهیلات دامدار کارت
رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام از اختصاص ۳۷۶ میلیارد ریال تسهیلات در قالب دامدار کارت به دامداران روستایی و عشایر استان خبر داد. محمدعلی اقدسی روز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات ۱۰۰ ، ۲۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریالی تحت عنوان دامدار کارت بر اساس تعداد راس های دام و پلاک کوبی آنها پرداخت می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه میزان ثبت نامی ها زیاد است، بدون شک همه این تسهیلات با سود ۱۲ درصد جذب می شود.رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: این تسهیلات سرمایه در گردش و یک ساله است.اقدسی تاکید کرد: به ازای هر راس دام سبک سه میلیون ریال و دام سنگین هفت میلیون ریال پرداخت می شود.

با کسب رتبه نخست کشوری در میان 34 شرکت صورت گرفت

همدان – انوری ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از درخشش آبفای استان همدان در ارزیابی کشوری مدیران ارشد وزارت نیرو و کسب رتبه نخست در میان 34 شرکت ارزیابی شده در صنعت آب و فاضلاب کشور خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ، سید هادی حسینی بیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ضمن تشریح ابعاد موفقیت آبفای استان در ارزیابی مدیران ارشد، از سوی وزارت نیروگفت: در راستای اجرای مصوبات کمیته مدیریت عملکرد وزارت نیرو و به منظور ایجاد تصویری شفاف از عملکرد شرکت ها،شاخص های عملکرد مدیران ارشد مبتنی بر ماموریتها و تکالیف ابلاغی وزارت نیرو در سطح کشور در چهار محور ( ذینفعان کلیدی ، مالی، فرایندهای کلیدی و رشد و یادگیری ) و بالغ بر 50 شاخص انجام و شرکت آبفا استان همدان با کسب 985 امتیاز از 1000 امتیاز موفق به کسب رتبه اول در بین کلیه شرکت های صنعت آب و فاضلاب کشور گردید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به تخصصی بودن کلیه شاخص های ارزیابی شده منطبق با وظایف اصلی و ساختاری شرکت های آب و فاضلاب افزود: در سال 99 به رغم حجم بالای مشکلات ناشی از یکپارچگی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی و تحمیل فشار این یکپارچه سازی بر ساختار تشکیلاتی و عملیاتی،مجموعه شرکت با همدلی و پشتکار پرسنل خدوم و تدبیر مدیران مجموعه،موفق به پیشبرد و تحقق کلیه اهداف تعیین شده گردید و به ویژه در شاخص های تامین و تصفیه و توزیع بهداشتی آب، ارائه خدمات به مشترکین و رشد و یادگیری کارکنان موفق به کسب نمره کامل در ارزیابی گردید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در بیان اقدامات صورت گرفته به منظور تحقق اهداف شرکت آبفا در استان همدان،ضمن تاکید بر عوارض ناشی از تنش آبی سال 99،همه گیری بیماری کرونا و نیز شرایط اقتصادی ناشی از تحریم، اذعان داشت: به رغم موانع و مشکلات موجود، آبفا استان همدان در سال 1399 موفق به افزایش ظرفیت تاسیسات آب به مقدار 17280 مترمکعب و نیز آبرسانی به 25 روستای اولویت دار استان شده و بالغ بر 31 کیلومتر خطوط انتقال وشبکه آبرسانی را بازسازی نموده است.
سید هادی حسینی بیدار همچنین به ویدئومتری شدن بالغ بر 189 کیلومتراز شبکه فاضلاب استان، جانمایی بالغ بر 40 درصد از شبکه های آب و فاضلاب استان در نقشه های GIS، واگذاری 15000 انشعاب آب و 10000 انشعاب فاضلاب در سال 99 اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه سخنانش ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه ارزیابی های صورت گرفته از سوی وزارت نیرو عنوان کرد: مطابق اطلاعات دریافتی، فرایند ارزیابی با مشارکت مستقیم 23 نفر از همکاران شرکت آب و فاضلاب کشور به عنوان ارزیاب و 34 نفر مسئول ارزیابی در شرکت های زیر مجموعه انجام شده است.
وی همچنین ضمن اشاره به دیگر موفقیت های آبفای استان گفت: خوشبختانه طی ماه های اخیر شاهد موفقیت شرکت آب و فاضلاب استان، متناسب با کسب رتبه برتر درعرصه پژوهش و فناوری و همچنین برگزیده شدن درفعاليت هاي پياده سازي سيستمGIS در سطح شرکت های آب و فاضلاب کشور بودیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در نهایت از تلاش همکاران خود در مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان تقدیر کرد و گفت: این طیف از موفقیت ها حاصل کوشش مستمر و گروهی افراد وظیفه شناس و سخت کوش می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: این مجموعه برای پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از گاز برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار داده و در همه زمینه‌ها برای آحاد مختلف مردم راهکارهای مقابله نیز ارائه نموده است. عباس شمس‌اللهی با اعلام این خبر اظهار داشت: توزیع کتاب‌هایی در قالب داستان‌های ایمنی گاز برای کودکان، پخش تیزر‌های انیمیشن ایمنی به زبان فارسی و محلی از صدا و سیمای استانی، جلسات متعدد با سازمان نظام مهندسی برای نظارت دقیق‌تر بر گازهای ساختمان‌های جدید، آموزش ادارات و مدارس تنها بخشی از اقدامات پیشگیرانه و کنترل حوادث بوده است. وی افزود: انعقاد قرارداد بیمه و پرداخت خسارت به مشترکین حادثه دیده، برگزاری نمایشگاه و مشارکت در نمایشگا‌ه‌های مختلف، تحلیل علل حوادث مشترکین و غیره از دیگر اقدامات پیشگیرانه و کنترل حوادث گاز بوده است. مدیرعامل شرکت گاز ایلام به مهمترین علل حوادث گاز در ایلام اشاره و تصریح کرد: عدم نصب اصولی دودکش، استفاده از وسایل پخت و پز همچون پلوپز و اجاق گاز بعنوان وسایل گرمایشی، عدم تهویه مناسب، نواقص مربوط به نصب وسایل گازسوز از مهمترین عوامل حوادث گاز می‌باشند. وی با بیان اینکه طی بررسی‌های انجام شده ۷۳ درصد حوادث گاز مربوط به دودکش‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: عدم نصب اصولی دودکش، استفاده از دودکش‌های غیر استاندارد، مسدود بودن مجاری دودکش، نداشتن کلاهک H بر روی خروجی دودکش، استفاده از دودکش مشترک برای چند وسیله گازسوز، استفاده از بخاری بدون دودکش، عبور دودکش از مسیرهای غیرمجاز از مهمترین عوامل حوادث گاز طی سال‌های گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه با انجام اقدامات کنترلی، میزان فوتی‌های ناشی از حوادث گاز کاهش چشمگیری یافته است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ نفر در اثر آتش سوزی و گاز‌گرفتگی فوت نموده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان خواستار رعایت هر چه بیشتر نکات ایمنی و استفاده از لوازم گازسوز استاندارد شد و گفت: رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل گازسوز استاندارد باعث کاهش حوادث می‌شود.

بوشهر -خبرنگارتجارت :مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد : مانورمشترک عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی و جستجو و نجات دریایی با مشارکت فرماندهی دریابانی استان و با حضور نمایندگان ارگان های ذیربط در کانال دسترسی بندر بوشهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ،سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اینباره گفت: به منظور ارتقای سطح توان نیروهای عملیاتی ، مانور همزمان مقابله با آلودگی نفتی و جستجو و نجات دریایی با مشارکت دریابانی استان بوشهر در کانال دسترسی بندر برگزار گردید. ارجمندزاده افزود: یکی از موارد متمایز این مانور استفاده از ظرفیت پروازی جایرو پلین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بوده که جهت پایش های هوایی سواحل استان بمنظور مقابله با آلودگی نفتی و عملیاتهای جستجو و نجات دریایی مورد استفاده قرار می گیرد .
وی بیان کرد: بر اساس سناریوتعیین شده، در پایش هوایی کانال دسترسی بندر بوشهر توسط جایروپلین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، آلودگی نفتی در محدوده شمال اسکله یک به وسعت ۳۰۰ متر مشاهده شد و طی اطلاع به مرکز پاسخگویی به اضطرارهای دریایی ، تیم یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی استان و تیم مقابله با آلودگی جهت ارزیابی میدانی به موقعیت اعزام گردید و جایروپلین به فرودگاه بوشهر بازگشتمدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد:در بازید و بررسی ها ی اولیه مشخص شد یک نفراز ملوانان اسکله نیز درهنگام سانحه در دریا سقوط نموده و مفقود شده است. با تایید این موضوع بلافاصله هماهنگی لازم انجام شد و علاوه بر اعزام تیم مقابله با آلودگی، عملیات جستجو و نجات نیز آغاز گردید.
ارجمندزاده گفت: بر اساس الگوهای اعلامی و با توجه به جریان جزر آب، گشت زنی در موقعیت شمال بندر آغاز شد و ابتدا موقعیت نفر مفقودی توسط جایروپلین مشخص و به شناورها اعلام گردید و در اولین فرصت توسط شناور ناجی ۹ از آب گرفته شد و در اسکله ۱۵ به آمبولانس تحویل گردید.

مدیرعامل در بازدید از وضعیت شبکه های برق شهرستان های باغملک، ایذه و دزپارت و بررسی آنها با صدور دستوراتی مبنی بر ساماندهی شبکه و توسعه تجهیزات برق رسانی؛ از افزایش ترانس در برخی نقاط این شهرستان ها تا پایان سال خبر داد.
در این بازدید که با حضور مدیرعامل این شرکت و مسئولان محلی شهرستان های مذکور انجام شد، مواردی از قبیل توسعه و احداث شبکه فشارضیعف و متوسط، ضعف ولتاژ ، کمبود نیروهای عملیاتی سیمبانی و انجام اقداماتی جهت بالا بردن رضایتمندی مردم منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر علی خدری با اشاره به پراکندگی سیار شهر ایذه و تعداد ۶۰۰ روستای این شهرستان، گفت: شبکه برق شهرستانی که هم مرز با استان چهارمحال و بختیاری است، ویژگی های خاصی دارد و از چالش‌های آن، گستردگی جغرافیایی، تعداد روستاها، صعب‌العبور بودن و فصلی بودن آنهاست که البته انجام اقدامات جهادی طی دو سال گذشته، موجب برق‌رسانی روستایی و پایداری شبکه برق این منطقه شده است.
خدری، یکی از اقدامات موثر و مهم مورد نیاز شهرستان های ایذه و دزپارت، که با پیگیری های مستمر مجموعه شرکت توزیع در حال انجام است را، تبدیل سیم به کابل عنوان کرد و گفت:این اقدام موجب بالا رفتن پایداری شبکه، کاهش تلفات، مبلمان شهری و جلوگیری از سرقت تجهیزات و شبکه برق خواهد شد که در این بازدید مجوزات لازم در این خصوص صادر شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان اینکه سال گذشته، پیچیده‌ترین پیک بار را پشت سر گذاشتیم، افزود: خوشبختانه با اقدامات پیکسایی و سلسله اقدامات جهادی مجموعه همکاران، نسبت به متوسط پیک کشور، کمترین خاموشی ها را داشتیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده را پیگیری روشنایی روستایی عنوان کرد و گفت: مطلع هستیم که روشنایی روستایی یکی از مطالبات روستاییان عزیز است.

رئیس سازمان نظام پزشکی قم گفت: سامانه‌های نسخ الکترونیک یکسان و به روز نیست و پیوسته مشکل‌های جدی رخ می‌دهد که معطل شدن در مطب‌ها و پاراکیلینیک‌ها به دلیل اشکال‌هایی است که هم در سامانه‌ها و هم در زیرساخت‌های ضعیف وجود دارد.
حسن عادلی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی مطابق قانون پنجم و ششم توسعه کشور، راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت را با الزام‌های خاص به دولت تکلیف کرده است، اظهار کرد: همه ایرانیان باید یک پرونده الکترونیک سلامت داشته باشند، تا وقتی به یک مرکز درمانی مراجعه می‌کنند، همه اطلاعات پزشکی آنها قابل رویت باشد.
وی پرونده الکترونیک سلامت را یک کار زیرساختی و زیربنایی مهم دانست و بیان داشت: این طرح در برنامه پنجم توسعه موفق نشد، ولی اجرای آن در برنامه ششم آغاز شده است.
رئیس سازمان نظام پزشکی قم نسخه‌نویسی الکترونیکی را جزئی از پرونده الکترونیک سلامت عنوان کرد و گفت: قم جزو استان‌هایی بوده که بخش خصوصی از نسخه نویسی الکترونیکی استقبال خوبی داشته است. وی اضافه کرد: نظام پزشکی قم و سایر استان‌ها و همچنین نظام پزشکی کل کشور، در مکاتبه‌هایی که صورت گرفته، ایرادهای این طرح را مطرح کردند، از این رو تا زیرساخت‌ها آماده نشود و الزام‌هایی که در قانون آمده نیز فراهم نشود، همچنان در نسخه‌نویسی الکترونیکی مشکل خواهیم داشت و مردم ناراضی خواهند بود. عادلی خاطرنشان کرد: پزشکان نسخه می‌نویسند و برای بیمار درخواست آزمایش و عکس‌برداری می‌کنند ولی اشکال‌هایی که در سامانه‌های بیمار وجود دارد، باعث زحمت مردم می‌شود. وی ضعف موجود در زیرساخت‌های نسخه‌نویسی الکترونیکی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: سامانه‌ها یکسان و همچنین خیلی به روز نیست و پیوسته مشکل‌های جدی رخ می‌دهد، معطل شدن در مطب‌ها و پاراکیلینیک‌ها به دلیل اشکال‌هایی است که هم در سامانه‌ها و هم در زیرساخت‌های ضعیف وجود دارد. رئیس سازمان نظام پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیمارستان‌های وابسته به تامین اجتماعی باید رایگان معالجه کنند خاطرنشان کرد: جمعیت زیادی از بیمه‌شدگان استان، تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، این سازمان باید خدمات خود را بدون دریافت هیچ هزینه‌ای ارائه کند. وی افزود: متاسفانه ارائه خدمت در مراکز درمانی بخش دولتی ایده‌آل نیست و این منجر می‌شود که مردم به بخش خصوصی مراجعه کنند، ضمن اینکه بخش خصوصی نیز باید تقویت و حمایت شود تا بتواند باری را از دوش دولت بردارد.
وی با تاکید بر اینکه برای تعیین تعرفه خدمات درمانی باید ابتدا هزینه تمام شده خدمت جامعه پزشکی محاسبه شود گفت: اگر شرایط بیمه‌ها به گونه‌ای است که نمی‌توانند هزینه‌های درمان را پرداخت کنند باید به یک توافقی برسند، اینکه خریدار خدمت بخواهد تعرفه را تعیین کند، طبیعتا بر اساس منافع خودش تنظیم می‌کند.