بررسی راهکارهای افزایش اثربخشی ارتباطات

جلسه هماهنگی شرکت انتقال گاز ایران و شرکت گاز استان قزوین به منظور بررسی راهکارهای افزایش اثربخشی ارتباطات با استفاده از زیرساخت های موجود برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین، این جلسه با حضور محمد رضا نیک روش فرد سرپرست مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران، رسول داودی نژاد سرپرست منطقه ۳ عملیات انتقال گاز و اسماعیل مفرد بوشهری مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین و سایر مسئولین در سالن جلسات ساختمان مرکزی شرکت گاز استان قزوین برگزار شد. اسماعیل مفرد بوشهری مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین هدف از برگزاری این نشست را رفع چالش های عملیاتی در بخش های مخابرات و تلمتری و ایجاد هماهنگی و ارتباط موثر و افزایش اثربخشی در استفاده از منابع مخابرات و تلمتری شرکت های انتقال گاز ایران و گاز قزوین عنوان نمود . مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین اظهار داشت : دسترسی شرکت گاز استان قزوین به سرویس پایدار فیبرنوری شرکت انتقال گاز و همچنین برنامه ریزی جهت افزایش پهنای باند ارتباطی بین این دو مجموعه با استفاده از زیر ساخت های شرکت انتقال گاز از طریق کارگروه مشترک یکی از موضوعات مهمی بود که در این جلسه مطرح شد.

 

امداد رسانی به ۲۷۹ نفر از ابتدای دی ماه

کرمانشاه-مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از امداد رسانی به ۲۷۹ نفر از ابتدای دی ماه در کرمانشاه خبر داد. فرزین معتمدی اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر هیچ‌گونه خسارت به منازل و آب‌گرفتگی معابر در استان کرمانشاه گزارش نشده است. وی افزود: افرادی در جاده‌های مسیر اورامانات به علت وزش برف و کولاک گرفتار و دچار حادثه شده و در محورهای منتهی به اورامانات و روانسر به کامیاران ۱۲۵ نفر حادثه دیده که به همه‌ی این افراد امدادرسانی صورت گرفت. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدای دی ماه سال جاری، ۳۲ حادثه جاده‌ای، ۱۰ حادثه کوهستانی و سه حادثه شهری رخ داده و به تعداد ۲۷۹ نفر امداد رسانی به عمل آمده است. معتمدی بیان کرد: ۵۶ تیم عملیاتی، ۲۰۸ اعضای هلال احمر و ۴۸ دستگاه آمبولانس و خودرو کمک‌دار در امدادرسانی به حوادث ماه اخیر مشارکت داشته‌اند. معتمدی گفت: به مسافران و کوهنوردان توصیه می‌شود از مسافرت‌های غیر ضروری و صعود به ارتفاعات برف‌گیر استان کرمانشاه خودداری کنند. وی افزود: در صورت ضرورت و نیاز به مسافرت یا کوهنوردی حتماً وسایل و تجهیزات زمستانی به همراه داشته و قبل از مسافرت از وضعیت جوی آگاهی پیدا کنند.

کسب درجه عالی در ارزيابي وزارت نيرو
در ارزيابي وزارت نيرو ، شركت آب و فاضلاب استان مركزي موفق به کسب درجه عالی شد
در ارزيابي داخلي وزارت نيرو كه در همايش مديران ارشد اين وزارتخانه بر اساس عملكرد سال 99 انجام شد ، شركت آب و فاضلاب استان مركزي با دریافت امتياز 949 از مجموع 1000 امتياز ، موفق به کسب درجه عالی شد و جزء 10 شركت برتر اين وزارتخانه ، قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي اين ارزيابي در راستاي اجراي بند 3 و4 مصوبات جلسه سي و چهارم كميته مديريت عملكرد وزارت نيرو و طي 4 مرحله شامل ، خود ارزيابي ، ارزيابي اوليه عملكرد ، ثبت اعتراض و ارايه مستندات تكميلي و بررسي مستندات تكميلي و رسيدگي به اعتراضات ، انجام گرفت.

هزینه خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار گرفت
مدیر کل بیمه سلامت گلستان از تحت پوشش قرار گرفتن هزینه خدمات ناباروری از سوی سازمان بیمه سلامت ایران خبر دادو گفت : تحت پوشش قرار گرفتن خدمات ناباروری بر اساس سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در راستای افزایش جمعیت و با هدف حمایت مالی ، افزایش نرخ باروری ، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان ، تسهیل و دسترسی عادلانه به این خدمات و کاهش پرداخت از جیب مردم می باشد . مدیر کل بیمه سلامت گلستان اظهار داشت : بیمه شدگان واجد شرایط می توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF ، میکرواینجکشن ، IUI و FET با پوشش بیمه ای 90 درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز درمان ناباروری دولتی و 90 درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش های عمومی غیر دولتی ، خیریه و خصوصی بهره مند شوند .
دکتر حسینی ادامه داد : خرید خدمات درمان ناباروری از مراکز مجاز اشاره شده ، جهت بیمه شدگان صندوق های بیمه همگانی ، روستائیان ، عشایر و شهر های زیر 20 هزار نفر و بیمه شدگان سایر اقشار نظام ارجاع یک ، بدون رعایت نظام ارجاع امکانپذیر خواهد بود .

آغاز اجرای طرح رایگان ایمن سازی دام های سنگین
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز اجرای طرح رایگان ایمن سازی دام های سنگین علیه بیماری بروسلوزگاوی ( تب مالت ) از20 دی ماه لغایت 25 بهمن ماه سال جاری در سطح دامداری های استان خبر داد . مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز اجرای طرح رایگان ایمن سازی دام های سنگین علیه بیماری بروسلوزگاوی ( تب مالت ) از20 دی ماه لغایت 25 بهمن ماه سال جاری در سطح دامداری های استان خبر داد . به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، سید امید خلیل زاده گفت : راستای اجری این طرح پیش بینی می شود ، بالغ بر 300 هزار راس دام سنگین اعم از گاو و گوساله برعلیه بیماری بروسلوز در سطح تمامی واحدهای اپیدمیولوژیک با مشارکت بخش غیر دولتی و نظارت بخش دولتی ایمن سازی شود.وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد ایمنی در دامهای حساس استان جهت پیشگیری از رخداد بیماری بروسلوز و کاهش خسارت ها، تلفات و ضایعات دامی ناشی از بروز این بیماری عنوان کردو از دامداران استان درخواست کرد تا با اکیپ های واکسیناسیون همکاری های لازم را داشته باشند.بیماری بروسلوزاز مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد که از 2 جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، باعث ایجاد سقط جنین و وارد شدن ضررهای اقتصادی فراوان به جامعه شده و از سوی دیگر نیز اگر دام های مبتلا از گله حذف نشوند، باعث انتشار بیماری و کاهش تولید شیر می شود.

اجرای طرح مهارت آموزی دوره اول متوسطه در شوشتر
به نقل از منصورعسکری کیا رییس مرکزآموزش فنی وحرفه ای شوشتر ، در راستای طرح مهارت‌آموزی دانش آموزان دوره اول متوسطه بر اجرای دوره‌های آموزشی کارآفرینی و مهارت‌آموزی مبتنی بر برنامه درسی حوزه‌های تربیت و یادگیری " از زیر نظام برنامه درسی برنامه ابلاغی سال 99 و همچنین زمینه‌سازی جهت تحقق سند تحول بنیادین و عملیاتی کردن بسته تحول‌آفرین" هر دانش‌آموز یک مهارت"ویژه دوره اول متوسطه،نشست تخصصی فنی وحرفه ای و آموزش وپرورش جهت اجرا درشهرستان شوشتربرگزار شد. عسکری کیا اظهارداشت : بر این اساس؛ ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و مهارت‌آموزی، کمک به هدایت تحصیلی آگاهانه دانش آموزان، کیفیت‌بخشی به آموزش دروس کار، فناوری، فرهنگ و هنر و ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دبیران از اهداف کیفی برگزاری این نشست بود.

کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در استان ایلام طی سال جاری
ایلام - مدیرعامل آب منطقه ای ایلام از کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در استان ایلام طی سال جاری خبر داد.
علی پوراحمد در جمع نماینده کشاورزان برتش و اعضای هیأت مدیره تعاونی‌های کشاورزی دهلران اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌ها و از طرفی حساسیت شرایط فعلی به لحاظ منابع آبی و برداشت بی رویه از منابع آب، این مسئله باعث فرونشست زمین و کاهش منابع آب زیر زمینی شده استوی افزود: نصب کنتور هوشمند از الزامات است و کشاورزان که نسبت به نصب این کنتور اقدام نکنند، با جریمه روبرو خواهند شد.

در پیام مدیرعامل به مناسبت سالروز تاسیس شرکت مطرح شد:

ذوب آهن اصفهان، قلب صنعت فولاد ایران، نگینی در دشت طبس و نامی که حتی برای یک بار هم که شده به گوش اکثر مردم ایران خورده است و از منظر بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران اقتصاد و صنعت کشور، حرکت ایران به سمت صنعتی شدن را پی ریزی کرد . این مجتمع عظیم صنعتی نه تنها رویای ایرانیان برای دستیابی به صنعت فولاد را محقق ساخت، بلکه زمینه ساز شکل گیری سایر واحدهای فولادی شد و در تولد و رشد دیگر صنایع نیز موثر بود. تربیت ۱۰۰ هزار مدیر، مهندس و کارگر ماهر در این دوران، چالش کمبود نیروی انسانی ماهر در دهه ۴۰ و ۵۰ را پوشش داد تا صنایع پس از ذوب آهن به لحاظ منابع انسانی با مشکل عمدهای مواجه نباشند. تاثیر ذوبآهن در راه اندازی معادن و توسعه زیرساخت های صنعت فولاد، کم اهمیت تر از تربیت نیروی انسانی نبود و عملاً امکان شکل گیری واحدهای فولادی جدید را فراهم آورد، کارخانه هایی که در تاسیس، توسعه و حتی مدیریت امروز آنها شاهد حضور پر رنگ ذوب آهنیها هستیم.
ذوب آهن اصفهان هم اکنون با شرکت های زیر مجموعه میزبان حدود ۱۷ هزار نفر پرسنل است و معیشت کارگران معادن زغال سنگ ایران نیز از این کارخانه عظیم تأمین می شود. کارخانهای که همچون مادری بخشنده هر آنچه در توان داشت برای طراحی، ساخت و توسعه صنایع مختلف مانند مجتمع فولاد مبارکه، خوزستان، خراسان، قروه، یزد و... در سراسر این مرز پر گهر به کار گرفت تا همه در کنار همدیگر طعم شیرین رشد و بالندگی را بچشند و معیشت ایران و ایرانی را رونق بخشند. ذوب آهن اصفهان که تلاشگران آن در پیروزی انقلاب اسلامی دوشادوش مردم علیه رژیم ستم شاهی فعالیت نمودند، در سالهای دفاع مقدس نیز با اعزام نیرو به جبهه، پشتیبانی از جنگ با ساخت قطعات و تجهیزات و همچنین تقدیم ۲۸۷ شهید، حضور جانانه ای در این پیکار حق علیه باطل داشت و تا همیشه نماد ایثارگری در خانواده صنعت کشور شد.
در کنار این دستاوردها، ذوب آهن اصفهان در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، خدمات بسیاری را همچون احداث بزرگراه ذوب آهن، تاسیس فولادشهر، ایجاد ۱۶ هزار و پانصد هکتار فضای سبز دست کاشت، ساخت ورزشگاه بزرگ فولادشهر، بیمارستان شهید مطهری و... را به جامعه ارائه نموده است لذا به جرأت می توان گفت هیچ صنعتی مانند ذوب آهن اصفهان در اجتماع ریشه دار نیست.
ذوب آهن اصفهان در تاریخ سراسر افتخار خود، علاوه بر نقشی که در شکل گیری فرهنگ صنعتی کشور و راه اندازی سایر صنایع داشته، دستاوردهای چشمگیری حاصل کرده است که از جمله مهمترین آن ها میتوان به تولید ریل اشاره کرد. در این راستا تولید شمش ریل و انواع ریل مورد نیاز کشور مطابق استانداردهای جهانی با گرید ۶۰E۱ که تنها شش کشور دنیا قادر به تولید آن هستند صورت گرفت که نقش مهمی در توسعه زیرساخت حمل و نقل کشور دارد. تولید محصولات جدید نظیر آرک معدن، ورق سازه های فولادی، تیرآهن بال پهن، ریل مترو، ریل زبانه سوزن و....، کسب عنوان صادر کننده ممتاز، نمونه ملی و استانی طی هشت سال، دریافت مدال افتخار ملی صادرت، واحد نمونه استاندارد طی سالهای متمادی، دریافت لوح حمایت از حقوق مصرف کنندگان طی سالهای مختلف، کسب گواهینامه صادرات محصولات به اروپا، کسب استاندارد ملی تولید ریل و ... بخشی از دیگر دستاوردهای این شرکت محسوب میشود.
در پایان از همه تلاشگرانی که طی گذشت بیش از نیم قرن از عمر این صنعت نقش آفرین بودند چه آنانی که اکنون در بین ما نیستند (روحشان قرین رحمت پروردگار)، چه آنانی که در جای جای ایران زمین منشأ تولید و توسعه سایر صنایع هستند و تلاشگرانی که امروز در این صنعت عظیم برای رونق تولید و شکوفایی بیش از پیش آن تلاش می کنند تشکر و قدردانی مینمایم. امید است که با هم افزایی و همدلی و بهرهگیری از دانش و تکنولوژی روز بتوانیم میراث دار خوبی برای آیندگان باشیم و صنعت کشور را بر ریل تولید و توسعه قرار دهیم.

آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت یادگاری ارزشمند از مردمان نیک اندیش گیلان و کار در آن توفیقی از جانب پروردگار است
گیلان_فرحی؛ مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در قالب لوح سپاسی ، با به تصویر کشیدن کار ارزشمند موسسین و فعالان آسایشگاه معلولین و سالمندان ، از آنان به عنوان مردمانی نیک اندیش و نوع دوست یاد نمود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی استان ، علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تقدیم لوح سپاسی ، از مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت و تمامی کارکنان تلاشگر آن قدردانی و از موسسین آن به عنوان انسانهایی نیک اندیش و نوع دوست یاد نمود .
در این لوح سپاس آمده است : آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت به عنوان اولین آسایشگاه کشور ، مجموعه ای بزرگ و یادگاری اثرگذار از مردمان نیک اندیشی همچون آقایان مرحوم استقامت ، چینی چیان ، آرسن میناسیان و دکتر حکیم زاده بوده و بمنزله سنگری مقدس برای خدمتگزاری در نهضتی نوعدوستانه جهت تعالی بخشیدن و کرامت به انسانهایی است که به اقتضاء ناتوانی های ناشی از شرایط جسمی یا حوادث مختلف در زندگی در معرض آسیب قرار دارند.بی تردید خدمت در این مجموعه با گستره متنوعی از مخاطبین که اقشار ضعیف و بی سرپرست بخش عظیمی از آنرا تشکیل میدهند در کنار خدمات متفاوت برای بهتر زیستن آنان ، توفیقی از جانب پروردگار است.
هر چند در این عرصه ناب هر روزی که گره ای از بندگان خدا گشوده و دردی از مددجویی دوا گردد روزی برای تعالی نام این مجموعه بزرگ و فرصتی نیک برای مشعوف گردیدن از حظ معنوی لذت خدمت است لیکن به رسم وظیفه و ادب ، گلدسته های سپاس و ارادت را به جنابعالی و تمامی همکاران پرتلاش ، ایثارگر و صدیق تقدیم داشته و ضمن خداقوت و تقدیر به واسطه تلاشها و زحمات شبانه روزی ، از یزدان پاک برایتان سلامتی ، شادکامی ، عزت و عاقبت بخیری آرزومندم.

سردار شاهچراغی استاندار قم به همراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، فرماندار و جمع دیگری از مسئولان استان از خط انتقال و مخزن هزار مترمکعبی طرح آبرسانی به 18 روستای دهستان قمرود بازدید کرد و در جریان نحوه اجرا و میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.
استاندار قم در این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای انتقال آب جهت آبرسانی به مناطق کم آب استان، بر لزوم اجرای هرچه زودتر طرح آبرسانی به روستاهای قمرود تأکید کرد.
سید محمد تقی شاهچراغی همچنین آمادگی استانداری را برای پیگیری‌های لازم به منظور رفع مشکلات اعتباری این طرح اعلام کرد و از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خواست تا با محوریت استانداری روند تخصیص اعتبارات مورد نیاز این پروژه را پیگیری کند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این بازدید به ارائه گزارشی از روند اجرای طرح آبرسانی به روستاهای دهستان قمرود پرداخت و یادآور شد: به منظور تأمین کمبود آب 18 روستای این بخش به‌ویژه در فصل گرم سال، عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد. وی 14 کیلومتر خط انتقال و احداث یک مخزن بتنی هزار مترمکعبی را از جمله بخش‌های این طرح آبرسانی اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی مخزن و بیش از 7 کیلومتر از خط انتقال به پایان رسیده و مابقی پروژه نیز با رفع مشکلات در حال انجام است.
دکتر علی جان صادق پور معارضات اجتماعی، عبور از حریم بزرگراه، راه‌آهن، اراضی کشاورزی و منابع طبیعی را از جمله موانعی دانست که اجرای این پروژه را با تأخیر مواجه کرده‌اند.
وی تخصیص اعتبارات را لازم برای این پروژه را از دیگر موانع اجرای این پروژه دانست و گفت: عملیات اجرایی این پروژه بهمن‌ماه سال 99 آغاز و طبق برنامه باید تا خردادماه سال جاری به پایان می‌رسید.
پیمانکار این پروژه نیز در ادامه به ارائه گزارشی از نحوه اجرای این پروژه و مشکلات پیش روی آن پرداخت و قول مساعد داد با تأمین اعتبار هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی آن را به پایان برساند.

همدان- معاون امور اقتصادی استاندار همدان گفت: باید با جذب صددرصدی تسهیلات، طرح‌های اثرگذار با اشتغال مناسب را در استان پیش ببریم.
ظاهر پورمجاهد در چهارمین جلسه گروه کاری اشتغال استان همدان با بیان اینکه سامانه رصد و اطلاعات استخراجی آن کشوری است، گفت: بانک‌ها بایستی در جذب تسهیلات مربوط به سهمیه استان همدان به نحوی مناسب وارد کار شوند.
وی با بیان اینکه باید با جذب صددرصدی تسهیلات، طرح‌های اثرگذار، اشتغال مناسب را در استان پیش ببریم، اظهار کرد: تا دهم بهمن ماه بایستی گزارش‌ها به ما در این زمینه ارائه شود تا اگر بانکی بی دلیل تسهیلاتی را پرداخت نکرده بود، با آنها برخورد شود؛ بدین ترتیب تا پایان بهمن ماه بایستی ۱۰۰ درصد تسهیلات جذب و طرح‌ها در بانک‌ها تعیین تکلیف شوند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان به وضعیت پرونده‌های مربوط به طرح‌های دستگاه‌های حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی بایستی طرح‌ها را در مجموعه خود مورد نظارت و بررسی قرار دهند تا اگر طرحی توان پیش روی و اجرا ندارد، آن را حذف کرده و دیگر طرح‌ها را وارد کار کنند. پورمجاهد در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سهم بهزیستی استان همدان از تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد برابر ۱۰۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است، عنوان کرد: در این زمینه نیمی از اعتبارات جذب شده و با کسری جذب تسهیلات از سوی بانک‌ها روبرو هستیم که تداوم این روند تا پایان سال غیرقابل قبول خواهد بود. وی با اشاره به اینکه تسهیلات با کارمزد ۴ درصد مربوط به کمیته امداد نیز برابر ۳۱۰ میلیارد تومان است، گفت: در این زمینه، تعداد ۶ هزار و ۶۲۵ طرح به میزان ۳۶۱ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده است. این مسئول با بیان اینکه از این تعداد، ۳ هزار و ۸۵۶ طرح به مبلغ ۲۱۲ میلیارد تومان تصویب و پرداخت شده است، اظهار کرد: این راستا نیز شاهد جذب ۶۹ درصدی هستیم که باید بانک‌ها به نحو مناسبی وارد کار شاهد تسریع در جذب این اعتبارات باشیم.

سرپرست شرکت گاز استان البرز گفت:پایداری شبکه ، دسترسی آسان و قیمت مناسب گاز طبیعی نسبت به دیگر فرآورده های نفتی و گستردگی شبکه گاز رسانی در استان که با همت و تلاش های ارزنده مجموعه شرکت گاز استان البرز بدست آمده است .
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان البرز، سید رضا غفاریان با اشاره به نقش راهبردی گاز در کلیه بخش های مصرف که توسعه و آبادانی استان را به همراه داشته است گفت: با ایجاد نگرانی های فزاینده در مورد اتمام منابع نفتی و احساس خطر نسبت به آلودگی محیط زیست ، گاز طبیعی به عنوان سوخت برتر قرن حاضر مطرح شده که با ایجاد زمینه استفاده گسترده تر از آن در بخش های مختلف اقتصادی اهمیت این منبع انرژی دو چندان شده است .
وی از انرژی به عنوان یکی از مهمترین ارکان اساسی چرخه اقتصادی نام برد و تصریح کرد : در حال حاضر گاز طبیعی از جمله مهمترین حامل های انرژی محسوب می شود که نه تنها در تحول صنعتی استان نقش اساسی داشته بلکه به لحاظ زیست محیطی نیز حائز اهمیت است .
غفاریان افزود : با توجه به رابطه گاز مصرفی و رشد اقتصادی که موجب رشد فزاینده مصرف گاز در استان شده است شاهد استقبال صاحبان صنایع از این سوخت پاک و ارزان و نفوذ آن در واحدهای تولیدی و صنعتی بوده ایم و بر همین اساس توسعه شبکه های گازرسانی همواره به عنوان مهمترین هدف و سیاست شرکت گاز استان مطرح بوده است .
سرپرست شرکت گاز استان البرزخاطرنشان کرد: پایداری شبکه ، دسترسی آسان و قیمت مناسب گاز طبیعی نسبت به دیگر فرآورده های نفتی و گستردگی شبکه گاز رسانی در استان که با همت و تلاش های ارزنده مجموعه شرکت گاز
استان البرز بدست آمده ، انتخاب این سوخت را برای واحد های
صنعتی از لحاظ اقتصادی توجیه پذیر نموده و افزایش ظرفیت تولید را به همراه داشته است .