برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت مصرف آب گیلان

کارگاه آموزشی مدیریت مصرف آب با حضور خانواده های کارکنان شرکت آب و فاضلاب گیلان در محل تصفیه خانه بزرگ آب استان (سنگر) برگزار شد.
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با تاکید بر ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب گفت: در همین راستا یک کارگاه آموزشی به میزان 80 نفر ساعت با حضور خانواده های محترم کارکنان این شرکت در سالن کنفرانس تصفیه خانه بزرگ آب گیلان برگزار شد.
لیلا علیزاده افزود: شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی با مراحل استحصال، تولید، تصفیه و توزیع آب شرب آشنا شدند و به سوالات آنان در این خصوص پاسخ داده شد.
وی تصریح کرد: پس از برگزاری کارگاه آموزشی، خانواده های همکاران از قسمت های مختلف تصفیه خانه آب گیلان بازدید کردند. وی با اشاره به استقبال فرزندان همکار جهت بازدید از تصفیه خانه و آشنایی با چرخه تولید آب گفت: در پایان این کارگاه آموزشی، بسته هایی حاوی کتاب، بروشور و بازی فکری با موضوع آب به خانواده ها اهداء شد. علیزاده افزود: معاون بهره برداری و توسعه آب و مدیر دفتر بهره برداری و توسعه تاسیسات شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز در این کارگاه آموزشی به لزوم مدیریت مصرف آب با توجه به منابع آبی موجود و ارائه راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب در خانه و خانواده پرداختند.

 

بازدید از منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان از اسکله منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بازدید بعمل آورد.
به گزارش روزنامه تجارت، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از اسکله تخلیه و بارگیری مواد معدنی این منطقه بازدید کرد.
شایان ذکر است؛ اسکله منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با ظرفیت 12 میلیون تن در دو پست اسکله 6 میلیون تنی عملیات تخلیه و بارگیری کشتی های با ظرفیت 100 تن فعالیت می کند.
گفتنی است منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با وسعت تقریبی ۵۰۰۰ هکتار در ۴ سایت جنوبی، میانی، شمالی و توسعه به لحاظ جغرافیایی تقسیم که ۲۰۰۰ هکتار آن عملیاتی و شرکت های سرمایه‌گذار در حال اجرا یا بهره برداری طرح های مورد نظر بوده و ۳۰۰۰ هکتار دیگر در حال آماده سازی زیرساخت ها می باشد.
همچنین این منطقه با اشتغال‌زایی بالغ بر ۱۳ هزار نفر در 13 کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد که با توجه استقرار صنایع بزرگ در این مجموعه عظیم اقتصادی، به قطب صنعت فولاد، آلومینیوم، تخلیه و بارگیری مواد معدنی، نفتی و انرژی برق تبدیل شده است.

تمامی ایستگاه های فشار قوی و خطوط برق گیلان برقدار است
گیلان_فرحی؛ علی رغم بارش شدید برف در محورهای کوهستانی استان گیلان، تمامی ایستگاه های فشار قوی و خطوط برق گیلان برقدار است.
مدیر طرح مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: با وجود بارش برف 60 سانتی متری در چندین محور کوهستانی استان گیلان، در حال حاضر تمامی ایستگاه های فشار قوی و خطوط برق گیلان برقدار و از پایداری کامل برخوردارند." محمد رضا حسن زاده " مدیر طرح مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: به دلیل شرایط جوی نامساعد، بارش باران و برف را در استان گیلان شاهد بودیم بطوری که ارتفاع بارش برف در برخی از نقاط کوهستانی به 60 سانتی متر هم رسیده بود، خوشبختانه این بارش ها هیچ گونه آسیبی به تاسیسات شرکت وارد نکردند و تمامی مشترکان برق گیلان برقدار هستند.
وی افزود: علی رغم اینکه در چند نقطه کوهستانی استان شاهد بارش سنگین برف بودیم اما با تلاش همکاران و پیمانکاران شرکت برق منطقه ای گیلان تمامی خطوط انتقال و فوق توزیع و تمامی ایستگاه های فشارقوی برقدار و هیچ مشکلی در برقرسانی مشترکان وجود ندارد.
حسن زاده با اشاره به تجربه شرکت در مواجهه با چنین بارش هایی، گفت: در بارش‌های این چنینی به مانند سال های گذشته، تمامی اکیپ‌های فنی، عملیاتی، تجهیزات و ماشین آلات شرکت به حالت آماده‌باش قرار دارند تا بتوانیم در صورت وقوع هر گونه اتفاقی، در اسرع وقت آن را مدیریت و از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری کنیم.

تعداد فوتی‌های کرونا در البرز به صفر رسید
سرپرست ‌دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت قطعی از بیمار کووید ۱۹ دراستان ثبت نشده و مجموع جان باختگان این بیماری در استان همچنان ۶۴۹۵ نفر است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز، دکتر شهرام صیادی درباره آخرین وضعیت کرونا در البرز، گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ دی ۱۴۰۰، ۲۹ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند. وی با اشاره به اینکه مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز ۸۰ هزار و ۹۷۴ نفر است،افزود: در حال حاضر تعداد ۱۱۸ نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد، ابتلای ۲۱ نفر به بیماری کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است.
صیادی با اشاره به اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت قطعی از بیمار کووید ۱۹ دراستان ثبت نشده و مجموع جان باختگان این بیماری در استان همچنان ۶۴۹۵ نفر است،خاطرنشان کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۴ هزار و ۳۵۸ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

بیش از ۲۲۸۰۰۰ نفر در همدان دوز سوم واکسن کووید ۱۹ را دریافت کردند
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:حدود ۲۲۸هزار و۴۴۰نفر در استان دوز سوم واکسن کووید ۱۹ خود را دریافت کرده اند که در این میان بیشترین آمار تزریق برای همدان با ۹۶هزار و۹۶نفر و کمترین مقدار برای شهر فامنین بوده است. فاطمه ترکمان اسدی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه تجارت بیان کرد: مجموع واکسن های تزریقی کووید ۱۹ درهر سه دوز در حدود ۲میلیون و ۶۷۲هزار و ۶۲۴ نفر بوده است و بیشترین امار تزریق مربوط به همدان و کمترین امار مربوط به شهر فامنین بوده است.
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: متاسفانه تعداد موارد مثبت بستری شده تاکنون در استان ۳۱هزار و۱۷۱نفر بوده است که از این تعداد۲۷هزار و۹۸۸نفر بهبود یافته اندو متاسفانه حدودسه هزار و۱۶۶نفر از هم شهریان عزیز را از دست داده ایم. ترکمان اسدی در خاتمه با بیان اینکه بیشترین آمار موارد بستری شده کووید۱۹ مربوط به همدان با ۱۲هزار و۷۱نفر و کمترین موارد بستری مربوط به شهر فامنین با۴۱۴نفر بوده است، افزود: خوشبختانه هیچ گونه واکسن هراسی در استان وجود ندارد همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی برای تمامی هم استانی های عزیز بعد از دریافت واکسن نیز ضروری است.

اجرای پانزدهمین مرحله از طرح جهادی و محله محور شهرداری ملارد
در پی تاکیدات مهندس بهمنی شهردار محترم ملارد ، مرحله پانزدهم از طرح جهادی و محله محور افزایش رضایت مندی شهروندان در سطح شهر ملارد به اجرا درآمد. در این طرح که با حضور مهندس محسنی معاون خدمات شهری و مهندس جباری مدیر عامل سازمان سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری و مهندس اسدی مدیر امور اداری و رفاهی شهرداری و اکیپ هایی از اداره خدمات موتوری و امور شهری ملارد و زیباسازی ، در خیابان آیت الله کاشانی به اجرا در آمد.خلاصه ای از فعالیت های شهرداری ملارد:- نظافت و جاروکشی تمام کوچه های خیابان کاشانی- جمع آوری بیش از دو کامیون نخاله های ریخته شده در معابر- وجین و هرس درختان و فضای سبز منطقه - رنگ آمیزی و بازپیرایی دیوارهای منطقه در حدود ۲۰۰ متر مربع- معدوم سازی بنرهای تبلیغاتی از تیرهای برق منطقه- سمپاشی درختان و فضای سبز به جهت جلوگیری از آفت زدگی آنها- مرتب سازی تشتک درختان فضای سبز منطقه - جمع آوری زباله و نظافت اطراف باکس های زباله یاد آور میشود که این طرح جهادی در تمام نقاط مختلف شهر به اجرا در خواهد آمد.

با حضور معاون وزیر نفت برگزار شد؛

با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ‌ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و جمعی از مسئولين استان، مدیران و کارکنان پالایشگاه اصفهان، مراسم معارفه "محسن قديري" و تكريم "مرتضي ابراهيمي" مديرعامل سابق این شرکت برگزار شد.
مهندس جليل سالاري در اين مراسم ضمن بزرگداشت نام و ياد شهداي انقلاب اسلامي و با بيان اينكه همگي به بركت خون اين عزيزان، هميشه راه‌رو ولايت خواهيم بود، به نقش مهم شركت پالايش نفت اصفهان در زمان جنگ تحميلي اشاره كرد و اظهارنمود: با توجه به مشكلات سوخت رساني درآن دوران، پالايشگاه با تغييركاربري و افزايش ظرفيت توليد، در حوزه تأمين سوخت كشور جايگاه بسيار مهمي داشت كه البته هنوز هم يكي از بهترين شركت‌هاي پالايشي كشور محسوب مي‌شود.
معاون وزیر نفت در امور پالايش و پخش با اشاره به اينكه پالايشگاه اصفهان در سال 86 به عنوان سودآورترين شركت پالايشي، نخستين شركتي بود كه در ليست واگذاري قرارگرفت، تصريح كرد: متأسفانه اين واگذاري منجر به مغفول ماندن بخشي از پروژه‌هاي ارزشمند پالايشگاه همانند تبديل نفت كوره به محصولات باارزش‌تر شد؛ اين درحالي است كه پالايشگاه شازند امام خميني (ره) كه سهام آن در اختيار دولت بود، توانسته با اجراي طرح‌‌هاي توسعه‌اي تعريف شده مشابه پالايشگاه اصفهان ضمن كاهش توليد نفت كوره از 28 به 8 درصد و تأمين خوراك واحدهاي پايين دستي مانند پتروشيمي، استانداردهاي روز دنيا را پوشش دهد. از شركت پالايش نفت اصفهان نيز كه صنعت راهبردي ملي است انتظار مي رود بتواند فراي بحث سهامداري از شرايط سوخت محور به سود محور تبديل شود و ضمن تأمين نيازهاي سوخت كشور، با افزايش كيفيت محصولات وفق استانداردهاي روز دنيا، ايجاد ارزش افزوده نموده و در بازارهاي منطقه‌‌اي حضوري پررنگ‌تر داشته باشد.
سالاري با اشاره به گام برداشتن شركت پالايش نفت اصفهان به سمت پتروپالايش شدن افزود: اين شركت با استفاده از ظرفيت‌هاي صنايع همجوار و تلفيق وتوليد و انتقال تكنولوژي مي تواند بسيار تأثيرگذارتر از گذشته باشد.
وي همچنين بر تسريع پروژه‌هاي توسعه‌اي شركت پالايش نفت اصفهان تأكيد كرد و گفت: با توجه به رشد شتابان در حوزه مصرف، ضرورت دارد به موازات اجراي پروژه‌ها، در جهت احداث پالايشگاه‌هاي جديد همسو با نياز كشور حركت كنيم و در اين راستا خوشبختانه در بودجه سال 1401 مقدمات مجوز احداث پالايشگاهي از محل منابع دولتي و توان بخش خصوصي با نام شهيد سردارحاج قاسم سليماني به ظرفيت 300 هزار بشكه نفت خام در روز انجام شده است.
مدیرعامل شرکت‌ ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بخش ديگري از سخنان خويش به فعاليت-هاي ارزشمند مهندس مرتضي ابراهيمي
در زمان مديريت پالايشگاه اصفهان اشاره كرده و ابراز اميدواري نمود دكتر قديري به عنوان مديرعامل كنوني با توجه به توانمندي‌ها و تجارب ارزنده‌‌شان در صنعت نفت، با همدلي كاركنان و متخصصان در بازه زماني كوتاه به پروژه‌هاي شركت پالايش نفت اصفهان شتاب دهند و در اين مسير با بهره‌‌گيري از ظرفيت‌هاي علمي و ايجاد ارزش‌افزوده بتوانيم فرمايش مقام معظم رهبري را مبني بر جلوگيري از خام فروشي عملي كنيم.
وي با اشاره به لزوم توجه به مسائل خام فروشي و چالش‌هاي مربوط به آن گفت: اين موضوع نيازمند اجراي ضرورت‌هايي است كه به تبع آن بايد در حوزه‌هاي مهندسي، دانش فني، ساخت داخل، تأمين منابع مالي و روش‌هاي مربوط به آن توجه خاصي مبذول شود.
سالاري همچنين پديده جانشين پروري و جانشين محوري و پرورش متخصصان جوان را يك ضرورت دانست و اعلام كرد: انشاا... با حفظ توليد و بهينه‌سازي مصرف انرژي، چالش‌هاي پيش روي شركت مانند كمبود آب را مرتفع كنيم.
محسن قديري مديرعامل شركت پالايش نفت اصفهان نيز طي سخناني ضمن قدرداني از مديرعامل سابق شركت در اجراي پروژه‌ها و مانا بودن اثرات فعاليت مثمرثمر ايشان، اظهار اميدواري كرد: با برنامه ريزي-هاي علمي و راهبردي دقيق انجام گرفته در كنارافزايش انگيزه و توانمندي نيروي انساني ارزشمند شركت، پالايشگاه اصفهان چابك تر از گذشته حركت كرده و سرآمد منطقه گردد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان گفت: در 4 سال اخیر، عملیات عارضه یابی و بهبود موانع کسب و کار برای 103 واحد مستقر در شهرکهای صنعتی استان توسط کلینیک کسب و کار این شرکت صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان گفت: در 4 سال اخیر، عملیات عارضه یابی و بهبود موانع کسب و کار برای 103 واحد مستقر در شهرکهای صنعتی استان توسط کلینیک کسب و کار این شرکت صورت گرفته است.
اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در دیدار با اعضای کلینیک کسب و کار این شرکت در محل سالن اجتماعات مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرکهای صنعتی اهواز، اظهار کرد: خوشبختانه مشاوران ماهری با کلینیک کسب و کار همکاری دارند و خدمات مناسبی در زمینه های بازاریابی و بازرگانی، توسعه نظام مدیریت، عارضه یابی، سرمایه گذاری و تامین منابع مالی، آماده سازی بنگاه ها برای ورود به صنعت، توسعه محصول و فناوری، فناوری اطلاعات، حقوقی و تامین مواد اولیه به واحدهای صنعتی دارای چالش، ارائه نموده اند.
محمدیان مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان با اشاره به عملکرد این کلینیک در سال جاری، بیان کرد: تاکنون مشاوران کلینیک کسب و کار از 11 واحد صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی شماره 2 اهواز و اندیکا، بصورت میدانی بازدید نموده و برای بهبود موانع و چالش های موجود، با صاحبان صنایع مذکور به توافق رسیده اند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان تعداد پروژه های در حال اجرا برای بهبود دهی عارضه های شناسایی شده را 17 پروژه اعلام نمود و افزود: حمایت های مالی توسط شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان به قراردادهای مشاورین کلینیک کسب و کار که خدمات مشاوره ای به منظور عارضه یابی و بهبود کسب و کار به واحدهای صنعتی ارائه می دهند صورت می گیرد، این ظرفیتی است که صاحبان صنایع چنانچه از آن به نحو مطلوبی بهره مند شوند به ارتقای بهره وری و کیفیت عملکرد آنها خواهد انجامید.

عالیه رضوانی- رئیس پلیس فتا استان البرز در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری پویش مردمی کودکان سایبری خبر داد و گفت: این پویش با هدف آگاهی بخشی و افزایش آگاهی های اجتماعی در خصوص استفاده صحیح از فضای مجازی آغاز شده است.
سرهنگ رسول جلیلیان با بیان اینکه برای پیشگیری از آسیب هایی که کودکان ما را در فضای مجازی تهدید می کند،پویش مردمی کودکان سایبری آغاز شده است،افزود:برای کاهش آسیب های فضای مجازی در کودکان باید شکافی که بین والدین و کودکان در فضای مجازی وجود دارد، را کاهش دهیم.
وی به اهمیت افزایش آگاهی والدین در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ارتقای سواد رسانه ای والدین به آنان کمک می کند تا مسائل مربوط به فضای مجازی و موضوعات پیرامون آن را بهتر و دقیق تر درک کرده و ارتباط مناسب تری با کودکان خود برقرار کنند و هرچقدر از شکاف بین والدین و کودکان در فضای مجازی کاسته شود به همان نسبت کودکان می توانند بهتر به والدین خود اعتماد کرده و مسائل و اتفاقات مربوط به فضای مجازی که برای آن ها رخ داده را برای والدین بازگو کنند .
جلیلیان با بیان اینکه افزایش حساسیت های اجتماعی از دیگر اهداف مهم برگزاری این پویش است،ادامه داد: آموزش و پرورش، صدا و سیما و وزارت ارشاد از جمله نهادهایی هستند که می توانند در آگاهی بخشی و افزایش سواد رسانه ای نقش بسزایی ایفا کنند.وی با اشاره به اهمیت استفاده و آموزش صحیح از فضای مجازی از سنین پایه گفت : هر چقدر این آگاهی بخشی و فرهنگ سازی ایجاد شود شاهد آسیب های کمتری در افراد به خصوص کودکان خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد:: پویش کودکان سایبری به مدت یک هفته و هر روز با یک شعار خاص از جمله کودکان سایبری و والدگری در فضای مجازی ، کودکان سایبری و آموزش مجازی ، کودکان سایبری مسئولیت اجتماعی ، کودکان سایبری نقض حریم خصوص ، کودکان سایبری اعتیاد اینترنتی ، کودکان سایبری بازی های رایانه ای ، کودکان سایبری پلیس فتا حامی کودکان به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

دکتر محسن قضاتلو در اولین نشست دوره ای مدیران شهرداری باقرشهر، دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اجرایی و مسیر پیش روی مجموعه مدیریت شهری را تبیین نمود.شهردار باقرشهر بر لزوم رعایت انضباط اداری و حرکت در مسیر قانون در تمامی عرصه های اجرایی و اداری تاکید نمود و گفت: تمامی مدیران و کارکنان می بایست ضمن تکریم ارباب رجوع و پیگیری مطالبات و حوائج ایشان ، بر اجرای صحیح قوانین و مقررات نظارت و دقت نمایند.وی یکی از اولویت های مدیریت شهری را افزایش کارایی و چابک سازی مجموعه شهرداری اعلام کرد و افزود: با توجه به تعداد نفرات شاغل در شهرداری و چارت سازمانی و همچنین شرح وظایف واحدها و کارکنان آنها و با هدف بالابردن بهره وری افراد، برنامه ریزی و اقدام خواهیم کرد.قضاتلو ضمن قدردانی از زحمات شهرداران و مدیران شهری در سال‌های گذشته ؛ گفت: می بایست با توجه به تجربیات گذشته و اصلاح اشتباهات برای آسایش و رفاه شهروندان گام برداریم ، زیرا اولین وظیفه ما ارائه خدمات مطلوب و در خور شان و منزلت شهروندان تا رسیدن به وضعیت آرمانی است.ایشان از مدیران خواست که صرفه جویی در هزینه ها و استفاده از توان نیروهای شهرداری را در برنامه کاری خود قرار دهند و تصریح کرد : به زودی از طرق مختلف با استفاده از نظرات و پیشنهادات شهروندان و صاحب نظران نسبت به طراحی پروژه های عمرانی و خدمات شهری اقدام خواهیم کرد.
وی با قدردانی از مشارکت شهروندان و افراد صاحب فکر و ایده در انتقال مشکلات و اشتراک‌گذاری نظرات و پیشنهادات خود ، اعلام کرد : همچنان آماده دریافت مطالب و گزارشات شهروندان از طریق شماره 09940305175 در قالب پیامک و پیام و تصاویر در فضای مجازی هستیم.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه برنامه‌هایی برای ایجاد پایداری در زنجیره تولید شامل تأمین پایدار مواد اولیه و انرژی در دست اقدام دارد تا بتواند در طول سال، به‌صورت پایدار و تاب‌آور محصولات موردنیاز صنایع کشور را تأمین کند.
به گزارش خبرنگار فولاد، عباس اکبری محمدی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیمای مرکز اصفهان اظهار کرد: فولاد مبارکه در سال‌های گذشته توسعه کمی و کیفی را در راستای تأمین نیازهای داخلی در دستور کار خود قرار داده است؛ این شرکت علی‌رغم افزایش تولید و محصولات خود توانسته مصارف انرژی را کاهش و حجم محصولات تولیدشده را ازنظر کیفیت و تنوع بهبود دهد.
وی در ادامه افزود: به‌عنوان مثال، فولاد مبارکه اخیرا محصول تختال گرید APIX70 با ضخامت ۳۰۰ میلی‌متر را به تولید انبوه رساند تا بخش عمده‌ای از نیاز صنعت کشور را تأمین و صنایع مربوطه را از واردات آن بی‌نیاز کند؛ همچنین با تأمین ورق رنگی موردنیاز صنایع تولیدکننده لوازم‌خانگی توانسته کشور را به خودکفایی برساند و تمامی گریدهای ورق‌های رنگی لوازم‌خانگی را که از حساسیت، دقت و کیفیت زیادی برخوردار است به مرحله تولید برساند. معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه در سال گذشته توانست بیش از ۵۵۰ هزار تن محصولات ویژه را با کیفیت بالایی تولید کند که تمامی این محصولات در سال‌های گذشته از کشورهای دیگر وارد می‌شد. تولید این محصولات علاوه بر این‌که کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند، موتور محرکه اشتغال، خودکفایی و بهبود شرایط اقتصادی در صنایع کشور خواهد بود.
وی اذعان داشت: امیدواریم در برنامه سال‌های آینده با توجه به این‌که تقریبا تمام زنجیره تولید فولاد در فولاد مبارکه وجود دارد، با متعادل‌سازی آن، حجم تولید محصولات در قسمت‌های مختلف این زنجیره را متوازن کنیم؛ علاوه بر این، قرار است با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تنوع و کیفیت محصولات و بهره‌وری در تولید فولاد مبارکه را ارتقا دهیم.
اکبری محمدی با بیان این‌که فولاد مبارکه در حال حاضر ازنظر مصارف ویژه و مطلق حامل‌های انرژی و مواد مصرفی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، تصریح کرد: این بنگاه عظیم صنعتی ازنظر مصرف آب نیز در وضعیتی است که کمترین میزان برداشت از آب خام را دارد و با اقداماتی که انجام داده طی سال‌های آینده نیز همین مقدار اندک را با سرمایه‌گذاری‌هایی توسعه‌ای در فولاد مبارکه به صفر می‌رسد.