وزیر آموزش و پرورش :

وزیر آموزش و پرورش گفت: حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست، اما مدارس باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باز باشند.
یوسف نوری گفت: همکاران ما می‌توانند دانش آموزان را گروه بندی کرده و از فضا‌های جانبی استفاده کنند. ۹۴ درصد معلمان و دانش آموزان دوز اول و حدود ۷۵ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند. مدارس روستایی و حاشیه شهر‌ها همگی باز هستند اما در برخی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها هنوز این اتفاق به صورت کامل نیفتاده است.
به گفته وزیر آموزش و پرورش در سال‌های ۹۳ و ۹۸ اقداماتی در جهت ترمیم حقوق معلم‌ها انجام شد، اما نظام‌مند نبود. در سال ۱۳۹۹ لایحه‌ای در راستای رتبه بندی معلمان به مجلس داده شد. این موضوع اخیرا در مجلس به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارسال شده است.
ساعات تدریس معلمان قابل بحث است
نوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه علی رغم تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، چهارساعت به ساعات تدریس معلمان دوره ابتدایی افزوده شده ولی در فیش حقوقی‌شان دیده نمی‌شود گفت: بر اساس قوانین و ضوابط، ساعات تدریس در دوره های تحصیلی مشخص است. یک زمانی در دوره ابتدایی اینگونه تعریف شده بود که ساعات موظفی تدریس ۲۸ ساعت باشد و اکنون ۲۵ ساعت شده است. این بحث از گذشته هم بوده که چرا ساعات تدریس در متوسطه کمتر است. به هرحال در قانون دیده شده است، اما باید روی آن بحث کرد. وی افزود: برخی همکاران ما که سابقه بالای ۲۰ سال دارند باز هم ساعات موظفی تدریسشان را پر می کنند که معتقدم یک جور کار خیر است و شایسته است که از این معلمان که مسئولیت اجتماعی‌شان را ایفا می کنند تقدیر کنیم.

نمی‌توانیم مانع توسعه مدارس غیردولتی شویم
وی درباره تنوع مدارس و برهم خوردن عدالت آموزشی توسط برخی مدارس غیردولتی نیز اظهار کرد: یکی از شعارهای دولت علاوه بر شفافیت، عدالت است. در هفته شوراهای آموزش‌وپرورش قرار داریم که یک هدف آن تمرکززدایی، جلب مشارکت های دستگاه های دیگر و کمک‌های مردمی است تا بتوانیم عدالت را گسترس دهیم. نصیبِ آموزشی برابر یا عدالت تربیتی ذیل عدالت اجتماعی قرار دارد. وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: درصد مدارس غیردولتی زیاد نیست. به آنها گفته‌ام که اگر فعالیت آنها منجر به ایجاد طبقات جدید و افزایش فاصله طبقاتی شده به اهداف خود نرسیده‌اند و ما خواستیم به سمت ماهیت غیرانتفاعی بروند. به این معنا که اگر سودی حاصل شد، ببرند در مدارس مناطق محروم چون مناطق مرزی هزینه کنند. مثلاً در تهران مدارسی را داریم که در سیستان و بلوچستان هم مدارسی را با همان شیوه اداره می‌کنند.

یک یوتیوبر برای گرفتن لایک و بازدید زیاد متهم به سرنگونی عمدی یک هواپیمای کوچک شد. ویدئویی که به تازگی منتشر شده، لحظه فرار یک خلبان از هواپیمای در حال سقوط را به تصویر می‌کشد. بنا به گزارش Unilad، یوتیوبر و اسکی باز سابق المپیک «تِرِوور یاکوب» پس از انتشار فیلمی از سقوط این هواپیما به سرنگونی عمدی آن متهم شده است. در ویدئویی که در تاریخ ۲۳ دسامبر در یویتوب آپلود شده یاکوب با استفاده از چوب سلفی از فرار خود از یک هواپیمای در حال سقوط فیلم می‌گیرد. در این فیلم مشاهده می‌شود که این یوتیوبر قبل از سقوط هواپیما با کمک یک چتر بیرون پریده و خود را نجات می‌دهد. در طول این ویدئو یاکوب توضیح می‌دهد که چگونه بر فراز یک منطقه کوهستانی در موقعیتی خطرناک گرفتار شده است. او در مورد این اتفاق گفت: "در ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ به کوه‌های سیرا در ایالت نوادا پرواز کردم تا خاکستر بهترین دوستم «جانی اترنج» را روی زمین پخش کنم. قصد من این بود که تمام این سفر را مستند کنم و یک ویدئو از آن به اشتراک بگذارم. در طول پرواز روی کوهستان من با خرابی موتور مواجه شدم و فضای امنی برای فرود نداشتم."

تیم ملی فوتبال مصر در دومین بازی خود در جام ملت‌های آفریقا موفق شد با تک گلی که محمد صلاح به ثمر رساند برابر گینه بیسائو به پیروزی دست پیدا کند. کارلوس کی‌روش از نمایش شاگردانش در این دیدار راضی است و به ستایش از آن‌ها پرداخت. او در نشست خبری بعد از بازی گفت: امشب شخصیت و هویت تیمی خود را نشان دادیم و توانستیم فرصت‌های زیادی را روی دروازه حریف خلق کنیم. وی گفت: همه بازیکنان ارزش پیراهنی را که برتن می‌کنند می‌دانند و از جایگاه خود به خوبی آگاه هستند. من تنها ۶ روز قبل از جام ملت‌ها بازیکنان لژیونر را در اختیار گرفتم و طبیعی است که تیم از هماهنگی لازم برخوردار نباشد. این پیروزی را به هواداران هدیه می‌کنم و قول می‌دهیم که در بازی‌های بعدی بهتر ظاهر شویم. هم‌چنین نوشته پشت پیراهن یک هوادار تیم ملی فوتبال مصر قبل از بازی این تیم برابر گینه بیسائو خبرساز شد. بای بای کی‌روش!
این هوادار لباسی را بر تن کرده بود که روی آن نوشته شده بود: بای بای کی روش. ما حسام حسن را می‌خواهیم. البته پیروزی تیم ملی فوتبال مصر برابر گینه بیسائو باعث شد تا این مربی پرتغالی نفس راحتی بکشد هر چند بعد از این بازی هم انتقادهای زیادی از کی‌روش شد. کی‌روش با رییس فدراسیون فوتبال مصر هم به مشکل خورده است و رسانه‌ها از اختلاف این دو خبر دادند. رییس فدراسیون فوتبال مصر بعد از شکست برابر نیجریه اجازه نداد که کی‌روش در یک برنامه زنده تلویزیونی شرکت کند و این باعث ناراحتی این مربی پرتغالی شده است.