تسریع در روند تکمیل بیمارستان شهدای سلامت ملارد

جلسه پیگیری تسریع در روند تکمیل و افتتاح بیمارستان شهدای سلامت ملارد با حضور شهردار ملارد برگزار شد علی کیوانی – ملارد ، جلسه پیگیری تسریع در روند تکمیل و افتتاح بیمارستان شهدای سلامت ملارد باحضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران دکتر عبدالرضا پازوکی و دکتر حق وردی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، مهندس کریمی فرماندار شهرستان ملارد و مهندس محمد بهمنی شهردار ملارد ، آقای کریمی شهردار صفادشت و ریاست شورای شهر های ملارد و صفادشت در محل بیمارستان برگزار گردید . پیگیری روند تکمیل بیمارستان در سه بخش تکمیل نیروی انسانی ، تکمیل تاسیسات و امور فنی ، تکمیل تجهیزات و ملزومات پزشکی و اداری مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و مقررگردید اقدامات لازم جهت رفع مشکلات صورت گیرد و بیمارستان تا تاریخ ۲۲ بهمن ماه سال جاری راه اندازی و افتتاح گردد. در حاشیه این جلسه بهمنی شهردار ملارد گفت : باتوجه به نیاز شهر ملارد به خدمات درمانی، مجموعه مدیریت شهری در جهت خدمت رسانی به شهروندان و راه اندازی بیمارستان، ۴ هکتار زمین در اختیار وزارت بهداشت قرار داده و علیرغم مشکلات مالی فراوان تمام توان خود را به منظور تسریع در راه اندازی بیمارستان به کار خواهد برد.

 

آماده باش 150 اکیپ عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: در پی بارش‌های سنگین برف در سطح استان، اکیپ‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در حالت آماده باش قرار گرفتند
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اکبر حسن‌بکلو با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی و بارش برف سنگین در سطح استان و تداوم این بارندگی‌ها در روزهای آتی، از آماده باش کارکنان و اکیپ های عملیاتی این شرکت خبر داد و گفت: اکیپ‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان برای رفع ناپایداری‌های احتمالی حادث شده در اثر فعالیت سامانه بارشی در حالت آماده باش کامل هستند. وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان بیش از 150 اکیپ با تمامی تجهیزات موردنیاز در سطح استان برای رفع ناپایداری های احتمالی، با امکانات لازم و مورد نیاز از روز گذشته در حالت آماده باش قرار دارند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: همچنین 50 اکیپ نیز به صورت رزرو برای موارد احتمالی و ضروری در حالت آماده باش قرار دارند که در صورت نیاز به محل‌های مورد نظر اعزام خواهند شد.

ملاقات مردمی مدیران
توزیع برق استان مرکزی
ملاقات مردمی مدیران توزیع برق استان مرکزی در راستای ارائه خدمات مطلوب و تکریم ارباب رجوع و دیدار مردمی مسئولین در مساجد صورت می پذیرد. در این برنامه که با حضور مدیران ارشد این شرکت برگزار شد به سوالات و مطالبات مردم در حوزه برق در مساجد شهرستانهای استان پاسخ داده می شود.ملاقات مردمی چهره به چهره برای بررسی مشکلات و پاسخگویی مسئولان به نیازهای مردم، سرعت بخشی و ارتقا کمی و کیفی سطح خدمات بسیار موثراست.برنامه ملاقات مردمی به شکل دوره ای با هدف تسهیل در ارائه خدمات به مردم و ارتباط مستقیم برای کمک به رفع مشکلات شهروندان، همواره در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی است.
بهبود روشنایی،استخدام،واگذاری انشعاب و...از مهمترین درخواست های مردمی است.شرکت‌های توزیع نیروی برق به عنوان پیشانی صنعت برق کشور بیشترین ارتباط را با مردم دارند و برهمین اساس در این شرکت‌ها طرح تکریم ارباب رجوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سامانه ۱۶۵۶ آماده دریافت تخلفات
تصرف اراضی دولتی
مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: سامانه ارتباط مردمی ۱۶۵۶ آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات و گزارش‌های مردمی از تخلفات، تعرض و تصرف اراضی دولتی در استان است.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاءاله اکبری افزود: تلفن گویای یگان حفاظت اراضی‌ به منظور حفظ و صيانت از حقوق و سرمايه های ملی در حوزه اراضی ملی و همچنین جهت دريافت اخبار و گزارشات مردمی از تخلفات، تعرضات و تصرف اراضی دولتی راه اندازی شده است و هم استانی‌های گرامی می توانند به صورت شبانه روزی و از طريق شماره گيری اين سامانه گزارشات خود را اعلام کنند.
وی تاکید کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی سیستان و بلوچستان هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره کل به صورت شبانه روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

توسعه فضای سبز با اولویت مناطق کم برخوردار انجام می‌شود
شهردار کرج گفت: پیکر پاک دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، صبح پنج شنبه (۳۰دی ماه) از مقابل شهرداری تشییع می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مصطفی سعیدی سیرایی در سی و پنجمین جلسه رسمی شورای شهر کرج با اشاره به تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: مراسم تشییع پیکر این دو شهید ساعت هفت و نیم صبح روز پنج‌شنبه (۳۰دی‌ماه) از مقابل شهرداری کرج آغاز می‌شود.
وی بابیان اینکه پیکر این شهدا در آرامستان بهشت علی (ع) آرام می‌گیرد، افزود: از همه شهروندان دعوت می‌شود با حضور باشکوه و حماسی خود در این مراسم، یک‌بار دیگر زیباترین صحنه‌های بیعت با آرمان‌های شهدا را به نمایش بگذارند.
شهردار کرج در بخش دیگری با اشاره به اهتمام مدیریت شهری در توسعه فضای شهری، ابراز کرد: در این خصوص اولویت با مناطق کم برخوردار است چراکه باور داریم توسعه سرانه‌ها در مناطق مختلف باید به‌صورت متوازن و عادلانه باشد.
سعیدی سیرائی توضیح داد: حیدرآباد، شکرآباد، ملک‌آباد، مالک اشتر، ترک آباد و خیابان فروردین جزو محلات کم برخورداری هستند که علی‌رغم جمعیت زیاد، در حوزه فضای سبز شهری و پارک‌های محله‌ای وضعیت مطلوبی ندارند. وی اضافه کرد: شهرداری در تلاش است از طرق مختلف مثل تملک زمین نسبت به ایجاد پارک و فضای سبز در این محلات اقدام کند که بدون تردید تحقق این هدف در گرو حمایت شورا است.

۶ هزار دانش آموز و دانشجوی نخبه کشور تحت پوشش کمیته امداد است
سیدمرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد در آیین اختتامیه رویداد بین المللی تاک ۲ که با مشارکت کمیته امداد و پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد، گفت: ۶ هزار دانش آموز و دانشجوی نخبه کشور تحت پوشش این نهاد قرار دارند که هم اکنون بیشترین امکانات برای بهبود وضعیت آموزشی آنان صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر۵۱ هزار دانشجو و ۷۲۰ هزار دانش آموز مددجوی این نهاد حمایتی هستند که اقدامات لازم برای بهره‌مندی آنان همواره در دستور کار بوده است.
رییس کمیته امداد اضافه کرد: در کنکور امسال ۷۰۰ مددجوی کمیته امداد برای ورود به دانشگاهیان فرهنگیان در کنکور شرکت کردند که ۵۴۶ نفر شامل حدود ۸۰ درصد آنان
پذیرفته شدند.

معاون تجاری سازی مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران خبر داد:

معاون تجاری سازی مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران از فرآیند ملی‌سازی ۱۴۶ استاندارد صنعت نفت(IPS) در شرکت ملی نفت ایران خبر داد.
در حاشیه نشست کمیسیون نهایی تدوین ۱۰ عنوان استاندارد ملی رشته کاری فرآیند و مواد شیمیایی(PR) که در پالایشگاه بیدبلند۲ برگزار شد به تشریح فرآیند ملی‌سازی استانداردهای صنعت نفت پرداخت و اظهار داشت: از مجموع ۱۴۶ استاندارد نهایی شده، ۱۰۶ عنوان آن طی قرارداد پژوهشی با پژوهشگاه استاندارد، ملی¬¬‌سازی می¬‌شود و ۴۰ عنوان استاندارد نیز بر اساس نیازهای مطالعاتی و عملیاتی معاونت امور تولید شرکت ملی نفت ایران در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: بازنگری و ملی‌سازی استانداردهای صنعت نفت (IPS) از سال ۱۳۹۸ طی قراردادی با پژوهشگاه استاندارد و با همکاری دو مجموعه معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت (اداره کل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌ها) و اداره کل اچ اس ای و پدافند غیرعامل در دستور مدیریت پژهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت.
مرادی افزود: در فرآیندهای کاری بازنگری، تدوین و ملی‌سازی این استانداردها؛ ابتدای امر بانک اطلاعاتی از خبرگان خارج و داخل صنعت نفت اعم از شرکت‌های اصلی و فرعی وزارت نفت، شرکت‌های خصوصی، مهندسین مشاور، انجمن‌های علمی، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و سایر ذینفعان ایجاد گردید. سپس آموزش‌های کاربردی مطابق با رویه‌های موجود در سازمان ملی استاندارد به خبرگان ارائه شد.
وی ادامه داد: در ادامه این فرآیند، ضمن جمع‌آوری مستندات و منابع، کمیته‌های مرجع و دبیران کمیته‌ها مشخص شدند و پس از برگزاری جلسات کمیته‌های مرجع، عناوین ۱۰۶ استانداردها به انضمام منابع پیشنهادی طی بهمن ماه ۱۳۹۹ الی فروردین ۱۴۰۰ در کمیته برنامه‌ریزی سازمان ملی استاندارد مصوب گردید.
معاون تجاری‌سازی مدیریت پژهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: بخش عمده ‌ای از این برنامه در سال‌جاری و بخش دیگر آن تا خردادماه سال آتی اجرایی خواهد شد و مشتمل بر تهیه پیش‌نویس، بحث‌های مربوط به برگزاری کمیسیون‌های فنی و نهایی، ویراستاری ساختاری و فنی و ارائه مستندات به کمیته ملی سازی است که این فرآیند برای همه استانداردها طی می‌شود.
وی درباره حجم فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه گفت: در ابتدا برآوردی که کارشناسان پژوهشگاه استاندارد و همچنین همکاران وزارت نفت داشتند این بود که شاید با ۵ یا ۶ جلسه کاری کمیسیون‌های فنی بتوانیم بحث مربوط به تهیه پیش‌نویس و نهایی‌سازی متن استانداردها را برای ملی‌سازی به پایان ببریم اما برای برخی از استانداردها بیش از ۲۰ جلسه فنی برگزار شد تا موضوع بررسی، و از نظر فنی غنای لازم را پیدا کند و ابهامات و ایرادات اعضای کمیسیون مرتفع شود.
مرادی ادامه داد: برای برخی از رشته‌ها هم در کمیته‌های مرجع عناوین زیادی مطرح شد که به دلیل مشابهت‌های فنی و نگارشی که وجود داشت خیلی از آنها تجمیع شد.
وی در پایان گفت: جلسات کمیسیون‌های نهایی تدوین ده عنوان استاندارد ملی رشته کاری فرآیند و مواد شیمیایی (PR) با مساعدت مدیر کل محترم نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح های وزارت نفت و مدیر عامل محترم پالایشگاه گاز بید بلند۲ برای نخستین‌بار در پالایشگاه بید بلند ۲ به عنوان یکی از مکان‌های پیاده سازی و استفاده خروجی استانداردهای ملی به مدت ۳ روز برگزار می‌شود.
رئيس اداره مهندسي استانداردهاي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب نیز در حاشیه این نشست به تشریح ضرورت و چگونگی به روزرسانی استانداردهای صنعت نفت پرداخت و اظهار داشت: به طور معمول استانداردها در بازه‌های زمانی ۵ ساله به‌روز رسانی می‌شوند که از سال ۱۳۸۹ بنا به دلایلی به¬روز رسانی استانداردهای صنعت نفت موسوم به IPS متوقف شده بود ولی خوشبختانه با موافقت هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران و تلاش و پیگیری مدیریت پژوهش و فناوری این شرکت، اجرای پروژه به‌ روزرسانی و ملی‌سازی بخشی از استانداردهای IPS مصوب و از سال ۱۳۹۷ طی قراردادی به پژوهشگاه استاندارد واگذار شد.
سیدابوالقاسم شایسته امین‌زاده افزود: با توجه به لزوم شناسایی و جذب کارشناسان استانداردها در ۴ شرکت اصلی تابع وزارت نفت و آموزش فرآیندهای تدوین استانداردهای ملی به آنها، دوره‌های مربوطه برگزار و عملاً از سال ۱۳۹۹ جلسات کمیته‌های فنی استانداردسازی توسط پژوهشگاه استاندارد و با مشارکت کارشناسان استانداردها در شرکت ملی نفت ایران و سایر شرکت‌های اصلی و فرعی و واحدهای مرتبط مانند پژوهشگاه صنعت نفت برگزار گردید.
وی اضافه کرد: در این پروژه به دلیل تجربه، تنوع، تخصص‌ها و وجود ساختار سازمانی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که پیگیر موضوع بود کارشناسان شرکت مشارکت حداکثری و محوری داشته‌اند.
شایسته امین‌زاده گفت: استاندارد فرآیند مواد شیمیایی (PR) اولین دست از استانداردهای IPS بوده که به جلسات نهایی رسیده و به زودی جلسات نهایی سایر رشته ‌ها از جمله خطوط لوله و شیرآلات، حفاظت فنی و برق نیز تشکیل خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۸۰ عنوان دیگر از استانداردهای IPS باقیمانده، که از سوی شورای سیاستگذاری استانداردهای صنعت نفت به کمیته‌های استانداردسازی در ۴ شرکت اصلی واگذار شده‌اند و در واقع فاز دوم پروژه به-‌روزرسانی استانداردهای صنعت نفت را تشکیل می‌دهند.
وی گفت: به‌روزرسانی حدود ۴۵ عنوان دیگر نیز توسط شرکت پالایش و پخش انجام خواهد شد و حدود ۴۵ عنوان باقی مانده به کمیته استانداردسازی نفت محول شده که فرآیندهای کاری مربوطه از طریق مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران انجام خواهد شد و امیدواریم که به زودی کار به ‌روزرسانی این استانداردها نیز شروع شود.

امین ابراهیمی مدیرعامل به همراه جمعی از مسئولان شرکت فولاد خوزستان از شرکت‌های فولاد کاوه اروند و فولاد جهان‌آرا اروند بازدید نمودند.هاشم نظام آبادی مدیرعامل و عضو هیات مدیره گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، عباس تفضلی مدیرعامل شرکت کاوه اروند و ایمان سلامتی مدیرعامل شرکت فولاد جهان‌آرا اروند انجام شد. هاشم نظام آبادی مدیرعامل و عضو هیات مدیره گسترش صنایع معدنی کاوه پارس گفت: شرکت فولاد کاوه اروند در تاریخ ۲ آبان ماه ۱۳۹۱ تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌های منطقه آزاد اروند به ثبت رسیده است.
وی افزود: پروژه های شرکت فولاد کاوه اروند برای تامین محصولات طویل فولادی در منطقه آزاد اروند در دو فاز اجرا خواهد شد. فاز اول این طرح در دو مرحله: مرحله اول احداث کارخانه نورد برای تولید میلگرد و وایر با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن در سال می باشد که در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید و مرحله دوم احداث کارخانه فولادسازی با ظرفیت یک میلیون تن در سال است. نظام آبادی در ادامه بیان داشت: فاز دوم اجرای طرح شامل احداث واحدهای احیا مستقیم به ظرفیت ۱٫۷ میلیون تن و افزایش ظرفیت فولادسازی به ظرفیت دو میلیون تن و نورد قطعات سنگین به ظرفیت ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن در سال می‌باشد. مدیرعامل گروه گسترش صنایع معدنی کاوه پارس گفت: شرکت فولاد اروند با دسترسی به آب رودخانه های کرخه، کارون و اروند موقعیت مناسبی برای تولید و نورد فولاد دارد. وی گفت: شرکت فولاد خوزستان برای رسیدن به چشم انداز ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و تکمیل زنجیره تولید فولاد در پایین دست، در نظر دارد با حضور در فعال استان خوزستان و با توانایی که دارد، شرکت های زیرمجموعه را حمایت نماید.
ابراهیمی افزود: چالشی که بر سر راه صنعت فولاد قرار دارد، به سه قسمت معدن، انرژی و زیرساخت‌ها، تقسیم می شود. گزارش خبرنگار ما حاکی است، در بازدیدهای یاد شده، مدیرعامل فولاد خوزستان و هیات همراه از بخش‌های تولیدی نورد گرم میلگرد و سویچگر و اتاق کنترل ۴۰۰ کیلو ولت GIS ، همچنین بخش فولادسازی در دست احداث شرکت های فولاد کاوه اروند و فولاد جهان آرا اروند بازدید میدانی کردند.

مدیر برق شهرستان بویین زهرا گفت: حریق واحد صنعتی منطقه چرم سازی بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون ریال به تاسیسات و پست شبکه برق خسارت زد که تعمیر و مرمت شبکه با توجه به شرایط حریق ومهار آتش با لحاظ نکات ایمنی و امنیت شبکه برق انجام پذیرفته و برق این منطقه صنعتی در کمتر از 15 ساعت پس از اطفای حریق وصل شد.
رامین جباری فرد در خصوص خسارت وارد شده به تاسیسات برق و رفع قطعی برق منطقه صنعتی چرم سازی پس از وقوع آتش سوزی اظهارداشت: در پی وقوع حریق در یکی از واحدهای تولیدی در منطقه صنعتی چرم سازی شهرستان بویین زهرا، چند فیدر تغذیه کننده برق این منطقه از پست 230 کیلو ولت، آسیب دید و برق منطقه نیز ساعاتی قطع شد.
وی اضافه کرد: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه تیم عملیات و تعمیرات شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین به محل حادثه اعزام شده و در یک ساعت اولیه حادثه ، همکاران ما برای پیشگیری از خسارات مالی و جانی و آسیب بیشتر ، پست معیوب شبکه را به طول 550 متر جدا سازی نمودند.
جباری تصریح کرد: این اقدامات پس از هماهنگی با کارشناسان آتش نشانی صورت گرفت و پس از اطفای حریق ومهیا شدن شرایط کار برای همکاران ، تعداد 3 اکیپ تخصصی با تجهیزات کامل از ساعات 8 صبح روزجمعه 24 دیماه جاری، نسبت به ترمیم و تعمیر شبکه اقدام کردند.
مدیر برق شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: عملیات ترمیم و تعمیر شبکه آسیب دیده در منطقه چرم سازی بویین زهرا ساعت 14 روز بعد از حادثه به پایان رسید و همه مشترکین این محدوده صنعتی برق دار شدند.
این مسئول در ادامه در خصوص میزان خسارت وارد شده به تاسیسات برق منطقه تصریح کرد: حادثه حریق در منطقه صنعتی چرم سازی بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون ریال به شبکه برق خسارت وارد کرد و سیم های شبکه، تجهیزات و یراق آلات آن در آتش سوخت.
جباری اضافه کرد: در شهرستان بویین زهرا 57 هزار و 990 مشترک داریم که 80 درصد آن خانگی، 10 درصد صنعتی و 10 درصد نیز مشترک عمومی،تجاری،کشاورزی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه رشد کمی و کیفی جمعیت در کنار یکدیگر مهم است، گفت: بهداشت، درمان و سلامت جمعیت موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شویم؛ سلامت اجتماعی با مقوله‌های مختلف از جمله فرهنگ و اقتصاد مرتبط است و ما باید به دنبال تامین نیازها و زیرساخت‌ها در این عرصه‌ها باشیم.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری امروز در نشست استانی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که به همت دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن همایش‌های پردیس این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه قم میزان نخستین نشست اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در این همایش مباحث مرتبط با این قانون را به درستی تبیین و ترویج کنیم.
وی ضمن تقدیر از حضور معاون و مشاور وزیر بهداشت در این همایش اظهار کرد: نگاه کلان وزارت بهداشت به‌عنوان یک وزارتخانه مهم به موضوع جمعیت در این همایش تبیین می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: در پایان همایش امروز از دو کتاب نفیس در حوزه جمعیت نوشته شده توسط ناصر سیم‌فروش رونمایی می‌شود.
وی از ارائه یک کتابچه با استفاده از مباحث همایش امروز خبرداد و گفت: امیدواریم بتوانیم این آموزه‌ها را در اختیار دانشگاه‌های سراسر کشور و اندیشمندان حوزه جمعیت قرار دهیم.
مصری با بیان اینکه موضوع جمعیت از چالش‌های مهم پیش‌روی جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: با وجود تذکر رهبری نتوانستیم این موضوع را به صورت راهبردی به نتیجه برسانیم؛ الگوی پیشرفت ایران اسلامی باید از ظرفیت جوانان امروز استفاده کند و برای پیشرفت کشور و در موازات آن برای جمعیت برنامه‌ریزی و اجرای عملیات کند.
وی با تاکید بر اینکه رشد کمی و کیفی جمعیت در کنار یکدیگر مهم است، مطرح کرد: بهداشت، درمان و سلامت جمعیت موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شویم؛ سلامت اجتماعی با مقوله‌های مختلف از جمله فرهنگ و اقتصاد مرتبط است و ما باید به دنبال تامین نیازها و زیرساخت‌ها در این عرصه‌ها باشیم.
مصری مشارکت همه دستگاه‌ها در افزایش جمعیت را خواستار شد و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در حوزه درمان ناباروری و بیمه‌های مرتبط با این موضوع، مجلس در مورد جمعیت جوان و کاهش سقط‌ها، وزارت بهداشت در بازنگری نظام‌های تعیین شده برای بستن لوله رحم ورود کند. وی با بیان اینکه بهداشت باروری مردان و زنان باید توجه قرار گیرد، گفت: از جمله وظایف دستگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های غیرپزشکی این است که با استفاده از علوم اسلامی و مقوله جامعه شناسی و جمعیت شناسی به عرصه افزایش جمعیت ورود کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تقویت و ترویج فرزندآوری در مراکز جامع سلامت، انتظارات از رؤسای دانشگاه‌ها و مدیران دستگاه‌ها ترویج جریان‌سازی، برگزاری نشست‌های توجیهی، فعالیت آموزشی، پژوهشی، اختصاص پنج درصد اعتبارات پژوهشی به رشد جمعیت، تقویت مراکز مشاوره جامع خانواده با رویکرد سبک زندگی اسلامی، فرهنگ‌سازی در قانون و استفاده از رسانه‌های اجتماعی و هنر، حمایت از گروه‌های مردم و استفاده از مقوله خیرین و واقفین از انتظاراتی است که دنبال می‌شود.