امتحانات دی ماه مبتلا به کرونا نداشت

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اخیرا دو بخشنامه صادر کردیم که دانش آموزان، حضوری به مدرسه بیایند گفت: القای این موضوع که حضور در مدرسه اختیاری است، برداشتی است که برخی افراد دارند. یوسف نوری در حاشیه همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که در وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری آموزش‌های حضوری مدارس توضیح داد و گفت: خوشبختانه این زمینه فراهم شده است. در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث‌های زیادی شده و مدارس ممیزی شده و آماده حضور دانش‌آموزان هستند. گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا بدلیل حضور در امتحانات دیماه نداشتیم
القای اینکه حضور در مدارس «اختیاری» است، برداشت برخی افراد هستند
وی افزود: ما به صورت آزمایشی امتحانات دی ماه را حضوری برگزار کردیم و خوشبختانه گزارشی درباره ابتلای دانش آموزان نداشتیم. واکسیناسیون هم انجام شده و مقدمات حضور دانش آموزان در کلاس های درس از تقریبا امتحانات دی ماه فراهم شده است. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دو بخشنامه هم صادر کردیم که دانش آموزان، حضوری به مدرسه بیایند گفت: القای این موضوع که حضور در مدرسه اختیاری است، برداشتی است که برخی افراد دارند. نوری تاکید کرد که مدارس باز هستند و پیشنهاد شد که اگر جایی ظرفیت نداریم از نوبت دوم مدارس، فضای خالی مراکز جانبی ما، فضای خالی شهرداری‌ها و مانند آن استفاده شود. سامانه‌ای نیز برای رصد هوشمند بیماری فراهم است و به محض ابتلاء، سریع اولین مرکز بهداشت رصد کرده و پیگیری درمان بیماران مبتلا را سریعا انجام می‌دهند.
وزیر آموزش و پرورش بار دیگر تاکید کرد که مدارس ما باز هستند و همکارانمان حضور دارند و دانش آموزان را بر اساس قوانین موجود ساماندهی می‌کنند. البته قرار بود پروتکل‌های جدید ابلاغ شود که نسبت به دوره‌ای که سختگیرانه بود تغییر کرده و فقط ماسک و تهویه را پذیرفته‌اند مگر آنکه تشخیصی از جانب ستاد کرونا داشته باشیم. نوری افزود: همکارانم اجتنهاد نکنند؛ اگر ستاد کرونا موردی را طی بازدید از مدارس تذکر دادند آن را رعایت کنند.

اسامی ۵ بازیکن استقلال که مبتلا به ویروس کرونا شدند، مشخص شد. باشگاه استقلال دوشنبه اعلام کرد که نتیجه تست کرونای تعداد زیادی از بازیکنان و اعضای کادر تیم فوتبال استقلال مثبت شده است. به همین علت، نشست خبری فرهاد مجیدی پیش از بازی با پیکان به دلیل شرایط ویژه رخ داده، برگزار نشد و در ادامه نیز با تایید سازمان لیگ، دیدار دو تیم استقلال و پیکان در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی لغو شد.
سعید فتاحی، نماینده باشگاه استقلال در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره تعداد افراد مبتلا به کرونا توضیحاتی ارائه داد و تاکید کرد که ۱۷ تن از بازیکنان تیم استقلال و یک نفر از اعضای کادر فنی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. با این حال طبق پیگیری اسامی ۵ بازیکن تیم فوتبال استقلال که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، مشخص شد. بر این اساس کوین یامگا، مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده، سیاوش یزدانی و روزبه چشمی از جمله افرادی هستند که میان بازیکنان استقلال به کرونا مبتلا شده‌اند. نام افراد دیگری که در استقلال مبتلا به کرونا شده‌اند، مشخص نشده و مسئولان سازمان لیگ نیز بر این باور هستند که اسامی متبلایان محرمانه است و نباید منتشر شود! این در حالی است که در فوتبال دنیا و در میان بازیکنان مطرح و حرفه‌ای فوتبال، اسامی بازیکنان مبتلا به کرونا در تیم‌ها به طور کامل مشخص شده و در این رابطه شفاف‌سازی می‌شود.

در شرایطی که سویه جدید ویروس کرونا به نام «امیکرون» در حال گردش در کشور است، هوشمندسازی محدودیت‌های کرونایی برای مردم در سفرهای جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی همچنان اجرایی نشده است و باید دید چه زمانی عملیاتی خواهد شد. گرچه با توسعه واکسیناسیون ابتلاء و آمار مرگ و میر کرونایی در کشور رو به کاهش است اما جان باختن حتی یک نفر هم پس از گذشت حدود دو سال از شیوع این بیماری، ناراحت کننده است چه رسد به اینکه بیش از ۲۰۰ نفر در هفته گذشته جان خود را به دلیل ابتلا به آن از دست دادند.
نکته دیگر اینکه سویه جدیدی از این ویروس به نام امیکرون هفته‌هاست وارد ایران شده و با سرعت بالایی در حال گردش و گسترش در کشور است. دکتر مسعود یونسیان - دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید- ۱۹ با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از موارد کرونایی که در کشور در حال گردش است، از نوع سویه اُمیکرون است، به ایسنا گفت: درصد ابتلا به اُمیکرون و تعداد موارد بیماری در کشور در حال افزایش است و به نظر می‌رسد که سیگنالی برای موج ششم دریافت کرده‌ایم و در صورت ادامه این شرایط، هفته آینده اُمیکرون به ویروس غالب در کشور بدل می‌شود.

پس از نمایش عمومی آخرین ساخته اصغر فرهادی در سینماهای ایران، «قهرمان» از اول بهمن‌ماه به شبکه نمایش خانگی می‌رود. روابط عمومی نماوا اعلام کرد که این فیلم در سینماهای ایران، با فروش یازده میلیارد و ششصد میلیون تومان میزبان ۴۸۱ هزار مخاطب بوده است و برنده دو جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه در جوایز هیئت ملی نقد آمریکا، برنده جایزه تاثیرگذاری خلاقانه در کارگردانی در جشنواره پالم اسپرینگز، نامزد بهترین فیلم بین‌الملل در جوایز انجمن منتقدان لاس وگاس، نامزد بهترین فیلم بین‌الملل در جوایز انجمن منتقدان سن‌لوییس، نامزد بهترین فیلم بین‌الملل در جوایز گلدن گلوب، بهترین فیلم سال در دو رشته بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم بین‌المللی به انتخاب ۱۸۷ منتقد ایندی‌وایر، نامزد بهترین فیلم بین‌المللی در جوایز انجمن منتقدان هالیوود، برنده جایزه بهترین کارگردانی در جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک و... از جمله جوایز و نامزدی‌های این فیلم در محافل معتبر سینمایی‌ست.
همزمان با انتشار این فیلم در پلتفرم آمازون در سراسر جهان در تاریخ بیست و یکم ژانویه(اول بهمن ماه)،علاقه‌مندان در سراسر ایران هم می‌توانند به صورت اختصاصی از پلتفرم نماوا به تماشای «قهرمان» بنشینند.

آندرس برینگ بریویک، قاتل نروژی که برای شرکت در جلسه استماع درخواست عفو مشروط خود وارد دادگاه شده بود، درود هیتلری فرستاده و بار دیگر بر ایدئولوژی راست افراطی خود پافشاری کرد. به نقل از خبرگزاری رویترز، بریویک که یک راست‌گرای افراطی است، در نروژ و در ماه ژوئیه سال 2011، به شکلی وحشیانه جان 77 تن را گرفت. او هشت نفر را به وسیله یک خودروی بمب‌گذاری شده و 69 تن دیگر را با شلیک مستقیم گلوله درکمپ جوانان حزب کارگر نروژ به قتل رساند؛ اکثر قربانیان این فاجعه نوجوان بودند. برویک که بیش از 10 سال گذشته را در زندان سپری کرده است، درخواست عفو مشروط داده و برای شرکت در جلسه استماع درخواست خود به دادگاه رفته بود؛ او در زمان ورود به این جلسه، دست راست خود را بالا آورده و درود هیتلری فرستاد تا بار دیگر ایدئولوژی راست افراطی خود را اعلام کرده باشد.
این قاتل 42 ساله همچنین کاغذهایی در دست داشت که بر روی آن نوشته شده بود: " نسل‌کشی ملت‌های سفیدپوست ما را متوقف کنید" و "جنگ داخلی نازی".
آندرس برینگ بریویک در دادگاه به حداکثر مجازات حبس نروژ، یعنی 21 سال زندان محکوم شده بود؛ در صورتی که تشخیص داده شود که او هنوز برای اجتماع خطرناک است، این حکم به میزان نامحدود افزایش خواهد یافت.

گزارشات منتشر شده اشاره می‌کنند که گوشی تاشو گوگل با نام Pixel Notepad به بازار خواهد آمد. شایعه شده گوشی تاشوی گوگل ممکن است Pixel Notepad نام داشته باشد. گوشی هوشمند ادعایی دارای فرم فاکتوری شبیه به Oppo Find N خواهد بود که اخیراً عرضه شده است. به گزارش gadgets.ndtv ، همچنین گزارشات اشاره کرده اند که این مدل مقرون به صرفه‌تر از Samsung Galaxy Z Fold ۳ است. این گوشی هوشمند تاشو خاص به همان Google Tensor SoC مجهز شده است. این گوشی هوشمند ممکن است در مقایسه با سری پیکسل ۶ دوربین ضعیف تری را ارائه دهد. گوگل پیکسل نوت پد نام تجاری معتبری است که ممکن است گوگل برای گوشی تاشو خود انتخاب کند. همچنین گوگل "Logbook" را برای نام گوشی هوشمند تاشو خود در نظر گرفته است.