تمرکززدایی در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری

گیلان – فرحی ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه به دنبال تمرکززدایی در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در این استان هستیم، گفت: از ظرفیت همه شهرستان ها استفاده می شود.
رضا ثقتی در مراسم بازگشایی مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) کیاشهر با اشاره به سابقه غنی فرهنگی این منطقه، اظهار کرد: گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم بر اساس عدالت فرهنگی پایه گذاری شده است.
وی با بیان اینکه دولت به دنبال گسترش عدالت فرهنگی در همه نقاط کشور به ویژه در دور افتاده‌ترین مناطق است، افزود: تمرکززدایی یکی از رویکردهای عدالت فرهنگی از فعالیت‌ها، رویکردها و بودجه و اعتبارات در حوزه‌های فرهنگی و هنری است. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در این استان نیز برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر تمرکززدایی مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: باید به این نقطه برسیم که تمام استان گیلان شهر رشت نیست. وی در ادامه به تنظیم تفاهم نامه‌ای برای جلب حمایت‌های لازم در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در بندر کیاشهر اشاره و اضافه کرد: شهردار بندر کیاشهر نیز حامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

 

تقویت پیوند منطقه ویژه خلیج فارس با دانشگاه هرمزگان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از ایجاد دفتر دانشگاه هرمزگان در این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت، حسن خلج طهرانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در دیدار با محمد صادقی سرپرست جدید دانشگاه هرمزگان، انتصاب شایسته‌ی وی را تبریک گفت و اضافه کرد: بی‌شک حضور جنابعالی که به‌صورت توأمان از جامعه‌ی علمی و صنعتی کشور هستید، می‎تواند منشأ خیروبرکت برای ایران اسلامی به‌ویژه استان هرمزگان باشد.
وی در ادامه با بیان این‌که دانشگاه هرمزگان باید در تمام زمینه‌ها مشاور صنعت استان باشد، افزود: در همین راستا ایجاد دفتر دانشگاه هرمزگان در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس را با هدف پشتیبانی در تأمین منابع انسانی متخصص، ارائه‌ی خدمات آموزشی و انجام مشاوره‌های تخصصی در برنامه قرار دادیم که امیدواریم با هم‌افزایی دوسویه به نتایج مثبتی منتهی شود. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس تأکید کرد: با دایر شدن این دفتر به‌صورت روزانه یکی از اساتید دانشگاه هرمزگان در منطقه ویژه حضور خواهد یافت و متناسب با دغدغه‌های صنعت در راستای جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع تولید به‌عنوان مشاور فعالیت خواهد کرد.

تکمیل آبرسانی به شش روستای البرز با مشارکت بسیج وآبفا
زیرساخت های جدیدآبرسانی به 6 روستای البرز از محل اعتبارات محرومیت زدایی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) وشرکت آب وفاضلاب استان البرز با هزینه 270 میلیارد ریال اجرایی می شود.
مهندس مهدی زاده مدیرعامل آبفای البرز با اعلام این خبرگفت: به دنبال امضاء تفاهم نامه ای بین شرکت مهندسی آبفای کشور وقرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در شش روستا از شهرستان های ساوجبلاغ وچهارباغ ، عملیات اجرایی ساخت مخازن واحداث شبکه وخطوط انتقال وتوزیع آب آغاز
خواهد شد .
وی روستاهای مورد نظر را شامل: هیو، قاسم آباد بزرگ ، بختیار، یعقوب آباد، خیرآباد وسلطان آباد ذکر کرد وافزود: احداث دو مخزن ذخیره 500 متر مکعبی و 10 کیلومتر خط انتقال و36 کیلومتر شبکه توزیع و 4500 فقره استاندارد سازی انشعاب به همراه احداث دو مخزن هوایی جزو طرحهای آبرسانی این قرارداد است که سازمان بسیج سازندگی کشور اجرای آن ها را با هزینه 270 میلیارد ریال واز سوی نیروهای جهادی بسیج ساوجبلاغ با هدف محرومیت زدایی درروستاها اجرا خواهد کرد.
مدیرعامل آبفای البرز با اشاره به یکی از ویژگی های نیروهای بسیجی که همان رویکرد جهادی درانجام کارهاست، تاکید کرد: اجرای این طرح با همیاری بسیج موجب پیشبرد اهداف وپروژه های شرکت آبفا وخدمت رسانی بهینه وسریعتر
می شود.

مرحله نخست ساخت پل نهراب سیستان
به اتمام رسید
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از اتمام مرحله نخست ساخت و تکمیل پل نهراب سیستان در قالب نصب تیرهای فلزی خبر داد.به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری اظهار داشت: عملیات ساخت پل نهراب بعد از وقف چند ساله با پیگیری های این اداره کل از اوایل سالجاری مجدد بطول ۱۹۲ متر در قالب هشت دهانه ۲۴ متری از سر گرفته شد بطوری که در حال حاضر با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته مرحله نخست آن در قالب نصب تیرهای فلزی به عنوان مهمترین بخش علمیات اجرایی به اتمام رسید.وی افزود: همچنین با توجه به اینکه اتمام و بهره برداری از این پل به دلیل جلوگیری از مشکلات ترافیکی و حوادث احتمالی ناشی از نشست و مشکل سازه ای پل قدیمی دارای اهمیت فراوانی برای این اداره کل است مرحله دوم و تکمیلی آن نیز در قالب عملیات قالب بندی و اجرای دال از اوایل بهمن ماه سالجاری آغاز خواهد شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای احداث پل نهراب تاکنون ۲۲ میلیارد تومان اعتبار از سوی این اداره کل هزینه شده است که با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال سیر مراحل نهایی است.
اکبری تصریح کرد: تمام تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان بر این است تا پایان سالجاری عملیات ساخت این پرورژه به اتمام برسد و شهروندان گرامی استان از مزایای آن بهره مند شوند.

توزیع۵۰۰۰ بسته كمك آموزشی در شهرهای همجوار نفت و گاز آغاجاری
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی۵۰۰۰ بسته کمک آموزشی به دانش‌آموزان شهرهای همجوار تاسیسات اهدا کرد.توزیع این بسته‌های طی مراسمی با حضور مدیرعامل و مدیران این شرکت، امام جمعه و فرماندار شهرستان امیدیه و روسای ادارات آموزش و پرورش، کمیته امداد و بهزیستی شهرهای همجوار تاسیسات انجام شد.در این مراسم مهندس پژمان قضائی پور مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با تشریح اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اظهار داشت: علیرغم محدودیت‌های موجود با استفاده از منابع، امکانات و توان داخلی شرکت، خدمات قابل توجهی به مناطق همجوار تاسیسات ارائه شده است. وی اظهار امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت داخلی شرکت و بهره‌گیری از توان شرکت ملی نفت ایران در حوزه مدیریت نظارت بر طرح های عمران مناطق نفتخیز، رضایت جوامع محلی بیش از گذشته محقق شود.در ادامه این مراسم حجت الاسلام حسینی‌منش امام جمعه شهرستان امیدیه با قدردانی از ایفای نقش شرکت آغاجاری در کمک به مناطق کم برخوردار افزود: امیدواریم فعالیت‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در حوزه مسئولیت های اجتماعی بیش از گذشته تقویت گردد.

ناوگان امدادهوایی در جنوب کرمان
تقویت می شود
معاون عملیات هلال احمر با توجه به لزوم امدادرسانی هوایی در جنوب کرمان گفت: طی ساعتهای آینده چند فروند بالگرد هلال احمر وارد جنوب کرمان می شود.
محمد باقر محمدی در جمع خبرنگاران در شهرستان رودبار با اشاره به حضور گسترده امدادگران هلال احمر کرمان در مناطق سیل زده گفت: یکی از مشکلات موجود باتلاقی بودن منطقه و پراکندگی روستاها است. وی ادامه داد: با خودروهای معمولی دسترسی به این روستاها غیر ممکن است و به همین دلیل از ارتش و سپاه کمک گرفته شده است. محمدی همچنین از اعزام بالگردهای هلال احمر از استان‌های همجوار کرمان به این منطقه خبر داد و گفت: در کرمان یک بالگرد هلال احمر وجود دارد و ناوگان امدادهوایی برای کمک رسانی به روستاهای دور افتاده و در معرض خطر تقویت می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی ایلام عنوان کرد :

رئیس سازمان نظام پزشکی ایلام گفت: کتابخانه‌های عمومی می‌تواند نقش مهمی در آگاهی‌رسانی به مردم در زمینه موضوعات بهداشتی و پزشکی داشته باشد.
دکتر علیرضا رمضانی در جلسه هیات مدیره سازمان نظام پزشکی با مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام اظهار داشت: رشد و حیات اجتماعی هر جامعه ای به شدت تحت تاثیر کتاب و کتابت است، چرا که سنگ بنای جامعه موفق، دانایی است و دانایی نیز در گرو هر چه بیشتر آموختن بوده و آموختن هم منوط به مطالعه است.
وی افزود: یکی از نیازهای اصلی انسان نیاز به دانستن و فهمیدن است که این مهم تنها از راه مطالعه و کتابخوانی تامین می شود. رئیس سازمان نظام پزشکی ایلام گفت: اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه بویژه در میان نسل جوان می شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی آمادگی همکاری و تعامل با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان دارد افزود ‌:امیدواریم بتوانیم با تعامل با اداره کل کتابخانه های عمومی دریچه تازه ای به روی توسعه و اعتلای فرهنگ کتابخوانی در استان ایلام بگشاییم.
بیش از ۲۲ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه های عمومی هستند
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام نیز در این نشست گفت: هم اکنون ۵۳ باب کتابخانه عمومی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۳۳ باب کتابخانه شهری ، ۱۴باب کتابخانه روستایی و ۶ باب کتابخانه مشارکتی هستند.
سمیه حیدری افزود: یکی از اصلی‌ترین محورها و موضوعات ما در تأمین منابع برای کتابخانه‌ها خرید کتاب کودک بوده است. متأسفانه در حوزه کتاب‌های منتشر شده از سوی ناشران با محدودیت تولید برای نوجوانان موجه هستیم البته که در حال انجام کارهای زیربنایی در این حوزه هستیم.
وی در ادامه کمک به ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه را یکی از اهداف و اولویت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان دانست و بیان داشت: هرچه میزان دسترسی مردم به کتاب بیشتر باشد سرانه مطالعه و گرایش افراد به سمت مطالعه نیز افزایش می یابد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام ادامه داد: یکی از مهمترین راحل های جلوگیری از آسیب های اجتماعی ارتقا فرهنگ جامعه بوده که می‌توان به کتاب و کتابخوانی و شرکت جوانان و نوجوانان در برنامه های فرهنگی به عنوان تاثیر گذارترین عامل در این امر اشاره کرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در کتابخانه ها به عنوان یک پایگاه اجتماعی سعی ما بر اجرایی برنامه های متنوع فرهنگی با استفاده از متخصصین و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
حیدری با اشاره به اینکه خیر فرهنگی در استان ایلام خیلی کم شده است افزود :ما به کمک و حمایت جامعه پزشکی استان و سازمان نظام پزشکی ایلام در ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه نیازمندیم .
وی از سازمان نظام پزشکی استان درخواست کرد که هر کدام از اعضای این سازمان توان بازدید از ۱۴باب کتابخانه روستایی را دارند در این مکان ها حضور یابند تا از نزدیک مشکلات و کمبود ها را لمس کرده و در رفع آن به ما کمک کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام افزود: حتی پزشکان می توانند با بازدید از کتابخانه های استان بخصوص کتابخانه مرکزی و با حضور در سالن مطالعه به عنوان قشر تحصیل کرده جامعه در راستای کمک به جوانان و نوجوانان برای ایجاد انگیزه و آموزش شیوه صحیح مطالعه به آنها نیز کمک کنند.
وی عنوان کرد : بازگشت جایگاه وقف، به عنوان راهکاری مناسب در ایجاد و جنبش نوین احیای کتاب و کتابخانه ضروری به نظر می‌رسد و از آنجایی که کتابخانه‌های عمومی نهادی عمومی و غیر دولتی است پزشکان، می‌توانند در احیای این سنت نقش موثری ایفا کنند.
شایان ذکر است؛ اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی ایلام نیز در این جلسه با بیان نکته نظرات، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و تعامل با اداره کتابخانه های عمومی ایلام اعلام نموند.

معاون منابع انسانی و تحقیقات آبفای استان اصفهان بر بهره مندی بهینه از منابع به منظور برون رفت از چالش ها و دسترسی پایدار مردم به خدمات تاکید کرد.
مجتبی قبادیان در نشست اعضای کمیته بهره وری آبفای استان اصفهان گفت: با نوآوری، خلاقیت و ارائه ایده های جدید می توان بهره وری از منابع را افزایش داد و بر کاستی های موجود غلبه کرد.
وی با بیان این که آبفای استان در سال های اخیر استفاده حداکثری از منابع را سرلوحه کار خود قرار داده و به رغم محدودیت منابع آبی و مالی، همچنان خدمات خود را به صورت مستمر ربه مردم عرضه می کند افزود: به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، سال گذشته در ارزیابی مستندات بهره وری که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام شد، در میان 64 دستگاه اجرایی موفق به کسب سطح عالی شد.
معاون منابع انسانی و تحقیقات آبفای استان اصفهان با بیان این که با بهره مندی از نیروی کار متخصص، متعهد و فعال می توان بر محدودیت ها غلبه نمود تصریح کرد: تامین و توسعه مستمر خدمات آب و فاضلاب که جزو نیازهای ضروری همه قشرهای جامعه است تنها با تکیه بر توان و دانش نیروی انسانی متبحر و کارآمد میسر می شود.
قبادیان بر اهمیت بهروه وری و اثر بخشی فعالیت های نیروی کار تاکید کرد و اظهار داشت: آموزش شغلی مستمر، ایجاد زمینه های مناسب برای بروز خلاقیت های مدیران وکارکنان، وجدان کاری و انضباط اجتماعی در انجام وظایف محوله و فراهم کردن شرایط پیشرفت شغلی، موجب بهره وری نیروی کار می شود.
قبادیان فعالیت این کمیته را مطابق با ماده پنجم قانون برنامه چهارم توسعه و با توجه به الزامات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در زمینه لزوم پی گیری فعالیت های ارتقای بهره وری دانست: در چند سال اخیر کمیته بهره وری آبفای استان اصفهان با تجزیه و تحلیل روند فعالیت بخش های مختلف و ارزیابی شاخص های بهره وری در خصوص پیشبرد اهداف شرکت، راهکارهای خوبی را پیشنهاد کرده است.

مدیر بازرگانی پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به تحقق ۱۱۲ درصدی ظرفیت اسمی این مجتمع گفت: پیش‌بینی می‌شود نماد «بوعلی» در پایان سال سود دوبرابری نسبت به سال گذشته را عاید سهامداران کند. به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بوعلی ، اردلان صداقت زاده معرفی این واحد پتروشیمی اظهار داشت: شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از جمله واحد‌های آروماتیکی کشور با ظرفیت تولید ۱.۷۴۰.۰۰۰ تن از سال ۱۳۸۳ در حال تولید محصولات ریفرمت، برش سبک نفتا، برش سنگین نفتا، رفینت، بنزن و LPG است. وی افزود: عمده خوراک پتروشیمی بوعلی سینا نفتا است که پس از ورود به مجتمع، ترکیبات سبک و سنگین همراه جداسازی می‌شوند و بخش میانی به واحد‌های آروماتیکی ارسال می‌شود.
صداقت زاده با تشریح فرآیند جداسازی اضافه کرد: برش سنگین نفتا ترکیباتی شبیه به گازوئیل هستند که عمدتا به صورت دریایی و زمینی صادر می‌شوند و طی ۶ماهه دوم سال با توجه به نیاز کشور، این محصول را تماما به نیروگاه‌ها تحویل داده‌ایم تا از خاموشی کشور جلوگیری شود. دیر بازرگانی پتروشیمی بوعلی سینا در ادامه با اشاره به افزایش فروش این مجتمع پتروشیمی در کنار افزایش تولید افزود: با افزایش تولید مجتمع، فروش محصولات نیز با افزایش چشمگیری همراه بوده است و فروش آذرماه به نسبت ماه پیش از آن ۳۴ درصد و نسبت به آذرماه سال گذشته افزایش ۱۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.
صداقت زاده اذعان کرد: پس از شرایط کرونا و درپی کاهش حمل و نقل دریایی، فروش زمینی را به صورت قابل توجهی افزایش دادیم و هم اکنون ظرفیت بارگیری و فروش زمینی تا ۲۰۰ تانکر در روز را دارا هستیم که می‌تواند باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور شود. اردلان صداقت زاده در پایان با اشاره به روند رو به رشد سودآوری شرکت پتروشیمی بوعلی سینا گفت: در سال ۹۸، سود مجتمع به نسبت سال ۹۷ افزایش ۴ برابری را محقق کرد و در سال ۱۳۹۹ به نسبت سال ۱۳۹۸ سود ۳ برابری عاید سهامداران شد و پیش بینی می‌کنیم در پایان سال ۱۴۰۰ نیز سهامداران «بوعلی» بیش از ۲ برابر سود را کسب کنند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: طرح پایش مصرف گاز در سطح ادارات این استان از مرز چهار هزار مورد عبور کرده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز، عباس شمس‌اللهی روز چهارشنبه افزود: براساس بخشنامه ابلاغی صرفه‌جویی در مصرف گاز از سوی معان اول رئیس جمهور، تشکیل جلسات مرتبط در استانداری، مکاتبه و ابلاغ به کلیه ادارات و نهادهای دولتی در جهت رعایت حداکثر صرفه‌جویی در مصرف گاز، شرکت گاز ایلام اقدام به تشکیل گشت‌های پایش مصرف گاز ادارات و ارگانهای دولتی نموده است.
وی با بیان اینکه از شروع این طرح تاکنون ۵۰۵ مورد اخطار به ادارات و ارگانهای دولتی استان که نسبت به رعایت الگوی مصرف اقدام نکرده‌اند ابلاغ شده‌است، بیان‌ کرد: پیرو اخطارهای صادره، متاُسفانه برخی از دوایر دولتی نه تنها در جهت رعایت الگوی مصرف اقدامی نکرده‌اند بلکه افزایش مصرف نیز داشته‌اند که به ناچار نسبت به قطع گاز آنها اقدام شده است. مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه تاکنون گاز ۷ ارگان دولتی در سطح استان قطع شده‌است، یادآور شد: با برودت هوا و افزایش مصرف گاز، اخیراً تعداد ۲۰ دستگاه دولتی دیگر مشمول قطع گاز می‌باشند که لیست آنها به استانداری اعلام گردیده و در صورت عدم اصلاح فوری در روند مصرف خود، گاز این دستگاه‌ها نیز قطع خواهد شد. شمس‌اللهی بر ضرورت صرفه‌جویی مشترکین خانگی و اداری در مصرف گاز تاُکید کرد و اظهار داشت: به منظور صرفه‌جویی و مدیریت انرژی، از مسئولان ادارات درخواست شده بود که وسایل گرمایشی سازمان‌ها را یک ساعت قبل از اتمام ساعت کاری و نیز در تعطیلات آخر هفته خاموش کنند. وی با اشاره به اینکه این شرکت در انجام رسالت سازمانی و مسئولیت اجتماعی خود با مشارکت نیروهای امداد و بسیجی حوزه گاز، دمای محیط ادارات استان را رصد کرده و از نزدیک مورد پایش قرار می‌دهد، گفت: در طول این دوره بازرسی‌ها، به آن دسته از ادارات و نهادهایی که موضوع صرفه جویی یا دمای رفاه را رعایت نکردند در مرحله اول، اخطار کتبی ابلاغ شده است. شمس اللهی با بیان اینکه این گشت‌ها به صورت مستمر در ساعات کاری ایام هفته و نیز در تعطیلات پایان هفته مصرف گاز و رعایت دمای رفاه در ادارات و ساختمان‌های دولتی را پایش می‌کنند، افزود: در صورت عدم رعایت صرفه‌جویی و دمای رفاه، در مرحله اول اخطار کتبی به این ادارات ابلاغ می‌شود و در صورت عدم اصلاح مصرف، در مرحله بعد لیست ادارات متخلف به استانداری اعلام که در صورت عدم توجه به اخطارها یا عدم اصلاح رویه مصرف گاز، برابر قوانین و مقررات مربوطه، گاز آنها قطع خواهد شد.

در آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید دانشگاه پیام نور استان قم، حجت‌الاسلام رجب اکبرزاده عضو هیئت علمی این دانشگاه و رئیس سابق واحد کهک، به عنوان رئیس جدید پیام نور استان قم معرفی شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان قم، در این مراسم که با حضور دکتر محمد جمال‌زاده معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های دانشگاه پیام نور همراه بود، حجت‌الاسلام رجب اکبرزاده عضو هیئت علمی این دانشگاه و رئیس سابق واحد کهک، به عنوان رئیس جدید پیام نور استان قم معرفی شد.اکبرزاده پیش از این در سمت‌های ریاست دانشگاه پیام نور استان، معاون استان، ریاست مرکز و واحد و مدیر گروه معارف اسلامی مشغول فعالیت بود.جمال‌زاده در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات دکتر محمد علی حسینی، اظهار کرد: لازم است از ظرفیت دانشگاه برای حل مشکلات جامعه و ارائه راهکارهای برطرف کردن کمبودها خصوصا آسیب‌های اجتماعی استفاده شود. وی افزود : اگر دانشگاه نتواند حلال مشکلات جامعه باشد بدون تردید با مدرسه هیچ تفاوتی ندارد و در این موضوع اقدام و عمل قاطع، نیاز محیط دانشگاه است.معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‎های دانشگاه پیام نور بیان کرد: از نکات مهم در گرفتن سمت‌ها و قبول مسئولیت، امانتداری در قبال آن و مراقبت، دغدغه‌مندی و پرهیز از کاهلی و سستی است.وی اظهار کرد: دانشگاه به گفته امام راحل مبدا تمام تحولات و مقدرات کشور است که این بار معنایی وسیعی دارد و نشان از کارکرد بسیار بالای دانشگاه است. جمال‌ زاده ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب دانشگاه برای کشور همه چیز است و دو بعد شاخص زندگی آینده پویایی و رشد همچنین اهتمام به تربیت اخلاقی و دینی به شمار می‌رود.معاون دانشگاه پیام نور با بیان اینکه استان قم دارای ظرفیت‌های بالایی است گفت: از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به حضور حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) همچنین مراکز حوزوی و مدارس علمیه اشاره کرد لذا با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان در الگوسازی و تربیت نقش موفقی ایفا کرد.وی با اشاره به تغییر مدیریت دانشگاه پیام نور استان قم عنوان کرد: عملکرد دکتر حسینی رئیس سابق دانشگاه مورد تایید و با کمترین نارضایتی بوده است. وی یادآور شد: حجت‌الاسلام اکبرزاده ریاست جدید دانشگاه پیام نور استان قم نیز سه شاخصه مهم را داراست، نخست اینکه از بدنه دانشگاه پیام نور محسوب می‌شود، دوم داشتن رزومه عالی با توجه به مسئولیت‌های قبلی اعم از ریاست استان و مرکز معاونت دانشگاه استان و سوم و مهم‌تر از همه افتخار پوشیدن لباس روحانیت که سبب خواهد شد که با منش اهل بیت(ع) کار را پیش ببرد.