کمک توسعه روابط ایران و روسیه به رفاه دو ملت

رئیس جمهور با بیان اینکه بدون تردید توسعه روابط ایران و روسیه به امنیت و رفاه دو ملت کمک خواهد کرد، گفت: حتما این همکاری های امنیت ساز برای منطقه خواهد بود. رئیسی که به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، به روسیه سفر کرده بود،وارد تهران شد.رئیسی در بدو ورود به تهران در تشریح دستاوردهای این سفر گفت: در این سفر جلسات و دیدارهای مختلفی داشتیم، و بحث هایی که بین ما و مسئولان عالی رتبه کشور دوست ما روسیه انجام شد در جهت اهداف کلان جمهوری اسلامی بود.وی افزود: هدف مهم در سیاست خارجی جمهوری تعامل حداکثری با کشورهای جهان به خصوص کشورهای همسایه، هم پیمان و هم سو با ماست.رئیسی گفت: در حوزه سیاست خارجی اولین موضوعی که بین ما مطرح شد بحث یک ادراک مشترک در باره تحولات خارجی است که این ادراک مشترک موجب همکاری های طرفین خواهد شد. بدون تردید همکاری های ما و روسیه می تواند در حوزه سیاست خارجی نسبت به بحران های منطقه ای کمک کند.

 

توان تقویت کمربند امنیتی دریای عمان را داریم

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه تقویت همکاری‍های دریایی و ارتقای امنیت تجارت بین المللی دریایی و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی از جمله اهداف رزمایش مرکب ایران چین و روسیه است، گفت: هماهنگی بهتر و ارتباطات نزدیک‌تر بین نیروهای دریایی کشورهای منطقه و شرکت کننده در این رزمایش و تبادل تجربیات دریایی از دستاوردهای این رزمایش است. به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ در ابعاد مختلف حائز اهمیت است که برقراری امنیت تجارت دریایی در شمال اقیانوس هند و هماهنگی بهتر و ارتباطات نزدیک‌تر بین نیروهای دریایی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای و البته تبادل تجربیات دریایی در امدادرسانی و کمک در حوادث و سوانح دریایی از آن جمله است.امیردریادار سیاری همچنین تصریح کرد: برگزاری مقتدرانه این رزمایش با میزبانی و فرماندهی ما نشان می‌دهد نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران متشکل از ارتش و سپاه از توانمندی بسیار خوبی در برنامه های امنیت افزای مشترک با یکدیگر و مرکب با دیگر کشورها رسیده اند.

مسئولان بدون خودسازی نمی‌توانند
جامعه را اصلاح کنند
خطیب نماز جمعه تهران، با اشاره به فرازهایی از بیانات امیرالمومنین علی (ع) در نهج‌البلاغه تاکید کرد: اگرمسئولان، خودسازی را سرلوحه حرکت خویش قرار ندهند، نمی‌توانند در اصلاح جامعه گام موفقی بردارند. به گزارش فارس، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، در ادامه تبیین عهدنامه امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر گفت: این نامه، منشور حکمرانی صحیح و عاقلانه در جامعه اسلامی است و جامعه را به تراز یک جامعه قرآنی تبدیل می‌کند.وی ادامه داد: بر اساس این عهدنامه، دو هدف برای تشکیل حکومت اسلامی در نظر گرفته شده که عبارت است از، اصلاح و تربیت جامعه و عمرانی و آبادی بلاد.امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: برای دستیابی به این دو هدف، دو ابزار مهم تعریف شده که شامل نظام مالی و بودجه ای مبتنی بر تولید و نیز قدرت دفاعی بازدارنده می‌شود.ابوترابی فرد اظهار داشت: در ادامه این سند مهم، به ویژگی های دولت اسلامی و دولتمردان پرداخته شده و تمام ابعاد و زوایای نظریه «دولت» در اندیشه سیاسی اسلام تشریح شده و اگر حاکمان به آن توجه کنند، با یک تحول عظیم در همه عرصه ها روبرو خواهیم بود.

ناو‌های ایران، چین و روسیه به سمت اهداف دریایی تیراندازی کردند
در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 شناور‌های ایران، چین و روسیه به سوی اهداف از پیش تعیین شده در دریا تیراندازی کردند. به گزارش فارس، امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 اظهار کرد: در این مرحله از برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه که از بامداد امروز به محل اجرای مأموریت در شمال اقیانوس هند حرکت کرده بودند، این مرحله از تمرینات را به اجرا گذاشتند.وی افزود: در این مرحله از رزمایش، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه به سر فرماندهی ناوشکن تمام ایرانی جماران و با استفاده از سلاح‌های کالیبر 20 میلیمتری به سوی اهداف سطحی از پیش تعیین شده در دریا تیراندازی کردند.سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی 2022 خاطر نشان کرد: همچنین در مرحله بعدتمرین «PHOTOEX» شامل صورت‌بندی و آرایش آفندی یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش متناسب با تهدیدات موجود در منطقه انجام شد.

رضایت ۶۵ درصدی مراجعان
به دستگاه قضایی
معاون اول قوه قضایه در آیین افتتاحیه همایش «ارتقای کارآمدی و اثربخشی نظارت و بازرسی در دوره تحول و تعالی» حرکت سازمان بازرسی به سمت نظارت به روش هوشمندانه را خواستار شد و بیان داشت: در این راستا به سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اختصاص تعدادی قضات مجرب و تخصیص بودجه، کمک خواهیم کرد. حجت الاسلام والمسلمین مصدق در آیین افتتاحیه همایش «ارتقای کارآمدی و اثربخشی نظارت و بازرسی در دوره تحول و تعالی» در سالن غدیر سازمان بازرسی کل کشور که امروز سی‌ام دی ماه برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و تقارن ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) با این روز، حضور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به عنوان فردی آگاه در امور فنی قضایی در راس قوه قضاییه را نعمت و فرصتی مهم دانست و تصریح کرد: امروز دستگاه قضا توسط فردی مدیریت می‌شود که به امور قضایی آگاه است و در طول ۴۰ سال گذشته همه مدارج و سطوح قضایی را طی کرده است.

خبرگزاری فرانسه: پوتین از روابط قوی با ایران استقبال کرد
خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در مسکو نوشت: ولادیمر پوتین از روابط عمیق و قوی میان تهران و مسکو استقبال کرد. خبرگزاری فرانسه در گزارش خود با پرداختن به سفر دو روزه ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین نوشت: پوتین و همتای ایرانی در جریان دیدار روز چهارشنبه خود در مسکو از تعمیق روابط میان تهران و مسکو در شرایطی که فشارها برای حصول یک توافق بر سر احیای برجام افزایش یافته است، استقبال و بر آن تاکید کردند.خبرگزاری فرانسه افزود: آیت الله رئیسی با بیان اینکه "ما در ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با روسیه نداریم" گفت که پیش نویس سندهایی را برای همکاری استراتژیک به مسکو ارائه داده است که مسیر را برای همکاری مشترک طی دو دهه آینده تقویت می کند.

آشفته‌بازار اختلافات کشورهای عربی
منابع دیپلماتیک، خبر دادند که الجزایر به عنوان میزبان نشست آتی اتحادیه عرب با مشکلاتی جدی مواجه شده است.
«حسام زکی» دستیار دبیرکل اتحادیه عرب پس از پایان سفرش به کشور الجزایر اخیرا به خبرنگاران گفته بود که نشست اتحادیه عرب پیش از ماه رمضان برگزار نخواهد شد یا به عبارتی این نشست اواخر ماه می یا ابتدای ماه ژوئن تشکیل خواهد شد.وی اضافه کرده بود: «زمان برگزاری اجلاس طی نشست وزرای خارجه کشورهای عربی اعلام خواهد شد؛ نشستی که قرار است در ساختمان دبیرخانه [اتحادیه] در تاریخ نهم ماه مارس در قاهره برگزار شود».یکی دیپلمات اتحادیه عرب در گفت‌و‌گو با روزنامه «العربی الجدید» درباره علت تعویق اجلاس خبر داد: «پس از شکست تمام تلاش‌ها برای برگزاری نشستی که بتواند توان دیپلماتیک [الجزایر] را به نمایش بگذارد، دیگر این کشور انگیزه‌ای برای میزبانی اجلاس ندارد آن هم در شرایطی که الجزایر در تلاش بود تا خود را به عنوان یک قدرت مؤثر منطقه‌ای با دیپلماسی قوی و قادر به ایجاد راه‌حل برای بحران‌های منطقه، مطرح کند».

جدیدترین نظرسنجی در آمریکا:میزان محبوبیت رئیس جمهور به 43 درصد رسید

گروه سیاسی:جدیدترین نظرسنجی در آمریکا از کاهش محبوبیت رئیس‌جمهور این کشور به ۴۳ درصد حکایت دارد که کمترین میزان از زمان ورود وی به کاخ سفید است. به گزارش تجارت، جدیدترین نظرسنجی «رویترز/ایپسوس» نشان داد با سرآمدن صبر آمریکایی‌ها از همه‌گیری کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن، میزان رضایت عمومی از عملکرد جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده این هفته به پایین‌ترین سطح از زمان ورود او به کاخ سفید سقوط کرد.این نظرسنجی ملی که از ۱۹ تا ۲۰ ژانویه (۲۹-۳۰ دی) انجام شد، نشان داد که ۴۳ درصد از بزرگسالان آمریکایی عملکرد بایدن در مقام ریاست‌جمهوری را تایید کردند، در حالی که ۵۲ درصد مخالف بودند و بقیه مطمئن نبودند.
نظرسنجی هفته قبل از ۴۵ درصد تایید و ۵۰ درصد مخالفت با عملکرد بایدن حکایت داشت.میزان رضایت از عملکرد بایدن در حالی که در ماه‌های اول ریاست‌جمهوری وی بالای ۵۰ درصد قرار داشت، در اواسط ماه اوت با افزایش مرگ و میر ناشی از همه‌گیری کرونا در سراسر آمریکا و سقوط دولت تحت حمایت واشنگتن در افغانستان، رو به کاهش گذاشت.به گزارش رویترز، رکود مداوم در کاهش محبوبیت بایدن زنگ خطر را در حزب او به صدا در آورده و دموکرات‌ها نگرانند نارضایتی ممکن است به قیمت از دست رفتن اکثریت آن‌ها در کنگره در انتخابات ۸ نوامبر تمام شود. اگر جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان یا سنا را در دست بگیرند، برنامه قانونگذاری بایدن به شکست خواهد انجامید.
طبق این گزارش، در یک کنفرانس خبری نادر در روز چهارشنبه، بایدن به ناامیدی آمریکایی‌ها در پایان اولین سال ریاست‌جمهوری خود اذعان کرد، اما وعده داد که در مبارزه با چالش‌های قابل توجه ناشی از همه‌گیری و تورم که در دسامبر به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسید، زیرا بحران سلامت زنجیره‌های تامین جهانی را به هم ریخت، پیشرفت کند.این نظرسنجی هفتگی نشان داد که مهمترین نگرانی آمریکایی‌ها اقتصاد و سلامت عمومی است. در همین مقطع زمانی در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، حدود ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد او در سمت ریاست‌جمهوری را تایید کردند، در حالی که ۵۹ درصد آن را مورد تایید قرار ندادند. نظرسنجی رویترز/ایپسوس به زبان انگلیسی به صورت آنلاین در سراسر ایالات متحده انجام می‌شود. نظرسنجی اخیر با شرکت مجموع ۱۰۰۴ بزرگسال، از جمله ۴۵۳ دموکرات و ۳۶۵ جمهوری‌خواه با بازه اعتبار- معیار دقت - ۴ درصد انجام شد.پیش‌تر نظرسنجی مشترک خبرگزاری «آسوشیتد پرس» و موسسه «نورک» هم نشان داد تنها ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد دولت بایدن را قبول دارند. در مقابل، ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را قبول ندارند.از سوی دیگر، نتایج نظرسنجی مشترک نشریه «پالتیکو» و موسسه «مورنینگ کانسالت» نشان داده، ۶۸ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان در مسیر غلطی قرار گرفته است.در یک نظرسنجی دیگر، بر اساس گزارش موسسه افکار سنجی «گالوپ»، میانگین محبوبیت بایدن در سال اول ریاست‌جمهوری‌اش ۴۸.۹ درصد بود که فقط از دونالد ترامپ، سلف وی بالاتر بود.طبق نتایج اعلام شده از سوی گالوپ، کاهش محبوبیت بایدن در طول اولین سال ریاست‌جمهوری‌اش عمدتاً به مستقل‌ها نسبت داده می‌شود. فقط ۳۳ درصد از مستقل‌ها در حال حاضر به بایدن نمره مثبت دادند، در حالی که در شش ماه اول کارش بیش از ۵۰ درصد عملکرد او را تایید کرده بودند. با این حال بایدن روز چهارشنبه در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر این که چطور می‌خواهد مجدداً نظر میانه‌روها و طرفداران احزاب مستقل که در انتخابات ۲۰۲۰ به وی رأی داده‌اند اما هم‌اکنون طبق نتایج نظرسنجی از عملکردش ناراضی هستند، جلب کند، گفت: «من اعتقادی به نظرسنجی‌ها ندارم».هفته‌نامه آمریکایی «نیوزویک» نیز به تازگی نظرسنجی را در خصوص عملکرد بایدن برگزار کرده که در آن نشان می‌دهد که تنها چهار درصد آمریکایی‌ها معتقدند که اوضاع خیلی خوب است.به تحلیل این نشریه، با گذشت نزدیک به یک سال از زمان ریاست‌جمهوری جو بایدن، او همچنان با چالش‌های بی‌شماری از جمله افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹، تورم و بسیاری از موارد دیگر مواجه است و باعث می‌شود برخی از رأی‌دهندگان به وی احساس خوش‌بینی کمتری داشته باشند.در حالیکه نظرسنجی‌های مؤسسات نظرسنجی برجسته آمریکایی در هفته‌ها و ماههای اخیر، سیر نزولی محبوبیت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را در بین مردم کشورش نشان می‌دهد، وی در جمع خبرنگاران گفت که اعتقادی به نظرسنجی‌ها ندارد.بنا بر گزارش وبگاه «هیل»، بایدن در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه آمریکایی «مک کلاچی» مبنی بر این که چطور می‌خواهد مجدداً نظر میانه‌روها و طرفداران احزاب مستقل که در انتخابات ۲۰۲۰ به وی رأی داده‌اند اما هم‌اکنون طبق نتایج نظرسنجی از عملکردش ناراضی هستند، جلب کند، گفت: «من اعتقادی به نظرسنجی‌ها ندارم».طبق نتایج نظرسنجی‌های مؤسسه نظرسنجی «گالوپ»، میزان محبوبیت جو بایدن در میان طرفداران احزاب مستقل از زمان ورودش به کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ کاهش داشته است و از ۶۱ درصد در زمان ورودش به کاخ سفید به ۳۳ درصد در اوایل ماه جاری میلادی (ژانویه ۲۰۲۱) کاهش پیدا کرده است.
پایگاه اطلاع‌رسانی هیل در خصوص سیر نزولی میزان محبوبیت بایدن در میان مردم آمریکا نوشت که کاهش محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً به واسطه مجموعه‌ای از مشکلاتی است که بایدن در اولین سال ریاست‌جمهوری خود با آن مواجه بوده است که این مشکلات شامل افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، افزایش تورم و خروج نامنظم و آشفته نظامیان آمریکایی از افغانستان در تابستان سال جاری میلادی می‌شود.بر اساس گزارش گالوپ، تنها یک رئیس‌جمهور پیشین، ترامپ، در سال اول محبوبیت کمتری نسبت به بایدن داشت و ۳۸.۴ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد وی را تأیید کردند. رضایت از کلینتون رئیس‌جمهور پیشین با ۴۹.۳ درصد محبوبیت در سال اول خود به میزان رضایت از بایدن نزدیک بود. بعد از این دو، ریگان قرار دارد که در اولین سال ریاست‌جمهوری خود ۵۷.۱ درصد محبوبیت داشت.اظهارنظرات بایدن درباره وضعیت محبوبیت وی در نظرسنجی‌های مؤسسات نظرسنجی آمریکا در حین کنفرانس خبری عصر چهارشنبه وی به وقت محلی مطرح شد.گزارش‌ها حاکی از آن است که جو بایدن در جریان کنفرانس خبری دو ساعته خود به طیفی از موضوعات از جمله روسیه، همه‌گیری کرونا، تورم، ایران و .....پرداخت.هفته‌نامه آمریکایی «نیوزویک» نیز به تازگی نظرسنجی را در خصوص عملکرد بایدن برگزار کرده که در آن نشان می‌دهد که تنها چهار درصد آمریکایی‌ها معتقدند که اوضاع خیلی خوب است.

گروه سیاسی:سخنگوی کاخ سفید به سوالی در خصوص اظهارات اخیر جو بایدن درباره مذاکرات وین که گفته بود «زمان دست کشیدن از مذاکره با ایران نیست» پاسخ داد. «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری دیروز پنجشنبه (۲۰ ژانویه) به سوالی در خصوص اظهارات اخیر جو بایدن درباره مذاکرات وین پاسخ داد.طبق گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، او در پاسخ به سوالی درباره «خوشبینی بایدن» و این که آیا ایالات متحده قصد دارد تضمین‌هایی را که تهران به دنبال آن است ارائه دهد، پاسخ داد: خوب، فکر می‌کنم بستگی به این دارد که ایران مایل است چه چیزی را به میز مذاکره بیاورد. بنابراین، رئیس‌جمهور همیشه قصد دارد - می‌دانید، او معتقد است که دیپلماسی بهترین و اولین گزینه است. و ما مشغول (مذاکرات) هستیم - فکر می‌کنم اکنون هشتمین دور مذاکرات است و ما خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد.وی در ادامه گفت: او (بایدن) همچنین چند هفته پیش از تیمش خواست تا مجموعه‌ای از گزینه‌ها را (در صورت شکست مذاکرات وین) آماده کند. بنابراین، این هم اتفاق افتاده است. منظورم این است که واقعیت‌هایی وجود دارد، اما در اینجا به دلیل تصمیم آخرین رئیس‌جمهور برای خروج از توافق هسته‌ای ایران به آن نگاه می‌کنیم که به این معنی است که ایران به تولید مواد شکافت‌پذیر مورد نیاز خود بسیار نزدیک‌تر است. ما شفافیت یا قابلیت دید مانند زمانی که در توافق بودیم را نداریم. حملات بیشتری در سراسر جهان به متحدان و شرکای ما صورت گرفته است.سخنگوی کاخ سفید افزود: بنابراین، برخی واقعیت‌ها از شرایط چالش برانگیزی که در آن به دلیل تصمیم رئیس‌جمهور سابق هستیم، وجود دارد. و تیم او در آن زمان، به همه یادآوری می‌کنم، قول دادند که در مورد یک توافق قوی‌تر مذاکره کنند، که این اتفاقات رخ ندهد. این درست نبود (به قولشان عمل نکردند). بنابراین، ما اینجا هستیم. در مذاکرات دیپلماتیک هستیم و در مورد جایی که ایستاده‌ایم و آنچه که با آن موافقت می‌کنیم کاملاً روشن بوده‌ایم.

گروه سیاسی:وزیر امور خارجه فرانسه بار دیگر تهدیدها و ضرب‌الأجل‌های طرف‌های غربی برجام و آمریکا درباره مذاکرات با ایران در وین را تکرار کرد. ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه بار دیگر مدعی نارضایتی از روند کُند مذاکرات با ایران در وین شد.به نوشته وبگاه وزارت امور خارجه فرانسه، لودریان در بیانیه‌ای درباره مذاکرات وین مدعی شد:‌ «دو ماه از شروع دوباره مذاکرات در وین می‌گذرد. با همتایان خود دیدگاه مشترکی داریم: پیشرفتی که وجود دارد جزئی، اندک و کُند است اما زمانی که پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران با سرعت ادامه می‌یابد، مذاکرات نباید با این سرعت پایین ادامه پیدا کند».در حالی که شواهد گوناگون از مذاکرات حاکی از آن است که بی‌عملی طرف‌های غربی در انجام اقدامات لازم جهت بازگشت به برجام عامل اصلی کندی مذاکرات بوده مقام‌های این کشورها همواره تلاش می‌کنند از طریق جنجال‌های رسانه‌ای ایران را مقصر این موضوع نشان دهند، راهبردی که تحلیلگران آن را به عنوان «پا روی ترمز، دست روی بوق» توصیف می‌کنند.در روزهای گذشته، منابع مختلف تصریح کرده‌اند که تا به حال پیشرفت‌های حاصل‌شده در گفت‌وگوها بیشتر در موضوعاتی بوده که به تعهدات هسته‌ای ایران مربوط می‌شوند و گره کار در مسئله مربوط به رفع تحریم‌ها است که به تعهدات طرف مقابل مربوط می‌شود.وزیر امور خارجه فرانسه در بیانیه خود پس از حضور در نشستی با همتایان خود در آلمان و آمریکا و معاون وزیر امور خارجه انگلیس نوشت: «با تداوم این روند ما خود را در وضعیتی غیر قابل کنترل خواهیم یافت.
باید این را بگویم که برجام در یک وضعیت اضطراری حیاتی است. ما در کنار روسیه و چین، در بازگرداندن همه به تعهدات خود کاملاً قاطع هستیم».لودریان بار دیگر تلاش برای انداختن توپ به زمین ایران ادعا کرد: «اما اگر ایران به این سرعت پایین خود ادامه دهد قادر به احیای برجام نخواهیم بود و این توافق از بین خواهد رفت».

رییس سازمان انرژی اتمی:

گروه سیاسی:معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام، به دیدار خود با خانواده شهید رضایی‌نژاد اشاره کرد و گفت: سیادت کشور در ادامه مسیر شهداء تحقق می‌یابد. معاون رئیس جمهور در این یادداشت نوشت: در این ایام که با خانواده‌های مکرم شهداء هسته‌ای دیدار کردم بر نقش مهم خون شهیدان در هدایت‌گری جامعه و به سعادت رسیدن شهدا ایمان آوردم.وی افزود: در دیدار با خانواده شهدا همواره برای بنده کلامی از پرچم‌دار عدالت و حقانیت، بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی‌(ره) که شهدا را «شمع محفل بشریت‌» خطاب کردند، تجلی‌ می‌گشت و این مهم بر ما تکلیف می‌نهد تا در وسیع‌ترین معنای جمله از روشنی این شمع که همچون مشعلی فروزان راه را برای جامعه روشن ساخته است، صیانت نماییم و با جهاد علمی به عزت، اقتدار ملی و آرمان‌های شهیدان جامه عمل بپوشانیم.رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دیدار با خانواده شهید داریوش رضایی‌نژاد ادامه داد: در آستانه میلاد باسعادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س)، به دیدار خانواده شهید گران‌مایه هسته‌ای دکتر داریوش رضایی‌نژاد رفتم و با همسر و دختر شهید دیدار کردم. در این دیدار مغتنم به این موضوع که جنس شهادت شهدای علمی متفاوت است، اشاره نمودم و بیان کردم که هیچ‌کس تصور نمی‌کرد انسان‌هایی خالص و بی‌گناه با حرکت و فعالیت در مسیر علمی و پژوهشی، مورد تهدید و ترور دشمنان قرار گیرند.اسلامی افزود: در جریان حرکت پرشتاب علمی بر این اصل باور دارم که امروز حوزه علم و فناوری به‌عنوان یک‌ قطب تأثیرگذار برای توسعه و پیشرفت ملت‌ها مطرح است و اگر ادامه‌دهنده راه شهدای علمی باشیم و در علم و فناوری به حوزه مرز دانش دست پیدا کنیم، می‌توانیم به سیادت، پیشتازی و پیشوایی در دنیا برسیم.