خط منظم کشتیرانی چابهار ـ هند راه‌اندازی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: خط منظم کشتیرانی چابهار ـ هند هر ۱۵ روز یکبار به صورت منظم راه اندازی شده تا صاحبان کالا با یک تعلق خاطر بار خود را به این بندر حمل کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های یک بندر برای رفت و آمد کالا خط دو سر بار است؛ یعنی صاحب کالا مطمئن شود که خدمات کامل بار به وی ارائه می‌شود با این هدف خط منظم کانتینری بین بندر چابهار و بنادر غرب هندوستان (ناواشیوا و کاندلا) از طریق برگزاری جلسات متعدد با هیات مدیره، مدیران و کارشناسان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی حاصل شد. وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه سرویس منظم خط کانتینری با برنامه‌ زمانی تردد ۱۰ تا ۱۵ روزه از مبدآ و مقصد بندر چابهار در مسیر بنادر کشور هند توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد. در این تفاهم نامه سازمان بنادر و دریانوردی نیز متعهد به همکاری‌های لازم در ارایه مشوق‌های تعرفه‌ای در حقوق و عوارض و هزینه های ورود کشتی های کانتینری خواهد داد. آقایی گفت: بندر چابهار هم اکنون با یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران با برندترین و بهترین تجهیزات بهره‌برداری شده و با بالاترین عمق آبخور منفی ۱۷ متر آماده پذیریش بزرگترین کشتی‌ها از سراسر جهان است.

 

بنادر کشور از لحاظ تجهیزات ایمنی شرایط مناسبی دارند

بوشهر-خبرنگار تجارت : :مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافندغیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تجهیزات بنادر کشور از لحاظ ایمنی وضعیت مناسبی دارند چراکه هم در بحث ایمنی حریق در خشکی و هم دریا تجهیزات مناسبی وجود دارد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، چنگیز جوادپور در حاشیه برگزاری مانور ترکیبی این اداره کل که با مشارکت هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس بندر بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از رسالت های سازمان بنادر حفاظت از کالاهای موجود در بنادر است این مهم با بهره‎ گیری از تجهیزات مناسب در اولویت‎های سازمان بنادر قرار دارد. وی بیان کرد: برای سنجش میزان آمادگی و مشخص بودن وظیفه‌ها نیاز به تمرین وجود دارد که برگزاری مانورها در همین ارتباط صورت می‌گیرد.جوادپور ادامه داد: بنادر به عنوان اصلی ترین دروازه ورود کالا به کشورها ارتقاء سطح ایمنی و امنیت آنها همواره یک اولویت است از اینرو برگزاری مانورها به تحقق این مهم کمک می‎کند و سعی شده این مانور براساس استانداردهای جدید بین المللی که وجود دارد در بنادر استقرار پیدا کند.وی یادآور شد: در مانورها مرحله به مرحله هم ترکیب آن بیشتر و شرایط سخت تری اعمال می شود تا نیروها تجربه های بیشتری کسب کنند و در مانور امروز بندر بوشهر نیز برقراری ارتباط، وظایف، تسریع در انجام وظایف نسبت به مانورهای قبلی ارتقاء پیدا کرده بود.

 

قیامدشت را به شهر دوچرخه ها تبدیل کنیم
قیامدشت- علی کیوانی - راهپیمایی کودکان شهر قیامدشت به مناسبت ۲۹ دی ماه، روز ملی هوای پاک به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر قیامدشت با حضور جمع کثیری از کودکان، دانش آموزان و خانواده های قیامدشتی در این شهر برگزار شد.
شرکت کنندگان در این مراسم با پیمودن مسیر فرهنگسرای مهر و ماه تا بوستان زیتون و حمل دست نوشته و تصاویری در وصف داشتن شهری پاک با آسمانی زیبا، خواستار استفاده شهروندان از دوچرخه به جای خودرو در انجام امور روزمره داخل شهر شدند.
در این آیین که شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاون و مدیران شهرداری، سرپرست اداره ورزش و جوانان و معاون کلانتری ۱۷۴ شهر قیامدشت نیز حضور داشتند،به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.
اجرای برنامه های شاد ورزشی و هنری و همچنین قرعه کشی یک دستگاه دوچرخه نیز از دیگر برنامه های مراسم گرامیداشت روز هوای پاک شهر قیامدشت بود.
دوچرخه سواری مسئولین و تعدادی از دانش آموزان شهر قیامدشت با نظارت هیات دوچرخه سواری شهر قیامدشت نیز از برنامه های جالب توجه این مراسم بود.

اخذ اولین سند تک برگی
کانال های آبیاری کشور
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: براساس تبصره 4 ماده 50 قانون ملی شدن آب، باتلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی همکاران این شرکت و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان و انجام اقدامات مستندسازی اولین سند تک برگی کانال های آبیاری کشور توسط شرکت آب منطقه ای قزوین اخذ گردید.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین مهندس ملکی مدیر عامل این شرکت با اعلام این خبر اظهار داشت: این اقدام با هدف مختومه نمودن دعوی مطروحه در خصوص ادعاهای اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به مالکیت کانال های آبیاری دشت قزوین صورت گرفته و گامی موثر در تثبیت مالکیت دولت و مدیریت منابع آب کشور بشمار می آید.
مهندس ملکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه اضافه نمود: این سند شامل بخشی از کانال اصلی شبکه آبیاری دشت قزوین و بند انحرافی زیاران می باشد و در خصوص اخذ سند مالکیت ادامه این کانال نیز اقدامات مشابه در دست اجرا می باشد.

مشترکان ایلامی انشعابات آب و فاضلاب را از یخ زدگی محافظت کنند
شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با صدور اطلاعیه ای از مشترکان این شرکت خواست، انشعابات و تاسیسات آبرسانی خود را از یخ زدگی محافظت کنند. در این اطلاعیه با توجه به بارش برف طی روزهای گذشته و کاهش محسوس دما، احتمال یخ زدگی لوله های آب و کنتورهای منازل وجود دارد به همین جهت مشترکان باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از یخ زدگی این تاسیسات انجام دهند.
در این اطلاعیه راه کارهای قابل انجام برای جلوگیری از یخ زدگی تاسیسات آبرسانی، عایق کردن دور کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی و یا قراردادن کیسه ای پر از خاک اره و کاه در محفظه کنتور و عایق بندی لوله های آب در فضای باز ساختمان عنوان شده است. شرکت آبفای استان ایلام از مشترکین خواسته است، در این ایام که هوا یخبندان است از ریختن آب داغ یا آب گرم بر روی کنتور و یا روشن کردن آتش در حوضچه کنتور برای باز شدن یخ زدگی خودداری همچنین هنگام بروز هرگونه حادثه در خصوص انشعابات آب، مراتب را به مرکز ارتباطات مردمی (۱۲۲) اعلام کنند.۲۱۰ هزار مشترک آب و فاضلاب شهری و روستایی در استان ایلام وجود دارد.


توسعه کشور حول محور آموزش و پرورش، به عنوان پرورش‌دهنده سرمایه انسانی می‌چرخد
همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش سراسر کشور با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور و یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدیو کنفرانس با حضور صادق خلیلیان، استاندار خوزستان و استانداران سراسر کشور، رؤسای آموزش و پرورش کشور و خیران مدرسه‌ساز برگزار شد.
دکتر خلیلیان در حاشیه این آیین با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه آموزش و پرورش بیان کرد: رکن و محور توسعه هر کشور بر پایه آموزش و پرورش استوار است چراکه در این حوزه سرمایه انسانی کشور که عاملی مهم در توسعه به شمار می‌رود پرورش و رشد می‌یابد. وی خاطرنشان کرد: در واقع سرمایه انسانی در دیدگاه‌‎ها و نگرش‌‎های جدید توسعه، به عنوان یکی از محورهای اصلی قلمداد می‌گردد. در پایان این آیین به صورت همزمان با سراسر کشور با حضور استاندار خوزستان از مدیران برتر حوزه فعالیت‌های آموزش و پرورش و اشخاصی موثر در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

مدير شرکت خدمات حمايتي کشاورزي استان اعلام کرد:

مدير شرکت خدمات حمايتي کشاورزي استان آذربايجان شرقي از نبود پرمصرفي در ميزان مصرف کودهاي يارانه‌اي ازته، فسفاته و پتاسه طي سالهاي اخير به استناد آمار و اطلاعات موثق، در استان آذربايجان شرقي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان جهادکشاورزي استان ، مهندس جمشيد باقريان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: ميزان مصرف شده اين کودها همواره کمتر از ميزان توصيه شده توسط مؤسسه تحقيقات خاک‌ وآب بوده و نياز کشور به انواع کودهاي ازته، فسفاته و پتاسه هر سال توسط مؤسسه تحقيقات خاک ‌و آب کشور به وزارت جهادکشاورزي اعلام و مقادير کودهاي موردنياز به شرکت خدمات حمايتي کشاورزي اعلام و به استانها ابلاغ مي‌شود و در استان آذربايجان شرقي نيز ميزان کود مورد نياز سالانه توسط سازمان جهادکشاورزي به شرکت خدمات حمايتي کشاورزي استان اعلام و اين شرکت کود مورد تعهد را تأمين مي‌کند.
وي با اشاره به اينکه ميزان نياز کشور به کودهاي ازته، فسفاته و پتاسه مطابق ابلاغ مؤسسه تحقيقات خاک ‌و آب کشور به طور متوسط ۴.۵ ميليون تن در سال است، بيان کرد: اين در حالي است که مصرف کودهاي مذکور طي يک دهه اخير سالانه هيچگاه به ۳ ميليون تن نرسيده است بر اين اساس در سال ۱۴۰۰ تعهد شرکت براي تهيه کودهاي يارانه‌اي در استان آذربايجان شرقي مقدار 99 هزار و 500 تن بود که تا تاريخ 20/10/1400 مقدار 76 هزار و 400 تن از اين سهميه تامين شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 11درصد رشد داشته است.
مهندس باقريان افزود: از مقدار تامين شده تا تاريخ فوق الذکر 63 هزار و 700 تن بين کشاورزان و بهره برداران توزيع شده که اين مقدار توزيع نسبت به توزيع سال گذشته حدود 8 درصد افزايش نشان مي دهد.
مدير شرکت خدمات حمايتي کشاورزي استان آذربايجان شرقي در ادامه تصريح کرد: با وجود مصرف پايين کودهاي فسفاته و پتاسه در کشور در سالهاي گذشته، با ۵ برابر شدن قيمت کودهاي مذکور از ابتداي سال ۱۳۹۹ به علت تغيير نرخ ارز تخصيصي از رسمي به نيمايي، ميزان مصرف اين دو نوع کود مجدداً کاهش يافته و با مقادير توصيه شده توسط مراکز تحقيقاتي فاصله بيشتري پيدا کرده است.
مهندس باقريان با اشاره به نقش کودهاي شيميايي در کيفيت و کميت محصولات کشاورزي به لزوم توجه به ارتقاء سطح سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: هم اکنون کم مصرفي در کودهاي فسفاته و پتاسه به يکي از دغدغه‌هاي مهم کارشناسان و مديران بخش کشاورزي تبديل شده است.
مدير شرکت خدمات حمايتي کشاورزي استان در خصوص مصرف کود اوره بيان کرد: ميزان ازت توصيه شده توسط مؤسسه تحقيقات خاک ‌و آب براي کشور ساليانه بين ۲.۵ تا ۲.۷ ميليون تن است و اين در حالي‌است که به طور متوسط مصرف کود اوره در کشور طي يک دهه اخير همواره کمتر از ۲ ميليون تن در سال بوده است و بيشترين ميزان مصرف کود اوره در سال ۱۳۹۹ نيز بين ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن کمتر از مقادير توصيه شده توسط مؤسسه تحقيقات خاک ‌و آب بوده است لذا در کود اوره نيز ما دچار پٌرمصرفي نيستيم.
مهندس باقريان درخصوص کيفيت کودهاي شيميايي تدارک شده توسط شرکت خدمات حمايتي کشاورزي تصريح کرد: فرايند تأمين، توزيع و مصرف کودهاي تدارک شده در چارچوب «سامانه کنترل کيفي» با نظارت کامل صورت گرفته و از بالاترين کيفيت ممکن برخوردار است و چنانچه کودي داراي کيفيت نامناسب باشد به طور سيستماتيک شناسايي و از چرخه توزيع خارج مي‌شود. به گزارش روابط عمومي شرکت خدمات حمايتي کشاورزي استان آذربايجان شرقي، وي نتايج مثبت حاصل از آزمايشات مستمر مؤسسات تحقيقاتي و نظارتي از انبارهاي شرکت خدمات حمايتي کشاورزي را مؤيد کيفيت بالاي کودهاي تدارک شده توسط دولت دانست و ضمن اطمينان‌ بخشي به کشاورزان گفت: از کليه بهره‌برداران درخواست مي‌شود ضمن رعايت نکات فني در مصرف نهاده‌ها مطابق دستورالعملهاي فني ابلاغي، کودهاي مورد نياز خود را صرفاً از شبکه رسمي فروش به ويژه کارگزاران شرکت خدمات حمايتي کشاورزي مستقر در شهرستانها تهيه کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان از برفروبی 17 هزار و 800 کیلومتر باند از راه های استان در سه روز گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان، مسعود رستمی گفت: با تداوم بارش‌ها در استان همدان، همچنان عملیات برفروبی، یخ زدایی و نمک پاشی در راه‌های ارتباطی برون شهری ادامه دارد.
وی افزود: با توجه به اهمیت برقراری ایمنی تردد در راه‌ها، در سه ‌روز گذشته بیش از شش هزار و 950 تن مخلوط شن و نمک به منظور جلوگیری از لغزندگی، یخ‌زدگی و انسداد محورهای مواصلاتی، با استفاده از 312 دستگاه ماشین‌آلات سازمانی و تلاش 533 نفر از راهداران و رانندگان پرتلاش این اداره کل در سطح جاده‌ها پخش شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان بیان کرد: محورهای مواصلاتی استان همدان مجهز به دوربین های نظارتی است که با بهره‌گیری از آن‌ها از طریق اپراتورهای مرکز مدیریت راه‌ها، شرایط جوی و ترافیکی راه‌ها به شکل آنلاین رصد می‌شود و به محض مشاهده تغییرات، اکیپ‌ها در نقاط کوهستانی و گردنه‌های برفگیر مستقر می‌شوند تا در اسرع وقت عملیات برفروبی را به انجام برسانند.
رستمی ادامه داد: برای اجرای طرح راهداری زمستانی در راستای ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای، نیروهای راهداری شامل رانندگان و راهداران در قالب اکیپ های راهداری، با بهره گیری از انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در نظر گرفته شده که به محض اعلام هشدارهای هواشناسی در 34 راهدارخانه ثابت و سیار استان مستقر می‌شوند تا در اسرع وقت خدمات لازم را برای برقراری ترددی ایمن بعمل آورند.
معاون راهداری استان همدان در ادامه از رانندگان و کاربران جاده‌ای خواست حتی‌الامکان در فصل زمستان و در هنگام‌ بارش برف با توجه به هشدارهای هواشناسی، از سفرهای شبانه و غیر ضروری خودداری کرده و در صورت الزام به سفر حتما زنجیر چرخ، پوشاک گرم و سایر تجهیزات لازم به همراه داشته باشند.

نشست مشترک مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر و مدیرعامل جدید شرکت پالایش نفت آبادان برگزار شد.
در این دیدار که به منظور تبریک انتصاب مدیرعامل جدید شرکت پالایش آبادان انجام پذیرفت، مدیران عامل دو شرکت با ارائه توضیحاتی از عملکرد و شرح مختصری از فعالیت های انجام شده شرکت نفت و گاز اروندان و پالایشگاه نفت آبادان برهم افزایی و تعاملات بیشتر دو مجموعه تاکید نمودند.مهندس عذاری اهوازی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب مهندس حکیم قیم به عنوان مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان، برای ایشان آرزوی موفقیت نمودند و خواستار تداوم همکاری ها و بالا بردن تعاملات، در حوزه مسئولیت های اجتماعی خدمت به مردم فهیم خرمشهرو آبادان و همچنین بهره مندی پرسنل شرکت نفت وگاز اروندان ساکن در شهرهای خرمشهر و آبادان از امکانات رفاهی و خدماتی موجود این پالایشگاه شد.
در ادامه، مهندس قیم با بیان کمبودهای زیرساختی در شهرستان های آبادان و خرمشهر، به اهتمام شرکت پالایش نفت آبادان در انجام مسئولیت های اجتماعی خود نسبت به منطقه تأکید داشت و رویکرد جدی دولت سیزدهم در توجه به مناطق کمتر توسعه یافته را فرصت مغتنمی برای خدمت بیش از پیش ارزیابی کرد.
مهندس قیم در خصوص هم افزایی و تعاملات وسیع تر با شرکت نفت و گاز اروندان در حوزه های مختلف به ویژه رفع مشکلات رفاهی-خدماتی، تفریحی و افزایش سهم منازل سازمانی پالایشگاه آبادان جهت پرسنل شرکت اروندان مطالب و نکاتی بیان داشت، و مقرر گردید گروه هایی از هر دو شرکت جهت پیشبرد تصمیمات این نشست اقدامات و پیگیری لازم را انجام نمایند.
در ادامه این نشست نادر عمیدزاده فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر، با اشاره به پروژه های عمرانی پیش روی شهرستان خرمشهر راه برون رفت از کمبودهای زیر بنایی را هم افزایی و مشارکت همه سازمان ها در انجام مسئولیتهای تعریف شده دانست.

مدیر کل استاندارد استان همدان از شناسایی ۳۰ واحد صنفی دارای ترازوی بدون برچسب صحت عملکرد و غیر استاندارد خبر داد. محمد مددی در گفت‌وگویی با بیان اینکه یکی از وظایف حاکمیتی و مهم سازمان ملّی استاندارد ایران بحث اندازه شناسی قانونی و نظارت بر مقیاس ها است، عنوان کرد: وسایل توزین و سنجش به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می‌شود ، وسایل سنجش سبک شامل ترازو‌ها و وزنه‌هایی است که توسط اصناف به کار برده می‌شود.
وی افزود: در این آزمون مشخص گردید که ۳۰ واحد صنفی که ترازوهای آنها با استانداردهای فنی مطابقت نداشت به مراجع قضایی و تعزیرات معرفی شدند.
مددی مطرح کرد : عملکرد وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در فواصل زمانی منظم توسط کارشناسان استاندارد و آزمایشگاه‌های همکار مورد ارزیابی و آزمون قرار گرفته و پس از تائید صحت عملکرد، بر روی آن‌ها برچسب تائیدیه صحت عملکرد که قابل رویت برای مصرف کننده است الصاق می‌شود.
مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه به منظور اطمینان از صحت کار این وسایل و جلوگیری از کم‌فروشی ناشی از عدم دقیق بودن
عملکرد آن‌ها نظارت و آزمایش های به صورت مستمر انجام می‎شود ، اذعان کرد : در این راستا مجموعه اداره کل استاندارد استان همدان در ۹ ماه نخست سال نزدیک به ۵ هزار ترازو توزین سبک در واحد های سراسر استان را مورد آزمون
قرار داده است .

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه بنادر باید از تمام ظرفیت های راهبردی ، زیربنایی و لجستیکی خود جهت ارتقاء شاخص های عملیاتی و سرمایه گذاری استفاده کنند، از تخصیص اعتبارات لازم سازمانی، بمنظور اجرایی شدن برنامه های توسعه ای بندرامیرآباد خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد ؛ علی اکبر صفایی در جلسه ای که با حضور معاونین "امور بندری و مناطق ویژه" و "امور دریایی " سازمان بنادر و مدیرکل و معاونین بندرامیرآباد در محل این بندر برگزار شد ، ضمن ابراز خرسندی از روند عملکرد و برنامه های توسعه ای بندرامیرآباد، مسائل موجود در حوزه های مختلف دریایی ، بندری ، سرمایه گذاری و پروژه های فنی و مهندسی را مطرح و اعضای هیأت عامل حاضر در جلسه توضیحاتی را در این خصوص ارائه کردند.
صفایی با تأکید بر اینکه با روی کار آمدن دولت مردمی و تأکید ریاست محترم جمهور بر توسعه بنادر و نقش مهم آن ها در تحولات اقتصادی کشور گفت سازمان بنادرودریانوردی با اختصاص اعتبارات لازم ، بنادر کشور به ویژه بندرامیرآباد را در تسریع و تسهیل اجرای برنامه های توسعه ای و سرمایه ای یاری می رساند.
وی به ضرورت حضور و تقویت تردد کشتی ها با مالکیت ایرانی در دریای خزر اشاره کرد و از ارائه تسهیلات به بخش خصوصی فعال در حوزه اقتصاد دریا محور جهت خرید یا ساخت شناور و حمایت از ناوگان دریایی ملی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین یکی از برنامه های اصلی بنادر را فراهم آوردن زیرساخت ها جهت افزایش جذب سرمایه گذار دانست و عملکرد رشد ۴۰۰ درصدی بندرامیرآباد در جذب سرمایه گذار را با توجه به اراضی وسیع پشتیبانی و ایجاد امور زیربنایی بسیار مطلوب ارزیابی و بر تداوم این روند افزایشی تأکید کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با توجه به نقش مهم بندرامیرآباد در کریدور بین المللی شمال – جنوب گفت با استفاده از این ظرفیت و همچنین توان بندرامیراباد در حمل و نقل چندوجهی ، میزان واردات ، صادرات و ترانزیت کالا را با کشورهای اوراسیا توسعه خواهیم داد.
صفایی به موقعیت راهبردی اراضی شرقی بندرامیرآباد و لزوم برنامه ریزی های گسترده جهت عملیاتی سازی و جذب سرمایه گذاری با رویکرد تازه و نوین اشاره کرد و از تلاش در جهت الحاق ۲۷۰ هکتار از این اراضی به بندر اصلی با هدف افزایش جذب سرمایه گذاران در آینده نزدیک خبر داد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان ضمن قدردانی از عملکرد و اقدامات مطلوب بندرامیرآباد ، آتیه این بندر را در حوزه های مختلف بسیار امیدوار کننده و روشن دانست.