آغاز اجرای نظام جدید تعرفه‌گذاری برق

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر 75 درصد مشترکان خانگی صنعت برق کمتر از الگوی تعیین شده مصرف می‌کنند و این‌ها هیچ تغییر تعرفه‌ای را نخواهند داشت. مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تغییر نظام تعرفه‌گذاری حوزه برق گفت: از ابتدای بهمن‌ماه بر اساس تکلیف مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 1400، شاهد تغییر در نظام تعرفه‌گذاری برق هستیم. وی افزود: یارانه برق مشترکانی که بیشتر از الگو از برق استفاده می‌کنند، مطابق قانون کاهش خواهد یافت و به عبارت دیگر هزینه مصرف فراتر از الگوی این مشترکان پرمصرف به صورت پلکانی افزایش می‌یابد. رجبی مشهدی گفت: از تمامی مشترکان خانگی خواهش می‌کنیم، در همین شرایط فصل سرد که سوخت نیروگاهی به سختی تامین می‌شود، مصرف برق خود را کاهش دهند و صنعت برق را یاری دهند. این مقام مسئول در بیان یکی از اجزای تشویقی مصوبه جدید برقی دولت گفت: بر اساس این آیین نامه، مشترکانی که بتوانند پله مصرف خود را تعیین کنند یا به عبارت دیگر تخمینی از مصرف برق خود ارائه دهند، تا 5 درصد از تخفیفات صورت حساب برخوردار هستند. وی ادامه داد: اگر چه مشترکان پرمصرف برای مصارف در حد الگوی خود از یارانه برخوردارند، اما کاهش این میزان یارانه برای مصرف فراتر از الگو به حدی است که زمینه تغییر رفتار را مهیا کند، در این طرح مشترکانی که 2 برابر الگوی تعیین شده برق مصرف می‌کنند، بیشترین افزایش تعرفه را در طرح جدید را متحمل می‌شوند.

 

مردم آثار توافق‌های نفتی با روسیه را به‌زودی خواهند دید

وزیر نفت از امضای چند سند مهم با روس‌ها در حوزه توسعه میادین نفت، گاز، پتروپالایشگاه و انتقال فناوری خبر داد و گفت: مردم ایران آثار توافق‌های نفتی با روسیه را به‌زودی خواهند دید. جواد اوجی در تبیین مهمترین برنامه‌های خود در روسیه با بیان اینکه به جرأت می‌گویم که یکی از پربارترین سفرها بود و بسیار بیشتر از آنچه انتظار داشتیم، حاصل شد، اظهار کرد: دیدارهای خوبی با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر، نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی و شرکت‌های توانمند روس در حوزه نفت و گاز داشتیم. وی با اشاره به اینکه در زمینه مشارکت در توسعه میدان‌های نفت و گاز، احداث پتروپالایشگاه، انتقال فناوری و تجهیزات فناورانه، که به شدت موردنیاز صنعت نفت است، توافق‌های بسیار خوبی انجام شد و اسناد مهمی امضا شد، تصریح کرد: مردم ایران به‌زودی آثار این توافق‌ها را در حوزه انرژی خواهند دید. وزیر نفت با بیان اینکه با توجه به عزم جدی که در ۲ کشور به‌ویژه در حوزه وزارتخانه‌های نفت و انرژی ایران و روسیه وجود دارد، به‌زودی همه این توافق‌ها محقق می‌شود، یادآور شد: نقشه راه جامع همکاری مشترک در تمام زیرمجموعه‌های نفت و انرژی تدوین شده است. ما از یک‌ماه گذشته پیشنهادهای خود را به طرف‌های روس ارائه کرده بودیم و شرکت‌های توانمند روسی نیز علاقمندی خود را برای همکاری اعلام کردند.

قطع برق کارخانه‌های ترکیه در پی توقف صادرات گاز ایران
ترکیه هشدار داد در پی توقف ۱۰ روزه جریان صادرات گاز از ایران، ناچار است تامین نیرو برای کارخانه‌ها را کاهش دهد. شرکت بوتاس که اپراتور خط لوله دولتی ترکیه است، اعلام کرد فروش گاز به سایتهای صنعتی و نیروگاههای برق پرمصرف را محدود خواهد کرد اما به میزان کاهش حجم عرضه اشاره ای نکرد. وزارت نیروی ترکیه هشدار داد کسب و کارها در نتیجه عرضه کمتر گاز، با قطعی برق روبرو خواهند شد. این اختلال ضربه جدیدی به ترکیه وارد می‌کند که در ماه‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت عمده فروشی و افت ارزش لیر، با افزایش هزینه‌های مربوط به واردات انرژی روبرو شده است. دولت و بانک مرکزی ترکیه ناچار شده‌اند میلیاردها دلار را به شرکت بوتاس وام داده یا بفروشند تا توانایی خرید این شرکت را حفظ کنند. ایران مشکلات فنی را عامل توقف صادرات گاز از روز پنج شنبه اعلام کرده است.

سهمیه بنزین بهمن ۱۴۰۰ واریز شد
سهمیه بنزین بهمن ماه مانند ماه‌های گذشته و بدون تغییر، در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد. سهمیه بنزین بهمن ماه سال جاری همانند دوره‌های گذشته ۶۰ لیتر به کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی و ۲۵ لیتر به کارت سوخت موتورسیکلت‌ها با قیمت ۱,۵۰۰ تومان پنج شنبه ۳۰ دی ماه واریز شد. همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سقوط سهم اوپک از واردات نفت
هند به کف ۱۵ ساله
سهم اوپک از واردات نفت هند در سال ۲۰۲۱ به پایینترین حد در بیش از یک دهه گذشته سقوط کرد. بررسی و تحلیل آمار از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۱ توسط رویترز نشان داد اعضای اوپک که عمدتا کشورهای خاورمیانه و آفریقا هستند، شاهد افت سهمشان از واردات نفت هند به ۷۰ درصد در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سهم ۸۷ درصدی در سال ۲۰۰۸ بوده اند. طبق آمار، واردات نفت هند در سال ۲۰۲۱ به میزان ۳.۹ درصد بهبود یافت و به ۴.۲ میلیون بشکه در روز رسید اما همچنان پایین سطح واردات پیش از پاندمی در سال ۲۰۱۹ ماند. انتظار می رود با بهبود تقاضا برای سوخت، واردات نفت هند امسال بهبود بیشتری پیدا کند.

صنعت نفت ایران برای دوره پس‌از تحریم‌ها آماده می‌شود

گروه زیربنایی- مسلم پاک گهر: با پیشرفت مذاکرات برجام، ایران و به خصوص صنعت نفت خود را برای دوره ی پسا تحریم آماده می کند. اگرچه در طی مدت تحریم های ظالمانه آمریکا در قبال ایران باز هم کشورمان از طرق مختلف اقدام به فروش نفت می کرد اما با برچیده شدن تحریم ها علیه فروش نفت ایران، کشورمان می تواند با یک برنامه مدون بازار از دست رفته خود را به طور کامل و دوباره بازیابد. اویل پرایس گزارش می دهد که صنعت نفت در کشور در حال بازسازی خود بوده و تلاش می کند علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، آینده صنعت نفت خود را در دستان خود گیرد. حالا ایران که فروش نفت و درآمدهای نفتی خود را در سال گذشته میلادی افزایش داده‌است، قصد دارد با افتتاح یک پالایشگاه جدید، ساخت یک خط لوله جدید و تقویت روابط بین‌المللی جهت توسعه فرصت‌های بیشتر صادرات، در صنعت نفت خود سرمایه‌گذاری کند. در شرایطی که تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران همچنان ادامه دارد، تجارت نفت ایران متوقف نشده و این کشور آماده دوره پس‌از تحریم‌ها می‌شود.
محسن خجسته مهر، رییس شرکت ملی نفت ایران در این ماه اعلام کرد درآمدهای نفتی کشور افزایش قابل‌توجهی در 2021 داشته‌اند که نتیجه سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی در صنعت نفت کشور است. فروش نفت خام، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی ایران طی ماه‌های اخیر افزایش‌یافته است. جواد اوجی، وزیر نفت ایران هفته گذشته اعلام کرد 1.2 میلیون بشکه در روز فروش نفت در بودجه جدید ایران در نظر گرفته‌شده است. با توجه به این‌که چین تنها واردکننده رسمی نفت ایران است، این رقم بسیار قابل‌توجه به‌نظر می‌رسد. با وجود افزایش نرخ صادرات نفت ایران طی ماه‌های اخیر، بسیاری از کشورها هنوز هم از ترس تهدیدهای آمریکا از واردات نفت ایران خودداری می‌کنند.
ایران بااین‌وجود، با افتتاح یک پالایشگاه بزرگ نفت در جزیره قشم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت خود را افزایش می‌دهد. رئیس‌جمهور ایران در هفته گذشته فاز اول این پالایشگاه 220 میلیون‌دلاری را افتتاح کرد. نفت مورد نیاز این پالایشگاه از میادین نفتی سروش و نوروز می‌آید و فرصت فوق‌العاده‌ای برای تقویت تولیدات پتروشیمی ایران است. این پالایشگاه می‌تواند 35 هزار بشکه در روز نفت خام فوق سنگین را به انواع محصولات پتروشیمی از جمله قیر، نفتا، دیزل و نفت سبک تبدیل کند. ظرفیت این پالایشگاه طی 3 سال آینده به 100 هزار بشکه در روز خواهد رسید.
ایران در جای دیگری یک پروژه خط لوله جدید در دست دارد. شرکت ملی پالایش و توزیع نفت ایران یک یادداشت تفاهم با بانک ملت برای تامین هزینه ساخت یک خط لوله استراتژیک طی 4 سال، امضا کرده‌است. خط لوله تابش که کرمان و خراسان‌رضوی را به‌هم متصل می‌کند، به طول 948 کیلومتر و با هزینه 425.1 میلیون دلار ساخته خواهد شد.،انتظار می‌رود 150 هزار بشکه در روز محصولات نفتی از این خط لوله منتقل و امنیت سوخت شرق و شمال شرق ایران تضمین شود. ایران و آمریکا هنوز هم در حال مذاکره برای بازگرداندن قرارداد اتمی برجام هستند. این دو کشور هر دو از امضای این قرارداد سود می‌برند. این قرارداد برای بایدن یک پیشرفت قابل‌ملاحظه در سیاست خارجی کشور به‌دنبال خروج از افغانستان است و برای ایران به‌معنای احیای اقتصاد از طریق درآمد بیشتر و افزایش تجارت است. درحالی‌که تحریم‌های آمریکا علیه ایران ادامه دارد و تنش‌ها بر سر مذاکرات هسته‌ای روبه‌افزایش است، ایران مصمم به توسعه صنعت نفت خود است. تصمیم این کشور برای افزایش فروش نفت طی یک‌سال آینده، امنیت بیشتر نفتی از طریق ساخت یک خط لوله جدید و افزایش پالایش نفت با ساخت یک پالایشگاه بزرگ نفت خام، ایران را به جایگاه خود در تولید نفت منطقه باز می‌گرداند و قدرت‌هایی مانند چین و روسیه از این تلاش ایران حمایت خواهد کرد.

چین واردات نفت از ایران را افشا کرد
همچنین در اقدامی کم سابقه، چین آمار رسمی را منتشر کرد که نشان داد این کشور با وجود تحریمهای آمریکا، از ایران نفت وارد می کند. برای نخستین بار در یک سال گذشته چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، آماری را به صورت عمومی منتشر کرد که نشان داد این کشور در دسامبر مجموعا ۱.۹ میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده است. اطلاعاتی که از سوی گمرک چین منتشر شد، نخستین افشای علنی خرید نفت ایران از سوی چین از دسامبر سال ۲۰۲۰ است. چین در زمان تحریمها که در سال ۲۰۱۸ از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور وقت آمریکا علیه ایران به اجرا درآمد، از ایران نفت وارد کرده است با این حال به ندرت به خرید نفت خام از ایران اذعان کرده است.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از شهر فرودگاهی، بر لزوم راه اندازی مجدد ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) تأکید کرد. رستم قاسمی با حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از قسمت‌های مختلف این شهر فرودگاهی بازدید کرد. در ادامه وزیر راه و شهرسازی از ترمینال یک بازدید و ضمن دیداری صمیمانه با مسافرین پروازهای خروجی از محل پایگاه بهداشت مرزی و نحوه پذیرش مسافرین ورودی و چگونگی نظارت بر انجام رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازدید و در گفت‌وگو با مسافران مشکلات ایشان را جویا شد. رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی همچنین از ترمینال سلام، هسته پیشران منطقه آزاد، کارخانه نوآوری و صنایع خلاق فرهنگی و مرکز عملیات و برنامه‌ریزی پروازی AOCC بازدید کرد.

سرپرست عمران شهرهای جدید ایران با اعلام این‌که در شهر جدید هشتگرد مشکل منابع نداریم و مشکل ما مدیریت است وعده حل مشکلات مردم این شهر را به امام جمعه هشتگرد داد. علیرضا جعفری در جریان بازید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید هشتگرد با حضور در ایستگاه مترو ماموت، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های کار مهندسی این است که فعالیت ها مبتنی بر آخرین تکنولوژی های روز دنیا باشد قطعا ما پیشرفت های فوق‌العاده‌ای در حوزه مهندسی و همچنین ظرفیت های خوبی در حوزه طراحی و اجرا داریم که باید از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم. وی افزود: مدیریت هزینه، مدیریت کیفیت و در کنار آن سرعت در اجرای عملیات مهم‌ترین موضوعی است که باید اولویت کارها، در تمام شهرهای جدید باشد.

مدفون شدن راه‌های روستایی در برف!
راه‌های روستایی لرستان زیر برف مدفون‌شده است به‌طوری‌که به‌رغم انجام عملیات راهداری همچنان راه بسیاری از روستاها مسدود است. باوجوداینکه طی هفته جاری عملیات برف‌روبی در محورهای روستایی استان به‌صورت مستمر در جریان بوده اما ورود موج‌های مکرر بارشی به استان موجب مسدود شدن راه بیش از هزار روستای این استان شده است. همچنین محورهای کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال در استان‌های تهران، البرز، مازندران که روز گذشته ۱ بهمن ماه به علت بارش برف مسدود اعلام شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شدند. همچنین محور کمربندی شمالی اراک در استان مرکزی نیز که به علت بارش برف و کولاک شدید مسدود شده بود، بازگشایی شد.

سه حادثه در سه روز متوالی در راه‌آهن زاگرس
طی ۳ روز اخیر ۳ حادثه ریلی در منطقه راه‌آهن زاگرس رخ داد که خساراتی در پی داشت. طی روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۳ سانحه ریلی در منطقه راه آهن زاگرس به وقوع پیوست که خساراتی در پی داشت. صبح پنج شنبه ۳۰ دی‌ماه یک واگن فله‌بر در ایستگاه شوش حد فاصل ایستگاه اندیمشک و اهواز از خط خارج و منجر به مسدودی سه ساعته خط شد. روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه نیز به علت ورود واگنت ریلی (درزین د ۸۱) حامل مأموران به خط مسدود در ایستگاه بالارود، منجر به برخورد شدید با ماشین آلات خطی متوقف شده شد که منجر به خسارت شدید به هر دو دستگاه شد.

گردشگران خارجی از مالیات بر ارزش افزوده بلیت هواپیما معاف شدند
بر اساس آیین نامه مصوب دولت، مالیات بر ارزش افزوده بلیت پروازهای خارجی برای گردشگران غیر ایرانی که از ایرلاین های داخلی خریداری شود، مسترد می شود. محمد مخبر آئین نامه استرداد مالیات و عوارض کالاهای همراه مسافران و بلیت پروازهای خارجی گردشگران خارجی خریداری شده از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مصوب ۲۶ دی ماه هیئت دولت را به وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

از مشکلات تغییر کاربری اراضی تا نامشخص بودن محل تامین هزینه‌ها

تجارت- گروه زیربنایی : موضوع تامین مسکن همواره یکی از دغدغه‌های بسیار مهم مردم در طی سالیان گذشته بوده است. در حالی آرزوی خانه دار شدن برای بسیاری تبدیل به رویایی دست نیافتنی شده است که سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با توجه به افزایش قیمت مسکن و افزایش هزینه‌های ساخت در طول چند سال گذشته مدت زمان خانه دار شدن دهک های پایین جامعه را ۱۲۰ سال اعلام کرده است. در کشور‌های پیشرفته تقویت نظام اجاره داری باعث شده که خانوارها در این واحد‌ها که متولی آن عموما شهرداری ها هستند، چندین سال سکونت کنند و کنترل تورم و تمهیدات دیگر هم باعث می‌شود که در این کشور‌ها اجاره داری با شرایط دشواری همراه نباشد.
در حالی قرار است در قالب نهضت ملی مسکن ۴ میلیون مسکن در کشور ساخته شود که این طرح ۷ تنگنا و چالش اساسی دارد که باید برای حل آن چاره‌اندیشی شود. بر اساس جدیدترین آمار اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی تا هفته قبل حدود 2.7 میلیون نفر در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند. پروازنه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌ و شهرسازی استقبال هفته گذشته در این‌باره گفته بود: خانم‌های بالای 35 سال و آقایان بالای 45 سال می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند؛ این افراد باید سابقه سکونت پنج‌ساله را در شهر مورد تقاضای خود داشته باشند.
وی‌ با اشاره به امکان ثبت‌نام مجردهای 23 تا 45 سال، افزود: این دسته از مجردان اکنون امکان ثبت‌نام دارند و تا هنگام واگذاری زمین باید بر اساس تکلیف قانون رفتار شود چرا که این اقدام با هدف تشویق به ازدواج و تشکیل خانواده انجام شده است، با این حال افراد متأهل، زنان خودسرپرست، زنان مطلّقه و نخبگان علمی با معرفی بنیاد نخبگان و بیماران خاص با معرفی از وزارت بهداشت نیاز به ارائه شرط تأهل ندارند. وی تاکید کرد: طرح اقدام ملی مسکن و طرح نهضت ملی مسکن امروز هیچ‌گونه تفاوتی با هم ندارند؛ بر اساس مصوبه دریافتی از شورای‌عالی مسکن این دو طرح کاملاً شبیه به هم هستند و در دسته طرح‌های حمایتی مسکن قرار می‌گیرند.
اصلانی ابراز کرد: تسهیلات این دو طرح کاملاً مشابه به هم است و همه امکانات حمایتی موجود در طرح‌های حمایتی مسکن شامل طرح اقدام ملی نیز می‌شود، بنابراین دیگر دو طرح نداریم و هر دوی این طرح‌ها یکی شده‌اند. در حالی طرح ملی مسکن و نهضت ملی مسکن ادغام شده‌ و قرار است تا سال 1404 بالغ بر 4 میلیون مسکن در کشور ساخته شود که قانون جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) با 7 تنگنا و چالش روبروست. تنگنا‌هایی که در صورت بی‌توجهی به آنها تحقق هدفگذاری این طرح بزرگ را با موانعی مواجه خواهد کرد؛

منابع کم صندوق ملی مسکن
1- نبود سازوکار اجرایی شفاف و مشخص برای تحقق درآمدهای مالیاتی پایه‌های موجود از جمله مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر اراضی بایر.
2- فقدان مستمسک قانونی درآمدهای مالیاتی جدید از جمله درآمد بر عایدی سرمایه املاک، معاملات مکرر و ...
3- نامشخص بودن میزان منابع وصولی مربوط به اجاره بهای اراضی 99 ساله با توجه به عدم تعریف و تدقیق برنامه های حمایتی
4- عدم بروزرسانی نرخ اجاره بهای اراضی 99 ساله و حتی عدم وجود صرفه اقتصادی برای اخذ اجاره
عدم امکان تحقق پرداخت 20 درصد تسهیلات به بخش مسکن
1- وجود تکالیف قانونی برای پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی و صنعت
2- طولانی بودن بازپرداخت تسهیلات مسکن برای همه پروژه‌ها و همه گروه‌ها بدون وجود هیچگونه برش حمایتی

مشکلات ناشی از تغییر کاربری، افزایش تراکم و مالکیت اراضی واگذار شده توسط دستگاه های اجرایی
1- تصرفی بودن برخی از زمین‌های دستگاه‌ها، فقدان استناد مالکیت و وجود معارض و مشکلات حقوقی. 2وجود نابسامانی شدید کالبدی، اجتماعی، ترافیکی و زیست محیطی و ناهمگونی‌های خدماتی در برخی از اراضی و امکان توقف برخی از پروژه‌ها.

بالابودن هزینه آماده‌سازی اراضی الحاقی و توسعه منفصل
1-پوشیده شدن بخش قابل توجهی از اراضی برون شهری از زمین‌های سنگلاخی و باتلاقی.
2-عدم امکان تسطیح و کف سازی بسیاری از اراضی ملی به سبب عدم امکان دفع رواناب‌ها.

نامشخص بودن محل تامین هزینه‌های فراهم کردن زیر ساخت‌ها در اراضی ملی
1- واگذاری بخشی از توسعه شبکه‌های انرژی و ارتباطات به بخش خصوصی.
2- فقدان منابع دولتی و محدودیت تامین منابع و احتمال عدم تحقق در قالب بودجه‌های سنواتی.

عدم تدقیق سازوکار تامین خدمات ساختمانی
1- وابستگی درآمدی شهرداری‌های کشور به هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و گواهی پایان‌کار و امکان عدم همکاری از سوی و شهرداری‌ها و یا بروز مشکلات اجرایی.
2- ناچیز بودن مبلغ خدمات فنی و مهندسی و امکان عدم همکاری از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان و تقلیل استحکام و ایمنی ساختمان‌ها.
3- عدم وجود راهکار مشخص برای جلوگیری از دوباره‌کاری، اقدامات موازی و مکرر در صدور مجوزها و تاییدیه‌ها.

الگوها و شیوه های ساخت سنتی
1-ناچیز بودن سهم صنعتی‌سازی مسکن و اتلاف هزینه‌ها و بهره‌وری پایین ساخت و ساز.
2-وجود واسطه‌گری و عدم لجستیک مطلوب در فرآیند ساخت و ساز.
یکی از ضعف‌های بخش ساخت و ساز کشور استفاده از شیوه‌های منسوخ شده و سنتی است. امروز کمتر از 10 درصد ساخت و سازهای بخش مسکن کشور با استفاده از روش‌های صنعتی اجرا می‌شود که قابل قبول نیست. از این رو سنتی‌سازی انبوه‌سازان و سازندگان یکی از پاشنه‌ آشیل‌های اساسی در نهضت ملی مسکن است.البته طی ماه‌های اخیر رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با شرکت‌های خارجی برای ورود فناوری‌های نوین ساخت مسکن خبر داده است. مذاکراتی که تا امروز خروجی آن از سوی روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی اعلام نشده و مشخص نیست سرنوشت این مذاکرات به کجا رسیده است.