عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد  از بی توجهی سازمان استاند ارد  د ر حوزه ارتقای ایمنی خود رو، گفت: خود روسازان اتاق تصاد ف متناسب با استاند ارد های روز ند ارند  ولی با این حال به آنها اجازه د اد ه شد ه که کیسه هوا د ر خود روهای خود  نصب کنند . علی جد ی د ر گفت‌وگو با فارس با اشاره به حاد ثه رانند گی بهبهان و نقص سیستم‌های ایمنی نصب شد ه د ر خود روهای حاد ثه د ید ه و با انتقاد  ازخود روسازان، گفت: د ر برنامه ششم توسعه 2 ماد ه برای ارتقای ایمنی خود رو به عنوان د ستور کار اد اره استاند ارد  و تحقیقات صنعتی وجود  د ارد  که سازمان استاند ارد  باید  این اتاق را زود تر فعال می‌کرد  که این اتفاق رخ ند اد ه است.وی افزود : بیان تنها گلایه از نبود  زیرساخت‌های تست ایربگ کافی نیست و این سازمان به عنوان ناظر د ر رعایت استاند ارد ها باید  کاری بیشتر از گلایه کرد ن انجام د هد .وی د ر واکنش به توضیح خود روسازان د رباره چرایی بازنشد ن ایربگ خود روهای سانحه د ید ه و اد عای آنان د رباره زاویه نامناسب تصاد ف، گفت: باید  به مرد م گفت که برای باز شد ن ایربگ خود روی خود  هنگام تصاد ف از زاویه مناسبی تصاد ف کنند  تا صد مه نبینند .

جمعی از مد احان اهل بیت (ع)
با رهبر انقلاب دید ار می کنند 
به مناسبت سالروز ولاد ت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، جمعی از مد احان اهل‌بیت علیهم‌السلام با رهبر انقلاب د ید ار خواهند  کرد . به گزارش تجارت، این د ید ار با رعایت د ستورالعمل‌های بهد اشتی روز یکشنبه ۳ بهمن، به صورت حضوری د ر حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد  شد  و تعد اد ی از ماد حین د ر ابتد ای این مراسم به مد یحه‌سرائی خواهند  پرد اخت.

رفتار رئیس‌جمهوری الگوی
مد یریت جهاد ی است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتار رئیس‌جمهوری می‌تواند  الگوی ‎مد یریت جهاد ی برای همه‌ی خاد مان مرد م باشد . غلامعلی حد اد  عاد ل د ر حساب کاربری خود  د ر توییتر نوشت:
«‏بازد ید  آیت‌الله رئیسی از مناطق سیل‌زد ه‌ی کرمان آن‌هم تنها چند  ساعت پس از بازگشت از سفر فشرد ه به روسیه، هم ارزش و اهمیت د ارد  و هم پیام. رفتار رئیس‌جمهور می‌تواند  الگوی ‎مد یریت جهاد ی برای همه‌ی خاد مان مرد م باشد .»

اولیانوف: روسیه و آمریکا همکاری مفید ی
د ر زمینه ایران د اشته‌اند 
نمایند ه روسیه د ر سازمان‌های بین‌المللی د ر صفحه توییترش نسبت به اظهارات یک مقام پیشین آمریکایی و یک عضو «بنیاد  د فاع از د موکراسی‌ها» د رباره رایزنی اخیر وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه د رباره احیای توافق هسته‌ای واکنش نشان د اد . میخائیل اولیانوف نمایند ه روسیه د ر وین، د ر واکنش به انتقاد  ریچارد  گلد برگ، عضو لابی صهیونیستی «بنیاد  د فاع از د موکراسی‌ها» از پرد اختن وزیر امور خارجه آمریکا به موضوع احیای توافق هسته‌ای د ر وین د ر گفت‌وگو با همتای روسی‌اش، به جای پرد اختن به مسائلی از جمله اوکراین، د ر صفحه توییترش نوشت: روابط روسیه-آمریکا د ر وضعیت بسیار بد ی قرار د ارد . اگرچه د ر زمینه ایران، تا کنون توانسته‌ایم همکاری مفید ی د اشته باشیم. کنایه‌های تحریک‌آمیز تغییری د ر آن ایجاد  نخواد  کرد .اولیانوف د ر اد امه گفت: البته، نتیجه مثبت به تمامی بازیگران بستگی د ارد ، از جمله ایران به عنوان یکی از بازیگران اصلی، اما ما د ر مسیر د رستی حرکت می‌کنیم.انتقاد  گلد برگ و پاسخ اولیانوف به او د ر پی این مطرح می‌شود  که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه د ر ژنو ایران را یکی از محورهای گفت‌وگو با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه خواند .وی د ر اد امه عنوان کرد  که مسئله هسته‌ای ایران نمونه‌ای از چالش‌های امنیتی است که مسکو و واشنگتن می‌توانند  بر سر آن همکاری کنند .

عناوین و شعار محوری ایام د هه فجر ۱۴۰۰ اعلام شد 
رئیس ستاد  مرکزی د هه فجر انقلاب اسلامی با اعلام عناوین ایام الله د هه‌ فجر، شعار محوری سال‌ جاری را «جشن ملی ۱۴۰۰» اعلام کرد  و افزود : همه ما باید  د ر راستای بسترسازی برای حضور و مشارکت همه گروه‌ها و قشرهای جامعه د ر جشن پیروزی انقلاب تلاش کنیم. به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جلسه کمیته های تخصصی ستاد  د هه فجر انقلاب اسلامی با حضور سید  نظام الد ین موسوی رئیس ستاد  مرکزی د هه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد .رئیس ستاد  مرکزی د هه فجر د ر ابتد ای جلسه با اشاره به رویکرد های مختلفی که د ر نامگذاری روزها و انتخاب شعار محوری د هه فجر انقلاب اسلامی د ر سال جاری وجود  د اشت، خاطرنشان کرد : این موضوع د ر جلسات مختلف کارشناسی مورد  بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه مراسم د هه فجر انقلاب اسلامی د ر سال گذشته تحت الشعاع شیوع بیماری کرونا قرار د اشت، مقرر شد ، د هه فجر امسال با شعار محوری «جشن ملی ۱۴۰۰ » با شور و نشاط و تنوع بیشتر و حضور منسجم همه اقشار و آحاد  مختلف مرد م برگزار گرد د . عناوین روزهای د هه مبارک فجر نیز با تاکید  بر موضوعات و اقشار مختلف، نامگذاری شد ه است، تا همه قشرها و موضوعات کشور د ر این ایام به نوعی مورد  توجه قرار گیرد .

سازمان ملل: خطر د اعش همچنان
د ر عراق پابرجاست
سازمان ملل و آمریکا، حمله اخیر د اعش د ر استان د یالی عراق را که منجر به کشته شد ن ۱۱ سرباز عراقی شد ،
محکوم کرد ند . به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم،‌ سازمان ملل با محکوم کرد ن حمله د اعش د ربیانیه‌ای اعلام کرد  که حمله بزد لانه اخیر این گروه تروریستی، تلاشی برای بی‌ثباتی کشور عراق است.
همچنین د ر این بیانیه‌ آمد ه است که حمله اخیر د اعش و کشته شد ن ۱۱ سرباز عراقی نشان د اد  که هنوز تهد ید ات د اعش جد ی است و باید  با آن به سختی مقابله کرد .سفارت آمریکا د ر بغد اد  نیز د ر بیانیه‌ای کوتاه حمله اخیر د اعش د ر استان د یالی عراق را محکوم و بر ایستاد گی کشور خود  د ر کنارعراق تأکید  کرد .

میانمار ۲ فعال سیاسی را به مرگ محکوم کرد 
د و فعال سیاسی برجسته و مشهور میانمار از سوی د اد گاهی د ر این کشور به مرگ محکوم شد ند .
به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، تلویزیون میانمار گزارش کرد ، "کوان مین یو" و "فو زیار" د و فعال برجسته سیاسی میانمار بر اساس قانون مقابله با تروریسم این کشور گناهکار شناخته شد ه و بابت د ست د اشتن د ر انفجار، بمبگذاری و تامین مالی "تروریسم" به مرگ محکوم شد ه‌اند .

شبکه آمریکایی:«ریچارد  نفیو» از تیم مذاکره کنند ه آمریکایی خارج شد 

گروه سیاسی:یک شبکه آمریکایی مد عی شد ، یکی از اعضای کلید ی تیم مذاکره‌کنند ه آمریکا د ر وین به د لیل اختلاف بر سر مسیر گفت‌وگوها این مذاکرات را ترک می کند . به گزارش تجارت، شبکه ان‌بی‌سی نیوز د ر گزارشی د رباره روند  مذاکرات ایران و ١+٤ د ر وین به نقل از د و منبع آگاه مد عی شد  که تیم مذاکره‌کنند ه آمریکا اخیراً تغییر کرد ه است.بنابر اد عای ان‌بی‌سی نیوز، ریچارد  نفیو یکی از اعضای کلید ی تیم آمریکایی د ر وین، د ر حال ترک هیات مذاکره‌کنند ه است تا نقش متفاوتی را د ر وزارت امورخارجه آمریکا بر عهد ه بگیرد .این د و منبع آگاه همچنین اد عا کرد ه‌اند  که نفیو و رابرت مالی نمایند ه ویژه آمریکا د ر امور ایران د رخصوص مسیر مذاکرات هسته‌ای د ر وین اختلاف‌نظر د ارند  و به همین د لیل، د یگر د ر این سِمت حضور نخواهد  د اشت.یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا د ر این باره اظهار د اشت: ریچارد  نفیو تاکنون مشاوره های خوب و مفید ی د ر رایزنی های وین د ر طول حد ود ا یک سال گذشته د اشته است و ازین پس نیز د ر وزارت خارجه باقی خواهد  ماند .
به گزارش ایسنا، د ور هشتم مذاکرات ایران و گروه ١+٤ با حضور غیرمستقیم آمریکا با هد ف رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و احیای برنامه جامع اقد ام مشترک (برجام) بیش از د و هفته است که به صورت فشرد ه و جد ی د ر وین، پایتخت اتریش همچنان جریان د ارد .مذاکرات وین پس از هفت هفته به مرحله مهم و د ر عین حال سخت خود  نزد یک شد ه است؛ با وجود  برد اشته شد ن بخش زیاد ی از پرانتزها؛ موارد  باقی ماند ه موضوعاتی هستند  که د یگر به تصمیم‌گیری سیاسی د ر سطح بالا نیاز د ارند .پس از حد ود  د و ماه بخش قابل توجهی از مذاکرات احیای برجام و رفع تحریم ها د ر بخش های حقوقی، سیاسی و فنی پیش رفته است و بسیاری از اختلاف‌نظرها د ر خصوص پرانتزهای موجود  د ر متون مورد  نظر برطرف شد ه است. طرف ها د رباره اغلب موارد  اختلافی، اید ه‌ها و پیشنهاد اتی را مطرح کرد ه‌اند  اما هنوز تا تبد یل شد ن این اید ه ها به متن فاصله وجود  د ارد .با توجه به خروج یک جانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم های حد اکثری علیه ایران، بخش قابل توجه تسریع د ر روند  مذاکرات و د ستیابی به توافق و بازگشت همه طرف ها به برجام نیازمند  آن است که کاخ سفید  اقد امات لازم را د ر راستای رفع تحریم ها و ارایه تضمین ها انجام د هد . به محض اینکه آمریکا تصمیمات لازم را برای رفع مؤثر، قابل راستی‌آزمایی و پاید ار تحریم‌ها اتخاذ کند ، سرعت گفت‌وگوها افزایش یافته و توافق د ر مد ت زمانی کوتاه ممکن خواهد  شد .مذاکرات د ر روزهای اخیر د ر سطوح سیاسی و کارشناسی د ر چارچوب رایزنی های د و جانبه و چند جانبه اد امه د اشت و گفت وگوها د ر این هفته نیز اد امه خواهد  یافت.

"وین" د ر انتظار تصمیمات سخت
مذاکرات وین پس از هفت هفته به مرحله مهم و د ر عین حال سخت خود  نزد یک شد ه است؛ با وجود  برد اشته شد ن بخش زیاد ی از پرانتزها؛ موارد  باقی ماند ه موضوعاتی هستند  که د یگر به تصمیم‌گیری سیاسی د ر سطح بالا نیاز د ارند . بعد  از حد ود  د و ماه بخش قابل توجهی از مذاکرات احیای برجام و رفع تحریم ها د ر بخش های حقوقی، سیاسی و فنی پیش رفته است و بسیاری از اختلاف‌نظرها د ر خصوص پرانتزهای موجود  د ر متون مورد  نظر برطرف شد ه است. طرف ها د رباره اغلب موارد  اختلافی، اید ه‌ها و پیشنهاد اتی را مطرح کرد ه‌اند  اما هنوز تا تبد یل شد ن این اید ه ها به متن فاصله وجود  د ارد .
د ر عین حال د ر موارد  باقی‌ماند ه از اختلافات که به طور طبیعی از موضوعات مهم و سخت محسوب می شوند ، طرف‌ها نیازمند  تصمیم‌گیری سیاسی هستند .با توجه به خروج یک جانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم های حد اکثری علیه ایران، بخش قابل توجه تسریع د ر روند  مذاکرات و د ستیابی به توافق و بازگشت همه طرف ها به برجام نیازمند  آن است که کاخ سفید  اقد امات لازم را د ر راستای رفع تحریم ها و ارایه تضمین ها انجام د هد . به محض اینکه آمریکا تصمیمات لازم را برای رفع مؤثر، قابل راستی‌آزمایی و پاید ار تحریم‌ها اتخاذ کند ، سرعت گفت‌وگوها افزایش یافته و توافق د ر مد ت زمانی کوتاه ممکن خواهد  شد .مذاکرات د ر روزهای اخیر د ر سطوح سیاسی و کارشناسی د ر چارچوب رایزنی های د و جانبه و چند جانبه اد امه د اشت و رایزنی ها د ر این هفته نیز اد امه خواهد  یافت.رییس هیات مذاکره کنند ه کشورمان روز جمعه د ر د ید ارهای جد اگانه با انریکه مورا معاون رییس سیاست خارجی اتحاد یه اروپا و میخاییل اولیانوف رییس هیات مذاکره کنند ه روسیه د ید ار کرد .
هم چنین کشورهای گروه ۱+۴ به اضافه ایران د ر نشستی مشترک به بررسی آخرین تحولات و نتایج به د ست آمد ه د ر مذاکرات پرد اختند .علاوه بر این روسای روسی و آمریکایی مذاکره کنند ه د ر وین جد اگانه با یکد یگر د ید ار کرد ند .میخاییل اولیانوف نمایند ه روسیه د ر سازمان‎های بین‌المللی واقع د ر وین پس از د ید ار با راب مالی د ر توییتی نوشت: د رباره مسائل عمد ه باقی ماند ه که باید  برای اطمینان‌یابی از احیای برجام[توافق هسته‌ای] و لغو تحریم‌ها د ر روند  مذاکرات برجام انجام شود ، گفت‌وگو کرد یم.د ر حالی که مذاکرات د ر وین به گفته مقامات ارشد  آمریکایی و روسای هیات های مذاکره کنند ه رو به جلو و مثبت ارزیابی می شود ، همچنان برخی مقامات اروپایی به اعمال فشار نسبت به مذاکرات و به ویژه مذاکره کنند گان ایرانی د ر وین اد امه می د هند .
جو باید ن رییس جمهوری آمریکا د ر سخنان اخیر خود  مذاکرات وین را رو به جلو خواند  و گفت که الان وقت ترک میز مذاکره با ایران نیست اما د ر همین حال وزیر امور خارجه فرانسه د ر د ید ار با همتای آلمانی خود  مجد د  این موضع قبلی خود  مبنی بر کند  بود ن روند  مذاکرات را تکرار کرد  و گفت که ممکن است نبود  کند ی روند ، مذاکرات انجام شد ه تا اینجای کار را بی اثر کند .فشار د ر راستای تعیین ضرب الاجل برای د ستیابی به توافق یا طرح مساله توافق موقت و تسریع د ر روند  مذاکرات د ر حالی انجام می شود  که مقامات ایرانی بارها بر این موضع تاکید  کرد ه‌اند  که "به هیچ‌وجه موضوع توافق موقت د ر مذاکرات وین مطرح نیست و هیچ گونه ضرب الاجلی را برای د ستیابی به توافق نمی پذیرند ."مذاکره کنند گان ایرانی از ابتد ای مذاکرات د ر آذر ماه بر د ستیابی به توافقی پاید ار و قطعی تاکید  کرد ه اند  و د ر تمامی روند  طی شد ه و متون مذاکره شد ه تا کنون بر همین اساس عمل کرد ه اند .د ر همین حال میخاییل اولیانوف نمایند ه روسیه د ر مذاکرات د ر توییتی نوشت: روسیه احساس فوریت د ر مذاکرات را د ارد  اما با تعیین ضرب الاجل های مصنوعی مخالف است."

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد : پس از گذشت پنج روز، وعد ه رئیس د ستگاه قضا عملی شد  و بنای مربوط به قوه قوه قضاییه د ر بستر رود  چالوس، صبح امروز بعنوان اولین مکان د ر منطقه، تخریب شد . به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، «بیایید  کار جد ی و همه‌جانبه را از رود  چالوس شروع کنیم د ستگاه‌های حکومتی، د ولتی و افراد  عاد ی د ر بستر رود خانه و نه د ر حریم آن ساخت‌وساز د اشته‌اند  باید  د ر این مورد  اقد امی یکپارچه و هماهنگ صورت گیرد ، قوه قضاییه یکی از د ستگاه‌هایی است که د ر بستر رود  چالوس اقد ام به ساخت‌وساز کرد ه؛ بنای مربوط به د ستگاه قضا اگرچه یک بنای کوچک و قد یمی است، اما باید  به‌عنوان اولین مکان د ر آن نقطه تخریب شود ».اظهارات فوق الذکر، بخشی از د ستوراتی است که هفته گذشته، رئیس قوه قضاییه د ر شورای عالی حفظ حقوق بیت المال صاد ر کرد .حال وعد ه رئیس د ستگاه قضا عملی شد  و بنای مربوط به قوه قضاییه د ر بستر رود  چالوس، صبح امروز بعنوان اولین مکان د ر منطقه، تخریب شد .د وشنبه هفته گذشته بود  که رئیس د ستگاه قضا د ر جلسه شورای عالی قوه قضاییه به موضوع چالش‌برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زراعی و کشاورزی پرد اخت و د ر این راستا د ستورات مهمی را د ر راستای مقابله همه‌جانبه، بد ون اغماض و هرگونه خط قرمز با متجاوزان و متعد یان به اراضی ملی و منابع طبیعی و سود اگرانی که مباد رت به تغییر کاربری اراضی زراعی می‌کنند  و همچنین قلع‌وقمع و تخریب بد ون ملاحظه بناها و مستحد ثاتی که از سوی افراد  عاد ی و برخی د ستگاه‌های حکومتی و د ولتی د ر حریم رود خانه‌ها احد اث می‌شوند ، صاد ر کرد .رئیس عد لیه د ر همین راستا به یک رویه ناد رست، غیرمنطقی و هزینه‌زا اشاره کرد  و گفت: اینکه با صرف هزینه‌های بسیار و مصالح ساختمانی مرغوب، پس از تصرف اراضی یا تغییر کاربری آن‌ها یا د ر حاشیه و بستر رود خانه‌ها، یک بنای مجلل یا مکان تفریحی نظیر هتل و رستوران مقابل چشمان د ستگاه‌های مسئول و ناظر احد اث شود  و سپس د ستگاه‌های ذی‌ربط مباد رت به قلع‌وقمع و تخریب آن بنا کنند ، رویه د رستی نیست.

گروه سیاسی:نمایند ه مجلس گفت: تشکیل مافیا د ر وارد ات سموم باعث انحصار د ر این حوزه شد ه که انتظار این است وزیر جهاد  کشاورزی با این موضوع برخورد  کند . محسن علیزاد ه عضو کمیسیون اقتصاد ی مجلس شورای اسلامی د ر گفت وگو با تسنیم، ضمن انتقاد  از عملکرد  وزارت جهاد  کشاورزی د ر اعمال ممنوعیت برای وارد ات محصولات کشاورزی ایرانی د ر برخی از کشورها، گفت: عد م برنامه‌ریزی مناسب د ر چند  سال گذشته باعث متضرر شد ن کشاورزان شد ه است.وی با بیان اینکه متاسفانه به د لیل کم کاری برخی از مسئولین وزارت جهاد  کشاورزی فضای فعلی را برای صاد رات محصولات کشاورزی رقم زد ه است، اد امه د اد : طبق بررسی‌های که د ر مجلس د اشته‌ایم د ر سازمان حفظ نباتات مافیایی بین مد یران و کارشناسان برای وارد ات سموم آماد ه مصرف و مواد  اولیه تولید  سموم غیر استاند ارد  تشکیل شد ه است که باید  جلوی آن گرفته شود .نمایند ه سپید ان د ر مجلس با تاکید  بر اینکه اعمال ممنوعیت وارد ات محصولات کشاورزی ایرانی از سوی برخی از کشورهای همسایه آسیب جد ی به کشاورزان وارد  کرد ه است، عنوان کرد : محد ود یت‌های اعمال شد ه باعث شد ه تا سایر محصولات کشاورزی که به صورت استاند ارد  و با زحمات بسیار زیاد ی تولید  شد ه اند  امکان صاد رات ند اشته باشند  و بر روی د ست تولید  کنند گان باقی بماند .عضو کمیسیون اقتصاد ی مجلس با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان حفظ نباتات د ر زیر مجموعه وزارت جهاد  کشاورزی برنامه ریزی برای تولید  محصولات سالم است که متاسفانه د ر سال‌های گذشته نتوانسته‌اند  به این موضوع مهم بپرد ازند ، گفت: طبق گزارشاتی که د اریم بالغ بر هزار میلیارد  تومان سود  به جیب مافیای سموم رفته و این سود  هنگفت اجازه شکستن انحصارها را نمی‎د هد  تا سایر وارد کنند گان اقد ام به وارد ات و تولید  سموم استاند ارد  کنند .علیزاد ه با تاکید  براینکه از وزیر جهاد  کشاورزی انتظار د اشتیم با شکستن انحصارها و ویژه‌خواری‌ها کمک کند  تا فضای وارد ات سموم کشاورزی باز شود ، افزود : د ر کمیسیون اقتصاد ی و هیات مقررات زد ایی به د نبال شکستن انحصارها هستیم.

یک کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرد 

گروه سیاسی:یک کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد : حمله اخیر انصارالله یمن به برخی از مکان‌های استراتژیک امارات د ارای د و پیام سیاسی و نظامی به این کشور است . مجتبی امانی د ر گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه حمله اخیر انصارالله به امارات که طی سالهای اخیر همراه با ائتلاف سعود ی نقش عمد ه ای د ر محاصره و اشغال یمن د اشته است، نشان د اد  که توانمند ی‌های نظامی انصارالله نسبت به ابتد ای وقوع این جنگ بسیار پیشرفت کرد ه و افزایش یافته است، اظهار کرد : این د ر حالی است که ائتلاف سعود ی به رهبری عربستان د ر باتلاق یمن گرفتار شد ه و نمی د اند  که چگونه می تواند  از این باتلاق با آسیب و هزینه کمتری خارج شود  .وی با بیان اینکه د ر این ایام عربستان سعود ی و ائتلاف همراهش د ر حمله به یمن به موفقیت و پیشرفت جد ید ی د ست پید ا نکرد ه‌اند ، افزود : پس از حمله انصارالله به امارات، ائتلاف سعود ی اقد ام به انجام حملات جد ید ی علیه مرد م یمن کرد  ولی واقعیت این است آنها از جمله اماراتی ها توقع چنین پیشرفت و حملاتی را از انصارالله ند اشتند .این د یپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه معاد لات د ر یمن با توجه به تحولات جد ید  به نفع انصارالله د ر حال پیشروی است، گفت : حملات صورت گرفته به یمن بعد  از حمله انصارالله به امارات بیش از اینکه یک اقد ام اماراتی برای پاسخگویی باشد  و حتی یک اقد ام مشترک، یک اقد ام سعود ی بود  .این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه حمله اخیر به امارات هوشمند انه بود  و د ارای د و پیام سیاسی و نظامی به این کشور بود  ،افزود  : د ر واقع انصارالله به امارات این پیام را د اد  که اگر د خالت ها و حملات خود  د ر یمن را کاهش د هد  و نیروهای خود  را از یمن بیرون ببرد  ، انصارالله نیز از این به بعد  حمله به عمق سرزمینی امارات را د ر د ستور کار خود  نخواهد  د اشت، آنها همچنین با این حمله قد رت د فاعی و نظامی خود  را به رخ ائتلاف سعود ی از جمله امارات کشاند ند .

آیت الله رئیسی تاکید  کرد 

گروه سیاسی: رئیس جمهور تلاش و فد اکاریهای انجام شد ه د ر مقابله با بیماری کرونا و کاهش قابل توجه شمار مبتلایان و فوتیهای ناشی از ویروس کرونا را اقد امی ارزشمند  توصیف کرد  و بر ضرورت حفظ، صیانت و بهبود  هر چه بیشتر وضعیت بهد اشتی موجود  تاکید  کرد .
آیت الله سید  ابراهیم رئیسی روز شنبه د ر جلسه ستاد  ملی مقابله با کرونا با قد رد انی از کاد ر بهد اشت و د رمان، د انشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و همه د ست اند کاران مقابله با ویروس کرونا، اظهار د اشت: امروز به خاطر تلاشها و فد اکاریهای خالصانه و خستگی ناپذیر همه د ستگاههای مسئول و همراهی و همکاری مرد م، از شرایط نسبتا مناسبی نسبت به سایر کشورها برخورد ار هستیم و برای کنترل کامل این بیماری لازم است همچنان شیوه نامههای بهد اشتی با د قت مراعات شود .
رئیس جمهور با اشاره به تاثیر واکسن
د ر کنترل شیوع بیماری کرونا گفت: لازم است رسانههای جمعی و چهرهها و شخصیتهای علمی اهمیت و تاثیر واکسن کرونا را برای آن د سته از مرد م که هنوز شبهه و ترد ید  د ارند ، تبیین کرد ه و اقناع نمایند  و اهمیت د ریافت د وز سوم واکسن کرونا د ر صیانت از جان مرد م را نیز برای افکار عمومی
تبیین کنند .
رئیسی همچنین از مسئولین د ستگاههای مختلف خواست تا موضوع رعایت و نظارت بر اجرای اصول بهد اشتی و ترد د  مسافر از تمامی مرزها را با جد یت کنترل کنند .رئیسی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شد ه د ر خصوص وضعیت نامناسب حمل و نقل عمومی به ویژه مترو بر تد اوم کنترلهای د قیق و توجه به رعایت فاصلهگذاری اجتماعی تاکید  کرد .