ظرفیت‌های خوبی د ر زمینه سنگ‌آهن د ر کشور وجود  د ارد 

معاون امور معاد ن و فرآوری مواد  وزارت صنعت، معد ن و تجارت گفت: هنوز ظرفیت‌های خوبی د ر زمینه سنگ‌آهن د ر کشور وجود  د ارد  و اگر بتوانیم مشکلات بخش اکتشافات‌مان را حل کنیم، برآورد  می‌شود  بیش از آنچه د ر آمارها آمد ه ظرفیت و ذخایر سنگ‌آهن موجود  است. رضا محتشمی‌پور د ر گفتگو با ایرنا افزود : موضوع تامین سنگ‌آهن د ر کشور با سطح کنونی اکتشافات انجام شد ه، به عنوان یک د غد غه مطرح است. وی بیان د اشت: از سویی می‌د انیم سطح و عمق اکتشافات انجام شد ه د ر کشور بسیار پایین است، یعنی به‌طور قطع ظرفیت‌های خوبی برای سنگ‌آهن وجود  د ارد  که هنوز کار نشد ه است. معاون امور معاد ن و فرآوری مواد  وزارت صنعت، معد ن و تجارت تصریح‌کرد : د ر همین زمینه، موضوع معاد ن فرامرزی مثل هر همکاری بین‌المللی د یگری برای ما از اهمیت برخورد ار است. وی اد امه‌د اد : مهم است که بتوانیم ظرفیت‌های معد نی کشورمان را د ر اختیار د یگران قرار د اد ه و به جذب سرمایه‌گذاری بپرد ازیم و اینکه د ر سایر کشورها د ر حوزه معد ن ورود  کنیم. محتشمی‌پور با اشاره به وجود  تقاضاهایی برای فعالیت د ر معاد ن د یگر کشورها، تصریح کرد :‌ این، بخشی است که بکر ماند ه و کار زیاد ی د ر این زمینه انجام نشد ه است؛ با این حال به معنای تامین سنگ‌آهن از خارج از کشور نیست. معاون امور معاد ن وزارت صنعت، معد ن و تجارت تاکید  کرد : پیشرفت هر روزه فناوری‌ها د ر جهان، به‌طور مرتب این اعد اد  و ارقام را تغییر می‌د هد  و به آمارهای سنگ‌آهن کشورمان می‌افزاید .

 

کاهش قیمت خود رو با اصلاح زنجیره تامین مواد  اولیه

عضو کمیسیون صنایع و معاد ن مجلس گفت: اگر عرضه فولاد  د ر د اخل به میزان نیاز د اخل باشد ، قیمت این محصول به صورت کلی حد ود  ۵ تا ۷ د رصد  کمتر از نرخ جهانی خواهد  شد ، بنابراین بهای کالاهای مرحله بعد ی تولید  نیز کاهش می‌یابد  و این امر به نفع خود روسازان خواهد  بود . علی جد ی د ر گفتگو با خانه ملت د رباره برخی اظهارنظرها مبنی بر ضرورت اصلاح زنجیره تامین مواد  اولیه تولید  خود رو، الزام تولید کنند گان مواد  اولیه تولید  خود رو به تحویل این مواد  با قیمت‌های د ستوری به خود روسازان را راهکاری موقت برای کاهش هزینه‌های تولید  د انست. این نمایند ه مجلس با بیان اینکه ما به د نبال این هستیم که موضوع تامین مواد  اولیه مورد نیاز برای تمامی صنایع رفع شود ، افزود : اگر عرضه فولاد  د ر د اخل به میزان نیاز د اخل باشد ، قیمت این محصول به صورت کلی حد ود  5 تا 7 د رصد  کمتر از نرخ جهانی خواهد  شد ، بنابراین قیمت کالاهای مرحله بعد ی تولید  نیز کاهش می‌یابد  و این امر به نفع خود روسازان خواهد  بود . وی اضافه کرد : د ر حال حاضر به د لیل کمبود  عرضه فولاد ، قیمت‌ د ر بازار بالا است حتی د ر برخی موارد  تولید کنند ه ناچار است این مواد  اولیه را از د لالان بالاتر از قیمت موجود  خرید اری کند . وی با بیان اینکه اگر عرضه به میزان نیاز نباشد ، قیمت‌ها سلیقه‌ای تعیین می ‌شود ، تصریح کرد : د ر برخی موارد  بهای مواد  اولیه مورد نیاز تولید  خود رو مانند  فولاد  از نرخ جهانی نیز بیشتر است.

قصور خود روسازان
در کاهش کیفیت باید  بررسی شود 
مد یرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: ما قبول د اریم که کیفیت خود رو‌های د اخلی پایین است، اما وزارت صمت د رباره ایمنی خود رو‌ها کوتاه نمی‌آید  و اگر مشکلی د ر ایمنی باشد  قابل اغماض نیست. به گزارش تسنیم، سهیل معمارباشی با اشاره به اینکه وضعیت کیفی خود رو‌های د اخلی ما آن طور که باید  نیست و باید  خود رو سازان د ر حوزه کیفیت بیش از این کار کنند ، گفت: د و شرکت بزرگ خود رو سازی ما تاکنون هزاران میلیارد  تومان ضرر کرد ه اند  و همچنان د ر زیان هستند ، واحد ی که د ر زیان باشد  نمی‌تواند  د ر حوزه کیفیت و توسعه محصولات عملکرد  خوبی د اشته باشد . مد یرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به تصاد ف زنجیره‌ای حاد ثه بهبهان و باز نشد ن کیسه هوا، افزود : کیسه هوا د ارای جعبه سیاه است و باید  این جعبه‌های سیاه به د قت بررسی شود  و چنانچه مشکلی د ر کیسه هوای خود رو‌ها باشد  قابل اغماض نیست، ما سالانه گزارش‌هایی مبنی بر بازشد ن کیسه هوا د ر تصاد فات از خود رو سازان د ریافت می‌کنیم که این نشان می‌د هد  ایراد  کلی وجود  ند ارد ، اما د رباره حاد ثه بهبهان نیاز به بررسی د قیق تری د اریم و چنانچه قصوری از خود رو سازان سر زد ه باشد  حتماً تبعات آن را می‌پذیرند . معمارباشی اد امه د اد : د ر حاد ثه بهبهان حد ود  23 خود رو برای شرکت سایپا بود  و 15 خود رو برای شرکت ایران خود رو و 21 خود روی د یگر هم از سایر شرکت‌ها بود ند ، 50 د رصد  از خود رو‌های این حاد ثه قبل از سال 89 تولید  شد ه بود ند  و د ر کل کیسه هوا ند اشتند . وی گفت: شرکت‌های بازرسی مستقل شاخص‌های کیفی خود رو‌ها را بررسی می‌کنند  و گزارش‌های نظارتی به ما ارسال می‌شود  و ما هم گزارش‌ها را هر سه ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌کنیم.

حاصل تجارت خارجی ۹ ماهه کشور
۷۴ میلیارد  د لار است
معاون توسعه صاد رات کالا و خد مات سازمان توسعه تجارت گفت: د ر ۹ ماه گذشته به مد د  تلاش فعالان اقتصاد ی تجارت خارجی کشور عد د  ۷۴ میلیارد  د لار را تجربه کرد  که نیمی از آن مربوط به صاد رات و نیمی نیز مربوط به وارد ات است. به گزارش ایرنا، فرهاد  نوری اظهار د اشت: کشورهای همسایه د ر اولویت بازارهای صاد راتی ایران طی هستند  که شاخص‌هایی مانند  همجواری، شبکه حمل و نقل، بازگشت ارزهای صاد راتی و مناسبت‌هایی که د ر این سال ها شکل گرفته را می توان از د لایل این اولویت‌گذاری برشمرد . وی اضافه کرد : با این وجود  کالاهای تولید ی ایران به اقصی نقاط جهان مانند  آلمان، بلژیک، افریقای جنوبی، چین، تایوان و اند ونزی صاد ر شد ه که مایه افتخار است. معاون سازمان توسعه تجارت افزود : د ر کنار این موفقیت‌ها د ر بازارهای نوظهور رشد  خوبی د اشتیم که امید واریم پیشتازی صاد رکنند گان کشور د ر این عرصه نیز تد اوم د اشته باشد . نوری از بهبود  عاید ی صاد رات د ر سال جاری خبر د اد  و گفت: د ر سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل حد ود  ۳۰ د رصد  قیمت هر تُن کالای صاد راتی ما بهبود  پید ا کرد ه است، هرچند  افزایش قیمت‌های جهانی تا حد ود ی د ر این موضوع اثرگذار بود . وی همچنین به مصوبه اخیر بانک مرکزی اشاره کرد  و گفت: باقیماند ه مشکلات ارزی صاد رکنند گان با این بخشنامه برطرف می شود  و د غد غه برگشت ارز که از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ گریبانگیر صاد رکنند گان شد ه بود  از بین خواهد  رفت.

تجارت نیم‌میلیارد  یورویی ایران و اروپا د ر ۱ ماه
یورو استات از تجارت حد ود  ۵۰۰میلیون د لاری اتحاد یه اروپا با ایران د ر نوامبر ۲۰۲۱ خبر د اد  و اعلام کرد  وارد ات اروپا از ایران د ر این ماه با رشد  ۸۱د رصد ی نسبت به مد ت مشابه سال قبل مواجه شد ه است. به گزارش تسنیم، پایگاه خبری یورو استات، کل مباد لات تجاری ایران و 27 عضو اتحاد یه اروپا د ر یازد همین ماه سال 2021 را 499 میلیون یورو اعلام کرد . مباد لات تجاری ایران و اتحاد یه اروپا د ر نوامبر 2021 با رشد  30د رصد ی نسبت به مد ت مشابه سال قبل مواجه شد ه است. د ر نوامبر 2020 کل مباد لات د و طرف 383 میلیون یورو اعلام شد ه بود . براساس این گزارش صاد رات اتحاد یه اروپا به ایران د ر نوامبر 2021 با رشد  22د رصد ی نسبت به مد ت مشابه سال قبل مواجه شد ه و از 330میلیون یورو د ر ماه نوامبر 2020 به 403میلیون یورو د ر مد ت مشابه سال 2021 رسید ه است. میان اعضای اتحاد یه اروپا، آلمان، رومانی و ایتالیا بیشترین صاد رات کالا به ایران را د ر نوامبر 2021 د اشته‌اند . آلمان با صاد رات 144 میلیون یورویی بیشترین سهم را د اشته است. وارد ات اتحاد یه اروپا از ایران د ر نوامبر 2021 نیز رشد  قابل توجه 81د رصد ی د اشته و به 96 میلیون یورو رسید ه است. اتحاد یه اروپا د ر مد ت مشابه سال قبل از آن 53 میلیون یورو کالا از ایران وارد  کرد ه بود . آلمان، ایتالیا و اسپانیا بیشترین وارد ات کالا از ایران را د ر نوامبر 2021 د اشته‌اند . میان وارد ات‌کنند گان کالا از ایران، آلمان د ر رتبه نخست قرار د اشته به‌طوری که 22.5 میلیون یورو از ایران وارد ات د اشته است.

تکمیل حد ود  ۹هزار خود روی ناقص سایپا
د ر یک هفته
مد یرعامل سایپا از کاهش حد ود  ۹هزارد ستگاهی خود روهای ناقص کف کارخانه د ر یک هفته اخیر خبر د اد  و گفت: با اجرای به‌موقع عملیات تأمین قطعات، تعد اد  خود روهای ناقص سایپا به حد ود  ۷۰هزار د ستگاه کاهش یافته است. به گزارش سایپانیوز، محمد علی تیموری با اشاره به برنامه تیم مد یریتی جد ید  گروه خود روسازی سایپا جهت تکمیل هرچه سریعتر خود روهای کف کارخانه افزود : کارگران پرتلاش و نیرو‌های انسانی واحد های مربوطه د ر تمام روزهای هفته علاوه بر تولید  جاری مشغول اجرای فرایند  تکمیل خود روهای ناقص هستند .

212 میلیون د لار لوازم خانگی تا پایان آذرماه 1400 صاد ر شد ه است؛

گروه صنعت و تجارت: از ابتد ای سال ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه ۲۱۲ میلیون د لار لوازم خانگی صاد ر شد  که نسبت به مد ت مشابه سال ۱۳۹۹ رشد  چهار د رصد ی د اشته است. سال گذشته ۳۰۸ میلیون د لار لوازم خانگی صاد ر شد  که نسبت به سال قبل از آن رشد  چهار د رصد ی د اشته است. د ر این میان آنطور که کارشناسان می گویند  مبارزه با فساد  و قاچاق را د ر رشد  و پیشرفت تولید  کشور موثر است. وابستگی شد ید  مواد  اولیه لوازم‌خانگی به نهاد ه‌های وارد اتی، تعد اد  زیاد  واحد های تولید ی لوازم خانگی و بومی‌سازی فناوری این صنعت از جمله مشکلات صنایع لوازم خانگی است. همچنین صاد رکنند گان و تولید کنند گان باید  از توافقات انجام شد ه کشورمان با کشورهای عضو پیمان اقتصاد ی اوراسیا استفاد ه کنند . د ر این میان شناسایی الگوی توسعه بومی کسب و کار بنگاه های فعال ایرانی با توجه به وجود  بنگاه های موفق ایرانی د ر عرصه‌های مختلف تولید ی ضرورت د ارد . د ر حال حاضر د ر کشور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کارگاه بزرگ صنعتی وجود  د ارد ، این د ر حالی است که د ر یک د هه اخیر تعد اد ی بنگاه جد ید  شروع به فعالیت کرد ه است و د رعین حال تعد اد ی نیز ورشکسته شد ه و از صحنه کسب و کار کشور خارج شد ه اند .

چالش های صنعت لوازم خانگی د ر کشور
نکته قابل توجه اینکه تعد اد ی از کارگاه های صنعتی کشور با وجود  مواجهه با چالش‌های محیطی اعم از اقتصاد ی و نهاد ی، نه تنها پیشرفت هایی د اشته اند ، بلکه توانسته‌اند  بنگاه‌های بزرگ و رقابتی ایجاد  کنند . نبود  شناخت کافی از بازار و نیاز مشتری، استفاد ه از پلتفرم های متفاوت برای یک محصول، ضعیف بود ن کیفیت تامین کنند گان لوازم خانگی کشور، وجود  برند های کوچک متعد د  لوازم خانگی، ضعف زنجیره تامین و آشنا نبود ن این صنعت با سیستم نوآوری را از جمله چالش‌های اصلی صنعت لوازم خانگی د ر کشور است. از سوی د یگر برخی فعالان صنعت لوازم خانگی می گویند  که سرعت علم نسبت به سرعت تولید  افزایش یافته و عمر تکنولوژی د ر جهان به کمتر از یک‌سال رسید ه است، به‌طوریکه د ر این مد ت چند  مد ل محصول جد ید  با فناوری جد ید  تولید  می شود . د ر این میان رفع مشکلات حاکمیت با بخش تولید ، سرمایه‌گذاری د ر بخش‌های کوچک و بزرگ د ر این صنعت و توجه تولید کنند گان لوازم خانگی د اخلی بر بخش مهند سی و نوآوری د ارای اهمیت است و بزرگترین چالش این صنعت همسان نبود ن نظرات حاکمیت با تولید کنند گان و نبود  زیرساخت‌های لازم برای صاد رات لوازم خانگی است. د ر این میان تد وین استراتژی و پتانسیل‌های فنی، علمی و مهند سی برای ورود  به بازارهای جهانی لوازم خانگی د ارای اهمیت بالایی است. د ر حال حاضر عمد ه ترین مشکلات پیش روی توسعه صنعت لوازم خانگی عبارت است از نبود  تیراژ اقتصاد ی، به‌صرفه نبود ن نوآوری د ر سطح کلان، نبود  نیروهای انسانی متخصص و ماهر، عد م ثبات د ر فضای کسب وکار که مانع سرمایه‌گذاری می‌شود  و به صرفه نبود ن تحقیقات بازار.

آخرین وضعیت بازار لوازم خانگی چگونه است؟
د ر همین حال نایب رییس اتحاد یه فروشند گان لوازم خانگی اظهار د اشت:‌ به طور میانگین د ر سال ۲ میلیون د ستگاه تلویزیون د ر کشور مصرف می‌شود . و ظرفیت تولید  ۳ میلیون د ستگاه تلویزیون د ر د اخل را هم د اریم اما بین ۴۰ تا ۵۰ د رصد  از این ۲ میلیون د ستگاه توسط شبکه قاچاق تامین می‌شود . محمد حسین اسلامیان د ر گفتگو با ایلنا د ر مورد  آخرین وضعیت بازار لوازم خانگی و وضعیت قاچاق د ر این حوزه اظهار کرد : د ر ماه اخیر برخورد  د ر سطح عرضه د ر بازار بسیار بیشتر شد ه است و د ر سطح عرضه تهران شاهد  فروش کمتری از کالای قاچاق هستیم. برخورد ها تشد ید  شد ه و د ر چند  مورد  هم ستاد  مبارزه با قاچاق کالا، اقد ام به جمع‌آوری کالا از سطح عرضه کرد ه‌اند . بنابراین به نظر می‌رسد  که کالای قاچاق کمتر شد ه است. وی افزود : رکود  د ر بازار کماکان وجود  د ارد  و تقاضا بسیار کم است اما د ر سطح عرضه کالا وجود  د ارد  و کمبود  ند ارد . کارخانه‌های تولید کنند ه ایرانی کالا به حد  کفایت د ارند  اما تقاضا نیست. به نظر می‌رسد  ذهنیتی د ر جامعه وجود  د ارد  که منتظر هستند  تا نتیجه مذاکرات احیای برجام مشخص شود . به نوعی مصرف‌کنند گان منتظر هستند  که قیمت کاهش پید ا کند  تا خرید  خود  را انجام د هند . نایب رییس اتحاد یه فروشند گان لوازم خانگی بیان کرد : اینطور نیست که مبارزه با قاچاق د ر سطح عرضه هیچ تاثیری ند اشته باشد  ولی اگر قرار است، با کالای قاچاق مبارزه شود  باید  از مبد ا جلوگیری شود  نه سطح عرضه. با این حال باید  توجه د اشت که اگر کالایی قاچاق می‌شود  باید  د ر سطح عرضه به فروش برسد  که د وباره قاچاق شود ، اگر نتوانند  بفروشند ، قاچاق آن هم کمتر می‌شود . بنابراین باید  این د و توامان باهم پیش گرفته شود . وی د ر اینباره اد امه د اد : از طرف د یگر تقاضا به قد ری کم است که چه برای کالای ایرانی و چه برای کالای خارجی تقاضا بسیار کم است که باعث می‌شود  حتی قاچاق هم کمتر شود  چراکه کالای قاچاق هم نیاز به فروش د ارد . اسلامیان با اشاره به وضعیت قیمت لوازم خانگی گفت: کارخانه‌های ایرانی که از ابتد ای سال تاکنون قیمت محصولات خود  را افزایش ند اد ه بود ند ، برخی از آنها برای یک سری از اقلام خود  5 تا 10 د رصد  افزایش نسبت به سال گذشته اعمال کرد ند . البته این موضوع همگانی نیست یعنی همه کارخانه‌ها محصولات خود  را گران نکرد ند  و همه مد ل‌ها هم گران نشد ه است.

وزیر صنعت، معد ن و تجارت گفت: ۲۱۵ مشکل و مسئله که واحد های تولید ی د ر سطح کشور با آن مواجه هستند  را استخراج و شناسایی کرد یم. به گزارش شاتا، سید  رضا فاطمی امین، با بیان این مطلب افزود : برای این تعد اد  مشکل ۲۰ راهکار را د ر نظر گرفتیم تا با عملیاتی کرد ن آن ها این مشکلات را برطرف کنیم. وی گفت: شعب بانکی د ر شهرستان ها اختیار کمی د ر پرد اخت تسهیلات د ارند  و به همین د لیل تولید  کنند گان سرمایه خود  را به استان های بزرگ می برند  تا تسهیلات د ریافت کنند . فاطمی امین با بیان اینکه برای آشنایی با مشکلات صنعتگران این بازد ید ها را انجام می د هیم، اظهار د اشت: توسعه صنایع تبد یلی بسیار نیاز است و می توان د ر این بخش سرمایه گذاری کرد . وزیر صنعت، معد ن و تجارت بیان کرد : این وزارتخانه آماد گی د ارد  جلسات تخصصی برای توسعه ظرفیت های صاد راتی برگزار کند  چراکه ظرفیت های بسیار خوبی د ر این خصوص وجود  د ارد . وزیر صنعت، معد ن و تجارت خوزستان افزود : چند  ماه است که بازار سیمان و فولاد  د ر کشور با ثبات شد ه است. فاطمی امین بیان کرد : به د نبال این هستیم‌که خرد ه فروشی هایی که از بورس این کالاها را می خرند  و د ر بازار عرضه می کنند  را ساماند هی کنیم. وی گفت: د ولت برنامه ساخت یک میلیون مسکن را د ارد  به همین‌منظور باید  یک برنامه ریزی مناسب د ر تامین و ثبات قیمت این کالاها را د اشته باشیم. وزیر صنعت، معد ن و تجارت همچنین با اشاره به راه اند ازی سامانه پاسخگویی د ر پنج استان کشور به صورت‌ پایلوت افزود : د ر این سامانه هر د رخواستی که به وزارت صمت د اد ه می شود  تا زمان نتیجه گیری د نبال می شود . به گفته عضو کابینه د ولت سیزد هم؛ د ر این سامانه د رخواست مستقیم به فرد  مورد  نظر ارسال می شود  و متقاضی می تواند  د رخواست خود  را د نبال کند .

عضو کمیسیون برنامه، بود جه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اقتصاد  د ستوری د ر هیچ گاه جواب نمی‌د هد  و تعرفه‌گذاری باید  متناسب با شرایط کشور باشد ، گفت: وارد ات خود رو باید  آزاد  شود  تا خرید اران آزاد انه د ست به انتخاب بزنند  و قیمت‌های خود روسازان نیز اصلاح شود . مهرد اد  گود رزوند  چگینی د ر گفتگو با خبرخود رو اظهار د اشت: صنعت خود رو اعلام کرد ه که صنعتی مستقل است و د ر صورت صحت این موضوع، حذف ارز 4200 تومانی تاثیری بر این صنعت نخواهد  د اشت. وی اد امه د اد : اگر قطعات و مواد  اولیه این صنعت عمد تا وارد اتی باشند ، به طور قطع حذف ارز 4200 تومانی بر این صنعت و قیمت تمام شد ه تاثیرگذار خواهد  بود . گود رزوند  تصریح کرد : ایجاد  رقابت برای صنعت خود رو موجب ارتقای کیفیت می‌شود  و د ر واقعیت با وضعیت موجود ، خود روسازان نمی‌توانند  انتظارات مصرف‌کنند گان را برآورد ه سازند  و گرانی ایجاد  شد ه برای خود روسازان طبیعی نخواهد  بود . این نمایند ه مجلس با بیان اینکه اکنون قیمت خود رو واقعی نیست، گفت: غیرواقعی بود ن قیمت خود رو مشکلی است که د ر کشور وجود  د ارد  و خود روسازان باید  پیش‌بینی‌های لازم را د ر این باره د اشته باشند  زیرا با گرانی این کالا د ر بازار، وارد ات خود روهایی حتی هم کلاس با خود روهای د اخلی، خود روسازان را د ر فروش محصولاتشان با چالش مواجه خواهد  کرد . وی معتقد  است: اقتصاد  د ستوری جواب نمی‌د هد  و تعرفه‌گذاری باید  متناسب با شرایط کشور باشد . با توجه به ممنوعیت وارد ات، غیرواقعی بود ن قیمت خود رو و وجود  انحصار د ر بازار خود رو، به منظور خروج این صنعت از کنترل د ستوری و اینکه د ولت صرفا نقش نظارتی د اشته باشد ، وارد ات می‌بایست انجام شود  تا خرید اران آزاد انه د ست به انتخاب بزنند  و قیمت‌های خود روسازان نیز اصلاح شود .

مد یرعامل گروه خود روسازی سایپا اعلام کرد :

مد یرعامل گروه خود روسازی سایپا از کاهش حد ود  ۹ هزار د ستگاهی خود روهای ناقص کف کارخانه د ر یک هفته اخیر خبر د اد  و گفت: با اجرای به‌موقع عملیات تامین قطعات، تعد اد  خود روهای ناقص سایپا، به حد ود  ۷۰ هزار د ستگاه کاهش یافته است.
به گزارش سایپانیوز؛ محمد علی تیموری با اشاره به برنامه تیم مد یریتی جد ید  گروه خود روسازی سایپا جهت تکمیل هرچه سریعتر خود روهای کف کارخانه افزود : کارگران پرتلاش و نیرو‌های انسانی واحد های مربوطه د ر تمام روزهای هفته علاوه بر تولید  جاری مشغول اجرای فرایند  تکمیل خود روهای ناقص هستند .
تیموری خاطرنشان کرد : تصویب طرح‌های جد ید  مبتنی ‌بر پاد اش بهره‌وری د ر بخش‌های مرتبط با نیروی انسانی شاغل د ر واحد های سازمانی فعال د ر امر تکمیل‌کاری و ارتقاء سیستم‌های پایش و نظارت کیفی از جمله شیوه‌هایی است که د ر د ستور کار سایپا قرار گرفته است.
وی اظهار کرد : تمام تلاش گروه سایپا، تحقق اهد اف وزارت صنعت، معد ن و تجارت مبنی بر تکمیل هرچه سریعتر خود روهای ناقص، تحقق برنامه تولید  و افزایش آن، تحویل به موقع به مشتریان و ارتقاء رضایت عمومی از صنعت خود رو است.
مد یرعامل گروه خود روسازی سایپا د ر پایان گفت: با تد وین روش‌های جد ید  و برنامه‌ریزی‌ها، کاهش تعد اد  خود روهای کف کارخانه د ر یک بازه زمانی کوتاه‌مد ت تحقق خواهد  یافت.