تند یس زرین جایزه ملی مد یریت مالی ایران به بانک تجارت تعلق گرفت

بانک تجارت برای چند مین سال پیاپی، موفق به د ریافت تند یس زرین جایزه ملی مد یریت مالی ایران شد . به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت د وازد همین د وره جایزه ملی مد یریت مالی ایران با حضور سید  شمس الد ین حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید  و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، هاد ی قوامی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصاد ی د ارایی و جمعی از مسئولان کشوری، مد یران شرکت ها ، اساتید  د انشگاه و روسای اد ارات معاونت امور مالی بانک د ر مرکز همایش های بین المللی اجلاس سران، برگزار شد . د ر این د وره با اعلام نتایج ارزیابی ها توسط کمیته د اوران، بانک تجارت با توجه به شفافیت مالی برای چند ین د وره حائز امتیاز لازم برای د ریافت تند یس زرین، بعنوان بالاترین سطح جایزه معرفی شد . جایزه ملی مد یریت مالی ایران که از سال ۱۳۸۹ هرساله برگزار می شود ، بسترساز بهبود  و ارتقای سطح مد یریت مالی و اقتصاد ی د ر شرکت ها و سازمان های شرکت کنند ه است. حمایت مد یریت مالی حرفه ای د ر مسیر د ستیابی به جایگاه واقعی د ر شرکت ها و سازمان ها، تشویق و ترغیب شرکت ها برای انجام خود ارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف و زمینه های بهبود ، ایجاد  فضای رقابتی مناسب و حرفه ای شرکت ها و سازمان های ایرانی، تعریف راهبرد ی از مد یریت مالی و اقتصاد ی سازمان برای د ستیابی به اهد اف استراتژیک، معرفی و قد رد انی از شرکت ها و ... از جمله اهد اف برگزاری این روید اد  است.

 

عزم راسخ بانک مسکن د ر اجرای ۵ فرمان رئیس جمهور

مد یرعامل بانک مسکن به آغاز اجرای فرامین ریاست جمهوری د ر بانک مسکن اشاره کرد  و گفت: موارد  مطرح شد ه د ر د ید ار رئیس جمهور با مد یران بانکی کشور بلافاصله پس از جلسه د ر بانک مسکن آغاز شد ه است. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت ، محمود  شایان مد یر عامل بانک مسکن با اعلام خبر آغاز اجرای 5 فرمان رئیس جمهور به نظام بانکی کشور د ر بانک مسکن، به تشریح جزئیات برنامه‌ها و عزم راسخ این بانک برای اجرای این فرامین اشاره کرد . وی با بیان اینکه فرمان 5 ماد ه‌ای رئیس جمهور برای نظام بانکی کشور فصل الخطاب است، عنوان کرد : د ر همین زمینه به کلیه مد یران و معاونین بانک مسکن اعلام کرد یم که د ر اجرای هرچه بهتر و سریعتر این د ستورات برنامه‌ریزی لازم را د اشته باشند  و بنا د اریم د ر کوتاه‌ترین زمان ممکن بند  به بند  این فرمان 5 ماد ه ای را عملیاتی کنیم. شایان همچنین از تشکیل کمیته‌ای برای تسریع د ر فرآیند  اجرای این د ستورات خبر د اد  و گفت: به منظور رصد  و نظارت بر اجرای د قیق ٥ فرمان رئیس جمهور محترم، مد یران استان‌های بانک را مکلف کرد ه‌ایم که این کمیته را د ر استان‌های خود  نیز تشکیل شد ه و گزارش عملکرد  آن نیز ارائه شود . مد یر عامل بانک مسکن به آغاز اجرای فرامین ریاست جمهوری د ر بانک مسکن نیز اشاره کرد  و افزود : موارد  مطرح شد ه د ر د ید ار رئیس جمهور با مد یران بانکی کشور بلافاصله پس از جلسه د ر بانک مسکن آغاز شد ه است.

کمک به اقتصاد  اقشار مختلف جامعه
با کارت های اعتباری بانک ملی ایران
تا پایان آذرماه امسال بالغ بر 173 هزار و 168 میلیارد  ریال اعتبار د ر قالب کارت‌های اعتباری بانک ملی ایران به اقشار مختلف جامعه تخصیص د اد ه شد ه است.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت کارت اعتباری ابزاری برای خرید  غیرنقد ی، بد ون پرد اخت وجه نقد  و تنها به اعتبار بانک است که بازپرد اخت مبلغ خرید  به صورت اقساطی صورت می گیرد  و این امکان را به خرید ار می د هد  تا نیاز خود  را د ر لحظه برآورد ه کرد ه و پرد اخت مبلغ آن را با تاخیر قابل توجهی آغاز کند .
خد مت ﻛﺎﺭﺕ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﻯ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺑﺎﻧﻜﺪﺍﺭﻯ ﺑﺪﻭﻥ ﺭﺑﺎ، ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﺑﺎﻧک ﻣﺮﻛﺰﻯ ﻭ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎﻯ ﻋﻘﺪ ﻣﺮﺍﺑﺤﻪ ارائه شد ه ﺗﺎ مشتری بتواند  ﺩﺭ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﻣﻜﺎﻥ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﺤﺪﻭﺩﻳﺖ، ﺑﻪ ﭘﺸﺘﻮﺍﻧﻪ ﺍﻋﺘﺒﺎر بانک ﻣﻠﻰ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺁﺳﻮﺩﻩ ﺧﺎﻃﺮ ﺧﺮﻳﺪ کرد ه و سپس اقساط آن را بپرد ازد .

آغاز به کار نمایشگاه مجازی کتاب تهران با حمایت بانک صاد رات ایران
د ومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران د ر آستانه سالروز ولاد ت باسعاد ت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، از امروز د وم بهمن‌ماه با حمایت بانک صاد رات ایران
آغاز به کار کرد .
به گزارش اقتصاد آنلاین، آیین گشایش این د وره از نمایشگاه با سخنان وید یویی محمد مهد ی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی، با حضور یاسر احمد وند  معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی، رمضان‌علی سبحانی‌فر مد یرعامل شرکت ملی پست، علی رمضانی مد یرعامل خانه کتاب و اد بیات ایران و مهد ی اقبالی‌راد  مد یر امور بانکد اری جامع بانک صاد رات ایران و اصحاب رسانه برگزار شد .
وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی د ر پیام وید ئویی خود  به این مراسم با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم د ولت مرد می، گسترش فعالیت‌های عمومی و مرد م‌محور است، افزود : مرد م را مهمترین عامل تاثیرگذار د ر اعتلای فرهنگی کشور می‌د انیم.
محمد مهد ی اسماعیلی ماه بهمن را ماه پیروزی خون بر شمشیر و یاد آور پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد  و تاکید  کرد : جشن‌های مختلف پیروزی انقلاب اسلامی را د ر بهمن‌ماه با رعایت شیوه‌نامه‌‌های بهد اشتی د ر بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و سینمایی برگزار خواهیم کرد .

د ر جلسات صالح‌آباد ی با مراجع عظام چه گذشت؟

رئیس کل بانک مرکزی روز پنجشنبه د ر سفر به قم با مراجع عظام د ید ار کرد  که اضافه شد ن ناظران شرعی به ساختار بانک‌ها و اهتمام جد ی نظام بانکی د ر توسعه بانکد اری اسلامی از جمله موضوعات مهم مطرح شد ه د ر این د ید ارها بود .
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، روز پنجشنبه علی صالح آباد ی د ر سفر به قم به د ید ار مراجع عظام رفت و د ر جمع اعضای «کارگروه تخصصی فقهی بانک مرکزی» د ر قم اعلام کرد  که تحول نظام بانکی بر اساس تطبیق با اصول فقهی و شرعی د ر این د وره با جد یت پیگیری می‌شود  و د ر این راستا و د ر مرحله نخست، حوزه نظارت بانک مرکزی موظف شد ه است عملکرد  بانک‌ها د ر اجرای اصول شرعی را د ر قالب فرم‌های مشخص به طور مستمر مورد  بررسی قرار د هد .
همچنین، طبق گفته رئیس کل بانک مرکزی قرار است که ناظران شرعی د ر کمیته تطبیق بانک‌ها به منظور اجرا و نظارت بر مصوبات شورای فقهی د ر این شورا اضافه شوند  و د ر همین راستا فهرست افراد ی که توسط شورای فقهی احراز صلاحیت شوند  د ر اختیار بانک‌ها قرار خواهد  گرفت.
از د یگر نکاتی که صالح‌آباد ی د ر این سفر د ر راستای توسعه بانکد اری اسلامی تاکید  کرد ، ضرورت آموزش ضوابط فقهی و شرعی د ر حوزه بانکی به مد یران ارشد  و تمام پرسنل شبکه بانکی بود . د ر د ید ار رئیس کل بانک مرکزی با آیت‌الله العظمی نوری همد انی، آیت الله العظمی جعفر سبحانی، آیت الله العظمی جواد ی آملی و آیت‌الله العظمی علوی گرگانی، مراجع نظام به بیان ابعاد  مختلف چگونگی تحقق بانکد اری اسلامی و سایر مسائل اقتصاد ی پرد اختند .
توصیه های اقتصاد ی مراجع نظام
کمک گسترش ابزارهای مبتنی بر عقود  اسلامی به تسهیل کسب‌وکارها، هد ایت سرمایه‌های مرد م به سمت فعالیت‌های مولد  اقتصاد ی اعم از بخش کشاورزی، صنعت، صاد رات و وارد ات از جمله موضوعات اقتصاد ی مهم مطرح شد ه از سوی آیت‌الله نوری همد انی بود .
همچنین، این مرجع تقلید  خواستار تقویت ارزش پول ملی شد  و گفت: کنترل تورم امری بسیار مهم است و باید  تلاش کرد  تا با به‌کارگیری سیاست‌های مناسب به برطرف شد ن مشکلات معیشتی مرد م کمک کرد .
آیت الله العظمی جعفر سبحانی نیز بر گسترش بانکد اری اسلامی تاکید  کرد  و از بانک‌ها خواست که امانتد ار بانکد اری اسلامی و ضوابط و قواعد  آن، امانت د ار سرمایه‌ها و حافظ منافع مرد م باشند .
علاوه بر این، آیت الله العظمی جواد ی آملی نیز ضمن تاکید  براینکه اقتصاد  و حمایت عملی از تولید  د ر شرایط کنونی، حرف اول کشور را می‌زند ، یکی از کارهای اصلی بانک مرکزی را کوتاه کرد ن د ست قانون د انانی که قانون را د ور می‌زنند  از ذخایر بانک مرکزی برشمرد . از سوی د یگر، آیت الله العظمی علوی گرگانی د ر د ید ار و گفت‌وگو با رئیس کل بانک مرکزی بر ضرورت ساماند هی سود  بانکی و موضوع د یرکرد های ناشی از آن تاکید  کرد  و گفت: ان شاالله د ر د وره جد ید  بانک مرکزی، این خواسته مراجع عظام تقلید  د ر حد  توان مد یران جد ید  برطرف شود . د ر نهایت، تسهیل شرایط اقتصاد ی و کسب‌وکار برای مرد م از سوی مراجع عظام مورد  تاکید  قرار گرفت.

د ر پی برگزاری جلسه رئیس جمهور و تیم اقتصاد ی د ولت با مد یران عامل بانک‌ها، مد یرعامل بانک ملی ایران با ابلاغ د ستور تشکیل کمیته ای به منظور تعیین تکلیف واحد های تملیک شد ه د ر این بانک، تاکید  کرد : اخذ مطالبات از بد هکاران، نباید  به تعطیلی بنگاه ها منجر شود . به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت محمد رضا فرزین با بیان این که وصول مطالبات بانک، الزامی است، گفت: وصول مطالبات به افزایش منابع د ر اختیار بانک و افزایش توان تسهیلات د هی منجر خواهد  شد  که نتیجه آن ایجاد  اشتغال و توسعه اقتصاد ی کشور خواهد  بود . وی با تاکید  بر این که د ر روند  وصول مطالبات غیرجاری، نباید  اختلالی د ر فرایند  فعالیت بنگاه ها ایجاد  شود ، اظهار کرد : بانک ملی ایران کمیته ای را به منظور تعیین تکلیف واحد های تولید ی تملیک شد ه تشکیل د اد ه است.

د لایل رایج شد ن د وباره کشت برنج د ر برخی استان‌ها

رئیس سازمان جهاد  کشاورزی استان گلستان با تشریح د لایل رواج د وباره برنج د ر برخی استان‌ها از پیشتازی استان گلستان د ر 5 محصول استراتژیک خبر د اد . مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد  کشاورزی استان گلستان د ر حاشیه بازد ید  از پروژه‌های آبی و خاکی این استان افزود : 15 محصول د ر این استان جایگاه اول تا پنجم کشور را د ارد . وی با بیان اینکه 690 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی د ر این استان کشت می‌شود ، گفت: 5.4 میلیون تن محصولات زراعی، باغی و د امی د ر این استان تولید  می‌شود .
مهاجر همچنین تولید  گند م، د انه روغنی کلزا، سویا، آفتاب گرد ان، پنبه و نیز چغند رقند  را جزء محصولات غالب این استان عنوان کرد  که جایگاه اول تا پنجم کشور را د ارد . مهاجر از برنامه‌های تولید  چغند ر قند  د ر این استان اشاره کرد  و گفت: مهمترین عامل موفقیت اجرای کشت پاییزه است که پیش از این بهاره انجام می‌شد  و با این روش نوبت آبیاری از 10 به 3 بار کاهش یافته است.
به گفته این مسئول 20 هزار هکتار برنامه کشت چغند رقند  د ر این استان وجود  د ارد  که اکنون 4 هزار هکتار کشت می‌شود  و قرار است تولید  این محصول راهبرد ی د ر استان به 250 هزار تن تولید  شکر برسد . وی د ر پاسخ به اینکه چرا به رغم ممنوعیت کشت برنج د ر این استان گسترد ه کشت می‌شود ، گفت: 15 هزار هکتار اراضی د ر استان گلستان وجود  د ارد  که از قد یم از چشمه‌ها و قنوات د ائمی برای کشت این محصول استفاد ه می‌کرد ند  و برخی زمینهای باتلاقی هم وجود  د ارد  که تنها می‌توان برنج کشت کرد .
وی افزود : پس از ممنوعیت کشت برنج به غیر از د و استان شمالی، مجلس تصویب کرد  که هر استان می‌تواند  د ر صورتی که میزان آب بری این محصول کمتر از 7 هزار مترمکعب باشد  کشت آن را بلامانع کند  و سطح آن را برای هر استان مشخص کند . به د نبال این مصوبه مجلس د ر استان گلستان تصمیم گرفتیم سطح زیر کشت برنج به 30 هزار هکتار برسد . وی تصریح کرد : با توجه به تصاویر ماهواره‌ای بین 65 تا 70 هزار هکتار اراضی استان گلستان زیر کشت برنج قرار د ارد .

گران‌فروشی مرغ قطعه بند ی؛

د ر حالی گران فروشی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی هر قطعه مرغ د ر فروشگاه ها مشهود  است که نرخنامه مشخصی برای فروش مرغ قطعه بند ی منتشر نشد ه است. قیمت مرغ مد تیست پس از گرانی های پیاپی پایین آمد ه و حالا با نرخ مصوب و حتی کمتر از آن فروخته می‌شود . بررسی‌های مید انی ما از بازار نشان می‌د هد  مرغ به میزان کافی د ر بازار عرضه شد ه و حتی عرضه مازاد  قیمت آن را کاهش د اد ه است.
یوسفی رئیس انجمن پرورش د هند گان مرغ گوشتی گفت: با توجه به مازاد  عرضه بیش از تقاضا پیش بینی می‌شود  که قیمت مرغ تا پایان بهمن نوسانی ند اشته باشد . قیمت کنونی هر کیلو مرغ زند ه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۷ تا ۳۱ هزار تومان است. هم اکنون قیمت هر کیلو ران مرغ بد ون پوست د ر مغازه ها ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان و سینه بد ون پوست ۵۴ هزار تا ۵۵ هزار تومان است که ران مرغ با نرخ مصوب وزارت جهاد  ۵ تا ۸ هزار تومان و سینه ۳ هزار تومان اختلاف د ارد . ممنوعیت قطعه بند ی مرغ از روز ۱۳ آبان آغاز شد ؛ روز‌های اوج افزایش قیمت مرغ باعث شد  تا عرضه مرغ قطعه بند ی شد ه هم برای واحد های بسته بند ی و هم برای واحد های عرضه ممنوع شود .
افزایش قیمت مرغ د ر بازار آزاد  باعث شد ه بود  عد ه‌ای مرغ را با قیمت مصوب خرید اری کرد ه و بعد  از قطعه بند ی با نرخ آزاد  به فروش برسانند . ایوب فصاحت رئیس سازمان جهاد  کشاورزی تهران د ر یازد هم د ی، د ستور بررسی سقف قیمت مرغ قطعه بند ی شد ه را به صورت کارشناسی ابلاغ کرد .
او بعد  از گذشت چند  روز اعلام کرد : بررسی ها نشان د اد  نرخ قطعات مرغ د ر این بررسی ها تغییری نخواهد  کرد  و به بازار نیز نزد یک خواهد  شد . بررسی‌های مید انی ما نشان می‌د هد  هر کیلو سینه مرغ بسته بند ی با قیمتی حد ود  ۵۵ هزار تومان و هر کیلو ران مرغ بشته بند ی با قیمت حد ود  ۴۷ هزار تومان به فروش می‌رسد  د ر حالی که همین محصول را می‌توانید  از فروشگاه‌های صنفی با قیمت کمتر خرید اری کنید . د ر مراکز عرضه مرغ هر کیلو‌ سینه مرغ با قیمت حد ود  ۴۲ هزار تومان و هر کیلو ران مرغ با حد ود  ۳۰ هزار تومان قابل خرید  است.