وزارت بهد اشت اعلام کرد 

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهد اشت پیرو مصوبات ستاد  ملی کرونا گفت: ستاد  مصوب کرد  که واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال د ر سراسر کشور به صورت پلکانی و با رضایت والد ین آغاز شود . مهند س محمد  هاشمی د رخصوص مصوبات پیشنهاد ی جهت تصویب د ر ستاد  ملی کرونا به ریاست رییس جمهور، مورخ اول بهمن ۱۴۰۰، عنوان کرد : بر این اساس، با توجه به لزوم آماد گی کامل مراکز د رمانی مقابله با کرونا؛ اجرای ماد ه ۲۷ قانون جمعیت مبنی بر به کارگیری خانم های پزشک د ارای فرزند  د ر محل سکونت به مد ت ۶ ماه به تعویق می افتد  و مطابق روال قبلی وزارت بهد اشت خد مت می کنند .
بنابر اعلام وبد ا، وی افزود : همچنین، ستاد  مصوب کرد  که واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال د ر سراسر کشور به صورت پلکانی و با رضایت والد ین آغاز شود . سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهد اشت بیان کرد : فعالیت مد ارس نیز به قوت خود  باقی بود ه و تعطیل نیستند  و چنانچه ستاد  ملی کرونا تصمیمات جد ید  اتخاذ کند ، اعلام خواهد  شد .
همچنین یک اپید میولوژیست ضمن تشریح وضعیت بروز کرونا د ر کشور، تاکید  کرد : د ر صورت وقوع پیک ششم، قله آن د ر مرگ و میر و بستری به اند ازه پیک پنجم نخواهد  بود  اما این احتمال وجود  د ارد  که رکورد  ابتلا به کرونا د ر کشور زد ه شود . د کتر حمید  سوری گفت: علی‌رغم اینکه تغییر چشمگیری د ر تعد اد  موارد  مرگ یا بستری ناشی از کرونا ند اریم، ولی روند  افزایشی ابتلا به امیکرون مشهود  است؛ به شکلی که بر اساس یک تحقیق مید انی کوچک صورت گرفته، مشخص شد  ۶۰ د رصد  کسانی که به مراکز بهد اشتی مراجعه کرد ند  و تست مثبت د اشتند ، به امیکرون مبتلا بود ند  و د ر جمعیت عمومی هم از نمونه‌های گرفته شد ه بین ۳ تا ۵ د رصد  امیکرون مثبت بود ه‌اند  که حاکی از روند  افزایشی ابتلا به این سویه است.
وی افزود : امیکرون د ر کشور ما هم د ر گرد ش است؛ هرچند  که نسبت به کشورهای اروپایی تاخیر د اشته اما د ر کل به نظر می‌رسد  روند  افزایشی د ر کشور ما هم آغاز شد ه است، اما سرعت گسترش آن بستگی به مد یریت اپید می و رفتار مرد م د ر تعاملات و تجمعات د ارد . سوری با تاکید  بر اینکه امیکرون هنوز سویه غالب کرونا د ر کشورمان نیست، تصریح کرد : سویه غالب ما د لتا است اما احتمال غلبه امیکرون وجود  د ارد . حتی د ر کشورهای اروپایی هم واریانت غالب امیکرون نیست و اظهار نظر د ر این زمینه زود  است.
او اد امه د اد : چون نظام مراقبت فعال وجود  ند ارد  و از افراد ی که به مراکز بهد اشتی د رمانی مراجعه می‌کنند  تست می‌گیریم، د ر نتیجه بین آنها موارد  مثبت امیکرون شناسایی می‌شود ؛ این د ر حالیست که خیلی از موارد  ممکن است بد ون علامت بود ه یا تنها علائم خفیف شبیه به آنفلوآنزا د اشته باشند  و د ر اطراف ما حضور د اشته باشند .