نحوه بیمه شدن زوج‌های نابارور

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: تمام زوج‌هایی که نابارور هستند و تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می‌توانند با تشکیل پرونده در بیمه سلامت استان از خدمات درمانی این حوزه بهره‌مند شوند
به گزارش تجارت به نقل از تسنیم، محسن رعنایی با بیان اینکه جوان‌گرایی و جوانسازی جمعیت یکی از سیاست‌های کلی کشور است٬ اظهار داشت: تمامی سازمان‌های بیمه گر مکلف هستند که خدمات درمان ناباروری را تحت پوشش قرار دهند.
وی با ارائه توضیحات تکمیلی در این خصوص افزود: تمام زوج‌هایی که نابارور هستند و تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می‌توانند با تشکیل پرونده در بیمه سلامت استان از خدمات درمانی این حوزه بهره‌مند شوند که در این راستا در سال گذشته تعداد ۲۲ پرونده درمان خدمات ناباروری در استان پیگیری و مبالغ را دریافت کردند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه تمامی مطالبات بخش خصوصی تا پایان سال گذشته تسویه شده است خاطرنشان کرد: همانطور که بیمه سلامت خراسان شمالی مطالبات بخش دولتی و دانشگاهی را تا پایان سال گذشته پرداخت کرد، خود را موظف و مکلف کرد تا بدهی بخش خصوصی را نیز تسویه کند که این امر محقق شد.

 

با افزایش نظارت موثر، دخالت های نهاد ناظر در فضای کسب و کار بیمه به حداقل خواهد رسید

مأموریت اصلی بیمه مرکزی، نظارت بر عملکرد صنعت بیمه و ارائه راهکارهای توسعه ای و همچنین استیفای حقوق بیمه گران و بیمه گذاران است. با افزایش نظارت موثر، دخالت های نهاد ناظر در فضای کسب و کار بیمه به حداقل خواهد رسید به گزارش تجارت به نقل از اقتصاد آنلاین، مجید بهزادپور که در جمع مدیران ارشد صنعت بیمه سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: با وجود افزایش پرداخت خسارت ها و تسهیل عملیات بیمه گری در سال های اخیر هنوز تمامی ظرفیت های صنعت بیمه فعال نشده است. بهزادپور با تأکید بر ضرورت نقش آفرینی پررنگ تر صنعت بیمه در اقتصاد ملی، تصریح کرد: در دهه پیش رو با ارزیابی صحیح از فضای اقتصادی و تمرکز بر بحث آینده پژوهی، شرایط مساعدتری برای صنعت بیمه رقم خواهد خورد. وی افق آینده اقتصادی را روشن تر از گذشته دانست و اظهار داشت: بهبود وضعیت تجارت و بازار کسب و کار در گرو توسعه صنایع مکمل نظیر بیمه است و باید در ایفای این مأموریت حساس بیش از پیش تلاش کنیم. رییس شورای عالی بیمه، موفقیت شرکت های بیمه را نتیجه تحلیل درست شرایط اقتصادی توصیف کرد. رییس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از حذف ارز ترجیحی به عنوان یک فرصت تازه برای صنعت بیمه یاد کرد و افزود: شکاف اقتصادی در کشور تهدیدی است که می تواند با برنامه ریزی صحیح به فرصت تبدیل شود که توسعه بیمه های زندگی و درمان از مصادیق بارز آن به شمار می رود.

پرداخت وام مسکن به خانوارهای دارای فرزند سوم در بانک تجارت
بانک مرکزی درراستای سیاست‌های تشویق فرزندآوری، طی بخشنامه‌ای دستورالعمل پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به خانوارهای دارای فرزند سوم را به شش بانک کشور ابلاغ کرد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت؛ بانک مرکزی درراستای سیاست‌های تشویق فرزندآوری طی بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک، پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به خانوارهای دارای فرزند سوم را ابلاغ کرد و براین اساس تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانواده) با بازپرداخت حداکثر ۲۰ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می‌شوند به میزان ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. مهم‌ترین شرط پرداخت این وام داشتن سه فرزند است. مشمولان وام ۲۰۰ میلیونی ودیعه مسکن خانوارهایی هستند که صاحب فرزند سوم شده‌اند و اگر خانواده‌ای از سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم و بیشتر شده باشند، می‌تواند به شعب بانک‌های اعلام شده مراجعه و تقاضای وام ۲۰۰ میلیونی کند. سهمیه هر بانک برای اعطای تسهیلات یاد شده مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان تعیین شده و ۶ بانک عامل در مجموع ۹۰۰ میلیارد تومان وام ودیعه، خرید یا ساخت مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی راپرداخت خواهند کرد.

برگشت مالیات ۸۳۰۰ میلیارد تومانی
برای بانک ملت
با رای هیات حل اختلاف مالیاتی، مالیات تشخیصی بانک ملت برای سال ۱۳۹۸ تعدیل شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت ؛پیرو دریافت برگ تشخیص مالیات سال ۱۳۹۸ و پس از طرح شکایت بانک در هیأت حل اختلاف مالیاتی و حسب پیگیری های صورت گرفته، مالیات تشخیصی تعدیل و از مبلغ ۱۳۲،۲۷۵ میلیارد ریال به مبلغ ۴۹،۱۷۰ میلیارد ریال کاهش یافت. بر اساس اطلاعیه شفاف سازی بانک ملت که با عنوان تعدیل مالیات عملکرد تشخیصی سال ۱۳۹۸ و با درجه اهمیت ب روی سامانه کدال قرار گرفته، کاهش مالیات تشخیصی این بانک به اطلاع سهامداران رسیده است.

دکتر فرزین:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک ملی ایران در جریان برگزاری نشست هم اندیشی فعالان عرصه اطلاع رسانی بانک ملی ایران با بیان این که مهمترین و اصلی ترین هدف بانک ملی ایران در سال جاری ارتقای مشتری مداری و افزایش کیفیت خدمات است، اظهارداشت: نقش آفرینی و پاسخگویی به موقع به ابهامات، انتظارات، پیشنهادات و برآورده ساختن نیاز مشتریان و همکاران از مهمترین وظایف روابط عمومی در بانک است که زمینه تثبیت، انسجام و ارتقا وجهه بانک را فراهم خواهد کرد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر فرزین در این نشست که با حضور رئیس هیات مدیره، مدیران ارشد و تنی چند از کارشناسان روابط عمومی ادارات امور شعب استان ها و فعالان عرصه اطلاع رسانی بانک برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های کارکنان روابط عمومی بانک در عملکرد خوب و مطلوب در خدمت رسانی گسترده به مشتریان، به اهمیت تشکیل و تاسیس بانک ملی ایران اشاره کرد و افزود: بانک ملی ایران یکی از مهمترین نهادهای مالی کشور محسوب می شود که باید تلاش کنیم با ارائه خدمات بهینه و تعامل مطلوب و مستمر با مشتریان و آحاد مردم، بانک را در مسیر موفقیت کمک کنیم تا برآیند و تاثیرات آن را در اقتصاد کشور شاهد باشیم، چرا که موفقیت بانک موجب موفقیت اقتصاد کشور خواهد شد. ‎
وی با اشاره به نارضایتی مشتریان از نحوه ارائه خدمات از شبکه بانکی، خواستار پاسخگویی و تعامل بهتر و بیشتر روابط عمومی ها با مشتریان شد تا مشتریان بتوانند نظرات خود را در جهت ارتقا خدمات بانک مطرح کنند.‎
فرزین در ادامه با بیان اینکه انتظار داریم همکاران روابط عمومی با وجود ظرفیت های موجود تلاش کنند تا بانک در سال جاری به اهداف خود دست یابد، تاکید کرد: مهمترین نقش روابط عمومی بانک، کمک به شهرت، اعتبار ، تثبیت و ارتقا وجهه حرفه ای بانک است. ‎
وی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست با اشاره به اهمیت تعالی سرمایه انسانی در بانک ملی ایران گفت: باید اجازه داده شود تا همه در بانک این احساس را داشته باشند که می توانند بر اساس شایستگی ها ارتقا یابند.
‎وی اعتماد مردم به بانک ملی ایران را سرمایه اصلی این بانک خواند و با تاکید بر این که همه موفقیت های این نهاد بزرگ مالی بزرگ در سایه حمایت های مشتریان و آحاد مردم است، اظهار کرد: بانک ملی ایران در سال گذشته موفقیت های بزرگی کسب کرد و در سال جاری نیز این روند
ادامه خواهد یافت.
وی در ادامه با اشاره به وجود برنامه دو ساله بانک در تمامی سطوح در راستای تحول آفرینی، گفت: با تخصصی شدن شعب بانک در سال جاری به طور حتم در سبد زنجیره ارزش بانک محصولات و خدمات جدیدی را برای رقابت پذیری و افزایش سهم بازار در شبکه بانکی عرضه خواهیم کرد.‎
عباس شفیعی رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای امروز، بر به روز بودن اخبار و ارتباط موثر و گسترده با رسانه های کشور تاکید و یادآور شد: خدمات کنونی بانک ملی ایران باید به بهترین شکل توسط روابط عمومی منعکس شود.
‎وی با اشاره به این که در دنیای کنونی استفاده از پلتفرم های جدید و پتانسیل شبکه های اجتماعی
در اطلاع رسانی الزامی و به عنوان یک نیاز شناخته شده است، گفت: روابط عمومی با اقدامات هدفمند ضمن رصد مستمر انتظارات و خواسته های همکاران و
مشتریان باید از این فضاها برای اعلام فعالیت های مثبت بانک بهره ببرد تا حس خودباوری، روحیه بخشی و امیدآفرینی را به بانک القا کند.‎
وی در ادامه از پیام رسان بله به عنوان یک سامانه بانکی منحصربفرد در شبکه بانکی کشور نام برد
و افزود: ‎این پیام رسان و سامانه بام مصداق بارز بانکداری نوین و مدرن هستند که باید با ارتقای زیرساخت های فناوری اطلاعات در بانک روز به روز در شبکه بانکی کشور نقش آفرین باشیم.‎
شفیعی همچنین با مثبت ارزیابی کردن عملکرد روابط عمومی، پیشنهادهایی را نیز برای ارتقای سطح
کیفی عملکرد روابط عمومی و پاسخ به جریان سازی های خبری بیان کرد.‎
در این نشست ‎در ادامه هر يك از کارشناسان و شرکت کنندگان در این مراسم دید گاه های خود را در جهت ارتقاء وضعيت و عملکرد كمّي و كيفي روابط عمومی مطرح کردند.