رییس دانشگاه تهران:

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران با اعلام آغاز عملیات احداث مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: فضاهای جدیدی که در دانشکده مدیریت ساخته می‌شود در اختیار اساتید و دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت در حوزه تجاری‌سازی قرار می‌گیرد.
به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سید محمد مقیمی روز دوشنبه در آیین کلنگ‌زنی مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، با یادآوری هدفگذاری برای افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در دانشگاه تهران افزود: پس از گذشت حدود دو دهه از فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، اکنون کمتر از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در آن مستقر است.
رییس دانشگاه تهران تحقق هدفگذاری دانشگاه برای ایجاد و استقرار ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور را با اکتفا به منابع مالی دانشگاه تهران ممکن ندانست و خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای اصلی دانشگاه تهران به منظور فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی واحدهای فناور، ایجاد شراکت‌ها و ائتلاف‌های استراتژیک بین دانشگاه تهران با نهادهای موفق، شرکت‌های کارآفرین و محیط صنعت است.
وی با بیان اینکه راهی غیر از تجاری‌سازی و توسعه فناوری و نوآوری برای توسعه پایدار وجود ندارد، ایجاد ساختار و چارچوب‌های لازم در زمینه مذاکره بین نهاد دانشگاه با کارآفرینان، حامیان و خیرین حوزه علم و فناوری را ضروری دانست و گفت: ایجاد تعادل بین انتظارات صنعت از دانشگاه با خواسته‌های دانشگاه از صنعت، مستلزم یک مدل مذاکره منحصر به فرد است که تجربه‌هایی نظیر جلب حمایت کارآفرینان برای ایجاد مرکز نوآوری کسب‌وکار و همچنین احداث مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران می‌تواند الگوی موفقی در این زمینه باشد. مقیمی درباره جزئیات بسترها و موقعیت‌هایی که قرار است با احداث مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ایجاد شود، گفت: علاوه بر جلب حمایت کارآفرینان حامی فعالیت‌های علمی و فناورانه برای احداث ساختمان مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی در دانشکده مدیریت، تجربه‌هایی که در حوزه فناوری دارند را نیز به دانشگاه می‌آورند و مجموعه‌ای از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور در دانشکده مدیریت ایجاد می‌کنند که اساتید و دانشجویان می‌توانند از سناریوهای آن استفاده کنند.
رییس دانشگاه تهران افزود: بخشی از فضاهای جدیدی که در دانشکده مدیریت ساخته می‌شود در اختیار اساتید و دانشجویان علاقمند به فعالیت در حوزه تجاری‌سازی قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد علاقه مند به فعالیت در حوزه‌های فناوری، نوآوری و تجاری‌سازی، از هنر و مهارت برداشتن گام‌های آغازین ورود به فعالیت‌های استارتاپی بی‌بهره هستند؛ مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی با هدف ایجاد امکانات و آمادگی‌های لازم در این حوزه راه‌اندازی می‌شود.
وی مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی را محلی برای شکل‌گیری منظومه و زنجیره فناوری و نوآوری دانست و خاطرنشان کرد: در این مرکز، افرادی که علاقه مند به راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان هستند اما ریسک‌پذیری لازم را برای این کار ندارند، در شرکت‌های مرتبط با حوزه تخصصی‌شان وارد می‌شوند تا مهارت‌ها و جسارت لازم را به دست آورند و از دل این موارد، شرکت‌های زایشی هم ایجاد شوند.
مقیمی یکی از لازمه‌های توجه به نیروی انسانی کشور و نگهداشت نخبگان را ایجاد زمینه فعالیت مناسب برای آنها برشمرد و گفت: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم، اقبال دیگر کشورها به متخصصین حوزه فناوری در کشور است؛ حتی آنها فعالان نوپای این حوزه را هم با در اختیار گذاشتن امکانات به سمت خود جذب می‌کنند. این درحالیست که وظیفه ما است تا با ایجاد جاذبه‌هایی در داخل کشور، به حفظ این ظرفیت‌ها بپردازیم. مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در واقع حرکتی موثر در زمینه نگهداشت نخبگان و شکل‌گیری کسب‌وکارهای دانش‌بنیان برای آنهاست.
رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در حاشیه این مراسم، گفت: پروژه احداث مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی به متراژ ۲۵ هزار مترمربع برای استقرار استارتاپ‌ها و مراکز فناوری و ایجاد امکانات جانبی نظیر تالار و سالن‌های ورزشی، بزرگترین پروژه عمرانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در تاریخ دانشکده است که بر اساس تفاهم‌نامه با کارآفرینان حامی نهاد علم، طی ۳سال احداث خواهد شد.
طاهر روشندل اربطانی با بیان اینکه با رویکرد دانشگاه کارآفرین به دنبال نهادسازی در دانشکده مدیریت هستیم، خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد نهادهایی در دانشکده مدیریت هستیم که پیوندگاه‌هایی برای ارتباط با صنعت شوند؛ چراکه بدون این اقدام، شعار دانشگاه مبنی بر «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی» محقق نمی‌شود.
وی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران را بهترین پلت فرم برای ارتباط صنعت و دانش دانست و گفت: هرگاه فناوری‌ها با نبوغ مدیریتی همراه شده‌اند، خلق ارزش رقم خورده است. در بسیاری از زمینه‌ها که دانش قابل توجهی هم تولید می‌شود، ولی تجاری‌سازی خاصی انجام نمی‌گیرد. اعتقاد داریم دانشکده مدیریت بهترین محمل برای تجاری‌سازی دانش در همه حوزه‌ها اعم از فنی، پزشکی و غیره است.
در این مراسم، تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس دانشگاه تهران و سید ایمان میری کارآفرین حامی فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه منعقد شد که بر اساس آن مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در راستای مسئولیت اجتماعی و مشارکت دانشگاه و صنعت برای ارزش‌آفرینی احداث می‌شود. کلنگ احداث این مرکز امروز دوشنبه ۲ خرداد ماه با حضور رئیس دانشگاه تهران به زمین زده شد.

سهم دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال مشخص شد

استاندار خوزستان از به تصویب رسیدن ۱۴ برنامه برای ایجاد ۶۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ در استان خبرداد و گفت: تقسیم کار بین دستگاه‌ها انجام و مشخص شد که هر دستگاه چه سهمی در اشتغال دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، امروز یکشنبه یکم خردادماه جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان با حضور ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مهرداد نیکو رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مسئولان مربوطه به ریاست صادق خلیلیان استاندار خوزستان برگزار شد.
استاندار خوزستان در این جلسه اظهار کرد: این کارگروه برای استان بسیار مهم است چراکه یکی از معضلات خوزستان نرخ بیکاری بالا با وجود ظرفیت‌های مختلف است.
وی افزود: ‌باتوجه به شعار سال مبنی بر تولید بر پایه دانش و اشتغالزایی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری ۱۴ برنامه برای اشتغالزایی ۶۰ هزار نفر تعریف شده و مورد تصویب قرار گرفت.
خلیلیان گفت: طبق برنامه کارگروه‌ها گزارش‌های خود را ارائه دادند و تقسیم کار بین دستگاه‌ها انجام و مشخص شد هر کدام از دستگاه چه سهمی در اشتغال دارند.

 

کسب رتبه نخست تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان بر اساس ارزیابی وزارت راه و شهرسازی در حوزه تامین زمین، برای اجرای چهار سال طرح نهضت ملی مسکن رتبه نخست کشور را کسب کرد. به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان، عطاء اله اکبری اظهار داشت: تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۱۹۰۷هکتار زمین از محل اراضی موجود، تغییر کاربری، مازاد دستگاه ها و الحاق تامین شده است که با توجه به نیاز چهار ساله استان به ۱۳۶۳ هکتار بیش از نیاز استان زمین تامین شده است. وی تعداد ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان را ۱۲۵ هزار و۴۲۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۹ هزار و ۷۳۳ متقاضی واجد شرایط بوده اند. مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای کلیه متقاضیان واجد شرایط پیامک ارسال شده است و تاکنون ۲۲هزار و ۵۲۳ نفر مراجعه کرده اند و همچنین تعداد ۷ هزار ۳۹۴ نفر واریز وجه انجام داده اند. اکبری سهمیه چهار ساله استان در طرح نهضت ملی مسکن را ۹۶ هزارو ۱۹۶ واحد اعلام کرد و افزود: بیشترین ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن استان در شهرهای زاهدان، سراوان، میرجاوه، زابل، خاش، مهرستان و جالق بوده است. وی در مورد روند پالایش‌ها در سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون پالایش۲۲ هزار و ۵۲۳ نفر از متقاضیان انجام شده است.

برگزاری جشن ملی جمعیت در گیلان
گیلان_فرحی؛ همزمان با روز ملی جمعیت به منظور تشویق جامعه در راستای جوانی و پویایی جمعیت ، جشنی با حضور همکاران و خانواده ها در سالن اجتماعات بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت برگزار شد.در این مراسم دکتر ابراهیمی مدیردرمان تامین اجتماعی استان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای افزایش جمعیت جوان اظهار داشت: جوانی جمعیت ، نقطه عطفی برای کشورهای در حال پیشرفت و توسعه است. جوانان با ابتکار و اشتیاق فراوان در آبادی و روند رشد کشور نقش مهم و اساسی دارند.دکتر ابراهیمی در جمع همکاران و خانواده های حاضر در این مراسم ضمن یاد آوری مزایای داشتن کشوری با جمعیت جوان عنوان داشت ، باید برای داشتن جامعه ای پویا ، جوانان دارای شرایط ازدواج را در راستای تشکیل خانواده تشویق نماییم و در این مسیر در جهت رفع موانع از آنان حمایت کنیم .دراین مراسم همچنین سرهنگ یوسف زاده مدیر موسسه سلامت استان به عنوان میهمان بر لزوم توجه به افزایش جمعیت جوان پرداخت و گفت متاسفانه استان گیلان داری مقام اول در سطح کشور از لحاظ پیری جمعیت را دارا است ، لذا باید توجه ویژه ای به رشد جمعیت در این استان شود.
یاد آور میشود که در پایان این مراسم از 45 نفر از همکارانی که دارای سه فرزند و بالاتر بودند با تقدیم هدایایی تقدیر شد.

تولید بیش از 757 میلیون کیلووات‌
ساعت انرژی
سرپرست معاونت بهره برداری شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت: انرژی تولیدی نیروگاه بندرعباس در دوماه اول سال 1401 از مرز 757 میلیون و 810 هزار کیلووات‌ساعت گذشت.
به گزارش روزنامه تجارت، مهدی مرادی سرپرست معاونت بهره برداری شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان با اشاره به مشارکت این نیروگاه در جذب بار راکتیو سلفی جنوب شرق کشور و تصحیح ولتاژ منطقه، اظهار داشت: این میزان انرژی تولیدی صرفا سهم واحدهای بخار نیروگاه بوده و واحدهای گازی ظرف چند روز آینده در مدار تولید قرار خواهند گرفت.
مرادی بیان داشت: این گزارش حاکی است این نیروگاه در اردیبهشت‌ماه امسال نیز بالغ بر 449 میلیون و 470 هزار کیلووات‌ساعت انرژی تولید کرده است.
وی در پایان افزود: نیروگاه بندرعباس با 4 واحد بخاری و 2 واحد گازی با ظرفیت یک‌هزار و 320 مگاوات به عنوان بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان دارد.

برگزاری آئین معارفه مدیرعامل
جدید شرکت توزیع نیروی برق
آئین معارفه مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی به صورت ویدئو کنفرانسی با شرکت توانیر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی این آئین باحضور ویدئو کنفرانسی حمیدرضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر و قربانی مدیر حراست توانیر، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی و مدیر عامل تولید برق استان و جمعی از مدیران و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان در محل سالن جلسات این شرکت برگزار شد.
حمیدرضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر ضمن قدردانی از زحمات مجموعه صنعت برق آذربایجان غربی طی چند سال گذشته عنوان کرد: استان آذربایجان غربی همواره در خدمت‌رسانی به مردم پیشتاز بوده‌ و امیدوارم این رویه همچنان ادامه داشته باشد.
وی اضافه کرد: نباید فراموش کنیم که خدمت به مردم یک فرصت است و باید قدر این فرصت را که در اختیار قرار داریم به خوبی بدانیم و به نحوی وظایف محوله خود را انجام دهیم که در میان مردم از مجموعه صنعت برق به نیکی یاد شود.
در ادامه این مراسم طاهر کیامهر مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ضمن تشکر از زحمات نجات اله علی‌نژاد سرپرست شرکت، برخی از چالش های پیش روی شرکت را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد برنامه مدون و ارسالی از سوی شرکت توانیر باید با جدیت و سرعت در سطح استان اجرایی شود. وی همچنین ادامه داد: هوشمند سازی فعالیت‌ها، جذب حداکثری اعتبارات و بودجه، تعامل با مجموعه مدیریتی استان و استفاده از توانمندی شرکتهای دانش بنیان و مدیریت جهادی فرصت‌هایی است که باید از آن‌ها برای تحقق ماموریت شرکت استفاده شود. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: بخش هایی نظیرتاب آوری، هوشمند سازی پایش اطلاعات و داده‌ها، اصلاح تعرفه‌ها، اقتصاد صنعت برق و امنیت شبکه و نیز بحث‌هایی نظیر قرائت مکانیزه، انرژی‌های نو و تجدیدپذیرو بسیاری دیگر از این موارد را نمی‌توان در ساختارسنتی و فعلی توزیع پیگیری کرد و نیاز به ساختار و برنامه ویژه دارند. نجات‌اله علی‌نژاد سرپرست شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نیز در این مراسم تصریح کرد: استان آذربایجان غربی یکی از سخت‌ترین استان‌های کشور هم به لحاظ شرایط جوی و هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی است.

معاون بهره برداری فولاد مبارکه:

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه در دومین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار این شرکت ضمن تقدیر از تلاش دسته‌جمعی کارکنان برای دست‌یابی به نتایج مطلوب ایمنی، خواستار جدیت و توجه ویژه به رعایت نکات و دستورالعمل‌های ایمنی در جهت بهبود شاخص‌های ایمنی شد.
دومین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت فولاد مبارکه، با حضور معاون بهره‌برداری، مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبان، مدیر ارشد تولید، جمعی از مدیران بهره‌برداری، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست و رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی با رویکرد ارتقای سیستم ایمنی فولاد مبارکه در سالن جلسات مدیریت این شرکت برگزار شد که با توجه پاندمی کووید 19 و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سایر مدیران به‌صورت آنلاین در جلسه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار اردیبهشت‌ماه 1401 حضور یافتند. عباس اکبری محمدی معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش دسته‌جمعی کارکنان شرکت برای دست‌یابی به نتایج مطلوب ایمنی، خواستار جدیت و توجه ویژه به رعایت نکات و دستورالعمل‌های ایمنی در جهت بهبود شاخص‌های ایمنی شد.
وی حفظ و بهبود نتایج به‌دست‌آمده در زمینه ایمنی را جزو اولویت‌های شرکت فولاد مبارکه در سال 1401 برشمرد و افزود: مدت‌زمان صرف شده در برخی از واحدها برای انجام اقدامات اصلاحی تعریف‌شده در کارت سبزهای گزارش‌شده توسط کارکنان قابل‌قبول نیست و توجه ویژه در این زمینه ضروری است. معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: دست‌یابی به نتایج مطلوب در زمینه ایمنی در صورت رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و اعتقاد قلبی به انجام فعالیت ایمن عملی است؛ همکاری دسته‌جمعی کارکنان برای ایمن‌سازی شرایط از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است عدم انطباق‌ها و موارد ناایمن گزارش‌شده در نظام کارت سبز نیز در اسرع وقت برطرف شود. وی ضمن ابراز نگرانی در زمینه حوادث رخ‌داده برای کارکنان پیمانکار شرکت، خواستار نظارت مؤثر بر رفتار آنان شد و گفت: ساختار فراگیر در خصوص جذب و آموزش پیمانکاران باید ایجاد شود، چراکه دست‌یابی به نتایج مطلوب در بخش پیمانکاری هم‌راستا با فولاد مبارکه در گرو تلاش دسته‌جمعی و نگاه ویژه به این بخش است.
در ادامه این جلسه غلامرضا سلیمی، مدیر ارشد تولید شرکت فولاد مبارکه به اهمیت تدوین دستورالعمل ایمنی پیش از شروع فعالیت‌ها پرداخت و خواستار ایمن‌سازی و بهبود شرایط سازه‌های فلزی و انبارهای ذخیره مواد شد.
وی به اهمیت بازرسی از تجهیزات و ادوات باربرداری به‌صورت روزانه پرداخت و ضمن تشکر از گزارش‌های ارائه‌شده، با توجه به اهمیت شغل اپراتورهای جرثقیل سقفی، خواستار توجه ویژه در این زمینه شد و به اهمیت برگزاری جلسات شناسایی خطرات و استفاده از خرد جمعی افراد در جهت کشف خطرهای ناشناخته خط تولید پرداخت.
مدیر ارشد تولید شرکت فولاد مبارکه در پایان به اهمیت انجام واکسیناسیون در جهت مقابل با پاندمی کووید 19 اشاره کرد و خواستار همکاری کارکنان شرکت در این زمینه شد.
در ادامه این نشست، حسین مدرسی‌فر، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی کارکنان، در گزارشی به وضعیت مطلوب رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جهت مقابله با ویروس کرونا پرداخت. وی برنامه‌ریزی و اقدامات شرکت در زمینه مقابله با ویروس کرونا را فراتر از استانداردهای ملی و بین‌المللی برشمرد و خواستار انجام واکسیناسیون توسط کارکنان به‌منظور حذف کامل ویروس کرونا در شرکت شد؛ همچنین خواستار جدیت و همکاری در زمینه استفاده از ماسک‌های تنفسی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها تا زمان حذف ویروس کرونا در سطح کشور شد.
مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه در ادامه ضمن ابزار نگرانی از اجرای پروژه‌هایی که بدون تهیه طرح مهندسی و در نظر گرفتن ملاحظات ایمنی انجام می‌گردند، با توجه به حوادث رخ‌داده در زمان وزش بادهای فصلی، سقوط ورق‌های سالن‌ها و سبد دکل‌های روشنایی در ماه گذشته، خواستار توجه ویژه در این زمینه شد.

سید محمود طاهری از رقابت 551 نفر در بیست و پنجمین مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه شرکت ملی پالایش و پخش فرآوده های نفتی ایران در قم و هفت منطقه دیگر به صورت همزمان خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم، سید محمود طاهری با اشاره به زمان برگزاری این دور از مسابقات قرآنی به میزبانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منقطه قم،اظهار کرد: مرحله مقدماتی این مسابقات که در ماه های پایانی سال گذشته با حضور 3 هزار نفر از کارمندان و خانواده های آنان برگزار شده بود، در مرحله نیمه نهایی به میزبانی استان قم با حضور 551 نفر ادامه پیدا کرد. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم با اشاره به استقبال بانوان از حضور در این دور از مسابقات بیان کرد:متسابقین در هفت منطقه قم، همدان، مشهد، تبریز، اهواز و رفسنجان به همراه کارکنان هشت پالایشگاه بخش خصوصی در رشته‌های متعدد شامل تحقیق، ترتیل، حفظ، مفاهیم و همچنین نهج‌البلاغه به رقابت پرداختند.وی گفت: این گونه محافل و مجالس یک هدف را دنبال می‌کند، و آن هم ارتقا و ترویج فرهنگ قرآنی است که برای ارزیابی میزان رسیدگی به اهدافمان باید پژوهشی صورت بگیرد. طاهری ادامه داد: با توجه به شرایطی که اجتماع دارد، و هجمه‌ای که بر افکار عمومی جامعه است، قطعا یک بازنگری در شیوه‌ برگزاری مسابقه‌ها و مفاهیم قرآنی ضروری‌ است تا در بین کارکنان شرکت نفت و همچنین خانواده و فرزندان آنها ترغیب و تشویق بیشتری ایجاد کند. مدیر منطقه قم خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقه‌ها به گونه‌ای که تلفیقی از روش‌ها و شیوه‌های سنتی و جدید باشد، مخاطب بیشتری را جذب خواهد کرد.در ادامه این مراسم حجت الاسلام حاجی‌کمالی مشاور وزیر و رئیس ستاد اقامه نماز وزارت با اشاره به آیه شریفه "الَّذینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ"، ضمن بیان صفات اهل تقوی گفت: بی‌شک قرآن کریم اهل تقوا را به مسیر هدایت، راهنمایی خواهد کرد؛ زیرا در جامعه‌ای که دچار کسالت و خواب‌آلودگی است، چنگ زدن به قرآن، انسان را به اوج حیات ابدی خواهد رساند.

مشاور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: روانشناسی اجتماعی نقش مهمی بر تغییر رفتار مصرف کنندگان انرژی و صرفه جویی آن دارد. حسن کیوانپور با توجه به نامگذاری اول خرداد، روز بهره وری و بهینه سازی مصرف بابیان این مطلب افزود:بهره وری می تواند بیشترین استفاده از کمترین امکانات و منابع در راه رسیدن به رشد و شکوفایی همه جانبه کشور باشد.
وی بابیان اینکه يكي از مباحث مهم مطرح شده در روان شناسي اجتماعي بررسي نگرش هاي افراد است ،افزود: نگرش ها يكي از علت هاي اصلي رفتار ما مي باشند واگر صرفه جويي مصرف انرژي را به عنوان يك رفتار در نظر بگيريم براي بررسي و ترغيب رفتار صرفه جويي انرژي در مصرف كنندگان مي بايستي به بررسي نگرش ها و تغيير نگرش ها پرداخت.
وی از تداوم اجراي طرح کاهش پیک بار برای مشترکین کشاورزی و صنعتی استان مرکزی خبر داد و گفت: اين طرح از اول خرداد تا پایان شهريور ماه اجرايي خواهد شد. کیوانپور با بیان اینکه امسال حدود 13 هزار مشترک صنعتی و کشاورری استان در طرح های کاهش پیک تابستان امسال مشارکت خواهند داشت، افزود: همسو‌سازي و تعامل متقابل صنايع و شركت‌هاي توزيع برق، شناسايي منابع انرژي و برنامه‌ريزي براي استفاده بهتر از اين منابع از فرصت‌هاي مهم براي توسعه صنعت برق است.
مشاور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به اینکه از ظرفیت های آموزشی جهت نهادینه سازی مدیریت مصرف برق در استان در اصناف مختلف، ادارات، مدارس، مساجد، صنایع و بخش کشاورزی استفاده شده است، افزود: نهادهای مردمی نیز در آموزش مدیریت مصرف برق نقش موثری دارند.
وی با بیان اینکه سیستم های سرمایشی بیش از 30درصد بار مصرفی برق را در تابستان به خود اختصاص می دهند وکولرهای گازی از جمله پرمصرف ترین وسایل خانگی هستند، افزود: استفاده از سیستم های
سرمایشی با راندمان بالا موجب افزایش بهای برق مصرفی مشترکان در فصل تابستان می شود. کیوانپور نصب سایبان برای کولرها،سرویس به موقع کولرها ،استفاده از دور کند کولرهای آبی و دمای آسایش بین 24تا 25 درجه سانتی گراد کولرهای گازی نقش موثری در کاهش مصرف برق دارد. مشاور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان
مرکزی خاطرنشان کرد: خاموش کردن چراغ های اضافی، کاهش مصرف سیستم های سرمایشی،
حذف وسایل برقی غیرضروری و بهره گیری از دیزل ژانراتورها درصنایع و ادارات در ساعت اوج بار از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق است.
وی شرکت‌های توزیع نیروی برق به عنوان آخرین حلقه زنجیره صنعت برق با مشترکان، تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان و متقاضیان را برعهده دارند که نقش مهمی در رضایتمندی آنان ایفا می‌کند.