پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری توسط موسسه اعتباری ملل
موسسه اعتباری ملل به منظور حمایت از زوجهای جوان نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری اقدام می نماید.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری ملل ؛این موسسه در راستای بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و حمایت از خانواده ها و زوجهای جوان نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در کلیه شعب اقدام می نماید. این گزارش میافزاید: بر اساس بخشنامه مذکور به والدینی که در سال ۱۴۰۰ دارای فرزند شدهاند تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری برای فرزند اول ۲۰۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۴۰۰ میلیون ریال، فرزند سوم ۶۰۰ میلیون ریال، فرزند چهارم ۸۰۰ میلیون ریال و فرزند پنجم به بعد 1000 میلیون ریال پرداخت می شود. متقاضیان محترم می توانند برای بهره مندی از این تسهیلات به آدرس اینترنتی ve_bankphn.net مراجعه و یکی از شعب موسسه اعتباری ملل را برای دریافت تسهیلات انتخاب نمایند.
گفتنی است موسسه اعتباری ملل تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، خرید جهیزیه، ضروری و بیماران صعب العلاج نیز به متقاضیان پرداخت می نماید.
تاکید جدی بر ارائه خدمات برتر بانکی به شرکتهای دانش بنیان داریم
رییس هیات مدیره بانک شهر با بیان اینکه ظرفیت های شبکه بانکی قطعا می تواند نقش تاثیر گذاری در تامین مالی شرکتهای دانش بنیان داشته باشد، گفت: تاکید جدی بر حمایت و ارائه خدمات برتر بانکی به استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان داریم. به گزارش تجارت به نقل ازروابط عمومی بانک شهر؛ رحیم طاهری با اشاره به حضور بانک شهر در بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری کشور (اینوتکس 2022) گفت: این مهم در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال" تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین" صورت گرفت و اولویت اقدامات بانک در سال 1401 است. طاهری در ادامه با بیان اینکه بانک شهر هم اکنون از ظرفیت های بالایی برای آغاز و تداوم همکاریها با استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان برخوردار است، افزود: تلاش کرده ایم سبد خدمات بانک را با اولویت حمایت از فعالان حوزه فناوری و صنایع داخلی طراحی و در جهت رفع نیازهای بانکی و کاهش مشکلات آنان قدم برداریم. وی با اشاره به پیشرو بودن خدمات بانکداری الکترونیک، ریالی و به خصوص ارزی بانک شهر، تصریح کرد: در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود آماده ایم تا از طریق ارائه تسهیلات ارزان قیمت، صدور ضمانت نامه، تجاری سازی ایدهها و ... به رشد و توسعه شرکت های داخلی کمک کنیم.
وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛
وعده جدید به معلمان؛ بیمه طلایی فرهنگیان احیا می شود
در شرایطی که فرهنگیان نسبت به وضعیت بیمه تکمیلی خود شکایت دارند و خواستار ارائه خدمات تکمیلی بیمه درمانی به شکلی مناسب هستند، سخنگوی آموزش و پرورش طی توییتی از احیا و برقراری مجدد بیمه طلایی معلمان پس از سالها خبر داد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ اواخر اردیبهشت ماه و در آستانه روز معلم وزیر آموزش و پرورش، از پیگیری برای اجرای بیمه طلایی و احیای برخی طرحهای رفاهی برای معلمان خبر داد. پس از آن سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، در رابطه با بیمه طلایی فرهنگیان گفته بود مسئولان این وزارتخانه برای بیمه، سفر و مسکن فرهنگیان، برنامهها و سناریوهایی را در حال طراحی دارند و بهزودی جزییات آنها اعلام میشود.
در نتیجه بررسیهای صورت گرفته، در نهایت صادق ستاری فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش طی توییتی در صفحه شخصی خود نوشت: با پیگیری جدی وزیر، بیمه طلایی (تکمیلی) فرهنگیان با خدمات و پشتیبانی مناسب بهداشتی و درمانی بعد از سالها احیا شد. آئین نامه اجرایی قانون رتبهبندی معلمان نیز بهزودی از سوی کمیسیون امور عمومی دولت تقدیم هیات وزیران میشود.
مطابق با آخرین قوانین بیمه طلایی فرهنگیان سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱، بیمه تعهد دارد تمامی هزینههای بیمارستانی مربوط به جراحیهای تخصصی، هزینههای درمان کلینیکی، پاراکلینیکی اعم از سونوگرافی و کلیه هزینه ویزیت پزشکان، هزینه نازایی و ناباروری برای زوجین فرهنگی بدون فرزند، هزینه تهیه اعضای پیوندی، هزینههای اروتز و پروتز، پرداخت هزینه بیماران و داروهای خاص، بدون سقف برای کلیه فرهنگیان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان را پرداخت کند. تمامی عملهای جراحی چشم پزشکی نیز بدون سقف در حال اجرا است.
گودرز کریمی فر، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز پیش از این در این رابطه گفته بود: هم اکنون تعداد ۵۵۰۰ مرکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد در بیمه فرهنگیان شاغل در سراسر کشور در حال ارائه خدمات درمانی به فرهنگیان هستند.
وی همچنین افزوده بود: اشخاص دارنده بیمهای غیر از طرف قرارداد فرهنگیان، برابر مصوبات هر چقدر که پرداخت نمایند در صورت ارائه اسناد پرداختشده به شعب نمایندگی بیمه فرهنگیان در سراسر کشور، هزینه آن را دریافت میکنند.
گروه بانک و بیمه: درگاه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارفرمایان از سامانه قدیمی "سمت" به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی انتقال یافت.
به گزارش تجارت به نقل از مهر، در پی اطلاعرسانیهای گسترده و فراهم شدن امکانات و مقدمات فنی مورد نیاز، تمامی مراحل فرایند ارسال لیست حق بیمه کارفرمایان و پرداخت حق بیمه که پیش از این در سامانه "سمت" با آدرس- samt.tamin.ir - انجام میشد، از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ به سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی – es.tamin.ir– انتقال یافت.
براساس این گزارش، پروژه هوشمندسازی سازمان تأمیناجتماعی که یکی از راهبردهای اجرایی تحقق اهداف کلان اعلام شده از سوی مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی مشتمل بر "تحول، عدالت و اعتماد" است، اقدامی فراتر از حذف کاغذ در سازمان تأمیناجتماعی و مبادلات و تعاملات این سازمان با گروههای مختلف مخاطبان از جمله کارفرمایان و بیمهشدگان است و با اجرای کامل فازهای بعدی این پروژه، ضمن تسهیلگری در ارائه خدمات بیمهای و فراهم شدن امکان کنترل و نظارت دقیق هم برای سازمان تأمیناجتماعی و هم برای کارفرمایان، بسترهای لازم برای پاسخگویی مناسب به نیازهای مختلف مخاطبان و ذینفعان نیز فراهم خواهد شد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی در این زمینه گفت: هوشمندسازی در حوزه فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی، کلید تحقق اهداف تببینشده توسط مدیرعامل سازمان در دولت جدید با عنوان «تحول، عدالت، اعتماد» است. تسهیلگری و کاهش مراجعات، کنترل، نظارت و صیانت از حقوق ذینفعان، شفافیت در عملکرد و یکپارچگی سامانهها و همچنین تعامل و پاسخگویی مناسب به مخاطبان، دستاورد این هوشمندسازی است.
سید عبدالله حسینیان افزود: در اجرای پروژه هوشمندسازی سازمان تأمیناجتماعی، از چند ماه پیش، انتقال درگاه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارفرمایان از سامانه قدیمی "سمت" که در سالهای پیش و با تکنولوژی قدیمی آن زمان برای دریافت لیستهای حق بیمه کارفرمایان طراحی شده بود، به سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان، در دستور کار قرار گرفت.
وی مهمترین دلایل انتقال این درگاه به سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی را شامل یکپارچهسازی درگاههای ارائه خدمت تأمیناجتماعی، افزایش رضایتمندی مخاطبان، تسهیل دریافت خدمات آتی، کاهش مراجعات به شعب یا کارگزاریها، حذف تدریجی سامانههای قدیمی و ارتقای سطح امنیتی و همچنین تکمیل بانک اطلاعات کارفرمایان و کارگاهها بهمنظور شناسایی و خدمترسانی مطلوبتر اعلام کرد و افزود: با انتقال این درگاه به سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری تأمیناجتماعی، ضمن فراهم شدن امکان تعامل مطلوب با سایر دستگاهها مانند اتاق بازرگانی و ثبت شرکتها از طریق وب سرویس، امکان هوشمندسازی لیستهای بیمه و جلوگیری از ارائه لیستهای منغیرحق و سوءاستفادههای احتمالی نیز مهیا میشود و مشکلات مربوط به دریافت نکردن یا تأخیر در دریافت ابلاغهای کارگاهی نیز مرتفع شده و از موارد اعتراضهای احتمالی بعدی ناشی از دریافت نشدن ابلاغها جلوگیری میشود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات تأمیناجتماعی، اجرای موفقیتآمیز این پروژه را گامی بلند در مسیر آمادهسازی مقدمات پیادهسازی لیست مشترک بیمه و مالیات اعلام کرد و گفت: فراهم شدن بسترهای پیادهسازی بیمه متمرکز، بهبود شرایط تخصیص منابع زیرساختی و همچنین کاهش اختلالات سیستمی، از دستاوردهای انتقال درگاه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارفرمایان به سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری است. در گذشته و به علت برخی ضعفهای سامانه قدیمی، سازمان تأمیناجتماعی و نیز کارفرمایان، گاهی در روزهای پایانی ماه با مشکل قطعی و کندی سیستمها مواجه میشدند که با راهاندازی سامانه جدید، در روزهای پایانی اردیبهشت، بدون لحظهای کندی یا قطعی، به رکورد دریافت بیش از ۱۲۷ هزار لیست روزانه دست یافتیم. همچنین در ساعاتی از روزهای پایانی اردیبهشت ماه، از مرز ثبت ۳۵۰ لیست در دقیقه عبور کردیم که این اعداد بسیار ارزشمند بوده و بهعنوان رکوردهای فنی، قابل ثبت در کارنامه عملیاتی سازمان تأمین اجتماعی خواهند بود.
حسینیان با بیان اینکه با این انتقال موفق، نقطهعطفی در تاریخچه فعالیتهای فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی ثبت شد، اظهار داشت: اجرای موفق چنین پروژه مهمی که بزرگترین فرآیند عملیاتی سازمان تأمیناجتماعی را در دل خود دارد، بدون تأمین زیرساختهای مناسب و طراحی و پیادهسازی سیستمها و سامانههای پیچیده و بهروز، میسر نبود. با وجود مشکلات ناشی از تحریمها و دشواری تأمین برخی تجهیزات، متخصصان داخلی سازمان تأمیناجتماعی با تلاش خود موفق به بهبود و اصلاح شرایط به نحو مطلوب شدند.