۲۰ فرماندار در مازندران تغییر کردند

استاندار مازندران گفت: تاکنون ۲۰ فرماندار در استان جابجا شدند و دو فرماندار باقیمانده نیز هفته جاری عوض می شوند.
سید محمود حسینی پور در دیدار با سرداران و فرماندهان سپاه استان به مناسبت سوم خرداد با اشاره به رهاورد و دستاوردهای آزادسازی خرمشهر گفت: یکی از مهمترین دستاوردها، ثبات و استقرار کامل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه بود. وی ادامه داد: عملیات بیت المقدس ورق جنگ و شرایط دفاع مقدس را تغییر داد و سبب فتوحات و پیروزی‌های بعدی شده است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران جزو معدود انقلاب‌های دنیا و بی نظیرترین انقلاب در جهان است، افزود: انقلاب اسلامی مقابل امپراطورهای مختلف ایستاده است و امروز نسبت به ۴۰ سال گذشته عمق استراتژیک ما دفاعی نیست بلکه هجومی و در قلب آمریکا و اسرائیل است.استاندار مازندران یادآور شد: انقلاب اسلامی به برکت امامین انقلاب هر روز مثل خورشید درخشان می‌شود اما در بخش اقتصادی دارای مسائل و مشکلاتی هستیم.حسینی پور با اشاره به اصلاح و آزادسازی قیمت‌ها گفت: این برنامه مهمترین طرح اقتصادی کشور است زیرا طی سال‌ها بسیاری از درآمدهای کلان و دلاری کشور دست برخی افراد افتاد.وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ فرمانداری استان جابجا شدند، گفت: دو فرماندار باقیمانده نیز طی هفته جاری تغییر می‌کنند.

 

جهش ۷ درصدی تولید تختال در فولاد هرمزگان

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان پس از کسب رکورد کیفی تختال، رشد ۷.۱ درصدی تولید این محصول در دو ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه کرد. عطاالله معروفخانی در جمع خبرنگاران با تاکید بر تحقق رشد تولید در فولاد هرمزگان، از تولید ۲۹۵ هزار و ۱۹۸ تن تختال در فروردین و اردیبهشت سال جاری خبر داد و گفت: تولید تختال در شرکت فولاد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۷۵ هزار و ۵۸۵ تن بوده از رشد ۷.۱ درصدی برخوردار بوده است. معروفخانی بر تعهد فولاد هرمزگان به حمایت کمی و کیفی از تولید داخل تاکید کرد و گفت: فولاد هرمزگان به عنوان یک شرکت مادر برای صنایع زیرمجموعه وظیفه سنگینی را در تحقق دستور مقام معظم رهبری در خصوص افزایش تولید داخل و ارتقای کیفیت محصولات ایرانی بر عهده دارد در این راستا برنانه ریزی دقیقی صورت گرفته است. مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه اظهار داشت: هماهنگی صحیح واحدهای مختلف از طریق کمیته های هفت گانه استراتژیک، تکیه بر توان شرکت های تامین کننده داخلی، مدیریت صحیح و جهادی مدیران عالی و میانی شرکت، در کنار تهیه ماده اولیه با کیفیت، انجام پروژهای اصلاحی در خط تولید و کاهش توقفات اضطراری و کاهش پاور آن کوره های قوس الکتریک، افزایش سرعت ریخته گری و استفاده بهینه از زمان ها برای تولید و آماده به کاری تجهیزات و همچنین پشتیبانی و نیز حمل و نقل به موقع و سریع، همگی در افزایش تولید نقش داشته اند.

تقدیر مدیر کل نوسازی
مدارس گیلان از خیر مدرسه ساز
گیلان_فرحی؛ دیدار مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان در راستای تکریم خیرین مدرسه ساز با دکتر تقی پور خیر مدرسه ساز دیدار نمودند. به گزارش روابط‌ عمومی مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی مدارس با دکتر تقی پور خیر مدرسه ساز و مدیرعامل موسسه خیریه نیک گامان جمشید تهران دیدار و گفتگو کردند.وی در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت های خداپسندانه خیرین نیک اندیش از فعالیت های انسان دوستانه دکتر تقی پور برای توسعه فضاهای آموزشی استان تجلیل نمود.مهندس دقیق با بیان اینکه روحیه خیرخواهی و نوع دوستی شما نیک‌اندیشان همیشه به عنوان الگویی ماندگار در تاریخ جاودان خواهد بود، تصریح نمود: یقینا مدارس احداثی خیرین عزیز، باقیات و صالحاتی برای آنان خواهد بود.

پایداری شبکه برق منوط
به صرفه‌جویی همگانی است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: با توجه به ورود گرد و غبار از کشورهای عراق و سوریه به استان پایداری شبکه برق منوط به صرفه‌جویی همگانی است. دکتر هادی شیرخانی در گفت و گو با خبرنگا ان اظهار داشت: با افزایش دمای هوا، به سرعت وسایل سرمایشی به مدار مصرف وارد می‌شوند از جهت دیگر با توجه به ناترازی میزان تولید و مصرف و پیشی گرفتن مصرف از میزان تولید نیازمند همراهی و مشارکت مشترکین برق در بخش خانگی و کشاورزی هستیم.وی افزود: پیش بینی می‌شود گرمای هوا موجب روشن شدن کولرهای خانگی شود، بنابراین بارهای سرمایشی وارد مدار خواهد شد و منجر به افزایش مصرف می‌شود.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: در جهت مدیریت مصرف، باید اصولی مانند تجهیز کولرهای آبی به سایبان، سرویس کولرها، استفاده از دور کُند کولر و در صورت استفاده از کولر گازی بر روی دمای آسایش ۲۵ درجه تنظیم شود.

اتمام عملیات سرشاخه کاری گردو
در شهرستان همدان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از اتمام عملیات سرشاخه کاری گردو در همدان خبر داد. احمد قدیمی گرجای در گفتوگویی گفت: سرشاخه کاری و کشت ارقام مقاوم درختان گردو باعث می‌شود تا گل دهی درختان دیرتر اتفاق افتاده و خسارات ناشی از سرمازدگی اول فصل به حداقل خود برسد، که هرساله سرمای زودرس خسارات فراوانی به محصولات کشاورزی وارد کرده که در این میان گردو بیشترین خسارت را از سرمازدگی بهاره می‌بیند.وی افزود: سرشاخه کاری راهکاری در جهت جوان سازی درختان گردو و افزایش کمیت و کیفیت محصول تولیدی با استفاده از ارقام پر محصول ذکر نمود.مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان بیان کرد: در سال جاری تعداد سه هزار و ۵۵۰ اصله از درختان گردو با تعداد هشت هزار و ۷۵۰ پیوند رایگان و پنج هزار پیوندک آزاد با رعایت اصول فنی، توسط افراد خبره و آموزش دیده سرشاخه کاری شده است، همچنین آمورش باغداران را جهت ادامه مراحل کار و استفاده بهینه از طرح مذکور از اهداف و برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرتان برشمرد.در پایان قدیمی استمرار این برنامه را مستلزم مشارکت باغدارن و اختصاص اعتبارت لازم برشمرد.

بازدید خبرنگاران از بناهای
تاریخی وفرهنگی درارومیه
ازسوی اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری آذربایجان غربی عملیات اجراییحفاظت ومرمت 14 حجره تاریخی وفرهنگی درارومیه آغاز شده است .جباری افزود ازتعداد27 حجره فرهنگی وتاریخی عملیات اجرایی حفاظت ومرمت 14 حجره آغاز شده وبالغ بریک میلیارد تومان برای مرمت این حجره ها هزینه گردیده است . وی با اشاره به برنامه های این اداره کل دراین زمینه درسالجاری تصریح کرد در سال 1401 با تامین اعتبارات استانی وملی حدود3 میلیاردتومان نیز برای تکمیل ومحوطه سازی حجره ها هزینه در نظر گرفته ایم . جباری یادآور شد بانهایی شدن موضوع تملک از سوی شهرداری وتکمیل مرمت از این فضاهای فرهنگی می توان بعنوان بازارچه سنتی صنایع دستی ورستورانهای سنتی در ارائه خدمات به مردم وجذب گردشگر استفاده کرد . گفتنی است تعدادی از بناهای تاریخی وفرهنگی درارومیه مورد بازدید خبرنگاران رسانه های جمعی قرار گرفت .مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران گفت از دوسال پیش عملیات اجرایی حفاظت ومرمت آثار باستانی در منطقه آغاز شده که باتوجه به کثرت بناهای تاریخی سعی داریم مرمت این بناها رامتناسب بااعتبارات اختصاص یافته انجام دهیم .

ضریب نفوذ گازرسانی در مناطق روستایی کشور ۸۸.۴ درصد است
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: هم اکنون ضریب نفوذ گازرسانی در مناطق روستایی کشور ۸۸.۴ درصد است.
سید جلال نورموسوی در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل جدید و قدیم شرکت گاز استان ایلام اظهار داشت: اگر روستاها با استفاده از قوانین جدید دارای قابلیت گازرسانی باشند به یقین این زمان کوتاه‌تر خواهد شد. مدیر گازرسانی شرکت ملّی گاز ایران با بیان اینکه سالیانه ۳ هزار روستا در برنامه گازرسانی شرکت ملّی گاز قرار دارد، تصریح کرد: هم اکنون کار گازرسانی به ۷ هزار روستا در اقصی نقاط کشور در دست اقدام قرار دارد که انتظار می‌رود طی دو سال آینده به اتمام برسند. نورموسوی با اشاره به اینکه استان ایلام از لحاظ گازرسانی به مناطق شهری و روستایی از متوسط کشوری بالاتر است، خاطرنشان کرد: مناطق شهری این استان به صورت کامل گازدار شده و با تکمیل ۴۴ روستای دارای قابلیت گازرسانی در سال‌جاری، در این حوزه ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان به مرز ۹۹ درصد می‌رسد.

‏ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان:

گیلان ، فرحی - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان، کیفیت آب شرب روستاهای گیلان 21 درصد ارتقاء یافت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ مازیار علی پور با بیان اینکه شاخص کیفیت آب آشامیدنی روستاهای استان در اسفند سال 98 حدود 64 درصد بود، افزود: این رقم در حال حاضر به 85 درصد رسیده است.
وی آب شرب روستاهای گیلان را فاقد عوامل بیماری زا دانست و گفت: کیفیت آب شرب شهرهای گیلان نیز 100 در 100 است. وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر 1721 روستا و 52 شهر گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند، گفت: کیفیت آب شرب استان روزانه توسط کارشناسان شرکت آب و فاضلاب و مراکز بهداشت با انجام نمونه برداری های مختلف سنجیده می شود. علی پور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 99.96 درصد شهرها و 84 درصد جمعیت روستاهای گیلان با جمعیتی بالغ بر 970 هزار خانوار (660 هزار خانوار شهری و 310 هزار خانوار روستایی) از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مندند، اظهار داشت: برای آبرسانی به این تعداد خانوار 650 حلقه چاه و 580 دهنه چشمه در مدار بهره برداری است.وی با اشاره به فعالیت تصفیه خانه بزرگ آب گیلان با ظرفیت 6 هزار لیتر بر ثانیه در دو مدول جهت تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان تصریح کرد: گیلان دارای 2 هزار و 168 روستای بالای 20 خانوار است که 1601 روستا تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند.وی گفت: همچنین از 400 روستای زیر 20 خانوار نیز 120 روستا از آب شرب بهداشتی بهره مندند.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با تاکید بر اینکه 700 روستای استان فاقد منبع ذخیره آب شرب است، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش آبدهی چاه ها و چشمه ها در فصل گرم سال، در روستاهای فاقد منبع ذخیره با چالش تامین آب شرب مواجه ایم.علی پور افزود: جهت رفع این مشکل از تانکرهای سیار برای آبرسانی به این روستاها استفاده می شود.وی طول خطوط آبرسانی شهری و روستایی گیلان را 30 هزار کیلومتر اعلام و تصریح کرد: نگهداری و بهره برداری از این خطوط با توجه به شرایط جغرافیایی استان بسیار هزینه بر و دشوار است.وی با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جهت تامین و تقویت آب شرب 711 روستای گیلان ظرف مدت 30 ماه با اعتباری بالغ بر 1821 میلیارد تومان گفت: در قالب این قرارداد 85 روستای فاقد، از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار و همچنین کمیّت و کیفیت آب شرب 626 روستا ارتقاء می یابد که در سال گذشته اعتباری معادل 140 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه اختصاص یافت.علی پور افزود: سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم الانبیاء بعنوان معین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرای این پروژه بزرگ را در گیلان برعهده دارند.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 430 هزار خانوار معادل 40 درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند، گفت: هم اینک 2 هزار و 620 کیلومتر شبکه فاضلاب سنتی و بهداشتی در گیلان در مدار بهره برداری است و 11 شهر استان در فاز اجرایی شبکه فاضلاب قرار دارند.علی پور با اشاره به اینکه در سال گذشته 190 میلیارد تومان برای توسعه شبکه فاضلاب گیلان اختصاص یافت، افزود: به منظور ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود، در سفر ریاست محترم جمهور به گیلان 500 میلیارد تومان برای این کار تخصیص پیدا کرد.وی با بیان اینکه 26 هزار میلیارد تومان برای دفع بهداشتی فاضلاب کل استان گیلان نیاز است، خاطرنشان کرد: امیدواریم از منابع مختلف دولتی این اعتبار به شرکت آب و فاضلاب گیلان اختصاص یابد تا هرچه سریعتر در این بخش به شرایط مناسبی دست یابیم.بنابراین گزارش؛ نشست خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان بطور زنده از صفحه اینستاگرام این شرکت پخش شد و خبرنگاران در همه شهرستان ها با حضور در دفاتر مدیران امور آب و فاضلاب به صورت ویدئوکنفرانس با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفتگو کردند.همچنین با توجه به در پیش بودن فصل تابستان، پیام های آموزشی در حوزه مدیریت مصرف آب ارائه شد.

با اتصال این واحد به شبکه سراسری برق کشور، سطح آمادگی تولید این نیروگاه در تابستان پیش رو بهبود یافت. به گزارش روابط عمومي نيروگاه رامين اهواز : خلیل محمدی مديرعامل نيروگاه رامين با اعلام اين خبر و اشاره به رسالت حياتي اين نيروگاه در تامين برق مورد نياز مردم و صنايع استان خوزستان اظهار داشت: رفع چالشهای فنی نیروگاه بمنظور تقویت سطح آمادگی و تولید پایدار انرژی برق مهمترین رویکرد ماست و خرسندیم با تکیه بر تخصص و تجربه ارزشمند همکاران خود تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ را با موفقیت به اتمام رسانده و به شبکه سراسری برق کشور متصل نماییم.
محمدی گفت: بهره برداري،تعمیرات و نگهداري از واحدهاي نيروگاه رامين داراي پيچيدگي و چالشهاي متعددي نسبت به ساير نيروگاههاي كشور است و اين موضوع با توجه به شرايط اقليمي منطقه و مصرف بالاي اين انرژي حياتي در استان خوزستان نقش موثر و حساس اين مجموعه را بيش از پيش حائز اهميت مي كند. مدیرعامل نیروگاه با اشاره به چالشهای اقتصادی، تحریمهای ظالمانه و مشکلات متعدد در تامین قطعات از بازارهای داخلی و خارجی، نقش کارگاههای جانبی مستقر در نیروگاه بمنظور ساخت،تعمیر و بازسازی قطعات و تجهیزات نیروگاهی را از اقدامات اثرگذار و اساسی در اجرای این پروژه دانست. وی ضمن تقدير از همه پرسنل تلاشگر در اجرای این پروژه و همچنین تعمیرات میان دوره ای سایر واحد‌های تولید برق این نیروگاه اظهار اميدواري نمود در پیک برق و تابستان پیش رو با تكيه بر تعهد،تجربه و تخصص ارزشمند اين مجموعه شاهد تامين پايدار اين انرژي حياتي و تداوم خدمت رساني صادقانه به مردم شريف استان خوزستان باشيم . لازم بذكر است نيروگاه رامين اهواز با 6 واحد توليدي و مجموع ظرفيت 1850 مگاوات ساعت بزرگترين نيروگاه بخاري كشور و تامين كننده حدود 35% برق مورد نياز استان خوزستان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه بیش از ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندرامیرآباد در دست اقدام است از بهره برداری اسکله رو رو ریلی تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد؛ محمدعلی اصل سعیدی‌پور در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در سالن جلسات این بندر برگزار شد با بیان اینکه در مجموع ۴۰ پروژه بخش خصوصی به ارزش تقریبی 20 هزار میلیارد ریال در حال بهره برداری و ساخت در بندر امیرآباد وجود دارد گفت احداث کارخانجات تولید آرد ، تصفیه روغن، خوراک دام ، ورک شاپ دریایی با اعتبار ۸ هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال از سرمایه‌گذاری های در دست اقدام در بندرامیرآباد است.
مدیرکل بندرامیرآباد به ضرورت تکمیل پروژه مهم رو-رو ریلی در بندر امیراباد اشاره کرد و از برنامه‌ریزی های مدون و تخصیص اعتبار لازم جهت تکمیل و بهره برداری این پروژه قدیمی و به‌ جا مانده از قبل تا پایان سال خبر داد.
وی با تآکید بر اینکه بندرامیرآباد در آینده ای نزدیک به مرکز تجارت شمال کشور تبدیل می شود گفت عملیات تخلیه و بارگیری بندرامیرآباد طی دو ماهه آغازین سال جاری بیش از 572 هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4 درصد رشد داشته است.
سعیدی پور در پایان تآکید کرد که بندرامیراباد به عنوان یک ثروت ملی بر روی نوار توسعه و بهره وری قرار گرفته و فرآیند روبه رشد خود را با برنامه ریزی و هدف گذاری و با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار داده است.
گفتنی است مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این نشست که 3 ساعت به طول انجامید ، به سوالات متعدد خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه های مختلف پاسخ داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از تزریق ۹۶۲ دز واکسن کرونا در مرحله چهارم خبر داد و گفت: افراد دارای ضعف سیستم ایمنی برای تزریق واکسن اقدام کنند.
فاطمه ترکمان‌اسدی در گفت‌وگویی با بیان اینکه تا روز گذشته سه میلیون و ۱۸۶ هزار و ۳۰۹ دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، اظهار کرد: یک‌میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۷۹نفر دز اول، یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۵۷۸ نفر دز دوم و ۵۷۶ هزار و ۵۹۰ نفر نیز دز سوم واکسن خود را دریافت کردند.
وی با بیان اینکه ۹۶۲ نفر دز چهارم واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: افراد واجد شرایط برای دریافت نوبت چهارم واکسن کرونا اقدام تزریق واکسن کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، افراد واجد شرایط دریافت نوبت چهارم واکسن کووید سالمندان بالای ۷۰ سال، پرسنل شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی (کادر بهداشت و درمان) و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند که می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نوبت چهارم واکسن خود را تزریق کنند. وی با تاکید به اینکه توصیه می‌شود افراد دارای ضعف سیستم ایمنی نیز برای دز چهارم اقدام کنند، افزود: زمان دریافت نوبت چهارم برای سالمندان حداقل چهار ماه بعد از دریافت نوبت سوم و برای پرسنل بهداشت و درمان ۴ تا ۶ ماه پس از نوبت سوم است. ترکمان اسدی بیان کرد: توصیه می شود نوع واکسن نیز مطابق با پلتفرم نوبت سوم باشد.

در مراسمی از عوامل اجرایی و پشتیبانی عملیات بزرگ اصلاح و تعمیر خط انتقال قدیم آب به قم تجلیل شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در آیین تجلیل از عوامل اجرایی و پشتیبانی عملیات بزرگ اصلاح و تعمیر
خط انتقال آب از سد 15 خرداد به قم گفت: این کار بزرگ که با تلاش و همت و برنامه‌ریزی دقیق و منسجم به انجام رسید یک اطمینان خاطر نسبی از بحث تأمین آب در شهر قم ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه 85 درصد آب شهر قم توسط دو خط انتقال تأمین می‌شود، اظهار داشت: اگر به هر دلیلی یکی از این دو خط از مدار خارج شود شهر بزرگ قم با حساسیت‌هایی که بر روی آن وجود دارد دچار تنش می‌شود و قطعاً بازخوردهای منفی از خود بر جای خواهد گذاشت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ضمن قدردانی از همکاران معاونت بهره‌برداری و توسعه آب، بخش‌های پشتیبانی و تدارکات، همکاران امور شهرها و همه پیمانکاران، کارگران و کارشناسان دخیل در اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: درصدد هستیم از هر کار ویژه و فوق‌العاده‌ای که ورای وظایف سازمانی در شرکت انجام می‌شود قدردانی داشته باشیم که این روند را با تجلیل از عوامل اجرایی تعمیر و اصلاح خط انتقال آغاز می‌کنیم.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این مراسم با بیان اینکه قم از معدود کلان‌شهرهای کشور با دو خط انتقال آب است ابراز داشت: وجود دو خط انتقال از نظر پدافند غیرعامل برای کلان‌شهری مثل قم از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.
وی اتکا به یک خط انتقال آب را در صورت بروز حادثه و ضایعه تنش‌زا دانست و با اشاره به برخی از شهرهایی که دچار این
مشکل شده‌اند، افزود: خوشبختانه شهر قم دارای دو خط انتقال است که به عنوان یک نعمت برای این شهر به شمار می‌رود.
مهندس محمود سربندی فراهانی با اشاره به قدمت 30 ساله خط قدیم انتقال گفت: با وجود بهره‌برداری مناسب، این خط، در طول زمان دچار خوردگی و شیرهای تخلیه و هوای آن نیز فرسوده شده و از بین رفته بود.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اصلاح و تعمیر این خط که بخشی از آب شهر قم را تأمین می‌کند، اذعان داشت: با اقداماتی که از حدود سه چهار سال قبل انجام شده بود و برنامه‌ریزی دقیق، تعمیر و اصلاح خط انتقال قدیم بدون تنش و زودتر از زمان‌بندی اعلام شده به پایان رسید.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان قم با بیان اینکه در طول زمان اجرای پروژه از سه پیمانکار کمک گرفتیم تا سرعت اجرا بالا رود، اظهار داشت: در نهایت بدون کوچکترین مشکلی پروژه انجام شد و در حال حاضر یک خط انتقال قابل اتکای دیگر داریم که از شرایط ناپایدار گذشته خارج شده است.
یادآور می‌شود در پایان این مراسم با حضور مدیرعامل، قائم‌مقام و معاونین شرکت آب و فاضلاب استان از عوامل دخیل در اصلاح و تعمیر خط انتقال قدیمی آب قم با اهدا لوح و هدیه قدردانی شد.