شرایط دریافت وام نقدی با سامانه «فرابانک ملت»

تسهیلات نقدی به طور کلی با توجه به موقعیت شغلی (کارمند رسمی دولت یا بخش خصوصی)،گردش حساب جاری یا سپرده، انواع ضامن و یا وثائق مختلف و... هر یک از متقاضیان می توانند از سوی بانک های مختلف به مشتریان بانکی ارائه شوند. در حقیقت این نوع از وام های بانکی به تسهیلاتی اتلاق می شود که با توجه به شرایط حساب متقاضی دریافت وام به افراد تعلق می گیرد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت؛ یکی از طرح های ارائه تسهیلات نقدی توسط بانک ها، طرح «تسهیلات با سامانه فرابانک ملت» است که با توجه به شرایط کاری و حساب متقاضیان به افراد پرداخت می‎‌شود. در این طرح مشتریان بانک ملت می‌توانند از طریق سامانه فرابانک نسبت به دریافت انواع وام‌های در دسترس در این سامانه و با شرایط غیرحضوری اقدام کنند. «تسهیلات با سامانه فرابانک ملت» تسهیلاتی را با نرخ سود ۱۸ درصدی به متقاضیان و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان ارائه می‌کند. برای دریافت این نوع از تسهیلات بانکی متقاضی باید در بانک ملت یک حساب سپرده قرض الحسنه داشته باشد و برای ضمانت نیز مسدودی سپرده، ضامن رسمی و اعتبار شغلی متقاضی نیاز است. زمان مسدودی سپرده در این طرح نیز ۶۰ ماه بوده که در تسهیلات با ضمانت سپرده بلندمدت،‌ مسدودی سپرده تا تسویه کامل وام است.

 

از امروز وجوه حساب صادرکننده چک برگشتی مسدود می شود

بر اساس قانون جدید چک که از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرا شده است، وجوه صادرکننده چک برگشتی به میزان کسری مبلغ چک در حساب‌های او در بانک‌های دیگر مسدود خواهد شد که این فرآیند از امروز به صورت تدریجی در بانک‌ها آغاز می‌شود.
به گزارش تجارت به نقل از ایسنا، اجرای قانون جدید چک از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شد و از این زمان به بعد تمامی چک‌ها برای نقل و انتقال باید در سامانه صیاد ثبت شوند تا قابلیت نقد شوندگی داشته باشند. همچنین، قانون جدید ضوابط مختلف و جدیدی را برای صدور چک به همراه آورده است که گفته می‌شود به چک‌ها اعتبار می‌بخشد و چک‌های برگشتی را نیز کم می‌کند. از جمله مهم‌ترین الزامات و ضوابط قانون جدید چک می‌توان به ممنوعیت صدور چک در وجه حامل، حذف پشت نویسی چک، ثبت و انتقال چک در سامانه صیاد توسط صادرکنندگان و دریافت کنندگان و ... اشاره کرد. البته، یکی از بندهای مهم این قانون، بانک‌ها را مکلف کرده تا در صورت کافی نبودن موجودی حساب صادرکننده چک، وجه چک را از محل موجودی سایر حساب‌های صاحب حساب به ترتیب اولویت از حساب جاری، حساب قرض‌الحسنه پس انداز، حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت و حساب سرمایه گذاری بلندمدت و همچنین مسدود کردن کلیه حساب‌ها و کارت‌های بانکی و هر مبلغ متعلق به صادرکننده به میزان مبلغ چک، پرداخت کنند.

اجرای طرح مسدود کردن مبلغ چک
در کلیه حساب های بانک توسعه تعاون
بانک توسعه تعاون همگام با سیستم بانکی از امروز طرح مسدودی مبلغ چک در کلیه حساب‌های بانکی را که در راستای عملیاتی نمودن قانون جدید چک ابلاغ شده است اجرایی خواهد کرد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، بانک مرکزی این طرح مهم قانونی را با همکاری مجلس شورای اسلامی از امروز (هفتم خرداد) به صورت «تدریجی» و با مشارکت تمام بانک‌های دولتی و خصوصی اجرا می‌کند.
بر اساس این طرح ، تاپیش از این اگر چکی برگشت می‌خورد از وجوه صادر کننده چک در همان بانک برای پاس کردن مبلغ چک استفاده می شد ولی از امروز این موضوع به کلیه بانک‌ها تسری پیدا می‌کند.
این گزارش می افزاید، مسدود شدن وجوه در حساب های فرد از حساب های با مانده موجودی بالاتر شروع می‌شود و به تدریج پایین می آید تا جایی که مبلغ کسری چک برگشتی را بتوان پوشش داد.در این طرح خود حساب مسدود نخواهد شد بلکه مبلغ مانده ای که در حساب وجود دارد مسدود می‌شود.
بر اساس طرح جدید،حد نهایی همان مبلغ چک برگشتی است. در این طرح از برگشت خوردن چک جلوگیری نمی‌شود بلکه وجوهی که فرد در تمام بانک ها دارد به اندازه مبلغ آن چک برگشتی مسدود خواهد شد.یعنی اگر شخصی بخشی از مبلغ را در حساب دارای چک دارد ،این میزان از حساب وی برداشت و کسری چک برگشتی از سایر حساب های صادر کننده چک در کلیه بانک ها مسدود می‌شود. بعد ازاین،فرایند مربوط به مراجعه ذینفع به مراجع قضایی و سایر مواردی که باید انجام می شد طی خواهد شد.مبالغ طی دستوری از سوی قوه قضاییه صادر و برداشت می‌شود پس از آن با اعلام رضایت فرد ذینفع چک، وجوه مسدود شده هم آزاد خواهد شد.

بانک مرکزی: برای اولین بار «اوراق ارزی» منتشر می کنیم
طبق اعلام مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی، برای نخستین بار، طرح انتشار اوراق ارزی در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت. به گزارش تجارت به نقل از تسنیم، مصطفی قمری وفا مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی با انتشار این پیام تأکید کرد: برای نخستین بار، طرح انتشار اوراق ارزی در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت. جزئیات این طرح بزودی اعلام خواهد شد.

در قالب نشست ارتباط تلفنی؛

گروه بانک و بیمه: وحید خانلری و حبیب اله اژدهاکش به ترتیب معاونان مدیرعامل بانک رفاه کارگران در امور اعتباری و حقوقی و فناوری اطلاعات، در نشست‌های جداگانه تلفنی که به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، به سوالات و مباحث مطرح شده از جانب مشتریان بانک در حوزه اعتباری و حقوقی و فناوری اطلاعات، پاسخ دادند.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک رفاه؛ این نشست‌های تلفنی در ادامه سلسله نشست‌های تلفنی مدیران عالی بانک رفاه کارگران با مشتریان، در محل مرکز ارتباط با مشتریان (فراد)، برگزار شدند.
خانلری معاون مدیرعامل بانک رفاه کارگران در امور اعتباری و حقوقی طی سخنانی در حاشیه نشست تلفنی با مشتریان، خاطرنشان ساخت: برگزاری نشست‌های تلفنی فرصت بسیار مناسبی است تا به صورت مستقیم و بدون واسطه با مشتریان بانک به گفت و گو بنشینیم و با مسائل و مشکلات آنها آشنا شویم.
وی به مهم‌ترین موضوعات مطرح شده از سوی مشتریان اشاره کرد و گفت: "تسهیلات بانکی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی"، "نحوه امهال تسهیلات"، "نحوه بخشش جریمه دیرکرد اقساط تسهیلات"، "جزئیات تسهیلات قرض‌الحسنه" و... از جمله موضوعات و سوالات مطروحه در این نشست تلفنی بود.
اژدهاکش معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات نیز در حاشیه نشست تلفنی خود با مشتریان، به مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در قالب این نشست اشاره و از "تغییرات قوانین در حوزه فناوری اطلاعات و ضرورت اطلاع‌رسانی شعب به مشتریان"، "تاخیر در دریافت پیامک واریز و دریافت وجه"، "ایرادهای سرویس کارت به کارت"، مشکلات همراه کارت"، "کد حساب یارانه‌ای" و... به عنوان برخی از این موضوعات نام برد.
وی، تصریح کرد: مسائل مطرح شده از جانب مشتریان به صورت لحظه‌ای و در طول برگزاری همین نشست به کارشناس مربوطه در حوزه فناوری اطلاعات بانک ارجاع و نسبت به رفع آن اقدام شد.
گفتنی است، توجه به مقوله مشتری‌محوری و اقدام به منظور ارتقای شاخص‌های این مهم، یکی از مهم‌ترین سیاست‌های راهبردی بانک رفاه کارگران در دولت عدالت‌محورسیزدهم و وزارت مردم به شمار می‌رود و برگزاری سلسله نشست‌های تلفنی مدیران عالی بانک با مشتریان از جمله اقدامات در این راستا است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت با تعرفه دولتی و عمومی غیر دولتی ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری را پرداخت می کند. به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهدی رضایی گفت: براساس برآورد کارشناسان در وزارت بهداشت، بین ۳ تا ۳.۵ میلیون زوج نابارور در کشور زندگی می کنند، اکثر این افراد تحت پوشش بیمه هستند؛ در صورت فقدان بیمه ای طبق قانون تمامی مادران باردار تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار می گیرند.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه طی سال های اخیر وزارت بهداشت زیر ساخت های خدمات تخصصی ناباروری را درکشور ایجاد کرده، افزود: بیش از ۷۵ مرکز درمان ناباروری درسطح کشور به زوج های نابارورخدمات ارایه می کنند و قطب های بزرگ و معتبری در کل کشور در حوزه درمان ناباروری وجود دارد. وی درباره هزینه های درمان ناباروری تصریح کرد: براساس مصوبه شورای عالی بیمه و هیات وزیران، ۴ نوع تعرفه دولتی، عمومی غیر دولتی، خیریه و خصوصی برای درمان زوج های نابارور وجود دارد که سازمان بیمه سلامت با تعرفه دولتی و عمومی غیر دولتی ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری را پرداخت می کند؛ لذا اگر فردی به مراکز خصوصی مراجعه کند ما به التفاوت تعرفه دولتی و خصوصی برعهده بیمه شده قرار دارد؛ اما باید به این نکته تاکید کرد که تمامی خدمات درمان ناباروری در مراکز دولتی ارایه می شود.
رضایی در مورد شرایط سنی درمان ناباروری تحت پوشش بیمه اظهار داشت: از نظر شرایط سنی، برای مردان محدودیتی وجود ندارد، در گذشته شرایط سنی برای بانوان ۴۵ سال بود که با اصلاح به ۴۹ سال افزایش پیدا کرد، ضمن اینکه تا ۳ نوبت در سال خدمات ناباروری به زوج های تحت پوشش بیمه ارایه می شود.