استفاده از تجارب پالایشگاه گاز ایلام

ایلام - سید محمد روبندی - معاون انرژی پدافند غیرعامل کشور گفت: در پالایشگاه گاز ایلام در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است و نیاز به ارائه این اقدامات و تجارب در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری در سطح شرکت ملی گاز و سایر شرکت های صنعتی می باشد. عبدالرحمن کشوری در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام از اقدامات انجام شده این واحد صنعتی در حوزه پدافند غیرعامل قدردانی کرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی، بحث انرژی پاشنه آشیل جهان شده و در کنار آن دشمنان جمهوری اسلامی ایران بویژه تهدیدات روزانه آمریکا و رژیم صهیونستی، می بایست هر روز هوشیارتر از قبل باشیم و تمام راه هایی که برای ضربه زدن به زیرساخت ها وجود دارد را شناسایی و برای آن برنامه داشته باشیم.وی با بیان اینکه باید از طرح های سنتی به سمت طرح های دانش محور عبور کنیم، افزود: می بایست طرح ها به گونه ای انجام شود که به صورت جامع، تمام عوامل پدافند عامل و غیرعامل در آن دیده شود و در این خصوص طرح مبنا در دست تهیه و ابلاغ است که دارای لایه های ایمنی، امنیتی و دفاعی است.معاون انرژی پدافند غیرعامل کشور از رشد محصولات تولیدی در چند سال گذشته و طی دو ماه قبل خبر داد و گفت: طی دو ماه گذشته تولید گاز اتان ۱۵۰ درصد و گاز مایع خام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۳ درصد رشد داشت.

 

نقش مهم رسانه برای فرهنگ سازی مصرف

رشت- مدیر عامل برق منطقه ای گیلان با تأکید بر اینکه اولویت وزارت نیرو پایداری شبکه برق برای مشترکان خانگی است، گفت: رسانه نقش مهمی در فرهنگ سازی برای مصرف بهینه انرژی دارند.بهمن داراب زاده با اشاره به در پیش بودن ایام گرم سال و فصل تابستان و افزایش مصرف برق، اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته شهروندان باید با مدیریت درست مصرف برای پایداری شبکه با وزارت نیرو همکاری کنند.وی افزود: تمام اقدامات، برنامه ریزی ها و هماهنگی‌های لازم برای عبور موفق از پیک مصرف در سطح وزارت نیرو، شرکت توانیر و شرکت برق گیلان انجام گرفته و تفاهم نامه‌هایی با صنایع بزرگ و کوچک منعقد شده تا در ایام پیک و فصل تابستان به ما کمک کنند.داراب زاده با اشاره به آمادگی پرسنل برق منطقه‌ای گیلان برای خدمات رسانی، گفت: مهم‌ترین اولویت وزارت نیرو این است که امسال در بخش مشترکان خانگی شاهد خاموشی نباشیم.مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه باید از انرژی برق به جا، به اندازه و به موقع استفاده شود، تصریح کرد: رسانه به عنوان سفیران صنعت برق باید موضوعات مربوط به مدیریت مصرف برق را اطلاع رسانی کنند تا به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

آغاز به کار آزمایشگاه مولکولی در رشت
بخش مولکولی آزمایشگاه پلی کلینیک تخصصی شماره یک رشت با قابلیت انجام آزمایش PCR آغاز به کار نمود.
گیلان_فرحی؛ درمان تامین اجتماعی گیلان به عنوان چهارمین استان در سطح تامین اجتماعی کشور به بخش آزمایشگاه مولکولی با قابلیت انجام آزمایشات PCR مجهز شد.
دکتر حسین ابراهیمی مدیردرمان تامین اجتماعی استان گیلان با بیان مطلب فوق اظهار داشت بخش آزمایشگاه مولکولی پلی کلینیک تخصصی شماره یک رشت، مجهز به پیشرفته ترین دستگاه R T P دنیا با قابلیت انجام آزمایش PCR در کوتاهترین زمان ممکن و با بالاترین میزان دقت و صحت است که قابلیت انجام بسیاری از آزمایشات مولکولی تخصصی و تحقیقاتی را دارد. مدیر درمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه با راه اندازی بخش آزمایشگاه مولکولی بسیاری از آزمایشات تخصصی بیمه شدگان و مردم استان و استانهای مجاور در این بخش انجام خواهد شد افزود: برای فضای فیزیکی آزمایشگاه و خرید تجهیزات بیش از 25 میلیارد ریال هزینه شده است . دکتر حسین ابراهیمی با بیان اینکه از روز21 خرداد آزمایشگاه با کسب تمام مجوزهای لازم آغاز به کار نموده است افزود با توجه به در پیش بودن هفته تامین اجتماعی از 19 لغایت 25 تیرماه انشاء ا... با حضور مقامات محلی و سازمانی به طور رسمی در این هفته افتتاح خواهد شد.


مراسم تجلیل از ورزشکاران
و مقام آوران صنعت آب و برق
در مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی صنعت آب و برق استان قزوین، از ورزشکاران و مقام آوران این مسابقات در رشته های دارت، تیراندازی با تپانچه و تفنگ بادی، تنیس روی میز و فوتبال دستی در دو رده آقایان و بانوان تقدیر بعمل آمد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین مالک حسین زاده رییس شورای مرکزی ورزش و مسئول هماهنگی امور ورزش وزارت نیرو در این مراسم گفت: فعالیت کارکنان در مجموعه های وزارت نیرو بر خلاف اغلب وزارت خانه ها دایمی و شبانه روزی است و این مساله در تابستان به اوج خود می رسد و استرس و فشار کاری وارده به مدیران و کارکنان به جز با ورزش قابل جبران نیست.
حسن زاده افزود: ورزش کارکنان تنها با ابلاغ بخشنامه قابل اجرا نیست و باید همه کارکنان به ورزش بپردازند و در واقع ورزش هدیه ای است که مدیران به کارکنان خود می دهند و از این طریق علاوه بر سلامت جسم و نشاط روح پرسنل، انگیزه کاری و بهره وری آنان نیز افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه پشت میز نشینی باعث بی تحرکی و چاقی می شود اضافه کرد: همین مساله دروازه ورود بیماری هاست و بویژه باعث افسردگی و استرس می شود و تنها راه مقابله بدون عارضه با آن ورزش است.حسین زاده در ادامه بر ورزش بانوان شاغل در مجموعه های وزارت نیرو تاکید کرد و از توجه ویژه مدیران ارشد وزارت نیرو به ورزش فرزندان همکاران و نیز ارائه آموزش های ورزشی به کارکنان خبر داد. وی همچنین از وجود آیین نامه های مربوط به امکان برخورداری کارکنان دولت از چهار ساعت ورزش در طول هفته و در ساعات کاری با مجوز مدیران مربوطه خبر داد و اشاره کرد که ورزش سیستم ایمنی بدن کارکنان را تقویت کرده و حتی در مقابله با بیماری هایی نظیر کرونا نیز بسیار موثر است.

آغاز پیش ثبت نام الکترونیکی
دانش آموزان هفتم در همدان
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبرداد: پیش ثبت نام دانش آموزان هفتم به صورت الکترونیکی در 14 دبیرستان دوره اول متوسطه نواحی یک و دو همدان شروع شد.به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمود نقوی گفت: به منظور پوشش کامل تحصیلی دانش آموزان، تدابیر لازم و به موقع در زمینه ثبت نام اندیشیده شده است، تا خانواده ها بتوانند در کمترین زمان و بدون دغدغه در دبیرستان مورد نظر خود با رعایت ضوابط و مقررات ثبت نام نمایند. وی افزود: وجود ظرفیت محدود ثبت نام در برخی دبیرستان های دوره اول متوسطه نواحی یک و دو همدان و نیز تقاضای بالای ثبت نام در این مدارس به جهت رفاه حال خانواده‌ها و جلوگیری از ازدحام در فصل ثبت نام در این مدارس، در سال تحصیلی 1402-1401 ثبت نام این مدارس به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.نقوی تصریح کرد: پیش ثبت نام تعدادی از مدارس دوره اول از طریق سامانه Reg.hedu.ir انجام می‌شود که اولیای دانش آموزان متقاضی این مدارس با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت اطلاعات و بارگذاری مستندات بر اساس محدوده جغرافیایی تعریف شده در سامانه، مدرسه‌ مورد نظر خود را انتخاب و اقدام نمایند. مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: پیش ثبت‌نام مدارس دوره اول از 12 تا 20 خرداد از طریق این سامانه انجام شده و زمان مراجعه حضوری و ثبت نام قطعی پایه هفتم از تاریخ یکم تا 20 تیر ماه می باشد که توسط آموزشگاه ها به اولیای متقاضی اطلاع رسانی خواهد شد.


ایلام یکی ازقطبهای تولید ماهی در کشور
مدیرکل شیلات ایلام گفت: استان ایلام با دارا بودن ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی یکی از قطب‌های پرورش ماهی در بین استان‌های غیرساحلی کشور محسوب می‌شود. «رضا سلیمانی» اظهار داشت: ماهی تولید شده در استان ایلام اعم از ماهی گرمابی و سردابی هستند که پیش بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۱۰ هزار تن انواع ماهی از مزارع استان برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان:

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به اینکه حادثه ساختمان متروپل آبادان برای همه ملت ایران واقعه‌ای دردناک بود گفت: صنعت نفت کشور متناسب با امکانات و تجهیزاتی که در اختیار داشت برای جلوگیری از بروز تبعات بیشتر، در مدیریت این بحران پیش‌آمده مشارکت کرد.
عبدالله عذاری اهوازی با اشاره به اینکه برابر با تقسیم حوزه عملیاتی وزارت نفت، شرکت نفت و گاز اروندان در مجاورت شهرستان های آبادان و خرمشهر قرار دارد اظهارداشت: در جریان بحران ساختمان متروپل آبادان و به دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تمام امکانات مورد نیاز برای همکاری با ستاد مدیریت بحران حادثه بسیج شدند.
وی ادامه‌داد: در همین راستا نیز، مدیران این شرکت‌ها برای تسریع در ساماندهی امکانات و تجهیزات در اولین ساعات وقوع حادثه در محل متروپل حضور پیدا کردند و زمینه ایجاد یک قرارگاه ویژه برای همکاری صنعت نفت با مدیریت بحران در زمینه امدادرسانی، پشتیبانی، تامین تجهیزان، ماشین آلات و پشتیبانی لجستکی فراهم شد.
عذاری اهوازی اضافه‌کرد: قرارگاه صنعت نفت متشکل از شرکت‌های نفت و گاز اروندان، ملی حفاری ایران، مناطق نفتخیز جنوب و پالایشگاه آبادان برای مشارکت در مدیریت بحران ساختمان متروپل به‌صورت روزانه اقدام به برنامه‌ریزی می‌کردند.وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های نفتی با همه ظرفیت‌های خود وارد آبادان شدند افزود: این ظرفیت‌ها شامل نیروهای امدادی و آتش‌نشانی، امکانات لجستیکی عظیم، ناوگان حمل و نقل و همچنین تجهیزات مختلف مصرفی مورد نیاز در امر آواربرداری بود.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح‌کرد: بکارگیری به موقع این امکانات در زمینه مدیریت بحران بسیار تاثیرگذار بود؛ تاجایی که با ورود به موقع صنعت نفت، می‌توان گفت که از ایجاد شرایط ناگوارتر در بحران ساختمان متروپل آبادان نیز جلوگیری شد.
عذاری اهوازی با اشاره اینکه در ساعات اولیه این حادثه، صدها نفر از شهروندان به محل ساختمان متروپل مراجعه کرده بودند گفت: این افراد هرکدام به امید یافتن عزیزان خود بر روی آوارها در حال رفت و آمد بودند.
وی ادامه‌داد: این درحالی بود که هرلحظه احتمال فروریختن بخش متزلزل ساختمان متروپل وجود داشت و می‌بایست ستون‌های ساختمان برای انجام عملیات آوربرداری و جستجوی افراد، مقاوم سازی می‌شد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان افزود: یکی از مهمترین بخش‌های مشارکت صنعت نفت در حوزه مدیریت بحران متروپل، انجام مقاوم سازی ستون‌های متزلزل آن بود.
عذاری تاکیدکرد: شرکت‌های نفتی مستقر در قرارگاه ایجاد شده از سوی نفت و گاز اروندان، با تقسیم کاری که انجام دادند، امکانات خود را برای مقاوم سازی این ستون‌ها بکار گرفتند و از ایجاد فاجعه‌ای وسیع‌تر در متروپل جلوگیری کردند.
وی شتاب بخشی در امر آوربرداری را یکی دیگر از وظایف شرکت‌های نفتی مشارکت کننده در مدیریت بحران متروپل بیان‌کرد و افزود: با توجه به حجم سنگین آور در متروپل، استفاده از جرثقیل‌های ۵۰ و ۱۵۰ تنی در دستور کار قرار گرفت؛ در حالی این جرثقیل‌ها نصب شدند که عرض خیابان ساختمان متروپل، بسیار کم بود.مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان همچنین به تامین ماشین‌های امدادی پله‌دار اشاره‌کرد و گفت: باتوجه به اینکه تعدادی کارگر در محل ساختمان متروپل مشغول کار بودند (پیش از ریزش ساختمان) با کمک ماشین‌های امدادی پله‌دار، این افراد از داخل ساختمان بیرون آورده شدند.به گفته وی، پای یکی از این کارگران در جریان بروز حادثه، قطع شد که با ورود به موقع امدادرسانان (با استفاده از ماشین‌های امدادی پله‌دار) جان وی نجات یافت.مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان خاطرنشان‌کرد: با همکاری پایگاه‌ بسیج این شرکت و همچنین حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان (وزارت نفت-جنوب) روزانه در هر وعده غذایی، بیش از یک هزار پرس غذا در بین نیروهای امدادی حاضر در محل متروپل توزیع شد.عذاری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ایجاد سازمان مدیریت بحران در شرکت نفت و گاز اروندان اشاره‌کرد و گفت: در کنار تمام سیستم‌های ایمنی و پیشگیرانه در صنعت نفت، ضروری است که یک سازمان مستقل در حوزه مدیریت بحران ایجاد شود.وی گفت: پیش از پایان سال ۱۴۰۰، دستورات لازم برای تشکیل این سازمان در شرکت نفت و گاز اروندان صادر شده است و هم‌اکنون تدوین دستورالعمل اجرایی این سازمان در مراحل پایانی قرار دارد.مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان خاطرنشان‌کرد: ایجاد بحران محدود به منطقه شهری نیست و علاوه بر این باید توجه داشت که عکس‌العمل فوری و به موقع در زمان حوادث می‌تواند از بروز تبعات بیشتر در بحران‌ها نیز جلوگیری کند؛ لذا سازمان مدیریت بحران نفت و گاز اروندان در همین راستا تشکیل خواهد شد.مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان به ابلاغیه وزیر نفت مبنی بر روزآمد کردن گزارش‌های ارزیابی و سطح‌بندی وضع ایمنی ساختمان‌های اداری و تاسیسات صنعت نفت اشاره‌کرد و گفت: برابر با این ابلاغیه، ایمنی همه ساختمان‌ها و تاسیسات نفتی این شرکت بررسی شده‌اند.
عذاری با تاکید بر اینکه ارزیابی و سطح بندی وضع ایمنی تاسیسات نفتی نیز همواره به صورت مستمر در حال انجام است گفت: در صورت بروز هرگونه ایراد و اشکال، این تاسیسات در فرآیند احیاء و تعمیر اساسی قرار می‌گیرند و این موضوع در شرکت نفت و گاز اروندان یک اولویت جدی محسوب می‌شود.
وی به اهمیت این ابلاغیه وزیر نفت که در جریان بروز حادثه تاسف بار متروپل آبادان صادر شده اشاره‌کرد و گفت: پیشگیری از وقوع چنین حوادثی از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار مجموعه‌های مختلف مدیریتی شرکت نفت و گاز اروندان قرار دارد. مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان خاطرنشان‌کرد: گزارش‌های ارزیابی و سطح‌بندی وضعیت ایمنی ساختمان‌های اداری و تاسیسات نفتی در این شرکت همگی بروز هستند.

کلنگ احداث مخزن 20 هزار مترمکعبی شهر قم با حضور دکتر امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و دکتر معتمدی معاون امور عمرانی استانداری قم به زمین زده شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در حاشیه آیین کلنگ زنی مخزن 20 هزار مترمکعبی شهر قم که با حضور جمعی از مدیران استان و معاونین شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد گفت: این مخزن با هدف افزایش ظرفیت مخازن ذخیره آب شهر قم و با اعتباری بالغ‌بر 510 میلیارد ریال و طی یک سال به اجرا خواهد رسید.
وی با بیان اینکه مخازن ذخیره آب برای اطمینان بخشی به تأمین پایدار آب از لحاظ کمی و کیفی حائز اهمیت هستند، حجم ذخیره مخازن آب استان را در حال حاضر 360 هزار مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: احداث مخازن ذخیره آب در شهر می‌تواند به تأمین پایداری آب در شهر به ویژه در مواقع بحرانی کمک کند.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به تأمین آب شهر قم از خارج از استان و فاصله‌های دور اظهار داشت: با توجه به اینکه احتمال بروز مشکل در خط انتقال دور از ذهن نیست برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد مخازن ذخیره جدید برای پایداری آب در شبکه انجام شده است.عضو هیئت‌رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی آغاز احداث مخزن ذخیره جعفریه، احداث شبکه فاضلاب در برخی از مناطق شهر و آبرسانی به بخشی از روستاهای قمرود را برخی از اقدامات اخیر شرکت آب و فاضلاب استان برشمرد و یادآور شد: این اقدامات نویدبخش اطمینان بخشی از وضعیت پایداری آب در آینده در روستاها و شهرهای استان خواهد بود که قابل‌تقدیر و تشکر است.وی احداث مخزن 20 هزار مترمکعب آب قم را نیز در راستای تأمین آب پایدار در شهر مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: با اطمینانی که به مدیریت آب استان داریم کلنگ زنی این پروژه را انجام دادیم و انتظار داریم که در موعد مقرر این مخزن به بهره‌برداری برسد.

با هدف ارائه خدمات به موقع به کاربران جاده‌ای و ارتقاء ایمنی عبور و مرور در محورهای ارتباطی استان عوامل گشت‌های شبانه روزی راهداران در محورهای مواصلاتی مازندران مستقرند. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (مازندران)، اسماعیل فولادی سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده ای مازندران اظهار داشت : مازندران تنها استانی است که از طریق سه محور شریانی به پایتخت کشور متصل بوده و همچنین به دليل شرايط جغرافيايی و جاذبه‌های فراوان گردشگری همواره پذيرای مسافران بی‌شماری است كه به اين استان رفت و آمد كرده و از مواهب طبيعی آن استفاده می‌كنند. وی ادامه داد: از این رو گشت‌های راهداری علاوه بر بررسی وضعیت ایمنی جاده‌ها، بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و نظارت بر امور فنی و ایمنی قیمت بلیط و رعایت شیوه نامه‌های کرونا در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی مسافر را نیز در دستور کار خود دارند. وی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت گشت های راهداری در حوزه حمل و نقل مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای است و این گشت‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی و حمل‌و‌نقل عمومی مسافر، مراتب را گزارش می‌دهند. سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران در ادامه گفت: ۳۳ اکيپ راهداري در قالب ۲۵۰ ماشين و ۳۵۰ راهدار و ۲۲راهدارخانه در محورهاي مواصلاتي استان تجهيز شده و آماده سرويس دهي به مسافران و در راه ماندگان است. وی خاطر نشان ساخت : همکاری و هماهنگی بین ادارات کل استانهای همجوار در ایجاد گشت‌های جاده‌ای (ماشین سبک) ، استفاده مناسب و بهره داری بهتر از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای و بانک‌های اطلاعاتی تردد جاده‌ای، برگزاری جلسات هماهنگی و تصمیم‌گیری‌های مشترک فی مابین، منجر به نتایج خوب و موثرتری خواهد شد. فولادی به مشكلات راهداران پرتلاش در سطح محورها اشاره و عنوان كرد: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده، بتوانیم به لحاظ مالی و تجهیز امکانات راهداری ، شرایط کار را برای این صبور مردان همیشه بیدار در جاده ها فراهم کنیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه قرارگیری بندرامیرآباد در کریدور ترانزیتی شمال - جنوب موقعیت ویژه‌ای را برای همسایگان حوزه دریای خزر و کشورهای عضو سایر سازمانهای اقتصادی فراهم کرده است گفت استفاده از مسیرهای ترانزیتی بندرامیرآباد و حمل ریلی کالا به جنوب، سبب صرفه جویی در هزینه و زمان ترانزیت کالا با بالاترین امنیت در منطقه می‌شود که در این راستا آمادگی ارائه خدمات ویژه به متقاضیان ترانزیت کالا از بندرامیرآباد و ارائه تخفیف های مناسب در تعرفه‌ها از مزایای مهم انتخاب این مسیر است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد؛ محمد علی اصل سعیدی پور در دیدار با اسف اسوبایف دبیرکل تراسیکا ضمن تبیین مزایا و امکانات بندرامیرآباد، با اشاره به اینکه بیشترین مراودات کالایی بندر امیرآباد در حوزه CIS با کشورهای روسیه و قزاقستان می‌باشد، تخفیف ۵۰ درصدی تعرفه ها ، اولویت در تخلیه و بارگیری کالا و اتصال ریلی با بنادر بزرگ شهید رجایی و امام خمینی (ره) را بخشی از مزایای مهم و مهیا برای کشورهای خواهان ترانزیت از مسیر ایران عنوان کرد.
وی با بیان اینکه کشورهای همسایه برای استفاده از بنادر ایران جهت ترانزیت کالا تحت تأثیر تحریم‌های خصمانه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران می باشند از آمادگی کامل بندر امیرآباد برای اولویت بخشی به کالاهای ترانزیتی و ارائه تخفیف به ترانزیت کالا از این بندر خبر داد.

کشورهای عضو تراسیکا به دنبال مسیری جایگزین برای ترانزیت کالا
دبیر کل تراسیکا ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر خود از بنادر ایران به ویژه بندرامیرآباد گفت کشورهای عضو تراسیکا با توجه به مشکلات موجود در برخی مسیرها به دنبال مسیری قابل اطمینان می‌باشند که بنادر ایران بخصوص بندرامیرآباد در شمال کشور با بهره‌مندی از اسکله رو – رو و اتصال به شبکه ریل سراسری می‌تواند بهترین گزینه باشد.
اسوبایف با اشاره به اینکه راه اندازی سرویس رو- رو در دریای خزر بسیار مورد توجه تراسیکا است اظهار داشت با توجه به ترافیک بالای کشتی‌های متردد بین بندر آکتائو در قزاقستان و بنادر آذربایجان، کشتی‌های این خطوط با تمام ظرفیت مشغول به کار هستند ولی با توجه به تاخیر و صف طولانی در بنادر هدف، استفاده از ظرفیت ناوگان و بنادر ایران بسیار حائز اهمیت است.
گفتنی است تراسیکا یک کریدور حمل و نقل بین المللی است که اتحادیه اروپا و ۱۲ کشور عضو اروپای شرقی، قفقاز و منطقه آسیای مرکزی را شامل می‌شود؛ هدف این کریدور تقویت روابط اقتصادی، تجارت و حمل و نقل در مناطق حوزه دریای سیاه، قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی است.