تحویل ۹۰ کیلو طلا به خزانه بانک ملی

رئیس پلیس تهران از دستگیری ۳ متهم جدید در خصوص پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی خبر داد. به گزارش تجارت، سردار حسین رحیمی روز گذشته در دومین طرح کاشف پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی اظهار کرد: دومین طرح کاشف در سال جاری توسط پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی با موفقیت بسیار بالا به انجام رسید و محصول این اقدامات در حوزه پلیس آگاهی، ۳۴۲ نفر از محکومان فراری، قاتل، آدم‌ربا، جائلان، کلاهبردار، سارقان اماکن عمومی و خصوصی و متهمان دیگر دستگیر شدند. وی افزود: در این طرح ۷۷ نفر سارق به عنف و موبایل‌قاپ، ۶۷ نفر سارق منزل، ۵۹ نفر سارق خودرو، ۸۹ جائل و کلاهبردار، ۲۹ نفر سارق مسلح قاتل و آدم‌ربا و ۲۷ نفر از محکومین فراری دستگیر شدند. سردار رحیمی درباره جزئیات جدید از سرقت از صندوق امانات بانک ملی گفت: در این پرونده ۳ متهم جدید توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند و ۳ متهم دیگر این پرونده که در خارج از کشور هستند با اقدامات لازم بازگردانده می‌شوند. رئیس پلیس تهران متذکر شد: طلا و جواهرات سرقتی بالغ بر ۹۰ کیلوگرم با اقدامات لازم، شناسنامه‌دار شدند و تحویل خزانه بانک ملی شدند.

 

افزایش سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در بانک ملت

بانک ملت بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج معرفی شدگان سایت ازدواج بانک مرکزی را از ابتدای سال ۱۴۰۱ افزایش داد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، با توجه به مفاد ماده ۵۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران (افراد دارای پرونده ایثارگری در بنیاد شهید و امور ایثارگران) با الزام استعلام برخط موجود در سامانه ازدواج بانک مرکزی، این تسهیلات به میزان دو برابر افراد عادی به این دسته از متقاضیان پرداخت خواهد شد. بر اساس این گزارش، سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای افراد عادی حداکثر ۱.۲ میلیارد ریال، شرایط سنی خاص حداکثر ۱.۵ میلیارد ریال، ایثارگران حداکثر ۲.۴ میلیارد ریال و ایثارگران شرایط سنی خاص حداکثر سه میلیارد ریال با بازپرداخت حداکثر ۱۲۰ ماه تعیین شده است. بر این اساس، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر ۲۵ سال و زوجه های زیر ۲۳ سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج و معرفی شده از طریق سامانه ازدواج بانک مرکزی تا سقف یک میلیارد و پانصد میلیون ریال افزایش می یابد که در صورت تعیین مبلغ در سامانه ازدواج بانک مرکزی قابل پرداخت خواهد بود.

مجمع عمومی عادی سالانه گروه
مالی کارآفرین برگزار شد
مجمع عمومی عادی سالانه گروه مالی کارآفرین با حضور۹۹ درصد سهامداران و با تصویب صورت های مالی گروه برگزار شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، مجمع عمومی عادی سالانه گروه مالی کارآفرین روز یک‌شنبه ۲۹ خردادماه و با حضور دکتر بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین، دکتر فرشاد محمدپور معاون مالی و امور مجامع بانک و رییس مجمع، مجید شمسی ناظر مجمع،حقیقی مدیرعامل گروه مالی و منشی مجمع دیگر اعضای هیات‌مدیره گروه مالی، حسابرس، بازرس قانونی و نمایندگان صاحبان سهام برگزار شد،صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ به تصویب رسید. بر اساس این گزارش، در این جلسه پس از ارائه گزارش هیات‌مدیره، بازرس قانونی و حسابرس، همچنین برنامه‌های آتی شرکت توسط حاضران به تصویب رسید.

بانک ملی رنج بیماران را کاهش می‌دهد
بانک ملی ایران احداث و تجهیز دو بیمارستان بزرگ در شهرستان های کاشان و خرم آباد را تامین مالی کرده است. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، پروژه بیمارستان بقیه الله کاشان که برای بهره برداری از ظرفیته های جدید درمان به تامین مالی نیاز دارد، به میزان دو هزار میلیارد ریال از کمک این بانک بهره مند خواهد شد. این بیمارستان ۳۶۰ تختخوابی در فضایی به مساحت ۳۹ هزار متر مربع در حال احداث است. بیمارستان نیایش شهرستان خرم آباد نیز که در زمینی به مساحت ۱۰۷ هزار متر مربع در ۱۴ بلوک متفاوت در حال ساخت است، به میزان دو هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال از سوی بانک ملی ایران تامین مالی خواهد شد. این بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در مجتمع پردیس دانشگاهی کمالوند قرار گرفته است.

اعطای تسهیلات قرض الحسنه
فرزندآوری در بانک ملت
بانک ملت پیرو نامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و براساس جزء ۲ بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و در راستای اجرای ماده (۱۰)"قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" اعطای تسهیلات فرزندآوری را دردستور کار قرار داد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت؛ گروه هدف تسهیلات فرزندآوری، پدر کودکانی که از اول فروردین ماه ۱۴۰۰ به بعد و در داخل ایران متولد شده اند است که از طریق ‏‏ ve-bank.pbn.net به بانک معرفی می شوند.

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی خبر داد:

گروه بانک و بیمه: عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۳۸۱ فقره به میزان ۲۲ هزار میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال تسهیلات برای طرح مردمی یازی یارانه ها و سرمایه در گردش واحدهای دام و طیور پرداخت شده است. به گزارش تجارت به نقل از ایبنا فریدون بهبهانی عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی درخصوص تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی در قالب دامدار کارت بیان کرد: بعد از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی برای تامین نهاده ها، مقرر شد که از طریق بانک کشاورزی قریب به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال منابع یارانه دار به دامداران و مرغداران تخصیص داده شود. وی عمده ترین اهداف این طرح را سهولت در تامین نهاده های دامی و جلوگیری از انحراف منابع مالی بانک برشمرد و گفت: دامدار کارت، یک کارت اعتباری است که از هر دستگاه پوزی قابل برداشت نیست و تسهیلات گیرندگان تنها می توانند این مبالغ را از طریق پوزهای که در اختیار توزیع کننده های نهاده های کشاورزی که معرفی شدند، این مبالغ را به منظور خرید نهاده ها، برداشت کنند بنابراین به این صورت از انحراف منابع جلوگیری می شود.
بهبهانی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به دو بخش تقسیم می شود، افزود: دامداران کوچک روستایی و عشایری می توانند در قالب دامدار کارت و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و واحدهای بزرگ تر می توانند بیشتر از این میزان، تسهیلات دریافت کنند و از طریق سامانه بازارگاه، نهاده مورد نیاز را خریداری می کنند.
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی ادامه داد: در مرحله نخست، متقاضیان باید به سامانه سیتا وزارت جهاد کشاورزی مراجعه و ثبت نام کنند سپس با مدارک موجود در شعب بانک کشاورزی تشکیل پرونده دهند و تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد و مدت بازپرداخت ۹ ماهه پرداخت خواهد شد. وی تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب دامدار کارت پرداخت شده و در طرح جدیدِ سال جاری، به ۱۸ هزار و ۳۸۱ فقره به میزان ۲۲ هزار میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال تسهیلات برای طرح مردمی یازی یارانه ها و سرمایه در گردش واحدهای دام و طیور پرداخت شده است و تا هفته های آتی افراد بیشتری از این طرح، بهره مند خواهند شد.
بهبهانی در پایان با اشاره به ممنوعیت اضافه برداشت بانک ها بدون وثیقه گذاری بیان کرد: بانک کشاورزی با رعایت دقیق منابع و مصارف در کل سیستم بانک اضافه برداشتی را نداشته اما چون قرار است ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح مردمی سازی یارانه ها و سرمایه در گردش واحدهای دام و طیور از طریق بانک کشاورزی پرداخت شود، این پیش بینی صورت گرفته که بانک کشاورزی با تضمین ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی بتواند از طریق بازار بین بانکی، این اعتبار را تامین کند.

گروه بانک و بیمه: مجمع عمومی عادی سالیانه بانک تجارت با حضور ۶۴.۵۶ درصدی سهامداران این بانک برگزار و صورت‌های مالی «وتجارت» به تصویب سهامداران این بانک بزرگ بورسی کشور رسید. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، سهامداران بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور، رأس ساعت یازده روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در سالن غدیر ساختمان مدیریت امور اعتباری بانک تجارت، واقع در خیابان طالقانی در مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک به ریاست فرشید فرخ نژاد رئیس هیات مدیره بانک تجارت حاضر شدند و در این مجمع صورت‌های مالی منتهی به سال ۱۴۰۰ این بانک با تحقق ۲۰۱ ریال سود برای هر سهم وتجارت تصویب و گزارش عملکرد و گزارش حسابرس قانونی بانک قرائت شد. دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل بانک تجارت گزارشی مبسوط از اقدامات این بانک در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد. اخلاقی در این گزارش به موفقیت‌ها و برنامه‌های این بانک در حوزه عملیات بانکداری و پروژه‌هایی همچون بانکداری متمرکز، بانکداری باز، نئو بانک و بانکداری دیجیتال اشاره و ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت‌های مختلفی همچون بازار سرمایه و با حمایت و همراهی سهامداران و مشتریان، گام‌های موفقیت‌آمیز بیشتری توسط بانک تجارت برداشته شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد

گروه کشاورزی: معاون وزیر جهادکشاورزی ضمن تشریح جزئیات طرح هوشمندسازی نان در زمینه نهاده‌های معوقه تولیدکنندگان گفت که به زودی این نهاده‌ها تحویل داده خواهد شد. محمدقربانی در نشست خبری که صبح روز گذشته برگزار شد در پاسخ به این سوال که طرح هوشمندسازی نان قرار است چگونه اجرایی شود؟ گفت: اجرای طرح هوشمندسازی نان به صورت پایلوت در زنجان ‌آغاز شد تا آسیب‌ها و خلاهایی که ممکن بود وجود داشته باشد احصا و مرتفع شود. همچنین مسئولان مربوطه نیز بتوانند زیرساخت‌های اطلاعاتی ایجاد کنند و با پیوست اجتماعی، توجیه نانوایی‌ها و بحث‌های فنی کار را پیش ببرند، زیرا این طرح نیازمند کارتخوان هوشمند است.
وی ادامه داد: فرآیند خرید نان مانند سابق است. یعنی خریدار کارت می‌کشد تعداد قرص نان مورد نیاز خود و پلاستیک را انتخاب و پرداخت از کارت بانکی انجام می‌شود. معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت نان هیچ تغییری نخواهد داشت، گفت:این طرح در زنجان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، فارس و تهران و چند شهر دیگر اجرایی شده است. پیش بینی می‌کنیم تا پایان تیر این طرح کل کشور را پوشش دهد.
وی تصریح کرد: در کل کشور برای این طرح به ۸۳ هزار دستگاه کارتخوان نیاز است. بحث های مربوط به پشتیبانی از کارتخوان‌ها بسیار پر اهمیت است. این دستگاه‌ها نیز نوع خاصی هستند. عملا هم اتصال در برخی نانوایی شروع شده و در تهران نیز حدود ۹۰۰۰ کارتخوان به نانوایی‌ها داده شده است. قربانی در ادامه گفت: خرید نان از کارت بانکی انجام می‌شود که به کد ملی متصل است. هیچ کارت دیگری صادر نمی‌شود.