آغاز رزمایش مشترک صرفه جویی

شامی - تجارت؛ رزمایش مشترک صرفه‌جویی در مصرف آب و برق متبرک به‌ نام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) همزمان با حضور مسوولان کشوری و با ارتباط ویدئو کنفرانسی در زنجان نیز برگزار شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در این ارتباط گفت:این رزمایش در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر صرفه‌جویی به‌ عنوان یک ‌سیاست اساسی در برنامه‌های کلان کشور اجرا می‌شود. علیرضا جزء قاسمی افزود: در این راستا سپاه به‌ عنوان نهادی پیشگام در این عرصه با هدف کاهش 30 درصدی مصرف انرژی در پیک‌ مصرف از یکم تیر به‌ مدت 3 ماه رزمایش کاهش مصرف انرژی را با عنوان رزمایش حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در سراسر کشور برگزار می‌کند. وی اجرای اقدامات موثر در کاهش مصرف، کمک به پایداری شبکه آب و برق از جمله روشن کردن مولدهای برق اضطراری، حداقل استفاده از سیستم‌های سرمایشی و سیستم‌های روشنایی، استفاده از نور طبیعی، عدم نورپردازی و روشن کردن محوطه و مدیریت مصرف آب و ممنوعیت استفاده از آب آشامیدنی در فضای سبز از جمله اقدامات اجرایی در طول این رزمایش اعلام کرد. وی خاطر نشان کرد: این رزمایش در مرحله اول برای تمام اماکن و ساختمان‌های رده‌های سپاه و بسیج، وزارت نیرو و وزارت کشور و در مراحل بعدی سایر ادارات و نهادها برگزار می‌شود.

 

انتصاب مدیر امورآب و فاضلاب سامان

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری طی جلسه ایی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سامان معرفی و منصوب شد. بنا بر این گزارش با حضور قائم مقام ، معاون منابع انسانی و تحقیقات ، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان و کارکنان امور آب و فاضلاب شهرستان سامان مدیر جدید این شهرستان معرفی گردید. در این جلسه قائم مقام شرکت آبفای استان آقای مهندس پورعبدالله با تشکر از زحمات و تلاشهای آقای علیپور گفت: برای مدیر جدید که این مسئولیت را پذیرفته اند آرزوی موفقیت روز افزون داریم. معاون منابع انسانی و تحقیقات آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری آقای مهندس قاسمی هم ضمن آرزوی توفیق وسلامتی برای مسئولین دلسوز خواستار تلاش بیشتر در جهت ارائه خدمت به مردم شریف و پیگیری استیفای حقوق مشخص شده در قانون شدند . روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به خدمات این شرکت در حوزه شهرها و روستاها با آرزوی موفقیت برای مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار امیدواری نمود با همکاری همه جانبه بتوانیم به مردم شریف این شهرستان بیش از پیش خدمات رسانی کنیم. قابل ذکر است در این جلسه از خدمات آقای علیداد علیپور تقدیر شد و طي حکمي آقای مهندس علی کهیانی به عنوان مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سامان منصوب شد.

حراست از جان مردم
مهمترین موضوع در فصل شنا
مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان :مهمترین موضوع در فصل شنا ، حفظ و حراست از جان مردم است
گیلان ، فرحی - در راستای تامین نظر ریاست محترم جمهور و نیز حراست از جان مسافران ، ازهمه ی دستگاههای اجرایی استان گیلان تقاضا داریم با حمایت همه جانبه از منجیان غریق ، شرایطی لازم را برای استفاده آسان مردم از سواحل دریا فراهم آورند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان گیلان ، آرمان در نشست شورای اداری که با حضور معاونین ، روسای گروهها و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای تابعه برگزار شد ، با بیان اینکه استاندار گیلان در نشست با فرمانداران شهرهای ساحلی نگاه ویژه ای به منجیان غریق داشتند ،از ضرورت فراهم آوردن جو همگرایی بین دستگاههای اجرای در فصل شنا گفت وافزود : با توجه به اینکه اداره کل ورزش و جوانان کار آموزش منجیان غریق واستقرارآنان را برعهده دارد ، فرمانداران ، شهرداران و دهیاران باید با حساسیت بسیار زیاد بر حراست از جان و آرامش روانی مردم همت گمارند. وی از تلاش بی وقفه در خصوص تأمین اعتبار برای حقوق منجیان غریق از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سخن گفت و یادآورشد: مهمترین موضوع در فصل شنا حفظ و حراست از جان مردم و مسافران است که این تنها با تلاش و احساس مسوولیت منجیان غریق و حمایت های مسوولان ممکن خواهد بود.

وضعیت ایمنی بازار بزرگ قزوین بررسی شد
وضعیت ایمنی بازار بزرگ قزوین با هدف ساماندهی و ایمن‌سازی بازار در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بررسی شدبه گزارش روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری قزوین؛ جلسه بررسی وضعیت ایمنی بازار بزرگ شهر قزوین با حضور قدیر موسی‌خانی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و کارشناسان آن سازمان و اصغر الهیاری، سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری در محل دفتر مدیریت سازمان ساماندهی مشاغل برگزار شد.سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری در این خصوص اظهار کرد: با توجه به آتش‌سوزی‌های اخیر، ایمن سازی بازار بزرگ قزوین در راستای رفع خطرات بالقوه و افزایش ایمنی در دستور کار شهرداری قرار دارد.او افزود: شناسایی انبارها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز که غالبا در طبقات فوقانی قرار دارند، در دستور کار قرار دارد تا با همکاری شهرداری منطقه یک ابلاغ اخطار و برخورد قانونی صورت پذیرد.الهیاری گفت: به منظور بررسی بهتر و دقیق‌تر مقرر شد تا کارشناسان سازمان آتش‌نشانی، واحد شهرسازی منطقه یک و سازمان ساماندهی مشاغل شهری؛ راسته های موجود در بازار را به صورت فاز به فاز مورد بررسی قرار داده و موارد خطرساز را شناسایی کنند.

رکورد دما در خوزستان شکست،
رکورد مصرف برق نه‎‎
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به همکاری و هماهنگی مناسب در سطح استان برای مدیریت مصرف و پایداری شبکه برق، گفت: علی‌رغم شکستن رکورد 70 ساله دمای خرداد ماه در خوزستان، پیک مصرف برق سال جاری که در دمای پایین‌تری رخ داده بود شکسته نشد.به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ بیان کرد: روز گذشته (دوشنبه 30 خرداد) با وجود وقوع دمای 52.2 درجه سانتیگراد در سطح استان که باعث شکسته شدن رکورد 70 ساله دمای خوزستان در خرداد ماه شد، مصرف برق به دلیل همکاری و انسجام لازم در سطح استان مدیریت و حتی از پیک مصرف سال جاری هم عبور نکرد.وی افزود: پیک مصرف روز دوشنبه 7932 مگاوات بوده در حالی که رکورد مصرف در سال جاری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان مربوط به 19 خرداد در دمای 50 درجه با مصرف 8118 مگاوات است. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان توضیح داد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر وقوع هفته‌ای گرم و رخداد دمای 50 درجه و بالاتر در اوایل هفته جاری، با پیشنهاد این شرکت به عنوان رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق جنوب‌غرب کشور، ستاد بحران استانداری خوزستان با حضور مدیران برق در استان، رئیس سازمان هواشناسی مدیرکل مدیریت بحران و معاونت عمرانی استاندار تشکیل و تعطیلی روز دوشنبه مطرح و تصویب و در نهایت با موافقت استاندار نهایی و ابلاغ شد.

آغاز ثبت‌نام پذیرش
دوره های کارشناسی ناپیوسته
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان خبر داد:ثبت‌نام پذیرش دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز شد.
دکتر محمود تعجبی با اعلام این خبر، افزود : ثبت‌نام داوطلبان دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته نظام آموزش مهارتی مهرماه ۱۴۰۱ دانشگاه جامع علمی کاربردی برای 65 کدرشته محل در هفت مرکز آموزش علمی کاربردی در استان همدان صورت می پذیرد.

با حضور مدیرعامل شركت نفت و گاز اروندان؛

به گزارش روابط عمومی، اولین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت نفت و گاز اروندان با حضور مدیرعامل این شرکت، معاون دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان و عظیم آل گرگر هماهنگ کننده ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در شرکت های نفتی خوزستان برگزار شد.
مهندس عبدالله عذاری اهوازی در این جلسه با بیان اهمیت اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اظهار داشت: زیر بنای اصلاح همه امور در کشور از اقتصادی تا فرهنگی می تواند احیای امر به معروف و نهی از منکر باشد، و از اهمیت این واجب مغفول واقع شده همین بس که مقتدای ما امام حسین(ع) خود و اهل بیت خود را فدای اقامه آن کرد.
وی افزود: نگاه ما به مقوله امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یک ابزار نرم افزاری شاخص در تحقق اهداف باشد و به واسطه اهمیت این موضوع شورای امر به معروف و نهی از منکر در شرکت نفت و گاز اروندان تشکیل شده تا با تبیین و احیای این فرهنگ و واجب دینی، کمک و تسریع بخش نیل به اهداف عالیه سازمان باشد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه وظایف این شورا را شناسایی و تعیین اولویت‌های معروف و منکر دستگاه، اجرای برنامه‌های آموزش عمومی، شناسایی معتمدین و علاقه مندان به فعالیت در این زمینه و همچنین ایفای یک نقش نظارتی دانست و ابراز امیدواری کرد آثار فعالیت این شورا در آینده مشهود باشد.
در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین ریسمان سنج معاون، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر سامانه حل مشکلات در کشور ماست و نباید مختص شود به مسائل شرعی، فرهنگی و دینی زیرا وسعت آن به وسعت همه خوبی ها و بدی هاست و میتواند با تعریف و تبیین درست سامانه جامع اصلاح امور کشور در همه حوزه ها قرار گیرد.
وی ادامه داد: شورای امر به معروف و نهی از منکر نباید تبدیل شود به شورای فرهنگی یا شورای عفاف و حجاب و باید در همه زمینه هایی که میشود امر به معروف و نهی از منکر کرد فعال باشد، مانند موضوعات حفاظت از محیط زیست، احقاق حقوق کارگری، اشتغال جوانان، تحقق درست مسئولیت های اجتماعی سازمان، مبارزه با فساد و غیره تا بتواند رسالت خود را به درستی انجام دهد.
حجت الاسلام و المسلمین ریسمان سنج اضافه کرد: احیای فرهنگ درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه منجر به تقویت جمهوریت نظام خواهد شد و همانگونه که در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مردم عامل اصلی پیروزی بودند با پر رنگ کردن نقش مردم به عنوان یک نقش نظارتی و مطالبه گر زمینه اصلاح امور فراهم می شود و ثابت شده است نظارت مردمی از مجموع نهاد های نظارتی در کشور ماثر تر و کارامد تر می تواند عمل کند.

عالیه رضوانی- رییس کل دادگستری استان البرز در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته قوه قضایی برگزار شد، با اشاره به مجموع ۸۱۱۳۴۵ پرونده ورودی دادگستری کل استان البرز گفت: از این تعداد، ۶۴۷۶۹۴ پرونده دادگستری و تعداد ۱۶۳۶۵۱ پرونده مربوط به شورهای حل اختلاف بود.
حسین فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه در ورودی مجموع ۳۳۴۶۵۳ پرونده یکتا، ۲۱۰۷۵۶ پرونده مرتبط با دادگستری و ۱۲۳۸۹۷ پرونده برای شورا بود ‌،افزود: با فرض دو نفر طرفین پرونده، ۶۶۹۳۰۶ نفر از جمعیت استان البرز طی یکسال گذشته، طرح دعوا کرده اند و این بیش از یک پنجم جمعیت استان البرز را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: در سال ۹۹ در مقایسه با سال قبل از آن، ۱۰۵۰۲۶ فقره پرونده و معادل ۱۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۹۹، تعداد ۸۱۶۷۷ فقره پرونده معادل ۱۱ درصد افزایش پرونده وجود داشت که در مجموع و در مقایسه سال ۱۴۰۰ با سال ۱۳۹۰ حدود ۴ درصد کاهش ورودی داشتیم.
فاضلی هریکندی با تاکید بر سیاست توسعه حل اختلاف در دادگستری استان البرز، اظهار داشت: سال ۹۹ شاهد ۱۶درصد سازش بودیم که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۳۵درصد سازش در پرونده های وارده رسید. در دادگستری نیز در مقایسه دو سال گذشته، ۶ درصد افزایش پرونده مختومه و در شورای حل اختلاف، ۲۵درصد افزایش خروجی پرونده داشته ایم.
فاضلی هریکندی با تاکید بر حمایت از اشتغال، گفت: در استان البرز طی سال گذشته ۱۰ هزار شغل مورد حمایت قرار گرفت و ۱۳۰۰ شغل احیا شده است. همچنین ۵۰۰ شغل ایجاد شد که با پیگیری در تسریع اعطای مجوزهای ایجادی و توسعه ای صورت گرفت.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه انتقال زندان به بیرون از فضای شهری به جد در دستور کار است و امیدوارم پیگیری‌های ما منجر به اتفاقات خوب در این راستا شود،خاطرنشان کرد: عمده مشکلات زندان‌های استان کرج، بحث تراکم جمعیت کیفری است که این موضوع با توجه به تاکید ریاست جمهور که در هر دو سفر استان البرز مطرح شد به جد پیگیری می شود.

ارومیه – رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رسیدگی به ۵۳۰ هزار فقره پرونده توسط دادگستری استان با وجود کمبود کادر قضایی خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عتباتی ظهر چهارشنبه در دیدار اعضای شورای قضائی و شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: توسط دادگستری استان ۵۳۰ هزار پرونده رسیدگی شده است که تناسبی با تعداد قضات رسیدگی کننده ندارد و این نشانگر کار جهادی همکاران قضائی در سراسر استان است. وی کاهش ۶ درصدی ورودی پرونده‌ها، اشتغال بیش از ۱۸۰۰ زندانی، کمک ۱۱ میلیاردی خیرین و رشد ۹۵ درصدی ارائه خدمات الکترونیک را از مهمترین دستاوردهای دستگاه قضا در استان عنوان کرد. عتباتی ادامه داد: رشد سیل آسای پرونده در استان مدیریت شده و ورودی خالص پرونده به میزان ۶ درصد کاهش یافته است و در کنار برنامه‌های پیشگیرانه سعی شده است مردم هم در رسیدگی‌های قضائی دخیل شوند که نمود آن هسته‌های جهادی بخشایش و هیأت‌های صلحی و شورای حل اختلاف است که آثار و برکات بسیار ارزشمندی داشته است. رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به بحث اشتغال زندانیان هم اشاره کرد و گفت: کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و بیش از ۱۸۵۰ نفر مددجوی زندانی اکنون در کارگاه‌های بخش خصوصی و در خارج از زندان مشغول کار هستند. عتباتی به حضور گرم و پر شور مردم در بحث آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی اشاره کرد و گفت: در جشن گلریزان امسال مبلغی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع آوری و رتبه دوم کشوری نصیب استان شد. رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به ارائه خدمات در بستر الکترونیک هم اشاره کرد و گفت: بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار ابلاغ به صورت الکترونیک انجام شده و رشد ۹۵ درصدی داشته است. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضائیه گفت: آرامش و امنیت که در استان هست مرهون تلاش‌های قضات و کارکنان زحمت کش دستگاه قضائی است که جای تقدیر و تشکر دارد.

رییس اتحادیه پوشاک البرزضمن تبریک یکم تیرماه روز اصناف از تشدید نظارت ها بر عرضه واحدهای صنفی تولیدی و فروشگاهی پوشاک در این استان خبر داد و گفت: بیش از ۵۰۰ واحد صنفی عرضه پوشاک البرز مورد بازدید قرار گرفته و به بیش از ۱۰۰ واحد صنفی تولیدی که عرضه پوشاک غیرمتعارف داشتند تذکر لازم داده شد.
میراسماعیل صدیق با بیان اینکه این واحدهای صنفی عرضه پوشاک غیر متعارف برای بار نخست تذکر و درصورت تکرار تخلف پلمب خواهند شد،افزود: بازرسان اتحادیه پوشاک با رصد در بازار چنانچه موارد غیر قانونی در زمینه البسه و پوشاک پوشش مشاهده کنند برخورد جدی خواهند داشت بنابراین از صاحبان واحدهای صنفی عرضه پوشاک می خواهیم نسبت به جمع آوری البسه های غیرمتعارف سریعا اقدام کنند تا اقدامات انتظامی ویا اقدام به پلمب واحدمربوطه صورت نگیرد.
وی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی نیز که مقررات نظام صنفی رعایت کرده و پوشاک متعارف واسلامی را عرضه کنند مورد تشویق قرار می گیرند،ادامه داد:دراجرای «طرح عفاف و حجاب» ضمن نظارت برعرضه پوشاک و نحوه پوشش فروشندگان با متخلفان برخورد قانونی می شود.
صدیق تاکید کرد: همچنین خرید و فروش هر گونه لباس منقش به حروف لاتین ، طرح ها و علایم گروه های موسیقی غربی، مانتو های جلوباز و شیشه ای و به طور کلی پوشاک مغایر با شئونات و ارزش های اسلامی در سطح واحد های صنفی ممنوع است.
رییس اتحادیه پوشاک البرز گفت: با توجه به اینکه تشویق بانوان به استفاده از پوشش مناسب، نیازمند ارائه لباس های ارزان و شکیل است و در دسترس قرار داشتن چنین البسه ای برای آحاد مردم در دستور کار اتحادیه می باشد؛ ما آمادگی خود برای دایر نمودن مراکز عرضه ی پوشاک عفاف و حجاب را به دستگاه ها و نهادهای مربوطه نظیر شهرداری اعلام کرده و در صورت جانمایی مناسب هر چه سریعتر در این خصوص اقدام خواهد شد.
صدیق با اشاره به فروشگاه های غیرمجاز زیرزمینی به عنوان اصلی ترین مراکز عرضه البسه ی قاچاق و غیر اسلامی ،افزود : دسترسی بازرسان و ناظران اتحادیه به چنین مراکزی که به صورت پنهانی و به صورت مزون های خانگی فعالیت دارند بسیار دشوار است و ساماندهی و جمع آوری آنها نیازمند همکاری مردم است و باید فروشگه های غیر مجاز را به اداره اماکن معرفی کنند.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در ۲۱تیر ماه سال جاری درشهرستان کرج خبر داد و خاطرنشان کرد: برای تشویق بانوان به استفاده از پوشش مناسب، با همکاری فرمانداری و شهرداری کرج و نهادهای مربوطه نسبت به دایرکردن یک نمایشگاه باشکوه در این زمان اقدام خواهیم کرد.

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در بندر امیرآباد از قابلیت ها ، توانمندی های استراتژیک و اسکله منحصر به فرد رو _ رو ریلی بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد ؛ حمید امانی همدانی در نخستین روز از فصل تابستان به همراه محمدرضا اله یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر با حضور در بندر امیرآباد از اسکله ها ، مناطق عملیاتی و ویژه اقتصادی و اسکله درحال ساخت رو _ رو ریلی این بندر بازدید کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد پیش از این بازدید میدانی ، در جلسه ای ضمن خیر مقدم به حاضرین و ارائه گزارشی از عملکرد بندر امیرآباد در حوزه های مختلف بندری ، دریایی و فنی و مهندسی به تشریح روند اجرای پروژه‌های توسعه ای و زیربنایی در حال ساخت این بندر پرداخت و بر ضرورت تأمین اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه ها بخصوص پروژه بزرگ اسکله رو _ رو ریلی تأکید کرد.
وی اجرای DB )طراحی و ساخت) اسکله بی بدیل رو _ رو ریلی بندرامیرآباد را نمونه ای از توانمندی متخصصان داخلی برشمرد که با وجود تحریم ها توانستند با بومی کردن دانش ساخت این نوع اسکله ها و تولید قطعات آن در کشور گام بلندی را در توسعه اقتصاد منطقه بردارند.
سعیدی پور کاهش تراز آب دریای خزر و در پی آن باز طراحی این اسکله از ۲ به ۳ اسپن (span) و افزایش متعلقات سخت افزاری را موجب تطویل در تکمیل این پروژه دانست که صدور مجوزهای لازم برای پروژه و تطبیق شرایط حاضر با الزامات تکمیل پروژه، این پروژه ملی در آینده نه چندان دور به بهره برداری می رسد.
مدیرکل بندرامیرآباد به سیاستهای دولت مردمی در فعال کردن و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کریدور بین المللی شمال _ جنوب و افزایش مراودات ترانزیتی و ریلی کالا از این مسیر اشاره کرد که اسکله رو_رو می تواند با فعال‌تر کردن ترانزیت کالا های کانتینری ، افزایش مراودات محصولات کشاورزی و توسعه لجستیک ، سهم بسزایی را در تحقق این هدف داشته باشد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این جلسه به ضرورت تأمین اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه ها اشاره کرد و از تدوین طرح جامع بندری تا افق ۱۴۰۴ برای بنادر بزرگ و تا افق ۱۴۱۵ برای بنادر کوچک خبر داد.
محمدرضا اله یار با بیان اینکه متوسط رشد اقتصادی در تدوین طرح جامع بندری 5 درصد می باشد ، بر تناسب بودجه و اولویت بندی پروژه ها در اجرای این طرح با توجه به محدودیت های اعتباری تأکید کرد.