آبرسانی به ۷۱۱ روستای استان گیلان

گیلان، فرحی- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای استان، گفت: اجرای این عملیات با بیش از هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار است. مازیار علیپور با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم در شهرهای گیلان ۹۹.۹ درصد و در روستاهای استان ۷۷ درصد است، گفت: حدود ۸۴ درصد از جمعیت استان گیلان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اجرای طرح هزار روستا، بیان کرد: در این طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای استان گیلان با بیش از هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار است. وی تصریح کرد: با اجرای طرح هزار روستا به ۸۵ روستای فاقد آب، آبرسانی شده و خطوط انتقال آب ۶۲۶ روستا نیز بازسازی می‌شود. علیپور با اشاره به راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه آب سنگر با ظرفیت تصفیه سه هزار لیتر در ثانیه، عنوان کرد: عملیات بازسازی تصفیه خانه طولات رودسر در حال انجام است و تا دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ پیمانکار بخش خصوصی با این مجموعه همکاری دارند، افزود: سرانه مصرف آب آشامیدنی در گیلان بالاتر از میانگین کشوری بوده لذا اعمال سیاست‌های تشویقی برای مشترکان خانگی که در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کنند از همین ماه در دستور کار قرار گرفته است.

 

آغاز رزمایش سراسری مدیریت مصرف

با حضور استاندار مرکزی فرمانده کل سپاه روح اله استان،مدیران عامل صنعت آب و برق استان رزمایش مشترک مدیریت مصرف آب و برق متبرک به نام حضرت علی بن موسی الرضا آغاز شد.این رزمایش در راستای تحقق فرمایش فرمانده معظم کل قوا مبنی بر صرفه جویی به عنوان یک ‌سیاست در متن خطوط اساسی برنامه های کلان کشور اجرا می شود.این رزمایش در مرحله اول برای تمام اماکن و ساختمان های رده های سپاه و بسیج ،وزارت نیرو ودر مراحل بعدی سایر ادارات و نهاد ها برگزار می شود.استاندار مرکزی مخلص الائمه در رزمایش مدیریت برق استان مرکزی گفت: با مصوبه کمیته مدیریت مصرف برق فردا پنجشنبه دوم تیرماه به عنوان اولین پنجشنبه به صورت آزمایشی ادارات استان تعطیل خواهد شد .وی بیان کرد: از روز شنبه شرکت توزیع برق استان یک ارزیابی را به عمل می آورد تا در صورت قابل قبول بودن صرفه جویی در خصوص تعطیلی پنج‌شنبه‌ها دوره اضطرار در استان، تصمیم طولانی گرفته می شود.اجرای اقدامات موثر در کاهش مصرف، کمک به پایداری شبکه آب و برق از جمله روشن کردن مولدهای برق اضطراری، حداقل استفاده از سیستم‌های سرمایشی و سیستم های روشنایی، استفاده از نور طبیعی، عدم نورپردازی و روشن کردن محوطه، مدیریت مصرف آب و ممنوعیت استفاده از آب شرب در فضای سبز و ... از جمله اقدامات اجرایی در طول این رزمایش است.

دیدار در راستای فعال شدن
کریدور شمال جنوب
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان دیدار کردند. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل کشتیرانی خزر به همراه مدیران آن مجموعه در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان (بندر انزلی) حضور یافتند. در این جلسه در خصوص تقویت ارائه خدمات بهتر به مشتریان در راستای فعال شدن کریدور شمال جنوب بحث و تبادل نظر شد و اداره کل بنادر و دریانوردی استان و مجموعه کشتیرانی در خصوص رفع موانع موجود در فعال شدن کریدور مورد اشاره تاکید کردند.لازم به ذکر است یکی از درخواست های همه فعالان اقتصادی در دریای خزر، ایجاد خط منظم کشتیرانی است که انتظار است کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و همچنین کشتیرانی خزر نگاه ویژه ای به این موضوع بسیار مهم داشته باشند تا انشالله بزودی شاهد فعال شدن کریدور شمال جنوب باشیم.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری
علمی، پژوهشی و فناوری
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم از انعقاد تفاهم‌نامه علمی، پژوهشی و فناوری با دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم ، سیدمحمود طاهری گفت: این تفاهم‌نامه به منظور تقویت و توسعه همکاری‌های علمی, پژوهشی و فناوری مشترک همه جانبه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه منعقد شده است.
مدیر منطقه قم ضمن اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم با دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران منعقد شده است، اظهار کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، دسترسی و بکارگیری دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی، مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی، مشاوره‌ای و آموزشی به منظور دستیابی به دانش و فناوری‌های مورد نیاز شرکت می باشد.
طاهری افزود: حمایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی، برگزاری نشست‌های علمی مشترک، ارائه برنامه توسعه فناوری و مشاوره علمی , پژوهشی و آموزشی از طریق تشکیل کارگروه‌های تخصصی در هر حوزه از فعالیت های شرکت از اهداف اولیه این تفاهم‌نامه است.

برق ۳۸ اداره پرمصرف
آذربایجان غربی قطع شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از قطع برق ۳۸ اداره پرمصرف استان خبر داد.
طاهر کیامهر از قطع برق ۳۸ اداره پرمصرف استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و به دنبال ابلاغ مصوبه هیئت وزیران مبنی بر لزوم کاهش مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های اداری و دولتی سطح استان مورد سنجش قرار گرفته و اداراتی که اقدام به کاهش مصرف برق نکرده‌اند قطع خواهد شد.
وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح کاهش ساعات کار ادارات به منظور صرفه جویی در مصرف برق، بیش از ۳۱۰ اخطاریه قطع برق به دستگاه‌های اجرایی در سطح استان صادر شده که درنهایت به دنبال عدم رعایت الگوی مصرف تعیین شده توسط برخی از ادارات، برق ۳۸ دستگاه دولتی قطع شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها و ادارات سطح استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد نسبت به روز مشابه سال قبل در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری نسبت به روز جاری کاهش دهند در غیر این صورت اخطار قطع برای آن‌ها صادر و در صورت ادامه با قطع برق مواجه خواهند شد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای وصل مجدد برق این ادارات بالاترین مقام دستگاه مربوطه باید تعهد داده و در صورت تکرار اسامی آن‌ها از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود

کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق
در خراسان رضوی
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در دوره دو ماهه ابتدای امسال حدود ۱۰ درصد کاهش مصرف برق در خراسان رضوی داشته ایم.
مجید آزیز در رابطه با میزان مصرف برق خراسان رضوی در فصل گرمای جاری، اظهار کرد: در دوره دو ماهه ابتدای امسال حدود ۱۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل شاهد کاهش مصرف برق در سطح استان بوده‌ایم.
وی ادامه داد: در زمینه مصرف برق اقدامات گسترده‌ای در بخش تولید و افزایش ظرفیت‌های نیروگاهی صورت گرفته است و با همکاری مشترکان به‌ویژه در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و اداری خوشبختانه مشکلی در تأمین برق بخش خانگی نداریم.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایش دمای هوا در روزهای آینده مردم عزیز استان کماکان با انجام اقدامات صرفه‌جویانه به تأمین برق مطمئن و مداوم کمک کنند.

با مشارکت ۳۲ هزار دانش‌آموز و معلم؛

سومین دوره طرح داناب (دانش‌آموزی نجات آب) با مشارکت بیش از ۳۲ هزار دانش‌آموز و معلم با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان همدان، معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای استان همدان در آیین پایانی سومین دوره طرح داناب، گفت: دانش آموزان به عنوان سفیران آب، آموزه‌های، مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف آب را به خانواده‌هایشان انتقال دهند.داود شاهسوند با اشاره به خشکسالی حادث شده در سنوات گذشته، افزود: سال گذشته شرایط بارش‌ها مناسب نبود متاسفانه این موضوع امسال هم تداوم پیدا کرد به نوعی که 26 درصد نیز کمتر از سال گذشته بارش در استان اتفاق افتاد.
وی خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: در دروس تاریخ و جغرافیا خواندید که چه تمدن‌هایی در کنار رودخانه‌ها و منابع آبی تشکیل و چه شهرهایی به خاطر خشکسالی و نبود آب، تخلیه شد.وی با تاکید بر اینکه آب الفبای زندگی است و با نبود آن زندگی پایان می‌یابد، تصریح کرد: از ۱۰۰ درصد آبی که در ایران استفاده می شود، ۹۲ درصد در حوزه کشاورزی، شش درصد مصارف آشامیدنی و دو درصد در حوزه صنعت مصرف می شود.وی خاطرنشان کرد: تاسیسات سد اکباتان از سال ۱۳۴۳ مورد بهره برداری قرار گرفته و این سد از ذخایر راهبردی استان است که اگر منابع آبی از بالای سد تامین نشود با بحران مواجه می شویم.معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: بارش متوسط نزولات آسمانی در استان همدان به طور متوسط سالانه ۳۴۰ میلیمتر است اما در سال‌های اخیر، وضعیت نسبت به بلند مدت کاهش یافته است.وی افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، به طور متوسط ۲۲۸ میلیمتر در سطح استان بارندگی داشتیم که این میزان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۴۲ درصد، کاهش یافته است.شاهسوند ادامه داد: به دلیل برداشت بی‌رویه، بسیاری از منابع آب و سفره‌های زیر زمینی استان خالی شده یا ذخایر اصلی خود را از دست داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه برداشت بیش از حد از منابع آبی آثار جبران ناپذیری را در پی دارد، اظهارداشت: در دشت‌هایی همچون کبودرآهنگ، سطح آب‌های زیر زمینی تا ۲۷ متر کاهش یافته که این کاهش ها موجب ایجاد فروچاله‌ها و غیره شده است.در ادامه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان نیز گفت: این طرح با هدف ارتقا فرهنگ مصرف بهینه آب برگزار شده است و دانش آموزان به عنوان محافظان آب در این طرح مشارکت کردند.غلامرضا فریدونی افزود: باید با استفاده از راهکارهای اثرگذار، میزان مصرف آب در استان را کاهش دهیم.وی اظهار کرد: از نظر منابع آبی، ایران در رتبه ۱۳۱ کشورهای جهان قرار دارد و باید در حالی میزان بارش‌ها در آن یک چهارم متوسط جهانی است.مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همه باید برای برون رفت از شرایط کنونی کمبود آب تلاش کنیم، گفت: کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، در یکی دو سال اخیر از نیم متر به ۷.۵ متر در رسیده است.محمود نقوی با اشاره به اینکه گسترده آموزش دانش آموزان در این طرح، ۳۲ هزار دانش آموز است، افزود: این طرح در ۱۱ منطقه از مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش و در ۳۴۰ مدرسه اجرا شده است.وی اظهار کرد: این طرح بیشتر صرفه جویی در مصارف خانگی را ترویج می‌دهد در حالی که بیش از ۹۰ درصد آب مصرفی استان در حوزه کشاورزی مصرف می شود.نقوی تاکید کرد: تغییر الگوی کشت، توسعه گلخانه‌ها و استفاده از آبیاری قطره‌ای مهم ترین راهکار برای کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی است.وی تصریح کرد: دانش آموزان در روستاها و مناطقی که محصولات کشاورزی کشت می‌شود باید به عنوان سفیران آب، فرهنگ استفاده بهینه از این مایه حیات را در خانواده‌هایشان نهادینه کنند.مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: با استفاده از شیرهای آب پدالی و الکترونیکی در مدارس و اماکن دولتی باید در مصرف بهینه آب تلاش کرد.وی ادامه داد: باید با یک نگاه همه جانبه به نعمت‌های خدادادی، فرهنگ استفاده بهینه از حامل‌های انرژی و آب را در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها نهادینه کرد.

دکتر علیرضا مقدسی معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس کل گمرک ایران و هیات همراه با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن دیدار و گفتگو با مدیرعامل و دیگر مسئولین این مجتمع عظیم صنعتی ، درآیین افتتاح ساختمان جدید گمرک اختصاصی ذوب آهن شرکت نمود.
گمرک اختصاصی ذوب آهن اصفهان ، اولین گمرک اختصاصی واحدهای تولیدی کشور محسوب می شود که در دهه پنجاه همزمان با تاسیس این شرکت آغاز به کار نمود و هم اکنون عمده واردات و صادرات ذوب آهن از این طریق انجام می شود.
رئیس کل گمرک ایران در آیین افتتاح ساختمان جدید گمرک اختصاصی ذوب آهن اصفهان گفت : این شرکت ، یک مجموعه پرتلاش و پرتوان در صنعت کشور محسوب می شود که با صادرات چشمگیر محصولات خود نقش مهمی در ارزآوری ایفا کرده است .
وی افزود : گمرک به عنوان یک نهاد حاکمیتی وظیفه حمایت کامل از تولید را دارد و باید به گونه ای عمل کند که وقفه ای در تولید کشور ایجاد نشود و لذا از تمام ظرفیت های قانونی برای همکاری با صنایع از جمله ذوب آهن اصفهان استفاده می کنیم.
دکتر مقدسی اظهار داشت : گمرک در کنار ذوب آهن اصفهان است چرا که این شرکت را پشتوانه ای برای صنعت کشور می دانیم و تلاشگران آن نیز در واقع ایثارگرانی هستند که در برابر تحریم های اقتصادی جهاد می کنند.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز ضمن تقدیر از مسئولین گمرک کشور که حمایت از تولید را در اولویت قرار داده اند ، گفت : این شرکت از سال گذشته حرکت تازه ای را در بخش تامین پایدار مواد اولیه از طریق ورود به معدن داری و فراوری مواد
اولیه آغاز کرده است . بخشی از تامین مواد اولیه که از طریق واردات تامین می شود ، بستگی بسیاری به همکاری گمرک و مسائل مربوط به مبادی ورودی کشور دارد که در این زمینه تعاملات بسیار خوبی با گمرک برقرار شده است تا خدشه ای به تولیدوارد نشود.

نماینده ستاد و هیئت مدیره گروه سرمایه گذاری پتروپل گفت: پترول پشتیبان پتروشیمی ایلام است.
مدیران ارشد گروه سرمایه‌گذاری و توسعه‌ صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس از واحدهای مختلف پتروشیمی ایلام بازدید و راهبردها، آینده‌ی طرح‌ها، مشکلات و راه حل‌ها برای افزایش ظرفیت تولید بررسی شد. علی علیرضانژاد نماینده ستاد و هیئت مدیره گروه سرمایه گذاری با تمجید از تلاش‌های صورت گرفته و ماندگار مدیران و کارکنان در این مجتمع بزرگ،گفت: پتروشیمی ایلام گل سرسبد سرمایه‌گذاری «پترول» است. وی با بیان اینکه ایلام یک استان مرزی و‌ کمتر توسعه‌یافته است و پتروشیمی در استانی با شرايط خاص قرار گرفته افزود: اقداماتی صورت گیرد تا مردم حلاوت و شیرینی‌ وجود این شرکت را بیش از پیش بچشند. علیرضا‌نژاد تاکید کرد: به سرعت راه‌حل خروج از مشکلات ، تأمین خوراک و ایجاد صنایع پایین دستی در راستای تکمیل ارزش افزوده تعیین شود. وی با بیان اینکه منابع مالی مورد نیاز پروژه‌ها را می توان از طريق سیستم بانکی کشور و از درون گروه(پترول) تأمین نمود افزود: بر این اساس باید صنایع پتروشیمی با کمترین ریسک و بیشترین بازدهی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای افزایش ظرفیت تولید و ارزش گام بردارند. این مدیر ارشد پترول با اشاره به اینکه نخبگان صنعت اصل را بر تولید قرار دهند و از حاشیه به دور باشند ادامه داد: صنعت پتروشیمی در مسیر جذب سرمایه‌گذاری بیشتر قرار گیرد و فرهنگ سرمایه گذاری در منطقه نهادینه شود. علیرضا نژاد ابراز امیدواری کرد: مدیران دولتی، ذینفعان ، فعالان اجتماعی و رسانه‌‌های منطقه حامی تولید، سرمايه‌گذاری و صنعت پتروشیمی باشند. علیرضا نژاد در‌ پایان با بیان اینکه مدیران جهادی در هر عرصه‌ای ورود نموده‌ موفق ظاهر شده‌اند تاکید کرد: مجموعه «پترول» پشتیبان پتروشیمی ایلام است.
حسن نجفی سمنانی؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی با بیان اینکه نگاه تیم جدید مدیریتی به تولید و پتروشیمی ایلام مثبت ، راهبردی و قابل تقدیر است، گفت: با همت و حضور نیروهای با تجربه و متخصص طی دو سال آتی آینده بسیار درخشانی پیش روی پتروشیمی ایلام است.

همزمان با روز های آغازین هفته صرف جویی در مصرف آب و برق، رزمایش سراسری مشترک صرفه‌جویی مصرف آب و برق متبرک به نام حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) با حضور وزیر محترم نیرو، فرمانده محترم کل سپاه و جمعی از مقام‌های کشوری و لشکری و در استان بوشهر به میزبانی سپاه امام صادق ( ع) با حضور سردار رزمجو فرمانده سپاه استان و جناب دکتر محمدی زاده استاندارمحترم ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، مدیران عامل صنعت آب و برق به‌صورت ارتباط ویدئویی با شرکت‌ها و رده‌های استانی در سراسر کشور آغاز شد. این رزمایش در راستای تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا مبنی بر صرفه‌جویی به‌عنوان یک ‌سیاست راهبردی واساسی در برنامه‌های کلان کشور اجرا می‌شود.
اجرای اقدام‌های مؤثر در کاهش مصرف، کمک به پایداری شبکه آب و برق از جمله روشن‌کردن مولدهای برق اضطراری، حداقل نمودن استفاده از سیستم‌های سرمایشی و روشنایی، استفاده از نور طبیعی، عدم اسراف در روشنایی محوطه، مدیریت مصرف آب و ممنوعیت استفاده از آب شرب در فضای سبز از جمله اقدام‌های اجرایی در طول اجرای این طرح سه‌ماهه است. این رزمایش در مرحله اول برای همه اماکن و ساختمان‌های وزارت نیرو، وزارت کشور و رده‌های سپاه و بسیج و در مراحل بعدی سایر ادارات و نهادها برگزار می‌شود. استاندار بوشهر در این رزمایش اظهار نمود: تنها راه عبور موفق از تابستان صرفه جویی در مصرف است تا از این طریق ضمن پایداری و استمرار برق و آب همه هم استانی ها از این دو نعمت اساسی بهره مند شوند. وی تاکید داشتند که نهادهای نظامی و انتظامی و ادارات استان موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف خود در فصل تابستان هستند و بصورت مستمر مورد پایش قرار خواهند گرفت. فرمانده سپاه امام صادق استان نیز ضمن تاکید به رده های مختلف نظامی استان به صرفه جویی در مصرف آب و برق افزود: همه ظرفیت های بسیج و سپاه استان آماده همکاری در ارائه بهتر خدمات آب و برق به مردم استان است و از هیچ کوششی در همراهی دریغ نخواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بر ضرورت صرفه جویی 10 درصدی در مصرف آب برای عبور بدون تنش از تابستان تاکید کرد و گفت: 10 درصد کاهش مصرف، نقصانی در فرایند زندگی ایجاد نخواهد کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قم در سخنانی با اشاره به افزایش دمای هوا و افزایش مصرف آب و برق گفت: امیدوارم با همکاری همه مردم از این تابستان گرم که منجر به افزایش مصرف در حوزه آب و برق شده را با موفقیت و سربلندی عبور کنیم. وی با اشاره به مشکلاتی که به‌واسطه قطع احتمالی آب و برق ایجاد می‌شود، اظهار داشت: امروز زندگی ماشینی و صنعتی به‌شدت وابسته به آب و برق است و از این لحاظ توجه به مدیریت در این دو موضوع و عبور از بحران و کمبودها جزو وظایف و تکالیف شرعی و دینی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته در تأمین آب استان قم در دو دهه گذشته خاطرنشان کرد: تلاش‌های صورت گرفته ما را به یک نقطه پایدار در تأمین و توزیع آب رسانده البته خشکسالی های سال‌های اخیر شرایط را محدود و مدیریت آب استان را دچار تنش کرده است. وی تصریح کرد: مردم عزیز می‌توانند با صرفه‌جویی در مصرف، ما را در ارائه خدمات پایدار در حوزه تأمین آب یاری رسانند. بختیاری با اشاره به قرارگیری استان در منطقه جغرافیایی گرم و خشک یادآور شد: به همین دلیل همواره با محدودیت منابع آبی مواجه هستیم بنابراین صرفه‌جویی باید از نگاه مقطعی تبدیل به یک فرهنگ بومی و اجتماعی در همه ابعاد زندگی ما شود.
وی سرانه مصرف در آب و برق را در استان قم را بالاتر از استانداردهای جهانی دانست و گفت: میزان مصرف بسیاری از کشورهای دنیا که مشکل تأمین آب و برق را ندارند کمتر از کشور ما است که در این زمینه همه باید برنامه‌ریزی و توجه لازم و کافی را داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به پیش‌بینی افزایش دما در روزهای آینده و به‌تبع آن افزایش مصرف آب خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با ارتباط با مردم شریف از طرق مختلف مردم را به مدیریت در مصرف راهنمایی کنیم.
وی از افزایش 2.5 درصدی مصرف آب در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این در شرایطی بوده است که ما در فصل بهار افزایش چندانی در دمای هوا نداشتیم و توانستیم بهار را با شرایط عادی بگذرانیم.
بختیاری با بیان اینکه آب شهر قم از فاصله دور و با هزینه زیاد تأمین می‌شود، به افزایش شوری آب در دو سه ماه گذشته در شهر قم اشاره کرد و اذعان داشت: با کاهش بارندگی‌ها و کاهش سهم قم از سدکوچری که دارای آب بسیار با کیفیتی است ما مجبور به تأمین آب شهر از چاه‌ها شدیم که باعث شوری آب به ویژه در برخی از مناطق شهر شده است.