تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل

معاون خدمات شهری شهرداری اراک گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل تا پایان شهریورماه امسال تکمیل خواهد شد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، ناصر عسگری، اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای را در بر می‌گیرد که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.
وی افزود: برای افزایش تاب‌آوری شهر اراک و کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، مشاور در حال تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان مرکزی و شهر اراک است که این طرح ابعاد مختلف عمرانی، اجتماعی، مردم محور و سایبری را در بر می‌گیرد.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک با بیان اینکه مشاور طرح در حال شناسایی آسیب‌ها در ابعاد مختلف شهر است و تا پایان شهریورماه امسال تکمیل خواهد شد، تصریح کرد: در این زمینه تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند؛ در این زمینه علاوه بر اقداماتی که در حوزه عمرانی همچون احداث بناها و معابر شهری در نظر گرفته خواهد شد.

 

اجرای طرح ویژه کنترل تاخیر

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت:طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی با هدف رعایت حقوق مسافران و نظارت بر زمان دقیق حرکت ناوگان اتوبوسی در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود. شهره حقی - تجارت؛ به گزارش روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ایوب کرد اظهار داشت: این طرح از ۱۲ تیرماه تا ۲۱ تیرماه سالجاری به مدت ۱۰روز در پایانه های عمومی مسافری استان اجرا خواهد شد. وی بابیان اینکه درحال حاضر تعداد ۹۶۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی فعال دراستان آماده ارائه خدمات به مسافرین می باشند، افزود: در این طرح که با حضور کارشناسان این اداره کل و با همکاری انجمن صنفی شرکتهای مسافری انجام می شود کنترل در مقصد ناوگان ورودی به استان ، تاخیرهای غیر معمول حین سفر ، استفاده از سامانه های پلاک خوان و سپهتن برای کنترل زمان سفر از مبداء تا مقصد و پاسخگویی فوری به شکایات مسافرین از مهمترین اقدامات این طرح کنترلی می باشد. کرد در پایان یادآور شد: سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ پل ارتباطی مسافرین با این اداره کل می باشد که در صورت تاخیر ناوگان مسافربری مراتب را از طریق این سامانه ارسال نمایند تا در اسرع وقت برخورد قانونی لازم از طریق کمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ با متخلفین صورت پذیرد.

رکورد مصرف برق در استان مرکزی
شکسته شد
معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مصرف برق در ظهر روز ۱۱ تیرماه در این استان به ۱۲۰۰ مگاوات رسید و با این میزان بار مصرفی رکورد مصرف شکسته شده است .
محمد مرادی افزود: مصرف برق این استان در ۱۱ تیرماه نسبت به روز مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش نشان می‌دهد .
وی تاکید کرد: سیاست‌های تشویقی خوبی برای مشترکان برق استان مرکزی که همکاری لازم را در زمان پیک بار داشته باشند در نظر گرفته شده است.
مرادی از شهروندان درخواست کرد: نسبت به مدیریت مصرف برق اهتمام بیشتری داشته باشند و در ساعات پیک مصرف برق( ۱۲ تا ۱۷ و ۱۹تا ۲۳) از وسایل پرمصرف استفاده نکنند.
وی افزود: ۳۰ درصد از مصرف برق به وسایل سرمایشی مربوط می شود و به ازای هر یک درجه افزایش دما هزار و ۵۰۰ مگاوات از مصرف برق افزایش می یابد.
مرادی تاکید کرد: تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد و کولرهای آبی روی دور کند از دیگر عوامل در مدیریت مصرف برق و جلوگیری از خاموشی است.

تامین آب شهرک صنعتی
و پارکینگ اربعین مهران
ایلام_مدیر امور ابفای مهران از تامین آب شهرک صنعتی و پارکینگ اربعین این شهرستان خبر داد.
سجاد ‌سهرابیان با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و در جهت استمرار در تولید و اشتغال و رفع کمبود آب شهرک صنعتی ناحیه مهران، این امور بصورت امانی نسبت به اجرای لوله گذاری با لوله پلی اتیلن ۹۰ میلی متر بطول حدود ۳ کیلومتر اقدام نموده است.وی با اشاره به سایر خدمات ابفای شهرستان افزود: همچنین در راستای مصوبات جلسه ستاد اربعین جهت آبرسانی به پارکینگ اربعین ، نسبت به اجرای ۶۰۰ متر لوله گذاری با لوله ۶۳ پلی اتیلن اقدام شد.مدیر امور ابفای شهرستان مهران در ادامه ضمن تقدیر از تلاش و فعالیت های مدیر عامل شرکت جهت تامین آب زوار اربعین حسینی گفت: با تلاش مجموعه مدیریت استان در راس آن مهندس ناصری مدیر عامل فعالیت های چشمگیری جهت ابرسانی به پایانه مرزی مهران صورت گرفته و امسال شاهد افزایش کمی و کیفی اب این منطقه هستیم.وی در پایان گفت: با توجه به افزایش دمای هوا ضروری است مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

تفاهم‌نامه هم افزایی فعالیت‌های توانمندسازی محرومین البرز منعقدشد
البرز - استاندار البرز از امضای تفاهم نامه تمرکز و هم افزایی فعالیت‌های توانمندسازی محرومین توسط قرارگاه اجتماعی استان و اجرای الگوی آبادانی و پیشرفت منطقه‌ای استان خبر داد. مجتبی عبداللهی مراسم امضای تفاهم نامه تمرکز و هم افزایی فعالیت‌های توانمندسازی محرومین توسط قرارگاه اجتماعی استان البرز و اجرای الگوی آبادانی و پیشرفت منطقه‌ای استان اظهار کرد: این تفاهم نامه بمنظور همکاری در اجرای طرح‌های توانمندسازی محرومان، آبادانی و پیشرفت مناطق محروم با اولویت مناطق هدف بنیاد علوی در استان البرز و همچنین برنامه ریزی، مدیریت و اجرای فعالیت‌های هماهنگ، مؤثر و جامع محرومیت زدایی در استان منعقد شد.

طرح ارتقای جایگاه اداری کارکنان
شهرداری کهریزک کلید خورد
طرح ارتقای جایگاه کیفی و تخصصی کارکنان در دستور کار امور اداری و منابع انسانی شهرداری کهریزک قرار گرفت.
راستین مرام، سرپرست امور اداری و منابع انسانی شهرداری کهریزک با اشاره به این خبر گفت: به منظور اجرای طرح کارشناس پروری و ارتقای جایگاه کارکنان در سیستم اداری مجموعه مدیریت شهرداری، طرح آموزش کارکنان در واحدهای مختلف شهرداری در دستورکار امور اداری و منابع انسانی قرار گرفت. وی افزود: اجرای این طرح اکنون در واحدهای مختف شهرداری درحال اجراست و این طرح در تمامی واحدهای اداری و اجرایی با استفاده از ظرفیت کارکنان شهرداری و اساتید برجسته حوزه آموزش اداری صورت می‌گیرد.

تولید بیش از ۹ هزارتن انواع آبزیان
در آذربایجان شرقی
تبریز- مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از تولید بیش از ۹ هزارتن انواع آبزیان (گرم آبی، سرد آبی و خاویاری) طی سال گذشته در استان خبر داد. قاسم جعفروند در گفتگو با خبرنگاران با بیان این‌که تعداد ۱۸ شهرستان استان فعالیت آبزی پروری را به صورت خانوادگی مدیریت می‌کنند، افزود: شهرستان مراغه با تعداد ۱۲ مزرعه و شهرستان سراب با تعداد ۹ مزرعه در امر مشارکت خانوادگی شیلات پیشتاز هستند. وی اظهار کرد: طی سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۸ تن ماهیان خاویاری، ۴۸۵ هزار قطعه زالو و ۱۴ میلیون و ۴۸۲ هزار قطعه ماهی زینتی و بیش از ۳ تن ریز جلبک در استان تولید شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان :

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: تاکنون بیش از 4 هزار دستگاه ماینر غیرمجاز تولید رمز ارز در استان شناسایی و جمع آوری و متخلفان نیز جریمه شدند.
به مناسبت هفته فرهنگ صرفه جویی در مصرف، مدیران صنعت آب و برق استان قزوین در نشست صمیمی با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تشریح مهمترین اقدامات انجام شده به سوالات آنها پاسخ دادند.
در این نشست که در شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین، اسحاق صباغیان سرپرست شرکت تولید نیروی برق شهید رجایی، علی خلجی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان حضور داشتند و به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داده شد.
مسعود خواجه وند در این نشست اظهارداشت: شرکت توزیع نیروی برق استان با داشتن بیش از 642 هزار مشترک، خدمات رسانی خود را در همه شهرستان های استان بخوبی انجام می دهد و با داشتن 12 هزار و 300 کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و 11 هزار و 900 پست توزیع به ظرفیت 2100 مگاولت آمپر در خدمت مردم استان است.
وی اضافه کرد: 841 روستای استان و 100 درصد روستاهای بالای 10 خانوار از تسهیلات برق برخوردار شده اند و گستردگی محدوده پوشش شبکه موجب شده شاهد خدمات رسانی شبانه روزی این شرکت باشیم.
خواجه وند گفت: حدود 46 درصد انرژی برق در بخش صنعت و 22 درصد در کشاورزی مصرف می شود که بیانگر مصرف 68 درصد انرژی در بخش تولید است که اهمیت مضاعفی دارد.
وی از افت ولتاژ تک رقمی انرژی برق در شبکه های استان خبرداد و اظهارداشت: میزان تلفات انرژی در شبکه استان حدود 6.6 درصد و یک رقمی است که یکی از شاخص های استان محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: با وجود 134 هزار چراغ روشنایی در استان خدمات مطلوبی ارائه شده و در بخش شاخص انرژی های توزیع نشده نیز جایگاه خوبی در کشور داریم.
خواجه وند بیان کرد: در کشور با وجود ناترازی تولید و مصرف انرژی مشاهده می شود که با همکاری بخش صنعت و کشاورزی ، پایداری شبکه محقق شده است‌.
وی گفت: در شهرک های صنعتی با همکاری یک روز در هفته صنایع و مدیریت دو هفته کار و دو هفته همکاری مشترکین فولادی توانسته ایم وضعیت را مدیریت کنیم و در بخش کشاورزی هم از فعالان این عرصه خواسته ایم از ساعت 12 ظهر تا 4 عصر به میزان چهار ساعت همکاری کنند تا در پایداری شبکه برق خللی ایجاد نشود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: رشد مصرف برق در کشور حدود 4.45 درصد و معادل دو برابر استاندارد جهانی است و اگر مردم همکاری نکنند و مدیریت مصرف صورت نگیرد ما هر چقدر به سمت تولید هم برویم، مشکلات برطرف نخواهد شد.
وی اضافه کرد: الگوی مصرف مشترکین خانگی نیز در کشورمان حدود 5 برابر میانگین جهانی است و این وضعیت موجب شده تا امروز میزان مصرف در پیک 67 هزار مگاوات ثبت شود که پیش بینی می شود این میزان در صورت رعایت نکردن مدیریت مصرف تا70 هزار مگاوات نیز افزایش یابد.
این مدیر صنعت برق تصریح کرد: با افزایش بار سرمایشی در بخش خانگی، تجاری و اداری در پیک تابستان میزان مصرف از 45 هزار مگاوات به 67 هزار مگاوات رسیده و ما با کمک رسانه ها و ابزارهای تشویقی تلاش می کنیم ضمن فرهنگ سازی و جلب مشارکت مشترکان به اهداف تعیین شده در کاهش مصرف برسیم.
خواجه وند اظهارداشت: برای مدیریت مصرف در بخش خانگی پاداش هایی پیشنهاد شده که به ازای هر کیلو وات ساعت مدیریت مصرف 500 تومان تشویقی تدارک دیده ایم که در این خصوص در قبوض دوره قبل مبلغ 765 میلیون تومان پاداش به مشترکان خانگی پرداخت شده است.
وی بیان کرد: در بخش کشاورزی اگر همکاری چهار ساعت بعمل آید قبوض برق کشاورزان در طول سال رایگان می شود و در بخش صنایع نیز 1500 تومان برای هر کیلووات ساعت قیمت خرید از مولدها پیش بینی شده است.

مدیرعامل چادرملو در نشست خبری با خبرنگاران بازار سرمایه با بیان نقش و جایگاه معادن کشور در ارزش آفرینی در اقتصاد کشور گفت : همانطور که مقام معظم رهبری به درستی بر اهمیت بهره گیری از معادن کشور در جهت رونق اقتصادی تاکید کرده اند، این تکلیف بر عهده ماست که با سرمایه گذاری در امر اکتشاف و دستیابی به ذخایر جدید ثروت آفرینی کنیم .
مهندس ناصر تقی زاده با اشاره به اینکه آماده جذب سرمایه‌های سرگردان با تاسیس شرکت‌های سهامی عام پروژه‌ای در بازار سرمایه هستیم افزود: کویر مرکزی ایران سرشار از منابع غنی معدنی است و چادرملو با برنامه های اکتشافی که در دست اقدام دارد و با خرید هشت دستگاه حفاری عمیق می تواند انقلابی در اکتشاف ایجاد نماید چنانچه ذخایر شرکت درحال افزایش است و حداقل برای 20 تا 25 سال آینده هیچ مشکلی برای تامین سنگ آهن نداریم .
مدیرعامل چادرملو ضمن طرح این پیشنهاد که دولت برای حل مشکل تامین سوخت واحدهای فولادی، میادین گازی را به شرکت‌های فولادی واگذار نماید ، گفت: چادرملو با در نظر گرفتن مشکلات ناشی از قطع برق برنامه‌ای های واقع بینانه تنظیم کرده است و همین برنامه باعث می‌شود به سهامدار امید واهی داده نشود. سال گذشته نیز طبق همین روال عمل کردیم، البته در سال گذشته ۱۵۰ هزار تن تولید شمش را از دست دادیم اما میزان تولید بالاتر از ظرفیت اسمی بود.
مدیر عامل چادرملو درمورد برنامه‌های این شرکت برای مقابله با قطعی برق اظهار کرد: چادرملو ساخت دو نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی و یک نیروگاه 100 مگاواتی و 2 نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی را آغاز کرده است تا باری از روی دوش دولت بردارد چرا که معتقدیم ساخت همه زیرساخت‌ها لزوما وظیفه دولت نیست .
مدیرعامل چادرملو با اشاره به برگزاری مجمع این شرکت در هفته اینده گفت: با توجه به اجرای طرح های توسعه به میزان ۴ میلیارد یورو پیشنهاد افزایش 100 در صدی سرمایه شرکت را دارم چرا که در صورت تحقق برنامه های توسعه، سالیانه ۵ میلیارد دلار سود کسب خواهد شد .

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران بر لزوم هم افزایی و نظارت بیشر افسران ایمنی در موقعیت های عملیاتی استقرار دستگاه های حفاری در راستای بکار گیری استانداردها و صیانت و حفظ سلامت نیروهای انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه سازمان تاکید کرد.به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران دکتر حمید رضا گلپایگانی در نشست با معاونین، مدیران و رؤسای عملیاتی و ستادی شرکت گفت: در این زمینه انتظار می رود میان رؤسای دستگاه های حفاری، کارکنان عملیاتی و افسران ایمنی تعامل و ارتباط تنگاتنگ و بیش از پیش حاصل و با توجه به استانداردهای تعریف شده برای هر کار، با اولویت بخشی به ضوابط و مقررات، اجرای برنامه های عملیاتی در شرایط ایمن انجام شود.وی افزود: صنعت حفاری در ردیف صنایع پرخطر، دارای ریسک بالا و دشواری های مختص به خود از نظر سختی کار در مواجهه با طبیعت ناشناخته، شرایط اقلیمی و نوع ابزار و تجهیزات است که بی تردید رعایت نکات ایمنی فردی و جمعی می تواند در به حداقل رساندن مخاطرات تاثیر گذار باشد.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در همین حال بروز حوادث احتمالی در حین کار را اجتناب ناپذیر اما قابل پیشگیری دانست و گفت: در صورت بروز حادثه ضمن اطلاع رسانی به مدیریت های مرتبط از جمله خدمات پزشکی و بهبود روابط کار در حوزه مدیریت منابع انسانی، مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست، می بایست در نزدیکترین زمان ممکن با استفاده از خدمات اورژانس از جمله خدمات هلی کوپتری در صورت نیاز، مصدوم در سریع ترین زمان به مراکز درمانی انتقال و تا بهبودی کامل و ترخیص، مسائل مربوط به درمان وی به طور جد پی جویی گردد. وی ، افزود: تقویت بخش عملیات و تامین نیروی انسانی این بخش در راستای افزایش راندمان کار بسیار مهم و برای شرکت حائز اهمیت می باشد و در این ارتباط ضروری است کارکنان عملیاتی که هم اکنون در مدیریت ها و واحدهای ستادی مشغول کار هستند در حوزه های عملیات ساماندهی و در سمت های تعریف شده انجام وظیفه نمایند.

کرمانشاه- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تمدید پنج هزار کارت هوشمند رانندگان استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری خبر داد.
فریبرز کرمی اظهار کرد: طی سه ماهه اول امسال پنج هزار کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل کالا در استان کرمانشاه تمدید شده است.
وی افزود: داشتن کارت هوشمند خودرو از ملزومات فعالیت به عنوان راننده حرفه‌ای در کشور است و همه رانندگانی که در حوزه حمل و نقل عمومی کالا و مسافر در جاده‌ها در حال فعالیت هستند باید دارای کارت هوشمند باشند چرا که لازمه صدور بارنامه و صورت وضعیت مستلزم داشتن این کارت است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: پنج هزار کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل کالا و ۱۷۸ کارت هوشمند رانندگان وانت باری از ابتدای امسال تاکنون تمدید شده است.
کرمی گفت: ۸۳ شرکت و مؤسسات شعب و نمایندگی‌های حمل و نقل کالا در استان کرمانشاه فعال است که در سه ماهه اول امسال ۲۶ مورد نظارت و بازرسی بر عملکرد شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقلی انجام شده است.
وی با بیان اینکه این به منظور ساماندهی و ایجاد نظم در نحوه بهره برداری و تردد ایمن وانت بارها در جاده‌های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور انجام می‌شود، افزود: به همین منظور دستورالعمل‌های مربوط به ساماندهی ناوگان وانت بار فعال در حمل و نقل برون شهری تدوین و شرایط برای اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان تسهیل شده است.کرمی اضافه کرد: رانندگان حوزه وانت باری برون شهری می‌توانند، به تشکل‌های صنفی حمل و نقل کالای استان و یا انجمن صنفی وانت بار استان کرمانشاه مراجعه و به نسبت تشکیل پرونده با شرایط حداقل سن ۲۳ سال و داشتن گواهینامه رانندگی مجاز، دارا بودن مدرک پایان ابتدایی یا نهضت سوادآموزی، ارائه اصل و تصویر تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی، پایان خدمت یا معافیت دائم و ۲ قطعه عکس ۴*۳ می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

فرحی ، گیلان - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به اینکه ۹ هزار متر مربع فضای آموزشی در استان در حال احداث است، گفت: دهه فجر امسال ۲۰ مدرسه بهره برداری می شود. علی دقیق در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران، اظهار کرد: ۱۰۷ پروژه شامل ۵۲۰ کلاس درس با زیربنای بیش از ۹ هزار متر مربع در استان گیلان در دست احداث است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به پروژه‌های دهه فجر امسال، گفت: قرار است ۲۰ فضای آموزشی با مساحت بیش از ۱۵ هزار متر مربع دهه فجر امسال به فضای ایمن آموزشی استان گیلان اضافه شود.
وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در گیلان از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: ارتقای سرانه فضای آموزشی در مناطقی که تراکم جمعیتی بالایی دارند نظیر رشت و تالش بیشتر بوده اما بیشترین سرانه ما مربوط به تخریب و بازسازی مدارس می‌شود و ساخت سرانه فضای آموزشی جدید به نسبت کمتر است. دقیق با اشاره به اینکه ۳۴۰ خیر حقیقی و حقوقی در استان گیلان برای امر مدرسه سازی مشارکت دارند، بیان کرد: این خیران تاکنون در ساخت ۳۵۰ فضای آموزشی مشارکت داشتند.
وی با بیان اینکه ۷۸ فضای آموزشی را در سه سال اخیر با سازه‌های نوین ساخته ایم، عنوان کرد: اولین مجتمع آموزشی در سه مقطع تحصیلی، با مساحت ۸ هزار متر مربع در مسکن مهر رشت در مرحله اجرا قرار دارد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به روند هوشمند سازی مدارس استان، گفت: در ۵ سال گذشته هر مدرسه‌ای که احداث شد حداقل یک کلاس آن به ویدئو پروژکتور متصل و در سال گذشته نیز اعتبار ویژه ای برای هوشمند سازی مدارس اختصاص یافت.
دقیق با بیان اینکه ۱۶۰ میلیارد ریال تجهیزات طی سه سال اخیر خریداری و بین هنرستان‌های استان گیلان توزیع شده است، افزود: قرار است دو کارگاه هنرستان با مشارکت خیران در شهرستان شفت احداث شود.
وی با بیان اینکه همه بخاری‌های نفتی مدارس در مناطقی که علمک گاز داشتند جمع آوری شده است، گفت: اولین استان در کشور هستیم که هیچ مدرسه‌ای در آن بخاری نفتی ندارد و پیگیری‌ها برای ارتقای سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس استان انجام می‌شود.