رییس شورای شهر تهران بیان کرد:

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه وقوع هر زلزله‌ای در کشور هشداری برای تهران است افزود: به تمام مدیران شهری و مهندسان ناظر تذکر می‌دهم که برای طراحی ساختمان و اجرای آن دقت داشته باشند. مهدی چمران در ابتدای هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز جایگاه مدیریت‌های شهری و روستایی به درستی تبیین نشده است. مسائل بزرگ و کلان کشور در مجلس و مسائل داخلی شهرها از کار کلان کشور جدا شده و به مدیریت شهری سپرده شده است؛ اما در کشور ما هنوز به خوبی این کار انجام نشده و تفکیک نشده است و وظایف اجرایی شهرداری ها و مسائل محلی هنوز به نمایندگان مردم در شوراها به درستی سپرده نشده و بعضا مردم برای این موارد به نمایندگان مجلس مراجعه می کنند. رییس شورای شهر تهران ادامه داد: اکنون مدیریت محلی از مدیریت کلان کشور رها شده و به دست خود مردم افتاده است. وظایف شهری مرتبط با نمایندگان مردم در شهر است و ارتباطی به مجلس شورای اسلامی ندارد و بر همین اساس باید این مشکلات توسط مردم و شوراها حل شود و این کار منجر به از بین رفتن بسیاری از اختلافات و موازی کاری‌ها می‌شود. چمران تاکید کرد: دولت سهم عوارض خود را به خوبی پرداخت نکرده است و امیدوارم روزی برسد که شهرداری در جایگاه خود قرار بگیرد و بتواند به درستی همه وظایف خود را ایفا کند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع زلزله و وقوع زلزله در نقاط مختلف کشور به ویژه هرمزگان اشاره کرد و افزود: به خانواده آسیب دیدگان زلزله هرمزگان تسلیت می گوییم و ابراز همدردی می کنیم. ه

متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با بیان اینکه هدف از رژیم‌های غذایی باید ارتقای سلامت و نه صرفا کاهش وزن باشد، به بیان یکی از رایج ترین باورهای تغذیه ای اشتباه پرداخت. تیرنگ نیستانی گفت: یکی از باورهای اشتباه رایج بین عموم مردم، این است که سالم‌ترین نان، سنگک است، اما این باور درست نیست. وی با اشاره به اینکه سلامت نان در گرو سلامت آرد، خواص تغذیه‌ای و روش طبخ است، افزود: در حال حاضر عمدتاً نانوایی‌ها برای تهیه نان سنگک از آرد سفید استفاده می‌کنند بنابراین نان سنگکی که با آرد سفید تولید می‌شود مزیتی بر سایر نان‌های سنتی ندارد.
نیستانی با بیان اینکه نان سنگک با حرارت مستقیم و سوخت‌های فسیلی طبخ می‌شود ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود که مواد زیان بار و مضر، سلامت نان را تحت تأثیر قرار دهد. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اینکه برخی بر این باورند که با ریختن سبوس روی نان سنگک سلامت آن به مراتب بیشتر می‌شود گفت: جدا از این که در بیشتر موارد سبوس‌ها به فلزات سنگین و مشخصاً آرسنیک آلوده هستند، اضافه کردن سبوس به نان مزیتی بیشتری در مقایسه با انواع نان ایجاد نمی‌کند.

گفته شده، رنو خودروی جدید خود را در ماه‌های آینده روانه بازار خواهد کرد. خودروی رنو ۵ در سال ۱۹۷۲ رونمایی شد. اکنون رنو به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید این مدل خودرو، از یک نسخه الکتریکی آن رونمایی کرد. این خودروی الکتریکی رنو ۵ دیامانت نام دارد. به گزارش newatlas، خودروی رنو ۵ دیامانت با همکاری رنو و طراح و معمار داخلی فرانسوی به نام پیر گونالون ساخته شد. به گفته این خودروساز، این مدل خودرو در بین ۱۰۰ اثر برجسته صنایع دستی فرانسه قرار دارد.
خودروی رنو ۵ دیامانت توسط یک موتور الکتریکی حرکت می‌کند. راننده این خودرو از طریق یک اسکنر اثر انگشت خارجی از خودرو استفاده می‌کند، سپس از یک اهرم سه موقعیتی برای جابجایی در حالت‌های رانندگی جلو، خلاص و عقب استفاده می‌کند. سرعت، میزان شارژ و زمان در این خودرو در سه صفحه دیجیتال گرد مجزا نمایش داده می‌شود. همچنین این خودرو به‌جای داشتن صفحه نمایش لمسی، اطلاعات سرگرمی از جمله موزیک و پخش فیلم را روی گوشی هوشمند راننده که در یک پایه اختصاصی که روی داشبورد نصب شده است، نمایش می‌دهد.

دارنده مدال طلای ۳۰۰۰ متر مانع بازی‌های آسیایی جاکارتا از بازگشت دوباره خود به میادین ورزشی خبر داد. دوم تیر ماه ۱۳۹۸ بود که خبر محرومیت چهارساله حسین کیهانی، دونده استقامت ایران منتشر شد تا این ورزشکار که مدال طلای ۳۰۰۰ متر مانع بازی‌های آسیایی جاکارتا را کسب کرده بود، در اوج آمادگی از دوومیدانی دور شود. کیهانی اکنون و بعد از گذشت سه سال دوباره تمرینات خود را آغاز کرده است تا شانس خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون امتحان کند.
حسین کیهانی ایران با اعلام خبر بازگشت خود گفت: آقای صیامی به من زنگ زد و گفت از طرف فدراسیون جهانی ایمیلی آمده که می‌توانم برای شرکت در مسابقات آماده شوم. او افزود: سه سال و چند ماه از محرومیتم گذشته و اسفند ۱۴۰۱ تمام می‌شود یعنی از فروردین ۱۴۰۲ دیگر محرومیتی ندارم اما با زحمات دکتر اردیبهشت و دکتر شارکی در فدراسیون پزشکی ورزشی و در ادامه سفری که دهلان الحمد رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا به ایران داشت، در جلسه‌ با رئیس فدراسیون صحبت‌هایی در این مورد مطرح شد و نامه‌ای به فدراسیون جهانی ارسال کردند تا با حضورم در دوومیدانی موافقت شود، زودتر برگردم و برای مسابقات مهم سال بعد آماده شوم. کیهانی در مورد احتمال حضور خود در مسابقات لیگ دوومیدانی گفت: از آنجایی که مدتی دور بوده‌ام، تمریناتم را شروع کرده‌ام و آمادگی بدنی دارم اما شرایط فرق می‌کند و باید قوی‌تر برگردم.
او در مورد تلاش برای حضور در بازی‌های آسیایی گفت: باید تمام تلاشم را بکنم. یکی از دلایلی که خیلی انرژی گرفتم شرکت در بازی‌های آسیایی بود چون این رقابت‌ها یک سال به تعویق افتاد که به نفع من شد. خیلی به من انرژی داد و سال بعد با انرژی و دلگرمی بیشتر شرکت می‌کنم و تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا همچون بازی‌های جاکارتا خوشرنگ‌ترین مدال را بگیریم.

عضو اتاق بازرگانی تهران هشدار داد

نایب رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران می‌گوید، شرایط شرکت‌های دارویی ایرانی خطرناک شده و باید به شکل جدی به وضعیت آنها رسیدگی شود. هاله حامدی فر در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار کرد: اگر به فوریت به وضعیت صنایع دارویی کشور رسیدگی نشود، خسارت‌های وارده به صنعت داروی کشور در آینده، جبران‌ناپذیر خواهد بود. او گفت: در حال حاضر عمق بدهی شرکت‌های تولید دارو افزایش یافته و حتی با مشکل نقدینگی در خرید ارز ترجیحی تخصیصی نیز مواجه شده‌اند. حامدی‌فر با اشاره به اینکه دارو تنها کالایی در کشور است که قیمت آن هنوز منطقی نشده است، افزود: بر اساس گزارش اخیر سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، تعداد زیادی از کارخانه‌های داروسازی کشور در آستانه تعطیلی خطوط تولید قرار گرفته و به ناچار مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند. او با بیان اینکه صنعت داروی کشور در حال حاضر ۹۷ درصد اقلام دارویی کشور را تامین می‌کند، گفت: کارآفرینان و صاحبان صنایع دارویی باور دارند که هزینه دارو از جیب بیماران باید به حداقل برسد و در این راستا، با اصلاح برخی سیاست‌ها از جمله هدایت درست تخصیص یارانه‌ها و تقویت بیمه‌های درمان، می‌توان هزینه‌های این بخش را جبران کرد. عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه روش در پیش گرفته شده، راهکار مناسبی برای حمایت از بیماران نیست و تنها به از بین رفتن یک صنعت دیرپا منجر خواهد شد، افزود: امروز صنعت دارو در ایران به جایگاهی در تولید دست یافته که حتی داروهایی که در دنیا یک تولیدکننده از آن وجود دارد، در ایران به تولید می‌رسد و برخی داروهای خاص تولید شده در ایران حتی در بازار کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی نیز دیده می‌شود. حامدی‌فر تاکید کرد که با وجود مشکلات موجود، شرکت‌های دارویی همچنان بر تعهد خود در تامین داروی کشور پایبند هستند و خود را مسئول می‌دانند اما از ادامه روند فعلی و چالش قیمت‌گذاری، احساس خطر می‌کنند. نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به برخی هجمه‌های اخیر علیه اتاق بازرگانی و آنچه که وی، خدشه‌دار کردن آبرو و حیثیت این نهاد باسابقه بخش‌خصوصی عنوان کرد، از رئیس و هیات رئیسه اتاق تهران درخواست کرد تا نسبت به اعاده حیثیت نمایندگان فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، اقدامات قانونی در پیش گیرند.

مسوولان جشنواره فیلم کارلووی واری درخواست فیلمسازان اوکراینی را برای حذف فیلم روسی حاضر در این جشنواره رد کردند. چند روز پیش سازندگان چهار فیلم اوکراینی حاضر در پنجاه و ششمین جشنواره فیلم کارلووی واری در جمهوری چک از دست اندرکاران این جشنواره خواستند که تنها فیلم روسی حاضر در این دوره از جشنواره را از جدول نمایش‌های آن حذف کنند. اما رییس، مدیر اجرایی و مدیر هنری پنجاه و ششمین جشنواره فیلم کارلووی واری در بیانیه مشترکی، به این خواسته پاسخ منفی دادند. در بیانیه مشترک جری بارتوشکا، کریستوف موچا و کارل اوچ که در فضای جشنواره نیز سر و صدای خاصی به پا کرده، با ابراز همدردی با اوکراینی‌های تحت جنگ، تاکید کرده‌اند که بر تصمیم خود مبنی بر نمایش فیلم روسی مصر هستند. رییس، مدیر اجرایی و مدیر هنری جشنواره کارلووی واری با برشمردن مواضع دیپلماتیک دولت جمهوری چک در حمایت سیاسی و نظامی از مردم اوکراین و میزان حمایت‌های مالی بشردوستانه و نیز پذیرش ۴۰۰ هزار پناهجوی جنگ‌زده اوکراینی با ویزای موقت، بر رویکرد هنری خود در برخورد با مدیوم سینما تاکید کرده‌اند.