انجام ماهیانه 100 بازرسی استاندارد

نیلوفراحمدی: رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد گلستان گفت: در سه ماهه نخست سال 1401، حدود 300 بازرسی فنی از شرکت های تولیدی و خدماتی انجام شده است که به طور میانگین 100 بازرسی در هر ماه را شامل می شود.مهدیس مسیبی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی استاندارد گلستان گفت: بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی، یکی از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد ایران است که با هدف کنترل کیفیت کالاها و خدمات تولید شده در استان و در راستای تامین ایمنی، سلامت عمومی و بهداشت جامعه انجام می گیرد و حمایت از مصرف کنندگان را در کنار ایجاد رقابت سازنده بین تولید کنندگان محصولات داخلی، به دنبال دارد.وی افزود: برای انجام این تعداد بازرسی فنی، 12 کارشناس فنی استاندارد به طور منفرد یا در قالب تیم های دو نفره، حضور و مشارکت داشته اند. مسیبی در ادامه خاطرنشان کرد: طی مدت مذکور همچنین 471 نمونه از واحدهای تولیدی تحت پوشش استان اخذ شده و 495 قلم نمونه در آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده همکار و آزمایشگاه های اداره کل مورد آزمون قرار گرفته است.وی با اظهار این مطلب که: آزمایش ها حاکی از انطباق 360 نمونه و مغایرت 135 نمونه با استاندارد ملی بود؛ گفت: به تولیدکنندگان فراورده های مغایر با استاندارد، به تناسب میزان مغایرت کالا و خدمت تولید شده با استاندارد، تذکر و اخطار کتبی برای رفع نواقص و ارتقاء کیفیت کالای تولیدی داده شد.

 

برگزاری دوره آموزشی حمل‌ونقل درون‌شهری

مهران سعیدی، مدیر سرمایه انسانی شهرداری قزوین از برگزاری دوره آموزشی با موضوع «حمل‌ و نقل درون‌ شهری» ویژه مدیران و کارشناسان معاونت حمل ‌ونقل و ترافیک، سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، سازمان پایانه‌های مسافربری، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قزوین در تیرماه سال جاری خبر داد. دادخواه – روزنامه تجارت: به گزارش روابط عمومی سعیدی گفت: این دوره آموزشی با موضوع «حمل ‌و نقل درون‌ شهری» به‌مدت 24 ساعت و با مشارکت 61 شرکت‌کننده در تیرماه سال جاری توسط امور آموزش و توانمندسازی کارکنان اداره ارزشیابی و توانمندسازی کارکنان مدیریت سرمایه انسانی برگزار شد. مدیر سرمایه انسانی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه این دوره آموزشی اولین دوره آموزشی مستخرج از تقویم آموزشی سال 1401 بوده است افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، بازآموزی و دانش‌افزایی کارشناسان شهرداری قزوین و آشنایی فراگیران با مبانی علمی حمل‌ونقل و راه‌های سازمان‌دهی حمل‌ونقل درون‌شهری بوده است. سعیدی تصریح کرد: در این دوره آموزشی فراگیران با سرفصل‌های همچون مبانی علمی حمل‌ونقل، اساس‌نامه و نحوه تشکیل شرکت‌های حمل‌ونقل درون‌شهری، اصول طراحی معابر و تقاطع، ایمنی در حمل‌ونقل و ترافیک شهری، راه‌های سازمان‌دهی حمل‌ونقل درون‌شهری، روان‌سازی ترافیک درون‌شهری، کنترل ترافیک، مشکلات و راهکارهای حمل‌ونقل درون‌شهری، نقش حمل‌ونقل در توسعه ارتباطات شهری و وضع وصول هزینه‌های حمل‌ونقل آشنا می‌شوند.

افزایش بهره وری با هماهنگی میان کارکنان
ایلام_مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت: وجود هماهنگی و همدلی میان کارکنان از مهمترین اصول در جهت افزایش بهره وری و ارتقای سطح عملکرد یک سازمان است و این همدلی تنها با داشتن روحیه جهادی به دست می آید.جمال اسدی در سفر به شهرستان دهلران و در جلسه شورای اداری بنیاد این شهرستان بر همدلی و هماهنگی در اجرای برنامه ها و فعالیت ها تاکید کرد و اظهار داشت: وجود هماهنگی و همدلی میان کارکنان از مهمترین اصول در جهت افزایش بهره وری و ارتقای سطح عملکرد یک سازمان است و این همدلی تنها با داشتن روحیه جهادی به دست می آید.وی افزود: برقراری ارتباط موثر و سازنده با مسئولان شهرستان و همچنین برگزاری جلسات توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهرستان از مهمترین راهکارها در جهت پیگیری مسائل جامعه معزز ایثارگری و رفع مشکلات آنان به شمار می آید.مدیرکل بنیاد استان ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود به جایگاه ایثارگران اشاره کرد و گفت: جامعه معزز ایثارگری از جایگاه بسیار والایی برخوردار هستند، از این رو تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی صحیح و شفاف به مراجعین در راس همه امور بنیاد است.
اسدی در ادامه نکاتی در خصوص برنامه عملیاتی بیان کرد.

ثبت بالاترین اوج مصرف تاریخ برق خوزستان‎‎
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پیک مصرف تاریخ شبکه برق خوزستان با رکورد مصرف ۸۶۲۷ مگاوات شکسته شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ بیان کرد: پیک مصرف برق شبکه تحت نظارت این شرکت روز گذشته (یکشنبه ۲۶ تیر) به رکورد تاریخی ۸۶۲۷ مگاوات در دمای ۵۱ درجه سانتیگراد رسید که بیشترین میزان مصرف شبکه برق منطقه‌ای خوزستان تاکنون بوده است.
وی تصریح کرد: پیش از این رکورد مصرف مربوط به ۱۱ مرداد سال ۱۳۹۹ با میزان مصرف ۸۵۱۸ مگاوات بوده که در دمای ۵۰ درجه رخ داد.
رئیس شورای پایایی و عبور از پیک بار تابستان ۱۴۰۱خوزستان ادامه داد: افزایش دما و ماندگاری آن در چند روز گذشته و پیش‌بینی این افزایش دما برای روزهای پیش‌رو باعث افزایش مصرف شده و شبکه برق استان را پربار کرده است.
دشت‌بزرگ با درخواست از مشترکین بخش خانگی برای رعایت الگوی مصرف، تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد میزان مصرف برق در تابستان در بخش خانگی بوده که مربوط به استفاده از بار سرمایشی و استفاده از وسایل خنک‌کننده است.
وی افزود: کلید پایداری شبکه برق در دست مشترکین بخش خانگی است و شهروندان با تنظیم دمای کولر خود و از مدار خارج کردن کولرهای اضافی در اوج پیک، می‌توانند پایداری شبکه را تضمین کنند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه با افزایش دما مصرف برق نیز به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: مشترکین با تعامل و همکاری با صنعت برق و کاهش مصرق خود کمک کنند که این پرباری شبکه در این گرمای طاقت‌فرسا باعث ایجاد حادثه در شبکه و خاموشی‌های ناخواسته نشود.
دشت‌بزرگ با تشکر از صنایع در همراهی و کنترل پیک بار شبکه در تابستان امسال با درخواست از مشترکین خانگی برای رعایت الگوی مصرف (ساعت پرباری شبکه ۱۲تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳) تاکید کرد: با درخواست این شرکت و همکاری استانداری برای کنترل پیک بار ادارات و دستگاه‌های اجرایی خوزستان در روز سه‌شنبه (۲۸ تیرما) تعطیل اعلام شد اما باید بدانیم که برای پایداری شبکه برق به رفتار مسئولیت‌پذیرانه و همکاری همه مشترکین در کاهش مصرف برق در ساعت‌های اوج پیک نیازمندیم تا بتوانیم تابستان آرامی را پشت سر بگذاریم.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

پرداخت پاداش برای ۵۴۶ هزار مشترک
رشت- مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به شکسته شدن رکورد مصرف برق در استان گفت: ۵۴۶ هزار مشترک کم مصرف گیلان پاداش دریافت کردند.
محمد تقی مهدی زاده در گفتگوی با بخش خبر شبکه باران با اشاره به افزایش دمای گیلان و میزان بالای مصرف برق در هفته جاری اظهار کرد: روز یکشنبه هزار و ۸۲۴ مگاوات برق توسط مشترکان مصرف شد که بر اساس آمارها رکورد مصرف برق گیلان شکست.
وی افزود: با وجود ثبت مصرف بالای برق به دلیل همراهی مردم در ساعات اوج مصرف هیچ گونه خاموشی در سطح استان صورت نگرفت.
مهدی زاده با بیان اینکه مشترکان کم مصرفی که نسبت به سال گذشته برق کمتری مصرف کرده بودند پاداش دریافت کردند، گفت: امسال ۵۴۶ هزار مشترک در گیلان ۱۳ میلیارد تومان پاداش دریافت کردند و انتظار می‌رود با توجه به رعایت الگوی مصرف توسط مردم این رقم در ماهای آینده افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اضافه کرد: بیشترین زمان اوج مصرف مشترکان یک ساعت قبل از اذان ظهر تا چهار ساعت بعد از اذان است و مردم با آگاهی نسبت به زمان پیک مصرف می‌توانند مصرف برق خود را مدیریت کرده و در حد امکان از وسایل غیر ضروری در این ساعات استفاده نکنند.
مهدی زاده با اشاره به کاهش دمای گیلان در روزهای آینده گفت: مردم به کاهش دما توجه نکنند و به دلیل بالا بودن دمای هوا در سایر استان‌ها با مدیریت مصرف برق به سایر هموطنان در کل کشور کمک کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز خبر داد؛

عالیه رضوانی- رئیس اتاق بازرگانی البرز در دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی سراسر کشور که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، گفت: در سال‌های گذشته با پدیده فرارمغزها و سرمایه گذاران مواجه بودیم ولی متاسفانه کار به جایی رسیده که شرکت‌های دانش بنیان هم از کشور خارج می‌شوند.
پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به شعار امسال مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان افزود: ما در سال‌های گذشته با پدیده فرار مغزها و سرمایه گذاران مواجه بودیم ولی متاسفانه کار به جایی رسیده که شرکت‌های دانش بنیان هم از کشور خارج می‌شوند؛ این اتفاق از مشکلات زیاد آنها ناشی می‌شود.
وی ادامه داد: باید در سالی که با عنوان دانش بنیان مزین شده فکری اساسی برای حل مشکلات این شرکت‌ها شود تا دیگر شاهد خروج آنها از کشور نباشیم.
رضایی با اشاره به اینکه اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور به عنوان مشاور در کنار مسئولان و مقامات کشور فعالیت دارند و فعالان اقتصادی بخش خصوصی می‌توانند در تحقق این شعارها نقش بسزایی ایفا کنند،گفت: فعالان اقتصادی در دوران دفاع مقدس هم نقش پررنگی داشته و شهدای زیادی به نظام و انقلاب تقدیم کرده‌اند.
رئیس اتاق بازرگانی البرزبا اشاره به اینکه امروز هم فعالان اقتصادی در خط مقدم توسعه کشور فعالیت دارند و علی رغم تحریم‌های ظالمانه، واحدهای تولیدی با تلاش مضاعف چرخ اقتصاد کشور را در حرکت نگه داشته اند،افزود: اتاق بازرگانی قدرت اجرایی ندارد و بیشتر بر قدرت مشاوره‌ای خود متمرکز است ولی دولت‌ها تا کنون آنگونه که باید از این پتانسیل بهره نگرفته اند.
وی با بیان اینکه هرچند تحریم ها مشکلات عدیده‌ای را برای فعالان اقتصادی کشور ایجاد کرده ولی واقعیت این است که بخش عمده‌ای از مشکلات این حوزه داخلی است و به نوعی از تحریم‌های داخلی نشات می گیرد،ادامه داد: تحریم‌های داخلی فعالان اقتصادی را آزار می‌دهد و اگر با مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی هم صحبت شویم در مرحله اول از ضعف زیرساخت‌ها گلایه دارند که به هیچ وجه ربطی به تحریم‌های خارجی ندارد.
رئیس اتاق بازرگانی البرز یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی را سنگ اندازی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات عنوان کرد و گفت: متاسفانه بانکداری در ایران به سمت بنگاه داری پیش رفته است و فعالان اقتصادی اگر امروز به تزریق منابع مالی احتیاج پیدا کند باید وام با بهره ۲۳ – ۲۴ درصد بگیرند که قطعا برای پرداخت آن به مشکل می خورند.
رضایی خاطرنشان کرد: دفاتر بسیج باید مشکلات فعالان اقتصادی را رصد کنند تا در جلسات خود مطرح و راه حلی برای رفع آنها ارایه دهند.
رئیس بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیج برای رفع موانع در تولید نیازمند توجه و به کارگیری است، گفت: بیش از 75 درصد از مشکلات تولید منشا داخلی دارد.
یداله مالمیر با اشاره به اینکه اقتصادالبرز با توجه به توانمندی‌های این منطقه جغرافیایی بر سه محور صنعت، گردشگری و کشاورزی پایه ریزی شده است ، یکی از مهترین ظرفیت‌های اقتصادی این استان را منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برشمرد و تصریح کرد: از مبدا این فرودگاه پروازهای کارگو زیادی صورت می گیرد و نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی استان دارد، البته هنوز ظرفیت‌های بی‌شماری در بهره برداری از پتانسیل‌های این منطقه اقتصادی و فرودگاهی مغفول مانده است‌.
وی با تاکید بر اهمیت برگزاری گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق های بازرگانی کشور که البرز میزبانی دومین نشست در این زمینه را عهده دار شد، گفت: امنیت اجتماعی وابسته به امنیت اقتصادی است و برعکس آن نیز اهمیت بالایی دارد.
مالمیربا اشاره به اهمیت حضور این نهاد مسئولیت پذیر به عنوان خط شکن در حوزه اقتصادی، گفت: باید با تلاش بسیج برای رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران به عنوان سربازان جبهه اقتصادی اقدامات لازم صورت گیرد و راه فعالیت آنها باز شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان از کامل شدن طرح میان مدت طرح جامع آبرسانی غدیر تا پایان تابستان سال جاری خبرداد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان؛ محمد خانچی در حاشیه بازدید از طرح جامع آبرسانی غدیر: طرح میان‌مدت آبرسانی غدیر، با ظرفیت افزایش ۱۰۰ درصدی حجم و ۵۰ درصدی کیفیت آب شرب خوزستان در تابستان سال جاری به پایان می‌رسد. محمد خانچی، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم به مردم شریف خوزستان اظهار داشت: پروژه میان‌مدت طرح جامع غدیر که پیش‌بینی می‌شد در طول ۳۶ ماه به پایان برسد، با تلاش جهادی فرزندان ایران در زمانی ۱۲ ماهه یعنی تابستان امسال به پایان خواهد رسید. وی افزود: بر اساس کارشناسی‌های انجام شده با توجه به گستردگی جبهه‌های عملیاتی طرح میان‌مدت آبرسانی غدیر، پیش‌بینی می‌شد این طرح ظرف مدت ۳۶ ماه اجرا و به بهره‌برداری برسد؛ اما با توجه به تأکید رئیس محترم جمهور و وزیر محترم نیرو در سفر به استان خوزستان، سازمان آب و برق خوزستان با استفاده از ظرفیت‌های فنی خود و با استفاده از توان فنی و عملیاتی مشاوران و پیمانکاران ساخت و اجرا، سعی دارد این پروژه را ظرف مدت ۱۲ ماه و در تابستان سال جاری به بهره‌برداری برساند. معاون عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح علاوه بر جایگزین کردن منابع آبی رودخانه دز به جای بخشی از منابع رودخانه کرخه، افزایش کمّی تأمین آب از منابع رودخانه کرخه نیز می‌باشد. پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح، شاهد افزایش کمّی ۱۰۰ درصدی و کیفی به میزان ۵۰ درصد در طرح آبرسانی غدیر باشیم. خانچی خاطرنشان کرد: طرح جامع آبرسانی غدیر (طرح بلندمدت) با هدف تأمین آب ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستای استان خوزستان در حال اجرا است. این طرح آب شرب، قریب به ۵۲ درصد جمعیت استان به میزان ۴.۷ میلیون متر مکعب را در افق ۱۴۲۵ تأمین خواهد کرد. در حال حاضر، این طرح قریب به ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برای تکمیل کلیه اجزای طرح، به اعتباری بالغ بر ۲۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:پایانه بین المللی مسافری بندر بوشهر تا پایان مهرماه تکمیل و امکان پذیرش کشتی های کروز دواطلب فعالیت در خط کشتیرانی بوشهر _قطر در آن فراهم می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد شکیبی نسب در گفت و گو با رادیو بوشهر اظهار کرد: بخش دریایی پایانه مسافربری بین المللی دریایی بوشهر شامل ۲ پست اسکله شناور برای پذیرش شناورهایی به طول ۱۴۰ تا ۱۵۰ متر و با عمق ۸ متر تا پایان مردادماه به اتمام می‌رسد.
وی بیان کرد: با اجرا این پروژه شرایط برای پذیرش کشتی‌های کروز و رورو پسنجر (ویژه حمل بار و مسافر) در بندر بوشهر فراهم خواهد شد‌.
شکیبی نسب یادآور شد: برای بخش سالن پایانه بین المللی مسافربری دریایی نیز تمام توان موردنیاز بکارگیری شده تا این پروژه تا اواسط مهرماه‌ آماده بهره‌برداری برای مسافران جام جهانی فوتبال در قطر شود. وی در خصوص مبادلات تجاری استان بوشهر با کشور قطر نیز عنوان کرد: در این زمینه یک سری اقدامات در بنادر بوشهر و دیر در حال انجام است.
شکیبی نسب ادامه داد: در بندر دیر یک دستگاه ایکسری نصب و همچنین عملیات اجرایی محوطه‌سازی به مساحت سه هکتار آغاز شده است که تا اوایل مهرماه آماده بهره‌برداری می‌شود.
وی ادامه داد: در بندر دیر همچنین احداث چهار پست اسکله رمپ در دستور کار است که تا پایان این ماه پیمانکار پروژه انتخاب و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. همچنین مناقصه احداث ساختمان عملیات بندری نیز عنقریب برگزار خواهد شد.
شکیبی نسب ادامه داد: در موضوع تسهیل فرایندها نیز نشست‌های به منظور چابکی و سرعت بخشی در انجام تشریفات ترخیص کالا در بندر انجام شده است تا کالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در بندر دیر ترخیص شود. وی تصریح کرد: بندر دیر به واسطه موقعیت مکانی در بین بنادر ایرانی حوزه خلیج فارس و طول نوار ساحلی استان بوشهر کمترین فاصله را با بندر الرویس کشور قطر دارد که این موضوع منجر به جذابیتی ویژه برای بندر دیر شده است.

ایلام_سرپرست شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه عملیات تعمیرات خط لوله سراسری در ایلام پایان یافت، گفت: مدیریت مناسب ذخیره گاز خطوط و پایش مصارف، باعث عدم قطعی گاز مشترکین خانگی شد.
محمود کشاورز اظهار داشت: با تشکیل کمیته بحران، کنترل و مدیریت مصرف گاز ذخیره در خطوط لوله، از طریق پایش و مانیتورینگ آنلاین مصارف، آماده‌باش کامل پرسنل، خوشبختانه این تعمیرات بدون قطع گاز مشترکین خانگی به اتمام رسید و هم اکنون جریان گاز کلیه واحدهای
صنعتی و CNG نیز در حال وصل می باشد.
وی با بیان اینکه تلاش نیروهای امداد و بحران این شرکت و گروه تعمیرات منطقه ۷ عملیات انتقال گاز برای انجام این تعمیرات ستودنی بود، افزود: به منظور جلوگیری از قطع گاز مشترکین خانگی در شهرستانهای ایلام و چوار، تعمیرات مذکور در کمتر از ۱۵ ساعت انجام شد که این مهم در سایه تلاش‌های جهادی همکاران محقق شده است.
سرپرست شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: آماده‌باش کلیه نیروهای ستادی، گروه‌های امداد، کمیته بحران و پشتیبانی ادارات گاز شهرستان‌های معین از جمله ایوان، چرداول و سیروان برای کنترل کردن تجهیزات، مانیتورینگ آنلاین خطوط و شبکه گاز برای پایش و غیره از عوامل مهم برای انجام تعمیرات خط لوله سراسری قبل از موعد پیش‌بینی شده بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: از ابتدای سال گذشته تا ۲۵ تیر ماه امسال، یک هزار و ۲۳۰ قطعه کارت سوخت جامانده در جایگاه‌های عرصه سوخت این استان به مالکان تحویل شد.
فقیه – روزنامه تجارت:‌ به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم، سیدمحمود طاهری افزود: در بازه زمانی یاد شده، پنج هزار و ۹۳۵ قطعه کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت این استان جامانده که از این تعداد، چهار هزار کارت باطل شده و ۷۰۵ کارت موجود است.
وی با تأکید بر نگهداری صحیح از کارت‌های سوخت،‌ تصریح کرد: با توجه به افزایش زمان صدور کارت سوخت، از شهروندان درخواست داریم نسبت به حفظ و نگهداری از کارت سوخت خود دقت لازم را داشته باشند، ضمن اینکه اگر کارت مفقود شده مورد سوءاستفاده قرار گیرد، مسئولیت‌ آن بر عهده مالک کارت سوخت است.
وی ادامه داد: به‌ محض اینکه کارت سوختی در جایگاه‌ جا می‌ماند مسئولان جایگاه موظف هستند اطلاعات کارت را در فرمت خاصی ثبت و در تابلو اعلانات جایگاه نصب و پس از گذشت ۱۰ روز، کارت‌های سوخت را در تاریخ‌های یکم، یازدهم و بیست و یکم هر ماه تحویل ناحیه مرکزی این شرکت کنند و مالک کارت می‌تواند با ارائه مدارک، کارت سوخت خود را تحویل بگیرد.
طاهری خاطرنشان کرد: چنانچه ظرف ۲۰ روز از تاریخ تحویل کارت‌ها به ناحیه مرکزی، مالک مراجعه نکند، کارت‌ جامانده ابطال شده و به ستاد شرکت ملی پخش ارسال می‌شود.
به گفته وی، فرآیند تولید کارت سوخت دو تا سه ماه به طول می‌انجامد و هزینه گزافی به بیت‌المال تحمیل
می‌شود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه خرید و فروش و واگذاری سهمیه فرآورده‌های نفتی که در قالب کارت هوشمند سوخت به غیر عرضه می‌شود، ممنوع است، اضافه کرد: بر اساس مواد ۹ و ۱۶ ضوابط اختصاصی فرآورده‌های نفتی برگرفته از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خرید و فروش سهمیه یارانه‌ای فرآورده‌های نفتی از طریق کارت هوشمند سوخت ممنوع است.
مدیر شرکت ملی پخش منطقه قم بیان کرد: ممکن است شهروندان تصور کنند چون سهمیه سوخت متعلق به خودشان است، می‌توانند آن را به فرد دیگری بفروشند، ولی باید توجه داشته باشند اگر کارت سوخت آنها مورد سوء‌استفاده قرار گرفته و این امر توسط کارشناسان نظارتی این شرکت احراز شود، علاوه بر مسدودی کارت سوخت، فرد متخلف مشمول جریمه دو تا چهار برابر ارزش فرآورده بر اساس نرخ بین‌المللی می‌شود.
به گفته وی، در جایگاه‌های سوخت با تبلیغات محیطی به این مواد قانونی اشاره شده است.
وی به همه شهروندان و مالکان کارت سوخت بنزین و نفتگاز توصیه کرد: کارت سوخت خود را رمزدار کرده تا چنانچه به هر دلیلی مفقود یا سرقت شود، امکان سوءاستفاده از آن توسط اشخاص مختلف سلب شود.
۶۳ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی در استان قم وجود دارد. از این تعداد در ۴۱ باب، سی‌ان‌جی عرضه می‌شود که ۲۱ باب دومنظوره و ۲۰ باب نیز تک‌منظوره است.