مجمع عمومی عادی سالیانه بانک‌پاسارگاد برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 29‌اسفند سال1400، در تاریخ 28 تیر سال 1401 در محل سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌ عمومی بانک ‌پاسارگاد، در این مجمع که با حضور 89.8 درصد از سهامداران به‌صورت حضوری و همچنین به‌ صورت مجازی برگزار شد، ذبیح اله خزائی به عنوان رئیس مجمع، مجید قاسمی و علی‌اکبر امین تفرشی به‌عنوان اعضای ناظر هیأت‌رئیسه و صدیقه نعیمیان به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند. در این جلسه ضمن ارائه‌ی گزارش عملکرد بانک‌پاسارگاد به‌طور شفاف و کامل، به سؤالات سهامداران نیز پاسخ داده‌شد. رشد 43.49 درصدی در میزان سپرده‌های بانک‌پاسارگاد نسبت به سال 1399، رشد تسهیلات اعطایی توسط بانک به میزان 38.97درصد نسبت به سال 1399، رشد جمع کل حقوق صاحبان سهام به میزان 71.97درصد نسبت به سال مالی گذشته، رشد 55.79 درصدی سرمایه گذاری بانک در سال 1400، رشد دارایی‌های بانک به میزان 48.93 درصد نسبت به سال 1399، افزایش 50.31 درصدی جمع درآمدهای بانک نسبت به سال مالی قبل، رشد 57درصدی سودخالص بانک در سال 1400، کفایت سرمایه مناسب به میزان 10.86درصد در پایان سال 1400، رشد چشمگیر در فعالیت‌های ارزی و بین‌‌المللی بانک پاسارگاد علی‌رغم وجود مشکلات در حوزه مبادلات ارزی، ارتقای خدمات بانکداری‌الکترونیک بانک‌پاسارگاد و... از موارد مطرح شده در خصوص عملکرد بانک‌پاسارگاد در سال 1400 بود.

 

معرفی سرپرست های جدید شعب مستقل سعدی و حافظ در بانک ملی ایران

سرپرست های جدید دو شعبه سعدی و حافظ در بانک ملی ایران امروز با حضور بیژن مقدم بیرانوند معاون امور شعب و بازاریابی تهران و جمعی دیگر از مدیران ارشد بانک ملی ایران معرفی شدند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، معاون امور شعب و بازاریابی تهران با حضور در شعبه مستقل سعدی ضمن تشریح شرایط اقتصادی کشور، گفت: در حال حاضر نگاه دولت و مردم به نظام بانکی و در راس آن ها بانک ملی ایران است، بنابراین کارکنان بانک باید با توجه به شرایط ویژه کنونی با تلاش مضاعف بانک را در مسیر افزایش سهم بازار و رسیدن به اهداف، بیش از پیش همراهی کنند.
مقدم بیرانوند لزوم جوان گرایی، همدلی و همراهی کارکنان را یکی از راه های مهم موفقیت در بانک دانست و افزود: تحقق این موضوعات عامل اصلی ایجاد تحول و حرکت رو به رشد در بانک ملی ایران خواهد بود.
وی با تاکید بر این که همه شعب باید مدیریت منابع و مصارف را در اولویت کاری خود قرار دهند، اظهار کرد: نقدینگی در بانک بسیار مهم و ضرروتی اجتناب‌ناپذیر است، از این رو شعب بزرگ بانک باید همت ویژه ای در زمینه جذب منابع و درآمدهای غیر مشاع به عمل آورند.

برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه
شرکت بیمه تعاون، روز 29 تیر 1401
در متن آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت آمده است: بدین وسیله از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و هم‌چنین نماینده یا نمایندگان تام الاختیار اشخاص حقوقی سهامدار شرکت بیمه تعاون )تعاونی سهام عام( ثبت شده به شماره 433049 و شناسه ملی 1032839651 دعوت می شود تا در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت که در ساعت 14 صبح مورخ 29 تیر 1401 در نشانی هتل سیمرغ واقع در تهران، خیابان ولیعصر، بعد از سه راه شهید بهشتی نرسیده به پارک ساعی، نبش کوچه دلبسته، پلاک 2141، برگزار می شود، حضور به هم رسانند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه تعاون شامل استماع گزارش هیأت مدیره و حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 1400، بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص صورت های مالی اساسی و تقسیم سود سال مالی منتهی به 29 اسفند 1400، تعیین پاداش اعضای هیأت مدیره و حق حضور اعضای غیرموظف هیأت مدیره ، انتخاب حسابرس و بازرسین قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، انتخاب اعضای هیأت مدیره اصلی و علی البدل و سایر موارد در صلاحیت مجمع عمومی عادی اعلام شده است.

بانک توسعه صادرات ایران تعهد
خود را در نهضت ملی مسکن ایفا کرد
بانک توسعه صادرات ایران در راستای ایفای تعهدات خود در نهضت ملی مسکن ودر چارچوب تفاهم نامه با بانک مسکن، سهمیه تسهیلات را به این بانک انتقال داد.
به گزارش روزنامه تجارت، براساس تفاهم نامه یاد شده، تسهیلات فوق الذکر به عاملیت بانک مسکن، به پروژه های معرفی شده از طریق سامانه نهضت ملی مسکن، اعطا می شود. رضا ساعدی فرمعاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران در این خصوص خاطرنشان کرد: به منظور اجرای مفاد این تفاهم نامه، منابع توافق شده برای اعطای تسهیلات ساخت مسکن به حساب بانک مسکن نزد بانک مرکزی واریز شده است.
بر اساس آخرین گزارش وزارت راه و شهرسازی از وضعیت طرح ملی مسکن، عملیات ساخت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۱۳ واحد آغاز شده که از این تعداد ۹۵۴ هزار و ۲۳۸ واحد در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی و ساخت و ساز قرار دارند.

دردیدار مدیرعامل موسسه اعتباری ملل با کارکنان شعب حوزه کرمان تاکید شد

گروه بانک و بیمه:‌ مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در جمع کارکنان حوزه کرمان ،ضمن تبریک عید غدیر خم از تلاش های همکاران حوزه در تسهیل خدمات رسانی به مردم تشکر و قدردانی کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری ملل: در این جلسه که دکتر پورابراهیمی نماینده محترم مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران نیز حضور داشت، مدیرعامل موسسه ضمن بیان حدیثی از امام رضا (ع) گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر می بایست آبروی افراد حفظ شود و این مهم با روی گشاده به اجرا درآید، تا اثرگذاری لازم را داشته باشد. ایشان در خصوص ارائه خدمات به مردم بیان داشت: خدمات را در اسرع وقت و به بهترین نحو به مردم ارائه دهید و حق الناس را در نظر داشته باشید، که این امر تا جایی اهمیت دارد که شهدا با تمام مقام و مرتبه ای که در نزد خداوند دارند، نمی تواند در صورت داشتن حق‌الناس وارد بهشت شوند.
حجت الاسلام جوادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی تصریح کرد، شهدا با ایثار جان خود باعث ایجاد امنیت در کشور شده اند،که یکی از شاخص‌ترین شهدا، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می باشد، شهیدی که یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می شود که در شهادت این سردار تمامی مردم آزادی خواه جهان برای شهادتش گریستند. ایشان با اشاره به ظرفیت های اقتصادی، گردشگری و صنعتی استان کرمان افزود: دراین استان شرکتهای مختلفی که از منابع خوبی برخوردارند فعالیت می کنند، لذا می توان با ارائه بسته های تسهیلاتی و خدماتی نسبت به جذب آنها اقدام کرد.
مدیرعامل موسسه خاطرنشان کرد: تمام همکاران با همه توان در راستای ارتقاء خدمات بانکی و جذب مشتریان و منابع جدید تلاش کنند و از فرصت استثنایی صندوق سرمایه گذاری اعتماد ملل نیز غافل نشوند.
وی با توجه به رقابت در سیستم بانکی،عنوان کردنداحترام به کلیه بانکها که سرمایه کشور عزیزمان هستند جزء وظایف ماست و باید باتمام وجود از آن صیانت کنیم ولی درکار در عین رفاقت،باید رقابت سالم نیز باشد، بنابراین برای افزایش سهم بازار، کارکنان صف و ستاد باید توجه ویژه ای به امر بازاریابی و مشتری مداری داشته باشند. در ادامه جلسه دکتر پورابراهیمی، نماینده محترم مردم کرمان، ضمن تشکر از موسسه اعتباری ملل گفت:پروژه هایی که با پشتیبانی موسسه اعتباری ملل به بهره‌برداری رسیده است باعث مباهات مردم شده است و امیدواریم که این امر مثل گذشته ادامه داشته باشد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه ای که به ایران تحمیل شد ،توانستیم با حرکت تیمی و مجاهدانه پروژه های بزرگی را در کشور با موفقیت به بهره برداری برسانیم.
دکترپورابراهیمی با تاکید به ارتقاء رتبه های بین المللی ایران اظهار داشت: به فضل الهی جمهوری اسلامی ایران با توجه به این تحریم ها و شرایط سخت،دراکثرحوزه‌ها، رتبه های یک رقمی را کسب نموده است،که آمریکایی‌ها امروزه اقرار می‌کنند که ایران تحریم ها را با موفقیت گذرانده و تحریم‌ها اثر خود را از دست داده اند. در پایان جلسه آقای طحان معاونت امور شعب، به ایراد سخن پرداخت و نکاتی را در راستای بهبود عملکرد استان بیان کرد.

صورت‌هالی مالی بیمه سرمد نشان می‌دهد این شرکت در مسیر سودآوری قرار گرفته و سود سه ماه ابتدایی این شرکت در سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 6230 درصد رشد داشته است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، صورت‌های مالی سه ماه ابتدایی سال 1401 این شرکت که بر روی سامانه کدال منتشر شده است، نشان می‌دهد که سرمد حرکت بزرگی را به سمت سودآوری آغاز کرده است. بیمه سرمد در سال گذشته با مشکلاتی مواجه شد که بزرگترین نمود آن کاهش سودآوری این شرکت بود، مشکلاتی که تغییرات در ترکیب هیات مدیره و مدیرعامل را به دنبال داشت تا سرمد بار دیگر بتواند به مسیر سودآوری بازگردد.
حالا پس از چند ماه از تغییرات در بیمه سرمد، صورت‌های مالی سه ماهه ابتدایی سال 1401 نشان از حرکت سرمد به سمت مسیر سودآوری دارد و این شرکت در صورت‌های مالی خود، 968293 میلیون ریال (96 میلیارد تومان) سود شناسایی کرده و تغییر بزرگی را رقم زده است.