عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد:

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که از دولت انتظار داریم با تامین منابع مالی به موقع و پرداخت آن به سازمان‌های بیمه گر در اجرای موفق طرح دارویار کمک کند. کمیسیون بهداشت نیز با دقت روند اجرای طرح دارویار را پیگیری می کند. فاطمه محمدبیگی با اشاره به مزایای طرح دارویار که از سوی وزارت بهداشت در حال اجراست، گفت: مسئولین وزارت بهداشت با اجرای این طرح در مرحله اول ۳۶۶ قلم داروی ضروری و پرمصرف را تحت پوشش بیمه قرار دادند و تصمیم دارند تا ۱۱۹ قلم داروی دیگر با تایید شورای عالی بیمه، تحت پوشش بیمه قرار گیرد. وی با بیان اینکه سه دهک پائین جامعه در قالب این طرح رایگان بیمه می شوند، افزود: هدف این است تا با افزایش قیمت دارو، فشاری بر مردم وارد نشود و هزینه ها از سوی بیمه ها پرداخت شود.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه باید با تامین منابع مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه، این طرح به درستی اجرا شود تا اهداف آن محقق گردد، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل پایین بودن قیمت دارو، دارو به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود و چندین کشور همسایه از داروی یارانه ای ایران استفاده می کنند. محمدبیگی افزود: با اجرای دقیق طرح دارویار، یارانه به بیماران و بیمه ها پرداخت می‌شود و از قاچاق دارو جلوگیری می گردد. همچنین واسطه ها و دلالان از چرخه دارو حذف می شوند. نماینده قزوین در مجلس اظهار کرد: با اجرای این طرح بیمه ها باید هزینه دارو را پرداخت کنند، نباید افزایش قیمت دارو به مردم تحمیل شود؛ قطعاً مطالبات مردم در حوزه دارو بسیار مهم است و به عنوان نماینده مردم در مجلس به جد پیگیر روند اجرای این طرح هستیم تا به درستی اجرا شود.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه این طرح باید با نظارت دقیق مجلس، وزارت بهداشت،
سازمان ها و نهادهای نظارتی به درستی اجرا شود، افزود: از دولت انتظار داریم که با تامین منابع مالی به موقع و پرداخت آن به سازمان‌های بیمه گر در اجرای موفق این طرح کمک کنند. هر گونه خلل در این زمینه موجب فشار به مردم خواهد شد لذا مطالبه جدی ما نظارت دقیق و منسجم دولت در این طرح است.

شهره حقی – روزنامه تجارت: مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ تهران از انتشار نخستین شماره مجله چند رسانه ای «تهران شهر» در ۴۴ صفحه از سوی اداره روابط عمومی این منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ محمد رضا پارسیان با اشاره به این مطلب گفت: این مجله چندرسانه ای با هدف ایجاد فرصتی برای ارتقای سطح ارتباطات شهروندی با مدیریت شهری منطقه ۲۱ به عنوان «دیار پیشرفت و نوآوری» در غرب تهران به صورت آن‌لاین برای شهروندان با آخرین اتفاقات این منطقه، گشت و گذار در شهر، معرفی محلات و خیابان‌های منطقه و ... به صورت مجموعه متن، عکس، ویدئو و پادکست منتشر می‌شود.
پارسیان اظهار داشت: این شماره نشریه به مطالبی از جمله گفت و گوی تفصیلی با شهردار منطقه، یادداشت رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با موضوع نمایشگاه تهران ۱۴۰۱ فرصتی برای اداره شهر با مردم، آنچه درباره منطقه ۲۱ تهران باید بدانید، گزارش‌های تفصیلی و تصویری از نمایشگاه تهران ۱۴۰۱، گزارش به مردم از دیار پیشرفت و نوآوری در قالب تشریح مجموعه اقدامات معاونت‌های اجرایی منطقه، معرفی فرصت های گردشگری منطقه از جمله پارک ملی هواوفضا و شهرک تلویزیونی و سینمایی غزالی و معرفی تخصصی ترین بازارچه گل‌های آپارتمانی غرب تهران و ... می پردازد و هرآنچه بخواهید از پادکست تا ویدئو و عکس را می توانید با یک کلیک ساده بخوانید و بشنوید. پس فرصت مطلع شدن وقایع دیار پیشرفت و نوآوری را در «تهران شهر» به آسانی از دست ندهید.
گفتنی است؛ با توجه به عدم دسترس بودن پرتال شهرداری منطقه ۲۱ تهران به دلیل مشکلات پیش آمده با راه اندازي مجدد پرتال اطلاع رساني منطقه، نسخه چند رسانه اي اين مجله نیز جهت بهره برداري بارگذاري خواهد شد. جهت دانلود مجله بر روی لینک زیر کلیک کنید ...
7312 https://t.me/ehranmunicipality_21

اخترشناسان در حال دستیابی به داده‌های تلسکوپ جیمز وب هستند که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک شگفت انگیز و به دور از انتظار باشد. به نقل از cnet، با انتشار اولین تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب در ۱۲ جولای ناسا، ESA و آژانس فضایی کانادا هزینه ۱۰ میلیارد دلاری را در فاصله ۱ میلیون مایلی ثابت کردند. تنها نگاهی به جلوه‌های بصری ارتقاء یافته‌ای بیندازید که وب نسبت به نسخه قبلی خود، هابل، ارائه کرده است. آن‌ها شاهکار‌های احشایی هستند که ما را مجبور می‌کنند به شکوه کیهان فکر کنیم و به حضور ناچیز منظومه شمسی در این گستره در درون خود بیندیشیم. اگرچه اولین نتایج تمام رنگی تلسکوپ بسیار عالی بود، اما آن‌ها صرفا چشایی از قابلیت‌های این ابزار هستند. در حقیقت ما حتی ممکن است کلماتی برای توصیف آنچه که در راه است، نداشته باشیم، همانطور که اولین تصویر نوری تلسکوپ فضایی هابل نمی‌تواند زمینه‌های عمیق شگفت انگیزی را که روزی دیوار‌های دپارتمان نجوم یا سحابی‌هایی را که الهام بخش شعر هستند، پیش بینی کند. اما ممکن است بتوانیم برخی از صحنه‌های آینده JWST را استنباط کنیم، زیرا علیرغم تازگی عمومی این تلسکوپ، دانشمندان سال‌هاست که برای استفاده از آن صف کشیده‌اند.

حدود ۲۲ سال پیش در حراجی کریستیز، تابلویی از چهره مظفرالدین شاه قاجار به قیمت ۴۴ هزار و ۶۵۰ پوندِ انگلیس فروخته شد که امروز شائبه خروج و سرقت این تابلو از کاخ گلستان مطرح شده است؛ تابلویی که مسؤولان کاخ گلستان از گذشته تا کنون عموما وجود آن را در کاخ تایید نمی‌کنند و حتی احتمال تقلبی بودن آن را مطرح کرده‌اند. حالا پس از ۲۲ سال، ادعاهایی درباره خروج این تابلو از کاخ گلستان و فروش آن در حراجی کریستیز مطرح شده است. در گفته‌هایی که به دو نفر با عنوان کارمندان کاخ گلستان نسبت داده شده، آمده است: «پرتره‌ رنگ روغن مظفرالدین‌شاه در سال ۱۳۷۸ از این کاخ خارج شده است.» همچنین عکسی سیاه و سفید از تالار برلیان کاخ گلستان برای تایید این ادعا منتشر شده که نشان می‌دهد همان تصویر فروخته شده در حراجی، بالای یکی از درهای تالار نصب شده بود. اما احمد دِزواره‌ای که از اواخر دهه ۵۰ تا سال ۱۳۸۶ ریاست موزه‌های کاخ گلستان را به عهده داشته است، تمام این ادعاها را رد می‌کند و به ایسنا می‌گوید: در تالار برلیان کاخ گلستان که عکسی با این تابلو از آن منتشر شده است، تا زمانی که من ریاست این مجموعه را به عهده داشتم اصلا چنین تابلویی وجود نداشت.