پرداخت مطالبات گندمکاران

اعظم شامی- روزنامه تجارت؛ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ ۱۸ تیر ۱۴۰۱ گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت گردید. ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خرید تضمینی، اظهار کرد: تاکنون ۱۶۰۰ میلیارد ریال به عنوان بخشی از بهای خرید تضمینی از طریق بانک عامل(کشاورزی) به گندمکاران پرداخت شده است. وی با تأکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: باقی‌مانده مطالبات گندمکاران عزیز طی روزهای آتی به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز خواهد شد. وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ مرکز در سطح استان فعال و آماده تحویل گندم از کشاورزان است، افزود: کشاورزان می توانند با ارائه کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم خود به مراکز مشخص شده مراجعه کنند. زمانی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

 

حضور میدانی مدیریت شهری

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، در پی بارش های اخیر از ساعت آغازین بارندگی و حضور میدانی مجموعه شهرداری همدان، آبگرفتگی معابر رفع شد. شهردار همدان با اشاره به هشدار های هواشناسی و اعلام احتمال بارندگی شدید، اظهار کرد: شهرداری همدان در پی اطلاع رسانی های لازم در آماده باش کامل برای رفع آبگرفتگی های معابر و منازل قرار داشتند. سید مسعود حسینی با بیان اینکه سرازیری بارش ها از بالای شهر به سمت مناطق کم برخوردار به ویژه منطقه سه باعث تشدید آبگرفتگی می‌شود، گفت: آبگرفتگی و ورود آب به منازل در نقاطی از شهر به ویژه منطقه سه و چهار رخ داد که با بسیج همکاران عوامل مختلف خدمات شهری، آتش نشانی، امور شهر و مناطق و نواحی آبگرفتگی های داخل منازل رفع شد. وی با بیان اینکه مناطق سه و چهار بیشترین آسیب را از بارندگی می بینند، عنوان کرد: اصلاح هندسی معابر، آسیب‌شناسی مسیرهای خروجی آب باید در بودجه سال آینده دیده شود تا شاهد این مشکلات نباشم. حسینی ضمن تقدیر از روابط عمومی برای اطلاع رسانی در خصوص اقدامات شهرداری در پی بارش‌ها، افزود: اقدامات لازم برای لایروبی رودخانه ها و ساماندهی از قبل صورت گرفته بود.شهردار همدان افزود: در پی این بارش‌ها، اقدامات لازم برای اسکان مسافرانی که در سطح شهر چادر زده بودند در ورزشگاه شهید مدنی شهرداری صورت گرفت.

بازدید از مجتمع بندری انزلی و گمرکات انزلی
مدیرکل بازرسی استان گیلان از مجتمع بندری انزلی و گمرکات انزلی بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، صبح پنجشنبه ۶ مرداد ماه مدیرکل بازرسی استان گیلان به همراه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، ناظر گمرکات گیلان و سرپرست مدیریت اموال تملیکی استان گیلان از انبارها، کالاهای رسوبی و اموال تملیکی موجود در مجتمع بندر انزلی بازدید کرد.گفتنی است، توضیحاتی در راستای روند اقدامات صورت گرفته توسط ادارات کل بنادر، گمرک و اموال تملیکی استان گیلان در این بازدید تشریح شد.
سجاد ده‌‌ده‌جانی؛ مدیرکل بازرسی استان گیلان در این بازدید اقدامات پیشگیرانه را موجب حفاظت از منابع بیت المال دانست و گفت: پیگیری‌های سازمان بازرسی به منظور کاهش بروکراسی اداری در ترخیص کالا است.

کاشت 10 هزار نهال در سطح شهر
نیلوفر احمدی: رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری گرگان گفت:در 7 ماهه اخیر ۴ میلیون نشاء فصلی گل و گیاه در واحد تولیدات سازمان کاشته شده و بیش از یک میلیون نشاء گل و گیاه به شهروندان اهدا شده است.
مهستی قدس ولی با بیان این مطلب اظهار کرد: در همین مدت 3 هزار متر گلکاری انجام و 20 هزار متر مربع فضای سبز احداث شده است.
وی افزود: از ابتدای آذرماه سال گذشته تا کنون بیش از ۱۰ هزار نهال در سطح شهر کاشته شده که از این تعداد ۴ هزار اصله با مشارکت شهروندان بوده است.
قدس ولی از اضافه شدن ۲۰ هزار متر مربع فضای سبز به سطح شهر گرگان خبر داد و گفت: تمامی اقدامات در حوزه فضای سبز منطبق بر طرح جامع و با هدف افزایش سرانه و توسعه فضای سبز شهری صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در ۷ ماه اخیر سطح گلکاری ها ۳ هزار متر مربع افزایش داشته است، بیان کرد: ۴ میلیون نشاء فصلی گل و گیاه در واحد تولیدات سازمان کاشته شده و بیش از یک میلیون نشاء گل و گیاه به شهروندان اهدا شده است.

دریافت لوح تقدیر سه
کارشناس شرکت گاز بوشهر
سه کارشناس شرکت گاز استان بوشهر از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر لوح تقدیر دریافت کردند
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر، با بیان لزوم نظم در امور و برنامه ریزی برای تامین و ارتقا رفاه عمومی ، در اختیار داشتن آمار و اطلاعات صحیح و بهنگام را جهت اتخاذ تصمیمات بهینه و مناسب امری ضروری بیان کرد."
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان بوشهر آقایان علی آسیایی فرد،بهنام بهشتی مال و سرکار خانم عاطفه جمالی با تلاشهای مستمر در همکاری صادقانه برای تحقق اهداف و احرای برنامه های نظام آمارهای ثبتی ،ایجاد بستر مناسب جهت برنامه ریزی مطلوب در سال ۱۴۰۰ مورد تقدیر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گرفتند.

مشارکت 50 مسجد
و امامزاده استان در برنامه های محرم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع بصیرت عاشورایی و معرفی برنامه های ویژه سوگواری امام حسین (ع)برگزار شد، گفت: ۹۵ امامزاده واجب التعظیم در استان البرز وجود دارد که بیش از ۵۰ امامزاده و مسجد دارای موقوفات ، درایام محرم و صفر میزبان سوگواران خواهند بود.
حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه قریب ۷۰ درصد موقوفات در راستای تعظیم شعائر دینی به ویژه عاشورا و روضه خوانی حضرت سیدالشهدا (ع) است و برنامه ها در این ایام بر اساس نیات واقفین اجرا می شود، از اجرای برنامه های شاخص و ویژه ماه محرم و صفر با محوریت مبلغین در ۱۰۰ نقطه استان البرز خبر داد و در ادامه در خصوص شکستن سنگ قبرهای امامزاده محمد (ع)، سرقت آهن آلات اطراف قبور و نظافت این مکان گفت: تلاش می کنیم با تعامل با شهرداری، بنیاد شهید و دیگر دستگاه های مربوطه و مردم منطقه، به ویژه صاحبان اموات، در راستای حل این موارد گام برداریم تا شرمنده امامزاده واجب التعظیم، مردم و شهدا نباشیم. ارزش ها و اصول هر جامعه بر اساس بصیرت دینی آن جامعه تعریف می شودکه رکن اساسی امور آن است و باید مورد توجه بسیار قرار گیرد.

سردار شاهوارپور برترین فرمانده
سپاه کشور در جشنواره مالک اشتر شد
به گزارش بسیج رسانه خوزستان، جشنواره مالک اشتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با شعار «تکوین و تکامل قدرت سپاه» و با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، فرماندهان نیروهای چندگانه سپاه، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرماندهان رده‌های هم‌تراز و سپاه‌های استانی در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار و فرماندهی سپاه استان خوزستان برترین فرمانده سپاه کشور معرفی گردید.
جشنواره حضرت مالک اشتر که منسوب به چهره درخشان و نامدار شهید بزرگ صدر اسلام و یاور بصیر، شجاع، فداکار و مخلص حضرت امیرالمومنین علی (ع) است، نمادی از تکریم فرماندهان و مدیران پر تلاشی است که عمر خود را وقف پاسداری از اسلام و جهاد در راه خدا نمودند و به صورت موثر و همه جانبه در پیشروندگی و پیشرانی انقلاب اسلامی در حیطه مسئولیت خود گام برداشتند.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی خبرداد؛

تبریز- ناظر گمرکات آذربایجان شرقی اعلام کرد: امسال ۵۴۵ هزار و ۳۱۵ تن کالا به ارزش ۳۳۳ میلیون دلار از طریق مبادی گمرکی استان به ۷۷ کشور صادر شد.لیلی اورنگی افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ ارزش چهار درصد و از نظر وزنی ۹ درصد کاهش یافته است.وی با اشاره به اینکه عمده محصولات صادراتی از گمرکات استان در سه ماهه نخست سال جاری مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده است گفت: این مواد ۹۷ میلیون دلار با سهم ۲۹ درصد، چدن، آهن و فولاد ۶۱ میلیون دلار با سهم ۱۸ درصد، میوه‌های خوراکی ۲۴ میلیون دلار با سهم هفت درصد، سوخت‌های معدنی روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آن‌ها ۲۳ میلیون دلار با سهم هفت درصد و مصنوعات از چدن آهن یا فولاد ۱۵ میلیون دلار با سهم سه درصد به خود اختصاص داده‌اند.
ناظر گمرکات استان عمده کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات آذربایجان شرقی را ترکیه، عراق، ارمنستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان اعلام کرد و ادامه داد: در این مدت ارزش صادرات به ترکیه ۱۴۶ میلیون دلار، عراق ۶۶ میلیون دلار، ارمنستان ۳۱ میلیون دلار، افغانستان ۱۳ میلیون دلار و جمهوری آذربایجان ۱۲ میلیون دلار بوده است.
اورنگی تعداد کل کشورهای هدف صادراتی گمرکات آذربایجان شرقی را در این مدت ۷۷ کشور و در قالب ۷۶ گروه کالایی برشمرد و بیان کرد: صادرات از طریق گمرکات استان آذربایجان شرقی به کشورهای ترکیه ۵۱ درصد افزایش، عراق ۱۹ درصد کاهش، ارمنستان ۵۶ درصد افزایش، افغانستان ۵۵ درصد کاهش و جمهوری آذربایجان ۱۵ درصد افزایش داشته است.ناظر گمرکات آذربایجان شرقی میزان واردات از گمرکات استان را در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۲۸۲ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان کالای وارداتی در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۳ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۱۷ درصد افزایش داشته است.وی عمده محصولات وارداتی از گمرکات استان را در سه ماهه نخست امسال وسایل نقلیه زمینی ۱۰۲ میلیون دلاری با سهم ۳۶ درصد، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، اجزا و قطعات آن‌ها با ۴۱ میلیون دلار با سهم ۱۴ درصد، محصولات شیمیایی آلی ۱۴ میلیون دلار با سهم پنج درصد، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد ۱۲ میلیون دلار با سهم چهار درصد و توتون و تنباکو ۱۰ میلیون دلار باسهم سه درصد عنوان کرد.
اورنگی در خصوص مقایسه پنج قلم عمده کالای وارداتی از طریق گمرکات آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: وسایل نقلیه زمینی ۱۶ برابر رشد، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، اجزا و قطعات آن‌ها پنج درصد افزایش، محصولات شیمیایی آلی ۲۳ درصد افزایش، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد ۲۲ درصد افزایش و توتون و تنباکو ۷۲ درصد کاهش داشته است.ی عمده کشورهای مبدا واردات کالا به کشورمان از طریق گمرکات آذربایجان شرقی را ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان، چین و گرجستان برشمرد و اظهار کرد: در این مدت ارزش واردات از ترکیه ۱۵۵ میلیون دلار، امارات متحده عربی را ۳۹ میلیون دلار، آلمان را ۲۱ میلیون دلار، چین را ۱۷ میلیون دلار و گرجستان را ۹ میلیون دلار بوده است.
اورنگی تعداد کل کشورهای مبادی وارداتی از گمرکات آذربایجان شرقی را در این مدت ۴۰ کشور و در قالب ۵۵ گروه کالایی برشمرد و گفت: نسبت به ۳ ماهه سال گذشته واردات از طریق گمرکات استان از کشورهای ترکیه ۱۵ درصد افزایش، امارات متحده عربی ۴۱ درصد افزایش، آلمان ۳۱ درصد کاهش، چین ۲۶ درصد کاهش و گرجستان ۹ برابر رشد داشته است.
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: درآمد وصولی گمرکات استان در سه ماهه اول سال جاری چهار هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال بود.

گروه مپنا در راستای برنامه‌های افزایش ظرفیت توان تولیدی نیروگاه‌های کشور، با استفاده از سیستم تراکم مرطوب، توان تولیدی واحدهای گازی نیروگاه افق ماهشهر را افزایش داد. با توجه به گستردگی آب و هوایی در ایران و تعدد روزهای گرم سال، برنامه‌ریزی برای مدیریت شبکه و ارائه راهکارهای موثر جهت گذر از پیک، به یک ضرورت برای دست‌اندرکاران امر تولید و بهره‌برداری صنعت برق تبدیل شده است که سیستم تراکم مرطوب مپنا توانست راهکاری کارامد را در این زمینه ارائه نماید. این سیستم مبتنی بر یکی از روش‌های کاهش دمای هوای ورودی به توربین‌های گازی بوده و با تزریق آب در دهانه ورودی کمپرسور، سبب کاهش دمای هوای ورودی و در نتیجه افزایش توان خروجی می‌شود. از مزایای روش تراکم مرطوب می‌توان به کارایی آن در مناطق با رطوبت بالا اشاره کرد که سایر روش‌های خنک‌کاری تبخیری هوای ورودی در آن مناطق کارآیی ندارند. نیروگاه گازی افق ماهشهر که در استان خوزستان قرار دارد، دارای ۴ واحد توربین گازی V94.2 ورژن ۵ با توان نامی ۱۶۲ مگاوات (مجموعاً ۶۴۸ مگاوات) است که هم‌اکنون این سیستم با موفقیت بر روی واحد یک و دو نیروگاه افق ماهشهر راه‌اندازی و آزمایش شده و به افزایش توانی حدود ۱۵ مگاوات در هر واحد منجر شده است. اقدامات مشابه برای راه‌اندازی این سیستم بر روی واحدهای سوم و چهارم آن نیروگاه نیز به زودی و با اخذ مجوز خاموشی واحدها از دیسپاچینگ طی هفته آتی انجام خواهد شد.
با پیاده‌سازی و اجرای سیستم تراکم مرطوب در سال جاری در نیروگاه‌های پره‌سر و افق ماهشهر، مجموعاً حدود ۹۰ مگاوات افزایش ظرفیت تولید به شبکه سراسری برق کشور اضافه می‌شود و افزایش تقاضا برای این طرح در آینده قابل پیش‌بینی است.
این پروژه با کارفرمایی شرکت تولید نیروی برق رامین و با محوریت و مدیریت بخش سرویس گروه مپنا و با همکاری شرکت‌های مهندسی و ساخت توربین مپنا، برق و کنترل مپنا، تعمیرات و بهره‌برداری مپنا، موننکو و شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا اجرایی شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی شازند، تیم تحقیقاتی و پژوهشی شرکت پتروشیمی شازند با همکاری متخصصین ناحیه دو بهره برداری ، موفق به تولید مستربچ شفاف کننده (Master Batch) با اضافه کردن 10% شفاف کننده روی ماتریس کوپلیمر گرید PP-RP210G و از طریق کامپاندر واحد پلی پروپیلن (PP) در این شرکت شدند.
مستربچ ها، محصولات تولید شده توسط دستگاه کامپاندر هستند که می توانند به عنوان خوراک کمکی در اکسترودرها ، کامپاندرها و یا دستگاه های تولید محصولات پایین دستی مورد استفاده قرار گیرند.
مستربچ از مخلوط شدن پودر و ادیتیو و ذوب شدن این مخلوط در SCREW و Barrel بدست می آید و در ادامه وارد تجهیزات Pelletizer شده و محصول گرانول تولید می گردد. لذا به کار گیری مستربچ برای پودر ادیتیو کاملا اشتباه بود و به صورت گرانولی است که از ذوب شدن و سرد شدن مخلوط پودر و ادیتیو توسط دستگاه کامپاندر بدست می آید.
در اینجا باید به این نکته اشاره نمود طول مارپیچ کامپاندر موجود در واحد PP پتروشیمی شازند دو برابر طول مارپیچ اکسترودر این واحد می باشد و این در حالی است که ظرفیت تولید اکسترودر واحد 5 برابر کامپاندر موجود می باشد. همچنین برای تولید مستربچ ، یک یا چند ادیتیو در حجم بسیار زیاد به پلیمر اضافه می شود، در حالی که در محصولات تولید شده در اکسترودر مانند :Z30S ،LL209AA و یا HDBL3 ادیتیو در حد خیلی پایین و با مقیاس PPM ترکیب می شوند. کامپاندر واحد پلی پروپیلن شرکت پتروشیمی شازند علاوه بر فیدرهای معمولی، دارای دو عدد Side Feeder مخصوص تولید آلیاژهای پلیمری می باشد که از هر Side Feeder می توان بالای 50% (معادل 500,000 ppm ) ادیتیو اضافه نمود. محصولی که با درصد بالای ادیتیو در کامپاندر تولید می شود را مستربچ نام دارد. روابط عمومی و امور بین الملل، کسب این موفقیت ارزشمند را به تمامی پرسنل تلاشگر و خدوم شرکت پتروشیمی شازند خصوصا متخصصین گران سنگ واحد پلی پروپیلن و نیز مدیریت محترم عامل و اعضای ارجمند هیات مدیره تبریک عرض می نماید.

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت رشت در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت
گیلان_فرحی؛ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت رشت به‌عنوان ششمین کلینیک از طرح تحول سلامت با کاربری درمانی در آستانه افتتاح و بهره‌برداری قرار دارد.
یکی از ۲۷ طرح عام‌المنفعه سلامت گیلان که به‌زودی افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت رشت است.
کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت رشت ازجمله پروژه‌های طرح تحول سلامت است که طی سال‌های اخیر، فرآیند احداث و تجهیز آن در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفته و اکنون بیش ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دارای واحدهایی چون دندانپزشکی، روان‌پزشکی، پوست و مو، چشم، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، داخلی، خون و آنکولوژی، تغذیه، گوارش، طب سنتی، آزمایشگاه، زنان و زایمان، کودکان، جراحی و ارتوپدی، قلب، رادیولوژی، داروخانه و بخش‌های اداری است.
کلینیک ویژه شهدای سلامت رشت در سه‌طبقه بنا شده و چهار هزار و ۵۰ مترمربع زیربنا دارد و تاکنون برای ساخت و تجهیز آن بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال، اعتبار هزینه شده است.
یکی از دلایل‌عدم بهره‌برداری کلینیک‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی در گیلان در زمان مقرر، ناکافی بودن اعتبار و عدم اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان بود که بخشی بزرگی از نیاز مبرم مردم استان به فضای فیزیکی درمانی اکنون با پیگیری‌های مستمر و بی‌وقفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تأمین و جذب اعتبار، جبران شده است.
گفتنی است طی سه سال اخیر، ۶ کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی در شهرستان‌های رودسر، فومن، رشت، آستانه‌اشرفیه، لنگرود و ماسال افتتاح و به بهره‌برداری مردم رسیده است.
همچنین ۴ کلینیک ویژه تخصصی در شهرستان‌های لاهیجان، صومعه‌سرا، آستارا و رودبار نیز در دست احداث هستند.

استاندار البرز با حضور در فرمانداری شهرستان فردیس ، با مدیران این شهرستان دیدار و گفتگو کرد .
به گزارش پایگاه خبری شهرداری فردیس موضوع نشست دکتر عبداللهی با مدیران کرج و فردیس ، تعیین و تکلیف مبحث انتزاع حریم شهر فردیس بود .
در خلال این جلسه و پس از سخنان استاندار البرز و فرماندار شهرستان فردیس ، محمد رضا احمدی نژاد سرپرست شهرداری فردیس ضمن قدردانی از حسن توجه و حساسیت ویژه استاندار محترم البرز بعنوان نماینده عالی دولت در استان به موضوعات شهری فردیس اظهار داشت : انتقال اسناد املاک شهرداری فردیس مهمترین درخواست در موضوع انتزاع فردیس از کرج است.وی افزود: اسناد باید در اسرع وقت باید به نام فردیس منتقل شود. این اسناد هنوز به نام شهرداری کرج است و متاسفانه گاهی معوض های شهرداری کرج حتی در بعد از سال ۹۶ و مستقل شدن شورا و شهرداری فردیس، از املاک فردیس و اراضی ۱۱۰ این شهر انجام می‌شود.
این مدیر شهری با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف اموال فردیس در اولویت است، گفت: علیرغم اینکه فردیس با کمبود ماشین آلات مواجه است اماعمر مفید ماشین آلات معمولا ۱۰ سال است در حالیکه ۵ سال از عمر ماشین آلات به دعوای بین دو شهر گذشته و نتیجه ای برای فردیس حاصل نشده است. بنابراین مهمترین موضوع املاک فردیس است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ دستگاه اتوبوس در حوزه حمل و نقل عمومی فردیس خدمت رسانی می‌کند، اضافه کرد: در بودجه سال گذشته، تحویل ۱۵ دستگاه اتوبوس از شهرداری کرج پیش بینی شده و امسال نیز خرید ۱۵ دستگاه اتوبوس در بودجه در نظر گرفته شده که می‌تواند حوزه حمل ونقل عمومی شهر را متحول کند.
احمدی نژاد تامین نیروی انسانی در شهرداری فردیس را از دیگر موضوعات انتزاع شهرداری‌های فردیس و کرج برشمرد و گفت: پیش از سال ۹۶ شهرداری کرج با برگزاری آزمون استخدامی به جذب نیرو در مجموعه شهرداری کرج انجام شده است. ما در شهرداری فردیس فقر نیروی انسانی متخصص داریم اما افرادی که آن روزها برای شهرداری فردیس جذب شدند در شهرداری کرج مشغول به کار شدند و حاضر نیستند به فردیس بیایند.
وی افزود: اخیرا مقرر شده که یک ذی حساب اموال فردیس و کرج را تا پیش از سال ۹۶ احصا کند تا قدر السهم مناطق ۳ و ۱۰ شهرداری کرج از که اکنون در حوزه شهرداری فردیس است؛ از اموال شهرداری کرج مشخص شود