۳۰ درصد وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بدون مراجعه مشتری پرداخت می‌شود

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: هم‌اکنون حدود ۳۰ درصد از وام‌های این بانک بدون مراجعه مردم پرداخت می‌شود. شبکه وثایق را نیز به سمت غیرحضوری می‌بریم تا مردم بتوانند پس از اعتبارسنجی و به واسطه سامانه‌های بانک و از طریق سفته الکترونیکی، توثیق سهام و... وام دریافت کنند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موارد مورد توجه دولت سیزدهم، بانکداری قرض‌الحسنه است. وی افزود: همان طور که دکتر خاندوزی، وزیر اقتصاد هم گفته‌اند، حجم مراجعه مردم به بانک‌های قرض‌الحسنه به‌شدت زیاد است؛ به‌طوری که در یک سال اخیر و در طول فعالیت دولت سیزدهم حجم منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۸۳ درصد رشد داشته است.
شمسی‌نژاد ادامه داد: در مدت یاد شده، پرداخت وام از سوی این بانک ۲ میلیون و ۷۰۰هزار فقره معادل ۷۳هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر تعدادی ۲۲ درصد و از نظر مبلغی ۱۰۷ درصد رشد داشته است. وی افزود: متناسب با این افزایش، با رشد مراجعات مردم و پاسخگویی روبه‌رو هستیم. به همین علت از بستر مرکز ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنیم.

 

هتل فرودگاهی استانداردهای مدون هتلی شرکت آکور فرانسه را کسب کرد

هتل های فرودگاهی ( رکسان و رمیس) تمام استانداردهای مدون هتلی روز شرکت آکور فرانسه را بدست آورد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، این موفقیت پس از انجام مذاکرات و پیگیری های فراوان شرکت توسعه گردشگری آریازیگورات با مدیر خاورمیانه شرکت آکور حاصل شده است.
هتل فرودگاهی برای اولین بار با تشکیل کارگروهی متشکل از نیروهای مجرب ترجمه استانداردهای مدون هتلی sop ها و تبدیل آن به یک کتابچه را در راستای بومی‌سازی در دستور کار قرار داد که قطعا سرمایه ای معنوی و دارایی با ارزش برای هلدینگ هتلداری گروه معظم مالی گردشگری خواهد بود. هدف از جمع‌آوری استانداردهای مدون هتلیSOP ها ، ارتقای نام تجاری "رکسان" در حد استانداردهای جهانی با هدف ارتقا خدمات و جلب رضایت میهمانان است. با توجه به اهمیت آموزش در هتل، بازآموزی همه کارکنان در واحدهای مختلف هتل با یک برنامه ریزی آموزشی مدون منسجم و اثربخش بر اساس استانداردهای مدون هتلی (SOP) های گردآوری شده شرکت با همکاری گروه هتلداری آکور فرانسه در سال 1400 آغاز شد. هدف از آموزش، ارتقای سطح دانش کارکنان هتل با ایجاد انگیزه بیشتر در مورد ارائه خدمات بهتر و در نتیجه ارتقای سطح کیفی خدمات به میهمانان است.

با حمایت بیمه تعاون
نهمین همایش بین المللی فروش و بازاریابی
در روزهای 6 و 7 مردادماه، با حمایت بیمه تعاون، 4 نفر از سخنرانان و اساتید مطرح فروش و بازاریابی در 8 سخنرانی به آخرین و جدیدترین ابزارها و راهکارهای کاربردی فروش و بازاریابی و برندسازی پرداختند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، دکتر جاستین کوهن، دکتری روانشناسی از دانشگاه“Middlesex” لندن و مجری شبکه تلویزیونی “CNBC” در برنامه رازهای موفقیت؛ گرانت
داریور، مشاور فروش کمپانی های کوکاکولا،,Johnson & Johnson و بانک بارکلیز (Brclays)؛ دکتر نیلز برابانت، استاد مدعو دانشگاه نیویورک “NYU” و یانه جورج، استاد بازاریابی دانشگاه های استکهلم و گوتنبرگ سوئد در روزهای 6 و 7 مردادماه، به آخرین و جدیدترین ابزارها و راهکارهای کاربردی فروش و بازاریابی و برندسازی پرداختند.
در این همایش که با حمایت بیمه تعاون
برگزار شده و در حدود 600 نفر از مدیران فروش و بازاریابی و مدیران عامل شرکت های تجاری در سراسر کشور حضور داشتند؛ یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون نیز به سخنرانی پرداخت.
همچنین در نهمین همایش بین المللی فروش و بازاریابی، مباحثی نظیر:
• شناخت و یادگیری عادات و روانشناختی سوپر ستاره های فروش در موفق ترین کمپانی های جهان
• راهکارهای ارائه توضیح محصولات و خدمات با تاثیرگذاری قابل ملاحظه با هدف نهایی سازی فروش
• خلق ارتباط و تشکیل شبکه های ارتباطی با هدف توسعه فروش
• چگونگی جذب، پرورش، توسعه و حفظ نیروها و تیم های هم افزای فروش در سازمان ها
• راهکارهای رهبری تیم های فروش و تیم سازی مبتنی بر انگیزش و الهام با هدف تسخیر بازارها
• چگونگی درک و مدیریت احساسات و ادراکات ذینفعان داخلی و خارجی سازمان ها توسط مدیران بازاریابی
• ابزارهای افزایش مشارکت کارکنان در فرآیندها با هدف ایجاد حس تعلق، افزایش کیفیت خدمات و رضایت مشتری
• چگونگی و نقش برندسازی و خلق برندهای قدرتمند در افزایش و بهبود فروش محصولات و خدمات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نگاهی به عملکرد بانک کارآفرین ؛

گروه بانک و بیمه: تعهد به شفافیت مالی در شبکه بانکی از جمله مهم‌ترین درخواست‌های شهروندان است که بانک کارآفرین موفق شده با کسب گزارش مقبول از حسابرس مستقل و دستیابی به سودآوری، در مسیر تحقق بیش از پیش آن حرکت کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی؛ تجزیه و تحلیل واقع‌بینانه شرایط و اتخاذ سیاست‌های صحیح، تنها در بستری از شفافیت امکانپذیر است و نتیجه این فرآیند چیزی جز رضایت خاطر جامعه هدف و کمک به توسعه اقتصادی در بعد کلان نیست؛ در سال‌های اخیر بانک کارآفرین با اعتقاد به این مهم موفق شده است علاوه بر کسب گزارش مقبول از حسابرس مستقل، در جایگاه نخست بهره‌وری در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری ایران بایستد و عنوان «کم‌اشکال‌ترین ترازنامه در شبکه بانکی» را نیز از آن خود کند که به گفته مدیرعامل بانک کارآفرین، «شفافیت اقتصادی» و «ارائه آمار و اطلاعات دقیق» از جمله مهم‌ترین رموز دستیابی به این موفقیت‌ها بوده است. احمد بهاروندی در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام بانک کارآفرین به بخشی از این آمارها اشاره کرده و گفته است: «در سال ۱۴۰۰ در حوزه‌های مختلف مالی و شاخص‌های بانکی جهش قابل توجهی داشتیم و موفق به ثبت رشد بیش از ۱۹ درصدی سود خالص شدیم و همچنین NPL بانک را نیز به عدد ۳.۹ واحد کاهش دادیم.»

تعهد به شفافیت با کسب گزارش مقبول از حسابرس مستقل
کسب گزارش حسابرسی مقبول بعد از ۱۷ سال توسط بانک کارآفرین، نشانه بارز تعهد به شفافیت است که معاون مدیرعامل در امور مالی و مجامع از آن با عنوان «شاخص‌ترین اتفاق برای بانک کارآفرین طی سال‌های اخیر» یاد می‌کند و می‌گوید: «گزارش حسابرسی بعنوان یکی از شاخص‌های مهم و کلیدی اندازه‌گیری کیفیت صورت‌های مالی به شمار می رود. ما طی ۳ سال گذشته در بانک کارآفرین توانستیم با اتخاذ استراتژی مشخص و تعریف شده، ابتدا گزارشات حسابرسی همه شرکت‌های تابعه بانک را به شکل مقبول از حسابرس دریافت کنیم و در وهله بعدی طی یک فرایند ۳ ساله با اعمال اصطلاحات مختلف در سنوات گذشته که منجر به کاهش سالیانه بندهای حسابرسی شد، موفق به دریافت گزارش مقبول در سال جاری شدیم.» فرشاد محمدپور ادامه می‌دهد: «ما طی ۱۷ سال گذشته در بانک کارآفرین موفق به دریافت گزارش مقبول نشده بودیم. در صنعت بانکداری نیز در ۱۰- ۱۲ سال گذشته به جز یکی از بانک ها، هیچ بانکی گزارش مقبول از حسابرس مستقل دریافت نکرده است.
کسب تراز عملیاتی مثبت با وجود سیاست‌های انقباضی
شرایط اقتصادی این روزهای ایران باعث اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات کلان انقباضی شده که تاثیرات قابل توجهی بر نقدینگی بانک‌ها نیز داشته است با این حال بانک کارآفرین به نحوی گام برداشته که به گفته احمد بهاروندی، «شاهد تراز عملیاتی مثبت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن بوده است.» آمارها نشان می‌دهد بانک کارآفرین طی سال‌های اخیر در شاخص‌های مختلف مالی رشد قابل توجهی داشته است که در یک نمونه آن می‌توان به جهش ۴ پله‌ای از نظر میزان سرمایه در بین بانک‌های خصوصی و رسیدن به جایگاه سوم برترین بانک‌های خصوصی ایران در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۸ اشاره کرد. علاوه بر این، بررسی نماد بانک کارآفرین در بورس (وکار) از ثبت تراز مثبت ۳۷ درصدی در دو ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ حکایت دارد؛ همچنین تراز مثبت ۵۷۱ میلیارد تومانی وکار در فصل بهار شکل گرفت و عملکرد تجمیعی سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ بانک کارآفرین مثبت شد، در حالیکه این بانک در ۳ ماهه منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰ نیز ۱۹۸۱ میلیارد تومان درآمد داشته است. براساس آمارهای موجود، بانک کارآفرین در سال ۱۴۰۰ به ازای هر سهم ۳۴ تومان سود داشت و نسبت P/E این شرکت به ۱۰ رسیده بود. ضمن اینکه از نظر بازدهی نیز در سه ماهه ابتدای امسال، حدود ۸ درصد و در یک سال گذشته حدود ۲۰ درصد بازدهی مثبت داشته که از این حیث، نسبت به بانک‌های دیگر عملکرد بهتری داشته است.

رشد قابل توجه در کفایت سرمایه
نسبت کفایت سرمایه یکی از مهم‌ترین نسبت‌ها برای سنجش سلامت عملکرد و ثبات مالی بانک‌ها در برابر زیان‌های غیرمنتظره است و با ایجاد حفاظ در مقابل زیان‌های وارده، به حفظ و نگهداری سرمایه کافی متناسب با مخاطرات موجود اقدام می‌کند و منبع اصلی اعتماد عمومی به سیستم بانکی محسوب می‌شود؛ آمارها نشان می‌دهد نسبت کفایت سرمایه بانک کارآفرین در سال ۱۳۹۶ عدد ۴.۹ درصد بوده که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۰.۶ درصد رسیده و منجر به قرارگرفتن این بانک در جایگاه سوم از نظر کفایت سرمایه در بین بانک‌های خصوصی شده استکاهش چشمگیر NPL با پیگیری برنامه‌های مدون وصول برخی از پرونده‌های بزرگ غیرجاری و افزایش تسهیلات اعطایی از جمله دلایلی است که باعث شده بانک کارآفرین طی ۴ سال بتواند نسبت تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات اعطایی خود را از ۲۵.۶ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۳.۹ درصد در سال ۱۴۰۰ برساند.