پس از توافق اخیر برای صادرات غلات اوکراین، بعد از ظهر جمعه نخستین کشتی باری در بندر چورنومورسک اوکراین با غلات صادراتی بارگیری شد. به نقل از دویچه وله، روسیه و اوکراین اخیرا توافقی را با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل منعقد کردند تا زمینه صادرات غلات و کود به منظور پایان دادن به بحران جهانی غذا فراهم شود. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین جمعه در جریان بارگیری نخستین کشتی غلات این کشور به همراه سفیران کشورهای گروه ۷ در بندر چورنومورسک حضور یافت.او گفت: «این نخستین کشتی است که در دوران جنگ بارگیری می‌شود. این کشتی ترکیه است. همه چیز از طرف ما آماده است. ما فقط منتظر سیگنال ترکیه و سازمان ملل برای آغاز صادرات هستیم.»رییس جمهور اوکراین تاکید کرد: «برای ما مهم است که اوکراین همچنان به عنوان یکی از ضامنان امنیت غذایی جهانی باشد.»در تصاویر ویدئویی یک کشتی باری ترکیه‌ای به نام پولارنت دیده می‌شود.در بیانیه دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که صادرات می‌تواند در «روزهای آینده» بر اساس این طرح آغاز شود که هدف آن امکان ارسال میلیون‌ها تن غلات اوکراینی است که در حال حاضر به دلیل محاصره دریایی روسیه در سواحل دریای سیاه اوکراین به بازارهای جهانی از آزادسازی مسدود شده‌اند.
این کشتی در بندر چورنومورسک در ساحل شمال غربی دریای سیاه در جنوب غربی اودسا لنگر انداخته بود.
الکساندر کوباکوف، وزیر زیرساخت اوکراین گفت که در مجموع ۱۷ کشتی در بنادر دریای سیاه اوکراین قبلاً با غلات بارگیری شده اند و یک کشتی دیگر اکنون در حال بارگیری است. او به خبرنگاران گفت که امیدوار است اولین کشتی‌ها بندر را ترک کنند.
زلنسکی همچنین در یک سخنرانی ویدئویی در پایان روز جمعه بمباران ادعایی زندان محل نگهداری اسرای اوکراینی توسط روسیه، را "جنایت جنگی" دانست و در گفت: "امروز گزارش هایی درباره حمله به اولنیوکا در منطقه دونتسک شنیدم. این یک جنایت جنگی عمدی روسیه بود، یک قتل عمدی جمعی از اسرای جنگی اوکراینی. بیش از ۵۰ نفر کشته شدند."

در صورت شکایت باشگاه ذوب‌آهن از پرسپولیس، کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال به احتمال زیاد برای پیگیری موضوع باید از فیفا استعلام بگیرد. به گزارش تسنیم، سینا اسدبیگی هافبک فصل گذشته تیم فوتبال ذوب‌آهن چهارشنبه هفته گذشته با عقد قراردادی رسمی به پرسپولیس پیوست، موضوعی که به شدت مورد انتقاد مسئولان باشگاه ذوب‌آهن قرار گرفت و این باشگاه مدعی شد هافبک جدید سرخپوشان با این باشگاه قرارداد داخلی امضا کرده است. اسدبیگی که مدتی در تمرینات پیش فصل ذوب‌آهن حضور داشت، ظاهراً پس از توافقی که مدیر برنامه‌هایش با مسئولان باشگاه ذوب‌آهن داشته قراردادی که از طریق «واتساب» برای او ارسال شده بود را امضا و عکس این قرارداد را به باشگاه ارسال کرده است،‌ اما پس از چند روز قرارداد جدیدی با باشگاه پرسپولیس به امضا رساند. گفته می‌شود دلیل اسدبیگی برای عقد قرارداد جدید با پرسپولیس عدم واریز مبلغ مورد توافق در تاریخ تعیین شده برای فصل جدید بوده است.باشگاه ذوب‌آهن اعلام کرده از اسدبیگی به کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت خواهد کرد اما هنوز اقدامی رسمی از سوی باشگاه اصفهانی انجام نشده و این باشگاه در حال استعلام از مراجع مربوطه است.در صورتی که ذوب‌آهن به صورت رسمی از اسدبیگی و باشگاه پرسپولیس شکایت کند، کمیته وضعیت و فدراسیون فوتبال برای تعیین تکلیف این پرونده به احتمال بسیار زیاد از فیفا استعلام خواهد گرفت. باید دید در نهایت چه سرنوشتی در انتظار این پرونده خواهد بود.

مجید مجیدی می‌گوید که جریان فیلم دینی را نباید در نسبت با فیلم‌های ضد اسلامی کوچک کنیم. واکنش نشان دادن و محکوم کردن فیلمی مانند عنکبوت مقدس بیشتر مایه تبلیغ آن فیلم می‌شود. وزیر می‌گوید که چند فیلم فاخر می‌سازیم که به نظرم انگار سفارش کالا می‌دهد. هیچ وقت متولی فرهنگی خوبی نداشتیم مگر در دوره‌هایی که آن هم چندان امکانش را نداشتند. متولی باید برنامه داشته باشد اما آنها بیشتر بیانیه می‌دهند.کارگردان "بچه‌های آسمان" و "رنگ خدا" درباره فیلم "عنکبوت مقدس" نیز گفت: در واکنش به قرائت‌هایی که از اسلام در دنیا مانند اسلام هراسی و داعش وجود داشت، فیلم محمد رسول الله (ص) را ساختم. من به عنوان هنرمندی که باوری دارم احساس کردم که ما باید کاری کنیم و اثری بسازیم که در مقابل جریان فکری که از اسلام در دنیا وجود دارد، نگاه دیگری نشان بدهیم اما اینکه صرفاً شعار بدهیم و محکوم کنیم اشتباه است. ما نباید این جریان را در واکنش به فیلم‌هایی مانند "عنکبوت مقدس" کوچک کنیم. من این فیلم را ندیدم و فعلاً درباره آن قضاوت قطعی نمی‌کنم اما اینگونه که دوستانم دیدند از نظر هنری کار سطحی است.مجیدی ادامه داد: به عقیده من در مورد عنکبوت مقدس بی‌سلیقگی کردیم و بیشتر تبلیغش را کردیم. در اینکه باید به فکر باشیم و کاری بسازیم، شکی نیست. اما ما فقط منتظر محکوم کردنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش شمار جانباختگان سیل‌ در کشور به ۶۱ تن خبر داد. مهدی ولیپور در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره گفت: با کشف چند جسد دیگر که درپی سیل روزهای اخیر دچار حادثه شده بودند، شمار فوت شدگان سیل در کشور از ابتدای مرداد ماه تا کنون به ۶۱ نفر رسید. وی درباره افراد مفقود شده نیز گفت: با جمع‌بندی تازه‌ترین گزارش‌های مفقودی در سراسر کشور در حال حاضر ۳۲ نفر مفقود هستند که تلاش برای یافتن آنها از سوی عوامل سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در حال انجام است.رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طبق هشدار هواشناسی آماده‌باش هلال احمر تا روز دوشنبه ادامه دارد، گفت: امدادرسانی همچنان در برخی از مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی از جمله فیروزکوه ادامه دارد. همچنین با توجه به احتمال بارش‌های دوباره لازم است که شهروندان از حضور در ارتفاعات و همچنین حاشیه رودها و مسیل‌ها پرهیز کنند. علی بیت الهی، دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی در گفت‌وگو با ایسنا، دلایل وقوع سیل را با مقایسه برخی از سیل‌های رخ داده در تهران با یکدیگر بررسی کرده است.