تاییدیه استاندارد جایگاه های سی ان جی زنجان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان ، از تاییدیه های مربوط به استاندارد سازی و بازرسی های ادواری 78 درصد جایگاه های سی ان جی در این استان ، خبر داد. شامی – روزنامه تجارت؛ حمید حبیبی ضمن اشاره به وضعیت استاندارد سازی جایگاه های عرضه سوخت سی ان جی در سطح استان افزوو : 78 درصد جایگاه ها نسبت به ان فرآیند دارای تاییدیه های مربوط به استاندارد سازی و بازرسی های ادواری هستند که این اقدام می تواند در بهبود شرایط ایمنی و جلوگیری از حوادث ناشی از فرسودگی تجهیزات به هنگا دریافت سوخت کند . وی اضافه کرد : درطول یک ماهه اول سال 1401 ، 43 میلیون و 47 هزار متر مکعب سی ان جی معادل با همین مقدار بنزین مصرف که نسبت به ماه مشاب در سال گذشته 11.5 درصد ( یازده و نیم ) رشد نشان می دهد. این مسوول تعداد جایگاه های عرضه سوخت پاک سی ان جی در سطح استان زنجان را 40 باب ذکر کرد و گفت : استفاده از این سوخت و ترغیب و تشویق خودروهای عمومی برای گاز سوز کردن باید در دستور کار تمامی دستگاه های مربوطه در سطح استان قرا ر بگیرد تا با استفاده از این فرآورده به عنوان جایگزین سوخت بنزین و افزایش آلودگی های زیست محیطی کاست .

 

شرکت ملی گاز ایران پیشران خدمات رسانی

با اقدامات صورت گرفته در حوزه گازرسانی درکشور،خدمات شرکت گاز در دورترین نقاط کشور قابل لمس می باشد."
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان بوشهر،امین نوروزی مصیردر بازدید ازمناطق درگیر بارندگی های اخیر در استان بوشهر گفت:با توجه به حجم بالای بارندگی های اخیر در چند روز گذشته ،خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته مشکلی از بابت گازرسانی در سطح کشور نداشتیم.
وی گفت: با وجود بارندگی بسیار زیاد روزهای اخیر درشهرستان دشتستان و قرار گرفتن این شهرستان در صدر لیست میزان بارندگی در سطح کشور،خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته توسط همکاران در شرکت گاز استان بوشهر،هیچگونه خسارتی به شبکه های گازرسانی وارد نشده است و هیچگونه قطع گازی را هم در سطح استان شاهد نبودیم.
نوروزی مصیر گفت: مقاوم سازی شبکه های گازرسانی از جمله مواردی است که در گاز های استاتی با جدیت در حال پیگیری است و با توجه به اقدامات مناسب صورت گرفته تا کنون و در جریان بحران اخیر ،مشکلی از بابت تامین گاز در کشور بوجود نیامد.

اقدامات انجام شده در حوزه آبی استان قزوین
دادخواه – روزنامه تجارت؛ دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اقدامات پیشگیرانه و اجرای طرح های مهم آبرسانی با رویکرد تامین نیازهای آینده و عبور از چالش های مهم آبی در استان قزوین جای تقدیر دارد و امیدواریم این روند با جدیت تداوم یابد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین؛ حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهارداشت: در شرایط کنونی موضوع آب به عنوان یک منبع حیاتی برای همه مردم و مسئولان به یک دغدغه جدی تبدیل شده و اگر به شیوه مصرف و صیانت از آن توجه نکنیم همه شئون زندگی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
وی افزود: گزارشات نشان می دهد اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذاری در چند سال اخیر برای مقابله با بحران آب در استان صورت گرفته و ساخت سدها، نصب کنتورهای هوشمند و بستن چاههای غیر مجاز درکنار فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از کارهای خوبی است که باید تداوم یابد.
دادستان قزوین تصریح کرد: امیدواریم سایر مدیران دستگاههای اجرایی نیز با استفاده از الگوهای موفق مدیریتی مانند شرکت آب منطقه ای برای آینده برنامه ریزی کنند و با اجرای طرح های اثرگذار و ماندگار در صیانت از سرمایه های خدادادی و نیز جلب رضایت مردم گام بردارند.
رجبی در ادامه با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه اظهارداشت: اعتقاد دارم برخورد سلبی و مجازات ها باید در کمترین شکل ممکن و در آخرین مرحله صورت گیرد لذا توصیه می کنیم نسبت به برگزاری دوره های آموزشی ویژه روستائیان و کشاورزان برای آشنایی آنها با نحوه مدیریت مصرف بهینه آب و نیز جرایم آبی اقدام کنید.

پایداری جریان گاز
در تمام مناطق استان بوشهر
علیرغم میزان شدید بارش های اخیر در سطح استان بوشهر، با توجه به اقدامات صورت گرفته جریان گاز در تمام مناطق استان پایدار می باشد." به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان بوشهر،مدیر عامل شرکت گاز استان گفت:با اقدامات صورت گرفته و تشکیل جلسات بحران،تمام تمهیدات لازم جهت برخورد با پدیده مونسون در سطح استان صورت گرفت.
رحمانی گفت: با توجه به حجم بالای بارندگی در شهرستان دشتستان و قرار گرفتن این شهرستان در صدر لیست میزان بارندگی درمدت زمان 24 ساعت در سطح کشور،خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته و حضور شبانه روزی نیروها در محل ،هیچ گونه حادثه ای را شاهد نبودیم.
وی گفت: با توجه به حضور مشاور مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در استان بوشهر ،بازدید از مناطق در معرض بارش های اخیر در دستور کار قرار گرفت و مناطقی از شهرستان دشتستان در این بازدید ها مورد برسی میدانی قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت گاز استان گفت:تشکیل جلسات منظم بحران در شرکت گاز استان همزمان با اعلام اخطار های اولیه سازمان مدیریت بحران کشوربا حضور تمامی اعضا صورت گرفت و رصد لحظه ای تمام نقاط استان نیز در دستور کار قرار داشت و با توجه به تمهیدات صورت گرفته ،خوشبختانه هیچ گزارشی از قطع گاز در سطح استان را شاهد نبودیم

شبکه های توزیع برق
در مناطق سیل زده پایدار است
ایلام_مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام از پایداری برق رسانی و شبکه های توزیع در مناطق سیل زده جنوب استان خبر داد. ولی الله ناصری در خصوص سیل امروز در مناطق جنوب استان به ویژه شهرستان های دهلران و آبدانان اظهار داشت: با توجه به تقویت تاب آوری شبکه، آماده باش نیروهای عملیاتی براساس هشدار های سازمان هواشناسی و مدیریت بحران خوشبختانه با مشکلی در راستای تامین برق مواجه نشدیم. ی افزود: تقویت و به سازی شبکه های توزیع همچنین شناسایی و اصلاح پایه های برق مناطق حادثه خیز استان موجب شد تا در مقابل سیل تاسیسات برق رسانی تاب آوری خوبی از خود نشان دهند.

صدور ۳ نشان حلال برای
سه محصول تولیدی همدان
مدیرکل استاندارد استان همدان از صدور سه نشان حلال در سال جاری خبرداد و گفت: در سال‌جاری سه پروانه نشان حلال سه محصول لبنی شرکت پگاه همدان تمدید شد. جعفر امیری پریان در گفت‌وگویی اظهارکرد: هشت محصول تولیدی استان همدان پروانه کاربرد نشان حلال دریافت کردند که از این تعداد پروانه سه محصول تمدید شده است. وی با اشاره به اینکه امسال ۲۱ پروانه کاربرد نشان استاندارد در استان همدان صادر شده است، خاطرنشان کرد: ۱۷ پروانه استاندارد اجباری و چهار پروانه استاندارد تشویقی در سال‌جاری صادر شده است.

ضرورت تامین اعتبار طرح های
نیمه تمام راهسازی
ارومیه – مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بر ضرورت تامین اعتبار مورد نیاز پروژه های نیمه تمام و بهبود زیرساخت های حمل و نقل در استان تاکید کرد. محسن حمزه لو در دیدار با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به موقعیت ویژه آذربایجان‌غربی در ترانزیت بین‌المللی بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل تأکید کرد و خواستار تأمین اعتبار لازم برای اتمام پروژه‌های عمرانی شد.

با حضور رییس امور ورزش و تربیت بدنی شرکت ملی نفت ایران صورت گرفت:

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و‌ گاز اروندان، طی حضور و نشست رییس امور ورزش و تربیت بدنی شرکت ملی نفت ایران با جمعی از روسا و کارشناسان شرکت نفت و گاز اروندان مسائل، مشکلات و ظرفیت های ورزشی این شرکت مورد بحث و هم اندیشی قرار گرفت.
در ابتدای این نشست، ناصر فراهانی سرپرست خدمات و پشتیبانی مناطق عملیاتی شرکت نفت و گاز اروندان با ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های مختلف ورزشی و رفاهی کارکنان ، بیان داشت: شرکت نفت و گاز اروندان با داشتن جمعیت زیادی از نیروی های جوان ظرفیت توسعه بیش از پیش برنامه های ورزشی را دارد که این امر باعث سلامت کارکنان و در نتیجه افزایش کار آمدی و نشاط سازمانی خواهد بود.
وی گفت : با بازبینی بودجه سالیانه ورزش شرکت نفت و گاز اروندان و پشتیبانی اداره کل ورزش شرکت ملی نفت ایران، در خصوص راه اندازی سامانه سلامت محور و تهیه شناسنامه ورزشی برای همکاران و خانواده محترمشان اقدام خواهد شد.
سرپرست خدمات پشتیبانی مناطق عملیاتی شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: با‌حمایت های مدیرعامل محترم این شرکت و دیگر مدیریت ها از جمله مدیریت منابع انسانی و امور مالی ، حدود ۹۰ درصد متقاضیان از تسهیلات رفاهی شهرهای مشهد مقدس، چغاخور و محمود آباد استفاده کردند و همچنین استفاده از امکانات و اماکن ورزشی شرکت مناطق نفتخیز جنوب کمافی السابق و برای اولین بار شرکت ملی حفاری ایران فراهم شده است.
در این نشست دکتر افشار رئیس امور ورزش و تربیت بدنی شرکت ملی نفت ایران، گفت : با حمایت از برنامه های شرکت نفت و‌ گاز اروندان و تلاش برای فراهم نمودن زیر ساخت های ورزشی بیشتر به این شرکت از سوی شرکت ملی نفت ایران، سعی می شود به مسئله سلامت همکاران با محوریت امر ورزش بیشتر از قبل اهمیت داده شود.
در این جلسه روح الله سیاهتیری رئیس امور ورزش شرکت نفت و گاز اروندان با ارائه گزارش عملکرد فعالیت های انجام شده به بیان نقطه نظرات ، چالش ها و پیشنهادات پرداخت.
در پایان این جلسه بازدید از طرحهای ورزشی احداث شده از سوی شرکت نفت و گاز اروندان در سنوات گذشته در قالب مسئولیتهای اجتماعی از جمله استادیوم ۱۵۰۰۰ نفری، استخر و‌ سالن چند منظوره، و بازدید از سالن ورزشی واقع در کمپ مسکونی منطقه عملیاتی دارخوین از دیگر برنامه های رییس امور ورزش و تربیت بدنی شرکت ملی نفت بود.
شایان ذکر است در همین راستا و در جهت هم افزایی شرکت های نفت جنوب و افزایش خدمات رفاهی و ورزشی کارکنان شرکت ، طی مراسمی قرارداد همکاری مابین شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت ملی حفاری ایران منعقد شده و این تفاهمنامه توسط ناصر فراهانی سرپرست خدمات و پشتیبانی مناطق عملیاتی شرکت نفت و گاز اروندان و سید سالار محمدنیا مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی ملی حفاری ایران، به امضا رسید. طبق این تفاهم نامه لیستی از برنامه های مختلف ورزشی این باشگاه جهت بهره مندی کارکنان و خانواده کارکنان شرکت نفت و‌گاز اروندان از این پس در دسترس خواهد بود.

زنجان- مدیر مرکز پایش آب و فاضلاب زنجان گفت: سالانه چهار مرتبه وضعیت فلزات سنگین در آب شرب شهرزنجان اندازه گیری می شود و طبق پایش های صورت گرفته آب شرب زنجان به فلزات سنگین آلوده نیست.
کبری اترک در حاشیه بازدید از تصفیه خانه آب شهر زنجان، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان مجهز به دستگاه‌هایی است که داده‌های ارائه شده از آن مبنای تصمیم‌گیری هستند، گفت: اگر این داده‌ها درست نباشند به حتم تصمیمات درست نخواهند بود.
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان زنجان، گفت: در بحث فلزات سنگین در آزمایشگاه ۱۰ عنصر از جمله سرب، روی، کادمیم، جیوه، آرسنیک اندازه‌گیری می‌شود.
اترک تاکید کرد: استاندارد اندازه‌گیری فلزات سنگین طبق دستورالعمل هر سه سال یک بار است اما در استان زنجان آب‌هایی که در نزدیک شهرک سرب و روی هستند را هر فصل اندازه‌گیری می‌شود. اترک با اشاره به اینکه هر سال، ۴ بار اندازه‌گیری فلزات سنگین در آب انجام می‌شود، ابراز کرد: از سال ۸۹ مستندات موجود در زمینه عدم آلودگی آب استان به فلزات سنگین موجود است. وی افزود: خوشبختانه در طول این ۱۲ سال هیچ موردی از آلودگی به فلزات سنگین در آب استان مشاهده نشده است. مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان زنجان، با بیان اینکه استاندارد ملی آب شرب در کشور ۱۰۵۳ است، گفت: پارامترهایی که در آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب زنجان نیز اندازه‌گیری می‌شود بر طبق همان استاندارد است.
اترک افزود: اندازه گیری فلزات سنگین طبق دستورالعملی‌هایی که از شرکت فنی و مهندسی ارسال می‌شود انجام می‌گیرد، با این وجود با تعدادی چاه که نزدیک سرب و روی وجود دارد میزان تبادل را به حداقل رسانده‌ایم.
وی تصریح کرد: آب شرب زنجان مطابق با استاندارد است و هیچ گونه آلودگی با فلزات سنگین ندارد.
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان زنجان، با بیان اینکه فلزات سنگین با پساب‌های صنایع در ارتباط است، افزود: اگر شرایط محیط زیستی رعایت نشود و منابع آبی در نزدیکی این آب‌ها باشند این عوامل تأثیرگذار بر آلودگی آب خواهد بود.

شهره حقی – روزنامه تجارت؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه محور مواصلاتی میرجاوه- زاهدان - بم یکی از کریدورهای اصلی ترانزیت در محور جنوب شرق بشمار می‌رود این اداره کل در سالجاری هدف گذاری کرده است از مجموع ۴۲ کیلومتر بزرگراه در دست احداث در این مسیر ۳۴ کیلومتر آن را به بهره برداری برساند.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در حاشیه بازدید از عملیات ساخت بزرگراه در مسیر ارتباطی میرجاوه- زاهدان- بم اظهار داشت: طول کلی این محور ۲۹۸ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر ۹۰ کیلومتر باند دوم احداث و به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۲ کیلومتر بزرگراه در این مسیر به منظور توسعه اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان، افزایش ایمنی تردد، کاهش طول مدت زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای توسط این اداره کل در دست ساخت است که چهار کیلومتر آن تا پایان مردادماه جاری به بهره برداری می رسد و بیش از ۲۶ کیلومتر آن نیز تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برای احداث بزرگراه در این مسیر مهم ارتباطی استان ۲ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و برای بهره مندی کامل این مسیر از باند دوم نیز افزون بر ۳۸هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
اکبری با بیان اینکه با احداث بزرگراه‌ها شاهد حذف نقاط پرتصادف، توسعه ترانزیت کالا و مسافر و افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال در سطح استان خواهیم بود، تصریح کرد: تمام راه‌های شریانی استان در حال حاضر از ردیف اعتباری ملی برخوردار بوده و در همه نقاط استان درمسیر توسعه راه‌ها و احداث بزرگراه کارگاه‌های عمرانی عظیمی راه افتاده است.
وی با قدردانی از تلاش همه پیمانکاران در تکمیل طرح‌های بزرگراهی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد تومان طلب پیمانکار در اجرای پروژه‌های بزرگراهی استان است که تلاش می‌کنیم با هدف جلب اعتماد آنها این بدهی‌ها را نیز پرداخت کنیم

ایلام_مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از پایان موفقیت آمیز چهاردهمین تعمیرات اساسی در این پالایشگاه خبر داد.
دکتر روح اله نوریان با اعلام این خبر اظهار داشت: چهاردهمین تعمیرات اساسی سال جاری مطابق برنامه از پیش تعیین شده از ۱۵ تیرماه و با بیش از ۶۳ هزار نفرساعت کار عملیاتی آغاز و در ۹ مرداد ماه سال جاری در مدت ۲۶ روز با موفقیت و بدون حادثه به پایان رسید.
وی افزود: در تعمیرات اساسی امسال بیش از ۳ هزار تجهیز در بخش‌های مختلف مکانیک، برق و ابزاردقیق توسط‌ کارشناسان و پیمانکاران داخلی مورد بازرسی، تعمیر، تست و کالیبراسیون قرار گرفتند. مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: در بخش تجهیزات ثابت حدود ۶۰ تجهیز شامل انواع ظروف، برج‌ها، مبدل‌ها، کوره‌ها، مخازن، فیلترها و مشعل‌ها مورد بازرسی، تعمیر، تست و کالیبراسیون قرار گرفتند.
وی افزود: در حوزه تجهیزات دوار بیش از ۱۰۰ تجهیز از جمله انواع پمپ‌ها، کمپرسورها، فن‌ها و دمنده‌های هوایی و تجهیز ات برقی بیش از ۳۵۰ تجهیز شامل انواع تابلوها، رله‌ها ، الکتروموتورها نیز مورد بازرسی، تعمیر ، تست و کالیبراسیون قرار گرفتند.
نوریان ادامه داد: در زمینه تجهیزات ابزاردقیق حدود ۲ هزار تجهیز شامل انواع سوئیچ‌ها، ترانسمیترها و نشان‌دهنده‌ها و شیرآلات بیش از ۲۵۰ شیر از جمله شیرهای دستی، کنترلی و اطمینان نیز مورد بازرسی، تعمیر ، تست و کالیبراسیون قرار گرفته است.
وی بیان داشت: حدود ۳۰۰ تجهیز متفرقه شامل انواع استرینرها، نشانگرهای سطح، بریدل‌ها، شیرآلات زیر ۲ اینچ و غیره نیز مورد بازرسی، تعمیر، تست و کالیبراسیون قرار گرفتند. مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام به مهمترین فعالیت‌های مهمی که برای اولین بار در تعمیرات اساسی امسال انجام شده است اشاره کرد و گفت: تخلیه و شارژ مکانیزه ۲۵۰ تن مدیای بسترها شامل تعداد ۳ بستر کاتالیستی واحدهای بازیافت گوگرد و ۳ بستر نمزدایی واحد اتان‌گیری و تعویض تیوب باندل کولرهای هوایی گاز اسیدی واحد های شیرین سازی گاز بوده است.

تبریز- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تابستان امسال هیچ‌گونه خاموشی ناشی از کمبود برق در استان نداریم، گفت: این روند تا پایان تابستان ادامه می‌یابد. اکبر فرج نیا اظهار کرد: با توجه به رشد بی سابقه گرما و همچنین ورود به بخشی از مصارف خاص مثل تولید رمز ارزهای غیر مجاز و افزایش بارهای مصرفی سرمایشی طی چند سال گذشته، فشار مضاعفی از جهت تامین برق مصرفی مشترکان ایجاد شد که نتیجه آن خاموشی برای مشترکان و صنایع در گذشته بود. وی خاطرنشان کرد: با استقرار دولت سیزدهم و برنامه ریزی های خوبی که در تامین برق انجام شد، از آذر ماه سال گذشته اقدامات برای عبور از قطعی برق و تداوم برق مشترکان آغاز شد که نتیجه کوتاه مدت آن عبور پایدار از زمستان ۱۴۰۰ بود. فرج نیا ادامه داد: برنامه ریزی در حوزه تامین برق مطمئن و پایدار برای سال جاری، اقدام مهمی بود که از جمله آن مصرف بهینه آب پشت سدها می باشد تا بخشی از ظرفیت تولید نیروگاه های آبی برای تولید برق ذخیره شود؛ همچنین برای اولین بار در تاریخ صنعت برق به روز رسانی و تعمیرات اساسی تجهیزات صنعت برق بود که تا اول خرداد امسال ۹۹ درصد نیروگاه ها انجام شد و در نتیجه آن نیروگاه های برق با ظرفیت کامل برای تولید برق مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی پای کار بودند و امسال هیچ گونه خاموشی برای مشترکان خانگی و تجاری اعمال نشد و با برنامه ریزی های انجام شده در ادامه تابستان نیز هیچ گونه خاموشی نخواهیم داشت. مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی گفت: طبق روال گذشته برای تامین برق ثابت برنامه‌ریزی‌هایی در حوزه صنعت و کشاورزی انجام داده ایم که از جمله آنها انعقاد تفاهم نامه ها با صنایع و بخش کشاورزی در این زمینه بود که طی آن مقرر شد در حوزه صنعت هفته ای یک روز و در حوزه کشاورزی روزانه چهار ساعت در اوج مصرف بار برق شان قطع شود.
فرج نیا خاطرنشان کرد: سال گذشته طی چهار ماه از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، ۱۶۰ ساعت برای مشترکان خانگی خاموشی داشتیم که به طور میانگین روزانه حدود یک و نیم ساعت هر مشترک خاموشی در روز داشت؛ امسال این خاموشی ها به صفر رسیده است و اگر خاموشی‌های لحظه ای و ساعتی در روز نیز باشد، ناشی از بروز مشکلات فنی است که توسط همکاران ما به زودی رفع می شود و هیچ گونه خاموشی ناشی از کمبود برق برای مشترکان خانگی و تجاری در سال جاری اعمال نشده و تا پایان تابستان نیز اعمال نخواهد شد. وی با اشاره به همکاری های خوب بخش صنعت و کشاورزی در تامین برق پایدار و صرفه جویی برای عدم قطعی برق مشترکان خانگی گفت: سیاست‌های تشویقی در قبال همکاری
اینها در نظر گرفته‌ایم که در حوزه کشاورزی به ازای چهار ساعت خاموشی بقیه ۲۰ ساعت برق مصرفی این حوزه کاملاً رایگان خواهد بود و در کنار آن برای مشترکان خانگی نیز مشوق هایی در نظر گرفته ایم که به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه جویی در برق نسبت به مصرف سال گذشته شان، پنج برابر پول برق مصرفی را پاداش گرفته به عنوان بستانکاری در قبض مشترکان اعمال می شود.