تسهیلات بانک توسعه تعاون به نهاد های حمایتی از 5500 میلیارد ریال گذشت

بانک توسعه تعاون تا 26 تیرماه سال جاری بخش مهمی از تسهیلات اشتغال پایدارروستایی و عشایری را به معرفی شدگان نهادهای حمایتی اختصاص داده است.
به گزارش روزنامه تجارت، بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل در طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری در حدود ۳۰ هزار و 250 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که از این میزان حدود 5560 میلیارد ریال به معرفی شدگان نهادهای حمایتی اختصاص یافته است. از ناحیه این میزان تسهیلات پرداختی 13 هزار و 93 طرح توسط مددجویان در سراسر کشور راه اندازی شده است.
بررسی عملکرد شعب بانک توسعه تعاون در سراسر کشور نشان می‌دهد، استان خراسان رضوی با 816 طرح، فارس با 800، آذربایجان شرقی با 747، کرمانشاه با 672 و کرمان با 592 طرح در رتبه‌های اول تا پنجم تعداد طرح‌های مشمول پرداخت تسهیلات قرار دارند. میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به مددجویان نهادهای حمایتی نیز تا 26 تیر سال جاری به بیش از 5560 میلیارد ریال رسیده است. استان فارس با 382 میلیارد ریال، خراسان رضوی با 372 میلیارد، آذربایجان شرقی با 305 میلیارد، کرمانشاه با 276 میلیارد و خوزستان با 260 میلیارد ریال در رتبه‌های اول تا پنجم میزان پرداخت تسهیلات قرار دارند.

 

تقدیر ازعملکرد بانک مسکن در تامین مالی طرح نهضت ملی در نشست کمیسیون مجلس

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از هیبنا، نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه شنبه ۱۱ مردادماه) با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، مسعود میرکاظمی معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدرضا رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس و دیگر نمایندگان این کمیسیون و مدیران اقتصادی برگزار شد. محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن نیز از جمله حاضران نشست این کمیسیون بود. در این جلسه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور ریاست محترم جمهوری در این وزارتخانه و پیگیری اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط آیت الله رییسی گفت: مساله اصلی اجرای این طرح پرداخت تسهیلات برای تولید مسکن است که از این میان برخی بانک‌ها به تعهداتشان برای تخصیص ۲۰ درصد سالیانه تسهیلات خود به بخش مسکن عمل نکرده‌اند. قاسمی با تقدیر از عملکرد بانک مسکن برای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن گفت: بانک مسکن تنها بانکی است که به تمامی تکالیف خود در تامین مالی این طرح عمل کرده است. رییس کمیسیون عمران مجلس نیز با تشکر از اقدامات بانک مسکن برای تامین مالی این طرح از دیگر بانک‌ها درخواست کرد تا به تکالیف خود در این راستا عمل کنند. گفتنی است، در این نشست مقرر شد در خصوص پرداخت تسهیلات بانک‌ها ذیل قانون جهش تولید مسکن در جلسه بعدی کمیسیون عمران مجلس، نشست مشابهی با حضور رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های اصلی برگزار شود.

پرداخت بیش از ۲۰۲ میلیارد ریال وام فرزندآوری توسط موسسه اعتباری ملل
موسسه اعتباری ملل به منظور حمایت از خانواده ها، تعداد ۵۴۲ فقره وام فرزندآوری تا پایان تیر ماه به متقاضیان پرداخت کرد به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری ملل: این موسسه در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و کمک به افزایش جمعیت و جوانی جامعه نسبت به اجرایی نمودن وام فرزندآوری اقدام نموده است. گفتنی است موسسه اعتباری ملل از ابتدای سال تا پایان تیرماه به ۵۴۲ نفر به مبلغ ۶۰۰ /۲۰۲ میلیون ریال و در تیرماه تعداد ۳۴۶ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۱۳۱/۸۰۰میلیون ریال به واجدین شرایط پرداخت نمود این گزارش می افزاید: متقاضیان محترم می‌توانند برای فرزندان متولد شده از سال 1400به بعد حداکثردو سال پس از تولد فرزند خود ،نسبت به درخواست وام اقدام نمایند.

برگزاری نمایشگاه محرم ایران زمین
با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت اباعبدلله الحسین (ع) نمایشگاه عکس های محرم ایران زمین برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی؛ آثار این نمایشگاه از عکس های برتر در سوگواره های محرم ایران زمین در سال های قبل انتخاب شده است و در ساختمان های مرکزی بانک ایران زمین به نمایش گذاشته شده است. سید محمد حسین استاد مدیر امور روابط عمومی بانک ایران زمین هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی مراجعین و همکاران با آیین و رسوم ماه محرم در نقاط مختلف کشور بیان کرد و گفت: سوگواره محرم ایران زمین هر ساله در ایام محرم برگزار می شود و امسال نیز طبق ادوار قبل ششمین دوره عکاسی این سوگواره برگزار خواهد شد.

مدیریت شعب استان البرز برای سومین ماه متوالی، صدرنشین تراکنش خودپردازها
مدیریت شعب استان‌های البرز، قم و منطقه غرب تهران در تازه‌ترین آمار منتشر شده اداره کل آمار و بودجه برای تحقق اهداف کمی، پایش و پویش سال 1401، بالاترین درصد رشد تعداد تراکنش خودپردازها در خرداد ماه سال جاری را داشته‌اند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بر طبق این آمار و اعلام اداره کل بازاریابی و توسعه بازار، استان البرز با تحقق 108/3 درصد در رتبه نخست و استان‌های قم و منطقه غرب تهران با 105/8 و 95/6 درصد در جایگاه دوم و سوم، تحقق اهداف کمی، پایش و پویش خردادماه سال جاری در افزایش تعداد تراکنش‌ خودپردازها قرار گرفتند.

در مراسمی با حضور وزیر اقتصاد انجام شد؛

گروه بانک و بیمه:‌ بانک کارآفرین به همراه هفت بانک و ۲ موسسه اعتباری تفاهمنامه ۴۰ هزار میلیارد تومانی ایجاد اشتغال درسراسر کشور را با بنیاد برکت امضا کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، صبح روز سه‌شنبه در مراسمی باحضور وزیراقتصاد، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد برکت و گروه اقتصادی تدبیر و مدیران عامل هشت بانک در محل نمایشگاه دائمی دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام ، بزرگترین تفاهمنامه ایجاد اشتغال درکشور به امضا رسید.
ابتکار منحصر به فرد ستاد اجرایی فرمان امام
در این مراسم سید احسان خاندوزی وزیراقتصاد و امور دارایی گفت: تفاهم ۴۰ هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال توسط ستاد اجرایی فرمان امام یکی از ابتکارات منحصربه فرد درسال‌های اخیر است، ویژگی طرح‌های برکت، پایش مرتب ، آنلاین رسیدن تسهیلات به هدف ، پیگیری مشاغل ایجادشده و حمایت از کارآفرینان است، که موجب می شود؛ وام‌ها هدر نرود. وی افزود: ما با همکاران خود در شبکه نظام بانک‌های دولتی و خصوصی این برنامه‌ریزی را داشته و داریم که نظام مالی کشور به سمت تأمین مالی تولید و نیازهای خرد خانواده‌ها تغییر ریل دهند و تسهیلات خرد منجر به اشتغالزایی و توسعه پروژه‌های پیشران شوند نه اقدامات غیرمولد. خاندوزی تأکید کرد: تخصیص اعتبارات به مردم به واسطه نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام که ازطریق تسهیل گران خود با مردم مرتبط هستند و بعد از دریافت تسهیلات، کارآفرین را رها نمی کنند، می تواند به الگوی غالب درکشور برای تخصیص بودجه و ارائه تسهیلات تبدیل شود. وزیر اقتصاد ادامه داد: شبکه بانکی به تنهایی امکان اشتغال‌زایی در کشور را ندارد.بنابراین شبکه بانکی باید با نهادهای تخصصی که به صورت مویرگی توانایی بالایی دارند هماهنگ شده و با ایجاد پیوندهای نهادی در راه رسیدن تسهیلات به هدفمان که همان اشتغال پایدار است را ایجاد کنیم ، نباید اجازه دهیم چرخه معیوب ارایه تسهیلات به فرد برای ایجاد اشتغال غیرثابت تکرار شود. وی ادامه داد: گام بعدی باید آن باشدکه اطلس محرومیت در کشور با هم‌افزایی نظام بانکی و ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت و کمیته امداد برای افزایش اشتغال، اصلاح شده و بهبود و ارتقا پیدا کند.
اجرای تفاهم نامه در چهارصد شهرستان
در ادامه این مراسم عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: این تفاهم طی دوسال و در بیش از ۴۰۰ شهرستان اجرایی می شود. بنا داشتیم تا پایان سال ۱۴۰۱، از طریق طرح‌های خرد و کلان بخش‌های مختلف ستاد مانند برکت و تدبیر، ۳۵۰ هزار شغل را در کشور ایجاد کنیم اما با امضای این تفاهمنامه امیدواریم تا پایان سال بتوانیم شکرانه ایجاد ۴۰۰ هزارمین شغل در کشور را برگزار کنیم.
وی افزود: برهمین اساس قرار است ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از محل منابع تسهیلات بانک‌ها و آورده مردم برای اشتغال عملیاتی شود. دراین تفاهمنامه ۴۰۲ شهرستان و ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستا تحت پوشش طرح‌های اشتغالزایی قرار می‌گیرند. نوروزی ادامه داد: ۶۰ درصد این ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی درسال ۱۴۰۱ و ۴۰ درصد باقیمانده هم در سال ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد. وی با اشاره به وقوع سیل اخیر در کشور نیز گفت: بنیاد برکت حمایت ویژه‌ای از سیل زدگان خواهد داشت و درقدم اول قول دادیم ۲۰۰۰راس دام سالم بین روستاییان سیل زده توزیع کنیم. سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: با اقدامات اخیر توانسته‌ایم از ۲۰۰ هزار مهاجرت معکوس روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم.

روستاییان و افراد مستضعف از این تفاهم نامه منتفع می شوند
محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت نیز دراین مراسم گفت: امروز بزرگترین تفاهمنامه ایجاد اشتغال با بانک‌های کشور را امضا می شود.در سال جاری و سال آینده قرار است اشتغال پایدار مدنظر با رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان ایجاد شود که میلیون‌ها نفر از روستاییان و افراد مستضعف جامعه از آن نفع می‌برند.
وی تصریح کرد: افراد مدنظر برای بهره‌مندی از مفاد این تفاهمنامه توسط یک شبکه ‌متخصص شناسایی می‌شوند تا اشتغال پایدار با عملیاتی کردن بخش‌های مختلف این تفاهمنامه صورت گیرد. ترکمانه تأکید کرد: تمام پروژه‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در سامانه بنیاد که به سیستم بانکی هم متصل است به صورت به روز پایش می شود و عموم مردم می توانند با جستجوی نام شهر یا روستا تعداد پروژه‌های فعال، تسهیلات ارائه شده، نام تسهیل گر پروژه و مشخصات کامل آن را مشاهده کنید.
در پایان این مراسم تفاهمنامه ۴۰هزار میلیارد تومانی بین بنیاد برکت و مدیران عامل بانک‌های پارسیان، ملی، سپه، ملت، کارآفرین، تجارت، صادرات، مهرایران و صندوق کارآفرینی امید امضا شد.

وزیر آموزش و پرورش در نشست با مدیران مدارس همدان:

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات ساخت و مقاوم‌سازی مدارس را خیرین مدرسه‌ساز بر عهده گرفته‌اند، از مدیران مدارس خواست تا جذب خیّرین مدرسه ساز را در دستور کار خود قرار دهند. همزمان با سفر هیئت دولت به استان همدان، یوسف نوری به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در همدان حضور یافت و ضمن شرکت در نشست با مدیران مدارس استان همدان به تجلیل از خانواده شهدا و شرکت در دیدار چهره به چهره با مردم شهرستان نهاوند پرداخت. وی در نشست با مدیران مدارس نواحی یک و دو همدان، بیان کرد: برنامه‌های بسیار مهمی برای رفع محرومیت و فرسودگی مدارس در نظر گرفته شده است که یکی از این فعالیت‌ها، تشکیل قرارگاه جهادی عملیاتی «عدالت تربیتی» و «نصیب آموزشی برابر» است و در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبار مقاوم‌سازی مدارس اعتبارات استانی است و بخش دیگر هم با کمک خیّرین مدرسه ساز است، لذا انتظار می‌رود مدیران مدارس جذب خیّرین مدرسه‌ساز را در دستور کار خود قرار دهند. وزیر آموزش‌و‌پرورش اضافه کرد: سفر‌های استانی می‌تواند بسیاری از مشکلات ساختمان و تجهیزات مدارس را کم ‌کند و تاکنون بیش از چند برابر بودجه سنواتی آموزش‌و‌پرورش استان‌ها، در سفرهای رئیس جمهور به آن ها بودجه تخصیص یافته است. نوری درباره قانون رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: آئین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان در خرداد ماه به تصویب هیأت دولت رسید و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به آیین نامه اجرایی ۱۰ ایراد گرفت که ۹ ایراد آن در جلسات گذشته هیات دولت رفع شده است و یک ایراد باقی مانده در جلسه یکشنبه آینده هیات دولت طرح و بررسی می‌شود.
دیدار با مردم شهرستان نهاوند
نوری با حضور در میز خدمت فرمانداری شهرستان نهاوند به صورت چهره به چهره با جمعی از مردم این شهرستان دیدار کرد.
وی در این دیدارها ضمن اطلاع از مشکلات و دغدغه‌های مردم دستورات لازم را در خصوص رفع آنها صادر کرد.
تجلیل از خانواده‌ شهدا
وزیر آموزش و پرورش ضمن دیدار از خانواده‌های شهیدان حاجی‌بابایی، گفت: حضور در جمع خانواده‌های معظم شهدا افتخاری برای ما مسوولین است و انگیزه ما را برای خدمت به جامعه مضاعف می‌کند. گفتنی است در این دیدار که مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان، معاونین پرورشی و سواد آموزی و رییس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش استان نیز حضور داشتند، از خانواده این شهیدان گرانقدر تجلیل به عمل آمد.