مشارکت برای ارتقای کیفیت آموزشی اردبیل

اردبیل- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همدلی و مشارکت مادی و معنوی تمامی نهادها برای ارتقای کیفیت آموزشی در سطح استان اردبیل نیاز است. محمود مشکی در جلسه بررسی وضعیت آموزشی در استان اردبیل اظهار کرد: همدلی و مشارکت مادی و معنوی تمامی نهادها برای ارتقای کیفیت آموزشی در سطح استان اردبیل نیاز است. وی افزود: برای بالفعل کردن استعدادهای بالقوه فرزندانمان بستر مناسب و خانه دوم خوب لازم هست که برای ایجاد این بستر خوب برای تربیت نیازمند توجه ویژه تمامی اقشار جامعه به ویژه مسئولان تصمیم گیر در استان هستیم. معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: برای اجرای مطلوب سند تحول قدم اول آن است که والدین جامعه و خانه و مدرسه را نسبت به پیچیدگی تربیت کودک و نوجوان در جامعه امروزی حساس کنیم که این امر با گفتمان سازی و مشارکت تمامی نهادها محقق خواهد شد. مشکی ادامه داد: مدرسه مدل کوچکی از جامعه بوده تمام جریان‌های تعلیم و تربیتی باید منجر به ایجاد مهارت‌های زندگی دانش آموزان گردد. برای اجرای بهتر سند تحول نیازمند زمینه سازی مناسب فضای‌های آموزشی مناسب، نیروی انسانی توانمند و همراهی و جریان سازی تمامی ذی‌نفعان هستیم.

 

ایجاد تحرک اساسی در میز صادراتی ارمنستان

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی بر ضرورت ایجاد تحرک اساسی در میزهای تجاری برای تسهیل در بخش صادرات با ارمنستان تاکید کرد. صابر پرنیان در جلسه میز صادراتی ارمنستان با حضور نمایندگان بخش خصوصی و اعضای میز صادراتی ارمنستان اظهار کرد: مسائل مختلف گمرکی، متولیان بخش صادرات، اتاق بازرگانی و ارتباط مناسب بین فعالان اقتصادی و تصمیم‌گیرندگان این بخش از جمله عوامل مؤثر در موضوع صادرات است.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی باید پرچم‌دار توسعه صادرات استان باشد، افزود: در تولید مشکلی نداریم و کیفیت و قیمت محصولات ما رقابت‌پذیری بالایی دارد، بنابراین باید بستر مناسب را برای توسعه صادرات فراهم کنیم. پرنیان، ایجاد تحول اساسی در میزهای تجاری را ضروری دانست و گفت: با رفع موانع و مشکلات باید به سمت توسعه صادرات حرکت کنیم. وی تصریح کرد: با توجه به روابط خوب سیاسی و دیپلماتیک ایران و روسیه، باید از این فرصت بهره‌مند شویم. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بالای اقتصادی استان متذکر شد: بخش خصوصی پرچم‌دار حوزه اقتصادی است در این زمینه باید مسائل و مشکلات احصا و با جدیت بر طرف شود. پرنیان ادامه داد: برای ما تولیدات استان مهم است، باید بررسی شود که تولیدات استان به کدام سمت حرکت می‌کند.

دوره‌های مهارت آموزی و فنی
در دانشگاه‌ها و مدارس البرز برگزار شود
البرز - استاندار البرز با بیان اینکه مدیران استان با تلاش جهادی درصدد کاهش نرخ بیکاری باشند، گفت: دوره‌های مهارت آموزی و فنی در دانشگاه‌ها و مدارس البرز برگزار شود.
مجتبی عبداللهی در کارگروه اشتغال استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه امسال پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی، مسئولیت خطیری را بر عهده داریم، افزود: انتظار می‌رود که با عزم و اراده‌ای قوی و با تبعیت از سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم، اشتغالزایی در استان به صورت جهادی دنبال شود.
وی افزود: البرز ظرفیت‌های فراوانی برای ایجاد اشتغال دارد چراکه اکنون در تمامی شهرک‌های صنعتی استان به دلیل پویایی و تحرک در تولید و صنعت، نیاز به نیروی کار است.
عبداللهی گفت: ادارات کل کار و رفاه اجتماعی، صمت و مجموعه شهرک‌های صنعتی استان باید تدبیری اتخاذ کنند تا متقاضیان اشتغال به واحدهای تولیدی و صنعتی استان معرفی شوند.
وی افزود: همچنین باید رفع موانع و تسهیل امور تولید کنندگان و صنعتگران را با اهتمام ویژه ای دنبال کنیم تا بستر مناسبی برای جذب نیروی کار و پرداخت حقوق فراهم شود.
استاندار البرز گفت: شهرک‌های صنعتی بویژه در شهرستان اشتهارد به امکاناتی همچون حمل و نقل مناسب و محلی جهت اسکان کارکنان نیاز دارند که این امکانات باید با نگاه ویژه ای مهیا شود.
وی افزود: ضرورت دارد که مدیران استان طی همکاری و تعاملی ویژه در مسیر کاهش نرخ بیکاری استان اقدام کنند.
عبداللهی گفت: از سوی دیگر انتظار می‌رود که مدارس و دانشگاه‌ها با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی، فارغ التحصیلان را بعنوان نیروهای ماهر به بازار کار معرفی کنند.

تنها ۱۷ میلیون متر مکعب آب
به سدهای حوزه کارون اضافه شد
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: بارش های اخیر بیشتر در شرق استان بود و سد های حوزه کارون همچنان به میزان ۴ میلیارد متر مکعب خالی هستند.
به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ عباس صدریان فر در گفتگو با صدا و سیما واحد مرکزی آبادان گفت: تاکنون ۵۲ میلیون متر مکعب آب بسمت آبادان و خرمشهر رها سازی شده است.
وی‌افزود: طبق هماهنگی های صورت گرفته با وزیر محترم نیرو در صورتی که نیاز باشد تا پایان شهریورماه موج‌های دیگری نیز جهت پایداری شرایط آبی در آبادان و خرمشهر رها سازی خواهد شد لذا جای نگرانی برای نخلداران و کشاورزان در این دو شهرستان وجود ندارد.
مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در خصوص بارش های موسمی مانسون بیان کرد: بارش های اخیر بیشتر در شرق استان بود و سد های حوزه کارون همچنان به میزان ۴میلیارد متر مکعب خالی هستند.
گفتنی است در بارش های موسمی مانسون در چند روز گذشته تنها ۱۷ میلیون متر مکعب آب به سدهای حوزه کارون اضافه شده است.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۳۵ پروژه عمرانی
در استان بوشهر
بوشهر- دبیر ستاد هفته دولت در استان بوشهر از افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۳۵ پروژه عمرانی در استان بوشهر طی هفته دولت خبر داد.
رقیه زنگنه نژاد در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: دوم تا هشتم شهریور ماه هر سال همزمان با سالروز شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت نام‌گذاری شده است.
وی اضافه کرد: از نیمه دوم مردادماه تا روزهای منتهی به هفته دولت مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران شهرستان‌های استان بوشهر برای برگزاری هرچه بهتر بزرگداشت این هفته هم افزایی و تعامل داشته باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر و دبیر ستاد هفته دولت در این استان تاکید کرد: مدیران از ظرفیت بسیار خوب روابط عمومی‌ها که در اختیار آنها است برای اطلاع رسانی و معرفی اقدامات انجام شده در یکسال اخیر به مردم استفاده کنند.
زنگنه‌نژاد با یادآوری اینکه امسال در پایان نخستین سال فعالیت دولت مردمی آیت‌الله رئیسی هفته دولت گرامی‌داشته می‌شود، گفت: رئیس جمهور بر لزوم اطلاع رسانی و گزارش دادن به مردم تاکید فراوانی دارند و دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی بخوبی در این مسیر استفاده کنند.
علاوه بر این تاکنون افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۱ پروژه اقتصادی و سرمایه‌گذاری به دبیرخانه بزرگداشت هفته دولت اعلام شده است که انتظار می‌رود به واسطه این پروژه‌ها چهار هزار و ۳۰۰ شغل در این استان ایجاد شود

بنادر مازندران با ۳۰ درصد ظرفیت فعال هستند
ساری-استاندار مازندران با اشاره به هدفگذاری پنج میلیارد دلاری کالاهای صادراتی در استان گفت: در حال حاضر بنادر استان با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند.
سید محمود حسینی پور در نشست با فعالان اقتصادی استان با اشاره به هدفگذاری پنج میلیارد دلاری صادرات کالا از استان طی دوره زمانی دو ساله اظهار داشت: ظرفیت صادراتی استان بالا و بی حد وحصر است و نباید به اعداد وارقام افزایش صادرات کالا طی ماه‌های گذشته دلخوش بود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت:

همدان- سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: منابع تامین آب مورد نیاز شهرستان همدان محدود است و اکنون حجم ذخیره آب سد اکباتان به ۳.۵ میلیون متر مکعب رسیده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان محمد ضروری در آئین تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، گفت: در ۲ سال گذشته میزان بارش نزولات آسمانی در استان همدان به شدت کاهش یافته و خشکسالی اخیر استان، در ۴۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.
وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی منابع آب شهر همدان محدود است، اظهار کرد: شهرستان‌های نیمه جنوبی استان مشکلی برای تأمین آب ندارند و بر اساس برنامه‌ریزی ها، آب مورد نیاز آن‌ها تأمین شده است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان تصریح کرد: شهرستان ملایر به واسطه داشتن سد کلان، تصفیه‌خانه، خط انتقال و شبکه آب زیرزمینی، مشکلی در تأمین آب ندارد.
وی ادامه داد: شهر همدان با وجود بهره‌برداری از همه ظرفیت‌های موجود با خشکسالی شدید مواجه شده است و سطح منابع آب زیرزمینی نیز به شدت کاهش یافته است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تاکید کرد: برای تأمین آب مورد نیاز مردم، اکنون در دشت همدان-بهار از طریق چاه‌ها با ظرفیت برداشت ۳۷۰ لیتر در ثانیه آب برداشت می‌شود. وی با اشاره به اینکه ظرفیت نهایی برداشت از این چاه‌ها به ۷۰۰ لیتر در ثانیه هم می‌رسد، افزود: این مقدار برداشت نیز نیاز آب همدان را بر طرف نمی‌کند.
ضروری سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: آب مورد نیاز آشامیدن مردم همدان نزدیک به ۲ هزار لیتر در ثانیه است که اکنون یک هزار و ۲۰۰ لیتر از آن، از طریق سد اکباتان تأمین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سد اکباتان اکنون ۳‌.۵ میلیون متر مکعب آب دارد، اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آب‌های زیر زمینی، تنها راه برای تأمین آب مورد نیاز این شهر، تأمین آب از طریق طرح آبرسانی به همدان است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به همدان از سال ۱۳۸۳ تصویب و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبارات خوبی به این طرح اختصاص یافت و سرعت اجرای آن شتاب گرفته است.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح در هفت سال گذشته تقریباً متوقف شده بود و از ۱۷ فروردین ماه امسال پروژه با سرعت خوبی کار می‌کند.
ضروری با اشاره به سفر رئیس جمهور در هفته گذشته به استان همدان، افزود: رئیس جمهور، استاندار و وزیر نیرو، پروژه آبرسانی به همدان را یکی از مهمترین طرح‌های عمرانی مورد بررسی استان همدان در این سفر عنوان و بر اجرای سریع آن تاکید کردند.
وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش همه جانبه و فعالیت دوچندان کارگاه‌های عمرانی این طرح، در زمانی که مقرر شده، به بهره برداری برسد.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان تاکید کرد: طرح‌های آبرسانی به شهرها و روستاهای کشور با نام جهاد آبرسانی در سطح کشور اجرا می‌شود و دانش و تجارب نیروهای بازنشسته کمک زیادی به تسریع این فرایند خواهد کرد.
ضروری سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با قدردانی از تلاش‌های نیروهای بازنشسته این شرکت گفت: پیشنهاد می‌شود با تشکیل اتاق فکر، از تجربیات بازنشستگان برای خدمت رسانی بهتر به مردم استان استفاده شود.

شهرکرد - مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: طی ماه‌های اخیر با همت دستگاه‌های اجرایی مرتبط زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۱۶ شهر استان تامین شد.
حسین علی مقصودی گفت: با تلاش‌های انجام گرفته زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای شهرکرد، بروجن، اردل، چلگرد، شلمزار، فرادنبه، گهرو، هفشجان، سورشجان، سامان، فرخشهر، گندمان، سفیددشت، وردنجان، نقنه و بن تأمین شده است و فرایند اجرای طرح در حال انجام است. وی ادامه داد: در شهرهای لردگان، فارسان، شهرکیان، بلداجی و طاقانک نیز فرایند تأمین زمین در حال انجام است به‌طوری‌که در شهر فارسان برای ۵۰ درصد متقاضیان تأیید نهایی، زمین تأمین شده است. مقصودی اضافه کرد: برای سایر شهرهای استان که شامل شهرهای کوچک است نیز تاکنون زمین تأمین نشده و از آنجاکه تعداد متقاضیان در این شهرها به حد نصاب نرسیده می‌توان از ظرفیت خودمالکی استفاده کرد. مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از ثبت‌نام ۸۱ هزار و ۷۰۵ نفر در طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن استان در ۶ مرحله خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۸ هزار و ۷۲۰ نفر شرایط اولیه داشتند، اما در نهایت ۲۹ هزار و ۵۴۴ نفر تأیید نهایی شدند و تاکنون برای ۲۲ هزار و ۸۰۳ نفر پرونده تشکیل شده و ۱۷ هزار و ۳۲۴ نفر نیز افتتاح حساب کرده و آورد اولیه را واریز کرده‌اند.
مقصودی با بیان اینکه طی چهار سال باید ۴۰ هزار و ۹۲۷ واحد مسکونی در شهرهای استان احداث شود، خاطرنشان کرد: سهمیه سالانه استان احداث ۱۰ هزار و ۲۳۲ واحد مسکونی است.
وی افزود: بر این اساس سالانه باید در شهرهای شهرستان اردل ۳۲۴ واحد، در شهرستان بروجن یک هزار و ۷۴۱ واحد، شهرستان بن ۳۴۱ واحد، شهرستان سامان ۲۶۷ واحد، شهرستان شهرکرد چهار هزار و ۶۵۳ واحد، شهرستان فارسان یک هزار و ۳۸۳ واحد، شهرستان کوهرنگ ۱۰۴ واحد، شهرستان کیار ۴۵۴ واحد و شهرستان لردگان و خانمیرزا ۹۶۲ واحد مسکن احداث شود این در حالیست که تعداد متقاضیان تأیید شده بیش از این سهمیه است و این موضوع وظیفه مسئولان را دوچندان کرده است

قم - استاندار قم گفت: تصمیم برای تکمیل پروژه های مونوریل، مترو و فرودگاه قم در مرکز گرفته شده و بخشی از آن نیز تا پایان سال انجام می شود.
سید محمد تقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری استان قم با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: این روزها شاهد حضور گسترده جوانان و نوجوانان و آحاد جامعه در مراسم‌های عزاداری دهه اول ماه محرم هستیم و انتظار می‌رود نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی نیز به صورت باشکوه برگزار شود.
استاندار قم، افزود: امر به معروف و نهی از منکر نیز می‌بایست در جامعه حاکم باشد و مسئولین بیش از مردم باید به این مقوله توجه کنند و با مردم برخورد مناسبی داشته باشند و الزامات خدمتگزاری را رعایت کنند.
شاهچراغی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت ابراز داشت: ستاد هفته دولت در استان قم تشکیل شد و باید اقدامات صورت گرفته دولت سیزدهم در این مدت از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی شود.
وی عنوان داشت: به بهانه هفته دولت نباید افتتاح‌های زودهنگام رخ دهد و هیچ پروژه‌ای که کامل نشده نباید افتتاح شود و مسئولین دستگاه‌ها فقط آن پروژه‌هایی که به اتمام رسیده است را در دستور افتتاح قرار دهند.
استاندار قم، در ادامه ابراز داشت: در راستای سفر رئیس جمهور به استان قم ۳۰ کلان پروژه در قم شناسایی شد و برای حل مشکلات آنان جلسات بسیاری در استان و مرکز برگزار شده است.
شاهچراغی در خصوص پروژه فرودگاه قم نیز بیان داشت: فرودگاه مباحثی دارد که از گذشته بوده است و جلسات متعددی در تهران برگزار شده و مجموعه‌هایی برای تکمیل فرودگاه اعلام آمادگی کردند اما اولویت ما با سرمایه گذار اولیه است.
استاندار قم، با انتقاد از عملکرد مسئولین سابق استان ابراز داشت: پروژه‌ها در گذشته نظام مسائل پیچیده‌ای داشتند که علت عمده آن سهل انگاری و کاهلی بوده؛ به گونه‌ای که بخشی‌هایی از قراردادها، ضوابط حقوقی و قانونی درستی ندارند.
وی افزود: پروژه‌های فرودگاه، مترو و مونوریل اجرایی خواهد شد و تکمیل آنها قطعی است که در سال جاری نیز بخش زیادی از این پروژه انجام می‌پذیرد.

علی کیوانی-شهریار، مدیرآبفای شهریار گفت: برداشت های بی رویه و غیر اصولی از آب های زیرزمینی باعث افت آب های زیرزمینی تا عمق۲۵۰ متر شده ودر نتیجه دشت شهریار خالی از آب شده است.
یوسف قهرمانی مدیرابفای شهریار افزود: هم اکنون ۱۳۶۲ لیتر آب در ثانیه از ۶۷ حلقه چاه موجود، آب شرب مردم شهریاررا تامین می کند که این میزان آب بسیار بالاتر از الگوی مصرف است و باید شهروندان درمصرف آب صرفه جویی کنند. وی اضافه کرد: متاسفانه قبض صادره مصرفی ۲۱هزارمشترک از ۳۱ هزار مشترک بالاتر از الگوی مصرف را نشان می دهد که لازم است شهروندا ن در این خصوص همکاری بیشتری نمایند تا با قطعی وبی آبی مواجه نشویم.
قهرمانی با اشاره به ضرورت احداث مخازن ذخیره جدید آب گفت : هم اکنون۳۸ حلقه چاه به طور مستقیم به شبکه توزیع آب شهری وصل است که برای مواجه با شرایط بحرانی و اضطراری ،احداث مخازن جدید را ضروری می کند.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ و صیانت و مدیریت منابع آبی گفت:« برداشت بی رویه آب های زیرزمینی علاوه بر این که هزینه استخراج آب را بالا می برد کیفیت آب را پایین اورده وموجب فرونشست ۳۰سانتی متری سالانه زمین در دشت شهریار هم شده که این هشدار جدی برای مردم و متولیان حوزه آب و خاک است. در حال حاضر ۹۰درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود که با شیوه آبیاری غرقابی وغیراصولی بسیاری از این منابع ابی ارزشمند و حیاتی هدر می رود
در حالی که بخش صنعت با مصرف آب کمتر ۲۰برابر کشاورزی ظرفیت اشتغالزایی دارد.قهرمانی افزود: هم اکنون در شهریار روزانه ۱۵۰۰مترمکعب پساب تصفیه شده تولید واز طریق شبکه جمع آوری می شود و این آمادگی در امور
آب و فاضلاب وجود دارد که این پساب با امضاء تفاهم نامه ای
برای آبیاری فضای سبز و کشاورزی به شهرداری ها و بخش کشاورزی وباغات واگذار شود».

با اعلام نياز و همكاري مديريت توليد و راهبري پژوهش و فنآوري، قرارداد پژوهشي با عنوان "طراحي و ساخت پايلوت نم‌زدايي گاز طبيعي و ايجاد بسته نرم افزاري به منظور بررسي فني عملكرد جاذب هاي صنعتي" في مابین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دانشگاه صنعت نفت به امضا رسيد.
به گزارش روابط عمومی، مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب با اعلام اين خبر توضيح داد: دستيابي به دانش طراحي و ساخت اين پايلوت با استانداردهاي صنعتي، مطابق فرآيند موجود يكي از كارخانجات نم زدايي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب با هدف بررسي و پايش عملكرد جاذب هاي صنعتي توليدي براي اولين بار در كشور در اين قرارداد پژوهشي توسعه خواهد يافت. مهندس عليرضا دانشي افزود: با توجه به فرآيند جذب سطحي در عمليات مهم نم زدايي، توسعه و ساخت پايلوتي مخصوص براي تست و ارزيابي جاذب هاي صنعتي مورد نياز عمليات هاي مهندسي اين شركت بوده و بر همين اساس مي توان شرايط مختلف عملياتي (شامل عمليات جذب و احيا) مانند سرعت و جريان گاز، دما و فشارهاي جذب و احيا و غيره را براي جاذب هاي صنعتي پيشنهادي تست و ارزیابی نمود و بالطبع از هزينه هاي هنگفت تعويض جاذب يا تعليق فعاليت هاي واحدهاي عملياتي، تنها با صرف مدت زمان محدود و كوتاه، جلوگيري كرد. رئيس پژوهش و فناوري شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب نيز با تاكيد بر اين موضوع كه اساس برنامه هاي پيش رو در پژوهش و فناوري، نگاه تحول آفرين در بستر نقشه راهبردي فناورانه و ضرورت ارتباط مستقيم كليه فعاليت هاي پژوهشي با ماموريت اصلي سازمان و گره زدن به امر توليد است اضافه نمود: برنامه ريزي بر اساس اجراي پايلوت هاي فنآورانه، ساخت، بومي سازي و توسعه فناوري و دانش فني در كليه سطوح و برمبناي نيازهاي فناورانه و چالش هاي موجود سازمان در دستور كار پژوهش و فنآوري مناطق نفتخيز قرار گرفته كه در همين راستا انعقاد قراردادهاي پژوهشي، پژوهانه و فرصت مطالعاتي بر مبناي نياز سازمان با مراكز دانش بنيان و دانشگاه ها در دست اقدام و پيگيري مي باشد. دكتر محمدگلستان‌باغ با اشاره به قراردادپژوهشي اخير، ضمن ضروري دانستن وجود پايلوت بررسي تجاري و تست عملكرد جاذب هاي سطحي توليد شده، شبيه سازي فرآيند در ارزيابي عملكرد واحد نم زدا، طراحي پايلوت نم زداي گاز طبيعي، توليد مدارك مهندسي ساخت پايلوت نم زدا و تهيه بستر شبيه ساز منطبق بر ارزيابي عملكرد پايلوت و واحد صنعتي را از مهم ترين مراحل اين قرارداد پژوهشي دانست و اضافه نمود: دستآورد اين پروژه در كليه شركت هاي بهره بردار صنعت نفت، گاز و پتروشيمي قابل توسعه و استفاده خواهد بود. همچنين ساخت و توسعه اين پايلوت امكان پايش و بهينه سازي آنلاين فرآيند از قبيل كاهش دفعات جذب و احيا و كاهش مصرف انرژي را ممكن خواهد ساخت. شايان ذكر است این پروژه با هدف طراحی و ساخت پایلوت نمزدایی گاز طبیعی به منظور بررسي فني عملكرد جاذب هاي صنعتي توسط مدیریت تولید اعلام نیاز و با راهبری و پيگيري مجموعه پژوهش و فناوری شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب منجر به انعقاد قرارداد با دانشگاه صنعت نفت گردید.