بانک دی متحول می‌شود

مدیرعامل بانک دی گفت: همان طور که کار جهادی به برگزاری دو مجمع مهم و سخت اما شیرین و موفق طی ۵۰ روز انجامید، ادامه مسیر بانک نیز با همین روحیه و تلاش شبانه روزی به کاهش زیان انباشته، وصول مطالبات معوق، سوددهی و در نهایت تحولی بنیادین منتهی خواهد شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک دی، علیرضا قیطاسی در جمع معاونان، مدیران ارشد و مدیران عامل شرکت های تابعه این بانک با قدردانی از همه تلاش هایی که باعث شد مجمع عمومی عادی سالیانه ۱۴۰۰ بانک در مهلت قانونی برگزار شود، اظهار کرد: در این مجمع نه تنها به همه سوالات سهامداران پاسخ داده شد، بلکه به خوبی مشخص شد بانک دی ظرفیت حل همه مسائل و مشکلات خود را با اتکا به توان داخلی دارد.
وی تشکیل کارگروه های متعدد و متنوع برای حل مسائل داخلی بانک، یک ضرورت دانست و اعلام کرد در مسیر تحولی بانک اقدامات این کارگروه ها می تواند اثر گذار باشد
مدیرعامل بانک دی با تاکید بر این که همه ارکان بانک باید برای ارتقای جایگاه بانک تلاش مضاعف کنند ادامه داد: با برگزاری موفق مجامع اخیر، اکنون این توقع از بانک ایجاد شده که مشکلات دیرینه را نیز با سرعت و دقت حل کند، بنابراین بانک باید با حداکثر توان، مسیر خود را ادامه دهد.

 

مزیت بانک توسعه تعاون در ارائه خدمات به واحدهای صنعتی اثبات شده است

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در دیدارهایی با مدیران واحدهای معتبر صنعتی استان کرمان بر مزیت بانک در ارائه خدمات به واحدهای صنعتی تاکید ورزید.
امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون در بازدید از مجتمع ذوب آهن و نورد کرمان اظهار داشت: حدود 54 درصد تسهیلات بانک در بخش صنعت و معدن پرداخت شده است.
به گزارش روزنامه تجارت، عصارزاده با اشاره به عملکرد بانک در طرح‌های مهم ملی گفت: بانک توسعه تعاون عهده‌دار پرداخت تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه و اشتغال پایدار روستایی و عشایری به ویژه در بخش‌های صنعت و معدن بوده است و تامین مالی بسیاری از پروژه‌های صنعتی و معدنی در کشور با تامین مالی بانک صورت گرفته است.
وی افزود: مزیت بانک توسعه تعاون صرفا معطوف به پرداخت تسهیلات نیست، بلکه بانک با صدور ضمانت‌نامه‌های مختلف و صدور اعتبار اسنادی می‌تواند تسهیل‌گر بسیاری از مناسبات اقتصادی واحدهای صنعتی و تولیدی باشد. عصارزاده با استماع درخواست مدیران مجتمع ذوب‌آهن و نورد کرمان، آمادگی بانک در راستای صدور ضمانت‌نامه و ال‌سی را برای این شرکت اعلام نمود.

اهدای تندیس زرین مدیر موفق ملی به مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو
از مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره بیمه تجارت‌نو در سومین اجلاس سراسری تجلیل از مدیران موفق ملی در انقلاب صنعتی چهارم تقدیر شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومی بیمه تجارت‌نو ؛ دکتر نیما نوراللهی مدیرعامل جوان بیمه تجارت‌نو برگزیده تندیس زرین مدیر موفق ملی در سومین اجلاس سراسری تجلیل از مدیران موفق ملی در انقلاب صنعتی چهارم با رویکرد بررسی واحدهای موفق در حوزه مشتری مداری، کیفیت و بهره وری شد . این اجلاس سراسری در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما ۱۲مردادماه سال جاری با حمایت وزارت نفت، وزارت صنعت،معدن و تجارت و وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و با حضور برترین برندهای صنعتی کشور برگزارشد .

کسب رتبه نخست در "خدمات بانکی حضوری" مایه افتخار ماست
بانک پاسارگاد در نهمین جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان، ضمن کسب موفقیت در تمام بخش‌های نظرسنجی، رتبه نخست بانک محبوب را در گروه "خدمات بانکداری حضوری" از آن خود کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از راحله شهرابی مدیر امور حوزه راهبری و روابط عمومی بانک پاسارگاد، این بانک با اتکا بر فرهنگ غنی پاسارگادی و توجه مستمر بر شناسایی و رفع نیاز مشتریان نظام بانکی و با تکیه بر دانش جوانان کشورمان، همواره در راستای کمک به توسعه کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، آموزشی و... اقدامات ارزنده‌ای را انجام داده است. بانک پاسارگاد با گذر از شعار "حق با مشتری است" و عینیت بخشیدن به باور "مشتری ذات بانک است" توانسته در ارائه خدمات گسترده بانکی موفق عمل کند و رضایت و احترام به مشتریان را همواره سرلوحه کار خود قرار دهد. کسب رتبه نخست" خدمات بانکی حضوری" به انتخاب مردم عزیز کشورمان و مخاطبین محترم نظام بانکی، نشان از اعتماد و رضایت قلبی مشتریان از خدمات این بانک دارد.
جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان که هرساله توسط انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان به صورت نظرسنجی عمومی برگزار می‌گردد، در سال جاری نیز طبق روال هشت سال گذشته، انتخاب برند محبوب را به عهده مخاطبان و استفاده‌کنندگان کالاها و خدمات گذاشت و بدین ترتیب، مصرف‌کنندگان بر اساس تجربه دریافت خدمات و استفاده از محصولات نسبت به درج نظرات خود در مورد نام‌های تجاری اقدام کردند.

مجمع عمومی عادی سالانه (نوبت دوم) بانک سینا با حضور حداکثر سهامداران برگزار شد

گروه بانک و بیمه: مجمع عمومی عادی سالانه (نوبت دوم) بانک سینا ساعت 10 روز پنج‌شنبه 13 مردادماه سال جاری با حضور حداکثری سهامداران و با مجوز بانک مرکزی و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در هتل المپیک تهران برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت؛ این مراسم که با حضور دارندگان بیش از ۷۶ درصد سهام (حضوری و آنلاین از طریق وب‌سایت بانک به نشانی www.sinabank.ir) و با حضور معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد به عنوان نماینده دولت، معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد، مدیرکل مجامع بنیاد، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضای هیئت‌مدیره، معاونان مدیرعامل، مدیران بانک و سهامداران برگزار شد، صورت‌های مالی منتهی به اسفندماه سال 1400 بانک مطرح و به تصویب رسید. در ابتدای این جلسه گزارش عملکرد سالانه توسط سرپرست بانک سینا تشریح شد. غلامرضا فتحعلی در سخنانی گفت: بانک سینا با یک برنامه‌ریزی مدون و در چارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی، در پرداخت تسهیلات در سال 1400 حدود 49 درصد رشد داشته است. در این سال حدود 387 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این رقم در سال قبل از آن 259 هزار میلیارد ریال بوده است. وی اظهار داشت: بانک سینا در پایان اسفندماه سال 1400 شاهد رشد 42 درصدی منابع بوده است و به این ترتیب منابع بانک در پایان سال 1400 به بیش از 467 هزار میلیارد ریال رسید. همچنین بانک سینا با انجام اقداماتی نظیر اصلاح ترکیب منابع، گام‌های مؤثری در جهت کاهش قیمت تمام‌شده پول برداشته است به نحوی که قیمت تمام‌شده پول از ۱۶.۸۹ درصد در پایان سال 99 به ۱۶.۴۸ درصد در پایان اسفندماه سال 1400 کاهش یافت. وی تصریح کرد: بانک سینا به منظور حمایت از ‎شرکت های دانش‌بنیان نیز تا پایان سال 1400 با اعطای پنج هزار و 448 میلیارد ریال تسهیلات و بیش از 3 هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای این شرکت‌ها، گام‌های مؤثری در جهت حمایت از تولید و اشتغال‌آفرینی این شرکت‌ها برداشته است. به گفته فتحعلی، بانک سینا با کاهش 2 درصدی نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات از ۴.۵ درصد در پایان سال 99 به ۲.۵ درصد در پایان اسفندماه 1400، توانست موفقیت چشمگیری را در راستای بهبود وضعیت ریسک اعتباری به ثبت برساند.
وی تصریح کرد: بانک سینا در پایان سال 1400 با کسب مبلغ هفت هزار و 298 میلیارد ریال سود خالص، توانست به میزان 51 درصد نسبت به سال قبل از آن، سود خالص خود را افزایش دهد و ان‌شاءالله با اتخاذ تصمیمات و اقدامات صحیح، سودآوری خود را در سال 1401 نیز تداوم خواهد بخشید.
سرپرست بانک سینا خاطرنشان ساخت: این بانک با رعایت ضوابط و بخشنامه‌های بانک مرکزی، یکی از شفاف‌ترین بانک‌های کشور از منظر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی انتخاب شده است.
وی با اشاره به عملکرد رو به رشد این بانک در بیشتر شاخص‌ها گفت: تیم مدیریتی بانک تمام تلاش خود را برای تأمین رضایت هر چه بیشتر سهامداران به کار خواهد بست.
در این مجمع، پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های مالی منتهی به اسفند سال 1400 مطرح و به تصویب سهامداران رسید. همچنین مجمع با تقسیم سود به مبلغ ۲۹ ریال به ازای هر سهم و مجموعاً ۷۲۹ میلیارد ریال موافقت کرد. با رأی سهامداران، روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های بانک انتخاب شدند.

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک پارسیان برای بررسی عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 1400 صبح روز پنج شنبه،13 مردادماه سال جاری با حضور بیش از 78 درصد سهامداران برگزار و به صورت آنلاین نیز از طریق سایت بانک پخش شد و صورت های مالی بانک با رای اکثریت سهامداران به تصویب رسید.
به گزارش روزنامه تجارت؛ در این مجمع، بر اساس مفاد اساسنامه و تایید سهامداران، هیات رئیسه با ترکیب آقایان مصطفی ضرغامی عضو هیات مدیره بانک به عنوان رییس مجمع، احمد رویایی و محسن رحیمی ، نمایندگان سهامداران عمده به عنوان ناظرین و مسعود بیرمی به عنوان دبیر جلسه و نماینده سازمان بورس در جایگاه حضور یافتند.
در ادامه با دعوت هیات رییسه، دکترکورش پرویزیان مدیرعامل بانک، گزارش مستدل و مبسوطی از عملکرد بانک در سال 1400 را برای حاضران به طور شفاف و کامل ارایه کرد و به سؤالات سهامداران نیز پاسخ داده‌شد.

با واریز ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب کشاورزان گندمکار سراسر کشور، مجموع واریزی به حساب گندمکاران به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)، با اعلام اینکه پول محصول کشاورزی خریداری شده از کشاورزان به محض تأمین بلافاصله به حساب این عزیزان واریز می‌شود، از پرداخت بخش دیگری از مطالبات گندمکاران به مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان دیگر خبر داد. بر اساس این گزارش، از آغاز فصل خرید تضمینی گندم در چهارم فروردین تاکنون، افزون ۶ میلیون و ۴۲۹ هزار تن گندم به ارزش بیش از ۷۴ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان از گندم‌کاران سراسر کشور خریداری شده که بیش از ۵۹ هزار و ۳۰۴ میلیارد تومان و به عبارتی ۸۲ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

توافق روسیه و اوکراین فعلا نتوانسته کارنامه قابل قبولی درکاهش قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی داشته باشد و امروز نیز قیمت گندم، خوراک دام، قهوه، پنبه کاهش قیمت داشتند. با اینکه امیدواری می‌رفت که با توافق روسیه و اوکراین قیمت کالاهای اساسی به شدت کاهش یابد اما این امیدواری دوام زیادی نداشت و بیش از یک روز ادامه نیافت. تنها در روز اول توافق در هفته گذشته بود که قیمت گندم در بازارهای جهانی بیش از 46 دلار کاهش یافت اما پس از آن با قیمت‌ها در بازار کاهش ندارد بلکه امروز با افزایش شدید قیمت هم مواجه است. پس از توافق روسیه و اوکراین یک محموله ذرت به لبنان رفت اما فعلا محموله جدیدی صادر نشده است و همین عاملی شده تا قیمت کالاهای اساسی از جمله گندم در بازارهای جهانی افزایش دوباره یابد.

تلفات دام‌سبک استان
‌تهران به ۵۰۰ راس رسید
مدیرکل دامپزشکی دامپزشکی استان‌ تهران گفت: در وقوع سیل های اخیر ۵۰۰ راس دام‌سبک در استان تهران تلف شد. مسعود محمدیان گفت: همزمان با وقوع سیل و هشدارهای هواشناسی همکاران جلسه ای تشکیل دادند که‌ پس از تقسیم کار مدیریت بحران در مناطق سیل خیز مستقر شدند و در کنار سایر دستگاه ها کار خود برای اقدامات اولیه همچون دفع بهداشتی و ضدعفونی منطقه را آغاز کردند. به گفته او، بنابر آخرین آمار در وقوع سیل های اخیر در شهرستان های تهران، دماوند و فیروزکوه ۵۰۰ راس دام سبک تلف شد، همچنین تعدادی از کندوهای عسل تخریب، ۹ واحد شیلاتی و چند واحد دامداری هم آسیب دیدند که قرار شد جمع بندی نهایی توسط معاونت امور دام جهاد کشاورزی استان انجام و به ستاد بحران ابلاغ شود.

هشدار بارش باران و وزش
باد به کشاورزان و دامداران
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به وزش باد و بارش باران به کشاورزان و دامداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی‌را جدی بگیرند. غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان لایروبی و پاکسازی مسیر آب ورودی به مزارع تابستانه و استفاده از بادشکن های موقتی در اطراف مزارع را در دستور کار قرار دهند. به گفته او، با وجود شرایط بارش و وزش باد، کشاورزان از مکان های مسقف جهت مراقبت و نگه داری ماشین آلات و ادوات کشاورزی و تجهیزات مکانیزاسیون استفاده کنند.

روند کاهشی قیمت مرغ ادامه دارد

گروه کشاورزی: قیمت مرغ در ادامه روند نزولی خود به حدود ۴٨ هزار تومان در بازار رسیده در حالی که نرخ مصوب آن ۶٠ هزار تومان است. در این راستا، حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی درباره دلایل کاهش قیمت مرغ در روزهای اخیر در بازار گفت: تقاضا کم و تولید مازاد است و پیش بینی ما نیز همین بود که با اصلاح نظام یارانه‌ای بدون ایجاد زیرساخت، وکاهش تولید متناسب با نیاز بازار اتفاقات خوبی برای واحدهای مرغداری اعم از واحدهای مرغ گوشتی و واحدهای مرغ مادر رقم نخورد که متأسفانه تمامی سناریوهای پیش بینی شده در حال وقوع است. این فعال صنفی افزود: به طوری که بسیاری از جوجه‌های تولیدی، جذب بازار نشده و بازار کشش جذب مرغ تولیدی را هم ندارد ضمن اینکه عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام در جذب مرغ مازاد نیز مأیوس کننده است.
وی اضافه کرد: در همین راستا جمعیت زیادی از جوجه‌ها بدون رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی در روستاها توزیع می‌شود و بخش زیادی از آنها نیز به مرغ تبدیل نمی‌شوند با این حال هنوز قیمت مرغ در بازار به قیمت تمام شده نرسیده و تولیدکنندگان در زیان شدید هستند ضمن اینکه انگیزه و شجاعت کافی هم برای جوجه ریزی با توجه به وضع موجود و غیر منطقی بودن قیمت بازار و قیمت مصوب وجود ندارد که این امر زنگ هشداری به دولت است. اسدالله نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی واحدهای مرغداری بیش از ۴ ماه است که از سامانه بازرگاه نهاده خریده اند اما هنوز نهاده به آنان تحویل داده نشده است، از عملکرد بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه به شدت انتقاد کرد. وی اضافه کرد: همچنین قرار بوده واحدهایی که تا ۲۱ اردیبهشت ماه جوجه ریزی کرده اند نهاده با ارز ترجیحی دریافت کنند اما بسیاری از مرغداران که از ١۵ دی ١۴٠٠ به بعد جوجه ریزی کرده بودند هنوز نتوانسته اند نهاده با ارز ترجیحی دریافت کنند و موضع انفعالی وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص مورد انتقاد مرغداران است. اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه هشدار می‌دهیم که ادامه این روند منجر به از دست رفتن مزیت تولید و اشتغال خواهد شد، گفت: در صورتی که این روند ادامه یابد بنده از سمت خود کناره گیری می‌کنم چرا که همه این هشدارها را از ۶ ماه پیش داده و نمی‌توانم پاسخگوی مطالبات تولیدکنندگان باشم چرا که عملاً نه می‌توانم کاری انجام دهم و نه اراده‌ای برای رفع مشکلاتی که از روی ضعف و بی برنامگی بوجود آمده، وجود دارد. وی به توان خرید مردم و لزوم حمایت از بازار مصرف اشاره کرد و گفت: حمایت از بازار مصرف وظیفه دولت است و باید با کالابرگ الکترونیکی و یا کارت اعتباری پروتئینی، محصولات پروتئینی را بر سر سفره‌های مردم بیاورد.

صادرات مرغ بعد از ۶ سال به عراق آزاد شد
در حالی بازار مرغ در کشور به دلیل کاهش قدرت خریدار مشتری آنچنانی ندارد بعد از ۶ سال که صادرات مرغ، پر مرغ، تخم مرغ، جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار به کشور عراق ممنوع شده بود، صادرات همه محصولات مرغداری به عراق آزاد شد. سید محمد آقامیری گفت: بعد از 6 سال که صادرات مرغ، پر مرغ، تخم مرغ، جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار به کشور عراق ممنوع شده بود، با پیگیری‌هایی که انجام داده ایم صادرات همه محصولات مرغداری به عراق آزاد شده است.وی دلیل رفع ممنوعیت را سلامت فضای تولید طیور کشور خواند و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته همکارانم، کشور ما سبزِ سبز است. آقامیری با اشاره به مهار موفقیت آمیز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور، گفت: دنبال این هستیم که پنج بیماری را به طور کامل ریشه کن کنیم و این امر مشارکت و کمک همه دستگاه‌ها را می‌طلبد. رییس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو یا CCHF در ماه‌های اخیر، اظهار داشت: برای مقابله با این بیماری یک ستاد مرکزی تشکیل داده ایم و شیب افزایش مبتلایان بسیار کند شده است.

گروه کشاورزی: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی گفت: خرمای پارسال هفت هزار تومان از نخلداران خریداری و گاهی با قیمت ۷۵ هزار تومان به فروش رسید محمد علی نیکبخت در نشست میز ملی خرما در دشتستان بابیان اینکه مشکلات و مسائل خرما را با تمام وجود درک کرده و تلاش ویژه‌ای برای رفع مشکلات در این حوزه داریم، اظهار کرد: مشکلات کشاورزان و فعالان خرما در استان بوشهر مبتلابه کل کشور است و وظیفه ذاتی ما است که حمایت لازم را از خرما و فعالان و ذی‌نفعان آن داشته باشیم. به گفته وی، خرما باید ارزش و جایگاه اصلی خود را پیدا کند و زمینه‌ساز توسعه صادرات، ایجاد ارزش افزوده و ارزآوری برای کشور شود.