خانواده شهدا رسالت زینبی به عهده دارند

رئیس جمهور با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، روحیه سلحشوری جوانان مبارز فلسطینی را امتداد راه انقلاب اسلامی دانست و گفت: اقتدار و عظمتی که امروز در جریان‌های مقاومت فلسطین دیده می‌شود، نتیجه استکبارستیزی و روحیه خودباورانه‌ای است که انقلاب اسلامی ایران در منطقه به ارمغان آورد. آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبداالله الحسین (ع) و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، خاطرنشان کرد: این بیداری مردم و جوانان در منطقه به برکت خون شهدا است. صهیونیست‌‌ها مردم بی دفاع غزه و اعضای جهاد اسلامی را ترور می کند و جهاد اسلامی نیز پاسخ آن‌ها را می‌دهد. آیت‌الله رئیسی همچنین با ابراز خرسندی از دیدار با خانواده‌های شهدا، گفت: هیچ کاری برای بنده دلنشین‌تر از همنشینی با خانواده شهدا نیست زیرا شما اهل حرم انقلاب اسلامی هستید و عزیزان خود را تقدیم کردید تا این انقلاب نه فقط برای ساختن ایران آباد که برای تحقق تمدن نوین اسلامی، قدرتمندتر شود. رئیس جمهور همچنین با اشاره به نقش آفرینی شهدای مدافع حرم در برقراری امنیت مراسم عظیم اربعین گفت: هیچ مراسمی بر روی زمین به شکوه اربعین حسینی وجود ندارد. دکتر رئیسی اظهار داشت: خانواده شهدا همچون حضرت زینب کبری(س) مصیبت عزیزان خود را تحمل نمودند و امروز نیز رسالتی زینبی بعهده دارند.

 

زلنسکی تهدید به تعطیلی مذاکرات صلح با روسیه کرد

رئیس جمهوری اوکراین گفت، اگر مسکو به دنبال برگزاری رفراندوم در مناطق تحت کنترلش در اوکراین جهت الحاق به روسیه باشد، کی‌یف دیگر با مسکو مذاکره‌ای نخواهد داشت. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای روسیه اکنون بخش‌های وسیعی از شرق و جنوب اوکراین را به دست گرفته‌اند و مقام‌های دو منطقه احتمال برگزاری رفراندوم را نیز مطرح کرده‌اند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در پیامی ویدئویی گفت، کی‌یف به موضع خود مبنی بر منع واگذاری بخش‌های اوکراین به روسیه محکم ایستاده است. موضع اوکراین همواره اینطور بوده است. ما هیچ بخشی از سرزمین خود را واگذار نمی‌کنیم. رئیس جمهوری اوکراین ادامه داد: اگر "اشغالگران به دنبال برگزاری رفراندوم ساختگی باشند دیگر فرصتی برای مذاکره با اوکراین نخواهند داشت." مقام‌های مسکو و کی‌یف چندین دور مذاکرات را بلافاصله پس از حمله نیروهای روسی به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ برگزار کردند اما پیشرفت کمی در این مذاکرات به دست آمد و از اواخر مارس سال جاری میلادی نیز هیچ گفت‌وگویی سر نگرفته چون هر یک از طرف‌های درگیر، دیگری را به توقف مذاکرات مقصر می‌داند. این در حالی است که رئیس‌جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت روسیه می‌گوید غرب از مدت‌ها پیش به دنبال نابودی روسیه بوده و مسکو به همه اهدافش در جنگ اوکراین دست خواهد یافت.

برگزاری مراسم شب عاشورای
حسینی(ع) با حضور رهبری
مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی علیه‌السلام در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.
به گزارش تجارت، در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی یاد خدا را مایه طمأنینه و آرامش قلب مؤمن دانست و گفت: بارزترین مصداق نفس مطمئنه که در قرآن کریم از آن یاد شده است، وجود مقدس حضرت سیدالشهداء علیه السلام است.
همچنین در این مراسم، آقای میثم مطیعی نیز به مقتل‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداخت.

احضار کاردار آلمان به وزارت امور خارجه
در پی اقدام تحریک آمیز تعداد قلیلی از معاندین در اهانت به کلام الله مجید و مقدسات اسلامی در شهر هامبورگ، کاردار سفارت آلمان در غیاب سفیر این کشور، توسط رییس اداره اول غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد. رئیس اداره اول غرب اروپا، ضمن محکوم کردن اهانت صورت گرفته در ایام تاسوعای حسینی، آن را مصداق بارز نفرت پراکنی، خشونت و افراطی گری دانست. رئیس اداره اول غرب اروپا خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این خصوص دولت آلمان را مسئول می داند و خواستار برخورد قاطع با عوامل این اقدام موهن است.

مشاور اسد: تجاوز به فلسطین
تجاوز به سوریه است
مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه در سخنانی تاکید کرد که موضع سوریه در قبال مسئله فلسطین قاطع و ثابت است. بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با پایگاه خبری العهد در واکنش به تحولات اخیر فلسطین اظهار کرد: این تجاوز چه به سوریه و فلسطین شود و چه به لبنان، عراق یا هر کشور عربی دیگر، سوریه آن را تجاوز به خود می‌داند؛ چراکه دمشق معتقد است که همه یک امت واحد بوده و از تاریخ و سرنوشت مشترکی برخوردار هستند. وی افزود: تنها با همبستگی و همکاری میان شهروندان عرب در کشورهای عربی، این امت از جایگاه خاصی برخوردار خواهد شد. بثینه شعبان تاکید کرد: معادلاتی که بشار اسد رهبری می‌کند برای ما کاملا روشن است و این معادلات می گویند؛ کسی که سوریه و فلسطین را تضعیف می‌کند، درواقع خودش را تضعیف می‌کند. این واقعیت تاریخی است و فهم آن ساده و آسان است، اما من نمی‌دانم چگونه می‌توان برخی را فریب داد تا احساس کنند که آنها مورد اعتماد دشمنان هستند و به جای منافع کشورشان در راستای اهداف دشمن قدم بردارند؟

رعایت تقوا در قوه قضائیه ضروری است
رئیس قوه قضائیه گفت: رعایت تقوا در قوه قضائیه و از جانب مسوولان و کارکنان قضایی مقوله‌ای ضروری و حیاتی است. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» طی پیامی روز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه را گرامی داشت. در متن این پیام آمده است: نقش قوه قضائیه در تحقق عدالت و صیانت از سلامت کل نظام، نقشی بی‌بدیل است؛ با عنایت به این مهم و توجه به اثرگذاری برجسته قاضی و مسوول قضایی عادل، کارآمد و پرهیزگار در عدالت‌گستری، جایگاه حساس و خطیر مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در حراست و محافظت از سلامت قضات و کارکنان دستگاه قضایی و پیشگیری از آلودگی، نفوذ و انحراف مجموعه، بیشتر نمود می‌یابد. در این پیام تاکید شده است: بر این اساس، دستگاه حافظ و صیانت‌کننده از قضات نیز باید به مراتب از تقوا و وَرع بیشتری محظوظ و بهره‌مند باشد؛ بر همین مبناست که اتخاذ رویکرد و نگاه ویژه به مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، امری واجب و الزامی است.

گوترش: خطر تقابل اتمی
پس از چندین دهه بازگشته است
دبیرکل سازمان ملل روز گذشته با بیان اینکه خطر رویارویی هسته‌ای پس از دهه‌ها بازگشته، از کشورهای دارای سلاح اتمی خواست متعهد به عدم استفاده اولیه از این تسلیحات باشند. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به سوالی از سوی خبرنگاران درباره حمله به نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین که بزرگترین نیروگاه برق اتمی در اروپا به شمار می‌رود، گفت: هرگونه حمله به یک نیروگاه اتمی یک "خودکشی" است. وی پس از حضور در مراسم یادبود قربانیان اتمی هیروشیما در روز شنبه برای بزرگداشت هفتاد و هفتمین سالروز نخستین بمباران اتمی در جهان در نشست خبری در توکیو شرکت کرد. دبیرکل سازمان ملل همچنین از دولت ژاپن خواست تا تامین مالی پروژه‌هایی را که با زغال سنگ کار می‌کنند به عنوان بخشی از تعهدات این کشور در مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای چه به صورت خصوصی و چه به صورت عمومی متوقف کند.

سرکوب عزاداری شیعیان
در کشمیر توسط پلیس هند
منابع خبری از سرکوب عزاداری شیعیان به مناسبت ماه محرم در کشمیر هند و بازداشت شماری از آنها توسط پلیس این کشور خبر دادند. سایت خبری "أوان مصر" اعلام کرد که ده‌ها تن از مسلمانان ساکن شهر "سرینگر" در کشمیر علی‌رغم محدودیت‌های امنیتی اقدام به برپایی عزاداری کردند. این رسانه اعلام کرد که پلیس هند ده‌ها تن از عزاداران را در کشمیر بازداشت کرد. طبق این گزارش، پلیس هند همچنین اقدام به متفرق کردن عزاداران در کشمیر کرد. دولت هند از سال ۱۹۸۹ برگزاری عزاداری ماه محرم در کشمیر را ممنوع کرده است.

اولیانوف: به نظر می‌رسد مذاکرات در حال پیشرفت است

گروه سیاسی: اگرچه تا نهایی شدن متن توافق همچنان راه بسیار است اما طبق گفته‌ی برخی از دیپلمات‌های حاضر در وین ظاهرا اختلاف‌نظرها به حداقل رسیده و امید رونمایی از یک پیش‌نویس از متن توافق برای همه طرف‌ها بالا گرفته است. در همین خصوص نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از دیدار با هماهنگ‌کننده مذاکرات رفع تحریم‌ها خبر داد و افزود «به نظر می‌رسد در حال پیشرفت هستیم». «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی از دیدار با «انریکه مورا» رئیس هیأت مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا که مذاکرات رفع تحریم‌ها را هماهنگ می‌کند، خبر داد. وی در این خصوص نوشت: روز یک‌شنبه بار دیگر با انریکه مورا هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در گفت‌وگوهای وین درباره برجام دیدار کردم. به نظر می‌رسد در حال پیشرفت هستیم. بیایید امیدوار باشیم.
این دیپلمات روس بامداد یکشنبه (هفتم اوت) هم در پاسخ به سوال یکی از کاربران در شبکه اجتماعی توئیتر مبنی بر اینکه آیا روسیه و چین پیش‌نویس اتحادیه اروپا برای توافق وین را رد کرده‌اند، تاکید داشت: «البته که این درست نیست». وی در ادامه توضیح داد: «زیرا پیش‌نویس تصمیم در مورد احیای برجام به طور جمعی توسط همه شرکت‌کنندگان در گفت‌وگوهای وین از جمله روسیه و چین مورد بحث قرار گرفته است. اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات، اخیراً فقط چند اصلاحیه مفید ارائه کرده است که ما کاملاً از آن حمایت می‌کنیم». اولیانوف پیش از این نیز گفته بود: «مطمئنا هیچ موضوع لاینحلی در دستور کار قرار ندارد. علیرغم چند اختلاف باقی‌مانده، همه مذاکره‌کنندگان فرصت دارند تا وظایف خود را با موفقیت انجام دهند».

امیرعبداللهیان: ایران برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار جدی است
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ما برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار جدی هستیم. امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی از جمله تحولات غزه و مذاکره رفع تحریم‌ها گفتگو و تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی در پاسخ به تاکید گوترش مبنی بر ضرورت توافق هسته‌ای، با اشاره به نشست سالانه (معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) NPT در نیویورک و حضور فعال تیم اعزامی ایران، گفت: فتوای مقام معظم رهبری درباره حرمت کاربرد سلاح هسته‌ای برهمگان حجت و روشن است.
امیرعبداللهیان افزود: سلاح هسته‌ای در دکترین جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد و مغایر با سیاست‌ها و اعتقادات ما است. وزیر امور خارجه اضافه کرد: امروز جهان از نظر صلح و امنیت بین المللی در شرایط حساس و شکننده‌ای قرار دارد. معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای حاصل یک توازن است و همواره نیز بر جنبه‌های مختلف این توازن تاکید شده است، اما برخی از کشورها به طور گزینشی با آن برخورد می‌کنند.
امیرعبداللهیان افزود: ما معتقدیم که جنبه‌های اجرا نشده این معاهده باید مورد توجه جدی قرار گیرد، از جمله خلع سلاح هسته‌ای و ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه. جمهوری اسلامی ایران به عنوان مبتکر ایده ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه، آمادگی خود را برای تداوم همکاری سازنده در این مسیر اعلام می‌دارد.
وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: ما برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار جدی هستیم. اکنون نیز مذاکرات در مسیر خود در وین با جدیت دنبال می‌شود، البته نتیجه این موضوع بستگی دارد به اینکه آیا آمریکا می‌خواهد توافقی صورت بگیرد؟ آیا آمریکا انعطاف و واقع بینی لازم را در عمل از خود نشان خواهد داد؟ ما اراده جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار را داریم و آن‌را نشان داده‌ایم.
امیرعبداللهیان گفت: همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی استمرار دارد. اما معتقدیم آژانس باید با فاصله گرفتن از موضوعات انحرافی و غیرسازنده سیاسی و از مسیر فنی موضوعات باقیمانده پادمانی را به طور کامل حل و فصل نماید. گوترش نیز گفت: ما خواستار تلاش برای بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران هستیم و به طرف‌های اروپایی و آمریکا نیز تاکید کرده‌ایم.

پیشرفت در مذاکرات وین منوط به رفع تحریم‌های برجامی و پس از برجامی
همچنین یک دیپلمات پیشین کشورمان
گفت: وضعیت ما درباره چگونگی عمل درباره مذاکرات روشن است. ما دنبال آن هستیم تحریم های ظالمانه رفع شود و تا وقتی این اراده در دولت بایدن به وجود نیاید که تحریم های برجامی و پس از برجامی را رفع کند، به طور طبیعی شاهد پیشرفت در روند مذاکرات نخواهیم بود چون ایران حاضر نیست تعهد را در مقابل بی تعهدی طرف مقابل بپذیرد. محسن پاک آیین با اشاره به فضاسازی غرب و آمریکا در بحث برجام و فشار به ایران برای اتخاذ تصمیم گفت: در حال حاضر شاهد هستیم تمرکز آمریکا روی مباحث هسته ای ایران کم شده از این رو با توجه به عدم رفع تحریم ها ما می توانیم در حوزه تقویت فعالیت های صلح‌آمیز اقداماتی را انجام دهیم.
وی افزود: ما ضمن اینکه مذاکرات را ادامه می دهیم باید همزمان پیشرفت های جدیدی را در حوزه صلح‌آمیز هسته ای داشته باشیم؛ مثلا در حوزه ایجاد نیروگاه های هسته ای جدید، در حوزه تولید رادیو دارو و نیز ‌کشاورزی می توانیم اقداماتی قابل توجه را انجام دهیم معتقدم نباید محدودیت ها در این حوزه را بپذیریم. این کارشناس مسایل بین الملل با بیان اینکه اگر آمریکا در روند مذاکرات برجامی حاضر به لغو تحریم شد، آن وقت ما هم محدودیت ها در صنعت هسته ای را باید بپذیریم در غیر این صورت اراده ما باید تمرکز بر پیشرفت هر چه بیشتر در حوزه هسته ای به ویژه در حوزه تحقیقاتی باشد، گفت: نباید روند مذاکرات برجامی موجب کند شدن پیشرفت های هسته ای ایران شود. ما باید هر چه می توانیم توان خود در این حوزه را گسترش دهیم.

هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن توافق سخن بگوییم
از طرفی یک مقام وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای نشریه وال استریت ژورنال مبنی بر احتمال آماده شدن متن نهایی توافق در وین گفت: هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن سخن بگوییم. یک مقام وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد ادعای نشریه وال استریت ژورنال مبنی بر احتمال آماده شدن متن نهایی توافق در وین ظرف چند ساعت آینده، گفت: با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن سخن بگوییم.
این مقام وزارت امور خارجه افزود: هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران نظرات سازنده خود را با هدف
پیشبرد مذاکرات به طرف مقابل ارائه کرده است و نتیجه گفتگوها به اراده طرف مقابل برای اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم بستگی دارد. همچنان معتقدیم در صورتی
که تصمیمات مناسب طرف مقابل اتخاذ شود، می‌توان به سرعت مذاکرات را جمع‌بندی کرد، اما هنوز در این مرحله قرار نداریم.

اعتراف معنادار روزنامه صهیونیستی:

گروه سیاسی: روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در سرمقاله خود درباره قبول آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی نوشت: «عملیات در نوار غزه شاهد دیگری بر شکست مطلق سیاست اسرائیل در قبال غزه بود. برای جلوگیری از این مسیر حماقت، باید مسیر را به طور کامل تغییر داد.» روزنامه «تایمز اسرائیل» نیز گزارش داد که جهاد اسلامی فلسطین روز یکشنبه تأیید کرد که آتش‌بس با رژیم صهیونیستی را با شرایطی قبول کرده است. رژیم صهیونیستی پس از ۳ روز حمله هوایی به غزه، با این قرارداد با میانجیگری مصر موافقت کرد. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که طی ۳ روز حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۴۴ فلسطینی به شهادت رسیدند که ۱۵ نفر از شهدا کودک و ۴ نفر نیز زن هستند، همچنین ۳۶۰ نفر دیگر نیز در حملات متجاوزان صهیونیستی مجروح شدند. خبرنگار شبکه خبری المیادین در غزه نیز گزارش داد اوضاع در نوار غزه آرام است و هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی بر فراز آسمان غزه پرواز می‌کنند. الشهاب تصاویری از راهپیمایی و شادی مردم فلسطین در محله «شجایه» در شرق شهر غزه درپی اعلام آتش‌بس و پایان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را منتشر کرد.

کنعانی: سکوت جهان در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه تاسف است
همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت:سکوت جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات صهیونیست‌ها در غزه اسفناک و مایه تأسف است. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتر خود در مورد جنایات رژیم صهیونیستی نوشت: ‏اینها نمونه‌هایی از بانک اهداف رژیم آپارتاید صهیونیستی در حملات اخیر علیه ‎غزه است. سکوت جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات صهیونیست‌ها در غزه اسفناک و مایه تأسف است. وی تاکید کرد: جالب آنجاست که وزارت خارجه آمریکا بر «پشتیبانی کامل» از حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرده است! سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: «آلاء قدوم»دخترک پنج ساله ساکن محله شجاعیه در شرق ‎غزه، فقط یکی از کودکان شهید حملات جاری رژیم آپارتاید اسرائیل علیه غزه است. وی تاکید کرد: جای تأسف است که مدعیان دروغین حقوق بشر، از جنایات روزمره رژیمی اشغالگر علیه مردم کشوری تحت اشغال، با عنوان "حق دفاع از خود" حمایت می کنند.

نصرالله: مقاومت، هیبت اسرائیل را درهم شکست
از طرفی دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین گفت، طبق تجربه، آمریکا در حوزه سیاسی و در میدان شکست می‌خورد، همانطور که در افغانستان، عراق، ایران و دیگر کشورها شکست خورده است. سید حسن نصرالله، تأکید کرد که نقطه ضعف آمریکا و رژیم صهیونیستی، جبهه داخلی آنان است. تجربه ثابت کرده که آمریکا در حوزه سیاسی و میدانی شکست می‌خورد همانطور که در عراق، افغانستان، ایران، یمن،‌ سوریه، لبنان و دیگر کشورها شکست خورده است. نصرالله تأکید کرد: مقاومت در لبنان و فلسطین ثابت کرده که ارتش رژیم صهیونیستی شکست می‌خورد، خوار می‌شود و هیبتش شکسته می‌شود. دبیرکل حزب‌الله با اشاره به جنگ جدید رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت، برخی رژیم‌ها می‌خواهند ما را متقاعد کنند که اسرائیل «کبوتر صلح» است اما این رژیم بر کشتار و جنایت بنا شده است. برخی دنبال قلب حقیقت هستند در حالی که اسرائیل متکی بر ارتکاب جنایات است.
به گفته نصرالله، «دشمن [صهیونیستی] تلاش می‌کند، نقاط ضعف را در چشم مردم مخالف خود پررنگ و بزرگ کند تا دچار ناامیدی و سرخوردگی شوند... هدف جنگ‌های نظامی که [اسرائیل] به راه می‌اندازد و ویرانی که ایجاد می‌کند، جنگ روانی است. اما مقاومت در لبنان و فلسطین ثابت کرده‌اند که ارتش اشغالگر هم شکست می‌خورد، خوار می‌شود و هیبتش شکسته می‌شود». دبیرکل حزب‌الله گفت، آمریکایی که برخی فکر می‌کنند که عظیم است و فعال ما یشاء است، اینطور نیست. در دهه‌های گذشته شکست‌های فجیعی خورده است. در ویتنام. از این کشور خوار و ذلیل خارج شد. آن چنانکه در عراق، افغانستان، ایران، یمن،‌ لبنان، سومالی، ونزوئلا و کوبا شکست خورده است. چند سال است که تلاش می‌کنند نظام ونزوئلا را ساقط کنند. تجربه ثابت کرده که آمریکا در سیاست و میدان شکست می‌خورد. این امور را باید با جهاد تبیین روشن کنیم». نصرالله تأکید کرد که «ما باید نقاط قوت خود را برجسته کنیم. باید نقاط ضعف دشمن را کشف و از آن در رویارویی، استفاده کنیم. این هم بخشی از جهاد تبیین است... الان مهم‌ترین نقطه ضعف دشمن چیست؟ جبهه داخلی آمریکا و اسرائیل... اگر چنین درکی نداشته باشیم.. مقاومت چطور می‌توانست سال‌ها از غزه حمایت کند».

وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی: لاپید نمی‌دانست که عملیات علیه غزه عواقب بزرگی خواهد داشت
«نیتسان هوروفیتس» وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی نیز گفت: «دولت لاپید نمی‌دانست که عملیات علیه غزه عواقب بزرگی خواهد داشت.» شبکه خبری قدس الاخباریه به نقل از منابع محلی گزارش داد نیرو‌های اشغالگر به تخریب منازل عاملان عملیات «إلعاد» در شهر رومانا جنین ادامه می‌دهند. این در حالی است که منابع خبری صهیونیستی از تیراندازی به سمت یکی از پادگان‌های ارتش رژیم اشغالگر در نزدیکی شهرک «سلواد» در شمال شرق «رام الله» خبر دادند.

گروه سیاسی: وزارت دفاع چین روز گذشته از لغو مذاکرات نظامی با واشنگتن در اعتراض به سفر اخیر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان دفاع کرد و هشدار داد، واشنگتن باید مسئولیت "پیامدهای جدی" را بپذیرد. سفر اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان خشم چین را که این جزیره را بخشی از قلمرو خود می‌داند، برانگیخت. چین نیز با پرتاب‌های آزمایشی موشک‌های بالستیک بر فراز تایپه برای نخستین بار و همچنین لغو برخی خطوط مذاکره با واشنگتن به این سفر واکنش نشان داد. وو کین، سخنگوی وزارت دفاع چین امروز گفت: وضعیت متشنج کنونی در تنگه تایوان کاملا توسط آمریکا و براساس ابتکارعمل خودش تحریک و ایجاد شده است. به همین خاطر آمریکا باید مسئولیت کامل پیامدهای جدی این امر را بپذیرد. وی افزود: مهم ترین و اساسی‌ترین مساله را نمی‌توان زیر پا گذاشت و ارتباطات نیز مستلزم صداقت است. مانورهای نظامی چهار روزه بی‌سابقه چین قرار بود روز یکشنبه پایان یابند اما مقامات چین هنوز به طور رسمی پایان این مانورها را اعلام نکرده‌اند. در همین حال، چین روز جمعه همزمان با خروج پلوسی از منطقه از لغو مذاکرات نظامی با آمریکا خبر داد. مقامات پنتاگون، وزارت امور خارجه آمریکا و کاخ سفید این اقدام را محکوم و آن را یک "واکنش افراطی غیرمسئولانه" توصیف کردند. به گفته دیپلمات‌ها و تحلیل‌گران امنیتی، اقدام چین در قطع برخی خطوط ارتباطی با ارتش آمریکا خطر تشدید تصادفی تنش‌ها بر فراز تایوان در یک دوران بحرانی را افزایش می‌دهد.
یکی از مقامات آمریکا اعلام کرد که مقامات چین در بحبوحه تنش‌های اخیر به تماس‌ مقامات ارشد پنتاگون هیچ پاسخی ندادند. سخنگوی وزارت دفاع چین درباره این گزارشات گفت: اقدامات متقابل پکن یک هشدار ضروری در برابر اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و تایوان هستند و یک اقدام دفاعی قانونی از امنیت و حاکمیت ملی محسوب می‌شوند.