طرح جامع شهر سلماس تصویب شد

ارومیه - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: طرح جامع شهر سلماس به منظور ایجاد محیط زیست بهتر برای مردم و اعتلای برنامه‌های شهرسازی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری تصویب شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذر بایجان غربی ، محسن حمزه لو کرد: طرح جامع شهر سلماس در چارچوب ضوابط و مقررات شهرسازی و با لحاظ شیوه‌های نوین ساختمانی با توجه به شرایط اقلیمی سلماس تهیه و در شورای‌عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید. وی با اشاره به اینکه سبک زندگی و شرایط بومی مردم منطقه در برنامه‌ریزی شهری لحاظ شده، افزود: در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری پیشنهادها و لوایح شهرسازی و مقررات مربوط به طرح جامع شهر سلماس شامل منطقه‌بندی، نحوه استفاده از اراضی، تعیین مناطق صنعتی، بازرگانی، خدماتی، مسکونی، تأسیسات عمومی، فضای سبز و سایر نیازمندی‌های عمومی شهر بحث و بررسی شد. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی عنوان کرد: اراضی مورد نیاز اجرای نهضت ملی مسکن با تصویب طرح جامع شهر سلماس تأمین و روند خانه‌سازی برای متقاضیان واجد شرایط تسریع می‌یابد.

 

آسفالت 22 کیلومتر از محور رشت - چابکسر

گیلان_فرحی؛ مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای گیلان گفت : ۲۲کیلومتر از ۲ باند رفت و برگشت محور رشت- چابکسر در محدوده لاهیجان تا رشت آسفالت حفاظتی (میکروسرفیسینگ) شد. فریبرز مرادی افزود : برای اجرای طرح آسفالت حفاظتی ۲۲ کیلومتر از محور رشت - چابکسر بیش از ۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است . وی با اشاره به تداوم اجرای عملیات آسفالت حفاظتی (میکروسرفیسینگ) در ۲۲ کیلومتر دیگر از محور رشت_ چابکسر گفت: در راستای ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان و حفاظت از آسفالت و تسهیل در تردد کاربران جاده ای بهسازی این محور در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار گرفته است. مرادی به چگونگی اجرای میکروسرفیسینگ نیز اشاره کرد و گفت: در این روش قبل از اجرای لایه اصلی، ترک های طولی و نقاطی که نیاز به لکه گیری دارد، ترمیم شده و ضمن ایجاد بستر مناسب، نسبت به اجرای یک لایه آسفالتی مخصوص با ضخامت پایین که از ترکیب مصالح سنگی ریزدانه و قیر امولسیونی و مواد پلیمری تشکیل شده است، اقدام می شود. وی کاهش درصد قیر ، عدم پاشش آب درزمستان زیرچرخ وسایط نقلیه ، تاخیر در بروز ترکهای طولی وعرضی و احساس آرامش راننده در زمان عبوراز روی این نوع آسفالت به دلیل کاهش آلودگی صوتی را از جمله مزیت های اجرای آسفالت حفاظتی عنوان کرد.

اعضای هیئت رئیسه جدید شورای شهر گرگان
گرگان-نیلوفر احمدی:اعضای هیئت رئیسه سال دوم ششمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان در جلسه غیرعلنی این شورا انتخاب شدند.
ترکیب اعضای هیئت رئیسه دومین سال از ششمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان با برگزاری انتخابات در جلسه فوق‌العاده این شورا مشخص شد. بر اساس آرای کسب شده در این جلسه، «ناصر گرزین» با کسب 7 رای به عنوان رئیس شورای شهر گرگان انتخاب و «سید میثم حسینی» به عنوان نائب رئیس، «زهرا نورا» به عنوان سخنگو، «مهران کاظم نژاد» به عنوان دبیر اول و «حمیدرضا آقاملایی» به عنوان دبیر دوم به مدت یک سال انتخاب شدند. ناصر گرزین منتخب نخست مردم شهر گرگان در دوره پنجم و ششم شورای اسلامی شهر گرگان بوده است.
قرار است در جلسه فوق‌العاده این شورا مسئولان و اعضای کمیسیون‌های مختلف شورای شهر گرگان نیز
انتخاب شوند.

ابراهیم نوروزی فر
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان شد
در مراسمی که با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه استان، معاون فرهنگی سپاه البرز، مدیرعامل شبکه جوانان انقلاب اسلامی، مسئولین استانی، هنرمندان و اصحاب رسانه در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد ،ابراهیم نوروزی فر به عنوان مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان البرز انتخاب و از زحمات حمزه پرویزی تقدیر به عمل آمد.
معاون فرهنگی سپاه استان البرز در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سلامت گفت: وجود بیش از ۲۰ قشر تخصصی بسیج در البرز و نیز فعالیت هنرمندان شاخص در این استان و ظرفیت های بسیار خوب برای سپاه و بسیج ارزشمند بوده و از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا با تعامل و همفکری با آن ها می توانیم شاهد برداشتن گام های مهم و انجام فعالیت های ارزشمندی در عرصه هنر این استان باشیم.
سرهنگ سعید صادقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ابزارهای هنری بی شک، رساترین، بلیغ ترین و کاری ترین ابزار ابلاغ و تبلیغ پیام است» افزود: هنرمندان ارزشمندی عضو سازمان بسیج هنرمندان هستند و با تعامل با انجمن های تخصصی بسیج می توانیم گامی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برداریم.
وی به توانمندی های ابراهیم نوروزی فر، مسئول جدید سازمان بسیج هنرمندان در زمینه هنر و رسانه اشاره کرد و گفت: وی یکی از هنرمندان و فعالان این حوزه ها و جانشین معاونت فرهنگی سپاه استان البرز است وما نیز برای او در این مسیر آرزوی موفقیت روزافزون داریم و امیدواریم در این سنگر نیز مانند گذشته به خوبی به وظایف خود عمل کند.

حضور رییس سازمان
اورژانس کشور در استان ایلام
دکتر جعفر میعادفر ، رییس سازمان اورژانس کشور و رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین ، صبح امروز با حضور در ایلام در جریان اقدامات صورت گرفته در جهت برگزاری کنگره ی عظیم اربعین قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان ایلام ، دکتر معیادفر ابتدا در جلسه با معاون عمرانی استاندار در دفتر ایشان ، ضمن تاکید بر لزوم آمادگی بیشتر نسبت به ادوار گذشته ، خواستار تسریع در روند تکمیل مشکلات زیربنایی بیمارستان رازی اعم از جاده ی دسترسی، تامین آب و … جهت استفاده از ظرفیت این بیمارستان در ایام اربعین و همچنین توجه ویژه به زیرساختهای عمرانی مسیر مهران به عنوان پر ترددترین مرز کشور در روزهای پیش رو شدند.رییس سازمان اورژانس کشور در این جلسه قول مساعد داده تا در جهت تامین تجهیزات تخصصی علوم پزشکی بیمارستان رازی پیگیری های لازم را در وزارت بهداشت و درمان به عمل آورند.
در ادامه ایشان و هیئت همراه در کنار دکتر محمدی ، رییس دانشگاه علوم پزشکی و دکتر علیمرادی ، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه عازم شهرستان مهران شده و در جلسه با فرماندار مهران به بحث و تبادل نظر پیرامون تمهیدات ضروری در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر به زوار اربعین حسینی پرداختند.
بازدید از پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی ، درمانگاه در حال ساخت مهران ، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث این شهرستان از دیگر برنامه های سفری کاری یک روزه ی رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین به مهران بود.

میزبانی علیصدر در تمام ایام سال
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از استقبال خوب گردشگران برای بازدید از غارعلیصدر خبر داد .
کریم ملکی در گفت‌وگویی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و ماه محرم گفت: با توجه به استقبال گردشگران برای بازدید از غار علیصدر در ایام تابستان و مقارن شدن آن با ماه محرم، برآن شدیم به منظور خدمات‌دهی هرچه بهتر به گردشگران عزیز در روز تاسوعا به طور کامل و مطابق روال همیشه و همچنین در روز عاشورا از ساعت ۱۱ الی ۱۸، پذیرای گردشگران محترم باشیم.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم در این ایام و نیز ایام اربعین حسینی خدمات شایسته ای را به گردشگران و زائران عزیز داشته باشیم.

توسط سازمان بازرسی آذربایجان شرقی انجام شد؛

تبریز- رئیس منطقه ۵ بازرسی کشور و بازرس کل آذربایجان شرقی از ایجاد کمیته ویژه رسیدگی به مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خبر داد.
سعید قاسمی وند در بازدید از برخی از واحدهای دانش‌بنیان استان آذربایجان شرقی افزود: در این کمیته مشکلات و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به‌صورت ویژه در کمترین زمان رسیدگی می‌شود.
به گفته وی مسئولان بازرسی منطقه ۵ کشور و بازرسی کل استان ضمن دریافت مسائل و مشکلات به‌صورت حضوری به‌صورت متناوب به‌صورت حضوری چالش‌ها و نیازهای این واحدها را احصا می‌کنند و پیگیری‌های لازم را برای مرتفع ساختن این مشکلات انجام می‌دهند.
رئیس منطقه ۵ بازرسی کشور و بازرس کل آذربایجان شرقی بابیان اهمیت توجه به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به‌منظور تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال آفرین اظهار کرد: تمامی ادارات و ارگان‌ها ملزم به اجرای کامل قوانین و مقررات مربوط به حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان هستند و سازمان بازرسی به‌عنوان متولی نظارت بر حسن اجرای قوانین با سازمان‌ها و نهادهایی که این قوانین را رعایت نکنند و ترک فعل داشته باشند به‌شدت مقابله خواهد کرد.
سعید قاسمی وند با اشاره به واردات کالاهای دارای تولید مشابه دانش‌بنیان در کشور تأکید کرد: به‌صورت قاطع جلوی ورود کالاهای خارجی که نمونه مشابه آن توسط شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تولید می‌شود از مبادی رسمی گرفته خواهد شد.
رئیس منطقه ۵ بازرسی کشور و بازرس کل آذربایجان شرقی در این بازدید با ابراز خرسندی از تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان و فناورانه با تکنولوژی پیچیده و نو گفت: محصولات و خدمات توسط این شرکت‌ها می‌توانند بسیاری از نیازهای را مرتفع کنند و به اقتصاد کشور کمک شایانی کنند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز بابیان اینکه نبود اراضی برای واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای تولید صنعتی و نیمه‌صنعتی در سالیان گذشته موجب پراکندگی حضور این شرکت‌ها شده است گفت: این پراکندگی حضور در نقاط مختلف موجب بروز مشکلات متعدد و بهره‌مند نبودن از زیرساخت‌های لازم برای این شرکت‌ها شده است.
عبدالرضا واعظی افزود: با اقدامات متعددی که پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی انجام داده است به‌زودی اراضی جدیدی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در این پارک واگذار خواهد شد تا محصولات دانش‌بنیان و فناورانه هایتک در این واحدها تولید بشود.
وی با اشاره به پتانسیل و توانمندی‌های عظیم شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری بیان کرد: بسیاری از این شرکت‌ها محصولات منحصربه‌فردی را تولید می‌کنند که کالاهای استراتژیک و حیاتی محسوب می‌شود و این شرکت‌ها برای توسعه فعالیت‌های خود نیاز به حمایت‌های بیش‌ازپیش دارند. رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با تشکر از رویکرد مثبت سازمان بازرسی برای حمایت از واحدهای فناور و دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به علت دارا بودن واحدهای تحقیق و توسعه در صورت حمایت می‌توانند بسیاری از مشکلات صنایع و ارگان‌ها را مرتفع ساخته و نقش ارزنده‌ای در توسعه و پیشرفت کشور داشته باشند.
مدیران شرکت‌های دانش بنیان در این بازدیدها تأمین سرمایه در گردش و سرمایه لازم برای توسعه واحدها، تأمین مواد اولیه، عدم همکاری مکفی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، نبود اراضی مناسب برای ایجاد واحدهای تولیدی فناورانه، خرید محصولات خارجی بجای محصولات دانش‌بنیان داخلی توسط سازمان و اداره‌های استان، عدم مشارکت در ریسک تحقیق، توسعه و تولید محصولات فناورانه، مشکل راه دسترسی و نبود زیر ساخت‌های لازم مانند آب و آنتن دهی مناسب در شهرک صنعتی شهید سلیمانی و واردات محصولات خارجی که آن مشابه آن محصولات در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تولید می‌شود را اصلی ترین مشکلات خود بیان کردند.

فقیه - تجارت؛ معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان از افزایش 4 درصدی مصرف آب در قم در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس محمود سربند فراهانی با اعلام این خبر گفت: در چهار ماه نخست سال جاری بیش از 54 میلیون و 798 هزار مترمکعب آب در استان تولید و توزیع شده که این میزان بیش از یک‌میلیون و 913 هزار مترمکعب نسبت چهار ماه نخست سال گذشته افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود نیمی از آب قم از سدکوچری تأمین شده است، اظهار داشت: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل بیش از 78 درصد آب قم از سدکوچری تأمین می‌شد که در سال جاری با کاهش تخصیص، مابقی آب موردنیاز قم از سد 15 خرداد و منابع زیرزمینی تأمین شده است.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه در این مدت با کاهش تخصیص از سد کوچری، میزان برداشت از سد 15 خرداد بیش از 670 درصد و برداشت از چاه‌های داخل شهر بیش از 170 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: به همین علت در ماه‌های گذشته با کاهش کیفیت آب از نظر افزایش شوری در شهر مواجه شدیم هرچند که از نظر سلامت و بهداشت آب شبکه دارای استانداردهای لازم است. وی همچنین از شکستن پیک مصرف آب در قم در روز پنج‌شنبه ششم مردادماه خبر داد و یادآور شد: پیک مصرف در این روز به 5 هزار و 470 لیتر در ثانیه رسید که بیشترین میزان از ابتدای سال جاری تاکنون است.
وی ایجاد سایبان برای کولرهای آبی، عدم شستشوی ماشین و حیاط و کوچه با آب شرب، کاهش زمان حمام و... را از جمله راهکارهای ساده در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب عنوان و تأکید کرد: همین صرفه‌جویی‌های به ظاهر اندک، می‌تواند کمک شایانی به پایداری آب در شبکه و افزایش کیفیت آب داشته باشد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام از آغاز فرایند تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شرکت پتروشیمی ایلام طبق دستورالعمل هلدینگ خلیج‌فارس خبر داد. حسن نجفی‌سمنانی در دیدار با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان اینکه از ابتدای تصویب طرح تبدیل وضعیت ایثارگران در کشور، کمیته ویژه ایثارگران در پتروشیمی ایلام تشکیل شد اظهار داشت: اجرای این طرح طبق دستورالعمل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس آغاز شده است.
وی افزود: با اجرای این طرح قطعا نیروها‌ی ایثارگر قرارداد معین و شرکتی پیمانکاری مستمر و جاری تبدیل وضعیت خواهند شد.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام با اشاره به اینکه توسعه‌ی فردای استان در گرو موفقیت صنایع پتروشیمی است، گفت: راه‌اندازی واحد الفین بدون حضور خارجی و با تلاش متخصصان استان ایلام نقش مهمی در توسعه و تحول استان خواهد داشت.
وی ادامه داد: حسب وظیفه سازمانی و تاکید استاندار محترم انجام مسئولیت‌های اجتماعی از الزامات و تعهدات پتروشیمی است و بر این اساس پروژه‌هایی در دست طراحی است که با مصوبه هیأت مدیره شرکت به مرحله‌ی اجرا خواهد رسید. نجفی جابجایی رکورد تولید اتیلن در ابتدای سال و ثبت رکورد تولید ۴۶ تن پلی‌اتیلن سنگین در ساعت را لبیک صنعتگران جهادی پتروشیمی ایلام به شعار سال عنوان کرد و ادامه داد:این صنعت به دنبال تقویت جایگاه ملی و بین‌المللی خود با ارائه محصول‌های باکیفیت و‌ متنوع است.
شهدا و ایثارگران در مکتب اسلام از جایگاه رفیع و ویژه‌ای برخوردار هستند مدیر کل بنیاد شهید ایلام نیز در این دیدار با تقدیر از توجه ویژه مدیرعامل پتروشیمی ایلام به مقوله ایثار و شهادت گفت: شهدا و ایثارگران در مکتب اسلام از جایگاه رفیع و ویژه‌ای برخوردار هستند.
وی در ادامه کسب رضایت‌مندی نسبی خانواده‌های ایثارگر را دغدغه‌ی این نهاد عنوان کرد و بیان داشت: تبدیل وضعیت شاغلان شرکت پتروشیمی ایلام می‌تواند امنیت شغلی این نیروها را به دنبال داشته باشد.

گیلان ، فرحی - مدیر کل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اجرای طرح هادی در ۱۴۱ روستای بالای ۲۰ خانوار صومعه سرا گفت: شاخص اجرای این طرح در صومعه سرا ۵۱ درصد است.
حامد دائمی در جلسه تودیع و معارفه رئیس جدید بنیاد مسکن صومعه سرا به ظرفیت‌های این شهرستان اشاره و اظهار کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای صومعه سرا به ویژه در حوزه گردشگری موجب شده که اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد و توسعه و آبادانی روستاهای این شهرستان اهمیت ویژه ای داشته باشد.
وی افزود: فرمانداری صومعه سرا در رفع مشکلات روستاییان بخصوص در بخش عمران و آبادانی روستاها همکاری تنگاتنگی با بنیاد مسکن استان گیلان دارد.
دائمی با اشاره به اینکه صومعه سرا دارای ۱۵۲ روستا بوده که از این تعداد ۱۴۱ روستا بالای ۲۰ خانوار و شاخص تهیه طرح هادی شهرستان ۱۰۰ درصد است، ادامه داد: شاخص ملی اجرای طرح هادی ۵۰ درصد بوده که این شاخص در صومعه سرا ۵۱ درصد است.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان اضافه کرد: در ۷۱ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان این طرح اجرا شده است.
فرماندار صومعه سرا نیز در ادامه این جلسه نقش و جایگاه ویژه بنیاد مسکن در امر محرومیت زدایی و خدمت رسانی به روستاها را بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان دارای توان فنی، تجربه و تواضع و تسلط کاری بالایی هستند.
مهدی صفاتی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در زمینه رشد و توسعه استان افزود: باید دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت و پتانسیل‌های بنیاد مسکن در حوزه‌های مختلف به خوبی استفاده کنند. فرماندار صومعه سرا ادامه داد: امیدوارم مدیریت جدید این نهاد در شهرستان صومعه سرا با تعاملات سازنده بتواند گام‌های موثرتری در راستای پیشرفت و آبادانی این شهرستان بر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از ثبت سفارش کتاب های درسی حدود ۷۷ درصد دانش آموزان استان خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمود نقوی گفت: ثبت سفارش کتاب های درسی حدود ۷۷ درصد دانش آموزان استان انجام شده است. وی با اشاره به این که در دوره ابتدایی بیش از ۸۷ درصد، متوسطه اول ۶۳ درصد و متوسطه دوم نظری ۶۴ درصد ثبت سفارش صورت گرفته است، افزود: در رشته های فنی و حرفه ای بیش از ۵۴ درصد و کاردانش ۵۱ درصد ثبت سفارش صورت گرفته است. مدیرکل آموزش و پرورش‌ استان همدان با بیان این که ثبت سفارش کتب درسی برای دانش آموزان میان پایه (دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم) از ۲۸ فروردین آغاز شد و تا ۳۱ خردادماه ادامه داشت، تصریح کرد: ثبت سفارش کتب درسی برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه از ۵ تیرماه شروع شده و تا ۱۱ شهریور ادامه دارد.
نقوی تأکید کرد: دانش‌آموزان پایه های اول، هفتم و دهم که تاکنون اقدام به ثبت سفارش کتاب درسی نکرده‌اند، می‌توانند از طریق سامانه irtextbook.ir نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.
وی با اشاره به پیگیری های به عمل آمده و تلاش مسوولین در ثبت سفارش کتاب های درسی، اظهار کرد: تا این مرحله، استان همدان عملکرد مناسبی را به ثبت رسانده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان
با بیان این که از مجموع ۴۱ عنوان کتاب ابتدایی، ۳۷ عنوان دریافت و به استناد ثبت سفارش سامانه به مناطق ارسال شده است، یادآور شد: از مجموع ۴۱ عنوان کتاب
دوره متوسطه اول، ۳۷ عنوان و حدود ۸۰ درصد کتاب های دوره متوسطه دوم و فحک به مناطق ارسال شده یا در حال ارسال است.